Zakoni, predpisi, normativni akti |
Veljavni akti |
|
|
Uredba je bila v veljavi do 02.06.2017. Od 03.06.2017 velja
spremenjena uredba o normativih in
standardih.
Prejšnja objava: v veljavi do
24.12.2015
NEURADNO PREČIŠČENO BESEDILO
OPOZORILO
Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače
(več o tem).
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o normativih in standardih za določanje
sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti, financirane iz Proračuna
Republike Slovenije obsega:
Uredba o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti financirane iz Proračuna Republike Slovenije - v veljavi do 02.06.2017
(neuradno prečiščeno besedilo št. 3)
I. SPLOŠNI DOLOČBI
1. člen
(Vsebina)
S to uredbo se določijo normativi in standardi, kot podlaga za
določitev obsega sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti v obliki
raziskovalnih programov, raziskovalnih projektov, infrastrukturnih programov,
programa usposabljanja mladih raziskovalcev (v nadaljnjem besedilu: programi
oziroma projekti), ustanoviteljskih obveznosti in ostalih povračil v zvezi z
delom in drugih osebnih prejemkov, katerih izvajaje se financira iz Proračuna
Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: proračun), za določitev cene
ekvivalenta polne zaposlitve ter za spremljanje in porabo sredstev proračuna.
2. člen
(Obseg sredstev)
Obseg sredstev, potrebnih za izvedbo programa oziroma projekta,
se določi odvisno od razvrstitve programa oziroma projekta po vrsti raziskave,
povprečne cene ekvivalenta polne zaposlitve in dodeljenega števila ekvivalentov
polne zaposlitve za izvedbo programa oziroma projekta.
II. RAZVRSTITEV PROGRAMOV OZIROMA PROJEKTOV PO VRSTI
RAZISKAVE
3. člen
(Razvrstitev programov oziroma projektov)
(1) Programe oziroma projekte se razvršča z določitvijo točk,
glede na vrsto raziskave, v cenovne kategorije: A, B, C, D, E in F.
(2) Število točk se določi ob upoštevanju:
- okolja, kjer se raziskava izvaja;
- potrebne raziskovalne opreme in drugih, za izvajanje
raziskave potrebnih, osnovnih sredstev;
- neposrednih stroškov materiala in stroškov storitev;
- posebnih pogojev pri izvajanju programa oziroma projekta.
(3) Poleg kriterijev iz prejšnjega odstavka je za razvrstitev
potrebno upoštevati še kriterij, ki je vezan na stopnjo opremljenosti
raziskovalne organizacije, kjer raziskovalna skupina izvaja programe oziroma
projekte.
4. člen
(Razvrstitev glede na okolje izvajanja)
Glede na okolje, v katerem se raziskava izvaja, so raziskovalni
programi oziroma projekti razvrščeni v kabinetne, laboratorijske in terenske.
5. člen
(Kabinetni programi oziroma projekti)
V kabinetne programe oziroma projekte se razvrsti raziskava, če:
- se izvaja v prostorih (kabinetih) raziskovalnih organizacij;
- za izvajanje ni
potreben prostor s posebno opremo (laboratorij);
- se pri obdelavi podatkov
uporablja računalnik;
- se izvaja v zaprtih prostorih (arhivih, knjižnicah),
izven kraja sedeža raziskovalne organizacije.
6. člen
(Laboratorijski programi
oziroma projekti)
V laboratorijske programe oziroma projekte se razvrsti
raziskava, če:
- se več kot 20 odstotkov raziskave izvaja v laboratoriju in se
pri raziskovanju uporablja posebna laboratorijska oziroma infrastrukturna
računalniška oprema;
- skupna vrednost laboratorijske opreme, ki je potrebna za
izvajanje raziskave, znaša vsaj 50.000 eurov.
7. člen
(Terenski programi oziroma
projekti)
V terenske programe oziroma projekte se razvrsti raziskava, če:
- se
izvaja na prostem (polje, gozd itd.);
- se izvaja v kraju sedeža raziskovalne
organizacije na zemljišču, s katerim upravlja raziskovalna organizacija;
- se
izvaja izven sedeža raziskovalne organizacije;
- se pri izvajanju uporablja
oprema v vrednosti najmanj 30.000 eurov;
- je potrebna dodatna nekvalificirana
oziroma kvalificirana delovna sila.
8. člen
(Točkovanje programov oziroma
projektov glede na okolje izvajanja)
Posamezne programe oziroma projekte se
točkuje glede na razvrstitev v skladu s 5., 6. in 7. členom te uredbe tako, da
se dodeli:
- do 30 točk za kabinetni program oziroma projekt;
- do 50 točk za
laboratorijski program oziroma projekt;
- do 40 točk za terenski program oziroma
projekt.
9. člen
(Točkovanje programov oziroma projektov glede na sedež)
Programu oziroma projektu, ki se vsaj 25 odstotkov časa izvaja izven sedeža
raziskovalne organizacije, se dodeli:
- do 5 točk, če se raziskava izvaja v
Sloveniji, toda izven kraja sedeža raziskovalne organizacije, in se člani ekipe
vračajo v kraj bivanja;
- do 10 točk, če se raziskava izvaja v Sloveniji, toda
izven kraja sedeža raziskovalne organizacije, in člani ekipe prenočujejo v kraju
izvajanja projekta;
- do 20 točk, če se raziskava izvaja v tujini.
10. člen
(Razvrstitev in točkovanje glede na opremo)
(1) Glede na opremo in druga
sredstva, potrebna za izvedbo programa oziroma projekta, se dodeli:
- do 15 točk
za kabinetni program oziroma projekt, če je za izvajanje potrebna računalniška
oprema v vrednosti vsaj 50.000 eurov;
- do 30 točk laboratorijskemu programu
oziroma projektu, kjer je za izvajanje potrebna laboratorijska in računalniška
oprema;
- do 25 točk za terenski program oziroma projekt, če se na terenu
uporablja posebna oprema.
(2) Ne glede na razvrstitev programa oziroma projekta
se dodeli:
- 15 točk, če je za izvedbo programa oziroma projekta potrebna
raziskovalna oziroma infrastrukturna oprema ali osnovna sredstva (v vrednosti
posameznega instrumenta nad 200.000 eurov) in delovanje te opreme ni v celoti
pokrito iz proračuna, (oziroma ustrezno manj, če se sofinancira iz proračuna,
npr. za infrastrukturne centre);
- 15 točk, če je za izvedbo programa oziroma
projekta potrebno vzdrževati infrastrukturne objekte (npr. osnovna čreda,
dolgoletni nasadi), pri čemer se ne upoštevajo objekti, ki se posebej
sofinancirajo iz proračuna;
- 5 točk, če se na terenu uporabljajo specialna
prevozna sredstva, kot so terenska vozila, prevozne terenske delovne postaje z
merilno opremo ipd.
11. člen
(Razvrstitev in točkovanje glede na obseg stroškov)
V zvezi z neposrednimi stroški materiala in stroški storitev se dodeli:
- do 15
točk, če so stroški materiala in stroški storitev za izvedbo programa oziroma
projekta enaki ali večji od stroškov za bruto plače izvajalcev;
- 5 točk, če
stroški materiala in stroški storitev za izvedbo programa oziroma projekta ne
presegajo stroškov za bruto plače izvajalcev;
- do 30 točk, če raziskovalno
skupino raziskovalnega projekta oziroma raziskovalnega programa sestavlja več
kot polovica raziskovalcev z najvišjim raziskovalnim nazivom.
12. člen
(Razvrstitev in točkovanje glede na posebne pogoje)
V zvezi s posebnimi pogoji
pri izvajanju programa oziroma projekta se dodeli:
- do 4 točke, kadar so pri
izvedbi programa oziroma projekta potrebni posebni zaščitni ukrepi za
raziskovalce zaradi izpostavljanja povečani nevarnosti (radioaktivno sevanje,
delo z nevarnimi snovmi itd.);
- do 4 točke, kadar so pri izvedbi programa
oziroma projekta potrebni posebni zaščitni ukrepi in uporaba posebnih zaščitnih
sredstev, da se preprečijo škodljivi vplivi na okolje;
- do 4 točke, kadar je
izvedba programa oziroma projekta sezonske narave (določen del ali celotno
raziskavo se lahko opravi samo v določenem letnem času);
- do 3 točke, kadar je
določene faze programa oziroma projekta, ki obsegajo več kot 10 odstotkov časa
celotnega programa oziroma projekta, potrebno izvesti v več izmenskem delu.
13.
člen
(Razvrstitev in točkovanje glede na raziskovalno organizacijo)
(1)
Kriterij, ki je vezan na raziskovalno organizacijo, je stopnja opremljenosti
raziskovalne organizacije, ki se izračuna kot delež osnovnih sredstev v
sredstvih raziskovalne organizacije. Pri izračunu se upoštevajo podatki iz
zadnje letne bilance stanja.
(2) Glede na ugotovljeno stopnjo opremljenosti se
dodeli:
Delež osnovnih
sredstev v odstotku |
Točk |
do 25 |
8 |
do
55 |
13 |
nad 55 |
18 |
14. člen
(Razvrstitev v cenovno kategorijo)
(1) Zbrane točke po vseh kriterijih se
seštejejo.
(2) Glede na ugotovljeno stopnjo opremljenosti se dodeli:
Seštevek točk |
Kategorija |
do
55 |
razred A |
od
55 do 80 |
razred B |
od
80 do 110 |
razred C |
od
110 do 130 |
razred D |
od
130 do 160 |
razred E |
od
160 |
razred F |
(3) Pri raziskovalnih
programih in raziskovalnih projektih se, glede na izračunano povprečno plačo
skladno s to uredbo in vrednost obračunske točke, določene s to uredbo, k vsoti
doda za plače in prispevke ustrezno število točk. Skupno število točk za
posamezno kategorijo se za raziskovalne programe in raziskovalne projekte
oblikuje ločeno.
(4) Infrastrukturni programi se v cenovne kategorije ne
razvrščajo. Pri plačah pa se skladno s to uredbo določi povprečno plačo
izvajalcev infrastrukturnih programov ter, glede na vrednost obračunske točke,
določi ustrezno število točk.
III. CENA EKVIVALENTA POLNE ZAPOSLITVE
14.a člen
(Ekvivalent polne zaposlitve)
(1) Ekvivalent polne zaposlitve pomeni izvajanje
raziskovalne dejavnosti ene osebe za polni delovni čas za eno leto, kar pomeni
1700 efektivnih ur raziskovalnega dela.
(2) Preračun raziskovalnega dela v
ekvivalent polne zaposlitve se opravi z zaokrožitvijo na dve decimalni mesti.
(3) Oznaka, ki se uporablja za ekvivalent polne zaposlitve, je FTE.
15. člen
(Elementi za določitev cene)
Povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve se
določi na podlagi dejanske cene dela raziskovalca in dejanskih ostalih stroškov
programa oziroma projekta.
16. člen
(Cena dela raziskovalca)
(1) Pri ceni dela
raziskovalca se upošteva povprečna plača raziskovalcev, vključenih v programe
oziroma projekte, financirane iz proračuna, ter povprečni prispevki delodajalca
na izplačane plače.
(2) Pri ceni dela raziskovalca se pri izračunu upošteva, da
ima posamezni raziskovalec dovoljeno obremenitev največ en ekvivalent polne
zaposlitve za redno delo, za dopolnilno delo pa sorazmeren del tega obsega, v
skladu s predpisi, ki urejajo to področje.
17. člen
(Povprečna plača
raziskovalcev na raziskovalnih programih)
(1) Pri izračunu povprečne plače za
raziskovalce, vključene v raziskovalne programe in financirane iz proračuna, se
upošteva višina osnovne plače, dodatkov in dela plače za delovno uspešnost v
skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter povprečno delovno dobo.
(2) Pri
izračunu povprečne plače za financiranje v tekočem letu se upošteva struktura
izvajalcev raziskovalnih programov v preteklem letu. V izračunu se upošteva
naziv raziskovalcev in napredovanje za dva razreda v okviru naziva, dovoljen
odstotek mase za izplačilo delovne uspešnosti in napredovanj, ki velja za
zaposlene v javnem sektorju, ter povprečno delovno dobo raziskovalcev,
vključenih v raziskovalne programe, ki znaša 24 let.
18. člen
(Povprečna plača
raziskovalcev na raziskovalnih projektih)
(1) Pri izračunu povprečne plače za
raziskovalce, vključene v raziskovalne projekte, financirane iz sredstev
proračuna, se upošteva višina osnovne plače, dodatkov in dela plače za delovno
uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter povprečno delovno dobo.
(2) Pri izračunu povprečne plače za financiranje v tekočem letu se upošteva
struktura izvajalcev raziskovalnih projektov v preteklem letu. V izračunu se
upošteva naziv raziskovalcev in napredovanje za dva razreda v okviru naziva,
dovoljen odstotek mase za izplačilo delovne uspešnosti in napredovanj, ki velja
za zaposlene v javnem sektorju, ter povprečno delovno dobo raziskovalcev,
vključenih v raziskovalne projekte, ki znaša 24 let.
19. člen
(Povprečna plača
izvajalcev na infrastrukturnih programih)
(1) Pri izračunu povprečne plače za
izvajalce, vključene v infrastrukturne programe, financirane iz sredstev
proračuna, se upošteva višina osnovne plače, dodatkov in dela plače za delovno
uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter povprečno delovno dobo.
(2) Pri izračunu povprečne plače za financiranje v tekočem letu se upošteva
struktura izvajalcev infrastrukturnih programov v preteklem letu. V izračunu se
upošteva naziv raziskovalcev in napredovanje za dva razreda v okviru naziva,
dovoljen odstotek mase za izplačilo delovne uspešnosti in napredovanj, ki velja
za zaposlene v javnem sektorju, ter povprečno delovno dobo raziskovalcev,
vključenih v infrastrukturne programe, ki znaša 24 let.
20. člen
(Mentorski
dodatek)
Dodatek za mentorstvo mladim raziskovalcem pripada mentorjem na podlagi
kolektivne pogodbe, ki ureja javni sektor (v nadaljnjem besedilu: kolektivna
pogodba). Pri določitvi višine dodatka za mentorstvo mladim raziskovalcem velja
normativ, da se dodatek za mentorstvo mladim raziskovalcem obračuna v višini ene
ure uvajanja enega mladega raziskovalca dnevno in se za vsakega naslednjega
mladega raziskovalca poveča v sorazmernem deležu, vendar največ za štiri mlade
raziskovalce. Sredstva za mentorski dodatek se prištejejo k obroku za mlade
raziskovalce.
21. člen
(Plača mladih raziskovalcev)
Pri določitvi višine
sredstev za plače mladih raziskovalcev se upošteva:
- višina osnovne plače,
dodatkov in dela plače za delovno uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno
pogodbo, ki ureja raziskovalno dejavnost;
- da je povprečni čas usposabljanja
pri nazivu mladi raziskovalec dve leti in pri nazivu mladi raziskovalec na
enovitem doktorskem študiju eno leto in pol;
- da je dodatek za povprečno
delovno dobo 0,42 odstotka od osnovne plače.
22. člen
(Prispevki delodajalca)
Višina prispevkov delodajalca za izplačane plače se upošteva v zakonsko določeni
višini.
23. člen
(Tehnični in strokovni sodelavci)
(1) Če je za izvedbo
raziskovalnega programa oziroma raziskovalnega projekta potrebno sodelovanje
tehničnih in strokovnih sodelavcev, se njihov obseg dela v izračunu skupnega
števila ekvivalenta polne zaposlitve na programu oziroma projektu določi s
faktorjem 2/3 (dve tretjini).
(2) Pri posameznem raziskovalnem programu oziroma
raziskovalnem projektu razmerje vsote vseh ekvivalentov polne zaposlitve za
tehnične in strokovne sodelavce ter vsote vseh ekvivalentov polne zaposlitve za
raziskovalce ne sme biti večje kot:
- A razred: 0,10,
- B razred: 0,20,
- C razred:
0,30,
- D razred: 0,35,
- E razred: 0,35,
- F razred: 0,35.
24. člen
(Ostali
stroški)
(1) Pri izračunu povprečne cene ekvivalenta polne zaposlitve se
upoštevajo pri neposrednih stroških materiala in stroških storitev in
amortizaciji naslednji stroški, ki jih je na podlagi knjigovodske listine
neposredno ali s pomočjo verodostojno postavljenih ključev za delitev stroškov
mogoče pripisati posameznemu projektu oziroma programu:
- neposredni stroški
materiala v zvezi z raziskovalnim delom, ki pomenijo stroške nakupa materiala,
polproizvodov in drobnega inventarja, neposredno potrebnih za izvedbo programa
oziroma projekta;
- neposredni stroški storitev v zvezi z raziskovanim delom, ki
pomenijo stroške potovanj, avtorsko delo in druge storitve, neposredno potrebne
za izvedbo programa oziroma projekta;
- strošek raziskovalne opreme, ki se
prizna v višini obračunane amortizacije ob upoštevanju obsega uporabljene
raziskovalne opreme, neposredno potrebne za izvedbo posameznega programa oziroma
projekta, razen programa mladih raziskovalcev. Obseg uporabe posamezne
raziskovalne opreme mora raziskovalna organizacija izkazati z evidenco uporabe
raziskovalne opreme.
(2) Sredstva, ki jih raziskovalna organizacija prejme za
pokritje stroškov amortizacije uporabljene raziskovalne opreme, raziskovalna
organizacija v nadaljnjem koraku nameni za nabavo, s katero nadomesti ali obnovi
potrebno raziskovalno opremo. Iz sredstev, ki jih je raziskovalna organizacija
prejela za pokritje stroškov amortizacije, je raziskovalna organizacija
najpozneje v petih letih od zaključka leta, v katerem je prejela sredstva,
dolžna pričeti postopek nakupa nove raziskovalne opreme.
(3) Pri določitvi
višine sredstev stroškov materiala za izvedbo infrastrukturnih programov se
upoštevajo dejanski stroški materiala in stroški storitev. Pri določitvi višine
sredstev za pokrivanje stroškov amortizacije za izvedbo infrastrukturnih
programov se upoštevajo dejanski stroški obnavljanja in nadomeščanja
raziskovalne opreme in drugih osnovnih sredstev, neposredno potrebnih za izvedbo
infrastrukturnih programov.
(4) Pri določitvi višine sredstev za mlade
raziskovalce se stroški materiala in stroški storitev financirajo v višini 60
odstotkov glede na višino, določeno za posamezno cenovno kategorijo, v
ekvivalentu polne zaposlitve pri raziskovalnih programih oziroma raziskovalnih
projektih. Če razpoložljiva sredstva proračuna ne zadoščajo za pokritje stroškov
materiala in storitev v navedenem obsegu, se delež sorazmerno zniža.
25. člen
(Stroški, ki se pokrivajo v okviru ustanoviteljskih obveznosti)
(1) Posredni
stroški, ki se pokrivajo v okviru ustanoviteljskih obveznosti, so stroški
upravljanja in vodenja, fiksni stroški delovanja, ki predstavljajo posredne
stroške za zagotavljanje pogojev za izvajanje raziskovalnega dela ter stroški
vzdrževanja in obnavljanja nepremičnin in opreme.
(2) Natančnejšo opredelitev
ter način izračuna višine stroškov, ki se pokrivajo v okviru ustanoviteljskih
obveznosti, predpiše agencija.
26. člen
(Povračila stroškov v zvezi z delom in
drugih osebnih prejemkov)
(1) Povračila stroškov v zvezi z delom in drugih
osebnih prejemkov, so:
- stroški za prehrano med delom,
- stroški za prevoz na
delo in z dela,
- regres ter
- ostali stroški, ki jih opredeljujejo pravni
predpisi, ki urejajo to področje.
(2) Postopek in način izračuna povračil
sredstev v zvezi z delom in drugih osebnih prejemkov iz prejšnjega odstavka
predpiše agencija v skladu z veljavnimi predpisi.
27. člen
(Povprečna cena
ekvivalenta polne zaposlitve)
(1) Povprečna cena enega ekvivalenta polne
zaposlitve se določi za posamezno cenovno kategorijo (A, B, C, D, E in F) na
podlagi števila obračunskih točk, določenih za posamezne elemente cene.
(2)
Število obračunskih točk za posamezne elemente cene glede na kategorijo je:
- za
izvajalce raziskovalnih programov:
|
ELEMENT CENE |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
1. |
Plača |
121,65 |
121,65 |
121,65 |
121,65 |
121,65 |
121,65 |
2. |
Prispevki |
19,56 |
19,56 |
19,56 |
19,56 |
19,56 |
19,56 |
3. |
Materialni stroški in
storitve |
33,94 |
47,87 |
63,66 |
79,64 |
94,90 |
110,14 |
4. |
Amortizacija |
9,64 |
17,90 |
30,34 |
40,29 |
50,53 |
60,77 |
|
Obračunske točke |
184,79 |
206,98 |
235,21 |
261,14 |
286,64 |
312,12 |
- za izvajalce raziskovalnih projektov:
|
ELEMENT CENE |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
1. |
Plača |
107,39 |
107,39 |
107,39 |
107,39 |
107,39 |
107,39 |
2. |
Prispevki |
17,31 |
17,31 |
17,31 |
17,31 |
17,31 |
17,31 |
3. |
Materialni stroški in
storitve |
33,94 |
47,87 |
63,66 |
79,64 |
94,90 |
110,14 |
4. |
Amortizacija |
9,64 |
17,90 |
30,34 |
40,29 |
50,53 |
60,77 |
|
Obračunske točke |
168,28 |
190,47 |
218,70 |
244,63 |
270,13 |
295,61 |
- za izvajalce
infrastrukturnih programov:
|
ELEMENT CENE |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
1. |
Plača |
68,02 |
68,02 |
68,02 |
68,02 |
68,02 |
68,02 |
2. |
Prispevki |
10,97 |
10,97 |
10,97 |
10,97 |
10,97 |
10,97 |
|
Obračunske točke |
78,99 |
78,99 |
78,99 |
78,99 |
78,99 |
78,99 |
(3) Obseg financiranja s strani
agencije, vezan na posameznega raziskovalca, lahko znaša največ en ekvivalent
polne zaposlitve.
28. člen
(Financiranje raziskovalnega projekta oziroma
programa brez plače)
(1) Pri določitvi obsega financiranja raziskovalnega
projekta oziroma raziskovalnega programa brez plače se v stroškovnih elementih
ekvivalentov polne zaposlitve odštejeta postavki za plače ter prispevke za tiste
raziskovalce, ki že imajo plačo financirano iz proračuna.
(2) Prijavitelj
raziskovalnega projekta oziroma raziskovalnega programa brez plače mora ob
prijavi priložiti finančni načrt izvajanja projekta oziroma programa, s katerim
utemelji celoten obseg zaprošenih sredstev za izvedbo projekta oziroma programa.
29. člen
(Vrednost in sprememba števila obračunskih točk)
(1) Vrednost
obračunske točke se vsako leto izračuna na novo, tako da se vrednost točke v
predhodnem letu indeksira z rastjo cen življenjskih potrebščin.
(2) Število točk
pri stroškovnih elementih materiala in storitev ter amortizacije se ne
spreminja. Število točk pri stroškovnih elementih plač ter prispevkov se za
posamezno leto izračuna, tako da se povprečna plača, izračunana glede na 17.,
18. in 19. člen te uredbe, deli z vrednostjo obračunske točke.
(3) Spremembo
vrednosti točke in števila točk ter višine financiranja mladih raziskovalce
glede na določila te uredbe izračuna agencija. Na podlagi izračuna direktor
agencije sprejme sklep, ki ga agencija objavi na svoji spletni strani.
30. člen
(Povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve za sofinanciranje raziskovalnih
projektov centrov odličnosti in večstranskih projektov)
(1) Za določanje obsega
sredstev za raziskovalne projekte centrov odličnosti ter za določanje obsega
sredstev za večstranske mednarodne raziskovalne projekte, ki se sofinancirajo
prek mednarodnih organizacij in konzorcijev v okviru Evropske unije in se zanje
upoštevajo nacionalna pravila, se uporablja povprečna cena ekvivalenta polne
zaposlitve za cenovno kategorijo raziskovalnega projekta cenovne kategorije A,
B, C ali D.
(2) V okviru stroškovnih elementov ekvivalenta polne zaposlitve za
sofinanciranje raziskovalnih projektov, opredeljenih v prejšnjem odstavku, se
priznajo tudi posredni stroški v višini do 20 odstotkov vrednosti cene
ekvivalenta polne zaposlitve za cenovno kategorijo raziskovalnega projekta, pri
čemer se ostali štirje elementi cene ekvivalenta polne zaposlitve znižajo.
(3)
(črtan)
IV. SPREMLJANJE PORABE SREDSTEV
31. člen
(Spremljanje porabe sredstev)
Raziskovalna organizacija, v kateri se programi oziroma projekti izvajajo na
podlagi pogodb, mora v letnem poročilu glede namenske porabe sredstev proračuna
priložiti finančni obračun s podano porabo sredstev po elementih, ki so s to
uredbo določeni za določitev cene ekvivalenta polne zaposlitve.
32. člen
(Namenska poraba)
(1) Namensko porabo sredstev za izvajanje raziskovalne
dejavnosti, financirane iz proračuna, se preveri tako, da se računovodsko
ugotovljena dejanska poraba, ki se izkaže tudi v finančnem poročilu posameznemu
financerju (v nadaljnjem besedilu: financer) za navedene vrste izdatkov v tabeli
v preteklem letu, primerja z nakazanimi sredstvi za preteklo leto.
(2) Namenska
poraba sredstev za izvajanje programov oziroma projektov se preverja tako, da se
računovodsko izkazana poraba za posamezne stroškovne elemente v strukturi cene
ekvivalenta polne zaposlitve za posamezen program oziroma projekt primerja z
nakazanimi sredstvi programa oziroma projekta.
(3) (črtan)
33. člen
(Dovoljena
odstopanja)
(1) V okviru odobrenih sredstev v strukturi programov oziroma
projektov lahko poraba sredstev za plače odstopa do 5 odstotkov pri razporeditvi
raziskovalnih ur na raziskovalce oziroma strokovno tehnične sodelavce.
(2) V
okviru odobrenih sredstev v strukturi programov oziroma projektov lahko poraba
po posameznih stroškovnih elementih odstopa v breme oziroma korist enega ali več
stroškovnih elementov, pri vsakem največ do 15 odstotkov razen porabe pri
stroškovnem elementu amortizacija, ki lahko odstopa največ do 30 odstotkov.
(3)
Poleg odstopanj, določenih v prejšnjem odstavku, je dovoljen dodaten prenos iz
sredstev namenjenih pokrivanju neposrednih stroškov materiala in storitev
programa oziroma projekta v višini 15 odstotkov ob pogoju, da gre v celoti za
prenos sredstev v korist sredstev za pokrivanje stroškov amortizacije opreme,
neposredno potrebne pri izvedbi programa oziroma projekta. V tem primeru je
dovoljeno odstopanje, določeno v prejšnjem odstavku, za sredstva za pokrivanje
stroškov amortizacije lahko preseženo za preneseni del iz sredstev za neposredne
stroške materiala in storitev.
(4) Dodatno odstopanje je dovoljeno, kadar na
programu oziroma projektu ni izplačanih avtorskih honorarjev oziroma storitev
fizičnim osebam po drugih pogodbah, in sicer se lahko delež za avtorske
honorarje, ki je določen v 35. členu te uredbe, prenese v plače ter prispevke.
(5) Pri raziskovalnih programih in raziskovalnih projektih je dodatno dovoljena
poraba sredstev za stroške materiala in storitev ter sredstev za pokrivanje
stroškov amortizacije raziskovalne opreme za pokrivanje fiksnih stroškov in
stroškov upravljanja zavoda, ki so potrebni za nemoteno izvajanje raziskovalnih
programov in raziskovalnih projektov, pri čemer je potrebno upoštevati, da vsota
tega prenosa na nivoju celotne raziskovalne organizacije ne sme preseči 15
odstotkov. Če je izvajalka univerza, velja omejitev za posamezno članico.
(6)
Pri programih oziroma projektih je dodatno dovoljena poraba sredstev za
pokrivanje povračil stroškov v zvezi z delom in drugimi osebnimi prejemki
izvajalcev programov in projektov, ki jih financira agencija v sorazmernem delu
glede na obseg financiranja s strani agencije, če obveznosti niso poravnane iz
drugih proračunskih virov.
(7) Če izvajanje programov oziroma projektov traja
več kot eno leto, je dovoljeno ob koncu poslovnega leta v okviru obdobja
izvajanja programov oziroma projektov izkazati kratkoročno odložene prihodke,
skladno z Zakonom o računovodstvu in/ali Slovenskimi računovodskimi standardi,
na način, da se ohrani struktura in namen v okviru dovoljenih odstopanj,
določenih s to uredbo.
(8) Če raziskovalna organizacija pri izvajanju programa
oziroma projekta uporablja raziskovalno opremo, ki je že v celoti amortizirana
in ne more obračunati amortizacije, oziroma če znesek sredstev, prejetih od
financerja, za pokrivanje stroškov amortizacije presega znesek stroškov
amortizacije obračunskega obdobja, se za razliko prihodkov iz tega naslova
oblikuje presežek prihodkov nad odhodki. Presežek iz tega naslova pa se
razporedi za investiranje v nakup raziskovalne opreme ali sredstva vrne v
proračun, skladno z normativnimi akti, ki urejajo razporejanje presežka
prihodkov nad odhodki.
(9) Če pri izvajanju programov oziroma projektov pride do
nižjih stroškov od normiranih, ki so določeni s to uredbo in iz tega naslova
pride do presežka prihodkov nad odhodki, je dovoljeno presežek, ki nastane iz
naslova financiranja programov oziroma projektov, razporediti za razvoj
raziskovalne dejavnosti, in sicer za investiranje v nakup raziskovalne opreme
oziroma presežek vrniti v proračun, skladno z ustanovitvenimi akti in ostalimi
normativnimi akti, ki urejajo razporejanje presežka prihodkov nad odhodki.
(10)
Če se presežek prihodkov nad odhodki iz naslova izvajanja raziskovalne
dejavnosti, financirane iz proračuna, nameni za nakup raziskovalne opreme, mora
biti ta nakup izveden najpozneje v petih letih od datuma zaključka leta, na
katerega se ugotovljeni presežek nanaša.
(11) O višini presežka, ki je nastal iz
naslova sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti, financirane iz proračuna,
je raziskovalna organizacija o njegovi razporeditvi in porabi dolžna poročati
financerju.
34. člen
(Odgovornost za porabo sredstev)
Za namensko in učinkovito
porabo sredstev, odobrenih za izvajanje programov in projektov v okviru
izvajanja raziskovalne dejavnosti financiranja iz proračuna, so poleg vodstvenih
oseb raziskovalnih organizacij soodgovorni tudi vodje raziskovalnih programov in
projektov oziroma mentorji mladim raziskovalcem, kar pomeni, da morajo biti
vključeni v načrtovanje porabe, odločanje o porabi ter poročanje.
35. člen
(Izplačila avtorskih honorarjev)
(1) Izvajalci programov oziroma projektov so
dolžni upoštevati omejitve, ki jih v zvezi z opravljanjem dela preko avtorskih
in podjemnih pogodb sprejme Vlada Republike Slovenije ali Državni zbor Republike
Slovenije. Poleg tega pa so izvajalci programov oziroma projektov dolžni
upoštevati tudi omejitve, določene v tem členu.
(2) Iz stroškov materiala in
storitev programa oziroma projekta je za posamezno cenovno kategorijo dovoljeno
izplačati avtorske honorarje oziroma storitve fizičnim osebam po drugih pogodbah
(v nadaljnjem besedilu: avtorski honorarji) do ene tretjine vrednosti stroškov
materiala in storitev cenovne kategorije C, pod pogojem da delo nima elementov
delovnega razmerja.
(3) Izplačila avtorskih honorarjev iz sredstev za programe
oziroma projekte, financirane iz proračuna, niso dovoljena za zaposlene na
raziskovalni organizaciji, razen za direktorje javnih raziskovalnih zavodov ob
izpolnjevanju pogoja, da delo, opredeljeno v avtorski pogodbi, ne sodi v okvir
del in nalog po pogodbi o zaposlitvi.
(4) Posamezna raziskovalna organizacija,
ki izplača avtorski honorar iz sredstev proračuna, prejetih za izvajanje
raziskovalne dejavnosti, mora upoštevati, da je najvišja dovoljena višina, ki jo
lahko posamezniku v letu izplača, do 30 odstotkov vrednosti plačnega dela
ekvivalenta polne zaposlitve.
(5) Če je upravičenec do avtorskega honorarja
zaposleni na raziskovalni organizaciji, mora biti delo, ki je predmet plačila po
avtorski pogodbi, opravljeno izven delovnega časa. Raziskovalna organizacija je
dolžna zagotoviti ustrezne evidence, iz katerih je razvidno, da je predmetno
delo bilo opravljeno izven delovnega časa.
(6) Če raziskovalno delo, ki je
predmet plačila po avtorski pogodbi, nastane z materialnimi sredstvi
raziskovalne organizacije, se stroški materialnih sredstev raziskovalne
organizacije ne smejo vključiti v avtorski honorar.
36. člen
(Ostala odstopanja)
(1) Dodatna odstopanja oziroma izjeme, poleg navedenih v 33. členu te uredbe, so
dovoljena v soglasju s financerjem, ki se ga izda v obliki sklepa na podlagi
utemeljitve, podane skupaj s finančnim poročilom. Pri tem je potrebno
upoštevati, da skupna vsota porabe sredstev za pokrivanje stroškov materiala in
storitev ter stroškov amortizacije projekta oziroma programa, ki se nameni za
pokrivanje posrednih stroškov na nivoju celotne organizacije ali v posamezni
članici, če je izvajalka univerza, ne sme preseči 15 odstotkov teh sredstev,
razen na podlagi predhodnega soglasja agencije.
(2) Izvajanje raziskovalnih ali
infrastrukturnih programov se vsebinsko lahko dopolnjuje z izvajanjem evropskih
in drugih mednarodnih projektov, kar je dovoljeno izkazati kot njihovo
sofinanciranje ob pogoju, da gre za vsebinsko povezane raziskave, ki se
dopolnjujejo, in ne za podvajanje ter da hkrati tako vsebinsko in finančno
povezovanje ni v nasprotju s pravili financerjev teh projektov.
(3) Če je v
skupino, ki izvaja raziskovalni projekt ali raziskovalni program, vključen
raziskovalec, ki ima status invalida, je dovoljeno del sredstev za pokrivanje
stroškov materiala in storitev ter stroškov amortizacije raziskovalne opreme
nameniti za nakup pripomočka, ki mu omogoči nemoteno raziskovalno delo, če za to
ni mogoče pridobiti drugih javnofinančnih sredstev.
IV.a IZVAJANJE DOPOLNILNIH
UKREPOV
36.a člen
(izvajanje dopolnilnih ukrepov)
Določbe te uredbe se
uporabljajo tudi v primeru, ko je ministrstvo, pristojno za znanost, izvajalec
ukrepov iz Raziskovalne in inovacijske strategije Slovenije, ukrepov,
financiranih iz sredstev evropske kohezijske politike, in ukrepov, pri katerih
je postopek za dodelitev sredstev izveden na evropski oziroma transnacionalni
ravni.
Minister, pristojen za znanost, sprejme program za izvajanje ukrepov iz
prejšnjega odstavka, ki se objavi na spletni strani ministrstva.
Uredba o normativih in standardih za
določanje sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti, financirane iz
Proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 103/11) vsebuje naslednje
prehodne in končni določbi:
»V. PREHODNE DOLOČBE
37. člen
(Pretvorba
raziskovalnih ur v ekvivalent polne zaposlitve)
Za leto 2011 in nadaljnja leta
se upošteva, da ima en ekvivalent polne zaposlitve 1 700 efektivnih
raziskovalnih ur. Pretvorba v ekvivalent polne zaposlitve se opravi z
zaokrožitvijo na dve decimalni mesti.
38. člen
(Vrednost obračunske točke za
leto 2011)
Vrednost obračunske točke za leto 2011 znaša 273,45 eura.
39. člen
(Določitev cenovnih kategorij)
(1) Za programe oziroma projekte, ki so ob
uveljavitvi te uredbe že uvrščeni v cenovno kategorijo, se za leto 2011 cenovna
kategorija ne spremeni.
(2) Če v letu 2012 in nadaljnjih letih za že potekajoče
raziskovalne programe oziroma raziskovalne projekte pride do spremembe cenovne
kategorije, se sprememba kategorije opravi tako, da se ohrani finančni obseg
financiranja. Pri pretvorbi se upošteva obseg sredstev. Zaokrožitve se opravijo
na celo raziskovalno uro, pri pretvorbi v ekvivalent polne zaposlitve pa na dve
decimalni mesti natančno.
40. člen
(Izjema od začetka uporabe)
(1) 33. člen te
uredbe, ki ureja dodatna odstopanja, se v letu 2011 uporablja za porabo vseh
sredstev, prejetih iz proračuna, za izvajanje programov oziroma projektov za
leto 2011.
(2) Četrti odstavek 24. člena te uredbe se začne uporabljati 1.
januarja 2012.
VI. KONČNI DOLOČBI
41. člen
(Prenehanje veljavnosti)
Z dnem
uveljavitve te uredbe preneha veljati Uredba o normativih in standardih za
določanje sredstev za izvajanje nacionalnega raziskovalnega in razvojnega
programa (Uradni list RS, št. 74/04, 32/05, 26/06, 80/07, 89/08 in 102/09).
42.
člen
(Začetek veljavnosti)
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v
Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o normativih in standardih za
določanje sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti, financirane iz
Proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 56/12) vsebuje naslednje
prehodne in končno določbo:
»PREHODNE DOLOČBE
8. člen
(Vrednost obračunske točke
za leto 2012)
Vrednost obračunske točke za leto 2012 znaša 278,92 eura.
9. člen
(Določitev cenovnih kategorij)
(1) Za programe oziroma projekte, ki so ob
uveljavitvi te uredbe že uvrščeni v cenovno kategorijo, se za leto 2011 cenovna
kategorija ne spremeni.
(2) Za programe oziroma projekte, ki potekajo v letu
2012 in so skladno s to uredbo razvrščeni v cenovne kategorije, se zniža višina
sofinanciranja za leto 2012 za en cenovni razred. Ukrep znižanja cenovnih
razredov ostane do izteka obdobja, določenega za izvajanje posameznega programa
oziroma projekta.
(3) Cenovne kategorije se ne znižajo pri projektih ciljnih
raziskovalnih programov.
(4) Znižanje cenovnih kategorij v programu mladih
raziskovalcev se izvede prvi dan naslednjega meseca po uveljavitvi te uredbe.
(5) Če se v letu 2012 in nadaljnjih letih za že potekajoče raziskovalne programe
oziroma raziskovalne projekte na predlog izvajalca cenovna kategorija spremeni,
se sprememba kategorije opravi tako, da se ohrani finančni obseg financiranja.
Pri pretvorbi se upošteva obseg sredstev po izvedenem znižanju cenovnih
kategorij. Zaokrožitve se opravijo na celo raziskovalno uro, pri pretvorbi v
ekvivalent polne zaposlitve pa na dve decimalni mesti natančno.
10. člen
(Zamik
uporabe)
3. in 5. člen te uredbe se začneta uporabljati prvi dan naslednjega
meseca po uveljavitvi te uredbe.
KONČNA DOLOČBA
11. člen
(Začetek veljavnosti)
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike
Slovenije.«.
Uredba o spremembah in
dopolnitvah Uredbe o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje
raziskovalne dejavnosti, financirane iz Proračuna Republike Slovenije (Uradni
list RS, št. 15/14) vsebuje naslednjo končno določbo:
»5. člen
Ta uredba začne
veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Uredba o spremembah in dopolnitvah
Uredbe o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje
raziskovalne dejavnosti, financirane iz Proračuna Republike Slovenije (Uradni
list RS, št. 103/15) vsebuje naslednjo prehodno in končno določbo:
»PREHODNA IN
KONČNA DOLOČBA
11. člen
Določbe drugega odstavka 6. člena, tretjega odstavka 7.
člena in drugega odstavka 9. člena te uredbe se uporabljajo tudi za vsa
sredstva, dodeljena za leto 2015.
12. člen
(začetek veljavnosti)
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
|