| 
            
            
            
            
            
            
            
            
 Statut je bil v veljavi do 17. 7. 2024, od 18. 7. 2024 velja
spremenjen statut. 
Prejšnja objava: v 
veljavi do 4. 4. 2024. 
 
NEURADNO PREČIŠČENO BESEDILO  
Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja zgolj 
informativni delovni pripomoček, glede katerega ARRS ne jamči odškodninsko ali 
kako drugače.  
*Neuradno prečiščeno besedilo Statuta Javne agencije za 
znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije obsega:  
Statut Javne 
agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije 
(neuradno prečiščeno besedilo 1) - v veljavi do 17. 7. 2024
I. SPLOŠNE DOLOČBE   
1. člen   
Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike 
Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) deluje na podlagi Zakona o 
znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti (Uradni list RS, št. 186/21 in 
40/23), Zakona o javnih agencijah (Uradni list RS, št. 52/02, 51/04 – EZ-A in 
33/11 – ZEKom-C) in Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za 
znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije (Uradni list 
RS, št. 48/23; v nadaljnjem besedilu: Sklep o ustanovitvi agencije). S statutom 
agencije se določa organizacija, pristojnosti, obveznosti in odgovornosti 
agencije, način poslovanja in financiranja ter druge zadeve. 
Agencija je pravna naslednica Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike 
Slovenije, ki je bila ustanovljena s Sklepom o ustanovitvi Javne agencije za 
raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 103/22 in 
125/22). 
2. člen 
V tem statutu uporabljeni izrazi, ki se nanašajo na osebe in so zapisani v moški 
slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za vse spole. 
3. člen 
Ustanovitelj agencije je Republika Slovenija (v nadaljnjem besedilu: 
ustanovitelj), ustanoviteljske pravice in obveznosti izvršuje Vlada Republike 
Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada). 
4. člen 
Agencija je pravna oseba javnega prava in je posredni uporabnik proračuna 
Republike Slovenije v skladu s predpisi s področja javnih financ in javnih 
agencij. 
5. člen 
Agencija opravlja strokovne, razvojne in izvršilne naloge v zvezi z izvajanjem 
sprejete Znanstvenoraziskovalne in inovacijske strategije Slovenije oziroma 
njenih posameznih delov, drugih strateških dokumentov države in Evropske unije 
ter izvaja druge naloge spodbujanja znanstvenoraziskovalne in inovacijske 
dejavnosti v skladu z namenom, določenim v Sklepu o ustanovitvi agencije, in 
morebitnimi usmeritvami ministrstva, pristojnega za znanost in inovacije, ki 
morajo biti pri posameznih ukrepih usklajene z ministrstvi, ki zanje 
zagotavljajo sredstva. 
Agencija opravlja z Zakonom o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti 
določene naloge v javnem interesu za zagotovitev trajnega, strokovnega in 
neodvisnega odločanja o izbiri aktivnosti znanstvenoraziskovalne in inovacijske 
dejavnosti, ki se financirajo iz državnega proračuna. 
6. člen 
Ime agencije je: Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko 
dejavnost Republike Slovenije. 
Ime agencije v angleškem jeziku je: Slovenian Research and Innovation Agency. 
Skrajšano ime agencije je: ARIS. 
Ime agencije v angleškem jeziku se lahko uporablja pri poslovanju s tujimi 
partnerji poleg imena agencije v slovenskem jeziku. 
Sedež agencije je v Ljubljani. Poslovni naslov agencije je: Ljubljana, 
Bleiweisova cesta 30. 
Na poslovni stavbi agencije je tabla z imenom agencije. 
7. člen 
Poslovni naslov agencije se lahko spremeni s statutom agencije. 
O spremembi poslovnega naslova agencije odloča upravni odbor agencije. 
8. člen 
Agencija uporablja pri poslovanju žig. 
Premer velikega žiga je 35 mm. 
Žig je okrogle oblike, obrobljen z dvema koncentričnima krogoma in vsebuje v 
sredini žiga grb Republike Slovenije, v zunanjem krogu zgoraj vsebuje naziv 
"Republika Slovenija" pod njim v notranjem krogu pa naziv "Nosilec javnega 
pooblastila", v zunanjem krogu spodnje strani žiga je izpisano "Javna agencija 
za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, 
Ljubljana", nad sedežem pa številka žiga. 
Agencija lahko uporablja pomanjšan žig okrogle oblike s premerom 20 mm, 
obrobljen z enim krogom in vsebuje v sredini grb Republike Slovenije, v zunanjem 
krogu naziv "Republika Slovenija" pod njim v notranjem krogu naziv "Nosilec 
javnega pooblastila", na zunanjem krogu spodnje strani žiga skrajšano ime 
agencije "ARIS Ljubljana", nad sedežem pa številka žiga. 
Agencija lahko pri svojem poslovanju uporablja tudi logotip. 
Direktor agencije z internim splošnim aktom podrobneje uredi vsa vprašanja v 
zvezi z uporabo žigov in logotipa agencije. 
II. DEJAVNOST AGENCIJE 
9. člen 
Dejavnosti agencije so razvrščene v skladu z uredbo, ki ureja standardno 
klasifikacijo dejavnosti: 
  
	
		| 
		J/58.1 | 
		
		Izdajanje knjig, periodike in drugo založništvo, | 
	 
	
		| 
		J/63.1 | 
		
		Obdelava podatkov in s tem povezane dejavnosti, obratovanje spletnih 
		portalov, | 
	 
	
		| 
		J/63.110 | 
		
		Obdelava podatkov in s tem povezane dejavnosti, | 
	 
	
		| 
		J/63.12 | 
		
		Obratovanje spletnih portalov, | 
	 
	
		| 
		M/70.2 | 
		
		Podjetniško in poslovno svetovanje, | 
	 
	
		| 
		M/72 | 
		
		Znanstvena raziskovalna in razvojna dejavnost, | 
	 
	
		| 
		M/73.2 | 
		
		Raziskovanje trga in javnega mnenja, | 
	 
	
		| 
		N/77.4 | 
		
		Dajanje pravic uporabe intelektualne lastnine v zakup, razen avtorsko 
		zaščitenih del, | 
	 
	
		| 
		N/82.1 | 
		
		Pisarniške dejavnosti, | 
	 
	
		| 
		N/82.300 | 
		
		Organiziranje razstav, sejmov, srečanj, | 
	 
	
		| 
		N/82.990 | 
		
		Drugje nerazvrščene spremljajoče dejavnosti za poslovanje, | 
	 
	
		| 
		O/84.110 | 
		
		Splošna dejavnost javne uprave, | 
	 
	
		| 
		O/84.130 | 
		
		Urejanje gospodarskih področij za učinkovitejše poslovanje, | 
	 
	
		| 
		P/85.5 | 
		
		Drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje, | 
	 
	
		| 
		P/85.59 | 
		
		Drugo nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje, | 
	 
	
		| 
		R/91.012 | 
		
		Dejavnost arhivov, | 
	 
	
		| 
		R/94.120 | 
		
		Dejavnost strokovnih združenj. | 
	 
 
 
10. člen 
Agencija na področju znanstvenoraziskovalne dejavnosti opravlja zlasti naslednje 
naloge: 
	- izvaja stabilno financiranje znanstvenoraziskovalne dejavnosti iz 1. točke 
	drugega odstavka 12. člena Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski 
	dejavnosti in z njim povezane evalvacije ter sodeluje v postopku priprave in 
	izvedbe pogajanj za sklenitev pogodbe o stabilnem financiranju 
	znanstvenoraziskovalne dejavnosti iz 28. člena Zakona o 
	znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti;
 
	- na podlagi neodvisne ter po metodologiji, merilih in postopkih mednarodno 
	primerljive evalvacije, razen če zakon ne določa drugače, odloča o izbiri 
	aktivnosti znanstvenoraziskovalne dejavnosti, ki so opredeljene v 2. točki 
	drugega odstavka 12. člena Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski 
	dejavnosti, ter izvaja njihovo financiranje;
 
	- spremlja izvedbo aktivnosti znanstvenoraziskovalne dejavnosti, ki jih 
	financira, in v tem okviru spremlja predvsem znanstveno odličnost ter širši 
	družbeni in gospodarski vpliv;
 
	- nadzira zakonitost glede namenske porabe dodeljenih finančnih sredstev za 
	izvajanje aktivnosti znanstvenoraziskovalne dejavnosti, ki jih financira;
 
	- spodbuja in financira mednarodno sodelovanje, še posebej v okviru evropskega 
	raziskovalnega prostora;
 
	- sofinancira projekte, opredeljene v 5. točki drugega odstavka 12. člena 
	Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti, pri katerih je 
	postopek razpisa za dodelitev sredstev izveden na evropski oziroma 
	transnacionalni ravni in ki so bili izbrani v sofinanciranje na podlagi 
	mednarodnih evalvacij in finančnih uskladitev v okviru programov in 
	sodelovanj, h katerim je pristopila Republika Slovenija oziroma agencija v 
	skladu z razpoložljivimi proračunskimi sredstvi;
 
	- pripravi in izvaja instrumente iz 6. točke drugega odstavka 12. člena Zakona 
	o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti za neposredno 
	financiranje aktivnosti znanstvenoraziskovalne dejavnosti, ki so bile na 
	mednarodnih razpisih odlično ocenjene in ne financirane;
 
	- pripravi in izvaja instrumente iz 7. točke drugega odstavka 12. člena Zakona 
	o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti za neposredno 
	financiranje aktivnosti znanstvenoraziskovalne dejavnosti, ki so bile 
	izbrane v sofinanciranje v okviru centralnih programov EU in ki omogočajo 
	dopolnjevanje z drugimi evropskimi ali državnimi sredstvi;
 
	- pripravi in izvaja instrumente iz 8. in 9. točke drugega odstavka 12. člena 
	Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti;
 
	- vodi zbirke podatkov, določene z Zakonom o znanstvenoraziskovalni in 
	inovacijski dejavnosti;
 
	- vodi register zasebnih raziskovalcev;
 
	- sodeluje pri načrtovanju državne raziskovalne politike;
 
	- skladno s predpisi ministrstvu, pristojnemu za znanost, pošilja letne 
	programe dela in finančne načrte, kadrovske načrte, letna poročila in 
	periodične samoevalvacije svojega delovanja;
 
	- spodbuja sodelovanje raziskovalnih organizacij z družbo in gospodarstvom;
 
	- razvija in vzdržuje sistem kakovosti in učinkovitosti svojega delovanja;
 
	- izvaja sofinanciranje na podlagi javnega povabila zainteresiranim 
	izvajalcem, ki ga izvede v skladu s tretjim odstavkom 23. člena in tretjim 
	odstavkom 35. člena Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski 
	dejavnosti;
 
	- izvaja druge naloge v skladu z Zakonom o znanstvenoraziskovalni in 
	inovacijski dejavnosti, Sklepom o ustanovitvi agencije, morebitnimi 
	usmeritvami ministrstva, pristojnega za znanost, ter sprejetim letnim 
	programom dela in finančnim načrtom.
 
 
11. člen 
Agencija na področju inovacijske dejavnosti opravlja zlasti naslednje naloge: 
	- izvaja programe in ukrepe za spodbujanje tehnološkega razvoja in inovacijske 
	dejavnosti s kontinuiranim izvajanjem instrumentov v skladu s 14. členom 
	Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti;
 
	- izvaja promocijo tehnološkega razvoja in inovacijske dejavnosti ter prenosa 
	znanja med gospodarstvom, visokošolskimi zavodi, raziskovalnimi in 
	izobraževalnimi organizacijami, državo in drugimi deležniki;
 
	- zagotavlja svetovanje in strokovno podporo nosilcem projektov za razvoj 
	izdelkov, razvoj sistemskih rešitev, proizvodnih procesov in storitev pri 
	pridobivanju informacij in finančnih virov;
 
	- spodbuja mednarodno sodelovanje, prenos in uporabo mednarodnega tehnološkega 
	znanja in inovacijske dejavnosti;
 
	- spodbuja povezovanje in prenos znanja gospodarstva z visokošolskimi zavodi, 
	raziskovalnimi in izobraževalnimi organizacijami, državo in drugimi 
	deležniki;
 
	- spremlja izvajanje programov in ukrepov, vrednoti učinke inovacijske in 
	tehnološko razvojne politike in vlaganj v znanstvenoraziskovalno ter 
	inovacijsko dejavnost za povečanje konkurenčnosti gospodarstva;
 
	- zagotavlja podatke za usmerjanje in izvajanje inovacijske politike ter v 
	okviru svoje dejavnosti in pristojnosti sodeluje z drugimi organizacijami na 
	področju znanstvenoraziskovalne in inovacijske dejavnosti;
 
	- skrbi za pridobivanje dodatnih sredstev za izvajanje Znanstvenoraziskovalne 
	in inovacijske strategije Slovenije;
 
	- sodeluje pri načrtovanju nacionalne tehnološko razvojne in inovacijske 
	politike;
 
	- skladno s predpisi skrbi za redno poročanje o izvajanju letnih programov, 
	uresničevanju finančnih načrtov in učinkih ministrstvu, pristojnemu za 
	gospodarstvo in ministrstvu, pristojnemu za inovacije;
 
	- zagotavlja javnost dela in skrbi za informiranje javnosti o usmeritvah in 
	učinkih inovacijske politike;
 
	- opravlja druge strokovne naloge skladno z namenom, za katerega je bila 
	ustanovljena.
 
 
III. ORGANI AGENCIJE IN DELOVNA TELESA 
12. člen 
Organi agencije so upravni odbor agencije (v nadaljnjem besedilu: upravni 
odbor), direktor agencije (v nadaljnjem besedilu: direktor), znanstveni svet 
agencije (v nadaljnjem besedilu: znanstveni svet) in inovacijski svet agencije 
(v nadaljnjem besedilu: inovacijski svet). 
13. člen 
1. Upravni odbor 
Upravni odbor ima devet članov. Člane upravnega odbora imenuje in razrešuje 
vlada. 
Predsednika in namestnika predsednika izvolijo člani upravnega odbora med seboj 
z večino glasov vseh članov upravnega odbora. 
Vlada imenuje v upravni odbor štiri člane predstavnike ustanovitelja (in sicer 
dva na predlog ministrstva, pristojnega za znanost in inovacije, enega na 
predlog ministrstva, pristojnega za gospodarstvo, in enega na predlog 
ministrstva, pristojnega za finance), dva člana na predlog Gospodarske zbornice 
Slovenije ter po enega člana na predlog Rektorske konference Republike 
Slovenije, Koordinacije samostojnih raziskovalnih inštitutov Slovenije in 
reprezentativnih sindikatov za področje znanstvenoraziskovalne dejavnosti. 
14. člen 
Člane upravnega odbora imenuje vlada za mandatno dobo dveh let. Člani upravnega 
odbora so lahko imenovani za največ dva zaporedna mandata. 
15. člen 
Predsednik upravnega odbora sklicuje in vodi seje, izjavlja stališča, mnenja in 
voljo ter sporoča odločitve upravnega odbora in zastopa upravni odbor v 
notranjem in zunanjem poslovanju agencije. 
16. člen 
Odločanje na seji je veljavno, če je na njej navzoča večina vseh članov. Upravni 
odbor sprejema odločitve z večino glasov vseh članov. 
Glasovanje o predlogu za imenovanje oziroma razrešitev direktorja agencije je 
tajno. 
17. člen 
Naloge in pristojnosti upravnega odbora so: 
	- skrbi, da agencija deluje v javnem interesu;
 
	- nadzira vodenje poslov ter finančno in premoženjsko stanje agencije;
 
	- sprejema večletne strategije razvoja agencije;
 
	- sprejema periodična poročila o doseženih ciljih in rezultatih ter v zvezi s 
	tem oblikuje svoja poročila, pri katerih navede ugotovitve, stališča in 
	priporočila;
 
	- sprejema splošne akte agencije za izvrševanje javnih pooblastil;
 
	- sprejema statut;
 
	- na predlog znanstvenega sveta sprejme kriterije za izkazovanje mednarodne 
	primerljivosti raziskovalnih rezultatov vodje raziskovalnega programa in 
	projekta;
 
	- imenuje zunanjega revizorja za pregled finančnega poslovanja agencije;
 
	- lahko zahteva informacije glede katerega koli poročila ali zadeve, ki se 
	nanaša na poslovanje agencije;
 
	- izvede javni natečaj za imenovanje direktorja;
 
	- vladi predlaga imenovanje oziroma razrešitev direktorja;
 
	- daje direktorju usmeritve in navodila za delo;
 
	- skladno s predpisi sprejema programe dela ter finančne in kadrovske načrte;
 
	- skladno s predpisi sprejema letna poročila o delu agencije;
 
	- imenuje strokovne komisije in druga delovna telesa za izvajanje nalog iz 
	svoje pristojnosti;
 
	- skladno s predpisi odloča o uporabi presežka prihodkov nad odhodki in o 
	pokrivanju presežka odhodkov nad prihodki na predlog direktorja in v 
	soglasju z ustanoviteljem;
 
	- sprejema periodične samoevalvacije delovanja agencije;
 
	- opravlja druge naloge, določene z Zakonom o znanstvenoraziskovalni in 
	inovacijski dejavnosti in Sklepom o ustanovitvi agencije.
 
 
18. člen 
Člani upravnega odbora so se dolžni izogibati dejanskemu ali možnemu nasprotju 
interesov v skladu z zakonom, ki ureja preprečevanje in odpravljanje nasprotja 
interesov, in tem statutom ter varovati poslovno skrivnost agencije. Za kršitev 
dolžne skrbnosti ali zaradi kršitve varovanja poslovne skrivnosti so 
odškodninsko odgovorni po splošnih načelih obligacijskega prava. 
Člani upravnega odbora po imenovanju podpišejo izjavo o zaupnem ravnanju z 
gradivom ter izjavo o nepristranskosti. 
Nasprotje interesov po tem statutu nastopi, kadar obstajajo okoliščine, ki 
izvirajo iz neposrednega sorodstvenega razmerja, zaposlitvenega razmerja ali 
raziskovalnega sodelovanja člana upravnega odbora z raziskovalcem, ki je 
vključen v postopek odločanja o ugovoru oziroma če je sam vključen v postopek 
odločanja o ugovoru, ter tudi v drugih okoliščinah, ki vzbujajo dvom o 
nepristranskosti in objektivnosti. 
Kot neposredno sorodstveno razmerje štejejo zakonec, partner, otroci, 
posvojenci, starši, posvojitelji, bratje in sestre ter osebe, ki s predsednikom, 
namestnikom predsednika, članom upravnega odbora, živijo v skupnem gospodinjstvu 
ali zunajzakonski skupnosti. 
Kot neposredno zaposlitveno razmerje šteje članstvo iste raziskovalne, projektne 
oziroma programske skupine. 
Kot neposredno raziskovalno sodelovanje šteje skupni znanstveni proizvod v 
zadnjih treh letih, pri čemer se uredništvo ne šteje kot nasprotje interesov. 
Če član upravnega odbora ugotovi obstoj okoliščin nasprotja interesov, mora o 
tem, v roku treh delovnih dni od ugotovitve obstoja okoliščin nasprotja 
interesov, pisno obvestiti predsednika upravnega odbora oziroma v primeru 
obstoja okoliščin nasprotja interesov pri predsedniku, le ta obvesti namestnika 
upravnega odbora. Pisno obvestilo mora v istem roku podati tudi na naslov 
agencije. 
Upravni odbor mora v petih dneh od prejema obvestila o izločitvi in obstoju 
okoliščin nasprotja interesov odločiti ali se člana upravnega odbora izloči iz 
postopka obravnave in odločanja o zadevi, ali nadaljuje z delom. Zoper to 
odločitev ni pravnega sredstva. 
19. člen 
Člani upravnega odbora so za svoje delo upravičeni do sejnin ter povračila 
drugih stroškov, skladno s predpisom, ki ga izda vlada na predlog ministra, 
pristojnega za finance. 
20. člen 
Upravni odbor sprejme poslovnik o delu, s katerim podrobneje uredi način dela 
upravnega odbora. 
2. Direktor 
21. člen 
Direktor kot poslovodni organ vodi, zastopa in predstavlja agencijo ter je 
odgovoren za zakonitost dela agencije. 
Direktor zagotavlja, da agencija posluje v skladu s predpisi, Sklepom o 
ustanovitvi agencije, tem statutom in drugimi splošnimi akti agencije. 
Direktor je za svoje delo odgovoren upravnemu odboru in vladi. 
Direktor mora pri svojem delu ravnati nepristransko in s skrbnostjo dobrega 
strokovnjaka ter varovati poslovne skrivnosti agencije. Direktor odgovarja 
agenciji za škodo, ki jo je povzročil s svojim nevestnim oziroma protipravnim 
ravnanjem po splošnih načelih obligacijskega prava. 
Direktor se je dolžan izogibati dejanskemu ali možnemu nasprotju interesov v 
skladu z zakonom, ki ureja preprečevanje in odpravljanje nasprotja interesov, in 
tem statutom. Določbe tretjega do šestega odstavka 16. člena tega statuta 
smiselno veljajo tudi za direktorja. 
22. člen 
Direktorja imenuje in razrešuje vlada na predlog upravnega odbora. Za imenovanje 
se predhodno izvede javni natečaj. 
Mandat direktorja traja pet let in je lahko po izteku mandata vnovič imenovan. 
23. člen 
Javni natečaj za imenovanje direktorja mora biti objavljen najmanj devetdeset 
dni pred iztekom mandata direktorju. 
24. člen 
Javni natečaj za imenovanje direktorja izvede upravni odbor v skladu z določbami 
zakona, ki ureja delovna razmerja javnih uslužbencev. 
V javnem natečaju se določijo pogoji, ki jih mora izpolnjevati kandidat, čas, za 
katerega bo imenovan, rok, do katerega se sprejemajo prijave kandidatov, ter 
rok, v katerem bo(do) kandidat(i) obveščen(i) o izbiri. 
25. člen 
Rok za prijavo ne sme biti krajši od štirinajstih dni od dneva objave javnega 
natečaja in ne daljši od petinštirideset dni. 
26. člen 
Če se nihče ne prijavi na javni natečaj, ali če noben od prijavljenih kandidatov 
ne izpolnjuje pogojev javnega natečaja, ali če direktorju preneha funkcija, 
vlada na predlog upravnega odbora imenuje najdlje za šest mesecev vršilca 
dolžnosti direktorja, v tem času pa se javni natečaj ponovi. 
27. člen 
Za direktorja je lahko imenovana oseba, ki izpolnjuje naslednje pogoje: 
	- ima izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu druge stopnje, oziroma 
	izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljene po študijskih programih 
	druge stopnje, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje 
	kvalifikacij, uvrščena na 8. raven;
 
	- ima najmanj deset let delovnih izkušenj na področju dela agencije;
 
	- je usposobljena za vodenje, upravljanje in usklajevanje dela;
 
	- ima vodstvene izkušnje na področju znanstvenoraziskovalne in inovacijske 
	dejavnosti;
 
	- lahko izkaže aktivno znanje najmanj enega svetovnega jezika;
 
	- je strokovnjak na področju dela oziroma dejavnosti javne agencije;
 
	- ni bila pravnomočno obsojena zaradi naklepnega kaznivega dejanja, ki se 
	preganja po uradni dolžnosti, na nepogojno kazen zapora v trajanju več kot 
	šest mesecev;
 
	- je državljan Republike Slovenije.
 
 
28. člen 
Pogodbo o zaposlitvi ter ciljih in pričakovanih rezultatih dela z direktorjem 
podpiše vlada oziroma po pooblastilu minister, pristojen za znanost in 
inovacije. 
Za čas trajanja mandata oziroma do razrešitve je direktor v delovnem razmerju v 
agenciji. 
29. člen 
Direktor opravlja naslednje naloge: 
	- upravnemu odboru predlaga v sprejetje splošne akte za izvrševanje javnih 
	pooblastil in statut;
 
	- sprejema akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest;
 
	- sprejema druge splošne akte agencije, s katerimi se urejajo vprašanja, 
	pomembna za delo in poslovanje agencije (v nadaljnjem besedilu: interni 
	splošni akti);
 
	- sprejema akte v posamičnih zadevah iz pristojnosti agencije, če s predpisi 
	ni določeno drugače;
 
	- imenuje strokovne komisije in druga delovna oziroma posvetovalna telesa za 
	izvajanje nalog iz svoje pristojnosti;
 
	- na podlagi predloga znanstvenega sveta in inovacijskega sveta odloča o 
	izboru prejemnikov proračunskih sredstev na področju znanstvenoraziskovalne 
	in inovacijske dejavnosti;
 
	- pripravi predlog programa dela in finančnega načrta agencije;
 
	- pripravi predlog letnega poročila o delu agencije;
 
	- pripravlja strokovne podlage za opravljanje nalog upravnega odbora ter 
	izvršuje usmeritve in sklepe upravnega odbora;
 
	- podpisuje akte, listine in druge dokumente ter sklepa pogodbe, ki se 
	nanašajo na poslovanje agencije;
 
	- opravlja druge naloge, ki so določene v Zakonu o znanstvenoraziskovalni in 
	inovacijski dejavnosti, drugih zakonih, Sklepu o ustanovitvi agencije in tem 
	statutu.
 
 
30. člen 
Za učinkovito vodenje in opravljanje nalog agencije sklicuje direktor kolegij, 
kot svoje posvetovalno telo. 
Kolegij obravnava vprašanja in daje predloge ter mnenja iz delovnega področja 
direktorja, upravnega odbora, znanstvenega sveta in inovacijskega sveta. 
Sestavo kolegija oblikuje direktor po svoji presoji. 
3. Znanstveni svet 
31. člen 
Znanstveni svet je najvišje strokovno telo agencije. 
Znanstveni svet sestavlja šest članov, tako da so zastopana vsa področja 
znanstvenih ved, upošteva pa se tudi uravnotežena zastopanost raziskovalnih 
organizacij. 
Člane in predsednika znanstvenega sveta imenuje vlada na predlog Razvojnega 
sveta Republike Slovenije. 
Če vlada ob imenovanju članov znanstvenega sveta ne imenuje 
predsednika znanstvenega sveta, ga izvolijo člani znanstvenega sveta med seboj z 
večino glasov vseh članov znanstvenega sveta. Na enak način izvolijo tudi 
namestnika predsednika. 
32. člen 
Člani znanstvenega sveta so imenovani za dobo dveh let, pri čemer je posamezni 
član znanstvenega sveta lahko imenovan za največ en zaporedni mandat. 
33. člen 
Znanstveni svet sprejme poslovnik o delu, s katerim podrobneje uredi način dela 
znanstvenega sveta. 
34. člen 
Znanstveni svet oblikuje predlog finančno ovrednotenih prednostnih seznamov za 
izbor raziskovalnih aktivnosti in opravlja tudi naslednje naloge: 
	- sprejema strokovna izhodišča za pripravo splošnih aktov agencije za 
	izvrševanje javnih pooblastil;
 
	- sprejema metodologije ocenjevanja za posamezne ocenjevalne postopke;
 
	- usklajuje in organizira evalvacijske postopke agencije;
 
	- oblikuje evalvacijske ocene o raziskovalni in razvojni kakovosti;
 
	- spremlja stanje in vrednoti razvoj znanstvenoraziskovalne dejavnosti v 
	Republiki Sloveniji z vidika raziskovalne in razvojne kakovosti;
 
	- sprejema programe razvoja znanstvenoraziskovalne dejavnosti za posamezno 
	znanstveno vedo oziroma raziskovalno področje;
 
	- pripravlja predloge za oblikovanje in izvajanje ciljev ter instrumentov 
	znanstvenoraziskovalne politike;
 
	- pripravlja poročila o rezultatih znanstvenoraziskovalne dejavnosti;
 
	- opravlja druge naloge s področja evalvacijskih postopkov agencije.
 
 
4. Inovacijski svet 
35. člen 
Inovacijski svet je najvišje strokovno telo agencije na področju inovacijske 
dejavnosti. 
Inovacijski svet ima sedem članov, in sicer po enega predstavnika razvojno 
inovacijskih partnerstev, podpornega okolja za inovacije, Inženirske akademije 
Slovenije, SID banke, Slovenskega podjetniškega sklada in Gospodarske zbornice 
Slovenije ter enega predstavnika na usklajen predlog Rektorske konference 
Slovenije in Koordinacije samostojnih raziskovalnih inštitutov Slovenije. 
Člane in predsednika inovacijskega sveta imenuje vlada na predlog Razvojnega 
sveta Republike Slovenije. 
Če vlada ob imenovanju članov inovacijskega sveta ne imenuje 
predsednika inovacijskega sveta, ga izvolijo člani inovacijskega sveta med seboj 
z večino glasov vseh članov inovacijskega sveta. Na enak način izvolijo tudi 
namestnika predsednika. 
36. člen 
Člani inovacijskega sveta so imenovani za dobo dveh let, pri čemer je posamezni 
član inovacijskega sveta lahko imenovan za največ en zaporedni mandat. 
37. člen 
Inovacijski svet sprejme poslovnik o delu, s katerim podrobneje uredi način dela 
inovacijskega sveta. 
38. člen 
Inovacijski svet obravnava vprašanja s področja inovacijske dejavnosti in 
razvoja programov in ukrepov za spodbujanje tehnološkega razvoja in 
inovativnosti ter opravlja na področju inovacijske dejavnosti tudi naslednje 
naloge: 
	- sprejema strokovna izhodišča za pripravo splošnih aktov agencije za 
	izvrševanje javnih pooblastil;
 
	- ustanavlja stalna strokovna telesa in zunanje ekspertne panele ter druga 
	delovna telesa za izvedbo posameznih nalog;
 
	- sprejema metodologije ocenjevanja za posamezne ocenjevalne postopke;
 
	- usklajuje in organizira evalvacijske postopke agencije;
 
	- spremlja stanje in vrednoti razvoj inovacijske dejavnosti s področja dela 
	agencije;
 
	- pripravlja predloge za oblikovanje in izvajanje instrumentov inovacijske 
	dejavnosti s področja dela agencije;
 
	- pripravlja poročila o rezultatih inovacijske dejavnosti;
 
	- druge naloge s področja evalvacijskih postopkov agencije;
 
	- druge naloge, opredeljene v tem statutu.
 
 
5. Stalna in občasna telesa 
39. člen 
Znanstveni svet in inovacijski svet lahko ustanovita stalna strokovna telesa in 
zunanje ekspertne panele za izvajanje nalog ter komisije in druga delovna telesa 
za izvedbo posameznih strokovnih nalog. 
Vrste strokovnih teles znanstvenega sveta in inovacijskega sveta, način 
oblikovanja in njihove naloge se določi v splošnem aktu agencije. 
40. člen 
Upravni odbor, znanstveni svet, inovacijski svet in direktor lahko imenujejo 
strokovne komisije in druga delovna telesa iz obsega svoje pristojnosti, če tako 
določa predpis ali imenovanje zahteva smotrnost dela in odločanja. 
V sklepu o imenovanju ustrezne strokovne komisije ali delovnega telesa se določi 
sestavo, naloge in mandat. 
Direktor kot stalno posvetovalno telo za izmenjavo informacij in stališč o 
aktualnih tematikah na področju znanstvenoraziskovalne in inovacijske dejavnosti 
imenuje posvetovalno skupino, ki jo sestavljajo predhodni direktorji agencije 
oziroma v. d. direktorja agencije. 
IV. ORGANIZACIJA AGENCIJE 
41. člen 
Za izvajanje dejavnosti in nalog je agencija organizirana v notranje 
organizacijske enote. 
Notranjo organizacijo agencije ureja splošni akt o notranji organizaciji in 
sistemizaciji delovnih mest. 
42. člen 
Notranja organizacijska enota se organizira na način, da izvaja naloge vsebinsko 
povezanih področij in da je s tem zagotovljeno učinkovito izvajanje nalog 
agencije. 
V. ZASTOPANJE IN PREDSTAVLJANJE AGENCIJE TER PODPISOVANJE 
43. člen 
Agencijo zastopa, predstavlja in zanjo podpisuje direktor v okviru dejavnosti 
brez omejitev. 
Direktor ima lahko namestnika direktorja, ki v primeru zadržanosti oziroma 
odsotnosti direktorja predstavlja in zastopa agencijo ter opravlja druge naloge, 
ki so v pristojnosti direktorja. 
Direktor ima lahko enega ali več pomočnikov direktorja, na katere lahko prenese 
določena pooblastila. Pomočniki direktorja načrtujejo, organizirajo in vodijo 
izvajanje nalog s svojega delovnega področja. 
Mandat namestnika direktorja ali pomočnika direktorja preneha istočasno s 
prenehanjem mandata direktorja, ki ga je imenoval za namestnika direktorja ali 
pomočnika direktorja. 
44. člen 
Direktor lahko prenese pri uresničevanju svojih pooblastil, določenih z zakonom 
in s tem statutom, opravljanje posameznih zadev, podpisovanje pogodb in listin 
na posamezne delavce agencije. 
45. člen 
Podpisnike listin določi direktor z internim splošnim aktom agencije. 
VI. PRIHODKI IN ODHODKI 
46. člen 
Prihodki agencije so: 
	- sredstva državnega proračuna, pridobljena na podlagi pogodbe z ministrstvom, 
	pristojnim za znanost in inovacije, ter drugimi ministrstvi;
 
	- prihodki, pridobljeni s prodajo blaga in storitev na trgu;
 
	- donacije;
 
	- drugi prihodki skladno s predpisi.
 
 
47. člen 
Agencija lahko, če opravlja storitve za posameznike in pravne osebe, izda tarifo 
oziroma zaračunava upravno takso. 
VII. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI AGENCIJE V PRAVNEM PROMETU 
48. člen 
Agencija je pravna oseba javnega prava, ki nastopa v pravnem prometu v okviru 
svoje dejavnosti samostojno, v svojem imenu in za svoj račun, z vsemi pravicami 
in obveznostmi brez omejitev. 
Agencija odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem. 
VIII. RAZPOLAGANJE S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN KRITJE PRESEŽKA 
ODHODKOV NAD PRIHODKI 
49. člen 
Presežek prihodkov nad odhodki – ob upoštevanju zakona, ki ureja fiskalno 
pravilo – agencija lahko uporabi skladno s predpisi. 
O uporabi presežka prihodkov nad odhodki in o pokrivanju presežka odhodkov nad 
prihodki odloča upravni odbor na predlog direktorja in v soglasju z vlado. 
IX. RAZMERJA DO USTANOVITELJA IN DRUGIH SUBJEKTOV 
50. člen 
Agencija je dolžna v skladu z veljavnimi predpisi pripraviti program dela ter 
finančni načrt in kadrovski načrt za prihodnje koledarsko leto in ga predložiti 
v soglasje ministrstvu, pristojnemu za znanost in inovacije. 
Program dela agencije določa cilje in naloge agencije, ki jih bo agencija 
zasledovala in opravljala v posameznem letu, v skladu s sklepi in usmeritvami 
vlade in ministrstva, pristojnega za znanost in inovacije, ter način njihovega 
doseganja in uresničevanja. 
K programu dela mora biti priložena kratka izjava o večletni strategiji razvoja 
agencije, iz katere mora biti razviden prispevek agencije k splošnemu 
nacionalnemu razvoju na področju znanstvenoraziskovalne in inovacijske 
dejavnosti, ukrepi za zagotavljanje kvalitetnih storitev agencije ter ukrepi za 
zagotavljanje učinkovite in namenske porabe sredstev. 
51. člen 
Če na program dela in na finančni načrt ministrstvo, pristojno za znanost in 
inovacije ne izda soglasja, se do izdaje soglasja uporabljata program dela in 
finančni načrt za preteklo leto v skladu z veljavnimi predpisi. 
52. člen 
Agencija v skladu s predpisi o javnih financah in računovodstvu najmanj enkrat 
letno pisno poroča ministru, pristojnemu za znanost in inovacije, in vladi o 
doseženih ciljih in rezultatih, izvrševanju finančnih načrtov ter rezultatih 
poslovanja. 
X. ODGOVORNOSTI USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI AGENCIJE 
53. člen 
Ustanovitelj agencije je odgovoren za obveznosti agencije v delu, ki se nanašajo 
na izvajanje javne službe, če agencija za poravnavo obveznosti nima premoženja 
in je resno ogroženo opravljanje njenih javnih nalog. 
XI. VAROVANJE TAJNOSTI 
54. člen 
Glede varovanja državne, vojaške, uradne ali poslovne tajnosti se za agencijo 
uporabljajo določbe, ki veljajo za državno upravo. 
Direktor z internim splošnim aktom določi, kateri podatki pomenijo uradno ali 
poslovno tajnost, stopnjo tajnosti podatkov ter ukrepe in postopek za njihovo 
zavarovanje. 
55. člen 
Za pisarniško poslovanje in ravnanje z dokumentacijo v okviru agencije se 
uporabljajo predpisi, ki urejajo ta vprašanja za državno upravo. 
XII. SPLOŠNI AKTI AGENCIJE 
56. člen 
Splošna akta agencije sta statut ter akt o notranji organizaciji in 
sistemizaciji delovnih mest. 
V skladu z Zakonom o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti agencija 
po predhodnem soglasju ministra, pristojnega za znanost, izdaja splošne akte za 
izvrševanje javnih pooblastil. 
57. člen 
Vsi splošni akti se spreminjajo in dopolnjujejo po enakem postopku, kot je s tem 
statutom določeno za njihov sprejem. 
58. člen 
Splošni akti agencije se objavijo na spletni strani agencije. 
Splošni akti za izvrševanje javnih pooblastil, ki jih izdaja agencija, se 
objavijo v Uradnem listu Republike Slovenije. 
Splošni akti začnejo veljati z dnem objave, če ni v njih samih opredeljen 
drugačen rok. 
XIII. JAVNOST DELA AGENCIJE 
59. člen 
Organi agencije v okviru svoje pristojnosti zagotavljajo javnost dela agencije. 
Sporočila za javnost lahko posreduje direktor, predsednik upravnega odbora, 
predsednik znanstvenega sveta, predsednik inovacijskega sveta ali oseba, ki jo 
le ti pooblastijo. 
60. člen 
Agencija o svojem delu obvešča strokovno javnost z objavo programov dela in 
finančnih načrtov s kadrovskimi načrti, letnih poročil o svojem delu, 
periodičnih samoevalvacij delovanja in poslovanja, z objavljanjem prispevkov v 
strokovnih glasilih in preko spletnih strani agencije. 
Agencija o svojem delu obvešča splošno javnost preko javnih medijev, v obliki 
sporočil za javnost, s sklicevanjem tiskovnih konferenc ter preko spletnih 
strani agencije. 
  
dr. Zoran Ren, 
predsednik upravnega odbora ARIS 
  
 
Statut Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost 
Republike Slovenije št. 007-9/2023-1 z dne 26. 7. 2023 vsebuje naslednji končni 
določbi:  
»XIV. KONČNI DOLOČBI  
61. člen  
Z dnem začetka veljavnosti tega statuta preneha veljati 
Statut Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije št. 
007-18/2022-1 z dne 27. 10. 2022.  
62. člen  
Ta statut začne veljati naslednji dan po objavi na spletni 
strani agencije.«.  
  
 
Sprememba Statuta Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko 
dejavnost Republike Slovenije, št. 007-9/2023-5 z dne 4. 4. 2024 vsebuje 
naslednjo končno določbo:  
»3. člen  
Te spremembe začnejo veljati z dnem objave na spletni strani 
Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike 
Slovenije. 
            
            
             |