Raziskovalni projekti |
Normativni akti |
|
|
Prejšnja objava: Uradni list RS, št.
12/05 in 49/05, v veljavi do 13.7.2006. Od 28.03.2009 velja dopolnjeni in spremenjeni pravilnik.
PREČIŠČENO BESEDILO:
Na podlagi 43. člena Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti (Uradni
list RS, št. 22/06- uradno prečiščeno besedilo) ter 16. in 35. člena
Sklepa o
ustanovitvi Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (Uradni
list RS, št. 123/03) in po predhodnem soglasju ministra za visoko šolstvo,
znanost in tehnologijo št. 0071-2/2006/24 z dne 19.06.2006, je
Upravni odbor
Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije na 27. seji dne
21. junija 2006 sprejel
Pravilnik o (so)financiranju temeljnih, aplikativnih in podoktorskih raziskovalnih projektov - v veljavi do 27.03.2009
I. Splošne določbe
1. člen
(vsebina pravilnika)
S tem pravilnikom se določajo pogoji, kriteriji, kazalci ter postopek
evalvacije in izbora prijav predlogov temeljnih, aplikativnih in podoktorskih
raziskovalnih projektov za (so)financiranje, spremljanje in nadziranje izvajanja
projektov in način obveščanja javnosti o rezultatih opravljenega raziskovalnega
dela.
2. člen
(definicije projektov)
V tem pravilniku uporabljeni izrazi imajo naslednji pomen:
- temeljni projekt je izvirno eksperimentalno in/ali teoretično delo, s
katerim želimo pridobiti predvsem novo znanje o osnovah pojavov in zaznavnih
dejstev;
- aplikativni projekt je izvirno raziskovanje, ki ga izvajamo zato, da bi
pridobili novo znanje, usmerja pa se predvsem k praktičnemu cilju ali
namenu.
Aplikativni projekti so lahko tudi projekti na področjih industrijskih
raziskav, ki so načrtno raziskovanje za pridobitev novega znanja s ciljem,
da bi bilo to znanje lahko uporabno v razvoju novih proizvodov, postopkov
ali storitev ali v uvajanju pomembnih izboljšav v obstoječe proizvode,
postopke ali storitve;
- podoktorski projekt je lahko temeljni ali aplikativni raziskovalni
projekt, ki se izvaja zato, da raziskovalec po doktoratu pridobi dodatne
raziskovalne izkušnje in znanja ter omogoča tudi dodatno usposabljanje
Slovencev z ali brez slovenskega državljanstva in tujih državljanov, ki
lahko konkurirajo pod enakimi pogoji kot državljani Republike Slovenije.
Temeljni, aplikativni in podoktorski projekti so lahko tematsko usmerjeni z
raziskovalnimi temami, ki jih določi javni razpis.
3. člen
(nevtralna slovnična oblika)
V tem pravilniku uporabljeni izrazi zapisani v slovnični obliki moškega
spola, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
4. člen
(sestava projektne skupine)
Raziskovalni projekt ( v nadaljnjem besedilu: projekt) izvaja projektna
skupina, ki jo sestavljajo vodja projekta, raziskovalci, ter strokovni in
tehnični sodelavci. Podoktorski projekt izvaja samo en raziskovalec –
podoktorand, ki izpolnjuje pogoje za izvajanje takega projekta.
5. člen
(proste raziskovalne kapacitete)
Vodja projekta in izvajalci morajo imeti za izvajanje projektov proste
kapacitete (celotna dovoljena kapaciteta je 1700 ur ali 1 FTE) in morajo biti
zaposleni v raziskovalni organizaciji izvajalki projekta ali imeti status
zasebnega raziskovalca. Oba pogoja se preverita ob podpisu pogodbe o izvajanju
in financiranju raziskovalnega projekta (v nadaljnjem besedilu: pogodba). Vodja
projekta mora imeti najmanj 170 (0,1 FTE) prostih raziskovalnih ur.
6. člen
(obseg)
V javnem razpisu morata biti opredeljeni najmanj dve različni finančni višini
velikosti projektov in njihovo število. Minimalni obseg temeljnega projekta je
praviloma 1360 letnih raziskovalnih ur (0,8 FTE).
Minimalni obseg aplikativnega projekta je praviloma 680 letnih raziskovalnih
ur (0,4 FTE). Obseg temeljnega podoktorskega projekta je praviloma 1700 letnih
raziskovalnih ur (1FTE), obseg aplikativnega podoktorskega projekta pa praviloma
1275 (0,75 FTE) raziskovalnih ur cenovne kategorije B.
Če projekt izvajata javni raziskovalni zavod in visokošolska organizacija, ki
sta soizvajalki raziskovalnega projekta in je projektna skupina sestavljena iz
raziskovalcev, zaposlenih v javnem raziskovalnem zavodu in raziskovalcev, ki so
zaposleni v visokošolski organizaciji, se odobreni obseg sredstev na projektu
lahko poveča visokošolski organizaciji. Pri izračunu povečanega obsega sredstev
na projektu se upošteva vsakega raziskovalca v projektni skupini, ki je zaposlen
na javnem raziskovalnem zavodu (vsaj 60% polnega delovnega časa) in je na
podlagi pogodbe o zaposlitvi s krajšim delovnim časom z visokošolsko
organizacijo vključen v pedagoški proces oziroma predloži dokazilo, da bo v
naslednjem šolskem letu sklenil delovno razmerje s krajšim delovnim časom na
visokošolski organizaciji za pedagoško delo.
Če projekt izvaja visokošolska organizacija in je projektna skupina
sestavljena samo iz zaposlenih raziskovalcev na visokošolski organizaciji se
odobreni obseg sredstev lahko poveča za vsakega visokošolskega raziskovalca, ki
je zaposlen v tej visokošolski organizaciji za polni delovni čas (vsaj 60% polne
zaposlitve za raziskovalno delo), če je že vključen v pedagoški proces oziroma
predloži dokazilo, da bo v naslednjem šolskem letu izvajal pedagoško delo v tej
visokošolski organizaciji v okviru redne zaposlitve.
Povečan obseg sredstev na projektu, določen v prejšnjih dveh odstavkih, se
določi glede na obseg novo prevzetih pedagoških obveznosti na visokošolski
organizaciji. Novo pridobljeni odstotek zaposlitve za pedagoško delo ne sme biti
večji od novo pridobljenega odstotka zaposlitve za raziskovalno delo. Povečan
obseg sredstev s projekta se nameni raziskovalnemu delu visokošolske
organizacije.
7. člen
(financiranje)
Temeljne projekte Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike
Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) financira do 100% utemeljenih
stroškov projekta.
Aplikativne projekte agencija sofinancira do 75% utemeljenih stroškov
projekta. Prijavitelj aplikativnega projekta mora zagotoviti pokritje vsaj 25%
utemeljenih stroškov projekta s strani drugih zainteresiranih uporabnikov.
Prijavitelj aplikativnega projekta mora pred podpisom pogodbe z agencijo
predložiti dokazila o sofinanciranju projekta (pogodba), in sicer za celotno
obdobje izvajanja projekta glede na vrednost cene raziskovalne ure ob začetku
financiranja.
Projekte na področju industrijskih raziskav agencija sofinancira do višine
50% utemeljenih stroškov projekta. Prijavitelj projekta s področja industrijskih
raziskav mora zagotoviti pokritje vsaj 50% utemeljenih stroškov projekta s
strani drugih zainteresiranih uporabnikov. Prijavitelj projekta mora pred
podpisom pogodbe z agencijo predložiti dokazila o sofinanciranju projekta
(pogodba), in sicer za celotno obdobje izvajanja projekta glede na vrednost cene
raziskovalne ure ob začetku financiranja.
Delež sofinanciranja projekta na področju industrijskih raziskav s strani
agencije se lahko poveča:
- za fizične osebe oziroma majhne in srednje velike gospodarske družbe
(skladno z definicijo gospodarskih družb iz veljavnega zakona o gospodarskih
družbah, za 10 odstotnih točk);
- če se raziskovalni projekt izvaja na območjih, na katerih se lahko
skladno s predpisi o dodeljevanju državnih pomoči dodeljujejo državne pomoči
za pospeševanje gospodarskega razvoja območij, kjer je življenjska raven
nizka ali kjer obstaja velika brezposelnost, za 10 odstotnih točk, oziroma,
če se projekt izvaja na območjih, na katerih se lahko skladno s predpisi o
dodeljevanju državnih pomoči dodeljujejo državne pomoči za pospeševanje
določenih gospodarskih dejavnosti in določenih gospodarskih območij, za 5
odstotnih točk;
- ko je raziskovalni projekt v skladu s cilji posameznega projekta ali
programa, ki poteka kot del okvirnega programa EU za raziskovanje in
tehnološki razvoj in v njem sodelujejo člani raziskovalne skupine, za 15
odstotnih točk (če projekt vključuje čezmejno sodelovanje med podjetji in
javnimi raziskovalnimi organizacijami in so rezultati široko dostopni in
objavljeni ob upoštevanju pravic intelektualne lastnine, za 25 odstotnih
točk); - ko raziskovalni projekt ni v skladu s cilji ali posameznim
projektom ali programom, ki se izvaja kot del okvirnega programa EU za
raziskovanje in tehnološki razvoj, za 10 odstotnih točk, ob izpolnjevanju
enega izmed naslednjih pogojev:
- da projekt vključuje učinkovito sodelovanje med podjetji in
javnimi raziskovalnimi organizacijami, posebno z vidika koordinacije
nacionalnih usmeritev raziskovanja in tehnološkega razvoja,
- da so rezultati projekta široko dostopni in objavljeni, licence
za patente podeljene ali potekajo druge dejavnosti pod pogoji, ki so
podobni določilom razširjanja rezultatov programov EU za
raziskovanje in tehnološki razvoj.
Odstotne točke iz prejšnjega odstavka se lahko seštevajo, vendar višina
sofinanciranja s strani agencije ne sme preseči 75% utemeljenih stroškov
projekta.
Če se sredstva dodelijo velikemu ali srednjemu podjetju, ki izvaja program
prestrukturiranja, se taka pomoč pred dodelitvijo priglasi Evropski komisiji.
Če gospodarska(e) družba(e) samostojno prijavlja(jo) aplikativni projekt ali
projekt na področju industrijskih raziskav (brez raziskovalnih organizacij
soizvajalk iz vrst javnih raziskovalnih organizacij), ne potrebuje(jo) dokazila
o sofinanciranju projekta, mora(jo) pa svoj delež sofinanciranja izkazati v
finančnem predračunu ob prijavi projekta ter v finančnih poročilih.
8. člen
(utemeljeni stroški projekta)
Podlaga za določitev obsega sredstev za izvedbo projektov je opredeljena z
Uredbo o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje
nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa ob upoštevanju omejitev iz 7.
člena tega pravilnika.
Utemeljene stroške projekta predstavljajo:
- plače osebja (raziskovalci, strokovni in tehnični sodelavci ter ostalo
podporno osebje);
- stroški instrumentov, opreme, najema opreme, zemlje, nasadov, črede ter
zgradb, ki se uporabljajo izključno in stalno za raziskovalno dejavnost;
- stroški svetovanja in ustreznih storitev, ki se uporabljajo izključno za
raziskovalno dejavnost, vključno z raziskavami, tehničnim znanjem, patenti
itd., ki so kupljeni iz zunanjih virov;
- dodatni skupni stroški, ki bodo predvidoma nastali v zvezi z izvajanjem
raziskovalnega dela;
- ostali stroški delovanja (npr. stroški materiala, energentov in podobnih
proizvodov), ki bodo nastali v zvezi z izvajanjem raziskovalnega dela.
II. Javni razpis
9. člen
(izhodišča razpisa)
Direktor agencije lahko ustanovi komisijo za izdelavo predloga javnega
razpisa za (so)financiranje projektov. Komisija mora pri tem upoštevati
Resolucijo o nacionalnem raziskovalnem in razvojnem programu, zagotovljena
proračunska sredstva ter letno politiko ministrstva, pristojnega za znanost, ki
določa razmerje sredstev med znanstvenimi vedami in tematska področja z
raziskovalnimi temami (v nadaljevanju: usmeritve ministra).
10. člen
(objava razpisa)
Agencija vsaj enkrat letno objavi v Uradnem listu Republike Slovenije javni
razpis (v nadaljnjem besedilu: razpis) za izbor projektov, in sicer za tematske
(temeljne in aplikativne), aplikativne in podoktorske (temeljne in aplikativne)
projekte v okviru:
- naravoslovnih ved,
- tehniških ved,
- biotehniških ved,
- medicinskih ved,
- družboslovnih ved,
- humanističnih ved in
- interdisciplinarnih področij med vedami.
Agencija objavi razpis z razpisno dokumentacijo tudi na svoji spletni strani.
Agencija lahko razpise izvede v vsebinsko povezanih razpisih v okviru
sredstev, zagotovljenih za izvedbo razpisa, tako da po prvem razpisu
prijaviteljem, ki niso uspeli, posreduje pisne komentarje in predloge
recenzentov. V drugem razpisu obravnava samo popravljene in dopolnjene predloge
projektov, ki so jih prijavitelji že prijavili na prvem razpisu in so jih v
prijavi za drugi razpis popravili oziroma dopolnili.
11. člen
(vsebina razpisa)
Razpis vsebuje:
- pravno podlago za izvedbo razpisa, v kateri se navedejo tudi usmeritve
ministra in metodologija ocenjevalnega postopka;
- naziv in sedež agencije;
- predmet razpisa;
- raziskovalne teme v primeru tematskega razpisa;
- cilje oziroma predvidene rezultate;
- obliko in način prijave projektov;
- rok, do katerega morajo biti oddane prijave;
- pogoje in kriterije za izbiro projektov;
- čas trajanja projektov;
- okvirno višino sredstev, ki so na razpolago za predmet razpisa;
- kraj, datum in čas odpiranja prijav;
- rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izbiri prijavljenih
projektov in o višini (so)financiranja;
- kraj, čas in osebo, pri kateri lahko prijavitelji dvignejo razpisno
dokumentacijo ter spletni naslov, na katerem je dostopna razpisna
dokumentacija.
12. člen
(razpisna dokumentacija)
Prijavitelj se prijavi na razpis z oddajo predpisane razpisne dokumentacije.
Razpisna dokumentacija vsebuje usmeritve ministra, metodologijo ocenjevalnega
postopka ter obrazec Prijava predloga projekta s prilogami.
Obrazci za prijavo na razpis vsebujejo:
- podatke o prijavitelju;
- podatke o organizaciji(ah) sofinancerju(ih) projekta;
- ime in priimek vodje projekta;
- podatke o projektni skupini, v kateri se organizira izvajanje projekta,
raziskovalnih skupinah, ki sodelujejo pri izvajanju projekta ter o drugih
soizvajalcih projekta;
- naslov projekta;
- cilje in kratko vsebino projekta;
- raziskovalno oziroma tematsko področje projekta ter vrsto projekta;
- trajanje projekta;
- časovno opredeljena potrebna sredstva za izvedbo projekta;
- podatke o domačem ali tujem sofinanciranju;
- predlog projekta, ki vsebuje predstavitev predmeta raziskave;
usklajenost predmeta raziskave z razpisanimi raziskovalnimi temami; pregled
relevantnih lastnih in tujih raziskav; predstavitev hipoteze in/ali izvirnih
doprinosov znanosti; podroben opis znanstvenih metod za dosego ciljev;
pričakovani rezultati in njihov pomen za razvoj znanosti in za gospodarsko
in drugo uporabo; časovno razporeditev raziskovalnega dela;
- podatke o raziskovalni opremi: razpoložljiva raziskovalna oprema,
vrednosti nad 5.000 EUR v tolarski protivrednosti na dan vložitve zahteve,
ki je potrebna za izvedbo projekta; najem potrebne raziskovalne opreme;
manjkajoča raziskovalna oprema, vrednosti nad 5.000 EUR v tolarski
protivrednosti na enoto na dan vložitve zahteve, ki je pogoj za izvajanje
projekta in je zanjo vložen zahtevek za nabavo iz proračunskih sredstev;
- predstavitev mednarodnih povezav: sodelovanje v mednarodnih projektih;
druge oblike mednarodnega sodelovanja;
- podatke o raziskovalcih oziroma strokovnih ter tehničnih sodelavcih
projektne skupine;
- dokazila o izpolnjevanju evalvacijskih pogojev iz 23., 24. in 25. člena
tega pravilnika;
- reference o kvalificiranosti vodje projekta, in sicer do pet
najpomembnejših raziskovalnih in/ali razvojnih dosežkov vodje projekta v
zadnjih petih letih. Petletni rok se lahko podaljša v primeru porodniškega
dopusta ali daljše bolniške odsotnosti, za kar je potrebno predložiti
ustrezna dokazila;
- podpis prijavitelja in pooblaščene osebe naročnika oziroma sofinancerja;
- dopolnilne podatke, kolikor gre za projekte na področju industrijskih
raziskav:
- 18.1. podatek, ali projekt izvaja fizična oseba oziroma majhna ali
srednje velika gospodarska družba, skladno z definicijo gospodarskih
družb iz veljavnega zakona o gospodarskih družbah;
- 18.2. če se projekt izvaja na območjih, na katerih se lahko skladno
s predpisi o dodeljevanju državnih pomoči dodeljujejo državne pomoči za
pospeševanje gospodarskega razvoja območij, kjer je življenjska raven
nizka ali kjer obstaja velika brezposelnost oziroma, če se projekt
izvaja na območjih, na katerih se lahko skladno s predpisi o
dodeljevanju državnih pomoči dodeljujejo državne pomoči za pospeševanje
določenih gospodarskih dejavnosti in določenih gospodarskih območij;
- 18.3. v primeru, ko je vsebina projekta v skladu s cilji posameznega
projekta ali programa, ki poteka kot del okvirnega programa EU za
raziskovanje in tehnološki razvoj, podatke o naslednjem: -
- 18.3.1. ali projekt vključuje čezmejno sodelovanje med podjetji
in javnimi raziskovalnimi organizacijami,
- 18.3.2. ali so rezultati široko dostopni in objavljeni ob
upoštevanju pravic intelektualne lastnine;
- 18.4. v primeru, ko vsebina projekta ni v skladu s cilji ali
posameznim projektom ali programom, ki se izvaja kot del okvirnega
programa EU za raziskovanje in tehnološki razvoj, podatke o naslednjem:
- 18.4.1. ali projekt vključuje učinkovito sodelovanje med
podjetji in javnimi raziskovalnimi organizacijami, posebno z vidika
koordinacije nacionalnih usmeritev raziskovanja in tehnološkega
razvoja,
- 18.4.2. ali so rezultati projekta široko dostopni in objavljeni,
licence za patente podeljene ali potekajo druge dejavnosti pod
pogoji, ki so podobni določilom razširjanja rezultatov programov EU
za raziskovanje in tehnološki razvoj. Podatki se predložijo na
obrazcih, ki jih predpiše agencija za posamezne vrste projektov.
13. člen
(razpisni pogoji)
Na razpis se lahko prijavi pravna ali fizična oseba, ki je vpisana v evidenco
raziskovalnih organizacij na agenciji ter izpolnjuje pogoje, predpisane z
Zakonom o raziskovalni in razvojni dejavnosti in s tem pravilnikom. Na posamezni
razpis lahko vodja projekta kandidira samo z enim predlogom projekta.
14. člen
(oblika prijave)
Prijava na razpis je praviloma v elektronski obliki. Prijavitelj izpolni
prijavne obrazce v slovenskem in v angleškem jeziku, ne glede na vrsto projekta.
Prijava mora biti overovljena s spletnim kvalificiranim digitalnim potrdilom za
vse navedene osebe v 3. in 17. točki 12. člena tega pravilnika.
Kolikor se prijava pošilja po pošti se prijavni obrazci izpolnijo v
slovenskem in angleškem jeziku, ne glede na vrsto projekta. Prijavo morajo
podpisati vse v 3. in 17. točki 12. člena tega pravilnika navedene osebe.
Sprejem prijave na razpis se potrdi na posebnem prijavnem obrazcu, ki je
sestavni del razpisne dokumentacije. En izvod potrjenega prijavnega obrazca se
vrne prijavitelju.
III. Vodenje postopka
15. člen
(uradna oseba)
Direktor agencije pooblasti javne uslužbence, ki so na agenciji pooblaščeni
za posamezne znanstvene vsebine (v nadaljnjem besedilu: uradna oseba), za
koordiniranje in organizacijo evalvacijskega postopka in postopka izbora.
16. člen
(obravnava prijav)
V postopku za izbor projektov se obravnavajo prijave, ki vsebujejo vse, z
razpisom in razpisno dokumentacijo zahtevane podatke ter dokazila, katere
prispejo na agencijo v roku, določenem v razpisu.
17. člen
(komisija za odpiranje prijav)
Za odpiranje in pregled prijav imenuje direktor najmanj dvanajstčlansko
komisijo za odpiranje prijav (v nadaljnjem besedilu: komisija). Vsaj šest članov
komisije mora biti zaposlenih na agenciji.
Za pravočasno predloženo se šteje prijava, ki je agenciji predložena v roku,
določenem v javnem razpisu.
18. člen
(naloge komisije)
Komisija na seji, ki jo skliče predsednik komisije, ugotavlja pravilno
označenost, pravočasnost in popolnost prijav ter upravičenost prijavitelja (v
nadaljnjem besedilu: formalni pregled prijav).
Komisija odpre in formalno pregleda prispele prijave na dan in v kraju, ki
sta navedena v objavi razpisa in v razpisni dokumentaciji.
Pri odpiranju prijav komisija zapisniško ugotavlja tudi upravičenost
prijaviteljev za vložitev prijave na razpis v skladu s 13. členom tega
pravilnika. Neupravičene prijave se zavržejo s sklepom, ki ga izda direktor
agencije. Zoper sklep je v roku osmih dni od vročitve dovoljena pritožba, o
kateri odloči direktor agencije. Njegova odločitev je dokončna.
19. člen
(zapisnik komisije)
O odpiranju in formalnem pregledu prijav se vodi zapisnik, ki ga podpišejo
predsednik in člani komisije.
Zapisnik vsebuje predvsem:
- naslov, prostor in čas odpiranja in formalnega pregleda prijav;
- predmet razpisa;
- imena navzočih članov komisije;
- imena oziroma naziv prijaviteljev, ki so vložili prijave, po vrstnem
redu odpiranja prijav in
- ugotovitve o pravilni označenosti, pravočasnosti, upravičenosti in
popolnosti prijav z navedbo tistih prijaviteljev, ki niso dostavili pravilno
označene, pravočasne, upravičene ali popolne prijave.
Nepravočasne in nepravilno označene prijave se neodprte vrnejo prijavitelju.
20. člen
(nepopolna dokumentacija – dopolnitev prijav)
Komisija pregleda prispele prijave v roku sedmih dni po preteku roka za
prijavo na razpis.
Za popolno se šteje prijava, ki vsebuje vse, z razpisom in razpisno
dokumentacijo zahtevane podatke ter dokazila.
Če komisija ugotovi, da dokumentacija ni popolna, pozove prijavitelja, da jo
dopolni in mu določi rok za dopolnitev dokumentacije, ki ne sme biti daljši od
osmih dni.
Če prijavitelj v predpisanem roku odpravi pomanjkljivosti, se šteje, da je
prijava popolna.
Če prijavitelj v skladu z zahtevo in v roku iz tretjega odstavka tega člena
ne dopolni prijave, se prijava zavrže s sklepom, ki ga izda direktor agencije.
Zoper sklep je v roku osem dni od vročitve dovoljena pritožba, o kateri odloči
direktor agencije. Njegova odločitev je dokončna. Predložena dokumentacija se z
dokončnostjo sklepa vrne prijavitelju.
21. člen
(popolne prijave)
Prijave, ki jih je komisija ocenila kot pravočasne, pravilno označene,
upravičene in popolne, uradna oseba posreduje v evalvacijski postopek.
22. člen
(internost podatkov in dokumentacije)
Podatki in dokumentacija, ki jih vsebujejo prijave predlogov projektov, se v
času trajanja izbora za (so)financiranje projektov uporabljajo kot interno
gradivo.
IV. Evalvacijski pogoji, kriteriji in kazalci za
ocenjevanje projektov
23. člen
(usposobljenost članov projektne skupine temeljnega
projekta)
Projektna skupina temeljnega projekta izkazuje usposobljenost, če:
- vodja projekta in ena tretjina aktivnih raziskovalcev, ki sodelujejo na
projektu s prostimi kapacitetami, izpolnjujejo pogoje za vodjo temeljnega
projekta, opredeljene v Pravilniku o kazalcih in merilih znanstvene in
strokovne uspešnosti;
- raziskovalna oprema skupine oziroma najeta oprema zagotavlja izvedbo
temeljnega projekta.
24. člen
(usposobljenost članov projektne skupine aplikativnega
projekta)
Projektna skupina aplikativnega projekta izkazuje usposobljenost, če:
- vodja aplikativnega projekta in ena tretjina aktivnih raziskovalcev, ki
sodelujejo na aplikativnem projektu s prostimi kapacitetami, izpolnjujejo
pogoje za vodjo aplikativnega projekta, opredeljene v Pravilniku o kazalcih
in merilih znanstvene in strokovne uspešnosti;
- raziskovalna oprema skupine oziroma najeta oprema zagotavlja izvedbo
aplikativnega projekta.
25. člen
(pogoji podoktorskega raziskovalnega projekta)
Podoktorski projekt izkazuje ustreznost, če:
- je podoktorand mlajši od 35 let in od zagovora njegovega doktorata niso
potekla več kot tri leta ter izkazuje vsaj eno znanstveno objavo (tudi v
soavtorstvu kot prvi avtor), opredeljeno v Pravilniku o kazalcih in merilih
znanstvene in strokovne uspešnosti, oziroma
- je podoktorand raziskovalec slovenskega rodu, z ali brez slovenskega
državljanstva, ki živi v tujini. V tem primeru starostna omejitev ne velja.
V primeru, da je podoktorand izkoristil porodniški oziroma starševski dopust
– pri čemer se za enega otroka upošteva 1 leto - se starostna meja iz prve točke
prvega odstavka tega člena dvigne nad 35 let, za čas dejansko izrabljenega
dopusta. Enako velja za daljšo (dokumentirano) bolezensko odsotnost kandidata.
26. člen
(kriteriji ocenjevanja)
Kriteriji za ocenjevanje predlogov projektov so:
- relevantnost projekta,
- kakovost vsebine projekta,
- raziskovalna kakovost in
- upravljalska sposobnost vodje projekta.
27. člen
(kazalec relevantnosti)
Relevantnost predloga projekta se ocenjuje na podlagi skladnosti ciljev
predloga projekta in ciljev razpisa oziroma z raziskovalnimi temami v primeru
tematskega razpisa in na podlagi podatkov o višini sredstev za izvedbo projekta,
zagotovljenih s strani drugih zainteresiranih uporabnikov.
28. člen
(kazalci kakovosti vsebine)
Kakovost vsebine predloga projekta se ocenjuje z naslednjimi kazalci:
- znanstvena pomembnost teme,
- aktualnost teoretičnih izhodišč (hipoteze) in metodološka primernost,
- potencialni družbeno-ekonomski učinki, pomembnost za slovenski prostor
ali prispevek k utrjevanju slovenske nacionalne samobitnosti in razumevanju
duhovnih, kulturnih in družbenih procesov,
- izvedljivost projekta glede na razpoložljive infrastrukturne, materialne
in kadrovske zmožnosti skupine,
- primerna finančna in časovna ocena.
29. člen
(kazalci raziskovalne kakovosti)
Kakovost vodje projektne skupine in vseh raziskovalcev v projektni skupini se
ocenjuje s kazalci raziskovalne in razvojne kakovosti, kot so opredeljeni v
Pravilniku o kazalcih in merilih znanstvene in strokovne uspešnosti.
30. člen
(kazalci upravljavske sposobnosti)
Upravljalska sposobnost vodje projektne skupine se oceni na osnovi naslednjih
kazalcev:
- uspešno končani raziskovalni projekti,
- infrastrukturno okolje projektne skupine,
- vpetost projektne skupine v domača gospodarska in lokalna socialna
omrežja in
- vpetost projektne skupine v mednarodne aktivnosti;
ter s skladnostjo predloga projekta z določili Uredbe o normativih in
standardih za določanje sredstev za izvajanje nacionalnega raziskovalnega in
razvojnega programa.
V. Evalvacijski postopek
31. člen
(vodenje postopka)
Uradna oseba koordinira in organizira evalvacijski postopek skupaj z
Znanstvenim svetom agencije (v nadaljnjem besedilu: Znanstveni svet) ter s
stalnimi in občasnimi strokovnimi telesi, kot so definirana v Pravilniku o
delovanju stalnih in občasnih strokovnih teles za področje raziskovalne
dejavnosti.
32. člen
(recenzenti)
Vsebino in relevantnost predlogov projektov ocenjujejo domači in tuji
recenzenti, kot so opredeljeni s Pravilnikom o delovanju stalnih in občasnih
strokovnih teles za področje raziskovalne dejavnosti in v skladu z metodologijo
ocenjevalnega postopka, kot je objavljena ob razpisu na spletni strani agencije
in v razpisni dokumentaciji.
33. člen
(Znanstveni svet)
Na predlog strokovnega telesa za ocenjevanje projektov Znanstveni svet
obravnava in sprejme predlog finančno ovrednotenega prednostnega seznama
raziskovalnih projektov in ga posreduje Upravnemu odboru agencije (v nadaljnjem
besedilu: Upravni odbor) v sprejem.
34. člen
(predlog sklepa o izboru)
Znanstveni svet pripravi predlog finančno ovrednotenega sklepa o izboru
prijav za (so)financiranje raziskovalnih projektov s prednostnim seznamom. Pri
tem upošteva usmeritve nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa ter
usmeritve ministra, pristojnega za znanost, o raziskovalni politiki, področno
določene prioritete znanstvenega in tehnološkega razvoja države ter obseg
proračunskih sredstev.
35. člen
(sklep o izboru)
Direktor agencije posreduje predlog finančno ovrednotenega sklepa o izboru
prijav za (so)financiranje raziskovalnih projektov s prednostnim seznamom
Upravnemu odboru v sprejem. Sklep o izboru prijav za (so)financiranje
raziskovalnih projektov (v nadaljnjem besedilu: sklep) sprejme Upravni odbor. V
obrazložitvi sklepa mora Upravni odbor navesti razloge za svojo odločitev.
36. člen
(obvestilo o rezultatih izbora)
Agencija obvesti prijavitelje o rezultatih izbora predlogov projektov. Za
projekte, ki so bili sprejeti v (so)financiranje, obvestilo vsebuje podatke o
projektu, višino sredstev, letno število ur, ki jih (so)financira agencija, čas
trajanja projekta v mesecih in cenovni razred.
Po sprejetem sklepu in obvestilu prijaviteljem, direktor agencije objavi
listo projektov, ki so bili sprejeti v (so)financiranje na spletni strani
agencije.
37. člen
(pritožba)
Prijavitelj ima v osmih dneh od prejema obvestila pravico vložiti pritožbo. V
pritožbi mora natančno opredeliti razloge, zaradi katerih vlaga pritožbo.
Predmet pritožbe ne morejo biti pogoji, kriteriji in merila za ocenjevanje
prijav, niti ocena predloga projekta. Predmet pritožbe je lahko samo kršenje
postopka izbora ali očitna napaka. Ocena prijave je lahko predmet pritožbe samo
v primeru, ko se prijavitelj v pritožbi sklicuje na konkretno kršitev postopka
izbora.
Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi prijavitelji.
Prijavitelj se ima pravico seznaniti z ocenami svojega predloga projekta.
Prijavitelj ne more dobiti podatkov o recenzentih, ki so ocenili predlog
projekta.
38. člen
(odločitev o pritožbi)
Direktor agencije imenuje Komisijo za pritožbe, ki pripravi predlog odločitve
o pritožbah. Direktor agencije predlog odločitve o pritožbah pošlje Upravnemu
odboru v sprejem. Upravni odbor o pritožbah odloči v tridesetih dneh od prejema
predloga iz prejšnjega odstavka.
Upravni odbor mora svojo odločitev obrazložiti. Odgovorna oseba obvesti
prijavitelje o odločitvi o pritožbi. Direktor agencije objavi dokončno listo
projektov, ki so bili sprejeti v (so)financiranje na spletni strani agencije .
VI. Pogodba o izvedbi projektov
39. člen
(sklenitev pogodbe)
Za izvedbo projektov, ki so bili sprejeti v (so)financiranje, sklene agencija
s prijaviteljem pogodbo o izvajanju in (so)financiranju projekta. Pogodba mora
biti podpisana najkasneje v treh mesecih od sklepa upravnega odbora agencije o
izboru projekta.
40. člen
(podpis pogodbe)
Pogodbo o izvajanju in (so)financiranju projekta pripravi agencija in jo
skupaj z obrazci pogodbene dokumentacije pošlje prijavitelju (v nadaljnjem
besedilu: sopogodbenik) v podpis.
Podpisano pogodbo z izpolnjenimi obrazci pogodbene dokumentacije morajo
sopogodbeniki vrniti agenciji v petnajstih dneh po njenem prejemu.
41. člen
(pomanjkljivosti in odstop od sklenitve pogodbe)
Če uradna oseba ugotovi, da pogodbena dokumentacija ni pravilno izpolnjena,
obvesti sopogodbenika o pomanjkljivostih in ga pozove, da jih odpravi. Če
sopogodbenik v roku, določenem za dopolnitev pogodbene dokumentacije ne odpravi
pomanjkljivosti, agencija odstopi od sklenitve pogodbe in o tem najkasneje v
osmih dneh obvesti sopogodbenika.
VII. Spremljanje izvajanja projektov
42. člen
(verodostojnost podatkov)
Sopogodbeniki jamčijo za verodostojnost podatkov v pogodbi in pogodbeni
dokumentaciji.
43. člen
(spremljanje in nadzor)
Agencija skupaj s stalnimi strokovnimi telesi spremlja in nadzoruje izvajanje
projekta v vseh fazah njegovega poteka na podlagi letnih in zaključnih poročil o
delu ter poročil o porabljenih sredstvih, in sicer v skladu z veljavnimi
splošnimi akti agencije. Agencija lahko izvaja tudi nadzor izvajanja projektov z
obiski na organizacijah izvajalkah.
Za aplikativne projekte in projekte s področja industrijskih raziskav je
treba k letnim in zaključnim poročilom priložiti oceno sofinancerja z vsebinsko
obrazložitvijo o potencialnih učinkih rezultatov projekta. Agencija lahko
zahteva od nosilca aplikativnega projekta oziroma projekta s področja
industrijskih raziskav poročilo sofinancerja o gospodarskih in drugih učinkih
uporabe rezultatov še pet let po končanem projektu.
44. člen
(redno poročanje)
Za redno poročanje o izvajanju in (so)financiranju projekta v skladu s
pogodbo, sta odgovorna vodja projekta in odgovorna oseba sopogodbenika.
45. člen
(vsebina letnega poročanja)
Letno poročilo o rezultatih opravljenega raziskovalnega dela na projektu
obsega poleg naslova projekta, imena oziroma naziva in sedeža prijavitelja,
imena in priimka vodje projekta in številke pogodbe, tudi kratko vsebinsko
poročilo in dokazila o izpolnitvi prevzetih obveznosti glede na:
- cilje projekta;
- realizacijo predloženega programa dela;
- izkoriščanje dobljenih rezultatov;
- utemeljitve eventualnih sprememb programa;
- mednarodno sodelovanje;
- raziskovalne in druge rezultate.
Letno poročilo morata podpisati odgovorna oseba sopogodbenika in vodja
projekta. Poročila, ki so v elektronski obliki morajo biti overovljena s
spletnim kvalificiranim digitalnim potrdilom vodje projekta in odgovorne osebe
sopogodbenika.
46. člen
(vsebina zaključnega poročila)
Zaključno poročilo o rezultatih opravljenega raziskovalnega dela na projektu
obsega poleg naslova projekta, imena oziroma naziva in sedeža prijavitelja,
imena in priimka vodje projekta, številke pogodbe tudi poročilo sofinancerja ter
zbirno poročilo in dokazila o izpolnitvi prevzetih obveznosti za vsa leta
trajanja projekta, in sicer glede na:
- cilje projekta;
- realizacijo predloženega programa dela;
- izkoriščanje dobljenih rezultatov;
- mednarodno sodelovanje;
- raziskovalne in druge rezultate.
Zaključno poročilo mora podpisati odgovorna oseba sopogodbenika in vodja
projekta. Poročila, ki so v elektronski obliki, morajo biti overovljena s
spletnim kvalificiranim digitalnim potrdilom vodje projekta in odgovorne osebe
sopogodbenika.
47. člen
(finančno poročilo)
Sopogodbeniki morajo za vsako leto izvajanja projekta posebej posredovati
tudi finančno poročilo, ki vsebuje pregled porabe sredstev v skladu z Uredbo o
normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje nacionalnega
raziskovalnega in razvojnega programa in stroškov projekta. Finančno poročilo
morajo podpisati odgovorna oseba sopogodbenika, vodja projekta in računovodja.
Poročila, ki so v elektronski obliki, morajo biti overovljena s spletnim
kvalificiranim digitalnim potrdilom vodje projekta, odgovorne osebe
sopogodbenika in računovodje.
Finančno poročilo se odda hkrati z oddajo poročil iz 45. in 46. člena tega
pravilnika, ali pa ločeno, če tako določi agencija.
48. člen
(začasna prekinitev izvajanja projekta)
Sopogodbenik je dolžan obveščati agencijo o vseh okoliščinah, ki vplivajo na
uspešno izvajanje projekta. Če uradna oseba ugotovi, da spremenjene okoliščine
onemogočajo nadaljnji nemoten potek izvajanja projekta, predlaga direktorju
agencije, da začasno prekine financiranje projekta.
49. člen
(prekinitev izvajanja projekta)
Če se ugotovi, da projekta ne bo mogoče uspešno zaključiti zaradi objektivnih
okoliščin, se nadaljnje izvajanje projekta prekine, sopogodbenik pa v tem
primeru ni dolžan vrniti že izplačanih sredstev.
Če se ugotovi, da projekt ne bo uspešno zaključen zaradi neizpolnjevanja
pogodbenih obveznosti s strani izvajalca projekta, agencija razdre pogodbo ter
zahteva vrnitev vseh že izplačanih sredstev skupaj z zakonitimi obrestmi.
50. člen
(navodilo o izvajanju sprememb)
Na podlagi določil tega pravilnika izda agencija navodilo za izvajanje
postopkov pri spremembah na projektih.
VIII. Obveščanje javnosti in uporabnikov
51. člen
(način obveščanja javnosti)
Agencija obvešča javnost in uporabnike o rezultatih zaključenih projektov na
svoji spletni strani, v internih glasilih, sredstvih javnega obveščanja ter na
javnih panelih in konferencah, ki jih organizira.
52. člen
(objava rezultatov projekta)
Izvajalec projekta je dolžan pri objavi rezultatov projekta oziroma pri vseh
drugih oblikah javnega predstavljanja navesti, da so doseženi rezultati nastali
v okviru projekta, ki je bil (so)financiran iz sredstev državnega proračuna, ter
na zahtevo agencije sodelovati pri obveščanju javnosti, ki ga organizira
agencija.
Navedba v objavi, da je bil projekt (so)financiran iz sredstev državnega
proračuna se v slovenskem jeziku glasi:
Projekt št. …. je sofinancirala Javna agencija za raziskovalno dejavnost
Republike Slovenije iz državnega proračuna.
Navedba v objavi, da je bil projekt (so)financiran iz sredstev državnega
proračuna se v angleškem jeziku glasi:
"The authors acknowledge the financial support from the state budget by the
Slovenian Research Agency (project No. …)"
IX. Obrazci
53. člen
(obrazci in navodila)
Vse potrebne obrazce z navodili za izpolnjevanje, ki jih določa ta pravilnik,
sprejme direktor agencije.
Obrazci in navodila morajo biti javno dostopni na spletni strani agencije.
X. Končni določbi
54. člen
(prenehanje veljavnosti prejšnjega pravilnika)
Z dnem, ko začne veljati ta pravilnik, preneha veljati Pravilnik o
(so)financiranju temeljnih, aplikativnih in podoktorskih raziskovalnih projektov
(Uradni list RS, št. 12/05 in 49/05).
55. člen
(veljavnost pravilnika)
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike
Slovenije.
Št:0071-25/2006/1
Ljubljana, dne 21. junij 2006
EVA: 2006-1647-0011
Prof. dr. Tadej Bajd
Predsednik Upravnega odbora
Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Objavljeno v Ur.l.RS, št. 73/2006, z dne 13.7.2006.
|