| 
              
              
                | Ciljni raziskovalni programi |  
                | Razpisi in pozivi |  
                |  |  |  Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije na podlagi drugega 
odstavka 32. člena v povezavi z 12. členom, v zvezi z drugimi in tretjim 
odstavkom 100. člena Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti 
(Uradni list RS, št. 186/21; v nadaljnjem besedilu: ZZrID), 15. člena Pravilnika 
o Ciljnih raziskovalnih programih (CRP) (Uradni list RS, št. 43/11, 6/12 in 
186/21 - ZZrID) (v nadaljnjem besedilu: Pravilnik o CRP), Metodologije 
ocenjevanja prijav za razpise, št. 6319-2/2013-38 z dne 5. 6. 2017 – uradno 
prečiščeno besedilo, št. 6319-2/2013-39 z dne 11. 12. 2017, št. 6319-2/2013-40 z 
dne 22. 1. 2018, št. 6319-2/2013-41 z dne 1. 2. 2018, št. 6319-2/2013-42 z dne 
19. 2. 2018, št. 6319-2/2013-43 z dne 5. 3. 2018, št. 6319-2/2013-44 z dne 14. 
5. 2018, št. 6319-2/2013-45 z dne 20. 6. 2018, št. 6319-2/2013-46 z dne 9. 7. 
2018, št. 6319-2/2013-47 z dne 17. 8. 2018, št. 6319-2/2013-48 z dne 18. 10. 
2018, št. 6319-2/2013-49 z dne 19. 11. 2018, št. 6319-2/2013-50 z dne 17. 12. 
2018, št. 6319-2/2013-51 z dne 4. 2. 2019, št. 6319-2/2013-52 z dne 18. 2. 2019, 
6319-2/2013-53 z dne 13. 5. 2019, št. 6319-2/2013-54, z dne 14. 10. 2019, št. 
6319-2/2013-55, z dne 28. 10. 2019, št. 6319-2/2013-56, z dne 2. 12. 2019, št. 
6319-2/2013-57, z dne 3. 2. 2020, št. 6319-2/2013-58, z dne 18. 5. 2020, št. 
6319-2/2013-59, z dne 14. 9. 2020, št. 6319-2/2013-60, z dne 5. 10. 2020, št. 
6319-2/2013-61, z dne 30. 11. 2020, št. 6319-2/2013-62, z dne 4. 1. 2021, št. 
6319-2/2013-63 z dne 19. 4. 2021, 6319-2/2013-64 z dne 5. 7. 2021 in 
6319-2/2013-65 z dne 6. 12. 2021 (v nadaljnjem besedilu: Metodologija), 
Metodologije ocenjevanja in izbora prijav na  Javni razpis za izbiro 
raziskovalnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa »Naša hrana, podeželje 
in naravni viri« v letu 2022, št. 012-3/2022-3z dne 14. 4. 2022(v nadaljnjem 
besedilu: Metodologija CRP »Naša hrana, podeželje in naravni viri«), 
Usmeritev 
Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za pripravo Javnega razpisa 
Ciljnega raziskovalnega programa CRP »Naša hrana, podeželje in naravni viri«« v 
letu 2022, št. 631-9/2022/3 z dne 8. 4. 2022, in na podlagi soglasja Ministrstva 
za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, št. 631-8/2022/5, z dne 14. 4. 2022, objavlja Javni razpis za izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa »»Naša hrana, podeželje in naravni viri« v letu 2022
 	1.	Naziv in naslov udeležencev javnega razpisa
 
	Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova 
	cesta 30, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: agencija),Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Dunajska cesta 22, 1000 
	Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: MKGP). 2.
	Predmet javnega razpisa
 Predmet Javnega razpisa Ciljnega raziskovalnega programa »Naša hrana, podeželje 
in naravni viri« v letu 2022 (v nadaljnjem besedilu: Javni razpis CRP »Naša 
hrana, podeželje in naravni viri«) je izbor in sofinanciranje raziskovalnih 
projektov, ki bodo podpora vladi in sektorju v zvezi z razvojnimi usmeritvami 
kmetijske politike na posameznem področju javnega interesa, ki so nujne za 
izboljšanje konkurenčnosti in trajnostnega razvoja slovenskega kmetijstva, 
gozdarstva, ribištva, prehrane in podeželja ter v zvezi s spremljanjem in 
nadziranjem njihovega izvajanja. Javni razpis CRP »Naša hrana, podeželje in naravni viri« temelji na strateških 
ciljih, opredeljenih v Resoluciji o nacionalnem programu o strateških usmeritvah 
razvoja slovenskega kmetijstva in živilstva »Naša hrana, podeželje in naravni 
viri od leta 2021« in v drugih dokumentih razvojnega načrtovanja in gradivih 
MKGP, ter v Strategiji Republike Slovenije 2030. Predmet razpisa je določen s prioritetnimi vsebinami MKGP v okviru štirih težišč 
CRP »Naša hrana, podeželje in naravni viri«: Težišče 1: Pametno, 
odporno in konkurenčno kmetijstvo, gozdarstvo, ribištvo in 
živilskopredelovalni sektor; Težišče 2: Varovanje 
okolja in trajnostno upravljanje z naravnimi viri; Težišče 3: Kakovost življenja, varna in zdrava hrana, krepitev gospodarske 
aktivnosti na podeželju; Težišče 4: Oblikovanje in prenos znanja in na dejstvih utemeljena politika. Težišča CRP iz prejšnjega odstavka ustrezajo strateškim in drugim razvojnim 
dokumentom MKGP. Vsebinske prioritete, prikazane v tematskih sklopih po posameznih težiščih, so 
določene na podlagi predloga MKGP v skladu z njihovimi dokumenti razvojnega 
načrtovanja in drugih gradiv, ki pomembno vplivajo na razvoj in so podlaga za 
oblikovanje in izvajanje CRP. Razpisane teme z opredelitvijo in obrazložitvijo ciljev, skupno okvirno 
višino sredstev in celotnim trajanjem projekta ter z navedbo uradne 
osebe MKGP so priloga Javnemu razpisu CRP »Naša hrana, podeželje in naravni 
viri«.   Razpisani tematski sklopi in teme Težišče 1: Pametno, odporno in konkurenčno kmetijstvo, gozdarstvo, 
ribištvo in živilskopredelovalni sektor Tematski sklop: 1.1. Preobrazba proizvodnih sistemov pridelave hrane z 
inovativnimi rešitvami v smeri krepitve odpornosti, konkurenčnosti, 
razogljičenja in trajnosti Številka teme: 1.1.1. Naslov teme: Razvoj trajnostnih proizvodnih sistemov v prašičereji, ki 
temeljijo na preciznem krmljenju z domačimi in alternativnimi krmnimi viri Cilji: 
	s pomočjo modeliranja predhodnih in v potekajočih raziskavah pridobljenih 
	podatkov ugotoviti prehranske potrebe prašičev lokalne (Krškopoljske) in 
	modernih pasem in kategorij (npr. merjasci, težki prašiči) v različnih 
	sistemih reje (npr. ekološka reja, reja na prostem, reja z izpustom, pitanje 
	na višje teže…);na podlagi dodatnih analiz določiti prehransko vrednost razpoložljivim 
	lokalnim alternativnim krmnim virom;pripraviti modelne primere načrtov krmljenja z lastnimi krmnimi viri za 
	različne sisteme reje v skladu s smernicami preciznega krmljenja;ugotavljati kakovost proizvodov v povezavi s sistemi reje, ki so predmet 
	proučevanja v raziskavi;pripraviti priporočila s primeri dobrih praks.   Številka teme: 1.1.2. Naslov teme: Pregled in prilagoditev tehnologije pridelave grozdja in 
vina zahtevam trga Cilji: 
	analizirati stanje in opredeliti spremembe ključnih tehnoloških parametrov 
	pri pridelavi grozdja zaradi klimatskih sprememb in pojava bolezni vinske 
	trte;analizirati podatke o dozorevanju grozdja iz vseh treh vinorodnih dežel 
	(Posavje, Podravje, Primorska), pridobljeni v obdobju 2012–2021, v povezavi 
	s klimatskimi podatki v tem obdobju (temperatura, osončenje, padavine, druge 
	klimatske značilnosti) in primerjava s podatki o kakovostnih razredih 
	pridelanih vinih v istem obdobju (10 let);analizirati profil slovenskega potrošnika vina;izvesti analizo trga (prodajni kanali, zahteve kupcev) pri pridelovalcih 
	vina vseh treh vinorodnih dežel;ovrednotiti ustreznost obstoječega sistema kakovostnih razredov slovenskih 
	vin glede na spreminjajoče se razmere na trgu vina (Slovenija, širše) in 
	predhodno določen profil potrošnikov in analizo trga pri pridelovalcih;ovrednotiti obstoječ sistem geografskih označb vina (glede ustreznosti 
	obstoječe razdelitve na vinorodne okoliše in vinorodne dežele, glede 
	potrjevanja skladnosti proizvoda) predvsem z vidika primernosti za namen 
	promocije slovenskih vin z višjo dodano vrednostjo;predlagati ukrepe v obliki smernic za izboljšave tehnoloških parametrov pri 
	pridelavi grozdja;pripraviti predlog sprememb tehnoloških parametrov pridelave grozdja in vina 
	ter predlog sprememb kakovostnih parametrov pridelanega vina različnih 
	kakovostnih razredov oz. geografskih označb za namen predvidene novelacije 
	nacionalne vinske zakonodaje.   Številka teme: 1.1.3. Naslov teme: Evalvacija genskih virov hmelja z iskanjem odpornosti na 
hudo viroidno zakrnelost hmelja Cilji: 
	proučiti in določiti toleranco na CBCVd ženskih in moških hmeljnih rastlin, 
	razpoložljivih v genski banki hmelja  in jih vključiti v prva ciljna 
	križanja;izbrane rastline testirati na odpornosti genotipov hmelja na CBCVd, v okviru 
	selekcijskega nasada, ki se mora po končanem projektu priključiti k 
	obstoječemu žlahtniteljskemu programu hmelja;v poskusu izvesti umetna okuževanja in fenotipsko ocenjevanje občutljivosti 
	genotipov hmelja;vzgojiti nove družine križanj, ki bodo podlaga za nadaljnje genetske študije 
	in proučevanje odpornosti na CBCVd pri hmeljni rastlini;pripraviti podlage za neposredno vpeljavo in diseminacijo novega znanja v 
	obstoječ žlahtniteljski program ter pričetek vzgoje odpornih sort hmelja na 
	CBCVd.   Številka teme: 1.1.4. Naslov teme: Tehnologije trsničarske pridelave z inovativnimi rešitvami 
za krepitev odpornosti trajnostnega vinogradništva Cilji: 
	ugotavljanje učinkovitosti termoterapije na določene patogene viruse, 
	fitoplazme, bakterije in glivena podlagi predhodnega in naknadnega 
	preverjanje zdravstvenega stanja z ustreznimi laboratorijskimi metodami;pridobitev praktičnih izkušenj s termoterapijo, vključno s tretiranjem z 
	vročo vodo v skladu z mednarodnimi standardi, kot je EPPO standard PM 10/16, 
	za posamezne sorte trte;priprava priporočil za prenos sistema tretiranja z vročo vodo za prakso ob 
	upoštevanju mednarodnih standardov, kot je EPPO standard PM 10/16;preučitev drugih metodik zdravljenja trt v primerih manjše učinkovitosti 
	termoterapije, kot so mikrografting, krioterapija, tkivne kulture;priprava strokovnih podlag za pridelavo patogenov prostih trsnih cepljenk in 
	informacije za uporabnike.   Številka teme: 1.1.5. Naslov teme: Vpliv plastičnih odpadkov na zdravje mehkužcev ter 
okoljskega stresa na prirastek školjk in izboljšanje vzrejnih praks zaradi 
podnebnih sprememb Cilji: 
	pregledati, ali so školjke bolj izpostavljene mikroplastičnim delcem zaradi 
	gojitvene infrastrukture, ki jo sestavljajo pretežno plastični materiali;ugotoviti vpliv gojitvene infrastrukture na prisotnost mikroplastike v 
	gojiščih (školjčiščih) z upoštevanjem globine, na kateri so gojene školjke 
	bolj/manj izpostavljene plavajoči mikroplastiki;analizirati obstoječe podatkovne nize okoljskih parametrov (temperatura 
	morja, slanost, koncentracije hranilnih snovi, raztopljenega kisika, 
	mikroplastika) ter sintetizirati možne vplive na vzrejo školjk v severnem 
	Jadranu;pregledati, kako se mikroplastika po školjčiščih razporeja glede na 
	tokovanje, vremenske pogoje in letne čase;analizirati biomarkerje fiziološkega stanja školjk v školjčišču, ki so 
	uporabni za spremljanje prirastka in fitnesa školjk (kondicijski indeks, 
	splošni stres, obremenjenost z onesnažili in kemijskimi onesnaževali v 
	povezavi s plastičnimi odpadki ...) glede na lokacijo in globino vzreje;pregledati in analizirati obstoječe podatke o planktonskih združbah, ki so 
	hrana školjkam in/ali potencialni kompetitorji školjkam;analizirati obstoječe prakse v školjkarstvu;opraviti laboratorijsko simulacijo učinkov toplotnega stresa na školjke ter 
	analiza fiziološkega stanja školjk;izdelati okoljske scenarije pritiskov v severnem Jadranu kot orodje za 
	školjkarje (za vzrejo v prihodnje);pripraviti priporočila za izboljšanje vzrejnih praks zaradi podnebnih 
	sprememb.   Tematski sklop: 1.2. Izboljšanje poslovnega okolja, krepitev 
podjetništva, tržne usmerjenosti, in poslovne organiziranosti z inovativnimi 
rešitvami v agro-živilskih verigah Številka teme: 1.2.1. Naslov teme: Izgradnja teoretičnega modela za gradnjo cene kmetijskih in 
živilskih proizvodov v verigah preskrbe s hrano v Sloveniji Cilji: 
	analiza pomena gradnje cene kmetijskih in živilskih proizvodov v verigi 
	preskrbe s hrano od primarnega proizvajalca do končnega potrošnika;pregled dobrih že delujočih praks gradnje cene v državah EU;izdelava teoretičnega modela gradnje cene, ki bo imel aplikativno uporabo;testiranje modela za gradnjo cene na podlagi razpoložljivih podatkov za 
	posamezne verige preskrbe s hrano;predstavitev rezultatov na kvantitativni in kvalitativni način po posameznih 
	verigah preskrbe s hrano.   Številka teme: 1.2.2. Naslov teme: Možnosti razvoja zeliščarstva v Sloveniji Cilji: 
	analiza stanja gojenja zelišč v Sloveniji ter vzpostavitev metodologije za 
	izračun povprečnega pridelka za različne vrste in dele zelišč (listi, 
	cvetovi, cela rastlina, seme, korenine) ter poiskati način pretvorbe 
	različnih pridelkov na skupni imenovalec;ugotoviti potrebe potrošnikov, pridelovalcev, možnosti povezovanja in 
	odkupovanja ter izbrati okoljsko, zdravstveno in tržno najustreznejše 
	zdravilne in aromatične rastline za pridelavo pri nas;stroškovna analiza gojenja rastlin, ki imajo največji potencial pridelave in 
	prodaje pri nas ter ovrednotenje vpliva gojenja izbranih zdravilnih in 
	aromatičnih rastlin na okolje;celovito ovrednotiti potencial pridelave zdravilnih in aromatičnih rastlin 
	pri nas ter posodobiti in pripraviti nove SMERNICE RAZVOJA LOKALNE OSKRBE Z 
	ZELIŠČI s poudarkom na kratkoročnih in dolgoročnih ukrepih, ki bi povečali 
	pridelavo zelišč v Sloveniji.   Tematski sklop: 1.3. Spodbujanje razvoja biogospodarstva na načelih 
krožnosti v kmetijstvu, živilski industriji in gozdarstvu Številka teme: 1.3.1. Naslov teme: Tehnološka zasnova in poslovni model sistemskih krožnih 
rešitev na ravni kmetijskega gospodarstva Cilji: 
	pregled stanja in identifikacija konkretnih postopkov/tehnoloških rešitev v 
	kmetovanju, ki prinesejo napredek v smeri krožnega gospodarstva, njihovo 
	ovrednotenje in uporaba v postopkih odločanja na kmetijskem gospodarstvu z 
	vključevanjem teh vsebin v poslovne (razvojne) načrte ter izdelava elaborata 
	tehnoloških procesov in snovnih/produktnih tokov;identifikacija ukrepov (naložbeni, površinski, AKIS in drugi), kjer  se 
	zasleduje  osnovna  načela krožnosti;oblikovanje predlogov pogojev in meril, s katerimi bi v bodoče  ministrstvo 
	ciljno usmerjalo preoblikovanje kmetovanja z upoštevanjem načel krožnega 
	gospodarstva in razogljičenja prehranskega sektorja;Izdelava predloga poslovnega modela in njegovega ovrednotenja po kriterijih 
	trajnosti (ekonomski, okoljski in podnebni ter družbeni vidik) z ekonomsko 
	analizo dejanskih učinkov prehoda, priložnosti, potrebnih vlaganjih na 
	nivoju KMG;vzpostaviti pilotni sistem spremljanja in vrednotenja učinkovitosti  prehoda 
	v krožno gospodarstvo na nivoju kmetijskih gospodarstev oziroma  nekega  
	območja (npr. masni tokovi, hranila, energija ipd.).   Številka teme: 1.3.2. Naslov teme: Načrtovanje in ocena sodobnih tehnologij v gozdni 
proizvodnji v podporo biogospodarstvu Cilji: 
	izdelati praktično orodje za načrtovanje ter izbiro primerne tehnologije pri 
	izvajanju del v gozdovih z vidika presoje vplivov na okolje ter ekonomske 
	presoje izbrane tehnologije pridobivanja lesa (za lastnike gozdov, izvajalce 
	del v gozdovih ter za odločevalce - Zavod za gozdove Slovenije, MKGP);določiti kriterije za oceno kakovosti izvedbe del v gozdovih  ter oceno 
	kakovosti izvedbe gradbenih del pri gradnji gozdnih prometnic (cest in 
	vlak);izboljšati kakovost izvedbe del v gozdovih in nadgraditi obstoječa znanja o 
	tehnoloških, okoljskih, ekonomskih, socialnih kot tudi ergonomskih vidikih 
	uvajanja sodobnih tehnologij s poudarkom na učinkovitosti sodobnih 
	tehnologij in tehnik za izvajanje negovalni del v mladem gozdu;oblikovanje smernic za uvajanje sodobnih tehnologij pri negi sestojev v 
	mlajših razvojnih fazah;preprečiti morebitne konflikte z javnostjo pri uvajanju novih tehnologij in 
	izboljšati razumevanje vloge sodobnih tehnoloških rešitev pri pridobivanju 
	lesa potrebnega za razvoj trajnostnega biogospodarstva;omogočiti deležnikom biogospodarstva oceno izvedenih del v gozdovih z 
	enotnimi kriteriji.   Številka teme: 1.3.3. Naslov teme: Načini in možnosti uporabe živil, ki niso več namenjena 
prehrani ljudi kot alternativnih krmil za rejne živali Cilji: 
	pregled zakonodajnih možnosti in vrzeli za uporabo živil, ki ni več 
	namenjena humani prehrani;pregled stanja količin in vrste živil, ki niso več namenjeni humani prehrani 
	in bi jih bilo možno predelati za uporabo v krmilih za rejne živali (mogoče 
	tudi za pse in mačke);pregled (popis) obstoječih obratov za predelavo živil, ki ni več namenjena 
	humani prehraniocena potenciala, potreb in ekonomskega učinka v Sloveniji;oceniti možnosti uporabe posameznih živil za posamezne vrste živali, ki se 
	najpogosteje zavržejo, in ovrednotiti njihovo prehransko kakovost ter 
	varnost glede na zakonodajo;oceniti uporabnost posameznih živil za različne vrste in kategorije živali;pripraviti smernice za sklapljanje prehranskih in krmnih verig.   Težišče 2: Varovanje okolja in trajnostno upravljanje z naravnimi viri Tematski sklop: 2.1. Prispevanje k blažitvi podnebnih sprememb in 
prilagajanju nanje ter k trajnostni proizvodnji energije Številka teme: 2.1.1. Naslov teme: Obvladovanje tveganj pri gospodarjenju z gozdovi zaradi 
klimatskih sprememb Cilji: 
	na podlagi podatkov o sanitarnem poseku ter podatkov o statusu in rasti 
	drevja na stalnih vzorčnih ploskvah Zavoda za gozdove Slovenije izdelati 
	oceno tveganj za izbrane glavne gozdne rastiščne tipe, ki bo temeljila na 
	analizi učinkov klimatskih sprememb na rast in mortaliteto drevja v zadnjih 
	dvajsetih letih ob upoštevanju različnih sestojnih razmer;za glavne gozdne rastiščne tipe v Sloveniji pripraviti usmeritve za 
	prilagajanje gozdnih sestojev na klimatske spremembe, ki bodo povečale 
	njihovo odpornost in prilagoditveni potencial;razviti postopek optimalne sanacije gozdov po ekstremnih vremenskih dogodkih 
	glede na ekonomske, ekološke in socialne vidike;izdelati predlog postopka za poenostavljeno in učinkovito prilagoditev 
	gozdnogospodarskih načrtov zaradi pojava ekstremnih vremenskih dogodkov v 
	obdobju njihove veljavnosti.   Številka teme: 2.1.2. Naslov teme: Kriteriji za določitev hudourniških območij, kartiranje ter 
smernice za gospodarjenje z gozdovi na hudourniških območjih Cilji: 
	definirati, kaj so »hudourniška območja« in pripraviti način določanja 
	hudourniških območij v Sloveniji;način in merila za klasifikacijo hudourniških območij v Sloveniji;določiti način priprave kart hudourniških območij za Slovenijo;pripraviti smernice in ukrepe za gospodarjenje z gozdovi v hudourniških 
	območjih;pripraviti predlog za financiranje in sofinanciranje ukrepov za 
	gospodarjenje z gozdovi v hudourniških območjih;opraviti raziskave na področju varstva pred erozijo s predlogi za tipske 
	rešitve objektov, ki tako varstvo zagotavljajo;pripraviti smernice oziroma izhodišča za spremembo Zakona o gozdovih, ki bi 
	bil pravna podlaga za ukrepanje v hudourniških območjih.   Številka teme: 2.1.3. Naslov teme: Vrednotenje plitvega geotermalnega potenciala za 
proizvodnjo hladu za hladilnice Cilji: 
	Inventarizacija obstoječih sistemov hladilnic in analiza energetskih potreb 
	hladilnic za zelenjadarstvo (npr. zelje, solata, ...).Opredelitev tipskih bazičnih in koničnih energetskih potreb ter presežne 
	toplote, ki jo je potrebno odvesti v tla na vsaj enem pilotnem območju.Na podlagi analize naravnih danosti izdelati podrobne geološke in 
	hidrogeološke karte kot osnove za karakterizacijo izbranega območja.Analizirati ponudbo dostopnih tehnologij izvedbe geotermalnih toplotnih 
	črpalk s predlogom izbora najprimernejših tehnologij geotermalnih objektov 
	glede na ugotovljene naravne danosti.Na podlagi pregleda metod vrednotenj potenciala za skladiščenje energije in 
	pridobivanje hladu izbrati najustreznejši model kvantifikacije.Določiti optimalne kriterije glede števila, globine in vrste objektov 
	(geosond ali vrtin) za pridobitev potrebne količine hladu na pilotnem 
	območju na podlagi simulacije vpliva proizvodnje hladu na podzemlje glede na 
	geološke danosti in tehnologije rabe.Priprava predloga tehničnih smernic in predlogov (zakonodajnih) omejitev za 
	izvedbo sistemov v praksi z upoštevanjem njihovega vpliva na okolje.Izvedba delavnice za obravnavo predlogov smernic.   Tematski sklop: 2.2. Spodbujanje trajnostnega razvoja in učinkovitega 
upravljanja naravnih virov, kot so voda, tla in zrak   Številka teme: 2.2.1. Naslov teme: Inputi v ekološkem kmetijstvu Cilji: 
	pregled in analiza uporabe inputov v ekološkem kmetijstvu (anketa) med 
	ekološkimi kmetijami, predelovalnimi obrati in v trgovski mreži;proučitev inputov, ki so v tujini na razpolago, v RS pa jih ekološki 
	pridelovalci nimajo, predvsem pri zahtevnejših ekoloških proizvodih 
	(zelenjava, grozdje, sadje), vključno s sredstvi za skladiščenje ekoloških 
	pridelkov in predelavo (npr. antioksidanti ekološkega rastlinskega izvora);proučitev sistema ravnanja glede inputov na področju ekološkega kmetijstva v 
	tujini in opis rešitev za ekološko kmetovanje;evidentiranje potrebnih inputov za vsa področja eko pridelave: gnojila in 
	izboljševalci tal, sredstva za varstvo rastlin ter nego in krepitev, krmila 
	in vitaminsko mineralne mešanice, silirni in drugi tehnološki dodatki, 
	sredstva za nego in zdravljenje živali, sredstva za čiščenje in razkuževanje 
	zgradb in napeljav v živinoreji, sredstva za uporabo v ekološkem 
	čebelarstvu, živilski dodatki vključno z nosilci, pripomočki za predelavo, 
	izdelki iz mikroorganizmov, arome, barvila za označevanje mesa in jajčnih 
	lupin, sadne baze in dodatki, sredstva za nego vina z upoštevanjem dodatnih 
	zahtev posameznih oblik in dodatnih standardov ekološkega kmetijstva  in 
	druga sredstva;proučitev in predlog nekaterih možnih alternativnih proizvodov, ki se lahko 
	uporabljajo v ekološkem kmetovanju in predelavi in so kot alternativna 
	sredstva na razpolago v Sloveniji z upoštevanjem morebitnih sprememb v 
	predpisih za ekološko kmetovanje;izdelava računalniškega modela in vzpostavitev sistema inputov, ki bo 
	brezplačno dostopen uporabnikom, ter možnost izdaje elektronske publikacije 
	z izborom inputov za posamezen ekološki proizvod ter koncept izvajanja 
	sistema v sklopu AKIS (vzdrževanje, upravljanje in dopolnjevanje).   Številka teme: 2.2.2. Naslov teme: Sinteza in prostorska opredelitev podatkov kmetijske in 
okoljske kakovosti tal za izvajanje resolucije »Naša hrana podeželje in naravni 
viri po 2021« in strateškega načrta Cilji: 
	pregled stanja ureditev gnojenja po drugih državah;pregled ureditev spremljanja porabe sredstev za gnojenje po drugih državah 
	(EU) - registri sredstev za gnojenje;določitev nacionalnih pravil za sredstva za gnojenje (po kategorijah kot jih 
	določa Uredba 2019/1009/EU), poudarek na biostimulantih in organskih 
	gnojilih;predlog strukture zakona (kaj vse bi zakon o sredstvih za gnojenje lahko 
	obsegal) - opredelitev vrzeli na tem področju v Sloveniji;prostorski pregled stanja kakovosti založenosti KZ z glavnimi hranili – 
	prostorske baze na podlagi sinteze aktualnih in dostopnih arhivskih podatkov 
	kontrole rodovitnosti in raziskav, ki so bile financirane z javnimi 
	sredstvi;ocena kakovosti KZ (vsebnost talne organske snovi, makro in mikro hranil, 
	deloma talne biote) po šestih glavnih vrstah kmetijske rabe (njive, 
	hmeljišča, sadovnjaki, vinogradi, travniki/pašniki), pedosekvencah in 
	območjih strateško pomembnih KZ;vsebnost onesnaževal v tleh KZ (na podlagi sinteze študij in dostopnih 
	podatkov onesnaženja tal) in, kjer možno, identifikacija območij s 
	potencialno sporno kakovostjo KZ;zasnova sistema in operativnih standardov (predlog navodila) mednarodno 
	primerljivega spremljanja kakovosti in stanja tal KZ za potrebe poročanja;prototip nacionalnega sistema podatkov rastlinskih hranil v tleh KZ;prototip spletnega prostorskega pregledovalnika stanja kakovosti KZ za 
	potrebe pridelovalce, svetovalne službe, kmetijske inšpekcije in poročanja 
	na nacionalni in mednarodni ravni;prostorska analiza morebitnih odstopanj založenosti tal glede na normative 
	obstoječih smernic za strokovno utemeljeno gnojenje.   Številka teme: 2.2.3. Naslov teme: Rodovitnost in biološka aktivnost tal v oljčnih nasadih Cilji: 
	
	zasnovati poljski poskus  za celostno proučitev rodovitnosti slovenskih 
	oljčnikov glede na različne kmetijske prakse obdelave in gnojenja  ter 
	pristop nadgraditi z novejšimi metodami spremljanja nekaterih biotskih 
	dejavnikov v tleh;preučiti vplive različnih načinov nege v oljčnih nasadih (različne negovane 
	ledine, obdelava tal) in različnega gnojenja, vključno z uporabo oljčnih 
	tropin, na stanje v tleh (vsebnost organske snovi, strukturo in teksturo 
	tal, vsebnost hranil, sestavo talnega mikrobioma), na prehrano rastlin 
	(vsebnost hranil v rastlini), na rast in rodnost oljk ter na biološko 
	aktivnost tal;določiti biotske indikatorje kakovosti tal;posebej proučiti razgradnje oljčnih tropin in rastlinske vode (pri 
	skladiščenju) ter vplivov na okolje (na tla in na vodo v tleh);priprava tehnoloških navodil za gnojenje oljk in obdelavo tal na podlagi 
	rezultatov preizkušanja;določiti standarde za zdrava tla oljčnih nasadov, na podlagi ovrednotenih 
	biotskih indikatorjev kakovosti tal).   Številka teme: 2.2.4. Naslov teme: Prenova upravljanja z državnimi kmetijskimi zemljišči Cilji: 
	analizirati dosedanje upravljanje s kmetijskimi zemljišči v lasti RS, s 
	katerimi upravlja Sklad kmetijskih zemljišč in gozdov RS (analizirati 
	prednosti in slabosti obstoječega sistema ureditve področja zakupa 
	kmetijskih zemljišč) in opraviti razgovore z izbranimi deležniki 
	(predstavniki družinskih kmetij in kmetijskih podjetij);na podlagi analiz poiskati model prednostnega vrstnega reda za zakup 
	kmetijskih zemljišč s katerimi upravlja SKZG RS;analizirati in podati predloge za izboljšanje postopka oddaje kmetijskih 
	zemljišč v zakup (npr. smiselnost uporabe Zakona o splošnem upravnem 
	postopku);opredeliti smiselnost uvedbe zemljiške kapice (maksimalna površina zemljišč 
	s katerimi upravlja SKZG RS) pri zakupu na posameznega zakupnika;analizirati možnost prerazporeditve zakupa kmetijskih zemljišč z velikih 
	zakupnikov (tistih, ki imajo v zakupu več kot 100 ha kmetijskih zemljišč v 
	lasti RS) na družinske kmetije;analizirati vpliv morebitne prerazporeditve zakupa kmetijskih zemljišč na 
	skupno kmetijsko proizvodnjo in prehransko verigo;predlagati več scenarijev oziroma možnih rešitev za izboljšanje upravljanja 
	s kmetijskimi zemljišči, ki so v lasti Republike Slovenije;pripraviti strokovno podlago, ki vsebuje analizo dosedanjega upravljanja s 
	kmetijskimi zemljišči, ki so v lasti RS, prednosti in slabosti dosedanjega 
	sistema zakupa teh zemljišč ter predloge sistemskih rešitev na področju 
	zakupa kmetijskih zemljišč, ki so v lasti RS;podati predloge za prerazporeditev zakupa kmetijskih zemljišč, ki so v lasti 
	RS, z ovrednotenjem predlagane prerazporeditve na skupno kmetijsko 
	proizvodnjo in na prehransko verigo.   Številka teme: 2.2.5. Naslov teme: Ugotavljanje učinkovitosti različnih pristopov pri 
izvajanju gozdnega reda za preprečevanje prenamnožitev smrekovih podlubnikov z 
uporabo najbolj učinkovitega feromonskega pripravka in pasti Cilji: 
	ugotoviti pomen sečnih ostankov po sanitarni sečnji za nadaljnje izbruhe 
	smrekovih podlubnikov;ugotoviti vpliv geografskih in podnebnih dejavnikov ter različnih pristopov 
	gozdnega reda za zmanjševanje tveganj za nadaljnje izbruhe podlubnikov;ugotoviti pomen odpadle skorje napadenih dreves kot vira smrekovih 
	podlubnikov za naslednjo sezono s pomočjo ugotavljanja pravočasne izdelave 
	lubadark poletnega napada smrekovih podlubnikov na pojav žarišč smrekovih 
	podlubnikov v naslednji sezoni;spremljanje učinkovitosti gozdnega reda za preprečevanje prenamnožitev 
	podlubnikov z uporabo pasti in feromonov, ki so se izkazali kot najbolj 
	učinkoviti za spremljanje smrekovih podlubnikov za potrebe napovedovanja 
	prenamnožitev; usposobljenost izvajalcev gozdnih del za izvajanje primernega gozdnega reda 
	po sanitarnih sečnjah zaradi smrekovih podlubnikov;pripraviti predlog sprememb pravne ureditve za področje gozdnega reda.   Številka teme: 2.2.6. Naslov teme: Proces spremembe in dopolnitve nacionalnega gozdnega 
programa Cilji: 
	presoja Resolucije o Nacionalnem gozdnem program (ReNGP), ki je bila 
	sprejeta leta 2007, glede aktualnega stanja gozdov in gozdarstva v 
	Sloveniji;priprava pregleda in ocena vpliva aktualnih politik na svetovni (mednarodni) 
	ravni ter zavez Republike Slovenije v zvezi z gospodarjenjem z gozdovi;priprava pregleda in ocena vpliva strateških in zakonodajnih določil glede 
	gospodarjenja z gozdovi na ravni različnih politik EU;pregled in ocena vpliva strateških usmeritev na gospodarjenje z gozdovi na 
	nacionalni ravni;evidentiranje ključnih problemov prihodnjega razvoja slovenskih gozdov in 
	možnih načinov njihovega reševanja na podlagi ugotovitev oziroma Poročil o 
	izvajanju nacionalnega gozdnega program;priprava nabora novih ciljev, ukrepov in indikatorjev (skladno z 
	mednarodnimi sprejetimi usmeritvami ter predhodno opredeljenimi problemi 
	razvoja gozdov v Sloveniji);priprava izhodišč za podporo vključevanja gozdarstva v biogospodarstvo na 
	načelih krožnosti;oblikovanje predloga strukture novega strateškega dokumenta za področje 
	gozdarstva, ki bo temeljil na ugotovljenem stanju gozdov in gozdarstva v 
	Sloveniji ter upošteval mednarodno sprejete kriterije in indikatorje 
	trajnostnega gospodarjenja z gozdovi in vpliv politik, ki se jim je zavezala 
	Republika Slovenija;priprava predloga izvedbe participativnega procesa v okviru gozdnega 
	dialoga, ki za pripravo nove strategije za gospodarjenje z gozdovi ter 
	oblikovanja nadaljnjega procesa gozdnega dialoga, ki bi bil ključni ukrep za 
	pripravo strategije;priprava predloga spremljanja implementacije in uspešnosti izvedbe nove 
	strategije.   Številka teme: 2.2.7. Naslov teme: Podpora boljšemu upravljanju odnosov med veliko 
rastlinojedo divjadjo in gozdom Cilji: 
	priprava analize dometa in identifikacija prednosti ter slabosti monitoringa 
	objedenosti gozdnega mladja in drugih podatkov za presojo uspešnosti naravne 
	obnove v različnih prostorskih merilih;ovrednotenje stroškov in logističnih zahtev izvedbe metode štetja kupčkov 
	iztrebkov in uporabe foto pasti;ocena zanesljivosti rezultatov v različnih prostorskih merilih;priprava strokovnih podlag za boljše upravljanje velike rastlinojede divjadi 
	v odnosu do gozda.   Tematski sklop: 2.3. Prispevanje k varstvu biotske raznovrstnosti, 
krepitev ekosistemskih storitev ter ohranjanje habitatov in krajine Številka teme: 2.3.1. Naslov teme: Zasnova metodologije monitoringa nadzemne in podzemne 
biotske raznovrstnosti v kmetijski krajini za spremljanje učinkovitosti 
naravovarstvenih ukrepov Skupne kmetijske politike Cilji: 
	pripraviti pregled primerov dobrih praks iz drugih držav EU glede 
	monitoringov biotske raznovrstnosti na kmetijskih zemljiščih in glede 
	spremljanja učinkovitosti naravovarstvenih ukrepov Skupne kmetijske 
	politike;preučiti metodologijo in prostorske mreže točk/kvadrantov LUCAS (Europe's 
	Land Use-Land Cover Area Frame Survey) in EMBAL (European Monitoring of 
	Biodiversity in Agricultural Landscapes) v Sloveniji ter mrežo vzorčnih točk 
	za oceno zalog ogljika v tleh za potrebe LULUCF. Na obstoječih točkah 
	preveriti rabo tal, naravne danosti za kmetijstvo, upravno varstvene režime 
	in vključenost v SKP ukrepe. Na podlagi tega preučiti prostorski potencial 
	EU monitoringov za spremljanje učinkovitosti ukrepov Skupne kmetijske 
	politike na nacionalni ravni;modificirati metodologiji monitoringov LUCAS (Europe's Land Use-Land Cover 
	Area Frame Survey) in EMBAL (European Monitoring of Biodiversity in 
	Agricultural Landscapes) za uporabo v Sloveniji, predlagati izboljšave ter 
	dopolniti mrežo točk/kvadrantov;pripraviti pregled izvajanja monitoringov talne biote v primerljivih 
	evropskih državah (tako EU kot ne-EU) in preučili obstoječe indekse za 
	spremljanje učinkov kmetijskih praks na talno bioto ter predlagali izbor 
	metodologije za Slovenijo;preveriti uporabnost predlaganega indeksa kot kazalnika sprememb talne biote 
	na izbranem tipu kmetijske rabe tal v Sloveniji;oceniti stroške nadgradnje obstoječih monitoringov tal kmetijskih zemljišč v 
	Sloveniji (LUCAS, vzorčenje tal za oceno zalog ogljika v tleh za potrebe 
	LULUCF) s spremljanjem talne biote;pripraviti pregled in testirati uporabo podatkov satelitov Sentinel programa 
	Copernicus ter drugih javnih in zasebnih podatkovnih naborov, in drugih 
	tehnologij za monitoring stanja in spremljanja biotske raznovrstnosti ter 
	sprememb v kmetijski krajini;zasnovati in na terenu testirati metodologijo monitoringa nadzemne in 
	podzemne biotske raznovrstnosti za spremljanje učinkovitosti 
	naravovarstvenih ukrepov Skupne kmetijske politike, ki prispevajo k varstvu 
	kvalifikacijskih Natura 2000 vrst, njihovih habitatov in habitatih tipov ter 
	divjih opraševalcev in krajinskih značilnosti.   Številka teme: 2.3.2. Naslov teme: Ukrepi za ohranjanje biotske raznovrstnosti v gozdnih 
ekosistemih Cilji: 
	analizirati primernost obstoječih ukrepov ob obnovi in gojenju gozdov za 
	ohranjanje biotske raznovrstnosti na ekosistemski, vrstni in genetski ravni  
	s ciljem vzdrževanja naravne regulacijske sposobnosti in ohranjanja 
	prilagoditvenega potenciala gozdov na spreminjajoče se okolje;razviti in predlagati ukrepe gospodarjenja z gozdovi, prilagojene podnebnim 
	spremembam, ki spodbujajo bolj pogosto in obilno cvetenje in obrod, vrstno 
	in genetsko pestrost gozdnega drevja, ter razviti in vzpostaviti sistem 
	sledenja za dolgoročno spremljanje uspešnosti dopolnilne setve in sadnje po 
	izbranih vrstah in proveniencah;določiti ustreznost naravnega mladja in testirati sistem dopolnilne sadnje z 
	izbranim rastiščem primernimi in provenienčno ustreznimi sadikami gozdnega 
	drevja za doseganje večje izkoriščenosti rastiščnega potenciala, in v skladu 
	s trajnostnimi  gozdno gospodarskimi cilji;določiti in testirati primernost strukturno-morfoloških in fizioloških 
	znakov kakovosti sadik za uporabo v praksi ter vzpostaviti referenčno bazo 
	podatkov o primernosti izbranih vrst in sevov mikoriznih gliv za razvoj 
	inovativnih tehnik vzgoje mikoriziranih sadik za potrebe zagotavljanja 
	ustrezne kakovosti in količine gozdnega semena in sadilnega materiala ter 
	uspešnosti sadnje in preživetja sadik v gozdu;na podlagi pridobljenih rezultatov in ugotovitev pripraviti predlog smernic 
	za gozdnogojitveno in drevesničarsko prakso ter predlog dopolnitve 
	indikatorjev za spremljanje biodiverzitete na različnih nivojih 
	(ekosistemski, vrstni in genetski).   Številka teme: 2.3.3. Naslov teme: Ritje divjih prašičev: vzroki, posledice in možnosti za 
zmanjšanje škod ter konfliktov Cilji: 
	ugotoviti vpliv talnih lastnosti in dostopnosti prehranskih virov za divjega 
	prašiča v tleh na ritje;ugotoviti, kako antropogeni vnos hranil, upoštevaje razlike v intenziteti, 
	režimu in načinu gnojenja tal, vpliva na izpostavljenost kmetijskih površin 
	(travinja) ritju divjih prašičev;spoznati prehranske preference, prostorsko vedenje in aktivnost divjega 
	prašiča v povezavi z ritjem in antropogenim vnosom hranil;določiti in kvantificirati zastopanost za kmetijstvo škodljivih organizmov 
	(npr. različnih nevretenčarjev, kot so ličinke majskega hrošča) v prehrani 
	divjih prašičev;določiti vpliv ritja divjih prašičev na bioprodukcijo in vrstno 
	sestavo/pestrost različnih tipov travinja ter opredeliti učinke različnih 
	načinov saniranja škod glede na tip travinja in čas/sezono nastanka škode;dopolniti dosedanja spoznanja o potencialu beljakovinsko-vitaminskih 
	dodatkov kot sredstva za zmanjšanje ritja divjih prašičev na travinju;pripraviti operativna navodila za sanacijo škod zaradi ritja in predlog 
	smernic za izvajanje ustreznih odvračalnih ukrepov, prilagojenega krmljenja 
	ter izvajanja lova;prispevati k izobraževanju, vzgoji novih kadrov in dvigu raziskovalnega 
	potenciala na področju raziskav divjadi in lovstva v Sloveniji;prispevati k zmanjšanju konfliktov med lastniki zemljišč in upravljavci 
	populacij.   Številka teme: 2.3.4. Naslov teme: Razvoj molekularnih orodij za zagotavljanje sledljivosti z 
identifikacijo in deponiranjem genetskega materiala osebkov prepovedanih vrst 
prosto živečih živali Cilji: 
	razvoj in uvedba molekularno genetskih analiz za namene enoznačnega 
	prepoznavanja živali;deponiranje odvzetega materiala, ki bo pobran na terenu;genska banka (zbirka), ki lahko služi tudi drugim namenom (ugotavljanje 
	sorodstvenih vezi, preprodaja živali, forenzična medicina);seznam prostoživečih vrst živali (prepovedanih vrst), ki so prisotne v 
	Sloveniji.   Težišče 3: Kakovost življenja, varna in zdrava hrana, krepitev 
gospodarske aktivnosti na podeželju Tematski sklop: 3.1. Zdravje rastlin in živali ter izboljšanje dobrega 
počutja živali Številka teme: 3.1.1. Naslov teme: Ukrepi za preprečevanje nadaljnjega širjenja zlate trsne 
rumenice (fitoplazma Grapevine flavescence dorée) Cilji: 
	preverjanje možnosti ugotavljanja fitoplazme Grapevine flavescence dorée 
	(FD), ki povzroča zlato trsno rumenico, v preimaginalnih stadijih v glavnem 
	prenašalcu – ameriškem škržatku (Scaphoideus titanus);razširitev znanja o drugih škržatkih - možnih prenašalcih FD in preverjanje 
	njihove prisotnosti v Sloveniji;ugotavljanje okuženosti drugih škržatkov - možnih prenašalcev te fitoplazme 
	v vinogradih in v bližini vinogradov;proučevanje vzhodnjaškega škržatka (Orientus ishidae): preučevanje 
	bionomije, preverjanje možnosti prenosa FD med leskami in na trto  in 
	možnosti zatiranja z insekticidi na leskah;ugotavljanje pomena alternativnih gostiteljskih rastlin FD v bližini 
	vinogradov, kot je npr. samonikla ali gojena leska, kot rezervoar za prenos 
	FD na trto;daljinsko zaznavanje z metodo hiperspektralnega slikanja z letalom za 
	zgodnje odkrivanje okužb zlate trsne rumernice.   Številka teme: 3.1.2. Naslov teme: Ukrepi za zmanjšanje rabe kemičnih FFS v vinogradništvu Cilji: 
	izdelava programa varstva vinske trte za vse bolezni in škodljivce, ki bi 
	predstavljal alternativo uporabi kemičnih FFS in obsegal uporabo osnovnih 
	snovi, FFS na osnovi mikroorganizmov ter FFS z manjšim tveganjem;izvedba dveletnih poskusov učinkovitosti za vsako posamezno metodo in snov 
	ter njihovo ovrednotenje v skladu z obstoječo metodologijo;v primeru, da za določeno bolezen ali škodljivca nobena od testiranih 
	alternativ ne doseže željene učinkovitosti oziroma kontrole bolezni ali 
	škodljivca, izdelava programa varstva vinske trte ob minimalni rabi kemičnih 
	FFS, ki imajo z vidika vplivov na okolje in zdravje ljudi najmanjši možni 
	vpliv.   Tematski sklop: 3.2. Zdravje, hrana in odpadki hrane Številka teme: 3.2.1. Naslov teme: Razvoj multimetode za ugotavljanje ostankov prepovedanih 
zdravil v živilih Cilj: 
	razvoj multirezidualne metode za ugotavljanje prepovedanih snovi v živilih 
	živalskega izvora;validacija metode na vzorcih mesa in priprava dokumentacije za akreditacijo 
	metode;prenos vpeljane metode v uporabo v okviru programa monitoring rezidua, ki se 
	ga izvaja na letnem nivoju.   Številka teme: 3.2.2. Naslov teme: Prepoznavanje rastlinskih in živalskih vrst v prehranski 
verigi s pomočjo DNA barkodiranja Cilji: 
	vpeljava in optimiziranje metode za prepoznavanje rastlinskih in živalskih 
	vrst v nesestavljenih neprocesiranih živilih;vpeljava in optimiziranje metode za prepoznavanje rastlinskih in živalskih 
	vrst v sestavljenih neprocesiranih živilih;preizkus uporabe metode in njena optimizacija za prepoznavanje rastlinskih 
	in živalskih vrst v procesiranih nesestavljenih in sestavljenih živilih;prenos vpeljanih metod v uporabo v živilsko-predelovalni industriji in za 
	potrebe uradnega nadzora.   Težišče 4: Oblikovanje in prenos znanja in na dejstvih utemeljena 
politika Tematski sklop: 4.1. Podatkovni viri in orodja v podporo odločanju 
kmetijske, gozdarske in ribiške politike Številka teme: 4.1.1. Naslov teme: Podpora na dejstvih utemeljeni kmetijski politiki in 
prehodu FADN v FSDN Cilji: 
	preveriti implementacijo načrtovanega vzorca FADN ter pripraviti predloge za 
	prilagoditve s ciljem izboljšanja reprezentativnosti in posledično kakovosti 
	podatkov FADN za Slovenijo;preveriti možnosti in pripraviti predloge za optimizacijo (avtomatizacijo) 
	postopkov vnosa, nadgradnjo osnovne obdelave podatkov in uporabnejših oblik 
	izpisov rezultatov (individualnih, agregatnih) osnovnega FADN za Slovenijo;preučiti možnost širitve podatkovne baze FADN na t.i. čiste obveznike FADN;preveriti uporabnost kazalnikov za spremljanje trajnostnega kmetijstva (CRP 
	V4-1813) in pripraviti predloge za sinhronizacijo s FSDN procesom in 
	procesom priprave podatkov za Podatkovno skladišče MKGP;analizirati dostopnost/pretvorljivost podatkov 
	na ravni KMG za potrebe spremljanja novih kazalnikov;na vzorcu realnih kmetijskih gospodarstev (najmanj50), ki vodijo FADN 
	računovodstvo, preveriti zbiranje in osnovno obdelavo dodatnih podatkov za 
	pripravo novih kazalnikov (vključiti različne tipe, ekonomsko velikost in 
	lego KMG);pripraviti predlog povezljivosti podatkovne baze FADN/FSDN s Podatkovnim 
	skladiščem MKGP in drugimi relevantnimi podatkovnimi bazami na različnih 
	ravneh kmetijstva;pripraviti predloge za nadgradnjo t.i. povratnih informacij in izpisov 
	ključnih rezultatov FADN/FSDN: sodobnejše, dinamične in bolj personalizirane 
	oblike;pripraviti izhodišča za svetovanje KMG po meri na podlagi novih kazalnikov, 
	izobraževanje kmetijskih svetovalcev in KMG.   Tematski sklop: 4.2. Uvajanje digitalizacije v kmetijstvu, gozdarstvu in 
živilski industriji Številka teme: 4.2.1. Naslov teme: Razvoj in uvajanje digitalnih orodij za podporo v pridelavi 
sadja Cilji: 
	priprava analize podatkov potrebnih za upravljanje sadovnjakov: stanje 
	nasada in konkretni podatki opazovanj oz. meritev, na katerih temeljijo 
	posamezne tehnološke odločitve, digitalni dnevnik opazovanj, meritev in 
	potrebnih/izvedenih tehnoloških ukrepov, spremljajoče vrednotenje stroškov 
	dela in materiala in ekonomika pridelave;izdelava sistematičnega zbiranja podatkov za upravljanje sadovnjakov s 
	poudarkom na avtomatizaciji in z uporabo digitalnih orodij (digitalna 
	analiza slike, daljinsko zaznavanje, podatki meteoroloških postaj);naprava spletne platforme in elektronskega načina beleženja podatkov v 
	ustrezni platformi z možnostjo odprtega ali zaprtega dostopa do akumuliranih 
	podatkov, naprava baze podatkov, arhiv sadovnjaka;izdelava računalniško podprtega sistema za analizo pridobljenih podatkov za 
	zagotavljanje hitrejše in bolj strokovne samostojne odločitve uporabnika za 
	izvajanje ukrepov v sadovnjaku;podpora pri operativnih odločitvah glede varstva rastlin (monitoring, 
	prognoza ter potreba po sredstvih za varstvo rastlin) in za uporabo 
	rastlinskih bioregulatorjev;podpora pri tehnoloških odločitvah (pomološki in pomotehnični ukrepi, 
	prognoza količine in kakovosti pridelka z vključitvijo nedestruktivnih metod 
	in odločitve glede skladiščenja pridelka);avtomatizirano vodenje evidenc za potrebe sadovnjaka, historičnih in 
	planskih analiz ter za vodenje predpisanih evidenc v posameznih ukrepih 
	kmetijske politike;zagotavljanje agregiranih podatkov na nivoju sadovnjaka in povezljivost 
	podatkov s predpisanimi evidencami ter z razvitimi informacijskimi rešitvami 
	v okviru MKGP in organov v sestavi.   Številka teme: 4.2.2. Naslov teme: Digitalno povezovanje informacijskih sistemov in 
upravljanje izbruhov bolezni živali Cilji: 
	proučiti obstoječe informacijske sisteme na področju zdravstvenega varstva 
	živali (EPI, VOLOS, WBT) in geografski informacijski sistem GIS ter načine 
	obveščanja, poročanja o boleznih živali in načrtov ukrepanja ob izbruhih ter 
	opredeliti možnosti digitalizacije ob upoštevanju vseh predpisanih postopkov 
	iz zakonodaje, ki ureja bolezni živali;izdelati aplikacijo za mobilne naprave (telefone / računalniške tablice) za 
	enoten dostop / povezavo do vseh podatkov za pripravo načrtov ravnanja za 
	zajezitev izbruhov bolezni živali in zoonoz (EPI, VOLOS, WBT, GIS) in jo 
	testirati v delovnih okoljih upravljanja izbruhov bolezni živali in zoonoz;omogočiti dostop do mobilne aplikacije tudi preko pametnih telefonov 
	službam, vključenim v ukrepanje ob pojavu bolezni živali in zoonoz oz. 
	deležnikom, ki se jih posledice ukrepanja dotikajo. Testiranje aplikacije s 
	strani vseh deležnikov izvesti na način izvedbe simulacijske vaje 
	upravljanja izbruhov bolezni živali in zoonoz;na podlagi obeh testiranj analizirati delovanje aplikacije in po potrebi 
	pripraviti izboljšave;za potrebe zajemanja podatkov mora aplikacija omogočati vnos in shranjevanje 
	podatkov, pridobljenih na terenu in njihov prenos v informacijski sistem, da 
	se vključenim v uporabo aplikacije omogoči takojšen dostop do istih podatkov 
	in s tem zagotovi hiter pregled nad situacijo in smiselnostjo ukrepov ter 
	napredka pri izkoreninjenju bolezni živali in zoonoz;aplikacija mora omogočati tudi možnosti za potrebe nadgradnje in 
	povezljivost s podatkovnimi bazami s področja zdravstvenega varstva živali.   Številka teme: 4.2.3. Naslov teme: Razvoj celovite digitalne rešitve vodenja evidence za 
uporabo fitofarmacevtskih sredstev na nivoju kmetijskih gospodarstev Cilji: 
	izdelava uporabniku prijazne pametne in namizne aplikacije za sprotno 
	spremljanje in poročanje o rabi FFS na posameznih površinah (GERK), ki 
	uporabniku glede na geolokacijo ponudi analizo uporabe in potreb po uporabi 
	FFS;povezava aplikacije z drugimi relevantnimi sistemi MKGP (register kmetijskih 
	gospodarstev, SI-FAST, podatkovno skladišče MKGP), ARSKTRP (sistem za 
	spremljanje površin, baza zbirnih vlog), Agromet (mreža agrometeoroloških 
	postaj in napoved stanja in drugimi), ter drugimi ukrepi, ki jih uporabnik 
	izvaja pri svoji dejavnosti (intergirano varstvo rastlin in nadstandardne 
	prakse);vzpostavitev pretoka podatkov iz aplikacije v centralni register dejanske 
	uporabe FFS, ki se vodi na nivoju UVHVVR.   3. Okvirna višina sredstev Predvideni okvirni obseg sredstev za realizacijo tega razpisa znaša 5.400.000,00 
EUR. Razpis bo realiziran glede na razpoložljiva sredstva v proračunu 
Republike Slovenije in finančnem načrtu agencije. Okvirna višina sredstev po udeležencih za celotno obdobje trajanja projektov:   
	
		| Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije | 2.700.000,00 |  
		| Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano | 2.700.000,00 |    4. Subjekti, ki se lahko prijavijo na javni razpis Na javni razpis se lahko prijavijo raziskovalne organizacije, ki so vpisane v 
zbirko podatkov o izvajalcih znanstvenoraziskovalne dejavnosti (v nadaljnjem 
besedilu: evidenca RO) in zasebni raziskovalci, ki so vpisani v register 
zasebnih raziskovalcev, ki ju vodi agencija ter izpolnjujejo pogoje, določene z 
ZZrID in s Pravilnikom o CRP. Če pri prijavi raziskovalne dejavnosti sodeluje več izvajalcev raziskovalne 
dejavnosti, je prijavitelj matična RO. Matična RO je tista RO, ki vloži prijavo 
raziskovalnega projekta, je prva navedena na prijavnem obrazcu in pri kateri je 
zaposlen vodja raziskovalnega projekta ob podpisu pogodbe o izvajanju in 
(so)financiranju.   5. Pogoji Pogoji za sodelovanje na javnem razpisu so določeni v Zakonu 
o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti, Pravilniku 
o Ciljnih raziskovalnih programih (CRP), Pravilniku o kriterijih za 
ugotavljanje izpolnjevanja pogojev za vodjo raziskovalnega projekta (Uradni list 
RS, št. 53/16 in 186/21 - ZZrID - v nadaljnjem besedilu: Pravilnik o 
kriterijih), Metodologiji, Metodologiji CRP za izvedbo Javnega razpisa v letu 
2022 in v Usmeritvah 
Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za pripravo Javnega razpisa 
Ciljnega raziskovalnega programa »Naša hrana, podeželje in naravni viri« v 
letu 2022. Vsi navedeni dokumenti so sestavni del razpisne dokumentacije in so objavljeni 
na spletni strani agencije.   5.1 Pogoji za prijavitelje in vodje projekta Raziskovalni projekt izvaja projektna skupina, ki jo sestavljajo vodja projekta, 
raziskovalci ter strokovni in tehnični sodelavci. Če je projektna skupina sestavljena iz več projektnih podskupin na različnih RO, 
mora imeti  prijavitelj z drugimi sodelujočimi RO podpisan dogovor o ureditvi 
medsebojnih pravic in obveznosti. Vodja projekta mora na dan zaključka javnega razpisa imeti evidenčno številko 
raziskovalca, kar pomeni, da je vpisan v zbirko podatkov o izvajalcih 
znanstvenoraziskovalne dejavnosti, ki jo vodi agencija. Prijavitelj mora za 
vodjo projekta, ki še nima številke raziskovalca, izpolniti obrazec 
ARRS-ZOP-02-2021-1, ki mu je obvezno treba priložiti Izjavo o nameri zaposlitve. Vodja raziskovalnega projekta s statusom mladega doktorja je tisti raziskovalec, 
pri katerem je na dan izteka roka za oddajo prijav na razpis poteklo največ 
deset let po letu zagovora njegovega prvega doktorata. Raziskovalec, ki je že 
izvajal CRP projekt kot mladi doktor, ne more več prijaviti CRP projekta kot 
mladi doktor. V okviru razpisa lahko posamezen raziskovalec kandidira kot vodja le enega 
raziskovalnega projekta.   5.2 Proste kapacitete in zaposlitev Vodja raziskovalnega projekta in člani projektne skupine morajo imeti za 
izvajanje raziskovalnih projektov proste kapacitete (največji dovoljeni obseg na 
osebo znaša 1700 ur letno ali 1 FTE) in morajo biti za izvajanje raziskovalne 
dejavnosti zaposleni v RO, izvajalki projekta, ali imeti status zasebnega 
raziskovalca. Pogoji glede prostih kapacitet na letni ravni in zaposlitve se preverijo ob 
podpisu pogodbe. Pogodba mora biti podpisana najkasneje v treh mesecih od sklepa 
o izboru projektov.   5.3 Raziskovalna uspešnost vodij projektov Vodja raziskovalnega projekta mora izpolnjevati pogoje za vodjo raziskovalnega 
projekta v skladu s prvim odstavkom 63. člena ZZrID in 3. členom Pravilnika o 
kriterijih (vodja aplikativnega projekta), oz. 4. členom Pravilnika o 
kriterijih, če ima vodja raziskovalnega projekta status podoktoranda.  Vodje projektov morajo imeti doktorat znanosti in izpolnjevati v nadaljevanju 
navedene pogoje, ki so določeni z minimalnimi vrednostmi posameznih parametrov. 
Raziskovalci, ki imajo status mladih doktorjev, morajo izpolnjevati pogoje za 
mlade doktorje, kjer so ti izrecno določeni. Pogoji glede raziskovalne uspešnosti vodij raziskovalnega projekta morajo biti 
izpolnjeni na dan zaključka javnega razpisa. 5.3.1 Kriteriji za ugotavljanje izpolnjevanja pogojev za vodjo 
raziskovalnega projekta, ki nima statusa podoktoranda (3. člen Pravilnika o 
kriterijih):
 
	Dosega minimalno 40 točk iz znanstvenih objav, ki so določene v podzakonskem 
	predpisu, ki ureja kazalnike raziskovalne uspešnosti, v zadnjih petih letih.Izkazuje citiranost, kot je določena v 2. točki prvega odstavka drugega 
	člena Pravilnika o kriterijih, ali ima dokazane prenose lastnih raziskav v 
	prakso (patenti, implementirane tehnologije, prodani računalniški programi, 
	izvedeni pomembni objekti ali izdelki ipd.; COBISS tip 2.02, 2.03, 2.04, 
	2.06, 2.07, 2.12, 2.13, 2.14, 2.15, 2.16, 2.17, 2.20, 2.21 in 2.24) ali 
	dokazano delo na nacionalno pomembnem znanstvenem korpusu ali zbirki.Izkazuje minimalno oceno iz znanstvenih objav (A1) in dokumentiranega 
	sodelovanja z drugimi financerji (A3) v zadnjih petih letih ter minimalno 
	število čistih citatov v zadnjih desetih letih, in sicer: A1/2 ≥ 400 ali A' 
	≥ 200 ali A" ≥ 50 ali osnovni pogoj.Osnovni pogoj za kandidate za vodje raziskovalnih projektov je: A1 ≥ A1 
	minimalni, CI ≥ CI minimalni in A3 ≥ A3 minimalni.Vodje raziskovalnih projektov morajo izpolnjevati pogoj, da je vrednost A' 
	več kot 0. Če raziskovalec v zadnjih petih letih ni bil zaposlen ali samozaposlen v 
raziskovalni dejavnosti, se lahko pri izpolnjevanju kriterija iz 1. točke 
prejšnjega odstavka namesto zadnjih petih let upošteva zadnje intervalno 
obdobje, ki vključuje obdobje petih let zaposlitve v raziskovalni dejavnosti. 
Upoštevano obdobje iz 1. točke prejšnjega odstavka se podaljša v primeru 
dejansko izrabljenega dopusta iz naslova zavarovanja za starševsko varstvo, 
dokumentirane odsotnosti zaradi bolezni ali poškodb oziroma drugih primerov 
odsotnosti, določenih v predpisih o zdravstvenem zavarovanju, in zaposlitve 
izven raziskovalne dejavnosti, daljše od šestih mesecev. Na podaljšanje 
upoštevanega obdobja ne vpliva izraba starševskega dopusta v obliki delne 
odsotnosti z dela. Upoštevano obdobje se lahko podaljša največ za čas 
odsotnosti. V nadaljevanju so za vede in posamezna področja navedeni pogoji za A1 minimalni, 
CI minimalni in A3 minimalni. Področje je navedeno takrat, kadar predstavlja 
izjemo in je zanj določen drugačen pogoj kot za celotno vedo. Za področja, ki 
niso navedena, veljajo pogoji za vedo. Pogoji so navedeni ločeno za vodje 
raziskovalnih projektov, ki imajo status mladega doktorja in za ostale vodje 
raziskovalnih projektov. Ocena A1
 
 
	A1 minimalni je za vodje raziskovalnih projektov določen v naslednji tabeli: 
	
		| Veda/področje | A1 minimalni |  
		| Naravoslovje, Tehnika, Medicina, Biotehnika, Družboslovje, Arheologija, 
		Geografija | 0,5 |  
		| Humanistika, Pravo, Narodno vprašanje | 1 |    
	Za raziskovalce, ki imajo status mladih doktorjev, je A1 minimalni določen v 
	naslednji tabeli: 
	
		| Veda/področje | A1 minimalni |  
		| Naravoslovje, Tehnika, Medicina, Biotehnika, Družboslovje, Arheologija, 
		Geografija | 0,4 |  
		| Humanistika, Pravo, Narodno vprašanje | 1 |    
	Čisti citati Minimalno število čistih citatov, CI minimalni, je navedeno v tabelah. Če 
področje ni navedeno v tabeli, se zanj uporablja vrednost, ki je določena za 
vedo. 
	Minimalno število čistih citatov, CI minimalni, je za vodje raziskovalnih 
	projektov določeno v naslednji tabeli: 
	
		| Veda/področje | CI minimalni |  
		| Humanistika, Pravo, Narodno vprašanje | 1 |  
		| Družboslovje, Arheologija, Geografija | 5 |  
		| Rudarstvo in geotehnologija, Geodezija, Promet, Vodarstvo, Psihologija, 
		Šport | 15 |  
		| Tehnika, Biotehnika, Matematika, Geologija | 50 |  
		| Medicina, Biologija, Računsko intenzivne metode in aplikacije,  Kemijsko 
		inženirstvo, Energetika, Materiali | 100 |  
		| Naravoslovje, Mikrobiologija in imunologija, Biotehnologija | 200 |    
	Minimalno število čistih citatov, CI minimalni, je za vodje raziskovalnih 
	projektov, ki imajo status mladega doktorja, določeno v naslednji tabeli: 
	
		| Veda/področje | CI minimalni |  
		| Humanistika, Pravo, Narodno vprašanje | 1 |  
		| Družboslovje, Rudarstvo in geotehnologija, Promet, Vodarstvo | 5 |  
		| Tehnika, Matematika, Geologija, Gozdarstvo lesarstvo in papirništvo, 
		Rastlinska produkcija in predelava, Geografija | 10 |  
		| Naravoslovje, Medicina, Biotehnika | 20 |    5.3.2 Kriteriji za ugotavljanje izpolnjevanja pogojev za vodjo, ki ima 
status podoktoranda: Vodja, ki ima status podoktoranda,  mora izpolnjevati naslednje pogoje: 
	vrednost A1 > 0,vrednost  A' > 0,izkazovati vsaj eno znanstveno objavo (tudi v soavtorstvu kot prvi avtor), 
	določeno v podzakonskem predpisu, ki ureja kazalnike raziskovalne 
	uspešnosti,izkazovati sposobnost za organiziranje in vodenje. Za podoktoranda velja, da izpolnjuje pogoj za vodjo raziskovalnega projekta, če 
od zagovora njegovega prvega doktorata niso potekla več kot tri leta po letu 
zagovora njegovega doktorata (upošteva se leto zagovora doktorata v obdobju 2019 
– 23. 5. 2022). Podoktorand mora imeti opravljen zagovor doktorata do 23. 5. 
2022. Če je podoktorand izkoristil dopust iz naslova zavarovanja za starševsko 
varstvo, pri čemer se za enega otroka upošteva eno leto, se čas po letu zagovora 
podaljša nad tri leta. Enako velja za dokumentirane odsotnosti zaradi bolezni 
ali poškodb oziroma drugih primerov odsotnosti, določenih v predpisih o 
zdravstvenem zavarovanju, in zaposlitev izven raziskovalne dejavnosti, daljšo od 
šestih mesecev.   5.3.3 Izračun kvantitativnih ocen Kvantitativne ocene za posamezne elemente ocenjevanja (A1 in CI) in za posamezno 
znanstveno vedo, ki so opredeljene v Metodologiji, pridobi in izračuna agencija. 
Agencija bo za izračun kvantitativne ocene uporabila podatke, ki bodo vpisani v 
bazah SICRIS (COBISS) in evidencah agencije na dan zaključka javnega razpisa 
(A1) oziroma na dan zadnjega zajema podatkov v bazah SICRIS (COBISS) pred 
zaključkom javnega razpisa (CI).       Za vrednotenje bibliografskih kazalcev raziskovalne uspešnosti raziskovalca 
(izračun kvantitativnih ocen) morajo raziskovalci sami, preko pooblaščene 
knjižnice, pravočasno poskrbeti za vnos evidenčne številke raziskovalca iz 
zbirke podatkov o izvajalcih znanstvenoraziskovalne dejavnosti, ki jo vodi 
agencija, v normativni zapis za avtorja v bazi normativnih podatkov CONOR.SI.
 5.3.4 Drugi kvantitativni pogoji  Minimalna vrednost A3 je za vse vodje raziskovalnih projektov enaka 0.   6.
	Kriteriji in merila za ocenjevanje Pri izboru projektov bodo upoštevani naslednji kriteriji: relevantnost in 
potencialni vpliv predloga projekta, raziskovalna oziroma razvojna kakovost 
predloga projekta ter izvedljivost predloga projekta. Kriteriji in merila za ocenjevanje, postopek ocenjevanja in izbora prijav ter 
izbor ocenjevalcev so podrobneje določeni z Metodologijo CRP, ki je skupaj z 
ocenjevalnima listoma sestavni del razpisne dokumentacije.   7.
	Čas trajanja projektov Predviden začetek izvajanja projektov je 1. 10. 2022 in je odvisen od 
razpoložljivih sredstev v proračunu Republike Slovenije in finančnem načrtu 
agencije, ter drugih objektivnih okoliščin, ki lahko vplivajo na izvedbo javnega 
razpisa. O morebitni spremembi predvidenega datuma začetka sofinanciranja 
izvajanja projektov bodo prijavitelji pisno obveščeni. Projekti praviloma trajajo od 12 do 24 mesecev. Izjemoma lahko projekti trajajo 
do 36 mesecev, kar je v prijavi potrebno posebej utemeljiti.   8.
	Izbor raziskovalnih projektov 8.1. Postopek izbora Prijave bodo ocenjene po postopku in na način, kot ga določata Pravilnik o CRP 
in Metodologija CRP »Naša hrana, podeželje in naravni viri«. Programski svet CRP sprejme predlog prednostnega seznama, skupaj s predlogom 
deleža sredstev za izvedbo izbranih projektov posebej za agencijo in posebej za 
MKGP. Programski svet CRP predlog prednostnega seznama za agencijo posreduje v sprejem 
direktorju agencije in ministru za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Na podlagi predloga prednostnega seznama Programskega sveta CRP, agencija in 
MKGP sprejmeta obrazložene delne sklepe o izboru prijav za (so)financiranje 
raziskovalnih projektov na razpis CRP, s seznamom izbora prijav (v nadaljnjem 
besedilu: delni sklepi). Po predhodnem sprejetju delnih sklepov s strani agencije in MKGP, direktor 
sprejme ugotovitveni Sklep o izboru projektov. Agencija na podlagi Sklepa o izboru projektov izda prijaviteljem individualno 
obvestilo o rezultatih izbora prijav.   8.2. Pravna sredstva Prijavitelj lahko zoper odločitev o rezultatih izbora prijav vloži ugovor v 15 
dneh od prejema obvestila o izboru. O ugovoru s sklepom odloči Upravni odbor 
agencije. Vloženi ugovor ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi prijavitelji.   8.3. Spletna stran Prijavitelj mora po odobritvi projekta na spletnem mestu svoje RO odpreti 
posebno spletno stran oz. podstran, ki bo namenjena projektu, ter bo omogočala 
diseminacijo dosežkov. Obvezne minimalne vsebine spletne strani so: vsebinski 
opis projekta z osnovnimi podatki glede financiranja, sestava  projektne skupine 
s povezavami na podatke v sistemu SICRIS, faze projekta in opis njihove 
realizacije, bibliografske reference, ki izhajajo neposredno iz izvajanja 
projekta ter navedba logotipa  agencije in drugih sofinancerjev. Vsebine, ki so 
zajete v sistemu SICRIS, naj bodo povezane in jih ni potrebno podvajati. Spletna 
stran predstavitve projekta mora ostati aktivna še 5 let po zaključku projekta. 
O vzpostavitvi spletne strani izvajalec poroča v vmesnem oziroma letnem in 
zaključnem poročilu.    9. Prijava na javni razpis Prijavitelji se na razpis prijavijo s prijavno vlogo 
(ARRS-CRP-HRA-JR-Prijava-2022). Prijava na javni razpis mora vsebovati izpolnjene obrazce: 
	Obrazec 1 (ARRS-CRP-HRA-JR-Prijava-2022-Obr1): Prijavna vloga (A. Splošni 
	podatki);Obrazec 2 (ARRS-CRP-HRA-JR-Prijava-2022-Obr2): Prijavna vloga (B. 
	Predstavitev raziskovalnega projekta);Obrazec 3 (ARRS-CRP-HRA-JR-Prijava-2022-Obr3): Sestava projektne skupine iz 
	RO prijaviteljice in iz sodelujočih RO. Prijavni obrazec se izpolnjuje v slovenskem jeziku, točke 1, 10, 11, 24.1, 24.2 
in 24.3 pa tudi v angleškem jeziku (navedene točke morajo biti izpolnjene v obeh 
jezikih). Prijavitelj v prijavni vlogi označi, ali se vsebina predloga raziskovalnega 
projekta šteje za poslovno skrivnost. Prijavitelji, kjer v prijavi kot prijavitelj ali soizvajalec nastopa gospodarska 
družba, morajo skladno s Pravili o državnih pomočeh na področju raziskovalne 
dejavnosti, št. 007-7/2015-11 z dne 8. 4. 2016 predložiti tudi izpolnjen Obrazec 
za dodeljevanje državnih pomoči ARRS-RPROJ-CRP-HRA-DP-2022.   9.1 Način, oblika in rok za predložitev prijav Prijavitelj mora prijavo na javni razpis oddati v tiskani in elektronski obliki, 
in sicer: 
	tiskano prijavo z vsemi izpolnjenimi obrazci (Obrazec 1, , Obrazec 2, 
	Obrazec 3), navedenimi v 9. točki javnega razpisa, mora prijavitelj oddati v 
	zaprti ovojnici z oznako "NE ODPIRAJ – PRIJAVA – RAZPIS ZA CRP »Naša hrana, 
	podeželje in naravni viri« v letu 2022" ter z nazivom in naslovom 
	prijavitelja, na naslov: Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike 
	Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana. Obrazec 1 mora biti 
	opremljen z lastnoročnim podpisom zastopnika oziroma pooblaščene osebe 
	prijavitelja in vodje raziskovalnega projekta ter žigom prijavitelja.v elektronski obliki mora prijavitelj oddati izpolnjene obrazce iz 9. točke 
	javnega razpisa (Obrazec 1, Obrazec 2, Obrazec 3) na elektronski naslov Prijava-RPROJ-CRP-HRA-2022@arrs.si, 
	pri čemer obrazce oddajte v naslednjih oblikah in poimenovanjih:
		Obrazec 1 v obliki Word (.doc) poimenovanje Obrazca 1: 
		ARRS-CRP-HRA-JR-Prijava-2022-Obr1_priimek vodje projekta.docObrazec 2 v obliki Word (.doc) ali obliki PDF (.pdf) poimenovanje 
		Obrazca 2: ARRS-CRP-HRA-JR-Prijava-2022-Obr2_priimek vodje 
		projekta.ustrezna končnicaObrazec 3 v obliki Excel (.xls) poimenovanje Obrazca 3: 
		ARRS-CRP-HRA-JR-Prijava-2022-Obr3.xls Prijava mora biti v tiskani in elektronski obliki oddana do vključno 23. 
5. 2022 do 14:00. Obe obliki prijave, tiskana in elektronska, morata biti vsebinsko popolnoma 
enaki. Prijava se šteje za pravočasno, če v tiskani obliki prispe na naslov Javne 
agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 
1000 Ljubljana, do vključno 23. 5. 2022 do 14:00. Kot 
pravočasna se šteje tudi prijava, oddana priporočeno na pošto v Sloveniji do 
vključno 23. 5. 2022 do 14:00 (upošteva se poštni žig). 9.2 Nepravočasne, nepravilno označene in nepopolne prijave
 Nepravočasnih in nepravilno označenih prijav (ni razvidno, da gre za prijavo 
na razpis, ali na kateri razpis se prijava nanaša, ali ni razviden prijavitelj) 
komisija za odpiranje prijav ne bo obravnavala in bodo s spremnim dopisom 
neodprte vrnjene prijaviteljem (razen v primeru, da iz ovojnice ni mogoče 
razbrati prijavitelja in se prijava odpre). Prijava se šteje za formalno 
popolno, če je oddana na predpisanih  obrazcih in v predpisani obliki ter 
vsebuje vse zahtevane podatke, kot jih določa ta javni razpis. Če prijavitelj 
pravočasno ne odda zahtevanih obrazcev v elektronski obliki, gre za formalno 
nepopolno prijavo. Nepopolne prijave bodo obravnavane v skladu s 30. členom 
Pravilnika o CRP.   10. Datum odpiranja prijav Komisija za odpiranje prijav bo 26. 5. 2022 ob 10. 
uri na sedežu 
Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 
30, 1000 Ljubljana, odprla vse v roku dostavljene in pravilno označene prijave.   11. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa Prijavitelji bodo o izboru projektov obveščeni predvidoma v septembru2022.   12. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno 
	dokumentacijo Razpisna dokumentacija je dostopna na spletni strani agencije (http://www.arrs.gov.si/sl/razpisi/). Vse dodatne informacije v zvezi z javnim razpisom pridobite na spletnih straneh 
agencije http://www.arrs.gov.si oziroma 
na Javni agenciji za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova 
cesta 30, 1000 Ljubljana pri Ljiljani Lučić, na telefonski številki 01/400-5913 
oziroma na elektronskem naslovu: lili.lucic@arrs.si.    Številka: 6316-4/2022-8Datum:   14. 4. 2022
   Prof. dr. Mitja Lainščak,v. d. direktorja
     Objavljeno v Uradnem listu RS, št. 56/22, z dne 22. 4. 2022.   Pravne podlage: 
	Zakon o znanstvenoraziskovalni in 
	inovacijski dejavnosti (Uradni list RS, št. 186/21); 
Pravilnik o Ciljnih raziskovalnih programih (CRP) (Uradni list RS, št. 
43/11, 6/12 in 186/21); 
	
	Pravilnik o postopkih (so)financiranja in ocenjevanja ter spremljanju 
	izvajanja raziskovalne dejavnosti (Uradni list RS, št. 52/16, 79/17, 
	65/19, 78/20, 145/20 in 186/21 – ZZrID); 
Pravilnik o kriterijih za ugotavljanje izpolnjevanja pogojev za vodjo 
raziskovalnega projekta (Uradni list RS, št. 53/16 in 186/21); 
Sklep o oblikovanju Ciljnega raziskovalnega programa »Naša hrana, podeželje 
in naravni viri« v obdobju 2022 do 2027, z dne 8. 4. 2022;
Usmeritve za pripravo Javnega razpisa za izbiro raziskovalnih projektov 
	Ciljnega raziskovalnega programa »Naša hrana, podeželje in naravni viri« v 
	letu 2022, št. : 631-9/2022/3 z dne 8. 4. 2022; 
Metodologija 
ocenjevanja prijav za razpise, št. 6319-2/2013-38 - uradno prečiščeno 
besedilo z dne 5. 6. 2017 in nasl.; 
Metodologijo ocenjevanja in izbora prijav na Javni razpis za izbiro 
raziskovalnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2022« v letu 2022, 
št. 012-3/2022-3 z dne 14. 4. 2022; 
	Pravila o državnih pomočeh na področju raziskovalne dejavnosti, št. 
	007-7/2015-10 z dne 8. 4. 2016.  
 Razpisna dokumentacija:  
	Prijavna vloga ARRS-CRP-HRA-JR-Prijava-2022: 
	Navodila za izpolnjevanje Prijavne vloge ARRS-CRP-HRA-JR-Prijava-2022:
	Razpisane teme - dodatne informacije in obrazložitve: 
	Obrazec za dodeljevanje državnih pomoči:
	Obrazec za pridobitev šifre raziskovalca (obvezno priložiti izjavo o nameri zaposlitve):Vzorec ocenjevalnega lista A:
	 
	Vzorec ocenjevalnega lista B:
	Vzorec pogodbe ARRS:
	         |