Prejšnja objava: v
veljavi do 19. 5. 2025.
NEURADNO PREČIŠČENO BESEDILO
Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja zgolj informativni delovni
pripomoček, glede katerega organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Pravil o protokolu izvedbe postopkov za
(so)financiranje inovacijske dejavnosti obsega:
- Pravila o protokolu izvedbe postopkov za (so)financiranje inovacijske
dejavnosti, št. 007-21/2024-1 z dne 12. 7. 2024,
- Pravila o spremembi Pravil o protokolu izvedbe postopkov za
(so)financiranje inovacijske dejavnosti, št. 007-21/2024-2 z dne 19. 5.2025.
Besedilo čistopisa:
Pravila o protokolu
izvedbe postopkov za (so)financiranje inovacijske dejavnosti (neuradno
prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(predmet pravil)
Ta pravila so interni splošni akt Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in
inovacijsko dejavnost Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija), s
katerimi se ureja protokol izvedbe postopkov za financiranje in sofinanciranje
(v nadaljnjem besedilu: (so)financiranje) inovacijske dejavnosti, ki jih izvaja
agencija.
2. člen
(namen pravil)
Namen teh pravil je zagotoviti preglednost, pravilnost in transparentnost
izvedbe postopkov za dodelitev sredstev za (so)financiranje projektov in drugih
aktivnosti v okviru inovacijske dejavnosti (v nadaljnjem besedilu: aktivnost
inovacijske dejavnosti).
3. člen
(pravne podlage)
(1) Agencija financira aktivnosti inovacijske dejavnosti na podlagi:
- Resolucije
o znanstvenoraziskovalni in inovacijski strategiji Slovenije 2030 (Uradni
list RS, št. 49/22);
- Zakona
o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti (Uradni list RS, št. 186/21 in 40/23);
- Zakona
o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15, 27/17, 13/18 –
ZSInv in 40/23 –
ZZrID-A);
- Splošnega
akta o strokovnih telesih ARRS (Uradni list RS, št. 166/22);
- teh
pravil ter
- drugih
relevantnih nacionalnih predpisov.
(2) V primeru financiranja aktivnosti inovacijske dejavnosti s področja evropske
kohezijske politike (v nadaljnjem besedilu: EKP) se upoštevajo tudi pravila, ki
urejajo izvajanje EKP, in sicer zlasti:
- Uredba
o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske
kohezijske politike v obdobju 2021-2027 za cilj naložbe za rast in delovna
mesta (Uradni list RS, št. 21/23) in druge nacionalne uredbe ter predpisi;
- uredbe
(EU) in drugi evropski predpisi;
- predpisi,
navodila in smernice organa upravljanja za posamezno programsko obdobje, kot
npr.: Navodila organa upravljanja za načrtovanje, odločanje o podpori,
spremljanje in poročanje o izvajanju evropske kohezijske politike v
programskem obdobju 2021-2027, Strategija organa upravljanja za boj proti
goljufijam v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju
2021–2027, Navodila organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva
evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021-2027, smernice
organa za računovodenje;
- sporazum
o prenosu in načinu izvajanja nalog, sklenjen med posredniškim in
izvajalskim telesom;
- pogodba
o prenosu in načinu izvajanja nalog, sklenjena med posredniškim in
izvajalskim telesom.
4. člen
(smiselna uporaba določb splošnega akta agencije)
V kolikor posamezna vprašanja izvedbe postopkov za (so)financiranje inovacijske
dejavnosti niso urejena v pravnih podlagah iz 3. člena teh pravil, se glede njih
smiselno uporabljajo določbe Splošnega akta o postopkih (so)financiranja in
ocenjevanja ter spremljanju izvajanja znanstvenoraziskovalne dejavnosti.
5. člen
(pomen izrazov)
Izrazi, uporabljeni v teh pravilih, pomenijo:
1. uradna oseba je javni uslužbenec, ki je na agenciji pristojen za posamezne
vsebine aktivnosti inovacijske dejavnosti in v vlogi skrbnika javnega razpisa
oziroma javnega poziva izvaja koordiniranje in organizacijo postopka ter druge
naloge, potrebne za izvedbo financiranja in spremljanja izvajanja posamezne
aktivnosti inovacijske dejavnosti;
2. izvajalsko telo je agencija, ki v okviru izvajanja EKP na podlagi sklenjenega
sporazuma o prenosu in načinu izvajanja nalog opravlja naloge, ki so nanjo
prenesene s sporazumom;
3. posredniško telo je ministrstvo, s katerim agencija sklene sporazum o prenosu
in načinu izvajanja nalog EKP;
4. organ upravljanja je Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj;
5. prijavitelj ali vlagatelj (v nadaljnjem besedilu: prijavitelj) je oseba, ki
se z oddajo vloge za (so)financiranje aktivnosti inovacijske dejavnosti prijavi
na javni razpis ali javni poziv agencije;
6. upravičenec ali prejemnik sredstev (v nadaljnjem besedilu: prejemnik
sredstev) je prijavitelj, katerega predlagani projekt je odobren za
(so)financiranje in s katerim agencija sklene pogodbo o (so)financiranju;
7. projekt v okviru EKP je ekonomsko nedeljiva celota aktivnosti, ki
izpolnjujejo natančno določeno (tehnično-tehnološko) funkcijo in imajo jasno
opredeljene cilje, na podlagi katerih je mogoče presojati, ali projekt
izpolnjuje vnaprej določena merila in ima vnaprej določeno trajanje, ki je
omejeno z datumom začetka in konca;
8. operacija je projekt, ki je v okviru EKP izbran za (so)financiranje.
6. člen
(pogoji za začetek postopka)
Agencija lahko začne postopek za dodelitev
sredstev, če:
- ima
za dodelitev sredstev potrjen program dela in
- so
izpolnjeni drugi pogoji za
prevzemanje obveznosti iz pogodb, sklenjenih s pristojnim ministrstvom oz.
pogoji, ki jih določajo zakoni in podzakonski predpisi.
7. člen
(vrsta postopkov izbora za (so)financiranje)
Agencija lahko aktivnosti inovacijske dejavnosti financira na podlagi javnega
razpisa (v nadaljnjem besedilu: razpis) oziroma javnega poziva (v nadaljnjem
besedilu: poziv).
8. člen
(najava razpisa in poziva)
Agencija najavi načrt vseh razpisov in pozivov za tekoče leto
na svojih spletnih straneh. Najava vsebuje predvideni datum objave (mesec in
leto oziroma kvartal), naziv razpisa oziroma poziva, rok za oddajo vlog in rok
za seznanitev z rezultatii
9. člen
(pogoji za dodelitev sredstev)
(1) Pogoje za dodelitev sredstev se določi v razpisu oziroma pozivu.
(2) Agencija financira posamezno aktivnost inovacijske dejavnosti pod pogojem,
da isti stroški še niso bili financirani iz drugih sredstev (državnega
proračuna, proračuna lokalnih skupnosti, EU ali drugih javnih virov).
(3) Izpolnjevanje pogojev za dodelitev sredstev se preverja na dan zaključka
razpisa oziroma poziva, razen če v razpisu oziroma pozivu ni drugače določeno.
(4) V primeru dvoma glede izpolnjevanja posameznega pogoja lahko agencija
prijavitelja pozove, da v določenem roku poda dodatna pojasnila ali dokazila. Če
dodatna pojasnila ali dokazila niso predložena v določenem roku, se šteje, da
pogoj za dodelitev sredstev ni izpolnjen.
10. člen
(hranjenje dokumentacije)
Agencija mora hraniti dokumentacijo o
postopku dodelitve sredstev v skladu s pravili o hranjenju dokumentarnega
gradiva in internimi navodili agencije o upravljanju z dokumentiranim gradivom,
njegovi hrambi in arhiviranju.
II. POSTOPEK IZVEDBE RAZPISA
11. člen
(izdelava in objava razpisa)
(1) Pri izdelavi razpisa se poleg predpisov iz 3. člena teh pravil upoštevajo
morebitne usmeritve pristojnega ministrstva in razpoložljiva finančna sredstva.
Za pomoč pri pripravi besedila predloga razpisa se lahko imenuje delovna
skupina.
(2) Razpis mora biti objavljen v Uradnem listu Republike Slovenije in na
državnem portalu Republike Slovenije. Razpis se lahko objavi tudi na spletnih
straneh agencije. V primeru izvajanja EKP se razpis lahko objavi šele po izdaji
odločitve o podpori.
(3) Objava razpisa mora vsebovati zlasti:
1. naziv in sedež izvajalca razpisa;
2. pravno podlago za izvedbo razpisa;
3. predmet razpisa;
4. navedbo osnovnih pogojev za kandidiranje
na razpisu in meril, s pomočjo katerih se med tistimi, ki izpolnjujejo pogoje,
izberejo prejemniki sredstev;
5. okvirno višino sredstev, ki so na
razpolago za predmet razpisa;
6. določitev obdobja, v katerem morajo biti
porabljena dodeljena sredstva, oziroma rokov, če je predvideno zaporedno
dodeljevanje sredstev;
7. rok, do katerega morajo biti predložene
vloge za dodelitev sredstev;
8. datum odpiranja vlog za dodelitev
sredstev oziroma datumi odpiranja vlog, če je v razpisu predvideno njihovo
zaporedno odpiranje;
9. rok, v katerem bodo prijavitelji
obveščeni o izidu razpisa;
10. kraj, čas ter osebo, pri kateri lahko
prijavitelji dvignejo razpisno dokumentacijo oziroma elektronski naslov, na
katerega lahko zaprosijo zanjo.
(4) Agencija lahko v razpisu poleg podatkov iz prejšnjega odstavka objavi tudi
druge podatke, če so potrebni glede na vrsto predmeta razpisa. Objava razpisa v
okviru izvajanja EKP mora biti skladna s pravili za izvajanje EKP.
(5) Sklep o objavi razpisa sprejme direktor agencije. Ob objavi razpisa agencija
na svojih spletnih straneh objavi rokovnik poteka izvajanja razpisa, ki sproti
prikazuje tudi faze izvajanja razpisa.
12. člen
(sprememba razpisa)
(1) Razpis je mogoče spreminjati, v kolikor sprememba ne vpliva na podaljšanje
roka za izdajo odločitve o dodelitvi sredstev, določenega v razpisu.
(2) Ob objavi spremembe razpisa je potrebno zagotoviti transparentnost in
nediskriminatornost do prijaviteljev.
(3) Za spremembo razpisa v okviru izvajanja EKP agencija predhodno pridobi
soglasje pristojnega organa, v kolikor je to zahtevano v pravilih za izvajanje
EKP.
(4) Podrobnejši postopek in pogoji spremembe razpisa so vsebovani v razpisu
oziroma razpisni dokumentaciji.
13. člen
(razpisna dokumentacija)
(1) V razpisni dokumentaciji morajo biti
navedeni vsi potrebni podatki, ki omogočajo izdelavo popolne vloge za dodelitev
sredstev.
(2) Agencija mora v razpisni dokumentaciji
navesti vse pogoje, ki jih mora prijavitelj izpolnjevati, da se uvrsti v izbor
za dodelitev sredstev, oziroma, ki jih mora izpolnjevati vloga, da se šteje kot
formalno popolna.
(3) Obvezni sestavni deli razpisne
dokumentacije so:
1. navodila za pripravo vloge;
2. besedilo razpisa;
3. merila za ocenjevanje vloge;
4. prijavni list oziroma obrazec;
5. vzorci pogodb ali sklepov o odobritvi
državne pomoči;
6. navedba potrebnih dokumentov, ki jih mora
prijavitelj predložiti kot dokazilo, da izpolnjuje pogoje za kandidiranje na
razpisana sredstva in da je upravičen do sredstev.
(4) V primeru razpisa v okviru izvajanja EKP
so poleg vzorca konzorcijske pogodbe, če je prijavitelj konzorcij, obvezne
sestavine razpisne dokumentacije tudi drugi relevantni dokumenti v skladu s
pravili za izvajanje EKP.
(5) Agencija mora označiti tiste potrebne
dokumente iz razpisa, za katere je dovolj, da prijavitelj poda izjavo s katero
privoli, da omenjene dokumente iz uradnih evidenc agencija pridobi po uradni
dolžnosti.
(6) Pri pripravi razpisne dokumentacije mora
agencija upoštevati določila predpisov, ki urejajo splošni upravni postopek, in
od prijavitelja ne sme zahtevati, da prilaga dokumente, ki obstajajo v javnih
evidencah. Razpisna dokumentacija mora vsebovati natančni podatek o tem, katero
dokumentacijo bo iz uradnih evidenc pridobila agencija po uradni dolžnosti. V
tem primeru je dovolj, da prijavitelj priloži na razpis le pisno izjavo, iz
katere je razvidno, da izpolnjuje posamezne pogoje v skladu s tretjim odstavkom
tega člena in po potrebi tudi izjavo o privolitvi vpogleda v podatke oziroma
evidence zaupne narave.
(7) Agencija na svojih spletnih straneh ponudi prijavitelju dostop do razpisne
dokumentacije oziroma mu jo mora na zahtevo predati.
14. člen
(prijava na razpis)
Prijavitelj se na razpis prijavi z oddajo vloge za (so)financiranje posamezne
aktivnosti inovacijske dejavnosti.
15. člen
(rok za oddajo vloge)
(1) Rok za oddajo vloge mora biti dovolj
dolg, da lahko prijavitelj pripravi kakovostno vlogo v skladu z zahtevanimi
pogoji v razpisni dokumentaciji.
(2) Vloga za dodelitev sredstev se šteje za
pravočasno, če je oddana do roka, ki je določen v objavi razpisa.
16. člen
(oblika vloge)
Vloga mora biti oddana v tiskani obliki, v
zaprtem ovitku (kuverti), ovitek pa mora biti označen z »Ne odpiraj – vloga« in
navedbo razpisa, na katerega se nanaša.
17. člen
(jezik vloge)
Vlogo prijavitelj izpolni v slovenskem jeziku. Pri posameznih razpisih, pri
katerih v postopku ocenjevanja sodelujejo tuji recenzenti se lahko v razpisu
določi, da prijavitelj del vloge poleg slovenskega jezika izpolni tudi v
angleškem jeziku.
18. člen
(vsebina vloge)
(1) Vloga za (so)financiranje aktivnosti inovacijske dejavnosti se vloži na
prijavnem obrazcu, ki ga določi agencija.
(2) Morebitne druge obvezne priloge (listine ali druge medije) oziroma dokazila,
ki jih mora vsebovati vloga, določi agencija v posameznem razpisu. Dodatne
dokumentacije, ki jo prijavitelj na lastno pobudo priloži prijavni
dokumentaciji, se v postopku ocenjevanja ne upošteva.
(3) Vlogo podpišejo osebe, ki jih določa razpis.
19. člen
(interno gradivo)
Dokumentacija in podatki, ki jih vsebujejo vloge, se v času trajanja izbora za
(so)financiranje aktivnosti inovacijske dejavnosti uporabljajo kot interno
gradivo, kar pomeni, da ga osebe, ki se z njim seznanijo za potrebe izvedbe
postopka razpisa, ne smejo razširjati nepooblaščenim osebam.
III. POSTOPEK DODELITVE SREDSTEV
20. člen
(komisija za dodelitev sredstev)
(1) Postopek razpisa za dodelitev sredstev
(od priprave predloga razpisa do priprave predloga prejemnikov sredstev), vodi
komisija za dodelitev sredstev (v nadaljnjem besedilu: komisija), ki jo za
posamezen razpis s pisno odločbo imenuje direktor agencije ali od njega
pooblaščena oseba.
(2) Z imenovanjem se določi sestava
komisije, njene naloge in trajanje mandata. Seznam članov komisije se po
imenovanju objavi na spletnih straneh agencije.
(3) Komisijo sestavljajo predsednik ali
predsednica (v nadaljnjem besedilu: predsednik) in najmanj dva člana ali članici
(v nadaljnjem besedilu: člana), med katerimi je obvezno tudi uradna oseba. Pri
razpisih, kjer je pričakovati večje število vlog, je mogoče imenovati še dodatne
člane za pomoč pri opravljanju administrativnih del.
(4) Predsednik in člani komisije ne smejo
biti s prijavitelji, ki kandidirajo za dodelitev sredstev, interesno povezani v
smislu poslovne povezanosti, sorodstvenega razmerja (v ravni vrsti ali v
stranski vrsti do vštetega četrtega kolena), v zakonski zvezi, v dalj časa
trajajoči življenjski skupnosti moškega in ženske, ki nista sklenila zakonske
zveze, v svaštvu do vštetega drugega kolena ali v registrirani istospolni
partnerski skupnosti po zakonu, ki ureja registracijo istospolne partnerske
skupnosti, tudi če so te zveze, razmerja oziroma skupnosti že prenehala.
(5) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka
interesna povezanost ne more biti izločitveni razlog v primeru, če komisije ni
mogoče sestaviti drugače zaradi omejenega števila strokovnjakov na določenem
področju.
(6) Predsednik komisije ima naslednje
naloge:
- sklicevanje in vodenje sestankov oziroma
sej komisije;
- usklajevanje dela komisije v skladu s
predpisi;
- strokovno usmerjanje delovanja komisije;
- vodenje priprave dokumentov iz
pristojnosti komisije;
- izvajanje drugih nalog v skladu z odločbo
o imenovanju.
(7) Znotraj komisije so člani organizirani
oziroma razporejeni v ekspertni panel in administrativni panel, ki svoje naloge
opravljata avtonomno v skladu s svojimi pristojnostmi.
(8) Ekspertni panel ima naslednje naloge:
- imenuje recenzente;
- vodi postopek ocenjevanja vlog;
- ima funkcijo poročevalca (rapporteurja), v
okviru katere:
- pregleduje
ocene recenzentov,
- poroča
mednarodnemu panelu o ocenah recenzentov,
- opravlja druge naloge, določene v odločbi
o imenovanju.
(9) Administrativni panel ima naslednje naloge:
- pripravlja besedilo predloga razpisa;
- vodi postopek odpiranja vlog, preverjanja izpolnjevanja pogojev in
dopolnjevanja vlog;
- pripravi zapisnik o odpiranju vlog in zapisnike o izpolnjevanju pogojev;
- opozarja na administrativne in postopkovne napake, ki jih zazna pri delu
drugih organov oziroma pristojnih oseb v postopku razpisa;
- na podlagi ocene vlog pripravi besedilo predloga prejemnikov sredstev;
- skrbi za hrambo dokumentacije postopka razpisa;
- opravlja druge naloge, določene v odločbi o imenovanju.
21. člen
(sestava komisije za dodelitev
sredstev v posebnem primeru)
Postopek za dodelitev sredstev pri razpisih,
pri katerih ocenjevanje ni v pristojnosti agencije, ali ocenjevalnega postopka
ni, vodi komisija, ki je sestavljena le iz administrativnega panela.
22. člen
(strokovni svet)
(1) Za izvedbo posameznih nalog iz svoje
pristojnosti po teh pravilih, lahko direktor agencije kot svoje strokovno telo s
sklepom imenuje strokovni svet.
(2) V sklepu iz prejšnjega odstavka se
določi število članov in sestava strokovnega sveta, njegove naloge in trajanje
mandata. Pri imenovanju strokovnega sveta se upošteva, da imenovani člani
zastopajo čim več področij industrijskega ekosistema. Seznam članov strokovnega
sveta se po imenovanju objavi na spletnih straneh agencije.
(3) Pri imenovanju članov strokovnega sveta
je potrebno upoštevati določbe o nasprotju interesov in izjave o
nepristranskosti iz IV. poglavja Splošnega akta o strokovnih telesih ARRS.
(4) Strokovni svet ima naslednje naloge:
- direktorju
agencije predlaga v imenovanje člane ekspertnega panela, pri čemer smiselno
uporablja kriterije in pogoje za imenovanje iz 11. člena Splošnega akta o
strokovnih telesih ARRS;
- se
s strani direktorja seznani s predlogom besedila razpisov;
- se
s strani direktorja seznani s predlogom prejemnikov sredstev;
- opravlja
druge naloge, določene v sklepu o imenovanju.
23. člen
(recenzenti)
(1) V postopku ocenjevanja s komisijo
sodelujejo recenzenti, ki jih imenuje ekspertni panel iz zbirke podatkov o
recenzentih, ki jo vodi agencija ali iz drugih virov in so lahko slovenski ali
tuji državljani.
(2) Pri imenovanju recenzentov se upoštevajo
kriteriji in pogoji, določenih v Splošnem aktu o strokovnih telesih ARRS. Poleg
navedenega se upošteva tudi enakomerna zastopanost in uravnoteženost recenzentov
iz posameznih področij industrijskega ekosistema glede na njihove specifične
značilnosti. Pri imenovanju recenzentov za področje interdisciplinarnosti se
upošteva, da najmanj en recenzent pokriva primarno področje
interdisciplinarnosti, povezano z vsebino predloga aktivnosti inovacijske
dejavnosti, en recenzent pa sekundarno področje, navedeno v vlogi.
(3) Pri imenovanju recenzentov je potrebno
upoštevati določbe o nasprotju interesov in izjave o nepristranskosti iz IV.
poglavja Splošnega akta o strokovnih telesih ARRS.
(4) Seznam recenzentov, ki so sodelovali v
zaključenih postopkih ocenjevanja predlogov aktivnosti inovacijske dejavnosti,
se objavi praviloma najmanj enkrat letno na spletnih straneh agencije, ne glede
na razpise oziroma pozive pri katerih so sodelovali. Seznam se objavi urejen po
abecednem vrstnem redu recenzentov.
24. člen
(mednarodni panel)
(1) Za sodelovanje v postopku ocenjevanja
posameznih aktivnosti inovacijske dejavnosti se lahko oblikuje mednarodni panel,
ki ga za posamezen razpis s sklepom imenuje direktor agencije.
(2) Z imenovanjem se določi sestava
mednarodnega panela, njegove naloge in trajanje mandata. Seznam članov
mednarodnega panela se po imenovanju objavi na spletnih straneh agencije.
(3) Mednarodni panel sestavljajo člani
ekspertnega panela in recenzenti, ki jih je najmanj toliko, kot članov
ekspertnega panela.
(4) Člane mednarodnega panela iz vrst
recenzentov imenuje direktor agencije na predlog ekspertnega panela, in sicer
glede na njihovo strokovno usposobljenost za posamezna področja industrijskega
ekosistema.
(5) Pri imenovanju članov mednarodnega
panela iz vrst recenzentov, je potrebno upoštevati določbe o nasprotju interesov
in izjave o nepristranskosti iz IV. poglavja Splošnega akta o strokovnih telesih
ARRS.
25. člen
(uredniki)
(1) Neodvisni strokovni nadzor nad konsistentnostjo ocenjevanja recenzentov
opravljajo uredniki, ki jih na predlog ekspertnega panela za posamezen razpis s
sklepom imenuje direktor agencije.
(2) Uredniki morajo za imenovanje izpolnjevati enake pogoje kot recenzenti.
(3) Pri imenovanju urednikov je potrebno upoštevati določbe o nasprotju
interesov in izjave o nepristranskosti iz IV. poglavja Splošnega akta o
strokovnih telesih ARRS.
(4) Seznam urednikov, ki so sodelovali v zaključenih postopkih ocenjevanja
predlogov aktivnosti inovacijske dejavnosti, se po zaključenem postopku
ocenjevanja objavi na spletnih straneh agencije.
26. člen
(predčasna razrešitev člana oziroma
zamenjava recenzenta ali urednika)
(1) Direktor agencije lahko razreši
posameznega člana komisije ali člana strokovnega sveta pred potekom časa, za
katerega je imenovan, pri čemer se za razrešitev smiselno uporabljajo določbe
12. člena Splošnega akta o strokovnih telesih ARRS.
(2) Recenzent ali urednik je lahko zamenjan,
če:
- to
sam zahteva (zaradi nasprotja interesov, predmet ocenjevanja ni z njegovega
področja industrijskega ekosistema, druge nepredvidene okoliščine);
- pri
svojem delu ne ravna po predpisih ali ne izvaja prevzetih nalog;
- se
med postopkom ocenjevanja ugotovi, da izbira recenzenta glede na predmet
ocenjevanja ni bila ustrezna.
IV. POSTOPEK OBRAVNAVE PREJETIH VLOG
27.člen
(sprejem vlog)
Vloge za (so)financiranje aktivnosti
inovacijske dejavnosti sprejme javni uslužbenec glavne pisarne v skladu s
predpisi, ki urejajo upravno poslovanje in internimi navodili o upravljanju z
dokumentiranim gradivom, njegovi hrambi in arhiviranju agencije.
28. člen
(odpiranje vlog)
(1) Odpiranje prejetih vlog za dodelitev
sredstev vodi komisija in se izvede v roku, ki je predviden v razpisu ali v
predvidenih rokih, ki jih določi agencija, če gre za zaporedno odpiranje vlog,
pri čemer lahko od izteka roka za dostavo vlog do odpiranja poteče največ osem
dni.
(2) Odpiranje prejetih vlog ni javno.
(3) Odpirajo se samo v roku dostavljene,
pravilno izpolnjene in označene kuverte, ki vsebujejo vloge, in sicer v vrstnem
redu, v katerem so bile prejete.
(4) Nepravilno označena vloga in prepozna
vloga se s spremnim dopisom neodprta vrne pošiljatelju ali pošiljateljici (v
nadaljnjem besedilu: pošiljatelju). Če na vlogi ni pošiljateljevega naslova, se
vloga odpre in se mu po ugotovitvi naslova vrne s spremnim dopisom.
(5)
Dokazila, da so bile vloge nepravočasne oziroma nepravilno označene, so sestavni
del dokumentarnega gradiva postopka dodelitve sredstev.
29. člen
(zapisnik o odpiranju vlog)
(1) O odpiranju vlog mora komisija sproti
voditi zapisnik. Obvezne sestavine zapisnika so:
1. naslov, prostor in čas odpiranja
dospelih vlog;
2. predmet razpisa;
3. imena navzočih predstavnikov
komisije;
4. imena oziroma naziv prijaviteljev po
vrstnem redu odpiranja vlog;
5. ugotovitve o popolnosti vlog;
6. navedbo tistih prijaviteljev, ki niso
dostavili popolne vloge.
(2) Na odpiranju ugotavlja komisija
popolnost vlog glede na to, ali so bili predloženi vsi zahtevani dokumenti iz
razpisne dokumentacije (formalna popolnost). Zapisnik podpišejo predsednik in
člani komisije.
30. člen
(poziv k dopolnitvi vlog)
(1) Komisija v roku 8 dni od odpiranja vlog
pisno pozove tiste prijavitelje, katerih vloge niso bile popolne, da jih
dopolnijo. Rok za dopolnitev ne sme biti daljši od 15 dni.
(2) Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji v
roku iz prejšnjega odstavka ne dopolnijo in vloge, ki jih v skladu z drugim
odstavkom 29. člena ni mogoče dopolnjevati, se zavržejo s sklepom, ki ga izda
direktor agencije ali oseba, ki jo direktor agencije pooblasti.
V. OCENJEVANJE VLOG
31. člen
(predlog prejemnikov sredstev -
komisija)
(1) Za vse pravočasne in pravilno označene ter popolne vloge komisija najprej
ugotavlja izpolnjevanje pogojev razpisa. Ob ugotovljenih vsebinskih nejasnostih
agencija pozove prijavitelje k dodatnim pojasnilom. V kolikor komisija ugotovi,
da vloga ne izpolnjuje vseh razpisnih pogojev, se nadaljnjega ocenjevanja po
merilih ne izvede, vloga pa se zavrne.
(2) Komisija opravi
strokovni pregled popolnih vlog ter jih, razen v primeru uporabe 21. člena teh
pravil, oceni na podlagi pogojev in
meril, ki so bili navedeni v razpisu oziroma v razpisni dokumentaciji. Komisija
mora o opravljanju strokovnega pregleda popolnih vlog in o njihovem ocenjevanju
voditi zapisnik.
(3) Na podlagi ocene vlog, ob upoštevanju
ocene recenzentov in predhodnega predloga prejemnikov sredstev, komisija
pripravi predlog prejemnikov sredstev, ki ga podpišejo predsednik in člani
komisije.
(4) Predlog prejemnikov sredstev se predloži
direktorju agencije ali od njega pooblaščeni osebi, ki sprejme odločitev o
dodelitvi sredstev, kot je določeno v 35. členu teh pravil.
32. člen
(individualna ocena - recenzenti)
(1) Recenzenti izdelajo individualne ocene
aktivnosti inovacijske dejavnosti na podlagi meril za ocenjevanje, določenih v
razpisu in razpisni dokumentaciji.
(2) Posamezno aktivnost inovacijske
dejavnosti iz vloge ocenjujeta najmanj dva recenzenta. Število recenzentov za
ocenjevanje se določi v razpisu. Ekspertni panel lahko razdeli ocenjevanje
aktivnosti inovacijske dejavnosti recenzentom glede na področje industrijskega
ekosistema.
(3) Če v razpisu ni drugače določeno,
postopek ocenjevanja recenzentov poteka na način, kot je s splošnim aktom
agencije določeno za ocenjevanje raziskovalnih projektov.
33. člen
(strokovni nadzor nad ocenjevanjem - uredniki)
(1) Uredniki v postopku ocenjevanja ne sodelujejo kot recenzenti. Uredniki
skrbijo za berljivost in razumljivost ter odpravo očitnih pomot oziroma
neustreznih komentarjev pripravljenih ocen recenzentov tako, da na svoje
ugotovitve opozorijo recenzente, ne smejo pa posegati v ocene.
(2) Uredniki opravijo strokovni nadzor nad usklajeno oceno oziroma posamično
oceno recenzentov v primeru neusklajene ocene. Če recenzenti po opozorilu
urednikov sprejmejo novo usklajeno oceno oziroma posamično oceno v primeru
neusklajene ocene, se ocene recenzentov, ki so jih sprejeli pred to novo oceno,
v postopku razpisa ne upoštevajo.
(3) Na administrativne in postopkovne napake v postopku ocenjevanja recenzente
in urednike opozarja administrativni panel v skladu s svojimi pristojnostmi.
Opozorilo administrativnega panela ne sme posegati v ocene.
(4) Način dela urednikov se lahko podrobneje določi s pravili agencije.
34. člen
(predhodni predlog prejemnikov
sredstev - mednarodni panel)
(1) Naloga mednarodnega panela je obravnava
usklajene ocene recenzentov oziroma posameznih ocen recenzentov v primeru
neusklajene ocene, če je tako določeno v razpisu. Na podlagi panelne razprave
mednarodni panel pripravi predhodni predlog prejemnikov sredstev.
(2) Če v razpisu ni drugače določeno,
delovanje mednarodnega panela poteka na način, kot je s splošnim aktom agencije
določeno za ocenjevanje raziskovalnih projektov.
(3) Način dela mednarodnega panela se lahko podrobneje določi s pravili
agencije.
VI. ODLOČITEV O IZBORU IN SKLENITEV
POGODBE O (SO)FINANCIRANJU
35. člen
(sklep o izboru)
(1) Na podlagi ocen aktivnosti inovacijske
dejavnosti ter popolnih in vsebinsko ustreznih vlog sprejme direktor agencije
ali od njega pooblaščena oseba seznam prejemnikov sredstev.
(2) Direktor z vsebino seznama iz prejšnjega
odstavka seznani Inovacijski svet Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in
inovacijsko dejavnost Republike Slovenije.
(3) Direktor agencije ali od njega
pooblaščena oseba, na podlagi seznama iz prejšnjega odstavka, izda posamezne
sklepe o izboru prejemnikov sredstev, s katerimi odloči o dodelitvi sredstev za
(so)financiranje aktivnosti inovacijske dejavnosti.
36. člen
(obvestilo neizbranim prijaviteljem)
(1) Agencija v roku, ki je bil naveden v
objavi razpisa, obvesti vse prijavitelje, ki niso bili izbrani, o odločitvi
glede dodelitve sredstev.
(2) Agencija o odločitvi iz tega in
prejšnjega člena obvesti vse prijavitelje istočasno.
37. člen
(pravna sredstva)
(1) Zoper sklep oziroma obvestilo agencije
iz 35. in 36. člena teh pravil ni pritožbe, dopusten pa je upravni spor.
(2)
Vložena tožba v upravnem sporu ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi
prijavitelji.
38. člen
(poziv k podpisu pogodbe o
(so)financiranju)
(1) Agencija mora prejemniku sredstev
posredovati sklep o izboru in ga hkrati pozvati k podpisu pogodbe o
(so)financiranju. Rok za podpis pogodbe znaša najmanj 8 dni od dneva prejema
sklepa o izbiri.
(2) V okviru izvajanja EKP se rok za podpis
pogodbe iz prejšnjega odstavka lahko šteje od dneva prejema pogodbe, če tako
določi agencija v pozivu h podpisu pogodbe.
(3) Če se prejemnik sredstev na poziv v roku
iz prejšnjega odstavka ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev
sredstev. Agencija v tem primeru izda sklep o ustavitvi postopka.
39. člen
(vsebina pogodbe o (so)financiranju)
(1) Za dodelitev sredstev agencija po
pravnomočnosti sklepa o izboru s prejemnikom sredstev sklene pogodbo o
(so)financiranju aktivnosti inovacijske dejavnosti. Obvezne sestavine pogodbe so
zlasti:
1. naziv in naslov izvajalca razpisa in
prejemnika sredstev;
2. namen, za katerega so sredstva
dodeljena;
3. višina dodeljenih sredstev;
4. terminski plan porabe sredstev;
5. način nadzora nad namensko porabo
sredstev;
6. navedba pravic in obveznosti
pogodbenih strank;
7. navedba kršitev pogodbe, zaradi katerih
je mogoče pogodbo razvezati;
8. drugo, kar sledi iz notranjih
predpisov in usmeritev izvajalca razpisa glede vsebine pogodb.
(2) V primeru razpisov za izvajanje EKP je
potrebno v pogodbo vključiti tudi vsebino, ki jo kot bistveno v navodilih določi
organ upravljanja
40. člen
(objava rezultatov izbora vlog)
(1) Agencija na svojih spletnih straneh objavi seznam izbranih in neizbranih
vlog (v nadaljnjem besedilu: seznam) najpozneje v osmih dneh od dneva odposlanih
posameznih sklepov o izboru prejemnikov sredstev.
(2) Na seznamu so rezultati predstavljeni po ocenjevalnih skupinah (po vedah ali
področjih, regijah, vrsti aktivnosti inovacijske dejavnosti in podobno) in po
skupnem številu točk.
(3) Izbrane vloge za (so)financiranje aktivnosti inovacijske dejavnosti se na
seznamu navedejo najmanj z nazivi prijaviteljev in nazivom operacije.
(4) Neizbrane vloge za (so)financiranje aktivnosti inovacijske dejavnosti se na
seznamu navedejo samo s številkami vloge, tako da ni mogoče ugotoviti identitete
posamezne vloge.
VII. POZIV
41. člen
(izvedba poziva)
(1) Agencija lahko za dodelitev sredstev
izvede poziv, kadar gre za dodeljevanje spodbud, manjših od 10.000,00 eurov,
oziroma v primeru izvedbe instrumentov iz 17. člena ZPOP-1, kadar je ekvivalent
vrednosti nepovratnih sredstev manjši od 10.000,00 eurov. Sredstva se dodelijo
prijaviteljem, ki izpolnjujejo pogoje, določene v pozivu, in sicer po vrstnem
redu prispetja popolnih vlog, do porabe sredstev.
(2) Agencija s pozivom določi zlasti
upravičene prejemnike sredstev, skupni obseg sredstev, pogoje za njihovo
dodelitev, maksimalno višino sredstev na posameznega prejemnika sredstev in rok
za vložitev vlog.
(3) Sprememba vloge je dopustna do odločitve
o dodelitvi sredstev, pri tem pa se glede vrstnega reda popolnih vlog šteje, da
je bila spremenjena vloga znova vložena.
(4) Postopek poziva za dodelitev sredstev
vodi pooblaščena oseba, ki jo z odločbo imenuje direktor agencije.
(5) Za poziv se smiselno uporabljajo določbe
teh pravil glede postopka razpisa.
(6) V primeru izvajanja EKP se poziv lahko objavi šele po izdaji odločitve
organa upravljanja o podpori operacije. Objava in izvedba poziva mora biti
skladna s pravili za izvajanje EKP.
VIII. POSEBNE DOLOČBE ZA IZVAJANJE EKP
42 . člen
(spremljanje in nadzor - poročila o delu in poročila o porabljenih
sredstvih)
(1) Agencija skupaj s strokovnimi telesi spremlja in nadzoruje izvajanje
operacij na podlagi poročil o delu ter poročil o porabljenih sredstvih.
(2) Če ni v razpisu oziroma pozivu drugače določeno, se glede načina in postopka
spremljanja in nadzora smiselno uporabljajo določbe Splošnega akta o postopkih
(so)financiranja in ocenjevanja ter spremljanju izvajanja znanstvenoraziskovalne
dejavnosti, ki ureja spremljanje in nadzor izvajanja raziskovalnih projektov.
(3) Način in postopek spremljanja in nadzora se podrobneje opredeli v pogodbi o
financiranju.
43. člen
(upravljalna preverjanja)
(1) Agencija izvaja upravljalna preverjanja skladno z veljavno nacionalno in
evropsko zakonodajo ter navodili organa upravljanja.
(2) Upravljalna preverjanja so:
- administrativna
preverjanja – preverjanje zahtevkov za izplačilo, ki jih predložijo
prejemniki sredstev v informacijskem sistemu organa upravljanja in
- preverjanje
na kraju samem – pregledi operacij na kraju samem.
(3) Vsebino in način izvajanja upravljalnih preverjanj, popravljalnih ukrepov in
finančnih popravkov v primeru odkritih napak in nepravilnosti pri izvajanju EKP,
določi agencija v internih aktih, ki jih objavi na spletnih straneh agencije.
(4) Kadar je agencija hkrati odgovorna za izbiro in preverjanje operacij, mora
biti zagotovljena ločenost funkcij izbora in preverjanja znotraj njenih
organizacijskih enot.
(5) Agencija opravlja administrativnega preverjanja skladno z analizo tveganja,
ki jo organ upravljanja pripravi na ravni programa za posamezno programsko
obdobje EKP.
(6) Upravljalna preverjanja temeljijo na oceni tveganja in so sorazmerna s
predhodno in pisno ugotovljenim tveganjem.
44. člen
(upravičenost stroškov)
(1) Sredstva EKP so namenska sredstva in morajo biti porabljena v skladu z
načeli gospodarnosti, učinkovitosti in uspešnosti ter v skladu s skrbnostjo
dobrega gospodarja.
(2) Agencija preverja upravičenost stroškov (vrste upravičenih stroškov,
dokazila za njihovo upravičenost in splošne usmeritve za pripravo metodologije
za njihov izračun) v skladu z določili razpisa in razpisne dokumentacije ter
navodili organa upravljanja.
(3) V primerih nejasnosti, dvoma ali negotovosti lahko agencija od prejemnika
sredstev zahteva tudi dodatna dokazila (npr. fotografije, izpise, izjave,
certifikate, druge listine ipd.).
(4) Prejemnik sredstev uveljavlja povračilo upravičenih izdatkov z zahtevki za
izplačilo, ki mu priloži dokazila o nastalih stroških in njihovih plačilih
(razen, kjer dokazila niso zahtevana).
45. člen
(varstvo osebnih podatkov)
Agencija pri svojem delu spoštuje varstvo osebnih podatkov, kot ga določa Uredba
(EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu
posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov
ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov),
Zakon o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22) in interni
pravilnik o postopkih in ukrepih za zagotavljanje varnosti osebnih podatkov na
agenciji.
46. člen
(preprečevanje goljufij)
(1) Agencija z namenom obvladovanja tveganj in za boj proti goljufijam pri
svojem delu upošteva vsakokratno veljavno strategijo organa upravljanja za boj
proti goljufijam.
(2) Notranje postopke za preprečevanje goljufij (strategija za bolj proti
goljufijam, postopki za preprečevanje goljufij in osebe, zadolžene za to
področje) določi agencija v internih aktih, ki jih objavi na spletnih straneh
agencije.
47. člen
(zaščita finančnih interesov Evropske unije)
Agencija ureja področje zaščite finančnih interesov Evropske unije v skladu z
veljavno nacionalno in evropsko zakonodajo ter zavezami iz sporazuma med
agencijo in posredniškim telesom.
48. člen
(spremljanje in poročanje)
(1) Agencija opravlja naloge spremljanja in poročanja skladno
z veljavno nacionalno in evropsko zakonodajo ter navodili organa upravljanja.
(2) Agencija pri izvajanju EKP preprečuje, odkriva in odpravlja nepravilnosti
ter o njih poroča in izvaja finančne popravke v povezavi z odkritimi posameznimi
ali sistemskimi nepravilnostmi, v skladu z usmeritvami pristojnega organa za
sodelovanje z Evropskim uradom za boj proti goljufijam in navodili organa
upravljanja.
(3) Podlaga za vračilo sredstev so ugotovljene nepravilnosti v poročilih
organov, pristojnih za izvajanje preverjanj, revizijskega organa, organa za
računovodenje ter drugih nacionalnih in evropskih nadzornih organov, vključenih
v izvajanje EKP.
Pravila o protokolu izvedbe postopkov za (so)financiranje inovacijske
dejavnosti, št. 007-21/2024-1 z dne 12. 7. 2024, vsebujejo naslednje končne
določbe:
»IX. KONČNE DOLOČBE
49.člen
(prenehanje veljavnosti pravil)
Z uveljavitvijo teh pravil prenehajo veljati Pravila o protokolu izvedbe
postopkov za (so)financiranje inovacijske dejavnosti, št. 007-12/2024-1 z dne
22. 4. 2024.
50. člen
(objava pravil)
Ta pravila se objavijo na spletni strani agencije.
51. člen
(veljavnost pravil)
Ta pravila začnejo veljati naslednji dan po objavi.«
Pravila o spremembi Pravil o
protokolu izvedbe postopkov za (so)financiranje inovacijske dejavnosti, št.
007-21/2024-2 z dne 19. 5.2025, vsebujejo naslednjo končno določbo:
»5.
člen
(objava in veljavnost pravil)
Ta pravila se objavijo na spletni strani
agencije in začnejo veljati naslednji dan po objavi.«
|