Ciljni raziskovalni programi | 
               
              
              
                
                Razpisi in pozivi | 
               
              
              
                | 
                
                      
                
                 | 
                            
            
            
  | 
               
              
             
            
            
            
            
Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije, 
Bleiweisova 30, Ljubljana, 
na podlagi 14. in 15. člena  Zakona o 
raziskovalni in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 22/06-UPB1, 
61/06-ZDru-1, 112/07, 9/11 in 57/12 - ZPOP-1A), 15. člena
Pravilnika o Ciljnih raziskovalnih programih 
(CRP) (Uradni list RS, št. 43/11 in 6/12) (v nadaljnjem besedilu: Pravilnik o 
CRP), 
Metodologije 
ocenjevanja prijav za razpise št. 6319-2/2013-38 – uradno prečiščeno 
besedilo št. 4, z dne 5. 6. 2017 (v nadaljnjem besedilu: Metodologija), 
Metodologije 
ocenjevanja in izbora prijav za izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega 
raziskovalnega programa "CRP 2017" za izvedbo javnega razpisa v letu 2017, 
št. 012-1/2017-5, z dne 18. 9. 2017 (v nadaljnjem besedilu: Metodologija CRP),
Usmeritev Ministrstva za 
izobraževanje, znanost in šport za pripravo Javnega razpisa Ciljnega 
raziskovalnega programa "CRP 2017" v letu 2017, št. 631-5/2017/12, z dne 1. 
9. 2017, Usmeritev o spremembi 
Usmeritev za pripravo Javnega razpisa Ciljnega raziskovalnega programa (CRP) 
"CRP 2017" v letu 2017, št. 631-5/2017/16, z dne 21. 9. 2017 in
Usmeritev, št. 631-5/2017/20, z 
dne 3. 10. 2017 (v nadaljnjem besedilu: Usmeritve), in na podlagi soglasij: 
Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, št. 631-5/2017/23, z dne 5. 10. 
2017, Urada Vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu, št. 
53010-1/2017/9, z dne 5. 10. 2017, Ministrstva za zdravje, št. 631-1/2017-16, z 
dne 6. 10. 2017, Urada Republike Slovenije za kemikalije, št. 012-2/2017/22, z 
dne 5. 10. 2017, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, 
št. 631-68/2017/1, z dne 5. 10. 2017, Ministrstva za kulturo, št. 631-1/2017/9, z dne 
6. 10. 2017, Ministrstva za okolje in prostor, št. 631-2/2017-12, z dne 6. 10. 2017, 
Ministrstva za okolje in prostor, Geodetska uprava Republike Slovenije, 
35301-2/2017-2, z dne 6. 10. 2017, Ministrstva za notranje zadeve, št. 
630-149/2017/22, z dne 6. 10. 2017, Javne agencija Republike Slovenije za 
varnost prometa, št. 3711-7/2017/10, z dne 9. 10. 2017, Ministrstva za 
infrastrukturo, št. 375-20/2017/7, z dne 10. 10. 2017, Ministrstva za 
pravosodje, št. 631-2/2017, z dne 6. 10. 2017 in Ministrstva za delo, družino, 
socialne zadeve in enake možnosti, z dne 6. 10. 2017, objavlja 
Javni razpis za izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2017« v letu 2017 
1. Naziv in naslov udeležencev javnega razpisa 
	- Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije, 
	Bleiweisova 30, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: agencija),
 
	- Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Masarykova cesta 16, 
	1000 Ljubljana,
 
	- Urad Vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu, 
	Erjavčeva cesta 15, 1000 Ljubljana,
 
	- Ministrstvo za zdravje, Štefanova ulica 5, 1000 Ljubljana, 
 
	- Urad Republike Slovenije za kemikalije, Ajdovščina 4, 1000 Ljubljana, 
	
 
	- Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Kotnikova 5, 1000 
	Ljubljana, 
 
	- Ministrstvo za kulturo, Maistrova ulica 10, 1000 Ljubljana, 
 
	- Ministrstvo za okolje in prostor, Dunajska cesta 48, 1000 Ljubljana,
 
	- Ministrstvo za okolje in prostor, Geodetska uprava Republike Slovenije, 
	Zemljemerska ulica 12, 1000 Ljubljana,
 
	- Ministrstvo za notranje zadeve, Štefanova ulica 2, 1501 Ljubljana, 
 
	- Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa, Kotnikova ulica 
	19a, 1000 Ljubljana,
 
	- Ministrstvo za infrastrukturo, Langusova ulica 4, 1000 Ljubljana, 
 
	- Ministrstvo za pravosodje, Župančičeva 3, 1000 Ljubljana,
 
	- Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, 
	Kotnikova 28, 1000 Ljubljana.
 
 
  
2. Predmet javnega razpisa  
Predmet Javnega razpisa Ciljnega raziskovalnega programa "CRP 2017" v letu 
2017 (v nadaljnjem besedilu: Javni razpis CRP 2017) je izbor in sofinanciranje 
raziskovalnih projektov, ki bodo podpora vladi in sektorjem udeležencev javnega 
razpisa v zvezi z določanjem razvojnih usmeritev in politike na posameznem 
področju javnega interesa, ki je nujna za izboljšanje konkurenčnosti in 
trajnostnega razvoja Slovenije. 
Javni razpis CRP 2017 temelji na strateških ciljih, opredeljenih v dokumentih 
udeležencev javnega razpisa CRP 2017. Seznam dokumentov je priloga javnemu 
razpisu. 
Predmet javnega razpisa CRP 2017 je določen s prioritetnimi vsebinami v 
okviru težišč »CRP 2017« udeležencev CRP, in sicer: 
Težišče 1: Ukrepi in aktivnosti na področju vzgoje, izobraževanja in 
raziskovanja, 
Težišče 2: Slovenci zunaj Republike Slovenije, 
Težišče 3: Krepitev in varovanje zdravja ter optimizacija zdravstvene oskrbe, 
Težišče 4: Ugotavljanje izpostavljenosti ljudi in okolja kemikalijam, 
Težišče 5: Regionalni razvoj: povezovanje ukrepov za doseganje trajnostnega 
razvoja in spodbujanje povečanja konkurenčnosti slovenskega turizma, 
Težišče 6: Sodelovanje v kulturi, 
Težišče 7: Okolje in prostor, 
Težišče 8: Učinkovito upravljanje nasilne radikalizacije in sovražnega govora 
ter učinkovito delovanje pluralne policijske dejavnosti v Sloveniji, 
Težišče 9: Učinkovita in cenejša država, 
Težišče 10: Razvoj in načrtovanje spremljanja rabe energije preko povezovanja 
različnih podatkovnih baz in inovativne tehnologije v železniški infrastrukturi, 
Težišče 11: Krepitev zaupanja v pravosodne institucije, 
Težišče 12: Izboljševanje delovanja trga dela. 
Težišča javnega razpisa CRP 2017 tematsko in problemsko ustrezajo strateškim 
in drugim razvojnim dokumentom udeležencev CRP. 
Razpisani tematski sklopi predstavljajo vsebinski okvir za razpisane teme in 
pokrivajo skupne vsebine in skupne cilje v okviru posameznega težišča CRP ter 
imajo skupen naslov v okviru posameznih težišč CRP. Tematski sklopi sledijo 
ciljem in prednostnim programskim usmeritvam.  
Razpisane teme, z opredelitvijo in podrobno obrazložitvijo ciljev, skupno 
okvirno višino sredstev in celotnim trajanjem projekta ter z navedbo uradne 
osebe udeleženca, so priloga javnemu razpisu.  
Razpisani tematski sklopi oziroma teme  
Težišče 1: Ukrepi in aktivnosti na področju vzgoje, 
izobraževanja in raziskovanja 
1.1   Tematski sklop: Motivacija za učenje 
in kakovost procesov poučevanja 
1.1.1 Naslov teme: Spodbudno učno okolje za motivirano 
učenje in kakovostno znanje 
Cilji: 
	- Na podlagi analize dejavnikov učnega okolja, poučevanja in pouka v 
	povezavi z učno motivacijo in znanjem učencev ugotoviti, kako pri pouku 
	spodbujati motiviranost učencev za učenje in pozitiven odnos do znanja  na 
	posameznih predmetnih področjih in doseganje kakovostnega znanja pri 
	različnih učencih (npr. učno uspešnih in manj uspešnih, pri učencih iz 
	družin nižjega, srednjega ter višjega socioekonomskega položaja, pri učencih 
	priseljencev in slovenskih učencih; pri učencih na različnih stopnjah 
	izobraževanja);
 
	- Na podlagi analize medgeneracijskih razlik v učnem okolju, poučevanju in 
	učni motivaciji v povezavi z znanjem učencev v Sloveniji (analiza časovnih 
	trendov) ugotoviti, katere dejavnike v učnem okolju in poučevanju v sodobni 
	slovenski šoli bi bilo smiselno okrepiti oz. izboljšati, da bi zagotovili 
	kakovost učnih procesov, pozitiven odnos do znanja in kakovostno znanje 
	prihodnjih generacij otrok, ki se šolajo v Sloveniji; 
 
	- Na podlagi analize povezanosti učnega okolja, poučevanja, učne 
	motivacije in dosežkov učencev v različnih državah, ki so s Slovenijo 
	primerljive (npr. države EU), ugotoviti, kateri so ključni elementi 
	kakovosti učnih procesov, ki vodijo do kakovostnega znanja in pozitivnega 
	odnosa do znanja otrok na različnih stopnjah izobraževanja;
 
	- Oblikovati nabor procesnih kazalnikov kakovosti vzgojno-izobraževalnega 
	sistema, ki bo omogočil spremljanje in vrednotenje na ravni posameznih šol, 
	na ravni posameznih stopenj izobraževanja ter na ravni celotnega vzgojno 
	izobraževalnega sistema.
 
 
1.2   Tematski sklop: Nesnovna kulturna 
dediščina in izobraževanje 
1.2.1 Naslov teme: Slovenske pravljice v izobraževanju 
Cilji: 
	- Umestitev slovenskega literarnega izročila (literarnega in 
	tradicijskega) v izobraževalne programe od vrtca do srednje šole;
 
	- Oblikovati predloge za podroben načrt literarnih vsebin v učbenikih, 
	založniški dejavnosti (zbirke pravljic, slikanice);
 
	- Didaktična diseminacija v razširjeni informacijsko-komunikacijski 
	strukturi: izbor in posodobitev literarnega izročila (književnega in 
	tradicijskega) v učbenikih, berilih, založništvu (slikanice, različne zbirke 
	idr.) in sodobnih medijih (e-aplikacije);
 
	- Povezovanje z mednarodno literarno dediščino - poznavanje vezi slovenske 
	z evropsko literarno dediščino.
 
 
1.3   Tematski sklop: Vključevanje Romov v 
izobraževalni sistem 
1.3.1 Naslov teme: Vključenost Romov v srednješolsko in 
visokošolsko izobraževanje ter izobraževanje odraslih 
Cilji: 
	- Kvantitativni pregled stanja: pridobiti informacije/ocene o številu 
	Romov, vključenih v srednješolsko in univerzitetno izobraževanje ter 
	izobraževanje odraslih in informacije o uspešnosti Romov v srednješolskem, 
	univerzitetnem in izobraževanju odraslih;
 
	- Raziskati dejavnike, ki vplivajo na vključenost Romov v 
	srednješolske/univerzitetne programe, da nadaljujejo svojo izobraževalno 
	pot, in dejavnike, ki so jim sploh omogočili priti do te stopnje, da imajo 
	možnost nadaljevati z izobraževanjem;
 
	- Identificirati probleme in ovire, s katerimi se srečujejo romski dijaki 
	in študentje, in preučiti možnosti za odpravo ali ublažitev teh problemov in 
	ovir;
 
	- Odnos srednješolskih in univerzitetnih ustanov do vključevanja Romov: 
	pridobiti informacije o morebitnih prilagoditvah srednješolskih in 
	univerzitetnih ustanov romskim dijakom/študentom, učna pomoč romskim 
	dijakom/študentom;
 
	- Pridobiti informacije o percepcijah romskih dijakov/študentov glede 
	njihove vključenosti v srednješolsko ali univerzitetno izobraževanje oz. 
	izobraževanje odraslih, o sprejetosti s strani drugih dijakov/študentov, s 
	strani učiteljev/profesorjev ter proučiti želje in poklicne aspiracije 
	romskih dijakov in študentov ter njihove percepcije glede možnosti 
	zaposlitve po končanem izobraževanju.
 
 
1.4   Tematski sklop: Dvojezično 
izobraževanje v Prekmurju 
1.4.1 Naslov teme: Uresničevanje 
ciljev dvojezične vzgoje in izobraževanja na narodnostno mešanem območju v 
Prekmurju 
Cilja: 
	- Ugotoviti in analizirati prispevek dvojezičnega izobraževanja v 
	Prekmurju k uresničevanju institucionalne dvojezičnosti na narodno mešanem 
	območju, kot jo predpisuje zakonodaja;
 
	- Ugotoviti pomen madžarskega jezika za posameznika v nadaljevanju šolanja 
	in v vključevanju v poklicno življenje in družbeno okolje.
 
 
1.5   Tematski sklop: Izobraževanje, 
raziskovanje 
1.5.1 Naslov teme: Enakost spolov 
na področju izobraževanja 
Cilji: 
	- Predlogi za sistematično spremljanje vpisa v študijske programe, ki 
	izobražujejo pedagoški kader z vidika vključenosti  obeh spolov v te 
	programe;
 
	- Analizirati študijske programe in kurikule z vidika vključenosti  
	tematik enakosti spolov v navedene študijske programe ter ugotavljati in 
	poročati o napredku ali nazadovanju povezanim z omenjenimi problematikam  
	enakosti spolov;
 
	- Vključevanje tematike enakosti spolov v stalna strokovna izpopolnjevanja 
	vsega pedagoškega kadra na vseh ravneh izobraževanja;
 
	- Predlogi za sistematično zbiranje spolno razlikovane podatke o 
	zaposlenih (pedagoški kader) in njihovemu napredovanju na področju 
	izobraževanja na vseh ravneh;
 
	- Seznanjati širšo strokovno in laično javnost o izsledkih in jih 
	senzibilizirati v smeri razumevanja pomena enakosti spolov.
 
 
1.5.2 Naslov teme: Analiza 
učinkovitosti vlaganj v raziskovalno-razvojno dejavnost v Sloveniji 
Cilji: 
	- Analiza učinkovitosti vlaganj v raziskovalno-razvojno dejavnost;
 
	- Analiza (ne)upravičenosti davčnih olajšav za raziskovalno-razvojno 
	dejavnost in njihov vpliv na RR dejavnost gospodarskih subjektov;
 
	- Pomen vlaganj v RR dejavnost za gospodarsko rast;
 
	- Analiza učinkov vlaganj na RR dejavnost glede na velikost podjetja, 
	področje itd.
 
 
1.6   Tematski sklop: Šport 
1.6.1 Naslov teme: Razvoj 
poročilnega sistema za prikazovanje telesnega in gibalnega razvoja posameznika 
in celotne populacije 
Cilji: 
	- Identifikacija odstopanj v telesnem in gibalnem razvoju otrok;
 
	- Analiza odstopanj glede na predhoden individualni razvoj in v primerjavi 
	z vrstniki;
 
	- Predstavitev analize ključnim deležnikom (učiteljem, vodstvu šole, 
	staršem, šolskemu zdravniku, vodstvu lokalne skupnosti);
 
	- Zasnova intervencijskih programov za izboljšanje telesne zmogljivosti 
	otrok.
 
 
1.7 Tematski sklop: Soočanje javnega šolskega sistema z 
rastočimi izzivi religijsko in svetovnonazorsko pluralne družbe  
1.7.1 Naslov teme: Priprava strokovno utemeljenih izhodišč 
za učinkovito soočanje javnega šolskega sistema z rastočimi izzivi religijsko in 
svetovnonazorsko pluralne družbe  
Cilja:  
	- Analizirati mednarodna teoretična in praktična izhodišča pri umeščanju 
	religioznih vprašanj v vzgojno-izobraževalni sistem;
 
	- Oblikovanje konceptualnih izhodišč in temeljnih smernic v kontekstu 
	religijske in svetovnonazorske pluralizacije znotraj vzgojno- 
	izobraževalnega sistema.
 
 
Težišče 2: Slovenci zunaj Republike Slovenije 
2.1     Tematski sklop: Ozaveščenost širše 
slovenske javnosti glede problematike slovenstva zunaj Republike Slovenije 
2.1.1 Naslov teme: Dejanska in potrebna prisotnost tematike 
slovenskega zamejstva v učnih načrtih v osnovnih in srednjih šolah v Republiki 
Sloveniji - Vsebinske zasnove za re-valvacijo vloge tematike zamejstva v učnih 
načrtih v osnovnih in srednjih šolah 
Cilji: 
	- Preučiti trenutno navzočnost omenjenih tematik v učnih načrtih in njeno 
	dejansko izvajanje;
 
	- Analiza stopnje poznavanja omenjene tematike med populacijo višjih 
	razredov osnovnih šol in vseh letnikov srednje šole, pa tudi med najširšimi 
	sloji prebivalstva Republike Slovenije;
 
	- Pripraviti vsebinsko zasnovo za dopolnitev in dejansko implementacijo 
	vsebin v učnih načrtih;
 
	- Preučiti vpliv obstoječih učnih načrtov na poznavanje zamejske tematike 
	med populacijo v osnovnih in srednjih šolah;
 
	- Dopolniti obstoječe učne načrte v osnovnih in srednjih šolah v vsebinah, 
	ki obravnavajo tematiko slovenskega zamejstva.
 
 
2.1.2 Naslov teme: Dejanska in potrebna prisotnost tematike 
slovenskega izseljenstva v učnih načrtih v osnovnih in srednjih šolah  
Republike Slovenije - Vsebinske zasnove za re-valvacijo vloge tematike 
izseljenstva v učnih načrtih v osnovnih in srednjih šolah 
Cilji: 
	- Preučiti trenutno navzočnost omenjenih tematik v učnih načrtih in njeno 
	dejansko izvajanje;
 
	- Analiza stopnje poznavanja omenjene tematike med populacijo višjih 
	razredov osnovnih šol in vseh letnikov srednje šole, pa tudi med najširšimi 
	sloji prebivalstva Republike Slovenije;
 
	- Pripraviti vsebinsko zasnovo za dopolnitev in dejansko implementacijo 
	vsebin v učnih načrtih;
 
	- Preučiti vpliv obstoječih učnih načrtov na poznavanje izseljenske 
	tematike med populacijo v osnovnih in srednjih šolah;
 
	- Dopolniti obstoječe učne načrte v osnovnih in srednjih šolah v vsebinah, 
	ki obravnavajo tematiko Slovencev v izseljenstvu.
 
 
Težišče 3: Krepitev in varovanje zdravja ter optimizacija 
zdravstvene oskrbe 
3.1 Tematski sklop: Povezovanje ukrepov za preprečevanje 
bolezni 
3.1.1 Naslov teme: Pismenost na 
področju duševnega zdravja v Sloveniji, destigmatizacjia duševnih težav in 
determinante iskanja pomoči v primeru duševne stiske 
Cilji: 
	- Analiza stopnje pismenosti na področju duševnega zdravja v Sloveniji 
	(poznavanje duševnih bolezni, znakov, načinov zdravljenja…);
 
	- Analiza determinant, ki vplivajo na iskanje pomoči; 
 
	- Razvoj in predlogi ukrepov za povečevanje pismenosti na področju 
	duševnega zdravja (npr. prva psihološka pomoč).
 
 
3.1.2 Naslov teme: Prevalenca in dolgoročni vplivi 
obremenjujočih izkušenj v otroštvu na funkcioniranje v odraslosti 
Cilji:  
	- Analiza stanja obremenjujočih izkušenj v otroštvu med odraslimi 
	prebivalci Slovenije – nacionalna raziskava;
 
	- Ugotavljanje povezav med obremenjujočimi izkušnjami in različnimi izidi 
	funkcioniranja v odraslosti;
 
	- Preprečevati oz. zmanjševati potencialno obremenjujoče izkušnje v 
	otroštvu in mladostništvu in posledice v odraslosti;
 
	- Zmanjševati škodo potencialno obremenjujočih izkušenj v otroštvu in 
	mladostništvu za socialno-ekonomski položaj, zdravje in druge vidike;
 
	- Prepoznati in krepiti varovalne dejavnike; 
 
	- Hitro in učinkovito prepoznavati ljudi s takšnimi izkušnjami; 
 
	- Seznanitev različnih javnosti z ugotovitvami;
 
	- Usmeritve za nadaljnje delo na tem področju v Sloveniji.
 
 
3.1.3 Naslov teme: Zgodnja diagnostika uroloških rakov v 
Sloveniji - analiza stanja in predlog ukrepov za izboljšavo 
Cilji:  
	- Priprava celovite analize obstoječega stanja na področju zgodnje 
	diagnostike uroloških rakov na primarnem zdravstvenem nivoju ter na osnovi 
	tega predlogi za izboljšanje stanja; 
 
 
	- Analiza diagnostičnih postopkov ter napotitev na  sekundarni/terciarni 
	zdravstveni nivo za pričetek prvega zdravljenja v letu 2014; 
 
	- Na osnovi analize stanja ter ugotovljenih dejstev predlogi za izboljšavo 
	zatečenega stanja. 
 
 
3.1.4 Naslov teme: Analiza podatkov o kakovosti pitne vode 
iz lastne oskrbe s pitno vodo 
Cilji: 
	- Analiza stanja spremljanja kakovosti pitne vode iz lastne oskrbe s pitno 
	vodo (LOPV);
 
	- Oblikovanje podatkovne baze o kakovosti pitne vode iz LOPV za področja, 
	kjer se izvaja državni monitoring;
 
	- Oblikovanje podatkovne baze o kakovosti pitne vode iz LOPV za področja, 
	kjer se ne izvaja državni monitoring (podatki lokalnih skupnosti, 
	medresorska povezljivost podatkov);
 
	- Oblikovanje celovitega seznama nosilcev vodne pravice (dovoljenja) za 
	lastno oskrbo s pitno vodo;
 
	- Podpora izvajanju Akcijskega načrta za izvajanje Strategije RS za 
	zdravje otrok in mladostnikov v povezavi z okoljem;
 
	- Naključno preskušanje kakovosti pitne vode iz LOPV, kjer ne obstaja 
	nobenih podatkov o kakovosti pitne vode;
 
	- Priprava predlogov za izboljšanje varnosti za zagotavljanje varnosti 
	pitne vode iz LOPV.
 
 
3.1.5 Naslov teme: Analiza o ustnem zdravju prebivalcev 
Slovenije 
Cilji: 
	- Ugotavljanje stanja na področju ustnega zdravja, ter izboljšanje zdravje 
	ust prebivalcev Slovenije z usklajeno podporo (informiranje, svetovanje in 
	učenje veščin vzdrževanja zdravja z ustrezno prehrano) za vse populacijske 
	skupine pri vseh izvajalcih zdravstvene dejavnosti;
 
	- Vzpostaviti enoten sistem izobraževanja vseh zdravstvenih delavcev v 
	zvezi z ustnim zdravjem ter pripraviti vsebine in jih enotno uvesti v 
	izvajanje vzgoje za zdravje in zdravstvene nege na vseh ravneh in za vse 
	populacijske skupine;
 
	- Vzpostavitev sistema spremljanja oralnega zdravja v skladu z evropskimi 
	smernicami in nacionalnimi potrebami (pripravljen vprašalnik, metodologija), 
	pripravljeni izhodiščni rezultati pilota.
 
 
3.1.6 Naslov teme: Analize spolnega vedenja, poučenosti, 
stališč in zdravja v zvezi s spolnostjo prebivalcev Slovenije 
Cilji:  
	- Podpora izvajanju Nacionalne strategije preprečevanja in obvladovanja 
	okužbe s HIV 2017-2025 (Vlada RS, april 2017) v zvezi s prednostnim 
	področjem »preprečevanje okužbe s HIV« in 1. ciljem »preprečevanje prenosa s 
	spolnimi odnosi«;
 
	- Spolno vedenje, vključno s številom spolnih partnerjev v različnih 
	obdobjih življenja, plačevanjem za spolnost, spolnimi praksami (vaginalni, 
	oralni, analni spolni odnosi in masturbacija), uporabo kondoma in 
	kontracepcije itd.;
 
	- Determinante različnih vedenjskih vzorcev povezanih s povišanim 
	tveganjem za okužbo s HIV ali spolno prenesenih okužb;
 
	- Poučenost o spolnosti, okužbi s HIV in drugih spolno prenesenih okužbah;
 
	- Stališča v zvezi s spolnostjo;
 
	- Porazdelitev in determinante spolno prenesenih okužb.
 
 
3.1.7 Naslov teme: Izvedba demonstracijskega projekta 
predekspozicijske profilakse med moškimi, ki imajo spolne odnose z moškimi 
Cilji: 
	- Priprava protokola za oceno izvedljivosti, stroškov, in varnosti 
	predekspozicijske profilakse za skupino slovenskih moških, ki imajo spolne 
	odnose z moškimi in imajo izjemno veliko tveganje za okužbo s HIV;
 
	- Pridobitev soglasja Komisije RS za medicinsko etiko;
 
	- Priprava kriterijev za vključevanje  (npr. moških starejših od 18 let, 
	ki imajo spolne odnose z moškimi, MSM, z zelo tveganim obnašanjem za okužbo 
	s HIV itd.);
 
	- Analiza podatkov in poročilo o oceni izvedljivosti, stroškov, in 
	varnosti predekspozicijske profilakse.
 
 
3.1.8 Naslov teme: Ocena zdravstvenih tveganj zaradi 
izpostavljenosti otrok virom nizkofrekvenčnih električnih in magnetnih (EM) polj 
v Sloveniji 
Cilji: 
	- Pripraviti predloge za oblikovalce politik za pomoč pri odločanju na 
	področju zdravja in okolja, umeščanja novih virov sevanj v bližino  vzgojno 
	izobraževalnih ustanov v Sloveniji ter ukrepe za zmanjševanje tveganj za 
	zdravje otrok in mladostnikov zaradi izpostavljenosti elektromagnetnih 
	sevanj;
 
	- Analizirati izpostavljenosti določenih posebej občutljivih skupin 
	prebivalstva  - posebno otrok v starosti do 15 let v različnih mikrookoljih 
	v bližini transformatorskih postaj, VN daljnovodov in različnih električnih 
	in elektronskih naprav doma. Posnetek stanja tako časovne kot tudi osebne 
	izpostavljenosti NF električnim in magnetnim poljem;
 
	- Določiti inducirana električna polja v tkivih v prenatalnem in 
	postnatalnem obdobju z numerično dozimetrijo za različne modele fetusa 
	(nosečnica v 26. in 30. tednu) in otrok (5, 8 in 11 let starosti) zaradi 
	sočasne izpostavljenosti magnetnim in električnim poljem omrežne frekvence 
	50 Hz ter harmonskim komponentam do 800 Hz v bližini transformatorskih 
	postaj, visokonapetostnih daljnovodov in podzemnih kablovodov;
 
	- Izdelati karto obremenjenosti okolja z nizkofrekvenčnim magnetnim poljem 
	na območju celotne Slovenije zaradi obratovanja visokonapetostnih 
	daljnovodov; 
 
	- Razviti algoritem za oceno izpostavljenosti otrok letnim povprečnim 
	vrednostim magnetnega polja na podlagi podatkov o prebivališču. Algoritem 
	naj pri ocenjevanju letne povprečne vrednosti izpostavljenosti upošteva 
	podatke o elektroenergetski infrastrukturi v bližini, rezultate numeričnih 
	izračunov sevalnih obremenitev transformatorskih postaj, visokonapetostnih 
	daljnovodov in podzemnih kablovodov, rezultate trajnih meritev in vse druge 
	razpoložljive podatke; 
 
	- Izvesti geografsko analizo bremena raka v Sloveniji s poudarkom na 
	otroških levkemija, možganskih tumorjev in vseh otroških rakov skupaj v 
	Sloveniji za obdobje zadnjih 50 let ter analizirati povezavo z 
	nizkofrekvenčnimi magnetnimi polji. Ob upoštevanju povprečnih letnih 
	vrednosti magnetnega polja in podatkov iz Registra raka Republike Slovenije 
	ugotoviti, koliko je povečano tveganje raka pri otrocih, ki živijo na 
	območjih, kjer je izpostavljenost magnetnim poljem večja od 0.4 μT, in 
	oceniti, koliko primerov levkemij pri otrocih bi lahko pripisali 
	izpostavljenosti nizkofrekvenčnim magnetnim poljem v zadnjih desetih letih, 
	če je povezava med izpostavljenostjo in pojavom bolezni vzročna; 
 
	- Pripraviti program strategije komuniciranja in ozaveščanja javnosti o 
	problematiki EMS in zdravstvenih tveganjih  s posebnim poudarkom na otrocih 
	v pre in postnatalnem obdobju;
 
	- Podrobno analizirati izpostavljenost (trajne meritve (24/7) v vzgojno 
	izobraževalnih ustanovah v Sloveniji in meritve osebne izpostavljenosti) 
	otrok  magnetnim poljem omrežne frekvence 50 Hz, harmonskih komponent do 800 
	Hz ter visokofrekvenčnih sevanj glede na bližino stacionarnih virov sevanja 
	(daljnovodi, trafo postaje, brezžični sistemi, wifi ruterji, …).
 
 
3.1.9 Naslov teme: Pregled stališč, znanja, vedenj in 
delovanja glede elektronskih cigaret med zdravstvenimi delavci, ki delajo na 
področju preventivne zdravstvene dejavnosti in opuščanja kajenja 
Cilji:  
	- Zbrati mednarodno literaturo o stališčih, znanju in vedenjih 
	zdravstvenih delavcev glede elektronskih cigaret;
 
	- Zbrati podatke o stališčih, znanju, vedenjih in delovanju glede 
	elektronskih cigaret v izbrani skupini zdravstvenih delavcev, to je tistih, 
	ki delajo na področju preventivne zdravstvene dejavnosti in opuščanja 
	kajenja v Sloveniji (zdravstveno vzgojni centri/centri za krepitev zdravja, 
	referenčne ambulante družinske medicine, patronažno zdravstveno varstvo, 
	rehabilitacija bolnikov z boleznimi srca in ožilja);
 
	- Pripraviti poročilo raziskave s predlogi ukrepov in članek za objavo;
 
	- Pripraviti izobraževalno gradivo in aktivnosti glede elektronskih 
	cigaret za zdravstvene delavce, ki delajo na področju preventivne 
	zdravstvene dejavnosti v Sloveniji.
 
 
3.2 Tematski sklop: Razvoj in optimizacija služb v 
zdravstveni dejavnosti 
3.2.1 Naslov teme: Analiza stanja in ocena kadrovskih potreb 
za izvajanje zdravljenje raka v Republiki Sloveniji 
Cilja: 
	- Analiza obstoječega zdravstvenega osebja (zdravniki in zdravstvena nega) 
	za zdravljenje raka v Republiki Sloveniji (radioterapija, kirurško 
	zdravljenje, zdravljenje z zdravili) za leto 2017; 
 
	- Projekcija zahtevanega zdravstvenega osebja (zdravniki in zdravstvena 
	nega) za obdobje 2018 do 2021 ob upoštevanju trendov incidence in novih, z 
	dokazi podprtih terapij.
 
 
3.2.2 Naslov teme: Varnost zdravstvenega osebja pri 
obravnavi bolnikov 
Cilji: 
	- Natančneje ugotoviti razširjenost nasilja nad zaposlenimi v zdravstvu in 
	postaviti okvir za funkcionalno izobraževanje za prepoznavanje nasilnega 
	vedenja in ustrezno ukrepanje; 
 
	- Pripraviti model funkcionalnega izobraževanja prepoznavanja nasilnega 
	vedenja in ustreznega ukrepanja;
 
	- Izvesti pilotni projekt funkcionalnega usposabljanja in pridobiti 
	preliminarne rezultate uspešnosti pilotnega projekta;
 
	- Pripraviti predlog ukrepov in rednega izobraževanja zaposlenih na 
	področju obvladovanja nasilja.
 
 
Težišče 4: Ugotavljanje izpostavljenosti ljudi in okolja 
kemikalijam  
4.1 Tematski sklop: 
Pridobivanje podatkov za pripravo ukrepov za zmanjševanje tveganj za ljudi in 
okolje zaradi kemikalij 
4.1.1    Naslov teme: Izvajanje evropske 
kemijske zakonodaje REACH na osnovi znanstvenih ugotovitev o učinkih nevarnih 
kemikalij za  ljudi in okolje 
Cilji: 
	- Izvajanje Evropske kemijske zakonodaje REACH (registracija, evalvacija, 
	avtorizacija in omejitve kemikalij), s poudarkom na raziskavah 
	nevrotoksičnosti;
 
	- Identifikacija in karakterizacija ene ali več snovi z nevrotoksičnimi 
	učinki;
 
	- Priprava dosjeja XV za vključitev snovi na kandidatno listo snovi v 
	skladu z Uredbo REACH ali priprava drugih ukrepov za zmanjševanje tveganja 
	za zdravje človeka in okolje;
 
	- Priprava predloga povezovanja akademskega okolja in  regulatornih teles 
	– odločevalcev v državni upravi RS (predvsem Urada RS za kemikalije). 
 
 
4.1.2    Naslov teme: Izdelava strokovnih 
podlag, potrebnih za revizijo nacionalnega izvedbenega načrta po 7. členu 
Stockholmske konvencije o obstojnih organskih onesnaževalih 
Cilji: 
	- Priprava posnetka stanja za nove POPs kemikalije v Sloveniji za potrebe 
	revizije izvedbenega načrta  po Stockholmski konvenciji o obstojnih 
	organskih onesnaževalih UNEP:http://chm.pops.int/TheConvention/ThePOPs/ 
	TheNewPOPs/tabid/2511/Default.aspx;
 
	- Izpolnjevanje obveznosti po Stockholmski konvenciji o obstojnih 
	organskih onesnaževalih;
 
	- Izpolnjevanje obveznosti po EU Uredbi (EU) št. 850/2004 o  obstojnih 
	organskih onesnaževalih;
 
	- Identifikacija področij in možnih ukrepov zmanjševanja izpostavljenosti 
	novim POPs kemikalijam;
 
	- Identifikacija odpadkov, ki vsebujejo POPs snovi in predlog ravnanja z 
	njimi.
 
 
4.1.3 Naslov teme: Poskus interpretacije rezultatov 
biomonitoringa v povezavi s podatki o onesnaženosti okolja, s poudarkom na 
onesnaženosti zraka in oceni potencialnih vplivov teh onesnažil na zdravje 
prebivalcev 
Cilji: 
	- Izvajanje zakonodaje na področju spremljanja in vrednotenja kakovosti 
	zunanjega zraka (Uredba o kakovosti zunanjega zraka. (Uradni list RS, št. 
	9/11, 8/15), Uredba o arzenu, kadmiju, živem srebru, niklju in policiklicnih 
	aromatskih ogljikovodikih v zunanjem zraku (Uradni list RS, št. 39/06), 
	Direktiva 2008/50/ES Evropskega parlamenta in sveta o kakovosti zunanjega 
	zraka in cistejšem zraku za Evropo (Uradni list Evropske unije, L152);
 
	- Izvajanje Evropske kemijske zakonodaje REACH (registracija, evalvacija, 
	avtorizacija in omejitve kemikalij), ki temelji na raziskavah 
	izpostavljenosti snovem v okolju;
 
	- Izvajanje 51. a člena Zakona o kemikalijah za namen določanja 
	nacionalnih prioritet;
 
	- dopolnile raziskave k Evropski iniciativi za humani biomonitoring 
	(EHBMI) oziroma projektu HBM4EU;
 
	- Raziskava kumulativne izpostavljenosti prebivalcev onesnažilom preko 
	življenjskega okolja, predvsem preko onesnaženega zraka, ki predstavlja 
	tveganje za zdravje, s pomočjo humanega biomonitoringa v izbrani populaciji 
	prebivalcev, za namen preverjanja učinkovitosti že sprejetih ukrepov ter kot 
	podpora za sprejemanje novih ukrepov;
 
	- Priprava metodologije za interpretacijo obstoječih rezultatov 
	biomonitoringa s poudarkom na povezavi s podatki o onesnaženosti zraka, 
	oceni izpostavljenosti onesnažilom iz zraka ter oceni njihovih potencialnih 
	vplivov na zdravje; 
 
	- Priprava predlogov oblikovalcem politik za pomoč pri odločanju na 
	področju zdravja in okolja ter pri pripravi ukrepov za zmanjševanje tveganj 
	za zdravje zaradi onesnaženega zraka. 
 
 
Težišče 5: Regionalni razvoj: povezovanje ukrepov za 
doseganje trajnostnega razvoja in spodbujanje povečanja konkurenčnosti 
slovenskega turizma 
5.1 Tematski sklop: Trajnostni razvoj   
5.1.1 Naslov teme: Postavitev 
metodologije za popis poslovnih con in subjektov inovativnega okolja 
(inkubatorjev – podjetniških, univerzitetnih, tehnoloških parkov, so-delo 
(co-working), pospeševalnikov itd.) na območju Slovenije, izvedba terenskega 
popisa in vzpostavitev ažurne evidence  
Cilji: 
	- Vzpostaviti delujoč sistem spremljanja sprememb poslovnih con in 
subjektov inovativnega okolja na območju Slovenije za učinkovitejše načrtovanje 
rabe prostora in umeščanje investicij ter privabljanja investitorjev;
 
	- Ažurirati obstoječe in pridobiti dodatne informacije o poslovnih 
conah  in na tej osnovi identificirati ključne, ki so na nacionalni in 
regionalni ravni posebej primerne za investitorje (obstoječe, degradirane, 
širitve);
 
	- Ažurirati obstoječe in pridobiti dodatne informacije o subjektih 
inovativnega okolja s ciljem izboljšanja ukrepov za spodbujanja podjetništva na 
nacionalni in regionalni ravni; 
 
	- Pripraviti izhodišča oz. priporočila za usmerjanje razvojnih ukrepov 
na področju gospodarskega in prostorskega razvoja za posamezne tipe poslovnih 
con po dejavnostih in velikosti, ki naj bi prispevala k učinkovitejšemu 
usklajevanju nacionalne, regionalne in lokalne ravni. 
 
 
5.2 Tematski sklop: Trajnostni turizem 
5.2.1 Naslov teme: Analiza nosilnih zmogljivosti turističnih 
destinacij v Sloveniji in vzpostavitev modelov upravljanja - Vzpostavitev 
trajnostnega modela upravljanja z obiskom 
Cilji: 
	- Pregled obstoječih modelov merjenje nosilnih zmogljivosti turističnih 
	destinacij in modelov upravljanja z obiskovalci;
 
	- Analiza študije primerov – prikaz različnih vrst destinacij, ki so imele 
	težave z nosilnimi zmogljivostmi v Sloveniji in primerljivih državah;
 
	- Analiza strateških in nišnih turističnih tokov v Slovenije (pri tem sta 
	dve možnosti: 1. Na podlagi podatkov, ki že obstajajo, kot na primer na 
	Tripadvisor-ju in 2. Izvedba primarne kvantitativne raziskave in zbiranje 
	podatkov na terenu);
 
	- Oblikovanje modela za merjenje nosilnih zmogljivosti turističnih 
	destinacij v Sloveniji po izbranih tipih (avtomobilski, kolesarski, peš,..);
 
	- Izbor reprezentativnih kriznih točk (con) potencialno prekomernega 
	obiska turistov in merjenja obremenitev;
 
	- Določitev strateških in nišnih turističnih tokov ter nosilnih 
	zmogljivosti turističnih destinacij v Sloveniji v izbranih conah in po 
	tipih;
 
	- Priprava predlogov za ukrepanje in aktivno upravljanje z obiskovalci po 
	izbranih conah in tipih;
 
	- Priprava strateških smernic in priporočil upravljanja z obiskom za 
	turistične deležnike z namenom zmanjševanja pritiska turizma na okolje.
 
 
5.2.2 Naslov teme: Identifikacija potrebnih znanj in veščin 
kadrov za uspešen in konkurenčen slovenski turizem v skladu s sodobnimi trendi, 
mednarodno primerljivostjo ter oblikovanje izhodišč in priporočil za posodobitev 
programov izobraževanja in usposabljanja, med drugim s poudarkom na varnosti v 
turizmu 
Cilji: 
	- Analiza potreb turističnega gospodarstva na področju kadrov;
 
	- Ocena ustreznosti obstoječih izobraževalnih programov glede na potrebe 
	turističnega gospodarstva in stanju varnosti v turizmu;
 
	- Ocena potreb po dodatnih programih usposabljanja;
 
	- Zaposljivost oseb, ki so končali izobraževalne programe s področja 
	gostinstva in turizma;
 
	- Priporočila za prenovo programov izobraževanja in usposabljanja na vseh 
	ravneh in različnih področjih (glede na ugotovljene potrebe turističnega 
	gospodarstva).
 
 
Težišče 6: Sodelovanje v kulturi  
6.1 Tematski sklop: Kultura  
6.1.1 Naslov teme: Mladi, sodelovanje v kulturi in 
digitalizacija vsakdanjega življenja 
Cilji: 
	- Splošni: Ugotoviti ključne vrednote in mejnike v življenjskih potekih, 
	ki v sodobni družbi sooblikujejo sodelovanje mladih (12–34 let) v kulturi 
	
 
	- Specifični:
 
 
	
		- izdelati tipologijo kulturne potrošnje in kulturnega udejstvovanja v 
		povezavi z vrednotnimi usmeritvami
 
		- analizirati točke prelomov/prehodov v kulturni potrošnji in kulturnem 
	udejstvovanju z vidika življenjskih potekov (npr. prehodov iz ene stopnje 
	izobraževanja v drugo, prehoda iz šolanja v zaposlitev/prekarnost, odhoda od 
	staršev, oblikovanja lastne družine …);
 
		- analizirati motive in ovire za posamezne oblike kulturne potrošnje in 
	kulturnega udejstvovanja;
 
		- ugotoviti odnos do institucionalne kulturne ponudbe v Sloveniji;
 
		- ugotoviti katera vrsta kulturne potrošnje oz. kulturnega udejstvovanja 
	in v kolikšni meri poteka prek spleta.
 
	 
 
 
Težišče 7: Okolje in prostor 
7.1   Tematski sklop: Trajnostni urbani 
razvoj in zemljiška politika 
7.1.1 Naslov teme: Integracija celostnih prometnih strategij 
in občinskih prostorskih načrtov s celovito obravnavo dostopnosti  v prostorskem 
načrtovanju 
Cilji: 
	- Analiza in predlog načinov integracije prometne in prostorske 
	strategije;
 
	- Predlogi tujih pristopov in metodologij integracije, ki jih 
	mogoče prenesti v slovenski sistem;
 
	- Predlog korakov za izvedbo obravnavane integracije;
 
	- Kriteriji in standardi dostopnosti do prostorskih programov z 
	različnimi potovalnimi načini.
 
 
7.1.2 Naslov teme: Možnosti  financiranja in zagotavljanja 
komunalne opreme 
Cilji: 
	- Pregled načinov financiranja gradnje nove komunalne opreme v drugih, 
	primerljivih državah;
 
	- Pregled načinov financiranja oziroma zagotavljanja sredstev za prenovo 
	obstoječe komunalne opreme oziroma sredstev za ohranitev obstoječe komunalne 
	opreme v drugih, primerljivih državah;
 
	- Predlogi modelov oziroma metodologij financiranja gradnje nove 
	komunalne opreme,  ki jih je v srednjeročnem obdobju mogoče prenesti v slovenski 
	sistem; 
 
	- Predlogi modelov oziroma metodologij financiranja za prenovo obstoječe 
	komunalne opreme oziroma zagotavljanja sredstev za ohranitev obstoječe 
	komunalne opreme, ki jih je v srednjeročnem obdobju mogoče prenesti v 
	slovenski sistem; 
 
	- Primerjalna analiza (SWOT ali druga) ustreznosti vseh predlaganih 
	modelov za obe predhodni alineji z vidika finančnih učinkov na občinske 
	proračune, izvajanja investicij v novo komunalno opremo in investicij v 
	prenovo obstoječe komunalne opreme ter z vidika učinkov za investitorje 
	oziroma zavezance za plačilo; 
 
	- Podaja stroškovne ocene finančnega primanjkljaja sredstev za prenovo 
	obstoječe komunalne opreme in izgradnjo nove komunalne opreme v 
	srednjeročnem obdobju na vzorcu 10-ih lokalnih skupnosti;
 
	- Ocena tveganja prisotnosti državne pomoči v smislu 107. člena PDEU. 
	
 
 
 
7.1.3 Naslov teme: Pregled in analiza razvojnih vizij in 
potencialov slovenskih mest za opredelitev ključnih ukrepov urbanega razvoja 
Cilji: 
	- Analiza razvojnih vizij in potencialov slovenskih mest;
 
	- Opredelitev prioritetnih področij za spodbujanje in financiranje 
	urbanega razvoja v Sloveniji;
 
	- Opredelitev ključnih ukrepov urbanega razvoja.
 
 
7.2   Tematski sklop: Državni koordinatni 
sistem in državna geoinformacijska infrastruktura 
7.2.1 Naslov teme: Povečanje zanesljivosti javnih omrežij 
gnss signal in 0. red 
Cilji: 
	- Analiza tehničnih problemov pri delovanju omrežij;
 
	- Analiza problemov in izkušenj uporabnikov;
 
	- Predlogi za tehnične izboljšave omrežja SIGNAL in delovanja 0. Mreže;
 
	- Sistematično urejeni predlogi za izboljšanje delovanja Službe za GNSS;
 
	- Predlogi za izboljšanje storitev uporabnikom.
 
 
7.3   Tematski sklop: Celovito upravljanje 
območij/prostora  
7.3.1 Naslov teme: Nadgradnja metodologije določanja območij 
nacionalne prepoznavnosti krajine 
Cilji: 
	- Preveriti in nadgraditi že izdelano metodologijo določanja območij 
	krajine kot območij nacionalne prepoznavnosti. Rezultati naloge bodo 
	uporabljeni v okviru procesa prenove Strategije prostorskega razvoja 
	Slovenije (SPRS 2050, Akcijski program za izvajanje SPRS 2030);
 
	- Podrobneje določiti merila in kriterije za opredeljevanje prepoznavnosti 
	slovenskih krajin. Rezultati naloge bodo uporabljeni za pripravo splošnih in 
	podrobnejših pravil urejanja prostora v okviru priprave Državnega 
	prostorskega reda Slovenije (DPR);
 
	- Podrobneje določiti pravila urejanja prostora na območju Triglavskega 
	narodnega parka.
 
 
7.4   Tematski sklop: Trajnostni urbani in 
prostorski razvoj, strateško prostorsko načrtovanje 
7.4.1 Naslov teme: Celovita demografska analiza s 
projekcijami za podeželska in urbana območja krajine 
Cilji: 
	- Zagotovitev strokovnih podlag za pripravo regionalnih prostorskih 
	planov;
 
	- Identifikacija razlogov za praznjenje nekaterih obmejnih in podeželskih 
	območij;
 
	- Ocena prihodnjega gibanja  značilnosti gospodinjstev – načrtovanje 
	ustrezne mreže in načina oskrbe s storitvami splošnega pomena.
 
 
7.4.2 Naslov teme: Vrednote okolja in prostora 2003–2018 
Cilji: 
	- Poizvedba stopnje usklajenosti med (formalnimi) cilji prostorskega in 
	okoljskega razvoja RS ter dejanskimi in anticipiranimi vrednotami 
	posameznikov – prebivalcev RS; 
 
	- Identifikacija sedanjih oz. aktualnih življenjsko-stilskih praks, ki se 
	nanašajo na odnos prebivalstva do rabe prostora in odnosa do okolja ter 
	primerjava in identificiranje sprememb v obdobju zadnjih 15 let;
 
	- Anticipacija postopno pojavljajočih se življenjsko-stilskih trendov, ki 
	se nanašajo na odnos prebivalstva do rabe prostora in okolja, primerjava in 
	identificiranje sprememb v obdobju zadnjih 15 let;
 
	- Longitudinalna primerjava v časovnem intervalu med letoma 2003 in 2018 
	vrednot, stališč, percepcij, mnenj, vedenj (obnašanj) in prostorskih 
	»strategij« prebivalstva Slovenije o prostorskih ter okoljskih vprašanjih in 
	raznovrstnosti (iz)rabe prostora nasploh.
 
 
7.5 Tematski sklop: Preventiva pred naravnimi nesrečami in 
prilagajanje na podnebne spremembe: zmanjšanje poplavne ogroženosti 
7.5.1 Naslov teme: Razvoj metode za 
oceno koristi gradbenih in negradbenih ukrepov za zmanjšanje poplavne 
ogroženosti 
Cilj: 
	- Izdelati enotno uporabljivo metodo za oceno koristi gradbenih in 
	negradbenih ukrepov zmanjševanja poplavne ogroženosti za pripravo 
	investicijske dokumentacije skladno z Uredbo o enotni metodologiji za 
	pripravo in obravnavno investicijske dokumentacije na področju javnih financ 
	(Uradni list RS, št. 60/06, 54/10 in 27/16).
 
 
7.6 Tematski sklop: Podnebne spremembe 
7.6.1 Naslov teme: Vrednotenje ukrepov za zmanjševanje 
emisij TGP v industriji 
Cilji: 
	- Analiza potencialov za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov v 
	industriji na področjih energetske učinkovitosti, obnovljivih virov energije 
	in snovne učinkovitosti na podlagi ankete;
 
	- Analiza scenarijev za zmanjševanje emisij TGP v industriji do leta 2030 
	s pogledom do leta 2050;
 
	- Analiza učinkov EU ETS sheme, dajatev na emisije CO2 in 
	drugih ekonomskih instrumentov (in modalitet teh instrumentov) na zmanjšanje 
	emisij TGP, na doseganje ciljev konkurenčnosti gospodarstva ter drugih 
	okoljskih, energetskih in makroekonomskih ciljev in učinkov.
 
 
Težišče 8: Učinkovito upravljanje nasilne radikalizacije in 
sovražnega govora ter učinkovito delovanje pluralne policijske dejavnosti v 
Sloveniji 
8.1   Tematski sklop: Notranje zadeve in 
nacionalna varnost 
8.1.1 Naslov teme: Vzroki in upravljanje nasilne 
radikalizacije v Sloveniji – vloga različnih deležnikov 
Cilji: 
	- Preučiti pomen, vpliv ter načine izvajanja nasilne radikalizacije v 
	Sloveniji;
 
	- Ugotoviti katere so ranljive skupine in kateri ukrepi bi bili primerni, 
	da ta proces preprečimo, ali drugače primerno upravljamo; 
 
	- Določiti znake za zgodnjo detekcijo in pravočasno prepoznavanje, 
	pravilno naslavljanje, razumevanje in odzivanje na nasilno radikalizacijo; 
	
 
	- Oblikovati določljive dejavnike, metode in postopke, ki bi bili uporabni 
	pri celovitem, ne-represivnem ter več-institucinalnem odzivanju 
	(deradikalizaciji) v slovenski družbi;
 
	- Identificirati vse za upravljanje radikalizacije pristojne deležnike in 
	njihove vloge na državni ravni;
 
	- Prepoznavanje dobrih praks in nadgradnja obstoječih spoznanj.
   
 
8.1.2 Naslov teme: Sovražni govor na spletnih družbenih 
omrežjih v Sloveniji 
Cilji: 
	- Preučiti, kako hitro se spletna družbena omrežja SDO odzovejo na prijave 
	različnih domnevnih žrtev oz. oškodovancev in državnih organov;
 
	- Ugotoviti, ali odstranijo vsebino določenih skupin, ki razpihujejo 
	sovraštvo proti ranljivim skupinam, in pod kakšnimi pogoji in merili krojijo 
	domet svobode izražanje oz. definicijo »sovražnega govora«; 
 
	- Raziskati samoregulacijo SDO z vidika načela sorazmernosti svobode 
	izražanja in njenih omejitev, ki veljajo v Sloveniji;
 
	- Ugotoviti, ali upravičene fizične osebe in javni organi, ki imajo 
	interes, vsebine tudi shranijo za potrebe kasnejšega dokazovanja v različnih 
	pravnih postopkih;
 
	- Preučiti in analizirati dostop do podatkov o uporabnikih: civilno pravni 
	zahtevki in policijski zahtevki in njihova obravnava s strani SDO; 
 
	- Odstranitev vsebin: upravičeni vlagatelji, število zahtev/odstranitev, 
	stopnje odstranitve, analiza meril odstranjevanja;
 
	- Opraviti pregled javnih in delujočih slovenskih skupin, kjer bi poleg 
	novih strani iskali še sporne vsebine in opravili analizo primerov 
	sovražnega govora teh skupin;
 
	- Opraviti analizo prijav na spletne prijavne točke v Sloveniji, prijav na 
	policijo, ODT in analizo vseh kazenskih sodb o sovražnem govoru preko SDO; 
	
 
	- Fenomenologija sovražnega govora na SDO v Sloveniji: katera omrežja, 
	analiza spornih vsebin za izbrano obdobje, za izbrana SDO najbolj 
	uporabljena v Sloveniji;
 
	- Primerjalna kazensko pravna analiza sodelovanja med spletnimi družbenimi 
	omrežji na eni strani ter policijo in zasebnimi upravičenci v državah 
	članicah EU;
 
	- Poiskati ločnico med sovražnim govorom v širšem, t.j. 
	sociološko-družbenem pomenu, in v ožjem, t.j. kazensko pravnem pomenu, ter s 
	tem povezano ustrezno ločnico oziroma razmejitev med prekrškom in kaznivim 
	dejanjem. 
 
 
8.1.3 Naslov teme: Policija in pluralizacija policijske 
dejavnosti v Sloveniji: krepitev zavedanja lokalnih skupnosti za soodvisnost pri 
zagotavljanju varnosti med različnimi deležniki 
Cilji: 
	- Oceniti in analizirati trenutno stanje v Sloveniji na področju delovanja 
	institucij pluralne policijske dejavnosti (obstoj, zakonska regulativa, 
	stopnja medsebojne povezanosti…) in ugotoviti možnosti za sinergične učinke 
	pri zagotavljanju varnosti prebivalcev;
 
	- Določitev potrebnih kompetenc in programov za krepitev teh kompetenc 
	policistov, ki delujejo v sistemu pluralne policijske dejavnosti – 
	opredelitev modela izobraževanja (uporabnega v okviru Policijske akademije) 
	in usposabljanja (uporabnega v okviru procesov usposabljanja in 
	izpopolnjevanja) in morebitna posledična posodobitev obstoječih programov 
	izobraževanja in usposabljanja;
 
	- Ugotavljanje javnega mnenja prebivalcev Slovenije o zaupanju in pomenu 
	institucij  pluralne policijske dejavnosti in ugotavljanje percepcije o 
	vrstah varnostnih problemov z vidika prebivalcev Sloveniji; 
 
	- Opredelitev modela usposabljanja vseh deležnikov pluralne policijske 
	dejavnosti z vidika reševanja varnostnih problemov v skupnosti; razvoj SARA 
	modela za vse deležnike, ki so odgovorni za reševanje varnostnih problemov v 
	lokalnih skupnostih in posledična posodobitev programov usposabljanj, ki jih 
	policija izvaja za npr. občinske redarje, varnostnike, okoljevarstven 
	nadzornike, itd.
 
 
Težišče 9: Učinkovita in cenejša država 
9.1 Tematski sklop: Strateški 
razvoj delovanja nacionalnega sistema varnosti cestnega prometa 
9.1.1 Naslov teme: Raziskava dejavnikov varnosti cestnega 
prometa 
Cilji: 
	- Pregled in ocena stanja varnosti cestnega prometa;
 
	- Z evalvacijo ugotoviti pomanjkljivosti delovanja sistema varnosti 
	cestnega prometa;
 
	- Ugotovitev vzrokov za stanje varnosti cestnega prometa;
 
	- Opredelitev ključnih ukrepov za večjo varnost cestnega prometa;
 
	- Izboljšanje preventivnega delovanja na področju varnosti cestnega 
	prometa.
 
 
Težišče 10: Razvoj in načrtovanje spremljanja rabe energije 
preko povezovanja različnih podatkovnih baz in inovativne tehnologije v 
železniški infrastrukturi 
10.1 Tematski sklop: Implementacija trajnostnega pristopa v 
energetski in železniški infrastrukturi z uporabo inovativnih tehnologij in 
materialov 
10.1.1 Naslov teme: Razvoj in načrtovanje spremljanja rabe 
energije preko povezovanja različnih podatkovnih baz 
Cilji: 
	- Pregledno in ažurno spremljanje stanja rabe energije na področju rabe 
	energije (posebej področja ogrevanja in hlajenja) v Sloveniji in priprava 
	ažurne »žive« toplotne karte Slovenije;
 
	- Učinkovito in pregledno spremljanje rabe energije in spremljanje 
	doseganja ciljev URE in OVE;
 
	- Dosegljivost realnih podatkov iz različnih baz v realnem času;
 
	- Komplementarnost podatkov iz različnih baz;
 
	- Pravilno in celovito ocenjevanje potencialov URE in OVE.
 
 
10.1.2 Naslov teme: Razvoj inovativnega železniškega pragu 
Cilji: 
	- Preiskave in optimizacija sodobnih veziv in polnil za železniške 
	pragove;
 
	- Izvedba eksperimentalnih meritev na kritičnih odsekih železniških prog z 
	namenom pridobitve podatkov o dejanskih obtežbah  in vplivih na pragove; 
	
 
	- Razvoj numeričnih modelov za simulacijo obnašanja pragov pod predvideno 
	obtežbo;
 
	- Razvoj konstrukcijskih detajlov, s katerimi bi omejili tveganja zaradi 
	izjemnih dogodkov;
 
	- Razvoj inovativno zasnovanih pragov, ki bodo vključevali najnovejša 
	spoznanja s področja sodobnih materialov in razvitih numeričnih modelov ter 
	rezultatov opravljenih ekperimentalnih raziskav;
 
	- Eksperimentalne in numerične raziskave obstoječih in novo razvitih 
	železniških pragov. 
 
 
Težišče 11: Krepitev zaupanja v pravosodne institucije 
11.1 Tematski sklop: Empirična 
podpora oblikovanju ustrezne politike na področju kazenskega postopka 
11.1.1 Naslov teme: Implementacija 
določb Zakona o kazenskem postopku v praksi - izdelava metodološkega okvira za 
izboljšanje sistematičnega spremljanja implementacije in empirična analiza 
najbolj občutljivih institutov v praksi 
Cilji: 
	- Po delnem vzoru implementacijskega spremljanja insolvenčne in stečajne 
	zakonodaje vzpostaviti pregleden nabor ključnih kvantitativnih indikatorjev 
	za stalno spremljanje kazenskega postopka in jih povezati v koherentno 
	celoto;
 
	- Na podlagi konkretnih poravnavanj, priznanj krivde in kaznovalnih 
	nalogov preveriti ali so tovrstni instituti res nagnjeni predvsem v škodo 
	socialno šibkejšega sloja prebivalstva;
 
	- Oceniti učinkovitost uporabe instituta odvzema premoženjske koristi, 
	pridobljene s kaznivim dejanjem, vključno z začasnim zavarovanjem (po ZKP) 
	ter primerjava z učinkovitostjo odvzema premoženja nezakonitega izvora (po 
	ZOPNI);
 
	- Na podlagi števila zavrženj kazenskih ovadb osvetliti naravo in 
	vsebinsko argumentiranost zavrženj;
 
	- Z vidika interesov oškodovanca oz. žrtve oceniti delovanje prevzema 
	pregona in uveljavljanja premoženjskopravnega zahtevka v kazenskem postopku, 
	oziroma v pravdnem postopku, če ga sodišče napoti na pravdo, ter po 
	spremembi ZKP na podlagi števila obravnavanih žrtev v kazenskem postopku 
	oceniti delovanje prenovljenega sistema obravnave in položaja žrtev v 
	kazenskem postopku (implementacija novele ZKP-N) ter identificirati 
	morebitna področja za dodatno nadgradnjo;
 
	- Na podlagi števila zbiranj obvestil in zaslišanj v predkazenskem 
	postopku po obstoječi ureditvi oceniti uporabo instituta ter po spremembi 
	ZKP, na podlagi števila zaslišanj osumljencev in prič pred policijo oziroma 
	državnim tožilcem, oceniti uporabo in morebitne pomanjkljivosti tega 
	instituta v praksi (implementacija novele ZKP-N);
 
	- Oceniti uporabo instituta sodne preiskave v razmerju do posameznih 
	preiskovalnih dejanj ter po spremembi ZKP (ZKP-N), na podlagi števila zahtev 
	za preiskavo oziroma posameznih preiskovalnih dejanj, oceniti vpliv sprememb 
	z novelo ZKP-N na pogostejšo uporabo posameznih preiskovalnih dejanj in 
	posledično predvidenim skrajšanjem časa predkazenskega postopka do vložitve 
	obtožnice ter s tem tudi oceniti potencial in potrebo po nadaljnjem 
	reformiranju kazenskega postopka v smeri policijsko-tožilske preiskave.
 
 
Težišče 12: Izboljševanje delovanja trga dela 
12.1 Tematski sklop: Zmanjševanje segmentacije na trgu dela 
in zagotavljanje dostojnega dela za vse 
12.1.1 Naslov teme: Pravni, ekonomski, 
socialni in zdravstveno varstveni vidiki prekarnega dela  
Cilja: 
	- Pridobiti celovit vpogled v prekarno delo in učinke, ki jih ima takšno 
	delo na posameznika in družbo v celoti;
 
	- Pridobiti podlago za oblikovanje ukrepov za omejevanje negativnih 
	učinkov prekarnosti z vidika pravnega, ekonomskega, socialnega in 
	zdravstvenega varstva.
 
 
  
3. Okvirna višina sredstev 
Predvideni okvirni obseg sredstev za realizacijo tega razpisa znaša 
3.181.200,00 EUR. Razpis bo realiziran glede na razpoložljiva sredstva 
v proračunu Republike Slovenije in finančnem načrtu agencije. 
Okvirna višina sredstev po udeležencih za celotno obdobje trajanja projektov: 
  
	
		| Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije | 
		1.487.350,00 | 
	 
	
		| Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport | 
		167.000,00 | 
	 
	
		| Urad Vlade RS za Slovence v zamejstvu in po svetu | 
		20.000,00 | 
	 
	
		| Ministrstvo za zdravje | 
		433.500,00 | 
	 
	
		| Urad RS za kemikalije | 
		80.000,00 | 
	 
	
		| Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo | 
		112.300,00 | 
	 
	
		| Ministrstvo za kulturo | 
		32.000,00 | 
	 
	
		| Ministrstvo za okolje in prostor | 
		396.950,00 | 
	 
	
		| Ministrstvo za okolje in prostor, Geodetska uprava Republike 
		Slovenije | 
		35.000,00 | 
	 
	
		| Ministrstvo za notranje zadeve | 
		75.000,00 | 
	 
	
		| Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa | 
		21.600,00 | 
	 
	
		| Ministrstvo za infrastrukturo | 
		170.500,00 | 
	 
	
		| Ministrstvo za pravosodje | 
		90.000,00 | 
	 
	
		| Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti | 
		60.000,00 | 
	 
 
 
  
4. Subjekti, ki se lahko prijavijo na javni razpis 
Na javni razpis se lahko prijavijo raziskovalne organizacije in zasebni 
raziskovalci, ki so vpisani v zbirko podatkov o izvajalcih raziskovalne in 
razvojne dejavnosti (v nadaljnjem besedilu: evidenca RO) ali v register zasebnih 
raziskovalcev, ki ju vodi agencija ter izpolnjujejo pogoje, določene z
Zakonom o 
raziskovalni in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 22/06-UPB1, 
61/06-ZDru-1 112/07, 9/11, 57/12-ZPOP-1A) in s predpisi agencije.  
Če pri prijavi raziskovalne dejavnosti sodeluje več izvajalcev raziskovalne 
dejavnosti, je prijavitelj matična RO. Matična RO je tista RO, ki vloži prijavo 
raziskovalnega projekta, je prva navedena na prijavnem obrazcu in pri kateri je 
ob podpisu pogodbe zaposlen vodja raziskovalnega projekta. 
  
5. Pogoji 
Pogoji javnega razpisa so določeni v
Zakonu o 
raziskovalni in razvojni dejavnosti,
Pravilniku o Ciljnih raziskovalnih programih (CRP),Pravilniku o kriterijih 
za ugotavljanje izpolnjevanja pogojev za vodjo raziskovalnega projekta (Uradni 
list RS, št. 53/16) (v nadaljnjem besedilu: Pravilnik o kriterijih), 
Metodologiji ocenjevanja prijav za razpise, Metodologiji ocenjevanja in izbora 
prijav za izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa "CRP 
2017" za izvedbo Javnega razpisa v letu 2017, v Usmeritvah 
Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za pripravo Javnega razpisa 
Ciljnega raziskovalnega programa "CRP 2017" v letu 2017, v Usmeritvah o 
spremembi Usmeritev za pripravo Javnega razpisa Ciljnega raziskovalnega programa 
(CRP) "CRP 2017" v letu 2017 in v Usmeritvah. 
Vsi navedeni dokumenti so sestavni del razpisne dokumentacije in so 
objavljeni na spletni strani agencije. 
5.1 Pogoji za prijavitelje in vodje projekta 
Raziskovalni projekt izvaja projektna skupina, ki jo sestavljajo vodja 
projekta, raziskovalci ter strokovni in tehnični sodelavci.  
Če je projektna skupina sestavljena iz več projektnih podskupin na različnih 
raziskovalnih organizacijah, je prijavitelj lahko le tista raziskovalna 
organizacija, v kateri je zaposlen vodja raziskovalnega projekta. Prijavitelj 
mora imeti z drugimi sodelujočimi raziskovalnimi organizacijami podpisan dogovor 
o ureditvi medsebojnih pravic in obveznosti.  
Kandidat za mladega doktorja je tisti raziskovalec, pri katerem je na dan 
izteka roka za oddajo prijav na poziv poteklo največ deset let po letu zagovora 
njegovega prvega doktorata. Raziskovalec, ki je že izvajal CRP projekt kot mladi 
doktor, ne more več prijaviti CRP projekta kot mladi doktor.  
V okviru razpisa lahko posamezen raziskovalec kandidira kot vodja le enega 
raziskovalnega projekta.  
5.2 Proste kapacitete in zaposlitev 
Vodja projekta in člani projektne skupine morajo imeti za izvajanje 
raziskovalnih projektov proste kapacitete (največji dovoljeni obseg na osebo 
znaša 1700 ur letno ali 1 FTE) in morajo biti za izvajanje raziskovalne 
dejavnosti zaposleni v raziskovalni organizaciji, izvajalki projekta, ali imeti 
status zasebnega raziskovalca.  
Pogoji glede prostih kapacitet in zaposlitve se preverijo ob podpisu pogodbe. 
Pogodba mora biti podpisana najkasneje v treh mesecih od sklepa o izboru 
projektov.  
5.3   Raziskovalna uspešnost raziskovalcev 
Vodja projekta mora izpolnjevati pogoje za vodjo projekta v skladu z 29. 
členom Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti in 3. ali 4. členom 
Pravilnika o kriterijih. 
5.3.1 Kriteriji za ugotavljanje izpolnjevanja pogojev za vodjo 
aplikativnega raziskovalnega projekta: 
	- Dosega minimalno 40 točk iz znanstvenih objav, ki so določene v 
podzakonskem predpisu, ki ureja kazalnike raziskovalne uspešnosti, v zadnjih 
petih letih. 
 
- Izkazuje citiranost, kot je določena v 2. točki prvega odstavka 
drugega člena, ali ima dokazane prenose lastnih raziskav v prakso (patenti, 
implementirane tehnologije, prodani računalniški programi, izvedeni pomembni 
objekti ali izdelki ipd.; COBISS tip 2.02, 2.03, 2.04, 2.06, 2.07, 2.12, 2.13, 
2.14, 2.15, 2.16, 2.17, 2.20, 2.21 in 2.24) ali dokazano delo na nacionalno 
pomembnem znanstvenem korpusu ali zbirki. 
 
	- Izkazuje minimalno oceno iz znanstvenih objav (A1) in dokumentiranega 
	sodelovanja z drugimi financerji (A3) v zadnjih petih letih ter minimalno 
	število čistih citatov v zadnjih desetih letih.
 
 
Vstopni pogoj, ki ga morajo izpolnjevati raziskovalci, je A1 ≥ 0,3, CI ≥ 1 in 
A3 ≥ 0, kjer CI pomeni število čistih citatov. 
Kandidati za vodje raziskovalnih projektov morajo izpolnjevati v nadaljevanju 
navedene pogoje, ki so določeni z minimalnimi vrednostmi posameznih parametrov. 
Raziskovalci, ki imajo status mladih doktorjev, morajo izpolnjevati pogoje za 
mlade doktorje, kjer so ti izrecno določeni. 
Kandidati morajo izpolnjevati naslednje pogoje: 
A1/2 ≥ 400 ali A' ≥ 200 ali A" ≥ 50 ali osnovni pogoj. 
Osnovni pogoj za kandidate za vodje raziskovalnih projektov je: 
A1 ≥ A1 minimalni, CI ≥ CI minimalni in A3 ≥ A3 minimalni.  
V nadaljevanju so v tabelah prikazani pogoji za vede in posamezna področja. 
Področje je navedeno takrat, kadar predstavlja izjemo in je zanj določen 
drugačen pogoj kot za celotno vedo. Za področja, ki niso navedena, veljajo 
pogoji za vedo. 
	- Ocena A1 
 
 
	- A1 minimalni je določen v naslednji tabeli:
 
 
	
		| Veda/področje | 
		A1 minimalni | 
	 
	
		| Naravoslovje, Tehnika, Medicina, Biotehnika, Družboslovje, 
		Arheologija, Geografija | 
		0,5 | 
	 
	
		| Humanistika, Pravo, Narodno vprašanje | 
		1 | 
	 
 
 
	- Za raziskovalce, ki imajo status mladih doktorjev, je A1 minimalni 
	določen v naslednji tabeli:
 
 
	
		| Veda/področje | 
		A1 minimalni | 
	 
	
		| Naravoslovje, Tehnika, Medicina, Biotehnika, Družboslovje, 
		Arheologija, Geografija | 
		0,4 | 
	 
	
		| Humanistika, Pravo, Narodno vprašanje | 
		1 | 
	 
	
		|   | 
		  | 
	 
 
 
2. Čisti citati  
Minimalno število čistih citatov, CI minimalni, je navedeno v tabelah. Če 
področje ni navedeno v tabeli, se zanj uporablja vrednost, ki je določena za 
vedo. 
	- Minimalno število čistih citatov, CI minimalni, je za vodje 
	raziskovalnih projektov določeno v naslednji tabeli:
 
 
	
		| Veda/področje | 
		CI minimalni | 
	 
	
		| Humanistika, Pravo, Narodno vprašanje | 
		1 | 
	 
	
		| Družboslovje, Arheologija, Geografija | 
		5 | 
	 
	
		| Rudarstvo in geotehnologija, Geodezija, Promet, Vodarstvo, 
		Psihologija, Šport | 
		15 | 
	 
	
		| Tehnika, Biotehnika, Matematika, Geologija | 
		50 | 
	 
	
		| Medicina, Biologija, Računsko intenzivne metode in aplikacije,  
		Kemijsko inženirstvo, Energetika, Materiali | 
		100 | 
	 
	
		| Naravoslovje, Mikrobiologija in imunologija, Biotehnologija | 
		200 | 
	 
 
 
	- Minimalno število čistih citatov, CI minimalni, je za vodje 
	raziskovalnih projektov, ki imajo status mladega doktorja, določeno v 
	naslednji tabeli:
 
 
	
		| Veda/področje | 
		CI minimalni | 
	 
	
		| Humanistika, Pravo, Narodno vprašanje | 
		1 | 
	 
	
		| Družboslovje, Rudarstvo in geotehnologija, Promet, Vodarstvo | 
		5 | 
	 
	
		| Tehnika, Matematika, Geologija, Gozdarstvo lesarstvo in papirništvo, 
		Rastlinska produkcija in predelava, Geografija | 
		10 | 
	 
	
		| Naravoslovje, Medicina, Biotehnika | 
		20 | 
	 
 
 
Vodje vseh raziskovalnih projektov morajo izpolnjevati pogoj, da je vrednost 
A' več kot 0. Minimalna vrednost A3 je za vodje aplikativnih projektov enaka 0. 
Ne glede na vse prejšnje določbe je vstopni pogoj za vodje podoktorskih 
projektov, da imajo A1 > 0 in A' > 0. 
Za podoktoranda velja, da izpolnjuje pogoj za vodjo raziskovalnega projekta, 
če od zagovora njegovega prvega doktorata niso potekla več kot tri leta 
(doktorat v obdobju 2014 – 13. 11. 2017). Podoktorand mora imeti opravljen 
zagovor doktorata do 13. 11. 2017. Če je podoktorand izkoristil dopust iz 
naslova zavarovanja za starševsko varstvo, pri čemer se za enega otroka upošteva 
eno leto, se čas po letu zagovora podaljša nad tri leta. Enako velja za 
dokumentirane odsotnosti zaradi bolezni ali poškodb oziroma drugih primerov 
odsotnosti, določenih v predpisih o zdravstvenem zavarovanju, in zaposlitev 
izven raziskovalne dejavnosti, daljšo od treh mesecev.  
Kvantitativne ocene za posamezne elemente ocenjevanja (A1 in CI) in za 
posamezno znanstveno vedo, ki so opredeljene v Metodologiji, pridobi in izračuna 
agencija. Agencija bo za izračun kvantitativne ocene uporabila podatke, ki bodo 
vpisani v bazah SICRIS (COBISS) in evidencah agencije na dan zaključka javnega 
razpisa (A1) oziroma na dan zadnjega zajema podatkov v bazah SICRIS (COBISS) 
pred zaključkom javnega razpisa (CI).       
Vse prijave, katerih vodje dosegajo navedene pogoje, agencija  posreduje v 
ocenjevanje udeležencem CRP.  
  
6. Prijava na javni razpis 
Prijavitelji se na razpis prijavijo s prijavno vlogo -  obrazcem 
ARRS-CRP-JR-Prijava/2017. 
Prijavitelji, kjer v prijavi kot izvajalec ali soizvajalec nastopa 
gospodarska družba, morajo skladno s Pravili o državnih pomočeh na področju 
raziskovalne dejavnosti, št. 007-7/2015-11 z dne 8. 4. 2017, predložiti tudi 
izpolnjen Obrazec za dodeljevanje državnih pomoči ARRS-PROJ-CRP-DP-2017.
 
Prijava na javni razpis se kot Prijavna vloga na obrazcu 
ARRS-CRP-JR-Prijava/2017 izpolnjuje na spletnem portalu agencije
eObrazci. Portal 
lahko uporabljajo raziskovalci, vpisani v evidence agencije, skrbniki spletnega 
portala eObrazci 
v RO, zastopniki RO, pooblaščenci zastopnikov RO in dodatni uporabniki. Prijava 
na spletni portal 
eObrazci je možna na dva načina:  
	- z digitalnim potrdilom (SIGEN-CA, SIGOV-CA, NLB-CA, POSTArCA ali 
HALCOM-CA);
 
	- z uporabniškim imenom in geslom (raziskovalci lahko geslo za prijavo 
pridobijo sami s portala
	eObrazci, ostalim 
uporabnikom geslo dodeli skrbnik eObrazcev v RO ali agencija). 
 
 
Prijavni obrazec se izpolnjuje v slovenskem jeziku, točke 1, 11, 12, 21.1, 
21.2 in 21.3 pa tudi v angleškem jeziku (navedene točke morajo biti izpolnjene v 
obeh jezikih).  
Prijavitelj v prijavni vlogi označi, ali se vsebina predloga raziskovalnega 
projekta šteje za poslovno skrivnost.  
  
7. Kriteriji in merila za ocenjevanje 
Pri izboru projektov bodo upoštevani naslednji kriteriji: relevantnost in 
potencialni vpliv predloga projekta, raziskovalna oziroma razvojna kakovost 
predloga projekta ter izvedljivost predloga projekta. 
Kriteriji in merila za ocenjevanje, postopek ocenjevanja in izbora prijav ter 
izbor ocenjevalcev so podrobneje določeni z Metodologijo CRP, ki  je skupaj z 
ocenjevalnim listom sestavni del razpisne dokumentacije. 
  
8. Čas trajanja projektov 
Predviden začetek izvajanja projektov je 1. 3. 2018. 
Projekti praviloma trajajo od 12 do 24 mesecev. Izjemoma lahko projekti 
trajajo do 36  mesecev, kar je v prijavi potrebno posebej utemeljiti. 
  
9. Izbor raziskovalnih projektov 
9.1. Postopek izbora 
Prijave bodo ocenjene po postopku in na način, kot ga določata Pravilnik o 
CRP in Metodologija CRP. 
Programski svet sprejme predlog prednostnega seznama skupaj s predlogom 
deleža sredstev za izvedbo izbranih projektov posebej za agencijo in posebej za 
vsakega drugega udeleženca CRP. 
Programski svet predlog prednostnega seznama za agencijo posreduje v sprejem 
direktorju agencije. Predlog prednostnega seznama po posameznih udeležencih CRP 
pa posreduje v sprejem posameznim udeležencem CRP. 
Na podlagi predloga prednostnega seznama Programskega sveta, agencija in 
udeleženci CRP, sprejmejo obrazložene delne sklepe o izboru prijav za 
(so)financiranje raziskovalnih projektov na razpis CRP, s seznamom izbora prijav 
(v nadaljnjem besedilu: delni sklepi). 
Po predhodnem sprejetju delnih sklepov s strani agencije in udeležencev CRP, 
direktor agencije sprejme ugotovitveni Sklep o izboru projektov. 
Agencija izda na podlagi Sklepa o izboru projektov prijaviteljem individualno 
obvestilo o rezultatih izbora prijav. 
9.2. Pravna sredstva 
Prijavitelj lahko zoper odločitev o rezultatih izbora prijav vloži ugovor v 
15 dneh od prejema obvestila o izboru. O ugovoru s sklepom odloči Upravni odbor 
agencije.  
Vloženi ugovor ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi prijavitelji.  
9.3. Spletna stran 
Prijavitelj mora po odobritvi projekta na spletnem mestu svoje RO odpreti 
posebno spletno stran oz. podstran, ki bo namenjena projektu, ter bo omogočala 
diseminacijo dosežkov. Obvezne minimalne vsebine spletne strani so: vsebinski 
opis projekta z osnovnimi podatki glede financiranja, sestava  projektne skupine 
s povezavami na SICRIS, faze projekta in opis njihove realizacije, bibliografske 
reference, ki izhajajo neposredno iz izvajanja projekta ter navedba logotipa agencije 
ARRS in drugih sofinancerjev. Vsebine, ki so zajete v sistemu SICRIS, naj bodo 
povezane in jih ni potrebno podvajati. Spletna stran predstavitev projekta mora 
ostati aktivna še 5 let po zaključku projekta. O vzpostavitvi spletne strani 
izvajalec poroča v letnem in zaključnem poročilu. 
Izvajalec naj v najvišji možni meri sledi načelom odprtega dostopa do 
znanstvenih informacij, kot je objavljeno v
Nacionalni strategiji odprtega dostopa do znanstvenih objav in raziskovalnih 
podatkov v Republiki Sloveniji 2015-2016. 
  
10. Način, oblika in rok za predložitev prijav   
10.1 Oddaja prijavne vloge z digitalnim podpisom 
Prijava na javni razpis se izpolni in odda kot Prijavna vloga na obrazcu 
ARRS-CRP-JR-Prijava/2017 na spletnem portalu agencije eObrazci. Oddana 
prijava je popolna, če je opremljena z obema digitalnima podpisoma (zastopnik 
oz. pooblaščena oseba RO in vodja raziskovalnega projekta).  
Prijave morajo biti oddane do vključno 13. 11. 2017 do 14. ure. Prijaviteljem 
svetujemo, da prijavnih vlog ne oddajajo zadnji dan razpisnega roka, ker lahko 
pride do preobremenjenosti strežnika.  
Prijava z digitalnim podpisom se šteje za pravočasno, če je izpolnjena in 
opremljena z obema digitalnima podpisoma na spletnem portalu agencije eObrazci 
do vključno 13. 11. 2017 do 14. ure. 
10.2 Oddaja prijavne vloge brez kvalificiranega digitalnega podpisa 
V primeru, ko prijavitelj (zastopnik oziroma pooblaščena oseba prijavitelja) 
in/ali vodja raziskovalnega projekta nimata digitalnega podpisa, se prijava 
izpolni in odda v elektronski obliki kot digitalno nepodpisana na spletnem 
portalu agencije eObrazci (obrazec Prijavne vloge ARRS-CRP-JR-Prijava/2017) 
in v tiskani obliki, ki mora biti opremljena z lastnoročnim podpisom zastopnika 
oziroma pooblaščene osebe prijavitelja in vodje raziskovalnega projekta ter 
žigom prijavitelja.  
Obe obliki prijave, elektronska brez digitalnega podpisa in tiskana, morata 
biti vsebinsko popolnoma enaki. 
Tiskano prijavo je treba dostaviti v zaprti ovojnici z oznako "Ne odpiraj, 
prijava na Javni razpis za izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega 
raziskovalnega programa »CRP 2017« v letu 2017 – št. prijave_____" ter z nazivom 
in naslovom prijavitelja, na naslov: Javna agencija za raziskovalno dejavnost 
Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana. 
Prijava brez digitalnega podpisa se šteje za pravočasno, če je izpolnjena na 
spletnem portalu agencije eObrazci do 
vključno 13. 11. 2017 do 14. ure in v tiskani obliki prispe v glavno pisarno 
Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije prav tako do 
vključno 13. 11. 2017 do 14. ure. Kot pravočasna se šteje tudi prijava, oddana 
priporočeno na pošto v Sloveniji do vključno 13. 11. 2017 do 14. ure (upošteva se 
poštni žig). 
10.3 Popolnost prijave 
Prijava se šteje za popolno, če je oddana na predpisanem obrazcu in v 
predpisani obliki (točka 10.1. – z digitalnim podpisom; točka 10.2. – brez 
digitalnega podpisa) ter vsebuje vse zahtevane podatke, kot jih določa ta javni 
razpis. Za nepopolno se bo štela tudi prijava, ki bo na razpis prispela formalno 
nepopolna in je prijavitelj ne bo dopolnil v zahtevanem roku.  
Nepravočasnih in nepravilno označenih prijav komisija za odpiranje prijav ne 
bo obravnavala in bodo s spremnim dopisom neodprte vrnjene prijaviteljem (razen 
v primeru, da iz ovojnice ni mogoče razbrati prijavitelja in se prijava odpre).  
  
11. Datum odpiranja prijav 
Komisija za odpiranje prijav bo 16. 11. 2017 ob 10.
uri na sedežu Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike 
Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana, odprla vse v roku dostavljene 
in pravilno označene prijave. 
  
12. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega 
razpisa 
Prijavitelji bodo o izboru projektov obveščeni predvidoma v februarju 2018. 
  
13. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo 
razpisno dokumentacijo  
Razpisna dokumentacija je dostopna na spletni strani agencije (http://www.arrs.gov.si/sl/razpisi/).
 
Vse dodatne informacije v zvezi z razpisom pridobite na spletnih straneh 
agencije http://www.arrs.gov.si oziroma na 
Javni agenciji za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 
30, 1000 Ljubljana pri Ljiljani Lučič, na telefonski številki 01/400-5913. 
  
Številka: 6316-17/2017-33 
Datum:   13 10. 2017 
  
Prof. dr. József Györkös,  
direktor 
  
Objavljeno v Uradnem listu RS, št. 56/2017, z dne 13.10.2017. 
  
Razpisna dokumentacija 
	- Zakon o 
raziskovalni in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 22/06-UPB1, 
61/06-ZDru-1 112/07, 9/11 in 57/12- ZPOP-1A)
 
  
	- Pravilnik o Ciljnih raziskovalnih 
programih (CRP) (Uradni list RS, št. 43/11 in 6/12) 
 
  
	- Pravilnik o kriterijih za 
ugotavljanje izpolnjevanja pogojev za vodjo raziskovalnega projekta (Uradni list 
RS, št. 53/16) 
 
  
	- Sklep o oblikovanju Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2017« 
v letu 2017, št. 631-5/2017/11, z dne 31. 8. 2017 
 
  
	- Sklep o spremembi Sklepa o 
oblikovanju Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2017« v letu 2017, št. 
631-5/2017/11, z dne 31. 8. 2017, št. 631-5/2017/15, z dne 21. 9. 2017 
 
  
	- Sklep 
št. 631-5/2017/19, z dne 3. 10. 2017  
 
  
	- Usmeritve za pripravo Javnega razpisa za 
izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2017« v 
letu 2017, št. 631-5/2017/12, z dne 1. 9. 2017 
 
  
	- Usmeritve o dopolnitvi 
Usmeritev za pripravo Javnega razpisa za izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega 
raziskovalnega programa »CRP 2017« v letu 2017, številka 631-5/2017/12, z dne 1. 
9. 2017, št. 631-5/2017/16, z dne 21. 9. 2017 - 
 
  
	- Usmeritve št. 631-5/2017/20, z 
dne 3. 10. 2017 
 
  
	- Metodologijo ocenjevanja in izbora prijav za izbiro 
raziskovalnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa "CRP 2017" za izvedbo 
javnega razpisa v letu 2017, št. 012-1/2017-5, z dne 18. 9. 2017 
 
  
	- Metodologija 
ocenjevanja prijav za razpise, št. 6319-2/2013-38_– uradno prečiščeno besedilo 
št. 4, z dne 5. 6. 2017 
 
  
	- Pravila o državnih pomočeh na področju raziskovalne 
dejavnosti, št. 007-7/2015-11, objavljena 8. 4. 2016, pričela veljati 9. 4. 2016
 
  
	- Priloga - seznam dokumentov
 
  
	- Razpisane teme – dodatne 
	informacije in obrazložitve (format Acrobat, 824KB)
 
  
	- Vzorec prijavne vloge:
 
	- Sestava projektne skupine iz organizacije prijaviteljice – Vzorec A:
 
	- Sestava projektne skupine iz sodelujoče organizacije – Vzorec B:
 
	- Obrazec za dodeljevanje državnih pomoči:
 
 
	- Obrazec za pridobitev šifre raziskovalca (obvezno priložiti izjavo o nameri 
	zaposlitve):
	
 
 
	- Vzorec ocenjevalnega lista:
	
 
	- Vzorec pogodbe ARRS:
	
 
 
	- Vzorci pogodb po posameznih udeležencih:
		- Vzorec-pogodbe-MK.pdf 
		(format Acrobat, 276KB)
 
		- Vzorec-pogodbe-MNZ.pdf 
		(format Acrobat, 341KB)
 
		- Vzorec-pogodbe-MIZS.pdf 
		(format Acrobat, 359KB)
 
		- Vzorec-pogodbe-MOP.pdf 
		(format Acrobat, 195KB)
 
		- Vzorec-pogodbe-MZ.pdf 
		(format Acrobat, 89KB)
 
		- Vzorec-pogodbe-MZI.pdf 
		(format Acrobat, 96KB)
 
		- Vzorec-pogodbe-USZS.pdf 
		(format Acrobat, 92KB)
 
		- 
		Vzorec-pogodbe-GURS.pdf (format Acrobat, 235KB)
 
		- 
		Vzorec-pogodbe-MDDSZ.pdf (format Acrobat, 340KB)
 
		- 
		Vzorec-pogodbe-URSK.pdf (format Acrobat, 243KB)
 
		- 
		Vzorec-pogodbe-MP.pdf (format Acrobat, 195KB)
 
		- Vzorec-pogodbe-AVP.pdf (format Acrobat, 
		257KB)
 
		- 
		Vzorec-pogodbe-MGRT.pdf (format Acrobat, 
		259KB)
 
	 
	   
 
            
            
             |