Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije |
Pojasnila k omembi ARRS v prispevku »Raziskovalci poslancem: Sprejmite zakon!«, Dnevnik, 21. 2. 2020 |
|
|
V časopisu Dnevnik, v prispevku z naslovom »Raziskovalci
poslancem: Sprejmite zakon!«, objavljenem dne 21. 2. 2020, je v zaključku
zapisan odstavek: »Edini pomembnejši deležnik, ki ne poziva k čimprejšnjemu
sprejemu zakona, je agencija za raziskovalno dejavnost (ARRS), torej
organizacija, ki deli raziskovalni denar. Moti jih, da jim predlog napoveduje
restriktivno zaposlovanje ter izredno skrajšanje trajanja mandata ključnih
organov agencije, pojasnjuje vršilec dolžnosti direktorja ARRS József Györkös.«
Avtor in avtorica sta se v prispevku osredotočila zgolj na
izsek odgovora, ki smo ga posredovali, v delu pa navedba ni tako natančna, kot
bi po mnenju ARRS pri tako občutljivi in pomembni tematiki morala biti. Predlog
zakona namreč ne napoveduje restriktivnega zaposlovanja, temveč agencija
poudarja, da je z obstoječo strukturo in številom zaposlenih izvedba načel
zakona težko predstavljiva.
Agencija je dolžna skrbeti za izvedljivost in pravočasno
predvideti posledice aktov v sprejemanju, zato v nadaljevanju objavljamo celoten
vsebinski del dopisa, ki je bil na novinarsko vprašanje posredovan časniku
Dnevnik.
»ARRS je bila kot ena izmed članic delovne skupine aktivno
udeležena v postopku priprave zakona, pri čemer smo prednostno poskušali
uveljaviti:
- predvidljivost financiranja raziskovalne dejavnosti, usklajeno z
nacionalnimi strateškimi cilji,
- primerno zaščito anonimnosti recenzentov,
- primerno podlago za postopke ocenjevanja in vrednotenja raziskovalne
dejavnosti,
- jasno in izvedljivo opredelitev stabilnega financiranja.
V razpravi mnogih deležnikov smo posebej opozarjali na
določene predloge rešitev, ki utegnejo otežiti delovanje agencije in bi bile po
našem mnenju potrebne dodatne uskladitve:
- izredno skrajšanje trajanja in oblike mandata ključnih organov agencije
(Znanstveni svet agencije in Upravni odbor agencije),
- izvedljivost določb zakona glede na izjemno restriktivno kadrovsko
strukturo agencije (49 zaposlenih) in glede na časovno zahtevnost priprave,
sprejemanja in uveljavitve podzakonskih aktov,
- zajeti je potrebno oceno finančnih posledic predloga zakona, ki v
različici, ki jo je obravnaval SZT, v tretjem poglavju prikazuje zgolj
finančne posledice zagotavljanja predvidenega obsega letne ravni
proračunskih sredstev za znanstvenoraziskovalno dejavnost, ne obsega pa
finančnih posledic zagotovitve potrebnih kadrovskih kapacitet uveljavitve in
izvajanja predvidenih zakonskih rešitev na ravni agencije.«
Ana Jakopin, stiki z javnostmi
|