| 
              
              
                | Zakoni, predpisi, normativni akti |  
                | Veljavni akti |  
                |  |  |  Pravila so bila v veljavi do 08.04.2016. Od 09.04.2016 so v veljavi
spremenjena pravila. Prejšnja objava: pravila.  
 Na podlagi 21. in 22. člena 
Sklepa o ustanovitvi Javne 
agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (Ur.l. RS, št. 123/03) in 
28. člena Statuta Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije z 
dne 22.7.2004 in nasl. direktor Javne agencije za raziskovalno dejavnost 
Republike Slovenije izda   Pravila o državnih pomočeh na področju raziskovalne dejavnosti - v veljavi do 08.04.2016
1. SPLOŠNE DOLOČBE  1. člen  (vsebina pravil)  (1) Ta pravila urejajo državne pomoči in pomoči »de minimis« na področju 
raziskav v zvezi z upravičenci, merili, pogoji in načinom dodeljevanja pomoči, 
evidentiranjem, poročanjem, spremljanjem in nadzorom izvajanja ter analiziranja 
doseženih rezultatov in učinkov državnih pomoči.  (2) Ta pravila so za Javno agencijo za raziskovalno dejavnost Republike 
Slovenije (v nadaljnjem besedilu: ARRS) pravna podlaga za priglasitev sheme 
državnih pomoči in sheme po pravilu »de minimis«.  2. člen  (pravila dodeljevanja pomoči)  (1) Pri dodelitvi državne pomoči na področju temeljnih raziskav mora ARRS 
upoštevati Uredbo komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi 
nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 
108 Pogodbe (Uradni list Evropske unije, št. L 187/1, 26. 6. 2014) (v nadaljnjem 
besedilu: Uredba Komisije 651/2014 o splošnih skupinskih izjemah).  (2) Pomoč po pravilu »de minimis« se dodeljuje v skladu z Uredbo Komisije 
(EU), št. 1407/2013, z dne 18. 12. 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o 
delovanju Evropske unije pri pomoči »de minimis« (Uradni list Evropske unije, 
št. L 352, 24. 12. 2013) (v nadaljnjem besedilu: Uredba »de minimis«).  2. ELEMENTI DRŽAVNIH POMOČI  3. člen  (upravičenci)  (1) Upravičenci državnih pomoči na področju raziskovalne dejavnosti so lahko 
pravne ali fizične osebe, ki so vpisane v zbirke podatkov o izvajalcih 
raziskovalne in razvojne dejavnosti pri ARRS ter izpolnjujejo pogoje, predpisane 
z Zakonom o raziskovalni in razvojni dejavnosti in splošnimi akti ARRS.  (2) Upravičenci so lahko iz državnega, visokošolskega, poslovnega ali 
zasebnega nepridobitnega sektorja ali tujine. Upravičenci morajo v prijavi 
navesti ali je njihovo podjetje veliko, srednje ali majhno skladno s Prilogo 1 
Uredbe Komisije 651/2014 o splošnih skupinskih izjemah.  4. člen  (omejitve)  (1) Do državne pomoči niso upravičeni subjekti – prejemniki sredstev, ki so 
dejavni v naslednjih sektorjih:  
	predelava in trženje kmetijskih proizvodov, pri čemer je znesek pomoči 
	določen na podlagi cene/količine proizvodov, kupljenih od primarnih 
	proizvajalcev oz. zadevnega podjetja; predelava in trženje kmetijskih proizvodov, pri čemer je pomoč pogojena 
	z delnim ali celotnim prenosom na primarne proizvajalce; aktivnosti za lažje zaprtje nekonkurenčnih premogovnikov.  (2) Pri dodeljevanju državne pomoči veljajo tudi naslednji omejitveni 
dejavniki:  
	do državne pomoči ni upravičeno podjetje v težavah v skladu z osemnajsto 
	točko 2. člena Uredbe 651/2014; do državne pomoči ni upravičen prejemnik, ki nima poravnanih vseh 
	obveznosti zaradi sklepa Komisije o razglasitvi pomoči za nezakonito in 
	nezdružljivo z notranjim trgom; ukrep državne pomoči ni pogojen z obveznostjo upravičenca, da ima svoj 
	sedež v RS ali da ima v RS večino poslovnih enot; vendar se dovoli zahteva, 
	da je v trenutku plačila državne pomoči poslovna enota ali podružnica v RS;
	državna pomoč ni namenjena dejavnostim, povezanim z izvozom v tretje 
	države ali države članice; ukrep državne pomoči ni pogojen z obveznostjo, da upravičenec uporabi 
	doma proizvedeno blago ali storitve; ukrep državne pomoči upravičencem ne omejuje možnost izkoriščanja 
	rezultatov raziskav, razvoja in inovacij v drugih državah članicah.  5. člen  (raziskovalne kategorije)  Raziskovalni projekt, ki prejema pomoč, mora v celoti soditi v kategorijo 
temeljnih raziskav, opredeljenih v 84. točki 2. člena Uredbe Komisije 651/2014 o 
splošnih skupinskih izjemah.  6. člen  (oblika državne pomoči)  Državna pomoč za projekt se dodeljuje v obliki dotacije.  7. člen  (javno financiranje negospodarskih dejavnosti)  Če isti subjekt izvaja gospodarske in negospodarske dejavnosti, javno 
financiranje negospodarskih dejavnosti ne sodi v področje državnih pomoči, če 
sta lahko obe vrsti dejavnosti in njuni stroški ter financiranje jasno ločeni, 
da bi se izognili navzkrižnemu subvencioniranju gospodarske dejavnosti.  Negospodarske dejavnosti na področju raziskovalne dejavnosti so na splošno 
osnovne dejavnosti raziskovalnih organizacij in dejavnosti prenosa znanja, kadar 
jih vodi raziskovalna organizacija, skladno s pogoji iz 19. in 20. točke Okvira 
Komisije EU za državno pomoči za raziskave in razvoj ter inovacije, pri čemer 
raziskovalna organizacija ustreza opredelitvi iz 83. točke Uredbe Komisije (EU) 
651/2014 o splošnih skupinskih izjemah oz 15. točke Okvira Komisije EU za 
državno pomoč za raziskave in razvoj ter inovacije (UL EU, št. C 198/1, 27. 6. 
2014).  8. člen  (javno financiranje gospodarskih dejavnosti)  Če raziskovalne organizacije, kot so opredeljene v prejšnjem členu, 
opravljajo gospodarsko dejavnost, kot so dajanje v najem infrastrukture, 
opravljanje storitev za gospodarske družbe ali izvajanje pogodbenih raziskav, je 
treba te opravljati pod normalnimi tržnimi pogoji, javno financiranje teh 
gospodarskih dejavnosti pa bo na splošno pomenilo državno pomoč.  9. člen  (posredna državna pomoč podjetjem pri sodelovanju podjetij 
in raziskovalnih organizacij)  (1) Če gospodarska družba in raziskovalna organizacija, kot je opredeljena v 
7. členu, sodelujeta pri izvajanju projekta, gospodarski družbi ni dodeljena 
posredna državna pomoč prek raziskovalne organizacije zaradi ugodnih pogojev 
sodelovanja, če je izpolnjen eden od naslednjih pogojev:  
	udeležene gospodarske družbe nosijo celotne stroške projekta; se lahko rezultati, iz katerih ne izhajajo pravice intelektualne 
	lastnine, splošno razširjajo in se katerekoli pravice intelektualne lastnine 
	za rezultate projekta, ki izhajajo iz dejavnosti raziskovalne organizacije, 
	v celoti dodelijo raziskovalni organizaciji; pravice intelektualne lastnine, ki izhajajo iz projekta, ter s tem 
	povezane pravice dostopa, se sodelujočim partnerjem dodelijo tako, da 
	ustrezno odražajo njihove delovne sklope, prispevke in interese; raziskovalna organizacija od udeleženih gospodarskih družb prejme 
	nadomestilo v višini tržne cene za pravice intelektualne lastnine, ki 
	izhajajo iz dejavnosti, ki jih je raziskovalna organizacija izvedla v 
	projektu, in ki so prenesene na udeležene gospodarske družbe. Vsak prispevek 
	udeleženih gospodarskih družb k stroškom raziskovalne organizacije se 
	odšteje od tega nadomestila.  (2) Če nobeden od pogojev iz prejšnjega odstavka ni izpolnjen, se celotna 
vrednost prispevka raziskovalne organizacije k projektu šteje kot pomoč 
gospodarski družbi.  10. člen  (intenzivnost)  (1) Vsi zneski, ki se uporabljajo za izračun intenzivnosti državne pomoči, so 
zneski pred vsakim odbitkom davkov ali drugih dajatev.  (2) Intenzivnost državne pomoči za projekt bo izračunana na podlagi 
upravičenih stroškov skladno s temi pravili in predpisom, ki ureja normative in 
standarde za področje raziskovalne dejavnosti.   (3) Intenzivnost državne pomoči za temeljne raziskave znaša do 100 odstotkov 
upravičenih stroškov. Intenzivnost državne pomoči je treba določiti za vsakega 
prejemnika, vključno s sodelujočim projektom iz prvega odstavka prejšnjega 
člena.  11. člen (upravičeni stroški)  Upravičeni stroški raziskovalnega projekta so lahko naslednji:  
	stroški osebja (raziskovalci, tehniki in drugo podporno osebje v obsegu, 
kot so zaposleni na raziskovalnem projektu); stroški instrumentov in opreme v 
obsegu ter za obdobje uporabe v raziskovalnem projektu. Če se ti instrumenti in 
oprema skozi svojo celotno življenjsko dobo ne uporabljajo samo za raziskovalni 
projekt, štejejo za upravičene samo stroški amortizacije, izračunani na podlagi 
dobre računovodske prakse, ki ustrezajo trajanju raziskovalnega projekta; stroški pogodbenih raziskav, tehnično znanje in patenti, ki so bili kupljeni ali 
je bilo za njih pridobljeno licenčno dovoljenje od zunanjih virov po tržni ceni, 
kadar je bila transakcija opravljena strogo poslovno in ni temeljila na tajnem 
dogovoru, ter stroški svetovalnih in drugih ustreznih storitev, uporabljenih 
izključno za raziskovalni projekt; d. dodatni režijski in drugi stroški 
poslovanja, vključno s stroški materiala, zalog in podobnih izdelkov, nastali 
neposredno kot posledica raziskovalnega projekta.  12. člen   (spodbujevalni učinek in kazalci)   (1) Državna pomoč mora imeti za prejemnika sredstev spodbujevalni učinek. 
Spodbuditi ga mora k temu, da spremeni svoje ravnanje, tako da poveča svojo 
raven raziskovalne dejavnosti.  (2) Zahtevek za odobritev državne pomoči mora vsebovati najmanj naslednje 
podatke: ime in velikost podjetja, opis projekta, vključno z datumi začetka in 
zaključka, lokacija projekta, seznam stroškov projekta, vrsta pomoči (nepovratna 
sredstva, posojilo, jamstvo, vračljivo predplačili, kapitalski vložek ali drugo) 
in znesek javnega financiranja, potrebnega za projekt.  (3) Šteje se, da ima državna pomoč, dodeljena malim in srednjim gospodarskim 
družbam (MSP) spodbujevalni učinek, če je prejemnik ARRS predložil zahtevek za 
državno pomoč, preden se je projekt začel izvajati in je znesek pomoči nižji od 
7,5 mio EUR za projekt na MSP. Za ukrepe pomoči pri projektih MSP, ki presegajo 
7,5 mio EUR, je potreben prikaz spodbujevalnega učinka z merili, opredeljenimi v 
naslednjem odstavku.  (4) Šteje se, da ima državna pomoč, dodeljena velikim gospodarskim družbam, 
spodbujevalni učinek, če je prejemnik ARRS predložil zahtevek za državno pomoč, 
preden se je projekt začel izvajati, če prejemnik izpolnjuje pogoje iz drugega 
odstavka tega člena in je ARRS pred dodelitvijo zadevne državne pomoči 
preverila, ali dokumentacija, ki jo je pripravil prejemnik, potrjuje 
izpolnjevanje enega ali več naslednjih kazalcev:  
	bistvene razširitve velikosti projekta zaradi državne pomoči (na primer 
povečanje števila ljudi); bistvene razširitve področja uporabe projekta 
zaradi državne pomoči (na primer povečanje števila pričakovanih rezultatov 
projekta); bistvenega povečanja skupnega zneska, ki ga je prejemnik porabil 
za projekt zaradi državne pomoči (na primer povečanje skupne porabe raziskav s 
strani upravičenca do pomoči, povečanje porabe raziskav s strani upravičenca do 
pomoči kot deleža celotnih prihodkov); bistvenega povečanja hitrosti 
zaključka zadevnega projekta (na primer krajši čas pred zaključkom projekta v 
primerjavi z enakim projektom, ki se izvaja brez pomoči).  (5) ARRS mora pred dodelitvijo državne pomoči preveriti ali obstaja 
spodbujevalni učinek v skladu z zgoraj navedenimi kazalci.  (6) ARRS mora v letnih poročilih o izvajanju državne pomoči prikazati, kako 
je z uporabo zgornjih kvantitativnih in kvalitativnih kazalcev ocenila 
spodbujevalni učinek državne pomoči preden je državno pomoč dodelila.  13. člen   (merila)   (1) Merila, s katerimi se meri izpolnjevanje kazalcev, navedenih v 12. členu, 
so:  
	Za kazalec "bistvena razširitev velikosti projekta oziroma dejavnosti 
zaradi pomoči";  
	1. povečanje števila raziskovalcev, ki raziskujejo na projektu, v primerjavi 
s številom raziskovalcev, ki bi raziskovali na projektu brez pomoči;  
		Šteje se, da je merilo izpolnjeno, če navedeno povečanje znaša vsaj 10 % 
oziroma se število poveča vsaj za enega raziskovalca v obdobju izvajanja 
projekta.  2. povečanje intenzivnosti uporabe raziskovalne opreme na projektu v 
primerjavi s projektom, ki bi se izvajal brez pomoči;  
		Šteje se, da je merilo izpolnjeno, če navedeno povečanje: - predstavlja 5 % 
povečanje izkoriščenosti obstoječe raziskovalne opreme na tem projektu oziroma - 
pomeni povečanje sredstev za investicijsko vzdrževanje za 10 % v primerjavi s 
projektom, ki bi se izvajal brez pomoči.  
	Za kazalec "bistvena razširitev področja uporabe projekta oziroma 
dejavnosti zaradi pomoči":  
	1. povečanje števila pričakovanih rezultatov projekta v primerjavi z enakim 
projektom, ki bi se izvajal brez pomoči;  
		Šteje se, da je merilo izpolnjeno, če navedeno povečanje: - predstavlja 10 % 
povečanje visoko citiranih objav (v revijah z največjim impact faktorjem) kot 
rezultat projekta v primerjavi s projektom, ki bi se izvajal brez pomoči oziroma 
- znaša 10 % povečanje prihodkov, ki jih upravičenec ocenjuje kot rezultat 
projekta, v primerjavi s projektom, ki bi se izvajal brez pomoči.  2. možnost uporabe pričakovanih rezultatov projekta za druge namene v 
primerjavi s projektom, ki bi se izvajal brez pomoči;  
		Šteje se, da je merilo izpolnjeno, če so pričakovani rezultati uporabni za 
nadaljnje raziskave na raziskovalnem področju, ki ni temeljno raziskovalno 
področje projekta, za katerega je bila dodeljena pomoč.  
	Za kazalec "bistveno povečanje skupnega zneska, ki ga je upravičenec 
porabil za projekt oziroma dejavnost zaradi pomoči":  
	1. povečanje skupne porabe sredstev za raziskave s strani upravičenca do 
pomoči v primerjavi z izvajanjem projekta, ki bi se izvajal brez pomoči;  
		Šteje se, da je merilo izpolnjeno, če je povečanje skupne porabe sredstev za 
raziskave s strani upravičenca za najmanj 1 % večje v primerjavi z izvajanjem 
projekta, ki bi se izvajal brez pomoči.  2. povečanje porabe sredstev za raziskave s strani upravičenca do pomoči kot 
deleža v celotnih prihodkih v primerjavi z izvajanjem projekta, ki bi se izvajal 
brez pomoči;  
		Šteje se, da je merilo izpolnjeno, če povečanje porabe sredstev za raziskave 
s strani upravičenca do pomoči kot deleža v celotnih prihodkih upravičenca znaša 
najmanj 0,1 % točke v primerjavi z izvajanjem projekta, ki bi se izvajal brez 
pomoči.  
	Za kazalec "bistveno povečanje hitrosti zaključka zadevnega projekta ali 
dejavnosti":  
	Šteje se, da je merilo izpolnjeno, če se projekt izvede najmanj pol leta 
prej, kot bi se izvedel projekt brez pomoči.  (2) Potencialni prejemnik sredstev predvidi izpolnjevanje navedenih meril ob 
prijavi projekta na javni razpis na obrazcih, ki jih predpiše ARRS in ki so 
sestavni del razpisne dokumentacije. Predvideno izpolnjevanje meril se oceni v 
okviru evalvacijskega procesa v postopku izbora projektov. Končna ocena 
izpolnitve meril se izvede v postopku evalvacije končnega poročila o izvajanju 
projekta.  14. člen   (prag)   Državna pomoč se dodeli za raziskovalne projekte, katerih vrednost ne presega 
40 milijonov EUR za posameznega upravičenca.  15. člen   (kumulacija)   (1) Skupna višina dodeljenih sredstev državne pomoči za iste upravičene 
stroške ne sme presegati zgornje meje intenzivnosti državne pomoči, ki jo 
določajo predpisi s področja državnih pomoči, ne glede na to, iz katerih javnih 
virov in po kateri shemi je pomoč dodeljena.  (2) Državna pomoč se ne sme združevati s pomočjo dodeljeno po pravilu »de 
minimis« glede istih upravičenih stroškov, če bi bile s tem presežene dovoljene 
meje intenzivnosti državnih pomoči.  (3) Prejemnik državne pomoči mora podati izjavo, da za isti namen in iste 
upravičene stroške, za katerega pridobiva sredstva, ni prejel pomoči iz drugih 
virov, oziroma koliko sredstev iz drugih virov je že prejel. Podpisane izjave 
preverja in hrani ARRS.  (4) ARRS v okviru naknadnega nadzora preveri izpolnjevanje določbe prejšnjega 
odstavka na osnovi naključnega izbora prejemnikov pomoči.  3. POMOČI »DE MINIMIS«   16. člen   (upravičenci)   Upravičenci do pomoči de minimis na področju raziskovalne dejavnosti so lahko 
pravne ali fizične osebe, ki so vpisane v zbirke podatkov o izvajalcih 
raziskovalne in razvojne dejavnosti pri ARRS ter izpolnjujejo pogoje, predpisane 
z Zakonom o raziskovalni in razvojni dejavnosti in splošnimi akti ARRS.  17. člen   (dodeljevanje »de minimis« pomoči)   (1) Do »de minimis« pomoči niso upravičeni subjekti– prejemniki sredstev iz 
sektorjev:  
	ribištva in akvakulture, primarne proizvodnje kmetijskih 
proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti, 
	predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi v 
naslednjih primerih: 
	
		če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine 
zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna 
podjetja dajo na trg, če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti 
prenese na primarne proizvajalce.  (2) Pri dodeljevanju »de minimis« pomoči veljajo naslednje omejitve:  
	Pomoč 
ne bo namenjena izvozu oziroma z izvozom povezane dejavnosti v tretje države ali 
države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z 
ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, 
povezanimi z izvozno dejavnostjo. Pomoč ne bo pogojena s prednostno rabo 
domačih proizvodov pred uvoženimi. Pomoč ne bo namenjena za nabavo vozil za 
prevoz tovora v podjetjih, ki opravljajo komercialni cestni tovorni prevoz. 
	 (3) Skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju ne bo presegel 
200.000,00 EUR v obdobju zadnjih treh proračunskih let, ne glede na obliko ali 
namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine 
ali Unije (v primeru podjetij, ki delujejo v komercialnem cestnem tovornem 
prevozu, znaša zgornja dovoljena meja pomoči 100.000,00 EUR).  (4) »Enotno podjetje« pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od 
naslednjih razmerij:  
	podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali 
družbenikov drugega podjetja; podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati 
večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja; 
	podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi 
pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi 
ali statutu; podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na 
podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja sámo 
nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega 
podjetja. Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk (a) do (d) preko enega 
ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.  (5) Pomoč »de minimis« se dodeljuje v obliki dotacije.  (6) Kumulacija pomoči:  
	pomoč »de minimis« se ne sme kumulirati z državno 
pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep 
za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja 
intenzivnost pomoči ali znesek pomoči; pomoč »de minimis«, dodeljena v skladu 
z Uredba Komisije (EU) št. 1407/2013, se lahko kumulira s pomočjo »de minimis«, 
dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 360/2012 do zgornje meje, določene 
v uredbi 360/2012; pomoč »de minimis«, dodeljena v skladu z Uredba Komisije 
(EU) št. 1407/2013 se lahko kumulira s pomočjo »de minimis«, dodeljeno v skladu 
z drugimi uredbami »de minimis« do ustrezne zgornje meje (200.000 oz 100.000 
EUR).  (7) Izjave in spremljanje:  
	Dajalec pomoči bo od prejemnika pomoči pred dodelitvijo sredstev pridobil 
pisno izjavo 
	
		o vseh drugih pomočeh »de minimis«, ki jih je podjetje prejelo na 
podlagi te ali drugih uredb »de minimis« v predhodnih dveh in v tekočem 
proračunskem letu in drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste 
upravičene stroške, da prejemni ni povezan z nobenim podjetjem v smislu 
drugega odstavka 2. člena Uredbe »de minimis«, ali je bilo podjetje v zadnjih 
3 letih pripojeno k drugemu podjetju ali je prišlo do delitve podjetja. Dajalec bo zagotovil, da z dodeljenim zneskom pomoči »de minimis«, ne bo 
presežena zgornja meja »de minimis« pomoči za enotno podjetje ter intenzivnosti 
pomoči po drugih predpisih.  (8) Dajalec pomoči pisno obvesti prejemnika:  
	da je pomoč dodeljena po 
pravilu »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. 
decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri 
pomoči »de minimis« (Uradni list EU L 352, 24.12.2013); o znesku »de minimis« 
pomoči.  4. EVIDENCE, POROČANJE IN SPREMLJANJE   18. člen   (priglasitev sheme pomoči)   (1) Vsebino sheme državnih pomoči in pomoči »de minimis« pripravi ARRS v 
skladu z določbami Zakona o spremljanju državnih pomoči in jo posreduje 
Ministrstvu za finance. Enako velja tudi za dopolnitev ali spremembo obstoječe 
sheme državnih pomoči ter za dodelitev državne pomoči po pravilih »de minimis«.
 (2) Priglasitev sheme državnih pomoči in pomoči »de minimis« mora poleg 
izpolnjenega obrazca vsebovati tudi pravno podlago, obrazložitev in vso 
spremljajočo dokumentacijo, na katero se ARRS sklicuje.  (3) Do potrditve sheme s strani Ministrstva za finance, je zadržano in 
prepovedano izvajanje državne pomoči in pomoči »de minimis«.  19. člen   (evidence)   (1) Za zagotovitev preglednosti na področju državnih pomoči in pomoči »de 
minimis« ARRS vzpostavi in vodi evidenco o državnih pomočeh in pomočeh po 
pravilu "de minimis" na področju raziskav, ki ju ARRS objavi na svoji spletni 
strani.  (2) Evidence o državnih pomočeh in pomočeh »de minimis« je treba hraniti 10 
let od datuma dodelitve pomoči.  20. člen   (poročanje)   (1) ARRS v skladu s pravili na področju državnih pomoči poroča Ministrstvu za 
finance o dodeljenih državnih pomočeh ter o rezultatih in učinkih državnih 
pomoči.  (2) Podatke o dodeljenih državnih pomočeh je ARRS dolžna posredovati v 30 
dneh po nakazilu prejemniku.  (3) O pomočeh »de minimis« je ARRS dožna poročati v roku 15 dni po dodelitvi 
sredstev.  (4) Poročilo o oceni učinkovitosti dodeljenih državnih pomoči ARRS predloži 
Ministrstvu za finance do konca aprila naslednjega leta.  21. člen   (spremljanje)   (1) V primerih:  
	da prejemnik državne pomoči ali pomoči »de minimis« 
projekta ne bi izvedel, da prejemnik državne pomoči ali pomoči »de minimis« 
nima poravnanih vseh obveznosti zaradi sklepa Komisije o razglasitvi pomoči za 
nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom, da prejemnik državne pomoči ali 
pomoči »de minimis« ob sklenitvi pogodbe ni dal pravih podatkov oz. zavajajoče 
izjave ter drugih kršitev in nepravilnosti, se financiranje projekta prekine, 
prejeta sredstva pa upoštevajo za nenamensko porabljena.  (2) ARRS ravna skladno z določili pravil, ki urejajo postopke 
(so)financiranja, ocenjevanja in spremljanja izvajanja raziskovalne dejavnosti.
 (3) Prejemniki državne pomoči ali pomoči »de minimis« morajo ob sklenitvi 
pogodbe in ob vsaki izdaji zahtevka za izplačilo sredstev zagotoviti, da redno 
izplačuje plače/socialne prispevke in niso davčni dolžniki. Če prejemnik državne 
pomoči ali pomoči »de minimis« redno ne izplačuje plač/socialnih prispevkov in / 
ali da je davčni dolžnik, ARRS prekine z izplačevanjem državne pomoči in pomoči 
»de minimis«, dokler prejemnik ne dostavi potrdila pristojnega organa, da v 
njegovem poslovanju ni več navedenih nepravilnosti.  (4) ARRS pred dodelitvijo državne pomoči preveri (sama, v kolikor ima dostop 
do bonitetnih ocen ali od podjetja) zadnjo razpoložljivo bonitetno oceno 
podjetja. Če je bonitetna ocena podjetja nižja od AJPES SB9 oziroma po Moody's 
B1 oz Fitch ali S&P B+, je velika verjetnost, da je podjetje v težavah v skladu 
z osemnajsto točko 2. člena Uredbe Komisje 651/2014 o splošnih skupinskih 
izjemah.  22. člen   (nadzor)   Direktor ARRS s sklepom imenuje komisijo za nadzor nad državnimi pomočmi s 
področja raziskav in določi njene naloge. Člani komisije za nadzor so lahko 
zunanji strokovnjaki.  23. člen 
 (preglednost) 
 ARRS na svoji spletni strani ob začetku veljavnosti 
Sheme državnih pomoči in Sheme po pravilu »de minimis« objavi celotno besedilo 
ukrepov državnih pomoči, ki je na spletni strani ARRS dostopno v celotnem 
obdobju veljave posamezne sheme. V tem besedilu so opredeljeni pogoji, ki jih 
določa zakonodaja in ki zagotavljajo upoštevanje ustreznih določb Uredbe 
Komisije (EU) št. 651/2014 in Uredbe Komisije (EU) št. 1407/2013 ter teh pravil.
 5. KONČNI DOLOČBI   24. člen   (prenehanje uporabe)   Z dnem uveljavitve teh pravil 
se prenehajo uporabljati Pravila o državnih pomočeh na področju raziskovalne 
dejavnosti, št. 007-6/2009-8, z dne 17. 6. 2009 in št. 007-7/2014-1, z dne 26. 
9. 2014.  25. člen   (začetek veljavnosti pravil)   Ta pravila začnejo veljati 
naslednji dan po objavi na spletni strani ARRS.  Št. 007- 7/2015-1 Ljubljana, 9. februar 2016
 Prof. dr. József Györkös, direktor
 Objava na spletni strani ARRS dne 9. 2. 2016. |