Raziskovalni projekti |
Normativni akti |
|
|
Pravilnik je bil v veljavi do 18.5.2005. Od 19.5.2005 velja
dopolnjeni in spremenjeni pravilnik.
Na podlagi 43. člena Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti
(Uradni
list RS, št. 96/02) ter 16. in 35. člena
Sklepa Vlade Republike Slovenije o
ustanovitvi Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (Uradni
list RS, št. 123/03), po predhodnem soglasju ministra za visoko šolstvo, znanost
in tehnologijo štev. 011-01-26/2004/2 z dne 10.01.2005 je upravni odbor Javne
agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije na 8. seji dne 10.01.2005
in 11.01.2005 sprejel
Pravilnik o (so)financiranju temeljnih, aplikativnih in podoktorskih raziskovalnih projektov - v veljavi do 18.5.2005
1. člen
(vsebina pravilnika)
S tem pravilnikom se določajo pogoji, kriteriji, kazalci in merila ter
postopek evalvacije in izbora prijav predlogov temeljnih, aplikativnih in
podoktorskih raziskovalnih projektov za (so)financiranje, spremljanje in
nadziranje izvajanja projektov, ter način obveščanja javnosti o rezultatih
opravljenega raziskovalnega dela.
2. člen
(definicije projektov)
V tem pravilniku uporabljeni izrazi imajo naslednji pomen:
- temeljni projekt je eksperimentalno ali teoretično delo, s katerim želimo
pridobiti predvsem novo znanje o osnovah pojavov in zaznavnih dejstev;
- aplikativni projekt je prav tako izvirno raziskovanje, ki ga izvajamo
zato, da bi pridobili novo znanje, usmerja pa se predvsem k nekemu praktičnemu
cilju ali namenu. Aplikativne raziskave so lahko tudi industrijske raziskave, in
sicer:
2.1. industrijska raziskava je načrtno raziskovanje ali kritična preiskava za
pridobitev novega znanja s ciljem, da bi bilo to znanje lahko uporabno v razvoju
novih proizvodov, postopkov ali storitev ali v uvajanju pomembnih izboljšav v
obstoječe proizvode, postopke ali storitve;
- podoktorski projekt je lahko temeljni ali aplikativni raziskovalni
projekt, ki se izvaja zato, da raziskovalec po doktoratu pridobi dodatne
raziskovalne izkušnje in znanja ter omogoča tudi dodatno usposabljanje Slovencev
brez slovenskega državljanstva, ki se vračajo v Slovenijo in tuji državljani, ki
lahko konkurirajo pod enakimi pogoji kot državljani Republike Slovenije.
Temeljni, aplikativni in podoktorski projekti so lahko tematsko usmerjeni z
raziskovalnimi temami, ki jih določi javni razpis.
3. člen
(nevtralna slovnična oblika)
V tem pravilniku uporabljeni izrazi zapisani v slovnični obliki moškega
spola, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
4. člen
(sestava projektne skupine)
Raziskovalni projekt izvaja projektna skupina, ki jo sestavljajo vodja
projekta, raziskovalci, ter strokovni in tehnični sodelavci.
5. člen
(proste raziskovalne kapacitete)
Izvajalci morajo imeti za izvajanje raziskovalnih projektov proste
kapacitete. Vodja raziskovalnega projekta, ki je v delovnem razmerju v
organizaciji prijaviteljici projekta mora imeti najmanj 170 prostih
raziskovalnih ur.
Število raziskovalnih ur brez plače za posameznega raziskovalca na
raziskovalnem projektu ne more biti večje od 340 raziskovalnih ur ustrezne
cenovne kategorije.
6. člen
(minimalni obseg)
Minimalni obseg temeljnega projekta je praviloma 1360 letnih raziskovalnih
ur. Minimalni obseg aplikativnega projekta je praviloma 680 letnih raziskovalnih
ur. Obseg podoktorskega projekta je praviloma 1700 letnih raziskovalnih ur
cenovne kategorije B.
Obseg raziskovalnega projekta je praviloma dodeljen v večkratnikih po 340
letnih raziskovalnih ur.
7. člen
(financiranje)
Temeljne projekte Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike
Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) financira do 100% utemeljenih
stroškov projekta. Aplikativne raziskovalne projekte agencija sofinancira do 75%
utemeljenih stroškov projekta za izvajanje projekta. Prijavitelj aplikativnega
projekta mora zagotoviti pokritje vsaj 25% utemeljenih stroškov projekta s
strani drugih zainteresiranih uporabnikov in predložiti dokazila o
sofinanciranju.
Ne glede na določbe prejšnjega odstavka bo projekte na področju industrijskih
raziskav agencija sofinancira do višine 50% utemeljenih stroškov projekta. Delež
sofinanciranja na področju industrijskih raziskav se lahko poveča:
- za fizične osebe oziroma majhne in srednje velike gospodarske družbe
(skladno z definicijo gospodarskih družb iz veljavnega zakona o gospodarskih
družbah, za 10 odstotnih točk);
- če se raziskovalni projekt izvaja na območjih, na katerih se lahko skladno
s predpisi o dodeljevanju državnih pomoči dodeljujejo državne pomoči za
pospeševanje gospodarskega razvoja območij, kjer je življenjska raven nizka ali
kjer obstaja velika brezposelnost, za 10 odstotnih točk, oziroma, če se
raziskovalni projekt izvaja na območjih, na katerih se lahko skladno s predpisi
o dodeljevanju državnih pomoči dodeljujejo državne pomoči za pospeševanje
določenih gospodarskih dejavnosti in določenih gospodarskih območij, za 5
odstotnih točk;
- ko je raziskovalni projekt v skladu s cilji posameznega projekta ali
programa, ki poteka kot del okvirnega programa EU za raziskovanje in tehnološki
razvoj, za 15 odstotnih točk (če projekt vključuje čezmejno sodelovanje med
podjetji in javnimi raziskovalnimi organizacijami in so rezultati široko
dostopni in objavljeni ob upoštevanju pravic intelektualne lastnine, za 25
odstotnih točk);
- ko raziskovalni projekt ni v skladu s cilji ali posameznim projektom ali
programom, ki se izvaja kot del okvirnega programa EU za raziskovanje in
tehnološki razvoj, za 10 odstotnih točk, ob izpolnjevanju enega izmed naslednjih
pogojev:
- da projekt vključuje učinkovito sodelovanje med podjetji in javnimi
raziskovalnimi organizacijami, posebno z vidika koordinacije nacionalnih
usmeritev raziskovanja in tehnološkega razvoja,
- da so rezultati projekta široko dostopni in objavljeni, licence za patente
podeljene ali potekajo druge dejavnosti pod pogoji, ki so podobni določilom
razširjanja rezultatov programov EU za raziskovanje in tehnološki razvoj.
Odstotne točke iz predhodnega odstavka se lahko seštevajo, vendar višina
pomoči ne sme preseči 75% utemeljenih stroškov projekta.
8. člen
(utemeljeni stroški projekta)
Podlaga za določitev obsega sredstev za izvedbo raziskovalnih projektov je
opredeljena z veljavnim predpisom o normativih in standardih za dodeljevanje
sredstev na področju raziskovalne dejavnosti ob upoštevanju omejitev iz 7. člena
tega pravilnika.
Utemeljene stroške projekta predstavljajo: - stroški osebja (raziskovalci,
strokovni in tehnični sodelavci ter ostalo podporno osebje); - stroški
instrumentov, opreme, najema opreme, zemlje, nasadov, črede ter zgradb, ki se
uporabljajo izključno in stalno za raziskovalno dejavnost; - stroški svetovanja
in ustreznih storitev, ki se uporablja izključno za raziskovalno dejavnost,
vključno z raziskavami, tehničnim znanjem, patenti itd., ki so kupljeni iz
zunanjih virov; - dodatni skupni stroški, ki so nastali v zvezi z raziskovalno
dejavnostjo; - ostali stroški delovanja (npr. stroški materiala, energentov in
podobnih proizvodov), ki so nastali v zvezi z raziskovalno dejavnostjo.
I. Javni razpis
9. člen
(izhodišča razpisa )
Direktor agencije lahko ustanovi delovno komisijo za izdelavo predloga
javnega razpisa za (so)financiranje raziskovalnih projektov. Delovna komisija
mora pri tem upoštevati Nacionalni raziskovalni in razvojni program,
zagotovljena proračunska sredstva ter letno politiko ministrstva pristojnega za
znanost, ki določa razmerje sredstev med znanstvenimi vedami in tematska
področja z raziskovalnimi temami.
10. člen
(objava razpisa)
Agencija vsaj enkrat letno objavi v Uradnem listu Republike Slovenije javni
razpis (v nadaljnjem besedilu: razpis) za izbor projektov, in sicer za temeljne,
aplikativne in podoktorske projekte v okviru:
- naravoslovnih ved,
- tehniških ved,
- biotehniških ved,
- medicinskih ved,
- družboslovnih ved,
- humanističnih ved in
- interdisciplinarnih področjih med
vedami.
Agencija objavi javni razpis z razpisno dokumentacijo tudi na svoji spletni
strani.
11. člen
(vsebina razpisa)
Razpis vsebuje:
- pravna podlaga za izvedbo razpisa;
- naziv in sedež agencije;
- predmet
razpisa;
- raziskovalne teme v primeru tematskega razpisa;
- cilje oziroma
predvidene rezultate;
- obliko in rok prijave projektov;
- pogoje, kriterije,
kazalce in merila za izbiro projektov;
- čas trajanja projektov;
- okvirno
višino sredstev, ki so na razpolago za predmet razpisa;
- rok, v katerem bodo
prijavitelji obveščeni o izbiri prijavljenih projektov;
- datum odpiranja
(evidentiranja - za elektronsko pošto) prijav in
- kraj, čas in osebo, pri
kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno dokumentacijo.
12. člen
(razpisna dokumentacija)
Prijavitelj se prijavi na razpis skladno z razpisno dokumentacijo.
Prijava na razpis mora vsebovati:
- podatke o prijavitelju;
- podatke o sofinancerju(ih) projekta;
- ime in
priimek vodje projekta;
- podatke o raziskovalni skupini, v kateri se
organizira izvajanje projekta, raziskovalnih skupinah, ki sodelujejo pri
izvajanju projekta ter o drugih soizvajalcih projekta;
- naslov projekta;
- cilje in kratko vsebino projekta (največ 300 besed);
- raziskovalno oziroma
tematsko področje projekta ter vrsto projekta;
- trajanje projekta;
- potrebna
sredstva za izvedbo projekta oziroma obseg raziskovanja v urah razčlenjena na:
9.1. časovno razporeditev porabe sredstev;
- 10. podatke o sofinanciranju:
10.1.
domačem;
10.2. tujem;
- predlog projekta:
11.1. predstavitev predmeta
raziskave;
11.2. usklajenost predmeta raziskave z razpisanimi raziskovalnimi
temami;
11.3. pregled relevantnih lastnih in tujih raziskav;
11.4. predstavitev
hipoteze;
11.5. podroben opis znanstvenih metod za dosego ciljev;
11.6.
pričakovani rezultati in njihov pomen:
11.6.1. za razvoj znanosti,
11.6.2. za
gospodarsko in drugo uporabo;
11.7. časovno razporeditev raziskovalnega dela;
- podatke o raziskovalni opremi:
12.1. razpoložljiva raziskovalna oprema,
vrednosti nad 5.000 EUR v tolarski protivrednosti na dan vložitve zahteve, ki je
potrebna za izvedbo projekta;
12.2. najem potrebne raziskovalne opreme;
12.3.
manjkajoča raziskovalna oprema, vrednosti nad 5.000 EUR v tolarski
protivrednosti na enoto na dan vložitve zahteve, ki je pogoj za izvajanje
projekta in je zanjo vložen zahtevek za nabavo iz proračunskih sredstev;
- predstavitev mednarodnih povezav:
13.1. sodelovanje v mednarodnih projektih;
13.2. druge oblike mednarodnega sodelovanja;
- podatke o raziskovalcih oziroma
strokovnih ter tehničnih sodelavcih projektne skupine:
14.1. iz organizacije,
nosilke pogodbe z agencijo: - šifro iz evidence raziskovalcev oziroma strokovnih
in tehničnih sodelavcev; - ime in priimek raziskovalcev oziroma strokovnih in
tehničnih sodelavcev; - vlogo v projektni skupini; - vrsta delovnega razmerja; -
efektivne raziskovalne ure za posameznega raziskovalca oziroma strokovnega ter
tehničnega sodelavca;
14.2. iz druge raziskovalne organizacije, soizvajalke: -
naziv raziskovalne organizacije; - podatke o raziskovalni enoti v raziskovalni
organizaciji; - podatke, ki so navedeni pod točko 14.1.;
- dokazila o
izpolnjevanju evalvacijskih pogojev iz 23., 24. in 25. člena tega pravilnika;
- reference o kvalificiranosti vodje projekta in ostalih raziskovalcev;
- ime in priimek recenzenta, za katerega vodja projekta ne želi, da ga ocenjuje;
- podpis prijavitelja in pooblaščene osebe naročnika oziroma sofinancerja;
- dopolnilne podatke, kolikor gre za prijavo projektov, ki sodijo v kategorijo
industrijskih raziskav:
19.1. podatek, ali projekt izvaja fizična oseba oziroma
majhna ali srednje velika gospodarska družba, skladno z definicijo gospodarskih
družb iz veljavnega zakona o gospodarskih družbah;
19.2. če se raziskovalni
projekt izvaja na območjih, na katerih se lahko skladno s predpisi o
dodeljevanju državnih pomoči dodeljujejo državne pomoči za pospeševanje
gospodarskega razvoja območij, kjer je življenjska raven nizka ali kjer obstaja
velika brezposelnost, oziroma, če se raziskovalni projekt izvaja na območjih, na
katerih se lahko skladno s predpisi o dodeljevanju državnih pomoči dodeljujejo
državnih pomoči za pospeševanje določenih gospodarskih dejavnosti in določenih
gospodarskih območij;
19.3. v primeru, ko je vsebina raziskovalnega projekta v
skladu s cilji posameznega projekta ali programa, ki poteka kot del okvirnega
programa EU za raziskovanje in tehnološki razvoj, podatke o naslednjem:
19.3.1.
ali projekt vključuje čezmejno sodelovanje med podjetji in javnimi
raziskovalnimi organizacijami, 19.3.2. ali so rezultati široko dostopni in
objavljeni ob upoštevanju pravic intelektualne lastnine;
19.4. v primeru, ko
vsebina raziskovalnega projekta ni v skladu s cilji ali posameznim projektom ali
programom, ki se izvaja kot del okvirnega programa EU za raziskovanje in
tehnološki razvoj, podatke o naslednjem:
19.4.1. ali projekt vključuje
učinkovito sodelovanje med podjetji in javnimi raziskovalnimi organizacijami,
posebno z vidika koordinacije nacionalnih usmeritev raziskovanja in tehnološkega
razvoja,
19.4.2. ali so rezultati projekta široko dostopni in objavljeni,
licence za patente podeljene ali potekajo druge dejavnosti pod pogoji, ki so
podobni določilom razširjanja rezultatov programov EU za raziskovanje in
tehnološki razvoj.
Podatki se predložijo na obrazcih, ki jih posebej za temeljne raziskovalne
projekte, aplikativne raziskovalne projekte, projekte s področja industrijskih
raziskav, predpiše agencija s poudarkom na podatkih, pomembnih za vrsto raziskav
oziroma dela na projektih.
13. člen
(razpisni pogoji)
Na razpis se lahko prijavi pravna ali fizična oseba, ki je vpisana v evidenco
raziskovalnih organizacij na agenciji ter izpolnjuje pogoje, predpisane z
zakonom o raziskovalni in razvojni dejavnosti ter s tem pravilnikom.
14. člen
(oblika prijave)
Prijava na razpis je praviloma v elektronski obliki. Prijavitelj izpolni
prijavni obrazec za temeljni raziskovalni projekt v slovenskem in v angleškem
oziroma drugem svetovnem jeziku, določenem v razpisu. Za aplikativni
raziskovalni projekt se prijavni obrazec izpolni v slovenskem jeziku. Prijava
mora biti overovljena s spletnim kvalificiranim digitalnim potrdilom za vse
navedene osebe v 3. in 18. točki 12. člena tega pravilnika.
V kolikor se prijava pošilja po pošti se prijavni obrazec za temeljni
raziskovalni projekt izpolni v petih izvodih. Tri izvode se izpolni v slovenskem
jeziku, dva izvoda pa v angleškem jeziku oziroma v drugem svetovnem jeziku,
določenem v razpisu. Za aplikativni raziskovalni projekt se prijavni obrazec
izpolni v slovenskem jeziku v treh izvodih. Prijavo morjo biti podpisati vse v
3. in 18. točki 12. člena tega pravilnika navedene osebe.
Sprejem prijave na razpis se potrdi na prijavnem obrazcu. En izvod potrjenega
prijavnega obrazca se vrne prijavitelju.
II. Vodenje postopka
15. člen
(uradna oseba)
Evalvacijske postopke koordinira in organizira agencija, izvaja pa jih
znanstveni svet agencije s stalnimi strokovnimi telesi v skladu s Pravilnikom o
organizaciji in pristojnosti strokovnih teles za področje raziskovalne
dejavnosti.
Direktor agencije pooblasti javnega uslužbenca, ki je na agenciji pooblaščen
za posamezno znanstveno vedo (v nadaljnjem besedilu: uradna oseba) za
koordiniranje in organizacijo evalvacijskega postopka in postopka izbora ter
spremljanje izvajanja (so)financiranja raziskovalnih projektov.
16. člen
(obravnava prijav)
V postopku za izbor raziskovalnih projektov se obravnavajo prijave, ki
vsebujejo vse z razpisom in razpisno dokumentacijo zahtevane podatke ter
dokazila in katere prispejo na agencijo v roku, določenem v razpisu.
17. člen
(komisija za odpiranje prijav)
Za odpiranje in pregled prispelih prijav imenuje direktor najmanj
dvanajstčlansko komisijo za odpiranje prijav (v nadaljnjem besedilu: komisija).
Vsaj šest članov komisije mora biti zaposlenih na agenciji.
Za pravočasno predloženo se šteje prijava, ki je agenciji predložena v roku,
določenem v javnem razpisu.
18. člen
(naloge komisije)
Komisija iz prejšnjega člena na seji, ki jo skliče predsednik komisije,
ugotavlja pravilno opremljenost, pravočasnost in popolnost prijav.
19. člen
(zapisnik komisije)
O seji se vodi zapisnik, ki ga podpišejo predsednik in člani komisije.
Zapisnik vsebuje predvsem:
- naslov, prostor in čas odpiranja prijav;
- predmet razpisa;
- imena navzočih predstavnikov komisije;
- naziv
prijaviteljev, ki so vložili prijave in
- ugotovitve o popolnosti prijav z
navedbo tistih, ki niso dostavili popolne prijave.
20. člen
(dopolnitev prijav)
Komisija pregleda prispele prijave v roku sedmih dni po preteku roka za
prijavo na razpis.
Če komisija ugotovi, da dokumentacija ni popolna, pozove prijavitelja, da jo
dopolni, in mu določi rok za dopolnitev dokumentacije, ki ne sme biti daljši od
osmih dni.
Če prijavitelj v določenem roku odpravi pomanjkljivosti, se šteje, da je
prijava popolna.
Če prijavitelj v skladu z zahtevo in v roku iz drugega odstavka tega člena ne
dopolni prijave, se prijava s sklepom zavrže. Zoper sklep je v roku osem dni od
vročitve dovoljena pritožba, o kateri odloči direktor agencije. Njegova
odločitev je dokončna. Predložena dokumentacija se z dokončnostjo zadeve vrne
prijavitelju.
21. člen
(popolne prijave)
Prijave, ki jih je komisija ocenila kot pravočasne, pravilno opremljene in
popolne, uradna oseba posreduje v evalvacijski postopek.
22. člen
(tajnost podatkov in dokumentacije)
Podatki in dokumentacija, ki jih vsebujejo prijave predlogov projektov, se v
času trajanja izbora za financiranje projektov uporabljajo kot interno gradivo.
III. Evalvacijski pogoji, kriteriji, kazalci in merila za ocenjevanje
raziskovalnih projektov
23. člen
(usposobljenost članov projektne skupine temeljnega raziskovalnega
projekta)
Projektna skupina temeljnega raziskovalnega projekta izkazuje usposobljenost,
če:
- vodja projekta in ena tretjina aktivnih raziskovalcev, ki sodelujejo na
raziskovalnem projektu s prostimi kapacitetami:
- izpolnjuje z zakonom določene
pogoje za vodjo raziskovalnega projekta in
- dosega minimalno 20 točk iz
znanstvenih objav, ki so opredeljeni v točkah 1.1., 1.2.,1.3, 1.4 in 1.6 oziroma
v humanističnih vedah tudi v točki 1.5. iz 30. člena tega pravilnika v zadnjih
petih letih (število točk se deli s številom avtorjev za posamezno objavo, če je
avtorjev več kot 20 se deli z 20);
- izkazuje citiranost v znanstvenem članku v
revijah iz 30. člena tega pravilnika v zadnjih petih letih (avtocitat se ne
upošteva);
- izkazuje aktivno mednarodno sodelovanje v zadnjih petih letih;
- raziskovalna oprema skupine oziroma najeta oprema zagotavlja izvedbo
raziskovalnega projekta.
24. člen
(usposobljenost članov projektne skupine aplikativnega
raziskovalnega projekta)
Projektna skupina aplikativnega raziskovalnega projekta izkazuje
usposobljenost, če:
- vodja raziskovalnega projekta in ena tretjina aktivnih
raziskovalcev, ki sodelujejo na raziskovalnem projektu s prostimi kapacitetami:
- izpolnjuje z zakonom določene pogoje za vodjo raziskovalnega projekta in
-
dosega minimalno 20 točk iz znanstvenih objav, ki so opredeljeni v točkah 1.1.,
1.2., 1.3, 1.4 in 1.6 oziroma v humanističnih vedah tudi v točki 1.5. iz 30.
člena tega pravilnika v zadnjih petih letih (število točk se deli s številom
avtorjev za posamezno objavo, če je avtorjev več kot 20 se deli z 20);
-
izkazuje citiranost v znanstvenem članku v revijah iz 30. člena (avtocitat se ne
upošteva), ali patent v zadnjih desetih letih ali izkazuje uspešno sodelovanje z
uporabniki v zadnjih petih letih,
- raziskovalna oprema skupine oziroma najeta
oprema zagotavlja izvedbo raziskovalnega projekta
25. člen
(pogoji podoktorskega raziskovalnega projekta)
Podoktorski raziskovalni projekt izkazuje ustreznost, če:
- vodja izpolnjuje
z zakonom določene pogoje za vodjo raziskovalnega projekta in hkrati izkazuje
nadpovprečne raziskovalne rezultate, ki so opredeljeni v 30. členu tega
pravilnika;
- je edini član z raziskovalnimi urami raziskovalec, ki je mlajši
od 35 let in od zagovora njegovega doktorata niso potekla več kot tri leta ter
izkazuje vsaj eno znanstveno objavo (tudi v soavtorstvu) iz 30. člena tega
pravilnika, oziroma
- je edini član z raziskovalnimi urami raziskovalec
slovenskega rodu, z ali brez slovenskega državljanstva, ki je do prijave živel v
tujini in se vrača v Slovenijo. V tem primeru starostna omejitev ne velja, mora
pa edini član projekta izkazovati znanstvene rezultate iz 30. člena tega
pravilnika.
V primeru, da je edini član podoktorskega raziskovanega projekta z
raziskovalnimi urami raziskovalec, ki je izkoristil porodniški oziroma
starševski dopust – pri čemer se za enega otroka upošteva 1 leto se starostna
meja iz druge točke prvega odstavka tega člena dvigne nad 35 let, za čas
dejansko izrabljenega dopusta. Enako velja za daljšo (dokumentirano) bolezensko
odsotnost kandidata.
26. člen
(kriteriji ocenjevanja)
Kriteriji za ocenjevanje predlogov raziskovalnih projektov so:
- relevantnost
projekta,
- raziskovalna kakovost vsebine projekta,
- kakovost raziskovalne usposobljenosti projektne skupine in
- upravljalska zmožnost projektne skupine.
27. člen
(kazalec relevantnosti)
Relevantnost predloga raziskovalnega projekta se ocenjuje s kazalcem
skladnosti ciljev predloga projekta s skladnostjo ciljev razpisa oziroma z
raziskovalnimi temami v primeru tematskega razpisa.
28. člen
(kazalci kakovosti vsebine)
Raziskovalna kakovost vsebine predloga raziskovalnega projekta se ocenjuje z
naslednjimi kazalci:
- znanstvena pomembnost teme,
- aktualnost teoretičnih
izhodišč in metodološka primernost,
- potencialni družbeno-ekonomski učinki in
- izvedljivost projekta glede na razpoložljive materialne in kadrovske zmožnosti
skupine;
29. člen
(kazalci kakovosti skupine)
Kakovost vodje projektne skupine in vseh raziskovalcev v projektni skupini se
ocenjuje z naslednjimi kazalci:
- kazalci raziskovalne in razvojne uspešnosti,
kot so opredeljeni v 30. in 31. členu tega pravilnika v obdobju zadnjih petih
let;
- znanstvena odmevnost (citati),
- pet izbranih najodmevnejših
raziskovalnih in/ali razvojnih dosežkov za vsakega raziskovalca v skupini
posebej;
- vključenost v raziskovalne programe Evropske unije in ostale
mednarodne raziskovalne in/ali razvojne programe ter projekte in
- uspešno
raziskovalno in/ali razvojno sodelovanje z drugimi raziskovalnimi in
uporabniškimi organizacijami;
- učinkovitost uporabe javnih sredstev za
raziskave in razvoj v preteklosti.
30. člen
(kazalci raziskovalne uspešnosti)
Znanstvena dela se ocenjuje po kakovosti. Za kvantitativno oceno se
uporabljajo naslednji kazalci in merila:
- Znanstveni članek
1.1 Znanstveni članek v reviji, ki jo indeksira SCI Expanded, s faktorjem
vpliva - v prvi četrtini revij ustrezne vsebinske kategorije 80 točk - v drugi
četrtini revij ustrezne vsebinske kategorije 60 točk - v tretji četrtini revij
ustrezne vsebinske kategorije 40 točk - v četrti četrtini revij ustrezne
vsebinske kategorije 20 točk
1.2 Znanstveni članek v reviji, ki jo indeksira SSCI s faktorjem vpliva - nad
mediano revij ustrezne kategorije 80 točk - pod mediano revij ustrezne
kategorije 40 točk
1.3 Znanstveni članek v reviji, ki jo indeksira A&HCI 20 točk
1.4 Znanstveni članek v reviji, ki je ne indeksirajo baze ISI, indeksira pa
jo mednarodna bibliografska baza, specializirana za ustrezno vedo ali področje
10 točk
1.5 Znanstveni članek v drugih slovenskih znanstvenih revijah iz seznama
agencije 5 točk
1.6 Kratki znanstveni prispevki se ocenjujejo s 80 % točk, kot jih dobivajo
znanstveni članki v revijah iste kategorije.
- Znanstvena knjiga
- knjiga, izdana pri mednarodni (znanstveni) založbi 100
točk
- knjiga izdana pri nacionalni (znanstveni) založbi 50 točk
- knjiga izdana
pri drugih založbah 30 točk
Za poglavja ali članek v znanstveni knjigi za vsako od zgornjih treh
kategorij velja, da je število točk enako deležu besedil knjige pomnoženim z
maksimalnim številom točk. To pomeni, da skupno število vseh točk v zbirki
COBISS za vsa poglavja knjige dosega 100 % (100 ali 50 ali 30 točk). Za poglavje
v knjigi, izdani pri mednarodni založbi, je minimalno število točk 10.
31. člen
(razvojni kazalci)
Za oceno razvojne uspešnosti raziskovalcev se uporabljajo naslednji kazalci,
ki morajo biti dokumentirani s pogodbenimi vrednostmi in/ali z ustreznimi
dokazili:
- prenos znanja v gospodarstvo (na primer: postavitev in/ali know-how za novo
ali izboljšano tehnologijo, postroj, napravo, storitev ali nov oziroma izboljšan
izdelek, računalniški program z ustreznim priročnikom, izdelava celotne
dokumentacije ali priročnika, vpeljava specifičnih metod v proizvodnjo, večje
ali manjše raziskovalno-razvojne naloge, razvoj novih kultivarjev vpisanih v
tuje sortne liste ali v sortno listo v Sloveniji ali razvoj priznanih novih
kultivarjev in drugo);
- vpetost programske skupine v dodiplomske in podiplomske
študijske programe na univerzah ter na samostojnih visokošolskih zavodih;
- visokošolski učbeniki;
- podeljen patent ali prodaja patentnih pravic;
- razvojno in strokovno delo v podporo znanstvenemu raziskovanju (baze podatkov,
indikatorji, specializirani tezavri, slovarji, leksikoni in drugo);
- razvoj
sistemskih, normativnih, programskih, metodoloških in organizacijskih rešitev
vključno z raziskavami, evalvacijami, recenzijami, ekspertizami in elaborati za
potrebe posameznih družbenih podsistemov in
- objavljena strokovna dela.
32. člen
(kazalci upravljalske sposobnosti)
Upravljalsko sposobnost vodje projektne skupine se oceni na osnovi naslednjih
kazalcev:
- primerjave ciljev projekta z:
- uspešnostjo končanih raziskovalnih
projektov,
- infrastrukturnim okoljem projektne skupine,
- vpetostjo projektne
skupine v domača gospodarska in lokalna socialna omrežja in
- mednarodno
vpetostjo projektne skupine;
- skladnostjo z veljavnim predpisom o normativih
in standardih za dodeljevanje sredstev na področju raziskovalne dejavnosti.
33. člen
(merila za ocenjevanje)
Dodatna kvantitativna merila za ocenjevanje posameznih kazalcev agencija
opredeli v razpisu.
IV. Evalvacijski postopek
34. člen
(vodenje postopka)
Evalvacijski postopek koordinira in organizira agencija z znanstvenim svetom
agencije ter stalnimi strokovnimi telesi v skladu z veljavnim pravilnikom, ki
ureja organizacijo in pristojnosti strokovnih teles za področje raziskovalne
dejavnosti.
35. člen
(recenzenti)
Vsebino in relevantnost predloga temeljnega raziskovalnega projekta ocenijo,
v tridesetih dneh od prejema predlogov, domači in tuji recenzenti. Vsebino
predloga in relevantnost aplikativnega raziskovalnega projekta in raziskovalnega
podoktorskega projekta praviloma ocenijo, v tridesetih dneh od prejema
predlogov, domači, po potrebi pa tudi tuji recenzenti. Recenzenti so opredeljeni
v veljavnem podzakonskem predpisu, ki ureja organizacijo in pristojnost
strokovnih teles za področje raziskovalne dejavnosti; ocenjujejo pa v skladu s
podzakonskim predpisom, ki ureja organizacijo in pristojnost strokovnih teles za
področje raziskovalne dejavnosti ter 28. členom tega pravilnika. Recenzente za
temeljne, aplikativne in podoktorske raziskovalne projekte (v nadaljnjem
besedilu: projekt), ki niso tematsko usmerjeni, imenuje znanstveno-raziskovalni
svet vede. Recenzente za tematsko usmerjene projekte imenuje znanstveni svet
agencije.
36. člen
(nacionalni koordinatorji)
Nacionalni koordinatorji, ki so opredeljeni v veljavnem podzakonskem
predpisu, ki ureja organizacijo in pristojnost strokovnih teles za področje
raziskovalne dejavnosti, na podlagi opravljenih recenzij za projekte, ki niso
tematsko usmerjeni, ocenijo predloge ob upoštevanju kriterijev stroke ter
kazalcev in meril, določenih s tem pravilnikom in z razpisom.
Nacionalni koordinatorji na podlagi ocen recenzentov, kvantitativnih kazalcev
iz 30. in 31. člena tega pravilnika in ocene upravljalske zmožnosti projektne
skupine, ki ju pripravi agencija ter lastnih ocen pripravi predlog razvrstitve
projektov, ki niso tematsko usmerjeni, na prednostni seznam raziskovalnega
področja.
Poročilo o predlogu razvrstitve projektov, ki niso tematsko usmerjeni,
posreduje nacionalni koordinator pristojnemu članu znanstvenega sveta za
posamezno znanstveno vedo v 15 dneh po izteku roka za pripravo ocen recenzentov.
37. člen
(znanstveno-raziskovalni svet vede)
Član znanstvenega sveta agencije, ki pokriva ustrezno znanstveno vedo,
oziroma predsednik znanstvenega sveta agencije za interdisciplinarne projekte,
pripravi oceno predlogov in prednostni seznam (so)financiranja projektov, ki
niso tematsko usmerjeni, in sicer na podlagi pridobljenih ocen relevantnosti
projekta, vsebine raziskovalnega projekta, raziskovalne usposobljenosti in
upravljalske zmožnosti projektne skupine, ki jih poda nacionalni koordinator.
Znanstveno-raziskovalni sveti ved obravnavajo predlog prednostnega seznama
projektov, ki niso tematsko usmerjeni.
38. člen
(znanstveni svet agencije)
Znanstveni svet agencije na osnovi predlogov članov obravnava in sprejme
predlog finančno ovrednotenega prednostnega seznama za izbor projektov, ki niso
tematsko usmerjeni.
Evalvacijski postopek za tematsko usmerjene projekte izvaja znanstveni svet
agencije. Po pridobljenih recenzentskih ocenah za tematsko usmerjene projekte,
člani znanstvenega sveta agencije ocenijo predloge ob upoštevanju kriterijev
stroke ter kazalcev in meril, določenih s tem pravilnikom in javnim razpisom.
Člani znanstvenega sveta agencije na podlagi ocen recenzentov, kvantitativnih
kazalcev iz 30. in 31. člena tega pravilnika in ocene upravljalske zmožnosti
projektne skupine, ki ju pripravi agencija ter lastnih ocen, pripravijo predlog
razvrstitve tematsko usmerjenih projektov na skupni prednostni seznam.
Znanstveni svet agencije na osnovi poročil članov obravnava in pripravi predlog
finančno ovrednotenega seznama za izbor tematsko usmerjenih projektov.
39. člen
(kriteriji razvrščanja)
Pri razvrščanju predlogov projektov na prednostno listo področja, bo imel
prednost projekt, ki izkaže: 1. večjo skladnost projektnih ciljev s cilji
razpisa; 2. boljšo kvaliteto vsebine predloga in kazalce raziskovalne
uspešnosti; 3. optimalno realizacijo predloga projekta; 4. večje možnosti za
uporabo rezultatov v Republiki Sloveniji; 5. boljše aplikativne uspehe (vrednost
in število pogodb ter sodelovanj in sofinanciranj z uporabniškimi
organizacijami); 6. večjo vključenost v mednarodna raziskovalna omrežja.
V. Izbor projektov za financiranje
40. člen
(predlog sklepa o izboru)
Znanstveni svet agencije pripravi predlog finančno ovrednotenega sklepa o
izboru prijav za (so)financiranje raziskovalnih projektov s prednostnim
seznamom. Pri tem upošteva usmeritve nacionalnega raziskovalnega in razvojnega
programa ter letnih aktov ministrstva, pristojnega za znanost o raziskovalni
politiki, področno določene prioritete znanstvenega in tehnološkega razvoja
države ter obseg proračunskih sredstev.
41. člen
(sklep o izboru)
Direktor agencije posreduje predlog finančno ovrednotenega sklepa o izboru
vlog za (so)financiranje raziskovalnih projektov s prednostnim seznamom
upravnemu odboru agencije (v nadaljnjem besedilu: upravni odbor) v sprejem.
Sklep o izboru vlog za (so)financiranje raziskovalnih projektov sprejme upravni
odbor. V obrazložitvi sklepa mora upravni odbor navesti razloge za svojo
odločitev.
42. člen
(obvestilo o rezultatih izbora)
Agencija obvesti prijavitelje o rezultatih izbora prijav predlogov projektov.
Obvestilo o rezultatih izbora vsebuje podatke o projektu (so)financiranja in
višini sredstev.
43. člen
(pritožba)
Prijavitelj ima v osmih dneh od prejema obvestila pravico vložiti pritožbo. V
pritožbi mora natančno opredeliti razloge zaradi katerih vlaga pritožbo. Predmet
pritožbe ne morejo biti pogoji, kriteriji in merila za ocenjevanje prijav.
Vložena pritožba na zadrži podpisa pogodb z izbranimi prijavitelji.
Prijavitelj se ima pravico seznaniti z ocenami recenzentov. Prijavitelj ne
more zahtevati podatkov o recenzentu.
44. člen
(rešitev pritožbe)
Direktor agencije imenuje komisijo za pritožbe, ki pripravi predlog odločitev
o pritožbi. Direktor agencije predlog odločitve o pritožbi pošlje upravnemu
odboru v sprejem.
Upravni odbor o pritožbi odloči v tridesetih dneh od prejema predloga iz
prejšnjega odstavka. Upravni odbor mora svojo odločitev obrazložiti. Odgovorna
oseba obvesti prijavitelja o rešitvi pritožbe.
Po sprejetem sklepu o rešitvi pritožb in obvestilu prijaviteljem, direktor
agencije objavi sprejeto listo projektov na spletni strani agencije.
VI. Pogodba o izvedbi projektov
45. člen
(sklenitev pogodbe)
Za izvedbo izbranih projektov, uvrščenih na sklep o izboru projektov sklene
agencija s prijaviteljem pogodbo o izvedbi.
46. člen
(podpis pogodbe)
Predlog pogodbe o izvedbi, skupaj z obrazci pogodbene dokumentacije, se
pošlje prijavitelju (v nadaljnjem besedilu: sopogodbeniki) v podpis.
Podpisano pogodbo z izpolnjenimi obrazci pogodbene dokumentacije morajo
sopogodbeniki vrniti agenciji v petnajstih dneh po njenem prejemu.
47. člen
(pomanjkljivosti in odstop od sklenitve pogodbe)
Če uradna oseba ugotovi, da pogodbena dokumentacija ni ustrezno izpolnjena,
obvesti sopogodbenike o pomanjkljivostih in jih pozove, da jih odpravijo v
tridesetih dneh. Če sopogodbenik v roku, določenem za dopolnitev pogodbene
dokumentacije, ne odpravi pomanjkljivosti, agencija odstopi od sklenitve pogodbe
in o tem najkasneje v osmih dneh obvesti sopogodbenika.
VII. Spremljanje izvajanja projektov
48. člen
(verodostojnost podatkov)
Sopogodbeniki jamčijo za verodostojnost podatkov v dokumentaciji.
49. člen
(spremljanje in nadzor)
Agencija spremlja in nadzoruje izvajanje projekta v vseh fazah njegovega
poteka na podlagi letnih in zaključnih poročil o delu ter porabljenih sredstvih,
in sicer v skladu z veljavnimi splošnimi akti agencije.
Agencija lahko zahteva od naročnika aplikativnega projekta in projekta s
področja industrijskih raziskav poročilo o gospodarskih in drugih učinkih
uporabe rezultatov še pet let po končanem projektu.
50. člen
(redno poročanje)
Za redno poročanje o izvajanju in financiranju projekta v skladu s pogodbo o
izvedbi projekta, sta odgovora vodja projekta in odgovorna oseba sopogodbenika.
Letna in zaključna poročila o projektih ocenjujejo strokovna telesa agencije. Za
sofinancirane projekte se v oceno uresničevanja projekta vključi tudi letna in
zaključna pisna ocena sofinancerja projekta z vsebinsko obrazložitvijo o
potencialnih učinkih rezultatov projekta.
51. člen
(vsebina letnega poročanja)
Letno poročilo o rezultatih opravljenega raziskovalnega dela obsega poleg
naslova projekta, naziva in sedeža prijavitelja, imena in priimka vodje projekta
in številke pogodbe o izvedbi, tudi kratko vsebinsko poročilo in dokazila o
izpolnitvi prevzetih obveznosti glede:
- ciljev projekta;
- realizacije
predloženega programa dela;
- izkoriščanja dobljenih rezultatov;
- utemeljitve
eventualnih sprememb programa;
- mednarodnega sodelovanja;
- raziskovalnih in
drugih rezultatov.
Letno poročilo mora podpisati odgovorna oseba sopogodbenika in vodja
projekta. Poročila, ki so v elektronski obliki morajo biti overovljena s
spletnim kvalificiranim digitalnim potrdilom za vodjo projekta in odgovorno
osebo sopogodbenika.
52. člen
(vsebina zaključnega poročila)
Zaključno poročilo o rezultatih opravljenega raziskovalnega dela na projektu
obsega poleg naslova projekta, naziva in sedeža prijavitelja, imena in priimka
vodje projekta, številke pogodbe o izvedbi, poročilo sofinancerja, ter zbirno
poročilo in dokazila o izpolnitvi prevzetih obveznosti za vsa leta trajanja
projekta, in sicer glede:
- ciljev projekta;
- poročila o realizaciji
predloženega programa dela;
- izkoriščanja dobljenih rezultatov;
- mednarodnega sodelovanja;
- raziskovalnih in drugih rezultatov.
Zaključno poročilo mora podpisati odgovorna oseba sopogodbenika in vodja
projekta. Poročila, ki so v elektronski obliki morajo biti overovljena s
spletnim kvalificiranim digitalnim potrdilom za vodjo projekta in odgovorno
osebo sopogodbenika.
53. člen
(finančno poročilo)
Poleg podatkov iz 51. in 52. člena tega pravilnika morajo sopogodbeniki
posredovati tudi finančno poročilo, ki vsebuje pregled porabe sredstev v skladu
s standardi in normativi za izračun cene raziskovalnega dela in stroškov
projekta, ki jih sprejme Vlada Republike Slovenije. Finančno poročilo morajo
podpisati odgovorna oseba sopogodbenika, vodja projekta in računovodja.
Poročila, ki so v elektronski obliki morajo biti overovljena s spletnim
kvalificiranim digitalnim potrdilom za vodjo projekta, odgovorno osebo
sopogodbenika in računovodjo.
Finančno poročilo se odda hkrati z oddajo poročil iz 51. in 52. člena tega
pravilnika.
54. člen
(sprememba okoliščin)
Sopogodbenik je dolžan obveščati agencijo o vseh okoliščinah, ki vplivajo na
uspešno izvajanje projekta. Če uradna oseba ugotovi, da spremenjene okoliščine
onemogočajo nadaljnji nemoten potek projekta, lahko začasno prekine financiranje
projekta.
55. člen
(prekinitev izvajanja projekta)
Če se ugotovi, da projekta ne bo mogoče uspešno zaključiti zaradi objektivnih
okoliščin, se nadaljnje izvajanje projekta prekine, sopogodbenik pa v tem
primeru ni dolžan vrniti že izplačanih sredstev.
Če se ugotovi, da projekt ne bo uspešno zaključen zaradi neizpolnjevanja
pogodbenih obveznosti s strani izvajalca projekta, agencija razdre pogodbo o
izvedbi projekta ter zahteva vrnitev vseh že izplačanih sredstev skupaj z
zakonitimi obrestmi.
56. člen
(navodilo o izvajanju sprememb)
Na podlagi tega pravilnika izda agencija navodilo za izvajanje postopkov pri
spremembah na projektih.
VIII. Obveščanje javnosti in uporabnikov
57. člen
(način obveščanja javnosti)
Agencija obvešča javnost in uporabnike o rezultatih izvedenih projektov na
spletni strani agencije, v internih glasilih, sredstvih javnega obveščanja ter
na javnih panelih in konferencah, ki jih organizira.
58. člen
(objava rezultatov projekta)
Sopogodbenik projekta je dolžan pri objavi rezultatov projekta oziroma pri
vseh drugih oblikah javnega predstavljanja navesti, da so doseženi rezultati
nastali v okviru projekta, ki je bil financiran iz sredstev državnega proračuna,
ter na zahtevo agencije sodelovati pri obveščanju javnosti, ki ga organizira
agencija.
IX. Obrazci
59. člen
(obrazci in navodila)
Vse potrebne obrazce z navodili za izpolnjevanje, ki jih določa ta pravilnik
sprejme direktor agencije. Obrazci in navodila morajo biti javno dosegljivi na
spletni strani agencije.
X. Prehodne in končne določbe
60. člen
Direktor agencije mora najkasneje v roku dveh mesecev izdati obrazce in
navodila iz 59. člena tega pravilnika.
61. člen
(prenehanje uporabe prejšnjega pravilnika)
Z dnem, ko začne veljati ta pravilnik, se preneha uporabljati pravilnik o
pogojih in metodologiji izbora in financiranja projektov temeljnega in
aplikativnega raziskovanja (Uradni list RS, št. 21/01 in 38/02).
62. člen
(veljavnost pravilnika)
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike
Slovenije.
Št. 011-01-9/2005/1
Ljubljana, dne 11.01.2005
EVA 2004-1647-0006
prof. dr. Niko Toš
Predsednik Upravnega odbora
Objavljeno v Uradnem listu RS, št. 12/05 z dne 10.2.2005.
|