Zakoni, predpisi, normativni akti |
Veljavni akti |
|
|
Pravila so bila v veljavi do 08.04.2016. Od 09.04.2016 so v veljavi
spremenjena pravila.
Prejšnja objava: pravila.
Na podlagi 21. in 22. člena
Sklepa o ustanovitvi Javne
agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (Ur.l. RS, št. 123/03) in
28. člena Statuta Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije z
dne 22.7.2004 in nasl. direktor Javne agencije za raziskovalno dejavnost
Republike Slovenije izda
Pravila o državnih pomočeh na področju raziskovalne dejavnosti - v veljavi do 08.04.2016
1. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina pravil)
(1) Ta pravila urejajo državne pomoči in pomoči »de minimis« na področju
raziskav v zvezi z upravičenci, merili, pogoji in načinom dodeljevanja pomoči,
evidentiranjem, poročanjem, spremljanjem in nadzorom izvajanja ter analiziranja
doseženih rezultatov in učinkov državnih pomoči.
(2) Ta pravila so za Javno agencijo za raziskovalno dejavnost Republike
Slovenije (v nadaljnjem besedilu: ARRS) pravna podlaga za priglasitev sheme
državnih pomoči in sheme po pravilu »de minimis«.
2. člen
(pravila dodeljevanja pomoči)
(1) Pri dodelitvi državne pomoči na področju temeljnih raziskav mora ARRS
upoštevati Uredbo komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi
nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in
108 Pogodbe (Uradni list Evropske unije, št. L 187/1, 26. 6. 2014) (v nadaljnjem
besedilu: Uredba Komisije 651/2014 o splošnih skupinskih izjemah).
(2) Pomoč po pravilu »de minimis« se dodeljuje v skladu z Uredbo Komisije
(EU), št. 1407/2013, z dne 18. 12. 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o
delovanju Evropske unije pri pomoči »de minimis« (Uradni list Evropske unije,
št. L 352, 24. 12. 2013) (v nadaljnjem besedilu: Uredba »de minimis«).
2. ELEMENTI DRŽAVNIH POMOČI
3. člen
(upravičenci)
(1) Upravičenci državnih pomoči na področju raziskovalne dejavnosti so lahko
pravne ali fizične osebe, ki so vpisane v zbirke podatkov o izvajalcih
raziskovalne in razvojne dejavnosti pri ARRS ter izpolnjujejo pogoje, predpisane
z Zakonom o raziskovalni in razvojni dejavnosti in splošnimi akti ARRS.
(2) Upravičenci so lahko iz državnega, visokošolskega, poslovnega ali
zasebnega nepridobitnega sektorja ali tujine. Upravičenci morajo v prijavi
navesti ali je njihovo podjetje veliko, srednje ali majhno skladno s Prilogo 1
Uredbe Komisije 651/2014 o splošnih skupinskih izjemah.
4. člen
(omejitve)
(1) Do državne pomoči niso upravičeni subjekti – prejemniki sredstev, ki so
dejavni v naslednjih sektorjih:
- predelava in trženje kmetijskih proizvodov, pri čemer je znesek pomoči
določen na podlagi cene/količine proizvodov, kupljenih od primarnih
proizvajalcev oz. zadevnega podjetja;
- predelava in trženje kmetijskih proizvodov, pri čemer je pomoč pogojena
z delnim ali celotnim prenosom na primarne proizvajalce;
- aktivnosti za lažje zaprtje nekonkurenčnih premogovnikov.
(2) Pri dodeljevanju državne pomoči veljajo tudi naslednji omejitveni
dejavniki:
- do državne pomoči ni upravičeno podjetje v težavah v skladu z osemnajsto
točko 2. člena Uredbe 651/2014;
- do državne pomoči ni upravičen prejemnik, ki nima poravnanih vseh
obveznosti zaradi sklepa Komisije o razglasitvi pomoči za nezakonito in
nezdružljivo z notranjim trgom;
- ukrep državne pomoči ni pogojen z obveznostjo upravičenca, da ima svoj
sedež v RS ali da ima v RS večino poslovnih enot; vendar se dovoli zahteva,
da je v trenutku plačila državne pomoči poslovna enota ali podružnica v RS;
- državna pomoč ni namenjena dejavnostim, povezanim z izvozom v tretje
države ali države članice;
- ukrep državne pomoči ni pogojen z obveznostjo, da upravičenec uporabi
doma proizvedeno blago ali storitve;
- ukrep državne pomoči upravičencem ne omejuje možnost izkoriščanja
rezultatov raziskav, razvoja in inovacij v drugih državah članicah.
5. člen
(raziskovalne kategorije)
Raziskovalni projekt, ki prejema pomoč, mora v celoti soditi v kategorijo
temeljnih raziskav, opredeljenih v 84. točki 2. člena Uredbe Komisije 651/2014 o
splošnih skupinskih izjemah.
6. člen
(oblika državne pomoči)
Državna pomoč za projekt se dodeljuje v obliki dotacije.
7. člen
(javno financiranje negospodarskih dejavnosti)
Če isti subjekt izvaja gospodarske in negospodarske dejavnosti, javno
financiranje negospodarskih dejavnosti ne sodi v področje državnih pomoči, če
sta lahko obe vrsti dejavnosti in njuni stroški ter financiranje jasno ločeni,
da bi se izognili navzkrižnemu subvencioniranju gospodarske dejavnosti.
Negospodarske dejavnosti na področju raziskovalne dejavnosti so na splošno
osnovne dejavnosti raziskovalnih organizacij in dejavnosti prenosa znanja, kadar
jih vodi raziskovalna organizacija, skladno s pogoji iz 19. in 20. točke Okvira
Komisije EU za državno pomoči za raziskave in razvoj ter inovacije, pri čemer
raziskovalna organizacija ustreza opredelitvi iz 83. točke Uredbe Komisije (EU)
651/2014 o splošnih skupinskih izjemah oz 15. točke Okvira Komisije EU za
državno pomoč za raziskave in razvoj ter inovacije (UL EU, št. C 198/1, 27. 6.
2014).
8. člen
(javno financiranje gospodarskih dejavnosti)
Če raziskovalne organizacije, kot so opredeljene v prejšnjem členu,
opravljajo gospodarsko dejavnost, kot so dajanje v najem infrastrukture,
opravljanje storitev za gospodarske družbe ali izvajanje pogodbenih raziskav, je
treba te opravljati pod normalnimi tržnimi pogoji, javno financiranje teh
gospodarskih dejavnosti pa bo na splošno pomenilo državno pomoč.
9. člen
(posredna državna pomoč podjetjem pri sodelovanju podjetij
in raziskovalnih organizacij)
(1) Če gospodarska družba in raziskovalna organizacija, kot je opredeljena v
7. členu, sodelujeta pri izvajanju projekta, gospodarski družbi ni dodeljena
posredna državna pomoč prek raziskovalne organizacije zaradi ugodnih pogojev
sodelovanja, če je izpolnjen eden od naslednjih pogojev:
- udeležene gospodarske družbe nosijo celotne stroške projekta;
- se lahko rezultati, iz katerih ne izhajajo pravice intelektualne
lastnine, splošno razširjajo in se katerekoli pravice intelektualne lastnine
za rezultate projekta, ki izhajajo iz dejavnosti raziskovalne organizacije,
v celoti dodelijo raziskovalni organizaciji;
- pravice intelektualne lastnine, ki izhajajo iz projekta, ter s tem
povezane pravice dostopa, se sodelujočim partnerjem dodelijo tako, da
ustrezno odražajo njihove delovne sklope, prispevke in interese;
- raziskovalna organizacija od udeleženih gospodarskih družb prejme
nadomestilo v višini tržne cene za pravice intelektualne lastnine, ki
izhajajo iz dejavnosti, ki jih je raziskovalna organizacija izvedla v
projektu, in ki so prenesene na udeležene gospodarske družbe. Vsak prispevek
udeleženih gospodarskih družb k stroškom raziskovalne organizacije se
odšteje od tega nadomestila.
(2) Če nobeden od pogojev iz prejšnjega odstavka ni izpolnjen, se celotna
vrednost prispevka raziskovalne organizacije k projektu šteje kot pomoč
gospodarski družbi.
10. člen
(intenzivnost)
(1) Vsi zneski, ki se uporabljajo za izračun intenzivnosti državne pomoči, so
zneski pred vsakim odbitkom davkov ali drugih dajatev.
(2) Intenzivnost državne pomoči za projekt bo izračunana na podlagi
upravičenih stroškov skladno s temi pravili in predpisom, ki ureja normative in
standarde za področje raziskovalne dejavnosti.
(3) Intenzivnost državne pomoči za temeljne raziskave znaša do 100 odstotkov
upravičenih stroškov. Intenzivnost državne pomoči je treba določiti za vsakega
prejemnika, vključno s sodelujočim projektom iz prvega odstavka prejšnjega
člena.
11. člen
(upravičeni stroški)
Upravičeni stroški raziskovalnega projekta so lahko naslednji:
- stroški osebja (raziskovalci, tehniki in drugo podporno osebje v obsegu,
kot so zaposleni na raziskovalnem projektu);
- stroški instrumentov in opreme v
obsegu ter za obdobje uporabe v raziskovalnem projektu. Če se ti instrumenti in
oprema skozi svojo celotno življenjsko dobo ne uporabljajo samo za raziskovalni
projekt, štejejo za upravičene samo stroški amortizacije, izračunani na podlagi
dobre računovodske prakse, ki ustrezajo trajanju raziskovalnega projekta;
- stroški pogodbenih raziskav, tehnično znanje in patenti, ki so bili kupljeni ali
je bilo za njih pridobljeno licenčno dovoljenje od zunanjih virov po tržni ceni,
kadar je bila transakcija opravljena strogo poslovno in ni temeljila na tajnem
dogovoru, ter stroški svetovalnih in drugih ustreznih storitev, uporabljenih
izključno za raziskovalni projekt; d. dodatni režijski in drugi stroški
poslovanja, vključno s stroški materiala, zalog in podobnih izdelkov, nastali
neposredno kot posledica raziskovalnega projekta.
12. člen
(spodbujevalni učinek in kazalci)
(1) Državna pomoč mora imeti za prejemnika sredstev spodbujevalni učinek.
Spodbuditi ga mora k temu, da spremeni svoje ravnanje, tako da poveča svojo
raven raziskovalne dejavnosti.
(2) Zahtevek za odobritev državne pomoči mora vsebovati najmanj naslednje
podatke: ime in velikost podjetja, opis projekta, vključno z datumi začetka in
zaključka, lokacija projekta, seznam stroškov projekta, vrsta pomoči (nepovratna
sredstva, posojilo, jamstvo, vračljivo predplačili, kapitalski vložek ali drugo)
in znesek javnega financiranja, potrebnega za projekt.
(3) Šteje se, da ima državna pomoč, dodeljena malim in srednjim gospodarskim
družbam (MSP) spodbujevalni učinek, če je prejemnik ARRS predložil zahtevek za
državno pomoč, preden se je projekt začel izvajati in je znesek pomoči nižji od
7,5 mio EUR za projekt na MSP. Za ukrepe pomoči pri projektih MSP, ki presegajo
7,5 mio EUR, je potreben prikaz spodbujevalnega učinka z merili, opredeljenimi v
naslednjem odstavku.
(4) Šteje se, da ima državna pomoč, dodeljena velikim gospodarskim družbam,
spodbujevalni učinek, če je prejemnik ARRS predložil zahtevek za državno pomoč,
preden se je projekt začel izvajati, če prejemnik izpolnjuje pogoje iz drugega
odstavka tega člena in je ARRS pred dodelitvijo zadevne državne pomoči
preverila, ali dokumentacija, ki jo je pripravil prejemnik, potrjuje
izpolnjevanje enega ali več naslednjih kazalcev:
- bistvene razširitve velikosti projekta zaradi državne pomoči (na primer
povečanje števila ljudi);
- bistvene razširitve področja uporabe projekta
zaradi državne pomoči (na primer povečanje števila pričakovanih rezultatov
projekta);
- bistvenega povečanja skupnega zneska, ki ga je prejemnik porabil
za projekt zaradi državne pomoči (na primer povečanje skupne porabe raziskav s
strani upravičenca do pomoči, povečanje porabe raziskav s strani upravičenca do
pomoči kot deleža celotnih prihodkov);
- bistvenega povečanja hitrosti
zaključka zadevnega projekta (na primer krajši čas pred zaključkom projekta v
primerjavi z enakim projektom, ki se izvaja brez pomoči).
(5) ARRS mora pred dodelitvijo državne pomoči preveriti ali obstaja
spodbujevalni učinek v skladu z zgoraj navedenimi kazalci.
(6) ARRS mora v letnih poročilih o izvajanju državne pomoči prikazati, kako
je z uporabo zgornjih kvantitativnih in kvalitativnih kazalcev ocenila
spodbujevalni učinek državne pomoči preden je državno pomoč dodelila.
13. člen
(merila)
(1) Merila, s katerimi se meri izpolnjevanje kazalcev, navedenih v 12. členu,
so:
- Za kazalec "bistvena razširitev velikosti projekta oziroma dejavnosti
zaradi pomoči";
1. povečanje števila raziskovalcev, ki raziskujejo na projektu, v primerjavi
s številom raziskovalcev, ki bi raziskovali na projektu brez pomoči;
Šteje se, da je merilo izpolnjeno, če navedeno povečanje znaša vsaj 10 %
oziroma se število poveča vsaj za enega raziskovalca v obdobju izvajanja
projekta.
2. povečanje intenzivnosti uporabe raziskovalne opreme na projektu v
primerjavi s projektom, ki bi se izvajal brez pomoči;
Šteje se, da je merilo izpolnjeno, če navedeno povečanje: - predstavlja 5 %
povečanje izkoriščenosti obstoječe raziskovalne opreme na tem projektu oziroma -
pomeni povečanje sredstev za investicijsko vzdrževanje za 10 % v primerjavi s
projektom, ki bi se izvajal brez pomoči.
- Za kazalec "bistvena razširitev področja uporabe projekta oziroma
dejavnosti zaradi pomoči":
1. povečanje števila pričakovanih rezultatov projekta v primerjavi z enakim
projektom, ki bi se izvajal brez pomoči;
Šteje se, da je merilo izpolnjeno, če navedeno povečanje: - predstavlja 10 %
povečanje visoko citiranih objav (v revijah z največjim impact faktorjem) kot
rezultat projekta v primerjavi s projektom, ki bi se izvajal brez pomoči oziroma
- znaša 10 % povečanje prihodkov, ki jih upravičenec ocenjuje kot rezultat
projekta, v primerjavi s projektom, ki bi se izvajal brez pomoči.
2. možnost uporabe pričakovanih rezultatov projekta za druge namene v
primerjavi s projektom, ki bi se izvajal brez pomoči;
Šteje se, da je merilo izpolnjeno, če so pričakovani rezultati uporabni za
nadaljnje raziskave na raziskovalnem področju, ki ni temeljno raziskovalno
področje projekta, za katerega je bila dodeljena pomoč.
- Za kazalec "bistveno povečanje skupnega zneska, ki ga je upravičenec
porabil za projekt oziroma dejavnost zaradi pomoči":
1. povečanje skupne porabe sredstev za raziskave s strani upravičenca do
pomoči v primerjavi z izvajanjem projekta, ki bi se izvajal brez pomoči;
Šteje se, da je merilo izpolnjeno, če je povečanje skupne porabe sredstev za
raziskave s strani upravičenca za najmanj 1 % večje v primerjavi z izvajanjem
projekta, ki bi se izvajal brez pomoči.
2. povečanje porabe sredstev za raziskave s strani upravičenca do pomoči kot
deleža v celotnih prihodkih v primerjavi z izvajanjem projekta, ki bi se izvajal
brez pomoči;
Šteje se, da je merilo izpolnjeno, če povečanje porabe sredstev za raziskave
s strani upravičenca do pomoči kot deleža v celotnih prihodkih upravičenca znaša
najmanj 0,1 % točke v primerjavi z izvajanjem projekta, ki bi se izvajal brez
pomoči.
- Za kazalec "bistveno povečanje hitrosti zaključka zadevnega projekta ali
dejavnosti":
Šteje se, da je merilo izpolnjeno, če se projekt izvede najmanj pol leta
prej, kot bi se izvedel projekt brez pomoči.
(2) Potencialni prejemnik sredstev predvidi izpolnjevanje navedenih meril ob
prijavi projekta na javni razpis na obrazcih, ki jih predpiše ARRS in ki so
sestavni del razpisne dokumentacije. Predvideno izpolnjevanje meril se oceni v
okviru evalvacijskega procesa v postopku izbora projektov. Končna ocena
izpolnitve meril se izvede v postopku evalvacije končnega poročila o izvajanju
projekta.
14. člen
(prag)
Državna pomoč se dodeli za raziskovalne projekte, katerih vrednost ne presega
40 milijonov EUR za posameznega upravičenca.
15. člen
(kumulacija)
(1) Skupna višina dodeljenih sredstev državne pomoči za iste upravičene
stroške ne sme presegati zgornje meje intenzivnosti državne pomoči, ki jo
določajo predpisi s področja državnih pomoči, ne glede na to, iz katerih javnih
virov in po kateri shemi je pomoč dodeljena.
(2) Državna pomoč se ne sme združevati s pomočjo dodeljeno po pravilu »de
minimis« glede istih upravičenih stroškov, če bi bile s tem presežene dovoljene
meje intenzivnosti državnih pomoči.
(3) Prejemnik državne pomoči mora podati izjavo, da za isti namen in iste
upravičene stroške, za katerega pridobiva sredstva, ni prejel pomoči iz drugih
virov, oziroma koliko sredstev iz drugih virov je že prejel. Podpisane izjave
preverja in hrani ARRS.
(4) ARRS v okviru naknadnega nadzora preveri izpolnjevanje določbe prejšnjega
odstavka na osnovi naključnega izbora prejemnikov pomoči.
3. POMOČI »DE MINIMIS«
16. člen
(upravičenci)
Upravičenci do pomoči de minimis na področju raziskovalne dejavnosti so lahko
pravne ali fizične osebe, ki so vpisane v zbirke podatkov o izvajalcih
raziskovalne in razvojne dejavnosti pri ARRS ter izpolnjujejo pogoje, predpisane
z Zakonom o raziskovalni in razvojni dejavnosti in splošnimi akti ARRS.
17. člen
(dodeljevanje »de minimis« pomoči)
(1) Do »de minimis« pomoči niso upravičeni subjekti– prejemniki sredstev iz
sektorjev:
- ribištva in akvakulture,
- primarne proizvodnje kmetijskih
proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti,
- predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi v
naslednjih primerih:
- če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine
zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna
podjetja dajo na trg,
- če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti
prenese na primarne proizvajalce.
(2) Pri dodeljevanju »de minimis« pomoči veljajo naslednje omejitve:
- Pomoč
ne bo namenjena izvozu oziroma z izvozom povezane dejavnosti v tretje države ali
države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z
ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki,
povezanimi z izvozno dejavnostjo.
- Pomoč ne bo pogojena s prednostno rabo
domačih proizvodov pred uvoženimi.
- Pomoč ne bo namenjena za nabavo vozil za
prevoz tovora v podjetjih, ki opravljajo komercialni cestni tovorni prevoz.
(3) Skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju ne bo presegel
200.000,00 EUR v obdobju zadnjih treh proračunskih let, ne glede na obliko ali
namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine
ali Unije (v primeru podjetij, ki delujejo v komercialnem cestnem tovornem
prevozu, znaša zgornja dovoljena meja pomoči 100.000,00 EUR).
(4) »Enotno podjetje« pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od
naslednjih razmerij:
- podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali
družbenikov drugega podjetja;
- podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati
večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
- podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi
pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi
ali statutu;
- podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na
podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja sámo
nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega
podjetja. Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk (a) do (d) preko enega
ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
(5) Pomoč »de minimis« se dodeljuje v obliki dotacije.
(6) Kumulacija pomoči:
- pomoč »de minimis« se ne sme kumulirati z državno
pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep
za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja
intenzivnost pomoči ali znesek pomoči;
- pomoč »de minimis«, dodeljena v skladu
z Uredba Komisije (EU) št. 1407/2013, se lahko kumulira s pomočjo »de minimis«,
dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 360/2012 do zgornje meje, določene
v uredbi 360/2012;
- pomoč »de minimis«, dodeljena v skladu z Uredba Komisije
(EU) št. 1407/2013 se lahko kumulira s pomočjo »de minimis«, dodeljeno v skladu
z drugimi uredbami »de minimis« do ustrezne zgornje meje (200.000 oz 100.000
EUR).
(7) Izjave in spremljanje:
- Dajalec pomoči bo od prejemnika pomoči pred dodelitvijo sredstev pridobil
pisno izjavo
- o vseh drugih pomočeh »de minimis«, ki jih je podjetje prejelo na
podlagi te ali drugih uredb »de minimis« v predhodnih dveh in v tekočem
proračunskem letu in drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste
upravičene stroške,
- da prejemni ni povezan z nobenim podjetjem v smislu
drugega odstavka 2. člena Uredbe »de minimis«,
- ali je bilo podjetje v zadnjih
3 letih pripojeno k drugemu podjetju ali je prišlo do delitve podjetja.
- Dajalec bo zagotovil, da z dodeljenim zneskom pomoči »de minimis«, ne bo
presežena zgornja meja »de minimis« pomoči za enotno podjetje ter intenzivnosti
pomoči po drugih predpisih.
(8) Dajalec pomoči pisno obvesti prejemnika:
- da je pomoč dodeljena po
pravilu »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18.
decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri
pomoči »de minimis« (Uradni list EU L 352, 24.12.2013);
- o znesku »de minimis«
pomoči.
4. EVIDENCE, POROČANJE IN SPREMLJANJE
18. člen
(priglasitev sheme pomoči)
(1) Vsebino sheme državnih pomoči in pomoči »de minimis« pripravi ARRS v
skladu z določbami Zakona o spremljanju državnih pomoči in jo posreduje
Ministrstvu za finance. Enako velja tudi za dopolnitev ali spremembo obstoječe
sheme državnih pomoči ter za dodelitev državne pomoči po pravilih »de minimis«.
(2) Priglasitev sheme državnih pomoči in pomoči »de minimis« mora poleg
izpolnjenega obrazca vsebovati tudi pravno podlago, obrazložitev in vso
spremljajočo dokumentacijo, na katero se ARRS sklicuje.
(3) Do potrditve sheme s strani Ministrstva za finance, je zadržano in
prepovedano izvajanje državne pomoči in pomoči »de minimis«.
19. člen
(evidence)
(1) Za zagotovitev preglednosti na področju državnih pomoči in pomoči »de
minimis« ARRS vzpostavi in vodi evidenco o državnih pomočeh in pomočeh po
pravilu "de minimis" na področju raziskav, ki ju ARRS objavi na svoji spletni
strani.
(2) Evidence o državnih pomočeh in pomočeh »de minimis« je treba hraniti 10
let od datuma dodelitve pomoči.
20. člen
(poročanje)
(1) ARRS v skladu s pravili na področju državnih pomoči poroča Ministrstvu za
finance o dodeljenih državnih pomočeh ter o rezultatih in učinkih državnih
pomoči.
(2) Podatke o dodeljenih državnih pomočeh je ARRS dolžna posredovati v 30
dneh po nakazilu prejemniku.
(3) O pomočeh »de minimis« je ARRS dožna poročati v roku 15 dni po dodelitvi
sredstev.
(4) Poročilo o oceni učinkovitosti dodeljenih državnih pomoči ARRS predloži
Ministrstvu za finance do konca aprila naslednjega leta.
21. člen
(spremljanje)
(1) V primerih:
- da prejemnik državne pomoči ali pomoči »de minimis«
projekta ne bi izvedel,
- da prejemnik državne pomoči ali pomoči »de minimis«
nima poravnanih vseh obveznosti zaradi sklepa Komisije o razglasitvi pomoči za
nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom,
- da prejemnik državne pomoči ali
pomoči »de minimis« ob sklenitvi pogodbe ni dal pravih podatkov oz. zavajajoče
izjave ter drugih kršitev in nepravilnosti, se financiranje projekta prekine,
prejeta sredstva pa upoštevajo za nenamensko porabljena.
(2) ARRS ravna skladno z določili pravil, ki urejajo postopke
(so)financiranja, ocenjevanja in spremljanja izvajanja raziskovalne dejavnosti.
(3) Prejemniki državne pomoči ali pomoči »de minimis« morajo ob sklenitvi
pogodbe in ob vsaki izdaji zahtevka za izplačilo sredstev zagotoviti, da redno
izplačuje plače/socialne prispevke in niso davčni dolžniki. Če prejemnik državne
pomoči ali pomoči »de minimis« redno ne izplačuje plač/socialnih prispevkov in /
ali da je davčni dolžnik, ARRS prekine z izplačevanjem državne pomoči in pomoči
»de minimis«, dokler prejemnik ne dostavi potrdila pristojnega organa, da v
njegovem poslovanju ni več navedenih nepravilnosti.
(4) ARRS pred dodelitvijo državne pomoči preveri (sama, v kolikor ima dostop
do bonitetnih ocen ali od podjetja) zadnjo razpoložljivo bonitetno oceno
podjetja. Če je bonitetna ocena podjetja nižja od AJPES SB9 oziroma po Moody's
B1 oz Fitch ali S&P B+, je velika verjetnost, da je podjetje v težavah v skladu
z osemnajsto točko 2. člena Uredbe Komisje 651/2014 o splošnih skupinskih
izjemah.
22. člen
(nadzor)
Direktor ARRS s sklepom imenuje komisijo za nadzor nad državnimi pomočmi s
področja raziskav in določi njene naloge. Člani komisije za nadzor so lahko
zunanji strokovnjaki.
23. člen
(preglednost)
ARRS na svoji spletni strani ob začetku veljavnosti
Sheme državnih pomoči in Sheme po pravilu »de minimis« objavi celotno besedilo
ukrepov državnih pomoči, ki je na spletni strani ARRS dostopno v celotnem
obdobju veljave posamezne sheme. V tem besedilu so opredeljeni pogoji, ki jih
določa zakonodaja in ki zagotavljajo upoštevanje ustreznih določb Uredbe
Komisije (EU) št. 651/2014 in Uredbe Komisije (EU) št. 1407/2013 ter teh pravil.
5. KONČNI DOLOČBI
24. člen
(prenehanje uporabe)
Z dnem uveljavitve teh pravil
se prenehajo uporabljati Pravila o državnih pomočeh na področju raziskovalne
dejavnosti, št. 007-6/2009-8, z dne 17. 6. 2009 in št. 007-7/2014-1, z dne 26.
9. 2014.
25. člen
(začetek veljavnosti pravil)
Ta pravila začnejo veljati
naslednji dan po objavi na spletni strani ARRS.
Št. 007- 7/2015-1
Ljubljana, 9. februar 2016
Prof. dr. József Györkös,
direktor
Objava na spletni strani ARRS dne 9. 2. 2016.
|