Zakoni, predpisi, normativni akti |
Veljavni akti |
|
|
Pravilnik je bil v veljavi do 27.03.2009. Od 28.03.2009 velja dopolnjeni in spremenjeni pravilnik.
Na podlagi 43. člena Zakona o raziskovalni in
razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 96/02 in 115/05), 16. in 35. člena
Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za
raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 123/03) in
po predhodnem soglasju ministra za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo št.
0071-2/2006/15 z dne 10.5.2006, je
Upravni odbor Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
na 25. seji dne 10.5.2006 sprejel
Pravilnik o (so)financiranju uveljavljenih raziskovalcev iz tujine - v veljavi do 27.03.2009
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(predmet)
Ta pravilnik določa (so)financiranje uveljavljenih raziskovalk in
raziskovalcev iz tujine (v nadaljnjem besedilu: tuji raziskovalec), oblike in
način sodelovanja tujih raziskovalcev, pogoje, kriterije, merila, postopek za
izbor ter način spremljanja sodelovanja tujih raziskovalcev.
2. člen
(namen)
Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (v nadaljnjem
besedilu: agencija) (so)financira sodelovanje tujih raziskovalcev s slovenskim
raziskovalcem ali raziskovalci z zagotavljanjem sredstev za plačilo njihovega
raziskovalnega dela in za povračilo potnih stroškov iz države bivanja tujega
raziskovalca v Republiko Slovenijo ter nazaj z namenom, da le-ti pri skupnem
raziskovalnem delu dosežejo tako kvalitetne raziskovalne rezultate, da bodo
lahko objavljeni (s slovenskimi so-avtorji) vsaj v eni mednarodni znanstveni
reviji, ki sodi v zgornjo četrtino po faktorju odmevnosti (impact factor) na
svojem področju.
Za plačilo dela tujim raziskovalcem zagotavlja agencija sredstva v višini
raziskovalne ure za raziskave kategorije A v skladu z veljavnim predpisom o
normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje Nacionalnega
raziskovalnega in razvojnega programa.
3. člen
(obdobje sofinanciranja)
Agencija (so)financira sodelovanje tujih raziskovalcev praviloma tri mesece
in ne več kot eno leto.
4. člen
(metodologija ocenjevanja prijav)
Na podlagi veljavnega Nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa,
zagotovljenih proračunskih sredstev, letne politike ministrstva pristojnega za
znanost in usmeritev ministrstva pristojnega za znanost, sprejme direktor
agencije metodologijo ocenjevanja prijav za (so)financiranje tujih
raziskovalcev.
5. člen
(nevtralna slovnična oblika)
V pravilniku uporabljeni izrazi, zapisani v slovnični obliki moškega spola,
so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
6. člen
(uradna oseba)
Direktor agencije pooblasti javnega uslužbenca na agenciji za področje tujih
raziskovalcev (v nadaljnjem besedilu: uradna oseba) za vodenje postopka izbora
prijav, za opravljanje nadzora nad porabo dodeljenih sredstev in spremljanje
izvajanja (so)financiranja tujih raziskovalcev.
7. člen
(javni razpis)
Agencija zbira pisne prijave za (so)financiranje tujih raziskovalcev (v
nadaljnjem besedilu: prijave) na podlagi javnega razpisa (v nadaljnjem besedilu:
razpis).
8. člen
(prijavitelj)
Na razpis se lahko prijavijo raziskovalne organizacije in fizične osebe (v
nadaljnjem besedilu: prijavitelj), ki predlagajo kandidate za tuje raziskovalce,
ki bi sodelovali z raziskavami s slovenskim raziskovalcem ali raziskovalci (v
nadaljnjem besedilu: kandidat za tujega raziskovalca). Tuj raziskovalec je tuj
državljan, ki živi in deluje v tujini, slovenski državljan, ki daljše obdobje
najmanj pet let živi in deluje v tujini ter tuj državljan, ki je slovenskega
rodu in najmanj pet let živi in deluje v tujini. Prijavo mora sopodpisati tuji
raziskovalec.
Prijavitelj mora predlogu kandidata za tujega raziskovalca predložiti tudi:
- okvirni program sodelovanja tujega raziskovalca, ki temelji na določbah
21. člena tega pravilnika,
- navedbo slovenskega(ih) raziskovalca(ov), s katerim(i) bo tuji
raziskovalec sodeloval pri raziskavah in
- navedbo vrste publikacije (pet revij), s katero bo predvidoma dosežena
objava skupnih rezultatov s slovenskimi raziskovalci ali raziskovalcem .
Pri predlaganju kandidatov za tuje raziskovalce mora prijavitelj upoštevati
pogoje, kriterije in merila, določene s tem pravilnikom.
II. IZVEDBA JAVNEGA RAZPISA
9. člen
(objava razpisa)
Agencija objavi razpis za izbor in (so)financiranje tujih raziskovalcev v
Uradnem listu Republike Slovenije.
10. člen
(vsebina razpisa)
Objava razpisa mora vsebovati zlasti:
- naziv in sedež agencije;
- pravno podlago za izvedbo razpisa;
- predmet razpisa;
- okvirno višino sredstev, ki so na razpolago za predmet razpisa;
- pogoje, ki jih mora izpolnjevati prijavitelj;
- opredelitev kriterijev in meril za izbiro prijav za (so)financiranje;
- določitev obdobja (so)financiranja;
- način, obliko prijave;
- rok, do katerega morajo biti oddane pisne prijave;
- datum odpiranja prijav za (so)financiranje;
- rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izboru in o višini
(so)financiranja;
- kraj, čas in osebo, pri kateri lahko prijavitelji dvignejo razpisno
dokumentacijo ter spletni naslov, na katerem je dostopna razpisna
dokumentacija.
11. člen
(razpisna dokumentacija)
Prijavitelj se prijavi na razpis s prijavo, skladno z razpisom in razpisno
dokumentacijo.
Razpisna dokumentacija vsebuje prijavni obrazec in naslednje samostojne
priloge:
- okvirni program sodelovanja tujega raziskovalca;
- navedbo slovenskega(ih) raziskovalca(ov), s katerim(i) bo tuji
raziskovalec sodeloval pri raziskavah;
- navedbo vrste publikacije (pet revij), s katero bo predvidoma dosežena
objava skupnih rezultatov s slovenskimi raziskovalci ali raziskovalcem;
12. člen
(razpisni rok)
Rok za prijavo na razpis mora omogočiti prijaviteljem dovolj časa za pripravo
prijave in je najmanj štirinajst ter največ trideset dni.
13. člen
(oblika prijave)
Prijava na razpis, ki se pošilja po pošti, se vloži na obrazcih, vsebovanih v
razpisni dokumentaciji. Prijavi mora prijavitelj priložiti še dokazila ter
dodatno dokumentacijo, in sicer v skladu z zahtevami, opredeljenimi v razpisu
ter razpisni dokumentaciji. Ustrezno označene prijave z vso dokumentacijo morajo
prijavitelji v zaprtih ovojnicah dostaviti neposredno v vložišče agencije ali
poslati po pošti.
Prijava na razpis je lahko tudi v elektronski obliki, v kolikor je to
opredeljeno v razpisu. V tem primeru prijavitelj izpolni prijavni obrazec.
Prijava mora biti overovljena s spletnim kvalificiranim digitalnim potrdilom.
Sprejem prijave na razpis se potrdi na prijavnem obrazcu. En izvod potrjenega
prijavnega obrazca se vrne prijavitelju.
14. člen
(pravočasna prijava)
Za pravočasno vloženo se šteje prijava, ki je prispela v fizični obliki v
vložišče agencije, in to najkasneje zadnji dan razpisanega roka in najkasneje do
ure, določene z razpisom.
Kot pravočasno vložena se šteje tudi prijava, ki je oddana priporočeno na
pošti na naslov agencije in to najkasneje zadnji dan razpisanega roka in
najkasneje do ure, določene z razpisom.
Prijava oddana v elektronski obliki, ki je podpisana z varnim elektronskim
podpisom in podpis overovljen s kvalificiranim potrdilom se šteje za pravočasno,
če prispe na naslov določen v razpisu najkasneje zadnji dan razpisanega roka in
najkasneje do ure določene z razpisom.
15. člen
(potrditev prijave)
Uradna oseba v vložišču agencije označi na vsaki prejeti prijavi zaporedno
številko in datum ter uro prejema prijave na razpis. Potrdilo o prejemu prijave
se na zahtevo prijavitelja posreduje prijavitelju v petnajstih dneh od prejema
prijave.
16. člen
(komisija za odpiranje prijav)
Za odpiranje in pregled pravilne označenosti, pravočasnosti, upravičenosti in
popolnosti prispelih prijav (v nadaljnjem besedilu: formalni pregled prijav)
imenuje direktor agencije tričlansko komisijo za odpiranje prijav. Predsednik
komisije je javni uslužbenec, ki je na agenciji zadolžen za področje tujih
raziskovalcev. Ostala dva člana komisije za odpiranje prijav morata imeti
ustrezno strokovno izobrazbo in izkušnje s področja vodenja postopka razpisa.
Komisija za odpiranje prijav dela na javnih sejah, ki jih skliče predsednik
komisije. O seji se vodi zapisnik, ki ga podpišejo predsednik in oba člana
komisije za odpiranje prijav.
17. člen
(odpiranje prijav)
Komisija za odpiranje prijav odpre in formalno pregleda prispele prijave na
dan in v kraju, ki sta navedena v objavi razpisa in v razpisni dokumentaciji.
Nepravočasne in nepravilno označene prijave se neodprte vrnejo prijavitelju.
O odpiranju in formalnem pregledu prijav se vodi zapisnik, ki vsebuje
predvsem:
- naslov, prostor in čas odpiranja in formalnega pregleda prijav;
- predmet razpisa;
- imena navzočih članov komisije;
- imena oziroma nazive prijaviteljev, ki so vložili prijave, po vrstnem
redu odpiranja prijav;
- ugotovitve o pravilni označenosti, pravočasnosti, upravičenosti in
popolnosti prijav, z navedbo tistih prijaviteljev, ki niso dostavili
pravilno označene, pravočasne, upravičene ali popolne prijave.
18. člen
(popolna prijava in dopolnitev prijave)
Za popolno se šteje prijava, ki vsebuje vse z razpisom in razpisno
dokumentacijo zahtevane podatke ter dokazila.
Če komisija za odpiranje prijav ugotovi, da je prijava nepopolna, pozove
prijavitelja, da jo v roku sedmih dni ustrezno dopolni. Če prijavitelj v
predpisanem roku odpravi pomanjkljivosti, se šteje, da je prijava popolna.
Nepopolne prijave, ki jih prijavitelj v roku iz prejšnjega odstavka ne
dopolni, se zavrže s sklepom, ki ga izda direktor agencije. Zoper sklep je v
roku osmih dni od vročitve dovoljena pritožba, o kateri odloči direktor
agencije. Njegova odločitev je dokončna.
19. člen
(upravičena prijava)
Komisija za odpiranje prijav pri odpiranju prijav zapisniško ugotavlja tudi
upravičenost prijaviteljev za vložitev prijave na razpis v skladu z 8. členom
tega pravilnika. Neupravičene prijave se zavržejo s sklepom, ki ga izda direktor
agencije. Zoper sklep je v roku osmih dni od vročitve dovoljena pritožba, o
kateri odloči direktor agencije. Njegova odločitev je dokončna.
20. člen
(prijave posredovane v evalvacijski postopek)
Prijave, ki jih je komisija za odpiranje prijav ocenila kot pravočasne,
pravilno označene, upravičene in popolne, predsednik komisije posreduje v
evalvacijski postopek.
III. POGOJI, KRITERIJI IN MERILA ZA IZBOR TUJIH
RAZISKOVALCEV
21. člen
(pogoji za sofinanciranje)
Za (so)financiranje sodelovanja tujih raziskovalcev v posamezni raziskovalni
organizaciji morajo biti kumulativno izpolnjeni naslednji splošni pogoji (v
nadaljnjem besedilu: pogoji):
- tuji raziskovalec mora raziskovati v slovenski raziskovalni skupini v
raziskovalni organizaciji na ozemlju Republike Slovenije brez prekinitev
vsaj tri mesece pri čemer se sodelovanje tujega raziskovalca na konferencah
ali znanstvenih srečanjih ne šteje za prekinitev;
- rezultat skupnega raziskovalnega dela tujega raziskovalca s slovenskimi
raziskovalci ali raziskovalcem morajo biti tako kvalitetni, da bodo lahko
objavljeni (s slovenskimi soavtorji) vsaj v eni mednarodni znanstveni
reviji, ki sodi v zgornjo četrtino po faktorju odmevnost (impact factor) na
svojem področju;
- v času raziskovanja v Republiki Sloveniji mora imeti tuji raziskovalec
vsaj dve predavanji s tematiko s področja opravljanih raziskav, ki sta
časovno ločeni najmanj mesec dni.
22. člen
(kriteriji za ocenjevanje tujih raziskovalcev)
Za (so)financiranje tujih raziskovalcev morajo tuji raziskovalci izpolnjevati
najmanj dva izmed naslednjih treh minimalnih kriterijev za ocenjevanje (v
nadaljnjem besedilu: kriteriji):
- statusna odličnost;
- odličnost publikacij;
- odličnost pri citacijah.
23. člen
(merila)
Merila kriterija statusne odličnosti so:
- Nobelova nagrada (takojšnja uvrstitev v financiranje) in druge prestižne
nagrade,
- članstvo uglednih akademij znanosti in umetnosti;
- redni profesor ali profesor Emeritus;
- glavni urednik (Editor in chieff) mednarodne znanstvene revije s
faktorjem vpliva v zgornji četrtini revij s področja tematike;
- glavni urednik (Editor in chieff) mednarodne znanstvene revije z nižjim
faktorjem vpliva;
- član uredniškega odbora (Editorial board ali Advisory board) mednarodne
znanstvene revije s faktorjem vpliva v zgornji četrtini revij s področja
tematike;
- član uredniškega odbora (Editorial board ali Advisory board) mednarodne
znanstvene revije z nižjim faktorjem vpliva.
Merila kriterija odličnost publikacij so:
- skupne znanstvene objave z Nobelovim nagrajencem;
- znanstvene objave v revijah s faktorjem vpliva, ki je višji od 20;
- (so)avtorstvo znanstvene knjige pri uveljavljeni mednarodni založbi;
- objave preko 100 člankov v SCI revijah.
Merila kriterija odličnost pri citacijah so:
- naveden med citacijskimi klasiki po ISI;
- število citatov;
- najbolj citirani članki.
Metodologija ocenjevanja prijav s kvantitativnimi merili in načinom določanja
višine sredstev za (so)financiranje tujega raziskovalca (v nadaljnjem besedilu:
metodologija) je sestavni del razpisne dokumentacije. Tuje raziskovalce se
razvrsti glede na kumulativno število točk na podlagi posameznega kriterija.
IV. EVALVACIJSKI POSTOPEK IN IZBOR
24. člen
(strokovno telo)
Evalvacijski postopek vodi začasno strokovno telo (v nadaljnjem besedilu:
strokovno telo), ki ga na podlagi 29. člena Sklepa o ustanovitvi Javne agencije
za raziskovalno dejavnost RS (Uradni list RS, št. 123/03) imenuje znanstveni
svet agencije.
25. člen
(sklep)
Strokovno telo na podlagi pogojev, kriterijev in meril v roku tridesetih dni
od dneva prejema dokumentacije iz 20. člena tega pravilnika, pripravi finančno
ovrednoten predlog prednostne liste tujih raziskovalcev in ga posreduje v
obravnavo znanstvenemu svetu agencije.
Direktor obravnavani predlog prednostne liste tujih raziskovalcev posreduje
upravnemu odboru agencije. Upravni odbor agencije sprejme sklep o izboru prijav
za (so)financiranje tujih raziskovalcev. V obrazložitvi sklepa mora utemeljiti
svojo odločitev.
26. člen
(obvestilo)
Agencija v roku, ki je bil naveden v objavi razpisa, obvesti vse prijavitelje
o odločitvi glede dodelitve sredstev.
Obvestilo prijaviteljem, katerim je bilo odobreno (so)financiranje tujih
raziskovalcev, vsebuje tudi podatke o predmetu sofinanciranja in višini sredstev
ter poziv k podpisu priložene pogodbe.
V. PRITOŽBENI POSTOPEK
27. člen
(razlogi za vložitev pritožbe)
Prijavitelj ima v osmih dneh od prejema obvestila o rezultatih izbora pravico
vložiti pritožbo. V svoji pritožbi mora natančno opredeliti razloge, zaradi
katerih je pritožba vložena.
Predmet pritožbe ne morejo biti pogoji, kriteriji, merila za ocenjevanje
prijav niti ocena prijave. Predmet pritožbe je lahko samo očitna pomota oziroma
kršenje pravil postopka izbora. Ocena prijave je lahko predmet pritožbe samo v
primeru, ko se prijavitelj v pritožbi sklicuje na konkretno kršitev postopka
izbora.
Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi prijavitelji.
28. člen
(dokončna odločitev)
Direktor agencije imenuje komisijo, ki pripravi obrazloženi predlog odločitve
o pritožbi. Direktor predlog odločitve o pritožbi posreduje upravnemu odboru
agencije v sprejem.
Upravni odbor agencije o pritožbi odloči s sklepom v roku 30 dni od dneva
prejema predloga iz prejšnjega odstavka. Odločitev upravnega odbora agencije
mora biti obrazložena. Odločitev je dokončna.
Po končanem pritožbenem postopku se prednostna lista tujih raziskovalcev,
katerih sodelovanje se bo (so)financiralo iz državnega proračuna, skupaj z
doseženimi točkami posameznih tujih raziskovalcev, objavi na spletni strani
agencije.
VI. IZVAJANJE SOFINANCIRANJA TUJIH RAZISKOVALCEV
29. člen
(pogodba)
Agencija sklene z raziskovalno organizacijo, v kateri raziskuje izbrani tuji
raziskovalec (v nadaljnjem besedilu: izvajalec) pogodbo, v kateri pogodbeni
stranki določita medsebojne pravice in obveznosti.
Agencija pošlje izvajalcu predlog pogodbe v podpis.
Izvajalec mora vrniti podpisano pogodbo v petnajstih dneh od prejema pogodbe,
sicer agencija odstopi od sklenitve pogodbe.
Sestavine pogodbe so zlasti:
- naziv, sedež, matična in davčna številka agencije in izvajalca;
- pogodbeni predmet;
- višina dodeljenih sredstev;
- terminski plan porabe sredstev;
- namen, za katerega se dodeljujejo sredstva;
- način nadzora nad namensko porabo sredstev, kot na primer:
- poročilo izvajalca o poteku in rezultatih porabljenih sredstev
(vmesno in končno poročilo) in posredovanje finančnih obračunov (fazni
obračun, obračun ob zaključku sodelovanja tujega raziskovalca);
- določilo, da lahko agencija, če poročilo in fazni obračun nista
posredovana do roka, določenega v pogodbi, za čas zamude zadrži
izplačilo sredstev po pogodbi;
- določilo, da mora biti finančni obračun ob zaključku sodelovanja
tujega raziskovalca poslan agenciji najkasneje v roku enega meseca od
izplačila zadnjega obroka;
- dolžnost agencije, da spremlja in nadzira izvajanje pogodbe ter
namensko porabo proračunskih sredstev;
- določilo, da mora izvajalec, ob nenamenski porabi sredstev ali ob
neizpolnitvi predmeta pogodbe, sredstva vrniti skupaj z zakonitimi
zamudnimi obrestmi;
- določilo, da mora izvajalec sproti obveščati agencijo o spremembah,
ki lahko vplivajo na izpolnitev pogodbenih obveznosti;
- določilo o obveščanju javnosti, da je predmet pogodbe (so)financiran
s strani agencije.
V pogodbi direktor pooblasti uradno osebo za spremljanje izvajanje določil
pogodbe.
30. člen
(odprava pogodbenih pomanjkljivosti)
Če uradna oseba ugotovi, da pogodbena dokumentacija ni ustrezno izpolnjena, v
osmih dneh obvesti izvajalca o pomanjkljivostih in ga pozove, da odpravi
pomanjkljivosti v osmih dneh. Če izvajalec ne odpravi ugotovljenih
pomanjkljivosti, agencija ne pristopi k pogodbi.
VII. SPREMLJANJE SODELOVANJA TUJIH RAZISKOVALCEV
31. člen
(pogodbene obveznosti)
Izvajalec je dolžan v osmih dneh obvestiti agencijo o spremembah, ki utegnejo
vplivati na izpolnitev njegovih obveznosti, določenih v pogodbi.
Če so novi pogoji drugačni od dogovorjenih, agencija lahko spremeni pogodbo
ali od nje odstopi.
32. člen
(odstop od pogodbe)
Agencija lahko odstopi od pogodbe v primeru:
- če izvajalec ni porabil sredstev skladno z namenom, določenim v pogodbi;
- če namen in cilj programa sodelovanja tujega raziskovalca nista dosežena
v pogodbenem roku oziroma roku, podaljšanem za šest mesecev brez zagotovila
finančnih sredstev agencije.
Če agencija odstopi od pogodbe, mora izvajalec vrniti agenciji že izplačana
sredstva skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi, od dneva nakazila do dneva
vračila.
Če namen in cilj programa sodelovanja tujega raziskovalca nista dosežena v
pogodbenem roku oziroma roku, podaljšanem za šest mesecev brez zagotovila
finančnih sredstev agencije, je izvajalec dolžan vrniti 50% izplačanih sredstev.
VIII. KONČNA DOLOČBA
33. člen
(začetek veljavnosti)
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike
Slovenije.
Objavljeno v Ur.l. RS, št. 53/2006, z dne 23.05.2006.
Številka: 0071-20/2006/1
Ljubljana, dne 10.5.2006
EVA: 2006-1647-0008
Prof. dr. Tadej Bajd
Predsednik Upravnega odbora
|