Raziskovalna infrastruktura |
Mednarodna znanstvena literatura |
Normativni akti |
|
|
Na podlagi 22. člena in v povezavi z 28. členom
Sklepa o ustanovitvi Javne agencije
za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 123/03) ter
skladno s 5. členom Pravilnika o delovanju
stalnih in občasnih strokovnih teles za področje raziskovalne dejavnosti št.
0071-19/2006/1, z dne 13.04.2006 je direktor Javne agencije za raziskovalno dejavnost
Republike Slovenije sprejel sklep o objavi
Metodologija ocenjevanja prijav za sofinanciranje
nakupa tuje znanstvene literature in baz podatkov v letu 2007
A. SPLOŠNO
Cilj te metodologije je pregledno opisati ocenjevalne postopke in tako pomagati
prijaviteljem pri pripravi kvalitetnih predlogov prijav na javni razpis, da se doseže
sofinanciranje čim bolj kvalitetnih raziskovalnih storitev v smislu nakupa kvalitetne
znanstvene literature in baz podatkov in cenejšega nakupa kvalitetne znanstvene
literature in baz podatkov preko konzorcijev.
Metodologija ocenjevanja prijav za sofinanciranje nakupa tuje znanstvene literature
in baz podatkov v letu 2007 (v nadaljevanju: metodologija) temelji na Usmeritvah
Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo za sofinanciranje nakupa tuje
znanstvene literature in baz podatkov v letu 2007 (v nadaljevanju: usmeritve ministrstva),
na določbah Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 22/06-UPB1)
ter na določbah pravilnikov Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
(v nadaljevanju: ARRS), ki opredeljujejo evalvacijske pogoje, kriterije, kazalce
za ocenjevanje ter evalvacijska telesa, ki izvajajo evalvacijske postopke.
Metodologija podrobneje opredeljuje elemente ocenjevanja, kriterije in kazalce
ter določa merila za ocenjevanje prijav, določa način ocenjevanja ter izračun sredstev
za sofinanciranje nakupa tuje znanstvene literature in baz podatkov.
V postopku ocenjevanja kot ocenjevalna telesa sodelujejo občasna strokovna telesa
in recenzenti, ki jih opredeljujejo Pravilnik o delovanju stalnih in občasnih strokovnih
teles za področje raziskovalne dejavnosti št. 0071-19/2006/1, z dne 13.04. 2006
in Pravilnik o sofinanciranju nakupa tuje znanstvene literature in baz podatkov
(Uradni list RS, št. 53/06). Recenzente po potrebi imenuje občasno strokovno telo.
Naloga strokovnih teles je izdelava ocene za posamično prijavo, prispelo na javni
razpis, skladno s to metodologijo. Vsako prijavo se oceni na podlagi sprejetih elementov
ocenjevanja.
Občasno strokovno telo, ki sodelujejo v postopku ocenjevanja prijav za tujo znanstveno
literaturo in baze podatkov ima štiriletni mandat in je že imenovano.
Rezultat dela občasnega strokovnega telesa v okviru ocenjevalnega postopka je
izdelava predloga finančno ovrednotenega prednostnega seznama prijav, obravnavanih
v ocenjevalnem postopku.
B. ELEMENTI OCENJEVANJA IN OBLIKOVANJE PREDLOGA PREDNOSTNIH SEZNAMOV OCENJENIH
PRIJAV
- Elementi ocenjevanja in skupna ocena
Skupna ocena (ocena A) posamezne prijave za sofinanciranje nakupa tuje znanstvene
literature in baz podatkov (v nadaljevanju: prijava) je kvantitativna ocena
in je sestavljena iz devetih elementov ocenjevanja.
Kvantitativna ocena
Kvantitativno oceno (oceno A) sestavlja devet ocen ( A1, A2, A3, A4, A5,
A6, A7, A8, A9). A1 je ocena za dostopnost in pri kateri se upošteva vse uporabnike,
A2 je ocena za velikost knjižnice glede na knjižnično gradivo, A3 je ocena za
pogostnost uporabe, A4 je ocena za kontinuiteto naročil, A5 je ocena a strokovno
usposobljenost osebja (bibliotekarji in informacijski strokovnjaki) za sodelovanje
z uporabniki, ocena A6 upošteva obseg sofinanciranja iz drugih neproračunskih
virov, A7 je ocena za kvaliteto in pomen naročene tuje znanstvene literature
in baz podatkov, pri čemer se kvaliteta in pomen merita pri znanstvenih revijah
s faktorjem/dejavnikom vpliva za posamezno področje (za SCIE in SSCI). Če je
revija zajeta v več področij, se vzame uvrščenost z najvišjim številom točk
(podatek iz zadnjega JCR). Izračun se opravi na osnovi povprečja za vse revije,
ki jih prijavitelj da v sofinanciranje. Ocena A8 je ocena za ekonomičnost in
racionalnost nabave. Pri tej oceni se upoštevata cena in izpeljana koordinacija
nabave ter vključenost v konzorcij. A9 je ocena za infrastrukturne pogoje, A10
pa je ocena za nabavo preko konzorcijev.
Ocena A se dobi s seštevkom posameznih kvantitativnih ocen:
A = A1+ A2+ A3+ A4+ A5+ A6+ A7+ A8+ A9 + A10
Kvantitativne ocene za posamezni element ocenjevanja oblikuje ARRS.
Prijave se oceni na podlagi prijavne vloge za sofinanciranje nakupa tuje
znanstvene literature in baz podatkov (obrazec: ARRS-RI-TL-01-2007). Ocenjevalci
ocenijo prijavo na ta način, da izpolnijo ocenjevalni obrazec (obrazec: ARRS-
RI-TL-02-2007), ki vsebuje številčno oceno za ocenjevalni element (kazalec).
Elementi ocenjevanja za kvantitativne ocene so določeni v Tabeli.
Tabela: Tuja znanstvena literatura in baze podatkov
Tabela: Kvantitativne ocene: ocene za posamezne elemente
ocenjevanja
KVANTITATIVNI ELEMENTI OCENJEVANJA |
ocena A |
TOČKE |
VIR |
Dostopnost |
A1 |
1-5 |
ARRS-RI-TL-01-2007, tč. 15 |
|
|
1-5 |
|
do 100 raziskovalcev |
|
1 |
|
do 200 raziskovalcev |
|
2 |
|
do 500 raziskovalcev |
|
3 |
|
do 1000 raziskovalcev |
|
4 |
|
nad 1000 raziskovalcev |
|
5 |
|
|
A2 |
1-3 |
|
velike univerzitetne knjižnice |
|
3 |
|
velike fakultetne, majhne univerzitetne |
|
2 |
|
ostale knjižnice, odprte za študente |
|
1 |
|
Pogostnost uporabe |
A3 |
0-8 |
ARRS-RI-TL-01-2007, tč. 16 |
po številu izposoj/dostopov |
|
0-5 |
|
po številu uporab baz podatkov |
|
0-3 |
|
Kontinuiteta naročil |
A4 |
1-5 |
ARRS-RI-TL-01-2007, tč. 7 |
od 1 do 5 let |
|
1 |
|
od 6 do 10 let |
|
3 |
|
od 11 in več let |
|
5 |
|
Strokovna usposobljenost osebja (bibliotekarji in informacijski
strokovnjaki) za sodelovanje z uporabniki |
A5 |
1-3 |
ARRS-RI-TL-01-2007, tč. 14 |
izposoja uporabnikom |
|
1 |
|
dodatne knjižnične in informacijske storitve (referenčna služba
in medknjižnična izposoja) |
|
2 |
|
zahtevne knjižnične in informacijske storitve (informacijskimi strokovnjaki
z najmanj magisterijem znanosti) |
|
3 |
|
Obseg sofinanciranja iz neproračunskih virov |
A6 |
1-3 |
ARRS-RI-TL-01-2007, tč. 11in tč. 5 |
do 5 % letne nabave |
|
1 |
|
6- do 10 % letne nabave |
|
2 |
|
11 in več letne nabave |
|
3 |
|
Kvaliteta in pomen naročene tuje znanstvene literature in baz
podatkov |
A7 |
1-15 |
ARRS-RI-TL-01-2007, tč. 8 in tč. 9 |
IF iz prve četrtine revij ustrezne kategorije |
|
15 |
|
IF iz druge četrtine revij ustrezne kategorije |
|
10 |
|
IF iz tretje četrtine revij ustrezne kategorije |
|
6 |
|
IF iz četrte četrtine revij ustrezne kategorije |
|
4 |
|
zajetost v specializirani bazi podatkov s področja |
|
2 |
|
Ekonomičnost in racionalnost nabave
Način nabave in podvajanje (koordinacija) |
A8 |
1-3 |
ARRS-RI-TL-01-2007, tč. 12 , tč. 13, tč. 10 |
Infrastrukturni pogoji |
A9 |
1-2 |
ARRS-RI-TL-01-2007, tč. 17 |
Nabava preko konzorcijev |
A10 |
0-20 |
ARRS-RI-TL-01-2007, tč. 10 in tč. 4 |
za vsakih 10% nabav se dodeli po 2 točki |
|
|
|
do 5 enot |
|
-1 |
|
od 6 do 30 enot |
|
0 |
|
od 31 do 100 enot |
|
+1 |
|
nad 100 enot |
|
+2 |
|
- Opredelitev skupin, razdelitev prijav po skupinah in predlog finančno
ovrednotenega prednostnega seznama prijav
Na podlagi ocen strokovno telo (v nadaljevanju: strokovna komisija) pripravi
vrstni red prijav glede na doseženo število točk in jih razdeli v štiri skupine.
Pri tem upošteva, tudi, kolikor je to mogoče, usmeritve glede razmerij med posameznimi
vedami.
Prijaviteljem iz prve skupine lahko strokovna komisija dodeli do največ 10
% več sredstev, kot so jih prejeli v preteklem letu, prijaviteljem iz druge
skupine dodeli praviloma enaka sredstva kot v preteklem letu, prijaviteljem
iz tretje skupine dodeli do 10 % manj sredstev, kot so jih prejeli v preteklem
letu. Prijavitelje iz četrte skupine se ne sofinancira.
Strokovna komisija lahko posamičnega prijavitelja uvrsti v prvo ali drugo
skupino, o čemer odloča za vsak primer posebej. Pri tem mora upoštevati zaprošena
sredstva. Tak predlog mora strokovna komisija dodatno obrazložiti.
Če prijavitelj v preteklosti še ni bil financiran s strani ARRS, a se je
uvrstil v skupino, ki se financira. se predlog za sofinanciranje nakupa tuje
znanstvene literature in baz podatkov pripravi tako, da se upoštevajo povprečje
izplačanih sredstev v preteklem letu za tretjo skupino, razpoložljiva ter zaprošena
sredstva.
Strokovna komisija lahko posebej predlaga financiranje določenih nabavnih
konzorcijev, ki so posebnega pomena. Kriterij za opredelitev posebnega pomena
je vključitev v konzorcij vsaj dveh univerz in javnega raziskovalnega zavoda.
Konzorcijem se financirajo dodatni stroški (»overhead«), ki predstavljajo plačilo
uporabnikov knjižnicam v konzorciju za za spletni dostop do revij in baz podatkov
vseh članic v konzorciju. Revije v okviru konzorcija, ki jih naroča in plačuje
posamezna knjižnica, so del rednega financiranja in se vrednotijo na osnovi
zgoraj navedene kvantitativne ocene. Enako velja tudi za bibliografske baze
podatkov in je njihova nabava pred konzorcijskim povezovanjem potekala po posameznih
knjižnicah. Izhodišče za financiranje konzorcijev so izplačana sredstva v preteklih
letih in razpoložljiva sredstva.
Rezultat strokovne komisije je sprejem predloga finančno ovrednotenega prednostnega
seznama sofinanciranja tuje znanstvene literature in baz podatkov.
C. SPREJEMANJE METODOLOGIJE
V skladu s 5. členom Pravilnika o
delovanju stalnih in občasnih strokovnih teles za področje raziskovalne dejavnosti
št. 0071-19/2006/1, z dne 13.04.2006 so znanstvenoraziskovalni sveti ved in znanstvenoraziskovalni
svet za interdisciplinarnost pripravili predlog metodologije ocenjevanja prijav
za tujo znanstveno literaturi in baze podatkov v letu 2007, ki jo je Znanstvenoraziskovalni
svet ARRS uskladil na svoji seji dne 01.03.2007, Upravni odbor ARRS pa se je z njo
seznanil na svoji seji dne 06.04.2007.
To metodologijo se objavi na spletnih straneh ARRS.
Ocenjevalni list (Obrazec: ARRS-RI-TL-02-2007) je kot priloga sestavni del te
metodologije.
Številka: 430-33/2007-1
Datum: 06.04.2007
|