Zakoni, predpisi, normativni akti |
Veljavni akti |
|
|
Uredba je bila v veljavi do 23.07.2012. Od 24.07.2012 velja spremenjena
uredba o normativih in standardih.
Na podlagi 13. člena Zakona o raziskovalni in
razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 22/06 – uradno prečiščeno besedilo,
61/06 - ZDru-1, 112/07 in 9/11) izdaja Vlada Republike Slovenije
Uredbo o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti financirane iz Proračuna Republike Slovenije - v veljavi do 23.07.2012
I. SPLOŠNI DOLOČBI
1. člen
(Vsebina uredbe)
S to uredbo se določijo normativi in standardi, kot podlaga za določitev
obsega sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti v obliki raziskovalnih
programov, raziskovalnih projektov, infrastrukturnih programov, programa
usposabljanja mladih raziskovalcev (v nadaljnjem besedilu: programi oziroma
projekti), ustanoviteljskih obveznosti in ostalih povračil v zvezi z delom in
drugih osebnih prejemkov, katerih izvajaje se financira iz Proračuna Republike
Slovenije, za določitev cene ekvivalenta polne zaposlitve ter za spremljanje in
porabo sredstev proračuna Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. člen
(Obseg sredstev)
Obseg sredstev, potrebnih za izvedbo programa oziroma projekta, se določi
odvisno od razvrstitve programa oziroma projekta po vrsti raziskave, povprečne
cene ekvivalenta polne zaposlitve in dodeljenega števila ekvivalentov polne
zaposlitve za izvedbo programa oziroma projekta.
II. RAZVRSTITEV PROGRAMOV OZIROMA PROJEKTOV PO VRSTI RAZISKAVE
3. člen
(Razvrstitev programov oziroma projektov)
(1) Programe oziroma projekte se razvršča z določitvijo točk, glede na vrsto
raziskave, v cenovne kategorije: A, B, C in D.
(2) Število točk se določi ob upoštevanju:
- okolja, kjer se raziskava izvaja;
- potrebne raziskovalne opreme in drugih, za izvajanje raziskave
potrebnih, osnovnih sredstev;
- neposrednih materialnih stroškov in stroškov storitev;
- posebnih pogojev pri izvajanju programa oziroma projekta.
(3) Poleg kriterijev iz prejšnjega odstavka je za razvrstitev potrebno
upoštevati še kriterij, ki je vezan na stopnjo opremljenosti raziskovalne
organizacije, kjer raziskovalna skupina izvaja programe oziroma projekte.
4. člen
(Razvrstitev glede na okolje izvajanja)
Glede na okolje, v katerem se raziskava izvaja, so raziskovalni programi
oziroma projekti razvrščeni v kabinetne, laboratorijske in terenske.
5. člen
(Kabinetni programi oziroma projekti)
V kabinetne programe oziroma projekte se razvrsti raziskava, če:
- se izvaja v prostorih (kabinetih) raziskovalnih organizacij;
- za izvajanje ni potreben prostor s posebno opremo (laboratorij);
- se pri obdelavi podatkov uporablja računalnik;
- se izvaja v zaprtih prostorih (arhivih, knjižnicah), izven kraja sedeža
raziskovalne organizacije.
6. člen
(Laboratorijski programi oziroma projekti)
V laboratorijske programe oziroma projekte se razvrsti raziskava, če:
- se več kot 20 odstotkov raziskave izvaja v laboratoriju in se pri
raziskovanju uporablja posebna laboratorijska oziroma infrastrukturna
računalniška oprema;
- skupna vrednost laboratorijske opreme, ki je potrebna za izvajanje
raziskave, znaša vsaj 50.000 eurov.
7. člen
(Terenski programi oziroma projekti)
V terenske programe oziroma projekte se razvrsti raziskava, če:
- se izvaja na prostem (polje, gozd...);
- se izvaja v kraju sedeža raziskovalne organizacije na zemljišču, s
katerim upravlja raziskovalna organizacija;
- se izvaja izven sedeža raziskovalne organizacije;
- se pri izvajanju uporablja oprema v vrednosti najmanj 30.000 eurov;
- je potrebna dodatna nekvalificirana oziroma kvalificirana delovna sila.
8. člen
(Točkovanje programov oziroma projektov glede na okolje
izvajanja)
Posamezne programe oziroma projekte se točkuje glede na razvrstitev v skladu
s 5., 6. in 7. členom te uredbe tako, da se dodeli:
- do 30 točk za kabinetni program oziroma projekt;
- do 50 točk za laboratorijski program oziroma projekt;
- do 40 točk za terenski program oziroma projekt.
9. člen
(Točkovanje programov oziroma projektov glede na sedež)
Programu oziroma projektu, ki se vsaj 25 odstotkov časa izvaja izven sedeža
raziskovalne organizacije, se dodeli:
- do 5 točk, če se raziskava izvaja v Sloveniji toda izven kraja sedeža
raziskovalne organizacije in se člani ekipe vračajo v kraj bivanja;
- do 10 točk, če se raziskava izvaja v Sloveniji toda izven kraja sedeža
raziskovalne organizacije in člani ekipe prenočujejo v kraju izvajanja
projekta;
- do 20 točk, če se raziskava izvaja v tujini.
10. člen
(Razvrstitev in točkovanje glede na opremo)
(1) Glede na opremo in druga sredstva, potrebna za izvedbo programa oziroma
projekta, se dodeli:
- do 15 točk za kabinetni program oziroma projekt, če je za izvajanje
potrebna računalniška oprema v vrednosti vsaj 50.000 eurov;
- do 30 točk laboratorijskemu programu oziroma projektu, kjer je za
izvajanje potrebna laboratorijska in računalniška oprema;
- do 25 točk za terenski program oziroma projekt, če se na terenu
uporablja posebna oprema.
(2) Ne glede na razvrstitev programa oziroma projekta se dodeli:
- 15 točk, če je za izvedbo programa oziroma projekta potrebna
raziskovalna oziroma infrastrukturna oprema ali osnovna sredstva (v
vrednosti posameznega instrumenta nad 200.000 eurov) in delovanje te opreme
ni v celoti pokrito iz proračuna, (oziroma ustrezno manj, če se sofinancira
iz proračuna, npr. za infrastrukturne centre);
- 15 točk, če je za izvedbo programa oziroma projekta potrebno vzdrževati
infrastrukturne objekte (npr. osnovna čreda, dolgoletni nasadi), pri čemer
se ne upoštevajo objekti, ki se posebej sofinancirajo iz proračuna;
- 5 točk, če se na terenu uporabljajo specialna prevozna sredstva, kot so
terenska vozila, prevozne terenske delovne postaje z merilno opremo ipd.
11. člen
(Razvrstitev in točkovanje glede na obseg stroškov)
V zvezi z neposrednimi materialnimi stroški in stroški storitev se dodeli:
- do 15 točk, če so materialni stroški in stroški storitev za izvedbo
programa oziroma projekta enaki ali večji od stroškov za bruto plače
izvajalcev;
- 5 točk, če materialni stroški in stroški storitev za izvedbo programa
oziroma projekta ne presegajo stroškov za bruto plače izvajalcev;
- do 30 točk, če raziskovalno skupino raziskovalnega projekta oziroma
raziskovalnega programa sestavlja več kot polovica raziskovalcev z
najvišjim raziskovalnim nazivom.
12. člen
(Razvrstitev in točkovanje glede na posebne pogoje)
V zvezi s posebnimi pogoji pri izvajanju programa oziroma projekta se dodeli:
- do 4 točke, kadar so pri izvedbi programa oziroma projekta potrebni
posebni zaščitni ukrepi za raziskovalce zaradi izpostavljanja povečani
nevarnosti (radioaktivno sevanje, delo z nevarnimi snovmi itd.);
- do 4 točke, kadar so pri izvedbi programa oziroma projekta potrebni
posebni zaščitni ukrepi in uporaba posebnih zaščitnih sredstev, da se
preprečijo škodljivi vplivi na okolje;
- do 4 točke, kadar je izvedba programa oziroma projekta sezonske narave
(določen del ali celotno raziskavo se lahko opravi samo v določenem letnem
času);
- do 3 točke, kadar je določene faze programa oziroma projekta, ki
obsegajo več kot 10 odstotkov časa celotnega programa oziroma projekta,
potrebno izvesti v več izmenskem delu.
13. člen
(Razvrstitev in točkovanje glede na raziskovalno
organizacijo)
(1) Kriterij, ki je vezan na raziskovalno organizacijo, je stopnja
opremljenosti raziskovalne organizacije, ki se izračuna kot delež osnovnih
sredstev v sredstvih raziskovalne organizacije. Pri izračunu se upoštevajo
podatki iz zadnje letne bilance stanja.
(2) Glede na ugotovljeno stopnjo opremljenosti se dodeli:
Delež osnovnih sredstev v % |
Točk |
do 25 |
8 |
do 55 |
13 |
nad 55 |
18 |
14. člen
(Razvrstitev v cenovno kategorijo)
(1) Zbrane točke po vseh kriterijih se seštejejo.
(2) Glede na seštevek točk uvrstimo raziskavo v ustrezno cenovno kategorijo
skladno s tabelo:
Seštevek točk |
Kategorija |
do 55 |
razred A |
od 55 do 80 |
razred B |
od 80 do 110 |
razred C |
od 110 |
razred D |
(3) Pri raziskovalnih programih in raziskovalnih projektih se, glede na
izračunano povprečno plačo skladno s to uredbo in vrednost obračunske točke
določene s to uredbo, k vsoti doda za plače in prispevke ustrezno število
točk. Skupno število točk za posamezno kategorijo se za raziskovalne
programe in raziskovalne projekte oblikuje ločeno.
(4) Infrastrukturnih programov se v cenovne kategorije ne razvršča. Pri
plačah pa se skladno s to uredbo določi povprečno plačo izvajalcev
infrastrukturnih programov ter glede na vrednost obračunske točke, določi
ustrezno število točk.
III. CENA EKVIVALENTA POLNE ZAPOSLITVE
15. člen
(Elementi za določitev cene)
Povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve se določi na podlagi dejanske
cene dela raziskovalca in dejanskih ostalih stroškov programa oziroma projekta.
16. člen
(Cena dela raziskovalca)
(1) Pri ceni dela raziskovalca se upošteva povprečno plačo raziskovalcev,
vključenih v programe oziroma projekte, financirane iz proračuna ter povprečne
prispevke delodajalca na izplačane plače.
(2) Pri ceni dela raziskovalca se pri izračunu upošteva, da ima posamezni
raziskovalec dovoljeno obremenitev največ en ekvivalent polne zaposlitve za
redno delo, za dopolnilno delo pa sorazmeren del tega obsega, v skladu s
predpisi, ki urejajo to področje.
17. člen
(Povprečna plača raziskovalcev na raziskovalnih programih)
(1) Pri izračunu povprečne plače za raziskovalce, vključene v raziskovalne
programe in financirane iz proračuna, se upošteva višina osnovne plače, dodatkov
in dela plače za delovno uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter
povprečno delovno dobo.
(2) Pri izračunu povprečne plače za financiranje v tekočem letu se upošteva
struktura izvajalcev raziskovalnih programov v preteklem letu. V izračunu se
upošteva naziv raziskovalcev in napredovanje za dva razreda v okviru naziva,
dovoljen odstotek mase za izplačilo delovne uspešnosti in napredovanj, ki velja
za zaposlene v javnem sektorju ter povprečno delovno dobo raziskovalcev,
vključenih v raziskovalne programe, ki znaša 24 let.
18. člen
(Povprečna plača raziskovalcev na raziskovalnih projektih)
(1) Pri izračunu povprečne plače za raziskovalce vključene v raziskovalne
projekte, financirane iz sredstev proračuna se upošteva višina osnovne plače,
dodatkov in dela plače za delovno uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno
pogodbo ter povprečno delovno dobo.
(2) Pri izračunu povprečne plače za financiranje v tekočem letu se upošteva
struktura izvajalcev raziskovalnih projektov v preteklem letu. V izračunu se
upošteva naziv raziskovalcev in napredovanje za dva razreda v okviru naziva,
dovoljen odstotek mase za izplačilo delovne uspešnosti in napredovanj, ki velja
za zaposlene v javnem sektorju ter povprečno delovno dobo raziskovalcev,
vključenih v raziskovalne projekte, ki znaša 24 let.
19. člen
(Povprečna plača izvajalcev infrastrukturnih programih)
(1) Pri izračunu povprečne plače za izvajalce vključene v infrastrukturne
programe, financirane iz sredstev proračuna se upošteva višina osnovne plače,
dodatkov in dela plače za delovno uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno
pogodbo ter povprečno delovno dobo.
(2) Pri izračunu povprečne plače za financiranje v tekočem letu se upošteva
struktura izvajalcev infrastrukturnih programov v preteklem letu. V izračunu se
upošteva naziv raziskovalcev in napredovanje za dva razreda v okviru naziva,
dovoljen odstotek mase za izplačilo delovne uspešnosti in napredovanj, ki velja
za zaposlene v javnem sektorju ter povprečno delovno dobo raziskovalcev,
vključenih v infrastrukturne programe, ki znaša 24 let.
20. člen
(Mentorski dodatek)
Dodatek za mentorstvo mladim raziskovalcem pripada mentorjem na podlagi
kolektivne pogodbe, ki ureja javni sektor (v nadaljnjem besedilu: kolektivna
pogodba). Pri določitvi višine dodatka za mentorstvo mladim raziskovalcem velja
normativ, da se dodatek za mentorstvo mladim raziskovalcem obračuna v višini ene
ure uvajanja enega mladega raziskovalca dnevno in se za vsakega naslednjega
mladega raziskovalca poveča v sorazmernem deležu, vendar največ za štiri mlade
raziskovalce. Sredstva za mentorski dodatek se prištejejo k obroku za mlade
raziskovalce.
21. člen
(Plača mladih raziskovalcev)
Pri določitvi višine sredstev za plače mladih raziskovalcev se upošteva
višina osnovne plače, dodatkov in dela plače za delovno uspešnost v skladu z
zakonom in kolektivno pogodbo, ki ureja raziskovalno dejavnost, ter povprečno
delovno dobo za naziv, v okviru katerega se mladi raziskovalec usposablja, ki
znaša v okviru naziva:
- mladi raziskovalec 0 odstotkov,
- mladi raziskovalec na enovitem doktorskem študiju 0,99 odstotka in
- mladi raziskovalec z magisterijem na doktorskem študiju 1,99 odstotka.
22. člen
(Prispevki delodajalca)
Višina prispevkov delodajalca za izplačane plače se upošteva v zakonsko
določeni višini.
23. člen
(Tehnični in strokovni sodelavci)
(1) Če je za izvedbo raziskovalnega programa oziroma raziskovalnega projekta
potrebno sodelovanje tehničnih in strokovnih sodelavcev, se njihov obseg dela v
izračunu skupnega števila ekvivalenta polne zaposlitve na programu oziroma
projektu določi s faktorjem 2/3 (dve tretjini).
(2) Pri posameznem raziskovalnem programu oziroma raziskovalnem projektu
razmerje vsote vseh ekvivalentov polne zaposlitve za tehnične in strokovne
sodelavce ter vsote vseh ekvivalentov polne zaposlitve za raziskovalce ne sme
biti večje kot:
A razred 0,10,
B razred 0,20,
C razred 0,30,
D razred 0,35.
24. člen
(Ostali stroški)
(1) Pri izračunu povprečne cene ekvivalenta polne zaposlitve se upošteva pri
neposrednih materialnih stroških in stroških storitev in amortizaciji naslednje
stroške, ki jih je na podlagi knjigovodske listine neposredno ali s pomočjo
verodostojno postavljenih ključev za delitev stroškov mogoče pripisati
posameznemu projektu oziroma programu:
- neposredne materialne stroške v zvezi z raziskovalnim delom;
- neposredne stroške storitev v zvezi z raziskovalnim delom, kot so:
stroški potovanj, avtorsko delo, storitve po drugih pogodbah, vezane na
izvedbo programa oziroma projekta ipd.;
- strošek raziskovalne opreme, ki se prizna v višini obračunane
amortizacije ob upoštevanju obsega uporabljene raziskovalne opreme,
neposredno potrebne za izvedbo posameznega programa oziroma projekta, razen
programa mladih raziskovalcev. Obseg uporabe posamezne raziskovalne opreme
mora raziskovalna organizacija izkazati z evidenco uporabe raziskovalne
opreme.
(2) Sredstva, ki jih raziskovalna organizacija prejme za pokritje stroškov
amortizacije uporabljene raziskovalne opreme, raziskovalna organizacija v
nadaljnjem koraku nameni za nabavo, s katero nadomesti ali obnovi potrebno
raziskovalno opremo. Iz sredstev, ki jih je raziskovalna organizacija prejela za
pokritje stroškov amortizacije, je raziskovalna organizacija najpozneje v petih
letih od zaključka leta, v katerem je prejela sredstva, dolžna pričeti postopek
nakupa nove raziskovalne opreme.
(3) Pri določitvi višine sredstev materialnih stroškov za izvedbo
infrastrukturnih programov se upošteva dejanske materialne stroške in stroške
storitev. Pri določitvi višine sredstev za pokrivanje stroškov amortizacije za
izvedbo infrastrukturnih programov se upoštevajo dejanski stroški obnavljanja in
nadomeščanja raziskovalne opreme in drugih osnovnih sredstev, neposredno
potrebnih za izvedbo infrastrukturnih programov.
(4) Pri določitvi višine sredstev za mlade raziskovalce se financira
materialne stroške in stroške storitev, v deležu glede na višino določeno za
posamezno cenovno kategorijo v ekvivalentu polne zaposlitve pri raziskovalnih
programih oziroma raziskovalnih projektih. Glede na naziv, v okviru katerega se
mladi raziskovalec usposabljanja, znaša delež financiranja za:
- mladega raziskovalca 55 odstotkov,
- mladega raziskovalca na enovitem doktorskem študiju 65 odstotkov in
- mladega raziskovalca z magisterijem na doktorskem študiju 65 odstotkov.
Če razpoložljiva sredstva proračuna ne zadoščajo za pokritje stroškov
materiala in storitev v navedenem obsegu, se delež sorazmerno zniža.
25. člen
(Stroški, ki se pokrivajo v okviru ustanoviteljskih
obveznosti)
(1) Posredni stroški, ki se pokrivajo v okviru ustanoviteljskih obveznosti,
so stroški upravljanja in vodenja, fiksni stroški delovanja, ki predstavljajo
posredne stroške za zagotavljanje pogojev za izvajanje raziskovalnega dela ter
stroški vzdrževanja in obnavljanja nepremičnin in opreme.
(2) Natančnejšo opredelitev ter način izračuna višine stroškov, ki se
pokrivajo v okviru ustanoviteljskih obveznosti, predpiše agencija.
26. člen
(Povračila stroškov v zvezi z delom in drugih osebnih
prejemkov)
(1) Povračila stroškov v zvezi z delom in drugih osebnih prejemkov, so:
- stroški za prehrano med delom,
- stroški za prevoz na delo in iz dela,
- regres ter
- ostali stroški, ki jih opredeljujejo pravni predpisi, ki urejajo to
področje.
(2) Postopek in način izračuna povračil sredstev v zvezi z delom in drugih
osebnih prejemkov iz prejšnjega odstavka predpiše agencija, v skladu z
veljavnimi predpisi.
27. člen
(Povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve)
(1) Povprečna cena enega ekvivalenta polne zaposlitve se določi za posamezno
cenovno kategorijo (A, B, C in D) na podlagi števila obračunskih točk, določenih
za posamezne elemente cene.
(2) Število obračunskih točk za posamezne elemente cene glede na kategorijo
je:
- za izvajalce raziskovalnih programov:
|
ELEMENT CENE |
A |
B |
C |
D |
1. |
Plača |
124,77 |
124,77 |
124,77 |
124,77 |
2. |
Prispevki |
20,08 |
20,08 |
20,08 |
20,08 |
3. |
Materialni stroški in storitve |
33,94 |
47,87 |
63,66 |
79,64 |
4. |
Amortizacija |
9,64 |
17,90 |
30,34 |
40,29 |
|
Obračunske točke |
188,43 |
210,62 |
238,85 |
264,78 |
- za izvajalce raziskovalnih projektov:
|
ELEMENT CENE |
A |
B |
C |
D |
1. |
Plača |
110,47 |
110,47 |
110,47 |
110,47 |
2. |
Prispevki |
17,78 |
17,78 |
17,78 |
17,78 |
3. |
Materialni stroški in storitve |
33,94 |
47,87 |
63,66 |
79,64 |
4. |
Amortizacija |
9,64 |
17,90 |
30,34 |
40,29 |
|
Obračunske točke |
171,83 |
194,02 |
222,25 |
248,18 |
- za izvajalce infrastrukturnih programov:
|
ELEMENT CENE |
A |
B |
C |
D |
1. |
Plača |
71,06 |
71,06 |
71,06 |
71,06 |
2. |
Prispevki |
11,44 |
11,44 |
11,44 |
11,44 |
|
Obračunske točke |
82,50 |
82,50 |
82,50 |
82,50 |
(3) Obseg financiranja s strani agencije, vezan na posameznega raziskovalca,
lahko znaša največ en ekvivalent polne zaposlitve.
28. člen
(Financiranje raziskovalnega projekta oziroma programa brez
plače)
(1) Pri določitvi obsega financiranja raziskovalnega projekta oziroma
raziskovalnega programa brez plače, se v stroškovnih elementih ekvivalentov
polne zaposlitve odštejeta postavki za plače ter prispevke, za tiste
raziskovalce, ki že imajo plačo financirano iz proračuna.
(2) Prijavitelj raziskovalnega projekta oziroma raziskovalnega programa brez
plače mora ob prijavi priložiti finančni načrt izvajanja projekta oziroma
programa, s katerim utemelji celoten obseg zaprošenih sredstev za izvedbo
projekta oziroma programa.
29. člen
(Vrednost in sprememba števila obračunskih točk)
(1) Vrednost obračunske točke se vsako leto izračuna na novo, tako da se
vrednost točke v predhodnem letu indeksira z rastjo cen življenjskih potrebščin.
(2) Število točk pri stroškovnih elementih blago in storitev ter amortizacija
se ne spreminja. Število točk pri stroškovnih elementih plač ter prispevkov se
za posamezno leto izračuna, tako da se povprečna plača, izračunana glede na 17.
18. in 19. člen te uredbe, deli z vrednostjo obračunske točke.
(3) Spremembo vrednosti točke in števila točk ter višine financiranja mladih
raziskovalce glede na določila te uredbe izračuna agencija. Na podlagi izračuna
direktor agencije sprejme sklep, ki ga agencija objavi na svoji spletni strani.
30. člen
(Povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve za
sofinanciranje raziskovalnih projektov centrov odličnosti)
(1) Za določanje obsega sredstev za raziskovalne projekte centrov odličnosti,
ki se sofinancirajo iz sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj, se
uporablja povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve za cenovno kategorijo
raziskovalnega projekta D.
(2) V okviru stroškovnih elementov ekvivalenta polne zaposlitve za
sofinanciranje raziskovalnih projektov centrov odličnosti se priznajo tudi
posredni (režijski) stroški v višini do 20 odstotkov vrednosti cene ekvivalenta
polne zaposlitve za cenovno kategorijo raziskovalnega projekta D, pri čemer se
ostali štirje elementi cene ekvivalenta polne zaposlitve sorazmerno znižajo.
(3) Posredne (režijske) stroške izvajalci raziskovalnih projektov centrov
odličnosti utemeljujejo na podlagi predpisov, ki urejajo porabo sredstev
strukturne politike v Republiki Sloveniji.
IV. SPREMLJANJE PORABE SREDSTEV
31. člen
(Spremljanje porabe sredstev)
Raziskovalna organizacija, v kateri se programi oziroma projekti izvajajo na
podlagi pogodb, mora v letnem poročilu glede namenske porabe sredstev proračuna
priložiti finančni obračun s podano porabo sredstev po elementih, ki so s to
uredbo določeni za določitev cene ekvivalenta polne zaposlitve.
32. člen
(Namenska poraba)
(1) Namensko porabo sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti,
financirane iz proračuna, se preveri tako, da se računovodsko ugotovljena poraba
za navedene vrste izdatkov v tabeli v preteklem letu primerja z nakazanimi
sredstvi za preteklo leto.
(2) Namenska poraba sredstev za izvajanje programov oziroma projektov, ki jih
izvajajo člani programske skupine, se preverja tako, da se računovodsko izkazana
poraba za posamezne stroškovne elemente v strukturi cene ekvivalenta polne
zaposlitve za programe oziroma projekte sodelavcev, vključenih v raziskovalni
program, primerja z nakazanimi sredstvi programov oziroma projektov članov
programske skupine.
(3) Namenska poraba sredstev za izvajanje programov oziroma projektov, ki jih
izvajajo člani, ki niso vključeni v programske skupine, se preverja tako, da se
računovodsko izkazana skupna poraba za posamezne stroškovne elemente v strukturi
cene za programe oziroma projekte, primerja z nakazanimi sredstvi za vse
programe oziroma projekte iz sredstev proračuna v raziskovalni organizaciji.
33. člen
(Dovoljena odstopanja)
(1) V okviru odobrenih sredstev v strukturi programov oziroma projektov lahko
poraba po posameznih stroškovnih elementih odstopa v breme oziroma korist enega
ali več stroškovnih elementov, pri vsakem največ do 15 odstotkov razen porabe
pri stroškovnem elementu amortizacija, ki lahko odstopa največ do 30 odstotkov.
(2) Poleg odstopanj, določenih v prejšnjem odstavku, je dovoljen dodaten
prenos iz sredstev namenjenih pokrivanju neposrednih materialnih in
nematerialnih stroškov programa oziroma projekta v višini 15 odstotkov ob
pogoju, da gre v celoti za prenos sredstev v korist sredstev za pokrivanje
stroškov amortizacije opreme, neposredno potrebne pri izvedbi programa oziroma
projekta. V tem primeru je dovoljeno odstopanje, določeno v prvem odstavku tega
člena, za sredstva za pokrivanje stroškov amortizacije lahko preseženo za
preneseni del iz sredstev za neposredne materialne in nematerialne stroške.
(3) Dodatno odstopanje je dovoljeno, kadar na programu oziroma projektu ni
izplačanih avtorskih honorarjev oziroma storitev fizičnim osebam po drugih
pogodbah, in sicer se lahko delež za avtorske honorarje, ki je določen v 35.
členu te uredbe, prenese v plače ter prispevke.
(4) Pri raziskovalnih programih in raziskovalnih projektih je dodatno
dovoljena poraba sredstev za materialne stroške in stroške storitev ter sredstev
za pokrivanje stroškov amortizacije raziskovalne opreme za pokrivanje fiksnih
stroškov zavoda, ki so potrebni za nemoteno izvajanje raziskovalnih programov in
raziskovalnih projektov, pri čemer je potrebno upoštevati, da vsota tega prenosa
na nivoju celotne raziskovalne organizacije ne sme preseči 12 odstotkov.
(5) Če izvajanje programov oziroma projektov traja več kot eno leto, je
dovoljeno, ob koncu poslovnega leta v okviru obdobja izvajanja programov oziroma
projektov izkazati kratkoročno odložene prihodke, skladno z Zakonom o
računovodstvu in/ali Slovenskimi računovodskimi standardi, na način, da se
ohrani struktura in namen v okviru dovoljenih odstopanj, določenih s to uredbo.
(6) Če raziskovalna organizacija pri izvajanju programa oziroma projekta
uporablja raziskovalno opremo, ki je že v celoti amortizirana in ne more
obračunati amortizacije oziroma če znesek sredstev prejetih od financerja za
pokrivanje stroškov amortizacije presega znesek stroškov amortizacije
obračunskega obdobja, se za razliko prihodkov iz tega naslova oblikuje presežek
prihodkov nad odhodki. Presežek iz tega naslova pa se razporedi za investiranje
v nakup raziskovalne opreme ali sredstva vrne v proračun, skladno z normativnimi
akti, ki urejajo razporejanje presežka prihodkov nad odhodki.
(7) Če pri izvajanju programov oziroma projektov pride do nižjih stroškov od
normiranih, ki so določeni s to uredbo in iz tega naslova pride do presežka
prihodkov nad odhodki, je dovoljeno presežek, ki nastane iz naslova financiranja
programov oziroma projektov, razporediti za razvoj raziskovalne dejavnosti, in
sicer: za investiranje v nakup raziskovalne opreme oziroma presežek vrniti v
proračun, skladno z ustanovitvenimi akti in ostalimi normativnimi akti, ki
urejajo razporejanje presežka prihodkov nad odhodki.
(8) Če se presežek prihodkov nad odhodki iz naslova izvajanja raziskovalne
dejavnosti, financirane iz proračuna, nameni za nakup raziskovalne opreme, mora
biti ta nakup izveden najpozneje v petih letih od datuma zaključka leta, na
katerega se ugotovljeni presežek nanaša.
(9) O višini presežka, ki je nastal iz naslova sredstev za izvajanje
raziskovalne dejavnosti, financirane iz proračuna, je raziskovalna organizacija
o njegovi razporeditvi in porabi dolžna poročati financerju.
34. člen
Za namensko in učinkovito porabo sredstev, odobrenih za izvajanje programov
in projektov v okviru izvajanja raziskovalne dejavnosti financiranja iz
proračuna, so poleg vodstvenih oseb raziskovalnih organizacij soodgovorni tudi
vodje raziskovalnih programov in projektov oziroma mentorji mladim
raziskovalcem, kar pomeni, da morajo biti vključeni v načrtovanje porabe,
odločanje o porabi ter poročanje.
35. člen
(Izplačila avtorskih honorarjev)
(1) Izvajalci programov oziroma projektov so dolžni upoštevati omejitve, ki
jih v zvezi z opravljanjem dela preko avtorskih in podjemih pogodb, sprejme
Vlada RS ali Državni zbor RS. Poleg tega pa so izvajalci programov oziroma
projektov dolžni upoštevati tudi omejitve določene v tem členu.
(2) Iz materialnih stroškov programa oziroma projekta je za posamezno cenovno
kategorijo dovoljeno izplačati avtorske honorarje oziroma storitve fizičnim
osebam po drugih pogodbah (v nadaljnjem besedilu: avtorski honorarji), do ene
tretjine vrednosti materialnih stroškov cenovne kategorije C, pod pogojem, da
delo nima elementov delovnega razmerja.
(3) Izplačila avtorskih honorarjev iz sredstev za programe oziroma projekte,
financirane iz proračuna, niso dovoljena za zaposlene na raziskovalni
organizaciji razen za direktorje javnih raziskovalnih zavodov ob izpolnjevanju
pogoja, da delo, opredeljeno v avtorski pogodbi, ne sodi v okvir del in nalog po
pogodbi o zaposlitvi.
(4) Posamezna raziskovalna organizacija, ki izplača avtorski honorar iz
sredstev proračuna, prejetih za izvajanje raziskovalne dejavnosti, mora
upoštevati, da je najvišja dovoljena višina, ki jo lahko posamezniku v letu
izplača, do 30 odstotkov vrednosti plačnega dela ekvivalenta polne zaposlitve.
(5) Če je upravičenec do avtorskega honorarja zaposleni na raziskovalni
organizaciji, mora biti delo, ki je predmet plačila po avtorski pogodbi,
opravljeno izven delovnega časa. Raziskovalna organizacija je dolžna zagotoviti
ustrezne evidence, iz katerih je razvidno, da je predmetno delo bilo opravljeno
izven delovnega časa.
(6) Če raziskovalno delo, ki je predmet plačila po avtorski pogodbi, nastane
z materialnimi sredstvi raziskovalne organizacije, se stroški materialnih
sredstev raziskovalne organizacije ne smejo vključiti v avtorski honorar.
36. člen
(Ostala odstopanja)
(1) Dodatna odstopanja oziroma izjeme, poleg navedenih v 33. členu, so
dovoljena v soglasju z agencijo, ki se ga izda v obliki sklepa na podlagi
utemeljitve, podane skupaj s finančnim poročilom. Pri tem je potrebno
upoštevati, da skupna vsota porabe sredstev za pokrivanje materialnih in
nematerialnih stroškov ter stroškov amortizacije projekta oziroma programa, ki
se nameni za pokrivanje posrednih stroškov na nivoju celotne organizacije, ne
sme preseči 12 odstotkov teh sredstev.
(2) Za raziskovalne projekte centrov odličnosti, ki se sofinancirajo iz
sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj, so dodatna odstopanja oziroma
izjeme, poleg navedenih v 33. členu te uredbe, dovoljena le po predhodnem
soglasju ministra, pristojnega za znanost, ki ga izda v obliki sklepa.
V. PREHODNE DOLOČBE
37. člen
(Pretvorba raziskovalnih ur v ekvivalent polne zaposlitve)
Za leto 2011 in nadaljnja leta se upošteva, da ima en ekvivalent polne
zaposlitve 1700 efektivnih raziskovalnih ur. Pretvorba v ekvivalent polne
zaposlitve se opravi z zaokrožitvijo na dve decimalni mesti.
38. člen
(Vrednost obračunske točke za leto 2011)
Vrednost obračunske točke za leto 2011 znaša 273,45 eurov.
39. člen
(Določitev cenovnih kategorij)
(1) Za programe oziroma projekte, ki so ob uveljavitvi te uredbe že uvrščeni
v cenovno kategorijo, se za leto 2011 cenovna kategorija ne spremeni.
(2) Če v letu 2012 in nadaljnjih letih za že potekajoče raziskovalne programe
oziroma raziskovalne projekte pride do spremembe cenovne kategorije, se
sprememba kategorije opravi tako, da se ohrani finančni obseg financiranja. Pri
pretvorbi se upošteva obseg sredstev. Zaokrožitve se opravijo na celo
raziskovalno uro, pri pretvorbi v ekvivalent polne zaposlitve pa na dve
decimalni mesti natančno.
40. člen
33. člen te uredbe, ki ureja dodatna odstopanja, se v letu 2011 uporablja za
porabo vseh sredstev, prejetih iz proračuna za izvajanja programov oziroma
projektov za leto 2011.
Četrti odstavek 24. člena te uredbe se začne uporabljati 1. januarja 2012.
VI. KONČNI DOLOČBI
41. člen
Z dnem uveljavitve te uredbe preneha veljati Uredba o normativih in
standardih za določanje sredstev za izvajanje nacionalnega raziskovalnega in
razvojnega programa (Uradni list RS, št. 74/04, 32/05, 26/06, 80/07, 89/08 in
102/09).
42. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike
Slovenije.
Objavljeno v Uradnem listu RS, št. 103/2011 z dne 16.12.2011.
Št.: 00723-7/2011
Ljubljana, 15. decembra 2011
EVA 2011-3211-0035
Vlada Republike Slovenije
Borut Pahor l.r.
Predsednik
|