Agencija

Interni akti

      

Na podlagi četrtega odstavka 34. člena Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 48/23; v nadaljnjem besedilu: Sklep o ustanovitvi) ter 37. člena Statuta Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, št. 007-9/2023-1 z dne 26. 7. 2023 in št. 007-9/2023-5 z dne 4. 4. 2024, je Inovacijski svet Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije na 1. seji dne 13. 5. 2024 sprejel

 

Poslovnik o delu Inovacijskega sveta Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije


I. SPLOŠNE DOLOČBE

1. člen
(vsebina poslovnika)

S tem poslovnikom se ureja način dela Inovacijskega sveta Javne agencije za  znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: inovacijski svet).

 

2. člen
(splošna slovnična oblika)

V tem poslovniku uporabljeni izrazi, ki se nanašajo na osebe in so zapisani v moški slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za ženski in moški spol.

 

3. člen
(javnost dela)

Delo inovacijskega sveta je javno.

O delu inovacijskega sveta in o sprejetih sklepih obvešča javnost predsednik inovacijskega sveta, v njegovi odsotnosti namestnik predsednika, v odsotnosti slednjega pa po pooblastilu predsednika inovacijskega sveta drug član inovacijskega sveta ali direktor ARIS.

 

4. člen
(upoštevanje nasprotja interesov)

Člani inovacijskega sveta so se dolžni pri svojem delu izogibati dejanskemu ali možnemu nasprotju interesov v skladu z zakonom, ki ureja preprečevanje in odpravljanje nasprotja interesov in s splošnim aktom ARIS, ki ureja strokovna telesa ARIS.

Smiselno enako, kot je določeno v prejšnjem odstavku za člane inovacijskega sveta, velja za vse, ki sodelujejo pri delu inovacijskega sveta.

 

5. člen
(zaupnost dokumentov)

Član inovacijskega sveta je dolžan dokumente, ki nastanejo pri delu inovacijskega sveta oziroma se z njimi seznani v okviru dela inovacijskega sveta, uporabljati kot interne dokumente, če so označeni kot interni dokumenti, kar pomeni, da jih ne sme reproducirati ali dovoliti drugačnega razširjanja nepooblaščenim osebam.

Enako, kot je določeno v prejšnjem odstavku za člane inovacijskega sveta, velja za vse, ki sodelujejo pri delu inovacijskega sveta.

 

II. ORGANIZACIJA INOVACIJSKEGA SVETA

6. člen
(pristojnosti)

Inovacijski svet opravlja naloge znotraj svojih pristojnosti, ki jih ima po zakonu, ki ureja znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost, aktu o ustanovitvi ARIS in statutu ARIS.

Svoje naloge inovacijski svet izvršuje na sejah.

Seje inovacijskega sveta lahko potekajo v fizični obliki ali preko videokonferenčnega sistema. Dopisna seja poteka preko elektronske pošte.

Inovacijski svet sprejme plan sej za tekoče leto.

 

7. člen
(imenovanje)

Člane in predsednika inovacijskega sveta imenuje Vlada Republike Slovenije na predlog Razvojnega sveta Republike Slovenije.

Če vlada ob imenovanju članov inovacijskega sveta ne imenuje predsednika inovacijskega sveta, ga izvolijo člani inovacijskega sveta med seboj z večino glasov vseh članov. Na enak način izvolijo tudi namestnika predsednika.

 

8. člen
(predsednik inovacijskega sveta)

Predsednik inovacijskega sveta:

  • predlaga dnevni red seje inovacijskega sveta,
  • sklicuje in vodi seje inovacijskega sveta,
  • podpisuje zapisnike inovacijskega sveta in sklepe inovacijskega sveta,
  • seznanja člane inovacijskega sveta o pobudah, predlogih, informacijah in stališčih, ki se nanašajo na delo inovacijskega sveta in
  • predstavlja inovacijski svet v javnosti in zastopa njihova stališča in skrbi za uresničevanje sklepov.

 

9. člen
(člani inovacijskega sveta)

Člani inovacijskega sveta so se dolžni udeleževati sej in sodelovati pri delu inovacijskega sveta. V primeru, da se iz objektivnih razlogov seje ne morejo udeležiti, morajo svojo odsotnost najkasneje tri dni pred sejo pisno sporočiti predsedniku inovacijskega sveta (velja tudi sporočilo po elektronski pošti).

Člani inovacijskega sveta imajo pravico, da:

  • so v skladu z določbami tega poslovnika obveščeni o predlogu dnevnega reda seje,
  • dajejo predloge za spremembe in dopolnitve dnevnega reda,
  • za zadeve, ki so na dnevnem redu, prejmejo ustrezno gradivo,
  • jim je omogočen vpogled v celotno dokumentacijo inovacijskega sveta (z upoštevanjem zakonskega varovanja podatkov),
  • so obveščeni o izvrševanju sklepov inovacijskega sveta. 

Pristojnosti članov inovacijskega sveta so:

  • poročajo, razpravljajo in na predlog predsednika odločajo na sejah inovacijskega sveta o posameznih vprašanjih iz njihove pristojnosti inovacijskega sveta,
  • predlagajo obravnavo posameznih vprašanj iz pristojnosti inovacijskega sveta,
  • sodelujejo pri delu stalnih in občasnih teles, ki jih imenuje ARIS,
  • opravljajo druge naloge, ki jih določi inovacijski svet.

Člani inovacijskega sveta lahko prejemajo vse publikacije, informacije in poročila, ki jih izdaja oziroma pripravlja ARIS.

 

III. NAČIN IN POSTOPEK DELA INOVACIJSKEGA SVETA

10. člen
(sklic seje)

Predsednik inovacijskega sveta skliče sejo v skladu z letnim planom sej. Sejo lahko skliče tudi na:

  • lastno pobudo,
  • pobudo najmanj dveh članov inovacijskega sveta,
  • predlog direktorja ARIS ali
  • na predlog upravnega odbora ARIS oziroma predsednika upravnega odbora ARIS.

 

11. člen
(rok sklica seje)

Vabilo na sejo inovacijskega sveta, v katerem so predlagani dnevni red, čas in kraj seje, ki mu je priloženo gradivo v elektronski obliki, morajo člani inovacijskega sveta in drugi vabljeni prejeti najmanj 7 dni pred sejo po elektronski pošti.

Če je treba sejo inovacijskega sveta sklicati v krajšem roku, kakor je določeno v prejšnjem odstavku, morajo biti razlogi obrazloženi v vabilu.

Za vsako točko dnevnega reda, razen če gre za informacijo, mora biti vabilu priloženo gradivo. Le izjemoma se, s soglasjem predsednika inovacijskega sveta, gradivo lahko predloži na sami seji inovacijskega sveta.

 

12. člen
(sklepčnost seje)

Za nemoteno delo inovacijskega sveta je potrebna prisotnost vseh njegovih članov. Inovacijski svet lahko formalno veljavno sklepa, če so na seji navzoči najmanj štirje njegovi člani, pri čemer se za navzočnost na seji šteje tudi komunikacijska povezava na način, ki omogoča ugotovitev identitete člana.

Sklepčnost ugotovi predsednik inovacijskega sveta, nato predsednik inovacijskega sveta ugotovi, kdo od članov inovacijskega sveta je navzoč na seji in kdo od vabljenih nečlanov inovacijskega sveta, je še navzoč na seji.

Če inovacijski svet ni sklepčen, se seja ne začne in jo je treba ponovno sklicati.

 

13. člen
(dopisna seja inovacijskega sveta)

V nujnih primerih, ko je treba sprejeti odločitev v krajšem času, kot je mogoče sklicati sejo inovacijskega sveta, oziroma v primerih, ko ni možno zagotoviti navzočnosti članov na sami seji, lahko predsednik izvede  dopisno sejo, če temu ne nasprotuje noben član inovacijskega sveta.

Gradivo za dopisno sejo se pošlje vsem članom inovacijskega sveta po elektronski pošti.

Člani inovacijskega sveta odločajo o posameznem vprašanju na dopisni seji na elektronski glasovnici, kjer je naveden predlagani sklep ter besede »ZA«, »PROTI« in »VZDRŽAN«. Obvezna sestavina glasovnice so poleg navedenega sklepa še datum in ura sklica seje, sklep, kjer se z besedilom »ZA« in »PROTI« odloča o pristanku k sklicu dopisne seje ter rubrika, v kateri lahko člani podajo morebitne pripombe.

Član inovacijskega sveta glasuje po elektronski pošti, pri čemer mora elektronsko sporočilo, ki pomeni njegovo glasovanje, poslati iz elektronskega naslova, ki ga je tajništvu ARIS sporočil kot svoj elektronski naslov.

Član inovacijskega sveta glasuje tako, da pri vsakem sklepu označi glede na svojo opredelitev besedo »ZA«, »PROTI« ali »VZDRŽAN«. Glasovnico najkasneje v roku 36 ur od sklica seje (v rok se ne vštevajo dela prosti dnevi in prazniki) pošlje na določen elektronski naslov ARIS, v izjemnih primerih, ki jih določi predsednik, pa je rok lahko krajši. Sklep je sprejet na dopisni seji, če je sprejet sklep o sklicu dopisne seje in podredno, če je za predlagani sklep glasovala večina članov.

O dopisni seji se sestavi zapisnik, v katerem se navede vzrok za sklic seje, dnevni red seje, postavljeno vprašanje oziroma predlog sklepa, izid glasovanja ter morebitne pripombe članov. Zapisnik se praviloma potrdi na naslednji seji inovacijskega sveta.

 

14. člen
(vabljeni na sejo)

Na sejo inovacijskega sveta sta obvezno vabljena direktor ARIS in predsednik upravnega odbora ARIS, ki se mu posreduje tudi vsa gradiva seje.

Predsednik inovacijskega sveta lahko sam ali na pobudo na sejo povabi predsednika znanstvenega sveta ARIS, zunanje strokovnjake, predstavnike institucij s področja znanstvenoraziskovalne oziroma inovacijske dejavnosti in predstavnike sredstev javnega obveščanja.

 

15. člen
(dnevi red seje)

Predsednik inovacijskega sveta predlaga dnevni red seje, ki je naveden v vabilu na sejo in morebitne spremembe ali dopolnitve tega dnevnega reda. Spremembe ali dopolnitev predloga dnevnega reda lahko predlaga in utemelji tudi vsak drug član inovacijskega sveta.

Na dnevnem redu vsake seje inovacijskega sveta mora biti posebna točka za potrditev zapisnika prejšnje seje.

Inovacijski svet o dnevnem redu odloči z glasovanjem.

 

16. člen
(potek seje)

Predsednik inovacijskega sveta vodi sejo po sprejetih točkah dnevnega reda. Najprej da besedo poročevalcu, če je potrebna uvodna obrazložitev, nato pa članom, ki želijo razpravljati. Razpravljajo lahko tudi drugi udeleženci seje, če jim to dovoli ali jih k temu povabi predsednik inovacijskega sveta. Predsednik inovacijskega sveta daje besedo razpravljavcem po vrstnem redu prijav in ob tem upošteva njihove zahteve po odgovoru. Mimo vrstnega reda lahko dobi besedo poročevalec, če je potrebna dopolnitev obrazložitve ali dodatno pojasnilo.

Razprava o posamezni točki dnevnega reda traja, dokler člani inovacijskega sveta želijo razpravljati.

Če predsednik inovacijskega sveta ugotovi, da je zadeva dovolj pojasnjena, razpravo konča in predlaga sprejem ustreznega sklepa ali druge odločitve. Če predsednik inovacijskega sveta ali inovacijski svet ugotovi, da zadeva ni dovolj pojasnjena, jo vrne predlagatelju v dopolnitev in določi rok ponovne predložitve na sejo inovacijskega sveta.

 

17. člen
(oblikovanje sklepa)

Sklep ali drugo odločitev predlaga predsednik inovacijskega sveta pri vsaki točki dnevnega reda posebej. Predlog sklepa ali predlog druge odločitve inovacijskega sveta mora biti nedvoumno oziroma razumljivo oblikovan. Člani inovacijskega sveta lahko predlagajo spremembo ali dopolnitev sklepa ali druge odločitve.

Če je več predlaganih sklepov v isti zadevi, se glasuje o vsakem predlogu sklepa posebej. V primeru, da nobeden izmed predlogov ne dobi zadostne večine, se glasovanje ponovi, med tistima predlogoma, ki sta dobila največ glasov. Če tudi pri ponovnem glasovanju nobeden izmed predlogov ne dobi potrebne večine, se šteje, da inovacijski svet o zadevi ni odločil in sklep ni sprejet. V takem primeru inovacijski svet opredeli postopek za nadaljnje aktivnosti pri pripravi rešitve odprtega vprašanja.

 

18. člen
(sprejemanje sklepov)

Inovacijski svet praviloma odloča s soglasjem članov.

Če soglasja ni mogoče doseči, inovacijski svet odloči o sklepu ali drugi odločitvi z glasovanjem vseh navzočih članov inovacijskega sveta. Sklep ali druga odločitev inovacijskega sveta je sprejeta, če zanjo glasujejo najmanj štirje člani inovacijskega sveta.  Na dopisni seji je sklep ali druga odločitev inovacijskega sveta sprejeta, če za njen sprejem glasujejo štirje člani inovacijskega sveta.

 

19. člen
(način glasovanja)

Člani inovacijskega sveta glasujejo o sklepih ali drugih odločitvah praviloma z dvigom rok. Pri tem predsednik z inovacijskega sveta ugotovi, kdo je »ZA«, kdo je »PROTI« in kdo se glasovanja vzdrži.

Inovacijski svet lahko odloči, da se o posameznem sklepu izvede poimensko glasovanje. Vsak član inovacijskega sveta ima pravico zahtevati, da se v zapisniku navede, kako je glasoval.

 

20. člen
(odpravek sklepa)

Sklepe ali druge odločitve inovacijskega sveta podpisuje predsednik, v njegovi odsotnosti njegov namestnik, v odsotnosti slednjega pa oseba, ki jo predsednik inovacijskega sveta pooblasti.

Sprejete sklepe, ki jih je treba izvršiti takoj in so na seji sprejeti v predloženi obliki, predsednik inovacijskega sveta ali njegov namestnik lahko podpiše pred potrditvijo celotnega zapisnika.

 

21. člen
(zapisnik seje)

O delu na seji inovacijskega sveta se piše zapisnik.

Zapisnik seje mora vsebovati:

  • zaporedno številko seje,
  • datum, uro začetka in konca seje ter podatke o morebitni prekinitvi in nadaljevanju seje,
  • kraj seje,
  • ime in priimek prisotnih,
  • ime in priimek navzočih članov inovacijskega sveta preko komunikacijske povezave,
  • kdo je sejo vodil,
  • podatke o sklepčnosti seje,
  • dnevni red z navedbo vseh morebitnih sprememb in dopolnitev, ki so bile sprejete,
  • navedbo poročevalcev k posameznim točkam dnevnega reda in vseh razpravljavcev,
  • sprejete sklepe oziroma odločitve z opredelitvijo večine, s katero so bili sprejeti oziroma zapis, da določen sklep ni bil sprejet ali pa o zadevi ni bilo odločeno,
  • izjave, katere člani inovacijskega sveta izrecno zahtevajo, da se vpišejo v zapisnik.

Zapisnik piše zapisnikar, ki ga določi direktor ARIS izmed strokovnih sodelavcev ARIS.

Zapisnik podpišeta predsednik inovacijskega sveta oziroma namestnik predsednika in zapisnikar.

Predlog zapisnika prejmejo člani inovacijskega sveta praviloma v petih delovnih dneh po seji. Morebitne pripombe pošljejo pisno v petih dneh od prejema predloga zapisnika.

Zapisnik inovacijskega sveta se praviloma obravnava na naslednji seji. Prisotni člani inovacijskega sveta lahko še dodatno podajo dopolnila s pripombami na zapisnik. Zapisnik in morebitne pripombe potrdi inovacijski svet z glasovanjem.

 

22. člen
(izvrševanje sklepov)

Za izvrševanje sklepov ali drugih odločitev inovacijskega sveta skrbita predsednik inovacijskega sveta in direktor ARIS.

 

23. člen
(zagotavljanje dela)

Strokovne, organizacijske in administrativno-tehnične naloge za inovacijski svet opravlja kabinet direktorja ARIS.

 

24. člen
(shranjevanje dokumentacije)

Gradiva, ki se obravnavajo na sejah inovacijskega sveta, zapisnike in druge dokumente inovacijskega sveta, hrani kabinet direktorja ARIS.

 

25. člen
(potrjevanje odpravkov pisnih sklepov)

Za potrjevanje verodostojnosti sklepov in drugih dokumentov s področja dela inovacijskega sveta, se v skladu s statutom ARIS uporablja veliki okrogli žig ARIS.

 

26. člen
(plačilo za delo)

Člani inovacijskega sveta so za izvedbo svojih nalog upravičeni do plačila v skladu s splošnim aktom ARIS, ki ureja plačilo za delo inovacijskega sveta.

 

27. člen
(spremembe poslovnika)

Vsak član inovacijskega sveta ima pravico predlagati spremembe in dopolnitve tega poslovnika.

Vse spremembe in dopolnitve tega poslovnika se sprejemajo po enakem postopku, kot je določen za njegov sprejem.

 

IV. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA

28. člen
(prehodna določba)

Do podrobnejše določitve nasprotja interesov za člane inovacijskega sveta v splošnem aktu o strokovnih telesih ARIS, se za njih glede nasprotja interesov upoštevajo določbe splošnega akta o strokovnih telesih ARIS, ki veljajo za člane znanstvenega sveta ARIS.

 

29. člen
(začetek veljavnosti)

Ta poslovnik začne veljati od objave na spletni strani ARIS.

 

Številka: 007-9/2024-1
Datum: 13. 5. 2024

dr. Stane Pejovnik,
predsednik inovacijskega sveta ARIS