Zakoni, predpisi, normativni akti

Veljavni akti

      

Na podlagi 29. člena Sklepa Vlade Republike Slovenije o ustanovitvi Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 123/03) v povezavi z 11. členom Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 22/06-uradno prečiščeno besedilo, 61/06-ZDru-1, 112/07) je Upravni odbor Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije na 4. dopisni seji dne 1. 6. 2010 sprejel

Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o delovanju stalnih in občasnih strokovnih teles za področje raziskovalne dejavnosti
 

1. člen

V Pravilniku o delovanju stalnih in občasnih strokovnih teles za področje raziskovalne dejavnosti, št. 0071-19/2006/1 z dne 13. 4. 2006 in Ur. l. RS, št. 23 – 985/09 se v prvem odstavku 1. člena doda nov drugi stavek, ki se glasi: "Pravilnik določa tudi postopek izogibanja konflikta interesov za člane ZSA.".

2. člen

V prvem odstavku 4. člena se beseda "štirih" nadomesti z besedo "petih".

V drugem odstavku se črtajo vsi oklepaji in besedilo v oklepajih.

Tretji odstavek se spremeni tako, da se glasi: "Člani ZSV so imenovani tako, da njihovo število in znanstvena ekspertiza omogočata pokrivanje vseh področij ARRS klasifikacije. Opredelitev področij se ravna po mednarodni klasifikaciji OECD (Eurostat), pri čemer je število članov ZSV med 6 in 12.".

3. člen

V 5. členu se črtajo 1., 2., 7. in 10. točka.

Dosedanje 3., 4., 5., 6., 8., 9. in 11. točka postanejo 1., 2., 3., 4., 5., 6. in 7. točka.

Nova 3. točka, se spremeni tako, da se glasi: "3. po zaključenih ocenjevalnih postopkih pripravi predloge izboljšanja pravilnikov in metodologije ocenjevanja;".

4. člen

Drugi, tretji, četrti in peti odstavek 7. člena se spremenijo tako, da se glasijo:

" Občasna strokovna telesa so:

  • Strokovno telo za ocenjevanje mentorjev mladih raziskovalcev;
  • Strokovno telo za ocenjevanje raziskovalnih programov;
  • Strokovno telo za ocenjevanje raziskovalnih projektov;
  • Strokovno telo za opremo;
  • Strokovno telo za uveljavljene raziskovalce iz tujine;
  • Strokovno telo za mednarodne projekte, ki so bili pozitivno ocenjeni, niso pa bili izbrani za financiranje;
  • Strokovno telo za znanstveni tisk;
  • Strokovno telo za znanstvene sestanke;
  • Strokovno telo za tujo znanstveno literaturo in baze podatkov;
  • Strokovno telo za osrednje specializirane informacijske centre.

Občasna strokovna telesa za ocenjevanje mentorjev mladih raziskovalcev, za ocenjevanje raziskovalnih programov in za ocenjevanje raziskovalnih projektov, so imenovana za izvedbo posameznega razpisa oziroma ocenjevalnega postopka.

Ostala občasna strokovna telesa so imenovana za obdobje štirih let.

ZSA lahko imenuje tudi občasna strokovna telesa za opravljanje drugih nalog iz svoje pristojnosti in jim določi tudi obdobje delovanja.

5. člen

V prvem odstavku 8. člena se v 1. in 3. točki črtata besedi "ZSV in".

6. člen

Za 9. členom se doda novi 9.a člen, ki se glasi:

"9.a člen

(panel)

Pri razpisih se za izpeljavo ocenjevanja predlogov lahko sestavi panel. Panel sestavljajo občasno strokovno telo in tuji recenzenti, ki jih je najmanj toliko kot članov strokovnega telesa.

Naloge panela so enake kot naloge občasnega strokovnega telesa.".

7. člen

11. člen se spremeni tako, da se glasi: "Recenzenti so lahko slovenski ali tuji državljani.

Nabor recenzentov ARRS v čim večji meri pridobi v mednarodno dostopnih bazah izjemnih raziskovalcev (npr. najbolj citirani avtorji v Web of Science, Scopus ), na osnovi pogodb s tujimi izbranimi agencijami oziroma na osnovi meddržavnih dogovorov in na osnovi predloga raziskovalcev. Nabor recenzentov enkrat letno dopolni ZSV.

Na osnovi nabora recenzentov, ZSA potrdi oziroma po potrebi dopolni seznam recenzentov za posamezni ocenjevalni postopek in ga posreduje občasnemu strokovnemu telesu. Občasno strokovno telo na osnovi predloga ZSA imenuje recenzente.

Naloga recenzentov je izdelava ocene na razpis prispelih predlogov, skladno s predpisano metodologijo ocenjevanja, upoštevaje znanstveno kakovost predloga, skladnost z razpisnimi določili, kvantitativne kazalce znanstvene uspešnosti in najpomembnejše dosežke prijavitelja. Znanstveno kakovost predloga, prispelega na razpis, ocenjujejo recenzenti, ki izpolnjujejo kriterije znanstvene odličnosti, družbeno in razvojno relevanco pa recenzenti, ki izpolnjujejo kriterije razvojno strokovne odličnosti.

Seznam recenzentov se objavi ob koncu leta po abecednem redu za vse ocenjevalne postopke skupaj na spletnih straneh agencije. Seznam je razdeljen na dva dela, na seznam recenzentov znanstvene uspešnosti in seznam recenzentov razvojno strokovne uspešnosti. Področje njihovega dela je zaupno.".

8. člen

V prvem odstavku 12. člena se na koncu prvega stavka pred piko doda besedilo "in člane (tudi predsednika in namestnika predsednika) strokovnega telesa za tujo znanstveno literaturo in baze podatkov".

Na koncu drugega stavka se pred piko doda besedilo " in v Metodologiji ocenjevanja prijav za sofinanciranje raziskovalne dejavnosti".

Za drugim stavkom se doda nov tretji stavek, ki se glasi: "Izpolnjevanje pogojev za tuje recenzente se določi kvalitativno.".

9. člen

V drugem odstavku 15. člena se črta besedilo "in raziskovalnem stiku (skupne publikacije v zadnjih dveh letih)".

10. člen

Za 15. členom se doda novi 15.a člen, ki se glasi:

"15.a člen

(konflikt interesov za člane ZSA)

Član ZSA v času trajanja mandata ne sme konkurirati kot vodja na nobenem razpisu ARRS.

Če se v času trajanja mandata in pol leta po izteku mandata članu ZSA zaključi raziskovalni program, temeljni ali aplikativni projekt, ki ga vodi, potem se trajanje le-tega podaljša. Podaljšanje se določi za tolikšno število let, da se program oz. projekt zaključi v prvem letu po zaključku mandata v ZSA. Vodja mora predložiti dopolnjen program dela in v primeru aplikativnega projekta zagotoviti podaljšanje sofinanciranja s strani uporabnika. Če se v času trajanja mandata in pol leta po izteku mandata članu ZSA zaključi usposabljanje mladega raziskovalca, potem mu je dodeljeno novo mentorsko mesto.

Po predlogu občasnega strokovnega telesa ZSA lahko na prednostni seznam prijav dodatno uvrsti manjše število vlog v primeru, če pri obravnavi prednostnega seznama oceni, da so bili pri nekaterih vlogah posamezni elementi ocene premalo upoštevani. To svojo odločitev mora ZSA pisno utemeljiti. Nobena taka dopolnitev ZSA ne sme biti povezana z vodjo predloga, ki je član programskih skupin v katerih sodelujejo člani ZSA oz. če je vodja predloga ožji družinski član člana ZSA.".

11. člen

Ta pravilnik je sprejet in začne veljati z dnem, ko ga sprejme Upravni odbor agencije.

Predsednik UO ARRS
dr. Peter Venturini

Številka: 007-7/2010-1
Datum: 1.6.2010