Zakoni, predpisi, normativni akti | 
               
              
              
                
                Veljavni akti | 
               
              
              
                | 
                
                      
                
                 | 
                  | 
               
              
             
            
            
            
            
Uredba je bila v veljavi do 02.06.2017. Od 03.06.2017 velja
spremenjena uredba o normativih in 
standardih.  
Prejšnja objava: v veljavi do 
24.12.2015 
 
NEURADNO PREČIŠČENO BESEDILO   
OPOZORILO  
Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače 
(več o tem).  
Neuradno prečiščeno besedilo Uredbe o normativih in standardih za določanje 
sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti, financirane iz Proračuna 
Republike Slovenije obsega:  
Uredba o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti financirane iz Proračuna Republike Slovenije - v veljavi do 02.06.2017
(neuradno prečiščeno besedilo št. 3) 
I. SPLOŠNI DOLOČBI 
1. člen 
(Vsebina) 
S to uredbo se določijo normativi in standardi, kot podlaga za 
določitev obsega sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti v obliki 
raziskovalnih programov, raziskovalnih projektov, infrastrukturnih programov, 
programa usposabljanja mladih raziskovalcev (v nadaljnjem besedilu: programi 
oziroma projekti), ustanoviteljskih obveznosti in ostalih povračil v zvezi z 
delom in drugih osebnih prejemkov, katerih izvajaje se financira iz Proračuna 
Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: proračun), za določitev cene 
ekvivalenta polne zaposlitve ter za spremljanje in porabo sredstev proračuna.
 
2. člen  
(Obseg sredstev)  
Obseg sredstev, potrebnih za izvedbo programa oziroma projekta, 
se določi odvisno od razvrstitve programa oziroma projekta po vrsti raziskave, 
povprečne cene ekvivalenta polne zaposlitve in dodeljenega števila ekvivalentov 
polne zaposlitve za izvedbo programa oziroma projekta.  
II. RAZVRSTITEV PROGRAMOV OZIROMA PROJEKTOV PO VRSTI 
RAZISKAVE  
3. člen  
(Razvrstitev programov oziroma projektov)  
(1) Programe oziroma projekte se razvršča z določitvijo točk, 
glede na vrsto raziskave, v cenovne kategorije: A, B, C, D, E in F.  
(2) Število točk se določi ob upoštevanju:  
	- okolja, kjer se raziskava izvaja; 
 
	- potrebne raziskovalne opreme in drugih, za izvajanje 
	raziskave potrebnih, osnovnih sredstev; 
 
	- neposrednih stroškov materiala in stroškov storitev; 
 
	- posebnih pogojev pri izvajanju programa oziroma projekta.
	
 
	 
(3) Poleg kriterijev iz prejšnjega odstavka je za razvrstitev 
potrebno upoštevati še kriterij, ki je vezan na stopnjo opremljenosti 
raziskovalne organizacije, kjer raziskovalna skupina izvaja programe oziroma 
projekte.  
4. člen  
(Razvrstitev glede na okolje izvajanja)  
Glede na okolje, v katerem se raziskava izvaja, so raziskovalni 
programi oziroma projekti razvrščeni v kabinetne, laboratorijske in terenske.
 
5. člen  
(Kabinetni programi oziroma projekti)  
V kabinetne programe oziroma projekte se razvrsti raziskava, če: 
 
	
		- se izvaja v prostorih (kabinetih) raziskovalnih organizacij; 
 
		- za izvajanje ni 
potreben prostor s posebno opremo (laboratorij); 
 
		- se pri obdelavi podatkov 
uporablja računalnik; 
 
		- se izvaja v zaprtih prostorih (arhivih, knjižnicah), 
izven kraja sedeža raziskovalne organizacije. 
 
	 
	
6. člen  
	
(Laboratorijski programi 
oziroma projekti)  
	
V laboratorijske programe oziroma projekte se razvrsti 
raziskava, če:  
	
		- se več kot 20 odstotkov raziskave izvaja v laboratoriju in se 
pri raziskovanju uporablja posebna laboratorijska oziroma infrastrukturna 
računalniška oprema; 
 
		- skupna vrednost laboratorijske opreme, ki je potrebna za 
izvajanje raziskave, znaša vsaj 50.000 eurov. 
 
	 
	
7. člen  
	
(Terenski programi oziroma 
projekti)  
	
V terenske programe oziroma projekte se razvrsti raziskava, če:  
	
		- se 
izvaja na prostem (polje, gozd itd.); 
 
		- se izvaja v kraju sedeža raziskovalne 
organizacije na zemljišču, s katerim upravlja raziskovalna organizacija; 
 
		- se 
izvaja izven sedeža raziskovalne organizacije; 
 
		- se pri izvajanju uporablja 
oprema v vrednosti najmanj 30.000 eurov; 
 
		- je potrebna dodatna nekvalificirana 
oziroma kvalificirana delovna sila. 
 
	 
	
8. člen  
	
(Točkovanje programov oziroma 
projektov glede na okolje izvajanja)  
	
Posamezne programe oziroma projekte se 
točkuje glede na razvrstitev v skladu s 5., 6. in 7. členom te uredbe tako, da 
se dodeli:  
	
		- do 30 točk za kabinetni program oziroma projekt; 
 
		- do 50 točk za 
laboratorijski program oziroma projekt; 
 
		- do 40 točk za terenski program oziroma 
projekt. 
 
	 
	
9. člen  
	
(Točkovanje programov oziroma projektov glede na sedež) 
 
	
Programu oziroma projektu, ki se vsaj 25 odstotkov časa izvaja izven sedeža 
raziskovalne organizacije, se dodeli:  
	
		- do 5 točk, če se raziskava izvaja v 
Sloveniji, toda izven kraja sedeža raziskovalne organizacije, in se člani ekipe 
vračajo v kraj bivanja; 
 
		- do 10 točk, če se raziskava izvaja v Sloveniji, toda 
izven kraja sedeža raziskovalne organizacije, in člani ekipe prenočujejo v kraju 
izvajanja projekta; 
 
		- do 20 točk, če se raziskava izvaja v tujini. 
 
	 
	10. člen 
 
	(Razvrstitev in točkovanje glede na opremo)  
	(1) Glede na opremo in druga 
sredstva, potrebna za izvedbo programa oziroma projekta, se dodeli:  
	
		- do 15 točk 
za kabinetni program oziroma projekt, če je za izvajanje potrebna računalniška 
oprema v vrednosti vsaj 50.000 eurov; 
 
		- do 30 točk laboratorijskemu programu 
oziroma projektu, kjer je za izvajanje potrebna laboratorijska in računalniška 
oprema; 
 
		- do 25 točk za terenski program oziroma projekt, če se na terenu 
uporablja posebna oprema. 
 
	 
	(2) Ne glede na razvrstitev programa oziroma projekta 
se dodeli:  
	
		- 15 točk, če je za izvedbo programa oziroma projekta potrebna 
raziskovalna oziroma infrastrukturna oprema ali osnovna sredstva (v vrednosti 
posameznega instrumenta nad 200.000 eurov) in delovanje te opreme ni v celoti 
pokrito iz proračuna, (oziroma ustrezno manj, če se sofinancira iz proračuna, 
npr. za infrastrukturne centre); 
 
		- 15 točk, če je za izvedbo programa oziroma 
projekta potrebno vzdrževati infrastrukturne objekte (npr. osnovna čreda, 
dolgoletni nasadi), pri čemer se ne upoštevajo objekti, ki se posebej 
sofinancirajo iz proračuna; 
 
		- 5 točk, če se na terenu uporabljajo specialna 
prevozna sredstva, kot so terenska vozila, prevozne terenske delovne postaje z 
merilno opremo ipd. 
 
	 
	11. člen  
	(Razvrstitev in točkovanje glede na obseg stroškov) 
 
	V zvezi z neposrednimi stroški materiala in stroški storitev se dodeli: 
	 
	
		- do 15 
točk, če so stroški materiala in stroški storitev za izvedbo programa oziroma 
projekta enaki ali večji od stroškov za bruto plače izvajalcev; 
 
		- 5 točk, če 
stroški materiala in stroški storitev za izvedbo programa oziroma projekta ne 
presegajo stroškov za bruto plače izvajalcev; 
 
		- do 30 točk, če raziskovalno 
skupino raziskovalnega projekta oziroma raziskovalnega programa sestavlja več 
kot polovica raziskovalcev z najvišjim raziskovalnim nazivom. 
 
	 
	12. člen 
 
	(Razvrstitev in točkovanje glede na posebne pogoje) 
	 
	V zvezi s posebnimi pogoji 
pri izvajanju programa oziroma projekta se dodeli:  
	
		- do 4 točke, kadar so pri 
izvedbi programa oziroma projekta potrebni posebni zaščitni ukrepi za 
raziskovalce zaradi izpostavljanja povečani nevarnosti (radioaktivno sevanje, 
delo z nevarnimi snovmi itd.); 
 
		- do 4 točke, kadar so pri izvedbi programa 
oziroma projekta potrebni posebni zaščitni ukrepi in uporaba posebnih zaščitnih 
sredstev, da se preprečijo škodljivi vplivi na okolje; 
 
		- do 4 točke, kadar je 
izvedba programa oziroma projekta sezonske narave (določen del ali celotno 
raziskavo se lahko opravi samo v določenem letnem času); 
 
		- do 3 točke, kadar je 
določene faze programa oziroma projekta, ki obsegajo več kot 10 odstotkov časa 
celotnega programa oziroma projekta, potrebno izvesti v več izmenskem delu. 
		
 
	 
	13. 
člen  
	(Razvrstitev in točkovanje glede na raziskovalno organizacijo) 
	 
	(1) 
Kriterij, ki je vezan na raziskovalno organizacijo, je stopnja opremljenosti 
raziskovalne organizacije, ki se izračuna kot delež osnovnih sredstev v 
sredstvih raziskovalne organizacije. Pri izračunu se upoštevajo podatki iz 
zadnje letne bilance stanja.  
	(2) Glede na ugotovljeno stopnjo opremljenosti se 
dodeli: 
   
	
		
			
			Delež osnovnih 
			sredstev v odstotku | 
			
			Točk | 
		 
		
			| 
			do 25 | 
			
			8 | 
		 
		
			| do 
			55 | 
			13 | 
		 
		
			| 
			nad 55 | 
			18 | 
		 
	 
 
	
	14. člen  
	(Razvrstitev v cenovno kategorijo)  
	(1) Zbrane točke po vseh kriterijih se 
seštejejo.  
	(2) Glede na ugotovljeno stopnjo opremljenosti se dodeli: 
  
	
		
			| 
			Seštevek točk | 
			
			Kategorija | 
		 
		
			| do 
			55 | 
			
			razred A | 
		 
		
			| od 
			55 do 80 | 
			
			razred B | 
		 
		
			| od 
			80 do 110 | 
			
			razred C | 
		 
		
			| od 
			110 do 130 | 
			
			razred D | 
		 
		
			| od 
			130 do 160 | 
			
			razred E | 
		 
		
			| od 
			160 | 
			
			razred F | 
		 
	 
 
	
	(3) Pri raziskovalnih 
programih in raziskovalnih projektih se, glede na izračunano povprečno plačo 
skladno s to uredbo in vrednost obračunske točke, določene s to uredbo, k vsoti 
doda za plače in prispevke ustrezno število točk. Skupno število točk za 
posamezno kategorijo se za raziskovalne programe in raziskovalne projekte 
oblikuje ločeno.  
	(4) Infrastrukturni programi se v cenovne kategorije ne 
razvrščajo. Pri plačah pa se skladno s to uredbo določi povprečno plačo 
izvajalcev infrastrukturnih programov ter, glede na vrednost obračunske točke, 
določi ustrezno število točk.  
	III. CENA EKVIVALENTA POLNE ZAPOSLITVE  
	14.a člen 
 
	(Ekvivalent polne zaposlitve)  
	(1) Ekvivalent polne zaposlitve pomeni izvajanje 
raziskovalne dejavnosti ene osebe za polni delovni čas za eno leto, kar pomeni 
1700 efektivnih ur raziskovalnega dela.  
	(2) Preračun raziskovalnega dela v 
ekvivalent polne zaposlitve se opravi z zaokrožitvijo na dve decimalni mesti.
	 
	(3) Oznaka, ki se uporablja za ekvivalent polne zaposlitve, je FTE.  
	15. člen 
 
	(Elementi za določitev cene)  
	Povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve se 
določi na podlagi dejanske cene dela raziskovalca in dejanskih ostalih stroškov 
programa oziroma projekta.  
	16. člen  
	(Cena dela raziskovalca)  
	(1) Pri ceni dela 
raziskovalca se upošteva povprečna plača raziskovalcev, vključenih v programe 
oziroma projekte, financirane iz proračuna, ter povprečni prispevki delodajalca 
na izplačane plače.  
	(2) Pri ceni dela raziskovalca se pri izračunu upošteva, da 
ima posamezni raziskovalec dovoljeno obremenitev največ en ekvivalent polne 
zaposlitve za redno delo, za dopolnilno delo pa sorazmeren del tega obsega, v 
skladu s predpisi, ki urejajo to področje.  
	17. člen  
	(Povprečna plača 
raziskovalcev na raziskovalnih programih)  
	(1) Pri izračunu povprečne plače za 
raziskovalce, vključene v raziskovalne programe in financirane iz proračuna, se 
upošteva višina osnovne plače, dodatkov in dela plače za delovno uspešnost v 
skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter povprečno delovno dobo.  
	(2) Pri 
izračunu povprečne plače za financiranje v tekočem letu se upošteva struktura 
izvajalcev raziskovalnih programov v preteklem letu. V izračunu se upošteva 
naziv raziskovalcev in napredovanje za dva razreda v okviru naziva, dovoljen 
odstotek mase za izplačilo delovne uspešnosti in napredovanj, ki velja za 
zaposlene v javnem sektorju, ter povprečno delovno dobo raziskovalcev, 
vključenih v raziskovalne programe, ki znaša 24 let.  
	18. člen  
	(Povprečna plača 
raziskovalcev na raziskovalnih projektih)  
	(1) Pri izračunu povprečne plače za 
raziskovalce, vključene v raziskovalne projekte, financirane iz sredstev 
proračuna, se upošteva višina osnovne plače, dodatkov in dela plače za delovno 
uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter povprečno delovno dobo. 
	 
	(2) Pri izračunu povprečne plače za financiranje v tekočem letu se upošteva 
struktura izvajalcev raziskovalnih projektov v preteklem letu. V izračunu se 
upošteva naziv raziskovalcev in napredovanje za dva razreda v okviru naziva, 
dovoljen odstotek mase za izplačilo delovne uspešnosti in napredovanj, ki velja 
za zaposlene v javnem sektorju, ter povprečno delovno dobo raziskovalcev, 
vključenih v raziskovalne projekte, ki znaša 24 let.  
	19. člen  
	(Povprečna plača 
izvajalcev na infrastrukturnih programih)  
	(1) Pri izračunu povprečne plače za 
izvajalce, vključene v infrastrukturne programe, financirane iz sredstev 
proračuna, se upošteva višina osnovne plače, dodatkov in dela plače za delovno 
uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter povprečno delovno dobo. 
	 
	(2) Pri izračunu povprečne plače za financiranje v tekočem letu se upošteva 
struktura izvajalcev infrastrukturnih programov v preteklem letu. V izračunu se 
upošteva naziv raziskovalcev in napredovanje za dva razreda v okviru naziva, 
dovoljen odstotek mase za izplačilo delovne uspešnosti in napredovanj, ki velja 
za zaposlene v javnem sektorju, ter povprečno delovno dobo raziskovalcev, 
vključenih v infrastrukturne programe, ki znaša 24 let.  
	20. člen  
	(Mentorski 
dodatek)  
	Dodatek za mentorstvo mladim raziskovalcem pripada mentorjem na podlagi 
kolektivne pogodbe, ki ureja javni sektor (v nadaljnjem besedilu: kolektivna 
pogodba). Pri določitvi višine dodatka za mentorstvo mladim raziskovalcem velja 
normativ, da se dodatek za mentorstvo mladim raziskovalcem obračuna v višini ene 
ure uvajanja enega mladega raziskovalca dnevno in se za vsakega naslednjega 
mladega raziskovalca poveča v sorazmernem deležu, vendar največ za štiri mlade 
raziskovalce. Sredstva za mentorski dodatek se prištejejo k obroku za mlade 
raziskovalce.  
	21. člen  
	(Plača mladih raziskovalcev)  
	Pri določitvi višine 
sredstev za plače mladih raziskovalcev se upošteva:  
	
		- višina osnovne plače, 
dodatkov in dela plače za delovno uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno 
pogodbo, ki ureja raziskovalno dejavnost; 
 
		- da je povprečni čas usposabljanja 
pri nazivu mladi raziskovalec dve leti in pri nazivu mladi raziskovalec na 
enovitem doktorskem študiju eno leto in pol; 
 
		- da je dodatek za povprečno 
delovno dobo 0,42 odstotka od osnovne plače. 
 
	 
	22. člen  
	(Prispevki delodajalca) 
 
	Višina prispevkov delodajalca za izplačane plače se upošteva v zakonsko določeni 
višini.  
	23. člen  
	(Tehnični in strokovni sodelavci)  
	(1) Če je za izvedbo 
raziskovalnega programa oziroma raziskovalnega projekta potrebno sodelovanje 
tehničnih in strokovnih sodelavcev, se njihov obseg dela v izračunu skupnega 
števila ekvivalenta polne zaposlitve na programu oziroma projektu določi s 
faktorjem 2/3 (dve tretjini).  
	(2) Pri posameznem raziskovalnem programu oziroma 
raziskovalnem projektu razmerje vsote vseh ekvivalentov polne zaposlitve za 
tehnične in strokovne sodelavce ter vsote vseh ekvivalentov polne zaposlitve za 
raziskovalce ne sme biti večje kot:  
	
		- A razred: 0,10, 
 
		- B razred: 0,20, 
 
		- C razred: 
0,30, 
 
		- D razred: 0,35, 
 
		- E razred: 0,35, 
 
		- F razred: 0,35. 
 
	 
	24. člen  
	(Ostali 
stroški)  
	(1) Pri izračunu povprečne cene ekvivalenta polne zaposlitve se 
upoštevajo pri neposrednih stroških materiala in stroških storitev in 
amortizaciji naslednji stroški, ki jih je na podlagi knjigovodske listine 
neposredno ali s pomočjo verodostojno postavljenih ključev za delitev stroškov 
mogoče pripisati posameznemu projektu oziroma programu:  
	
		- neposredni stroški 
materiala v zvezi z raziskovalnim delom, ki pomenijo stroške nakupa materiala, 
polproizvodov in drobnega inventarja, neposredno potrebnih za izvedbo programa 
oziroma projekta; 
 
		- neposredni stroški storitev v zvezi z raziskovanim delom, ki 
pomenijo stroške potovanj, avtorsko delo in druge storitve, neposredno potrebne 
za izvedbo programa oziroma projekta; 
 
		- strošek raziskovalne opreme, ki se 
prizna v višini obračunane amortizacije ob upoštevanju obsega uporabljene 
raziskovalne opreme, neposredno potrebne za izvedbo posameznega programa oziroma 
projekta, razen programa mladih raziskovalcev. Obseg uporabe posamezne 
raziskovalne opreme mora raziskovalna organizacija izkazati z evidenco uporabe 
raziskovalne opreme. 
 
	 
	(2) Sredstva, ki jih raziskovalna organizacija prejme za 
pokritje stroškov amortizacije uporabljene raziskovalne opreme, raziskovalna 
organizacija v nadaljnjem koraku nameni za nabavo, s katero nadomesti ali obnovi 
potrebno raziskovalno opremo. Iz sredstev, ki jih je raziskovalna organizacija 
prejela za pokritje stroškov amortizacije, je raziskovalna organizacija 
najpozneje v petih letih od zaključka leta, v katerem je prejela sredstva, 
dolžna pričeti postopek nakupa nove raziskovalne opreme.  
	(3) Pri določitvi 
višine sredstev stroškov materiala za izvedbo infrastrukturnih programov se 
upoštevajo dejanski stroški materiala in stroški storitev. Pri določitvi višine 
sredstev za pokrivanje stroškov amortizacije za izvedbo infrastrukturnih 
programov se upoštevajo dejanski stroški obnavljanja in nadomeščanja 
raziskovalne opreme in drugih osnovnih sredstev, neposredno potrebnih za izvedbo 
infrastrukturnih programov.  
	(4) Pri določitvi višine sredstev za mlade 
raziskovalce se stroški materiala in stroški storitev financirajo v višini 60 
odstotkov glede na višino, določeno za posamezno cenovno kategorijo, v 
ekvivalentu polne zaposlitve pri raziskovalnih programih oziroma raziskovalnih 
projektih. Če razpoložljiva sredstva proračuna ne zadoščajo za pokritje stroškov 
materiala in storitev v navedenem obsegu, se delež sorazmerno zniža.  
	25. člen 
 
	(Stroški, ki se pokrivajo v okviru ustanoviteljskih obveznosti) 
	 
	(1) Posredni 
stroški, ki se pokrivajo v okviru ustanoviteljskih obveznosti, so stroški 
upravljanja in vodenja, fiksni stroški delovanja, ki predstavljajo posredne 
stroške za zagotavljanje pogojev za izvajanje raziskovalnega dela ter stroški 
vzdrževanja in obnavljanja nepremičnin in opreme.  
	(2) Natančnejšo opredelitev 
ter način izračuna višine stroškov, ki se pokrivajo v okviru ustanoviteljskih 
obveznosti, predpiše agencija.  
	26. člen  
	(Povračila stroškov v zvezi z delom in 
drugih osebnih prejemkov)  
	(1) Povračila stroškov v zvezi z delom in drugih 
osebnih prejemkov, so:  
	
		- stroški za prehrano med delom, 
 
		- stroški za prevoz na 
delo in z dela, 
 
		- regres ter 
 
		- ostali stroški, ki jih opredeljujejo pravni 
predpisi, ki urejajo to področje. 
 
	 
	(2) Postopek in način izračuna povračil 
sredstev v zvezi z delom in drugih osebnih prejemkov iz prejšnjega odstavka 
predpiše agencija v skladu z veljavnimi predpisi.  
	27. člen  
	(Povprečna cena 
ekvivalenta polne zaposlitve)  
	(1) Povprečna cena enega ekvivalenta polne 
zaposlitve se določi za posamezno cenovno kategorijo (A, B, C, D, E in F) na 
podlagi števila obračunskih točk, določenih za posamezne elemente cene.  
	(2) 
Število obračunskih točk za posamezne elemente cene glede na kategorijo je:  
	
		- za 
izvajalce raziskovalnih programov:
 
   
	 
	
		
			 | 
			
			ELEMENT CENE | 
			
			A | 
			
			B | 
			
			C | 
			
			D | 
			
			E | 
			
			F | 
		 
		
			| 
			1. | 
			
			Plača | 
			
			121,65 | 
			
			121,65 | 
			
			121,65 | 
			
			121,65 | 
			
			121,65 | 
			
			121,65 | 
		 
		
			| 
			2. | 
			
			Prispevki | 
			
			19,56 | 
			
			19,56 | 
			
			19,56 | 
			
			19,56 | 
			
			19,56 | 
			
			19,56 | 
		 
		
			| 
			3. | 
			
			Materialni stroški in 
			storitve | 
			
			33,94 | 
			
			47,87 | 
			
			63,66 | 
			
			79,64 | 
			
			94,90 | 
			
			110,14 | 
		 
		
			| 
			4. | 
			
			Amortizacija | 
			
			9,64 | 
			
			17,90 | 
			
			30,34 | 
			
			40,29 | 
			
			50,53 | 
			
			60,77 | 
		 
		
			 | 
			
			Obračunske točke | 
			
			184,79 | 
			
			206,98 | 
			
			235,21 | 
			
			261,14 | 
			
			286,64 | 
			
			312,12 | 
		 
	 
 
	
	- za izvajalce raziskovalnih projektov: 
 
  
 
	
		
			 | 
			
			ELEMENT CENE | 
			
			A | 
			
			B | 
			
			C | 
			
			D | 
			
			E | 
			
			F | 
		 
		
			| 
			1. | 
			
			Plača | 
			
			107,39 | 
			
			107,39 | 
			
			107,39 | 
			
			107,39 | 
			
			107,39 | 
			
			107,39 | 
		 
		
			| 
			2. | 
			
			Prispevki | 
			
			17,31 | 
			
			17,31 | 
			
			17,31 | 
			
			17,31 | 
			
			17,31 | 
			
			17,31 | 
		 
		
			| 
			3. | 
			
			Materialni stroški in 
			storitve | 
			
			33,94 | 
			
			47,87 | 
			
			63,66 | 
			
			79,64 | 
			
			94,90 | 
			
			110,14 | 
		 
		
			| 
			4. | 
			
			Amortizacija | 
			
			9,64 | 
			
			17,90 | 
			
			30,34 | 
			
			40,29 | 
			
			50,53 | 
			
			60,77 | 
		 
		
			 | 
			
			Obračunske točke | 
			
			168,28 | 
			
			190,47 | 
			
			218,70 | 
			
			244,63 | 
			
			270,13 | 
			
			295,61 | 
		 
	 
 
	- za izvajalce 
infrastrukturnih programov: 
 
  
 
	
		
			 | 
			
			ELEMENT CENE | 
			
			A | 
			
			B | 
			
			C | 
			
			D | 
			
			E | 
			
			F | 
		 
		
			| 
			1. | 
			
			Plača | 
			
			68,02 | 
			
			68,02 | 
			
			68,02 | 
			
			68,02 | 
			
			68,02 | 
			
			68,02 | 
		 
		
			| 
			2. | 
			
			Prispevki | 
			
			10,97 | 
			
			10,97 | 
			
			10,97 | 
			
			10,97 | 
			
			10,97 | 
			
			10,97 | 
		 
		
			 | 
			
			Obračunske točke | 
			
			78,99 | 
			
			78,99 | 
			
			78,99 | 
			
			78,99 | 
			
			78,99 | 
			
			78,99 | 
		 
	 
 
(3) Obseg financiranja s strani 
agencije, vezan na posameznega raziskovalca, lahko znaša največ en ekvivalent 
polne zaposlitve.  
28. člen  
	(Financiranje raziskovalnega projekta oziroma 
programa brez plače)  
(1) Pri določitvi obsega financiranja raziskovalnega 
projekta oziroma raziskovalnega programa brez plače se v stroškovnih elementih 
ekvivalentov polne zaposlitve odštejeta postavki za plače ter prispevke za tiste 
raziskovalce, ki že imajo plačo financirano iz proračuna.  
(2) Prijavitelj 
raziskovalnega projekta oziroma raziskovalnega programa brez plače mora ob 
prijavi priložiti finančni načrt izvajanja projekta oziroma programa, s katerim 
utemelji celoten obseg zaprošenih sredstev za izvedbo projekta oziroma programa. 
 
29. člen  
(Vrednost in sprememba števila obračunskih točk)  
(1) Vrednost 
obračunske točke se vsako leto izračuna na novo, tako da se vrednost točke v 
predhodnem letu indeksira z rastjo cen življenjskih potrebščin.  
(2) Število točk 
pri stroškovnih elementih materiala in storitev ter amortizacije se ne 
spreminja. Število točk pri stroškovnih elementih plač ter prispevkov se za 
posamezno leto izračuna, tako da se povprečna plača, izračunana glede na 17., 
18. in 19. člen te uredbe, deli z vrednostjo obračunske točke.  
(3) Spremembo 
vrednosti točke in števila točk ter višine financiranja mladih raziskovalce 
glede na določila te uredbe izračuna agencija. Na podlagi izračuna direktor 
agencije sprejme sklep, ki ga agencija objavi na svoji spletni strani.  
30. člen 
 
(Povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve za sofinanciranje raziskovalnih 
projektov centrov odličnosti in večstranskih projektov)  
(1) Za določanje obsega 
sredstev za raziskovalne projekte centrov odličnosti ter za določanje obsega 
sredstev za večstranske mednarodne raziskovalne projekte, ki se sofinancirajo 
prek mednarodnih organizacij in konzorcijev v okviru Evropske unije in se zanje 
upoštevajo nacionalna pravila, se uporablja povprečna cena ekvivalenta polne 
zaposlitve za cenovno kategorijo raziskovalnega projekta cenovne kategorije A, 
B, C ali D.  
(2) V okviru stroškovnih elementov ekvivalenta polne zaposlitve za 
sofinanciranje raziskovalnih projektov, opredeljenih v prejšnjem odstavku, se 
priznajo tudi posredni stroški v višini do 20 odstotkov vrednosti cene 
ekvivalenta polne zaposlitve za cenovno kategorijo raziskovalnega projekta, pri 
čemer se ostali štirje elementi cene ekvivalenta polne zaposlitve znižajo.  
(3) 
(črtan)  
IV. SPREMLJANJE PORABE SREDSTEV  
31. člen  
(Spremljanje porabe sredstev) 
 
Raziskovalna organizacija, v kateri se programi oziroma projekti izvajajo na 
podlagi pogodb, mora v letnem poročilu glede namenske porabe sredstev proračuna 
priložiti finančni obračun s podano porabo sredstev po elementih, ki so s to 
uredbo določeni za določitev cene ekvivalenta polne zaposlitve.  
32. člen 
 
(Namenska poraba)  
(1) Namensko porabo sredstev za izvajanje raziskovalne 
dejavnosti, financirane iz proračuna, se preveri tako, da se računovodsko 
ugotovljena dejanska poraba, ki se izkaže tudi v finančnem poročilu posameznemu 
financerju (v nadaljnjem besedilu: financer) za navedene vrste izdatkov v tabeli 
v preteklem letu, primerja z nakazanimi sredstvi za preteklo leto.  
(2) Namenska 
poraba sredstev za izvajanje programov oziroma projektov se preverja tako, da se 
računovodsko izkazana poraba za posamezne stroškovne elemente v strukturi cene 
ekvivalenta polne zaposlitve za posamezen program oziroma projekt primerja z 
nakazanimi sredstvi programa oziroma projekta.  
(3) (črtan)  
33. člen  
(Dovoljena 
odstopanja)  
(1) V okviru odobrenih sredstev v strukturi programov oziroma 
projektov lahko poraba sredstev za plače odstopa do 5 odstotkov pri razporeditvi 
raziskovalnih ur na raziskovalce oziroma strokovno tehnične sodelavce.  
(2) V 
okviru odobrenih sredstev v strukturi programov oziroma projektov lahko poraba 
po posameznih stroškovnih elementih odstopa v breme oziroma korist enega ali več 
stroškovnih elementov, pri vsakem največ do 15 odstotkov razen porabe pri 
stroškovnem elementu amortizacija, ki lahko odstopa največ do 30 odstotkov.  
(3) 
Poleg odstopanj, določenih v prejšnjem odstavku, je dovoljen dodaten prenos iz 
sredstev namenjenih pokrivanju neposrednih stroškov materiala in storitev 
programa oziroma projekta v višini 15 odstotkov ob pogoju, da gre v celoti za 
prenos sredstev v korist sredstev za pokrivanje stroškov amortizacije opreme, 
neposredno potrebne pri izvedbi programa oziroma projekta. V tem primeru je 
dovoljeno odstopanje, določeno v prejšnjem odstavku, za sredstva za pokrivanje 
stroškov amortizacije lahko preseženo za preneseni del iz sredstev za neposredne 
stroške materiala in storitev.  
(4) Dodatno odstopanje je dovoljeno, kadar na 
programu oziroma projektu ni izplačanih avtorskih honorarjev oziroma storitev 
fizičnim osebam po drugih pogodbah, in sicer se lahko delež za avtorske 
honorarje, ki je določen v 35. členu te uredbe, prenese v plače ter prispevke. 
 
(5) Pri raziskovalnih programih in raziskovalnih projektih je dodatno dovoljena 
poraba sredstev za stroške materiala in storitev ter sredstev za pokrivanje 
stroškov amortizacije raziskovalne opreme za pokrivanje fiksnih stroškov in 
stroškov upravljanja zavoda, ki so potrebni za nemoteno izvajanje raziskovalnih 
programov in raziskovalnih projektov, pri čemer je potrebno upoštevati, da vsota 
tega prenosa na nivoju celotne raziskovalne organizacije ne sme preseči 15 
odstotkov. Če je izvajalka univerza, velja omejitev za posamezno članico.  
(6) 
Pri programih oziroma projektih je dodatno dovoljena poraba sredstev za 
pokrivanje povračil stroškov v zvezi z delom in drugimi osebnimi prejemki 
izvajalcev programov in projektov, ki jih financira agencija v sorazmernem delu 
glede na obseg financiranja s strani agencije, če obveznosti niso poravnane iz 
drugih proračunskih virov.  
(7) Če izvajanje programov oziroma projektov traja 
več kot eno leto, je dovoljeno ob koncu poslovnega leta v okviru obdobja 
izvajanja programov oziroma projektov izkazati kratkoročno odložene prihodke, 
skladno z Zakonom o računovodstvu in/ali Slovenskimi računovodskimi standardi, 
na način, da se ohrani struktura in namen v okviru dovoljenih odstopanj, 
določenih s to uredbo.  
(8) Če raziskovalna organizacija pri izvajanju programa 
oziroma projekta uporablja raziskovalno opremo, ki je že v celoti amortizirana 
in ne more obračunati amortizacije, oziroma če znesek sredstev, prejetih od 
financerja, za pokrivanje stroškov amortizacije presega znesek stroškov 
amortizacije obračunskega obdobja, se za razliko prihodkov iz tega naslova 
oblikuje presežek prihodkov nad odhodki. Presežek iz tega naslova pa se 
razporedi za investiranje v nakup raziskovalne opreme ali sredstva vrne v 
proračun, skladno z normativnimi akti, ki urejajo razporejanje presežka 
prihodkov nad odhodki.  
(9) Če pri izvajanju programov oziroma projektov pride do 
nižjih stroškov od normiranih, ki so določeni s to uredbo in iz tega naslova 
pride do presežka prihodkov nad odhodki, je dovoljeno presežek, ki nastane iz 
naslova financiranja programov oziroma projektov, razporediti za razvoj 
raziskovalne dejavnosti, in sicer za investiranje v nakup raziskovalne opreme 
oziroma presežek vrniti v proračun, skladno z ustanovitvenimi akti in ostalimi 
normativnimi akti, ki urejajo razporejanje presežka prihodkov nad odhodki.  
(10) 
Če se presežek prihodkov nad odhodki iz naslova izvajanja raziskovalne 
dejavnosti, financirane iz proračuna, nameni za nakup raziskovalne opreme, mora 
biti ta nakup izveden najpozneje v petih letih od datuma zaključka leta, na 
katerega se ugotovljeni presežek nanaša.  
(11) O višini presežka, ki je nastal iz 
naslova sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti, financirane iz proračuna, 
je raziskovalna organizacija o njegovi razporeditvi in porabi dolžna poročati 
financerju.  
34. člen  
(Odgovornost za porabo sredstev)  
Za namensko in učinkovito 
porabo sredstev, odobrenih za izvajanje programov in projektov v okviru 
izvajanja raziskovalne dejavnosti financiranja iz proračuna, so poleg vodstvenih 
oseb raziskovalnih organizacij soodgovorni tudi vodje raziskovalnih programov in 
projektov oziroma mentorji mladim raziskovalcem, kar pomeni, da morajo biti 
vključeni v načrtovanje porabe, odločanje o porabi ter poročanje.  
35. člen 
 
(Izplačila avtorskih honorarjev)  
(1) Izvajalci programov oziroma projektov so 
dolžni upoštevati omejitve, ki jih v zvezi z opravljanjem dela preko avtorskih 
in podjemnih pogodb sprejme Vlada Republike Slovenije ali Državni zbor Republike 
Slovenije. Poleg tega pa so izvajalci programov oziroma projektov dolžni 
upoštevati tudi omejitve, določene v tem členu.  
(2) Iz stroškov materiala in 
storitev programa oziroma projekta je za posamezno cenovno kategorijo dovoljeno 
izplačati avtorske honorarje oziroma storitve fizičnim osebam po drugih pogodbah 
(v nadaljnjem besedilu: avtorski honorarji) do ene tretjine vrednosti stroškov 
materiala in storitev cenovne kategorije C, pod pogojem da delo nima elementov 
delovnega razmerja.  
(3) Izplačila avtorskih honorarjev iz sredstev za programe 
oziroma projekte, financirane iz proračuna, niso dovoljena za zaposlene na 
raziskovalni organizaciji, razen za direktorje javnih raziskovalnih zavodov ob 
izpolnjevanju pogoja, da delo, opredeljeno v avtorski pogodbi, ne sodi v okvir 
del in nalog po pogodbi o zaposlitvi.  
(4) Posamezna raziskovalna organizacija, 
ki izplača avtorski honorar iz sredstev proračuna, prejetih za izvajanje 
raziskovalne dejavnosti, mora upoštevati, da je najvišja dovoljena višina, ki jo 
lahko posamezniku v letu izplača, do 30 odstotkov vrednosti plačnega dela 
ekvivalenta polne zaposlitve.  
(5) Če je upravičenec do avtorskega honorarja 
zaposleni na raziskovalni organizaciji, mora biti delo, ki je predmet plačila po 
avtorski pogodbi, opravljeno izven delovnega časa. Raziskovalna organizacija je 
dolžna zagotoviti ustrezne evidence, iz katerih je razvidno, da je predmetno 
delo bilo opravljeno izven delovnega časa.  
(6) Če raziskovalno delo, ki je 
predmet plačila po avtorski pogodbi, nastane z materialnimi sredstvi 
raziskovalne organizacije, se stroški materialnih sredstev raziskovalne 
organizacije ne smejo vključiti v avtorski honorar.  
36. člen  
(Ostala odstopanja) 
 
(1) Dodatna odstopanja oziroma izjeme, poleg navedenih v 33. členu te uredbe, so 
dovoljena v soglasju s financerjem, ki se ga izda v obliki sklepa na podlagi 
utemeljitve, podane skupaj s finančnim poročilom. Pri tem je potrebno 
upoštevati, da skupna vsota porabe sredstev za pokrivanje stroškov materiala in 
storitev ter stroškov amortizacije projekta oziroma programa, ki se nameni za 
pokrivanje posrednih stroškov na nivoju celotne organizacije ali v posamezni 
članici, če je izvajalka univerza, ne sme preseči 15 odstotkov teh sredstev, 
razen na podlagi predhodnega soglasja agencije.  
(2) Izvajanje raziskovalnih ali 
infrastrukturnih programov se vsebinsko lahko dopolnjuje z izvajanjem evropskih 
in drugih mednarodnih projektov, kar je dovoljeno izkazati kot njihovo 
sofinanciranje ob pogoju, da gre za vsebinsko povezane raziskave, ki se 
dopolnjujejo, in ne za podvajanje ter da hkrati tako vsebinsko in finančno 
povezovanje ni v nasprotju s pravili financerjev teh projektov.  
(3) Če je v 
skupino, ki izvaja raziskovalni projekt ali raziskovalni program, vključen 
raziskovalec, ki ima status invalida, je dovoljeno del sredstev za pokrivanje 
stroškov materiala in storitev ter stroškov amortizacije raziskovalne opreme 
nameniti za nakup pripomočka, ki mu omogoči nemoteno raziskovalno delo, če za to 
ni mogoče pridobiti drugih javnofinančnih sredstev.  
IV.a IZVAJANJE DOPOLNILNIH 
UKREPOV  
36.a člen  
(izvajanje dopolnilnih ukrepov)  
Določbe te uredbe se 
uporabljajo tudi v primeru, ko je ministrstvo, pristojno za znanost, izvajalec 
ukrepov iz Raziskovalne in inovacijske strategije Slovenije, ukrepov, 
financiranih iz sredstev evropske kohezijske politike, in ukrepov, pri katerih 
je postopek za dodelitev sredstev izveden na evropski oziroma transnacionalni 
ravni.  
Minister, pristojen za znanost, sprejme program za izvajanje ukrepov iz 
prejšnjega odstavka, ki se objavi na spletni strani ministrstva. 
 
 
Uredba o normativih in standardih za 
določanje sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti, financirane iz 
Proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 103/11) vsebuje naslednje 
prehodne in končni določbi: 
 »V. PREHODNE DOLOČBE  
37. člen  
(Pretvorba 
raziskovalnih ur v ekvivalent polne zaposlitve)  
Za leto 2011 in nadaljnja leta 
se upošteva, da ima en ekvivalent polne zaposlitve 1 700 efektivnih 
raziskovalnih ur. Pretvorba v ekvivalent polne zaposlitve se opravi z 
zaokrožitvijo na dve decimalni mesti.  
38. člen  
(Vrednost obračunske točke za 
leto 2011)  
Vrednost obračunske točke za leto 2011 znaša 273,45 eura.  
39. člen 
 
(Določitev cenovnih kategorij)  
(1) Za programe oziroma projekte, ki so ob 
uveljavitvi te uredbe že uvrščeni v cenovno kategorijo, se za leto 2011 cenovna 
kategorija ne spremeni.  
(2) Če v letu 2012 in nadaljnjih letih za že potekajoče 
raziskovalne programe oziroma raziskovalne projekte pride do spremembe cenovne 
kategorije, se sprememba kategorije opravi tako, da se ohrani finančni obseg 
financiranja. Pri pretvorbi se upošteva obseg sredstev. Zaokrožitve se opravijo 
na celo raziskovalno uro, pri pretvorbi v ekvivalent polne zaposlitve pa na dve 
decimalni mesti natančno.  
40. člen  
(Izjema od začetka uporabe)  
(1) 33. člen te 
uredbe, ki ureja dodatna odstopanja, se v letu 2011 uporablja za porabo vseh 
sredstev, prejetih iz proračuna, za izvajanje programov oziroma projektov za 
leto 2011.  
(2) Četrti odstavek 24. člena te uredbe se začne uporabljati 1. 
januarja 2012.  
VI. KONČNI DOLOČBI  
41. člen  
(Prenehanje veljavnosti)  
Z dnem 
uveljavitve te uredbe preneha veljati Uredba o normativih in standardih za 
določanje sredstev za izvajanje nacionalnega raziskovalnega in razvojnega 
programa (Uradni list RS, št. 74/04, 32/05, 26/06, 80/07, 89/08 in 102/09).  
42. 
člen  
(Začetek veljavnosti)  
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v 
Uradnem listu Republike Slovenije.«.  
 
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o normativih in standardih za 
določanje sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti, financirane iz 
Proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 56/12) vsebuje naslednje 
prehodne in končno določbo:  
»PREHODNE DOLOČBE  
8. člen  
(Vrednost obračunske točke 
za leto 2012)  
Vrednost obračunske točke za leto 2012 znaša 278,92 eura.  
9. člen 
 
(Določitev cenovnih kategorij)  
(1) Za programe oziroma projekte, ki so ob 
uveljavitvi te uredbe že uvrščeni v cenovno kategorijo, se za leto 2011 cenovna 
kategorija ne spremeni.  
(2) Za programe oziroma projekte, ki potekajo v letu 
2012 in so skladno s to uredbo razvrščeni v cenovne kategorije, se zniža višina 
sofinanciranja za leto 2012 za en cenovni razred. Ukrep znižanja cenovnih 
razredov ostane do izteka obdobja, določenega za izvajanje posameznega programa 
oziroma projekta.  
(3) Cenovne kategorije se ne znižajo pri projektih ciljnih 
raziskovalnih programov.  
(4) Znižanje cenovnih kategorij v programu mladih 
raziskovalcev se izvede prvi dan naslednjega meseca po uveljavitvi te uredbe. 
 
(5) Če se v letu 2012 in nadaljnjih letih za že potekajoče raziskovalne programe 
oziroma raziskovalne projekte na predlog izvajalca cenovna kategorija spremeni, 
se sprememba kategorije opravi tako, da se ohrani finančni obseg financiranja. 
Pri pretvorbi se upošteva obseg sredstev po izvedenem znižanju cenovnih 
kategorij. Zaokrožitve se opravijo na celo raziskovalno uro, pri pretvorbi v 
ekvivalent polne zaposlitve pa na dve decimalni mesti natančno.  
10. člen  
(Zamik 
uporabe)  
3. in 5. člen te uredbe se začneta uporabljati prvi dan naslednjega 
meseca po uveljavitvi te uredbe.  
KONČNA DOLOČBA  
11. člen  
(Začetek veljavnosti) 
 
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike 
Slovenije.«. 
 
Uredba o spremembah in 
dopolnitvah Uredbe o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje 
raziskovalne dejavnosti, financirane iz Proračuna Republike Slovenije (Uradni 
list RS, št. 15/14) vsebuje naslednjo končno določbo:  
»5. člen  
Ta uredba začne 
veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«. 
 
Uredba o spremembah in dopolnitvah 
Uredbe o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje 
raziskovalne dejavnosti, financirane iz Proračuna Republike Slovenije (Uradni 
list RS, št. 103/15) vsebuje naslednjo prehodno in končno določbo:  
»PREHODNA IN 
KONČNA DOLOČBA  
11. člen  
Določbe drugega odstavka 6. člena, tretjega odstavka 7. 
člena in drugega odstavka 9. člena te uredbe se uporabljajo tudi za vsa 
sredstva, dodeljena za leto 2015.  
12. člen  
(začetek veljavnosti)  
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«. 
            
            
             |