| 
              
              
                | Zakoni, predpisi, normativni akti |  
                | Veljavni akti |  
                |  |  |  Zakon je bil v veljavi do 
27.02.2006. Od 28.02.2006 velja dopolnjeni in spremenjeni 
zakon.
 
 Zakon o raziskovalni in razvojni dejavnosti (ZRRD) - v veljavi do 27.02.2006
I. SPLOŠNE DOLOČBE   1. člen 
  (predmet zakona)   Ta zakon določa načela in cilje ter ureja način izvajanja 
politike raziskovalne in razvojne dejavnosti, ki se financira iz državnega 
proračuna in drugih virov (iz evropskih programov in skladov, lokalnih skupnosti 
in gospodarstva) ter je usmerjena k doseganju ciljev družbenega in gospodarskega 
razvoja Slovenije. Ta zakon določa tudi organizacijo raziskovalne in razvojne 
dejavnosti ter pogoje za opravljanje te dejavnosti, kar podpira prehod v na 
znanju temelječo družbo, ki postavlja raziskovalno in razvojno dejavnost kot 
razvojno prioriteto. 
 2. člen   (načela) 
 Osebam, ki opravljajo raziskovalno in razvojno dejavnost, je 
zagotovljena avtonomnost raziskovanja.  Raziskovalna in razvojna dejavnost 
temelji na načelih etičnosti in odgovornosti za uresničevanje ciljev, zapisanih 
v Nacionalnem raziskovalnem in razvojnem programu in v proračunskih 
memorandumih, ob spoštovanju socialnega, okoljevarstvenega in trajnostnega 
vidika družbenega razvoja, na načelu konkurenčnosti, kakovosti, učinkovitosti, 
odprtosti ter na medsebojnem interesnem sodelovanju in povezovanju v državnem in 
mednarodnem okolju.  Financiranje raziskovalne in razvojne dejavnosti se izvaja 
na način, ki zagotavlja učinkovitost in preglednost uporabe javnih sredstev. 
Prednost pri mednarodnem sodelovanju ima vključevanje v skupni evropski prostor 
(ERA) in okvirne programe Evropske unije.  Rezultati raziskovalne in razvojne 
dejavnosti, financirani iz državnega proračuna, so javni, z omejitvami, 
določenimi s predpisi, ki urejajo varstvo intelektualne lastnine in varstvo 
avtorskih pravic ter varstvo podatkov. 
 3. člen   (namen)
 Namen zakona je ustvariti organizacijo in določiti pogoje za 
financiranje raziskovalne in razvojne dejavnosti za uresničevanje temeljnih 
strateških razvojnih ciljev, kar zagotavlja:  
	ustvarjanje novega znanja in 
spoznanj ter prenos tega in mednarodno dosegljivega znanja v javno korist in 
gospodarsko izrabo za povečanje družbene blaginje; krepitev sposobnosti za 
obvladovanje splošnega družbenega napredka in tehnološkega napredka kot glavnega 
vira povečevanja produktivnosti dela in nacionalne konkurenčne sposobnosti v 
globalnem prostoru; zviševanje individualne in družbene kakovosti življenja 
ter utrjevanje nacionalne identitete. 
 4. člen   (cilji)   Cilji zakona so:  
	povečanje družbene pomembnosti in 
učinkovitosti raziskovalne in razvojne dejavnosti z vzpostavljanjem 
policentričnega modela razvoja znanosti in mrežnega povezovanja raziskovalnih 
organizacij na področju znanosti, izobraževanja in gospodarstva; ustvarjanje 
pogojev za avtonomno in strokovno neodvisno usmerjanje, vrednotenje ter 
spremljanje raziskovalne in razvojne dejavnosti; spodbujanje delovanja 
razvojnih jeder v znanosti, gospodarstvu in družbi na področjih, ki so osnova 
dolgoročnega gospodarskega in družbenega razvoja; razvijanje človeških virov 
ob zagotavljanju enakih možnosti žensk in moških ter razvijanje raziskovalne 
ustvarjalnosti s povečanjem vloge znanosti pri vzgoji kadrov, predvsem na 
univerzah; povečanje skupnega obsega sredstev in naložb v raziskovalno in 
razvojno dejavnost, kar se bo doseglo z usmerjanjem javnih sredstev v strateška 
razvojna področja, ki bodo spodbujala povečanje obsega podjetniških vlaganj; 
	pospeševanje mednarodnega in meddisciplinarnega sodelovanja. 
 5. člen   (pomeni izrazov)   V tem zakonu imajo posamezni izrazi naslednji pomen: 
 
	raziskovalna in razvojna dejavnost obsegata temeljno in uporabno raziskovanje 
ter predkonkurenčne raziskave, industrijske raziskave in prenos znanja; raziskovalec oziroma raziskovalka (v nadaljnjem besedilu: raziskovalec) je 
fizična oseba, ki opravlja raziskovalno ali razvojno dejavnost; raziskovalna 
skupina je skupina raziskovalcev, ki izvaja raziskovalno in/ali razvojno 
dejavnost pri osebah javnega ali zasebnega prava; raziskovalna organizacija je 
pravna oseba javnega ali zasebnega prava, ki izpolnjujejo pogoje, določene s tem 
zakonom in predpisi, izdanimi na podlagi tega zakona za izvajanje raziskovalne 
in razvojne dejavnosti; javna raziskovalna organizacija je oseba javnega 
prava, katere ustanovitelj je Republika Slovenija ali druga z zakonom 
pooblaščena oseba javnega prava; javno službo na področju raziskovalne in 
razvojne dejavnosti izvajajo v obliki raziskovalnih programov programske skupine 
v javnih raziskovalnih zavodih, na univerzah in samostojnih visokošolskih 
zavodih ter na podlagi koncesije programske skupine, organizirane pri pravnih 
osebah zasebnega in javnega prava; programsko financiranje je financiranje 
programov javne službe, ki se izvaja v obliki raziskovalnih programov in infrastrukturnih programov.
	
 6. člen   (izvajalci raziskovalne in razvojne dejavnosti)   Raziskovalno in 
razvojno dejavnost izvajajo raziskovalne organizacije v obliki programov in 
projektov ter zasebni raziskovalci v obliki projektov, ki izhajajo iz 
Nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa. 
 II. RAZISKOVALNA IN RAZVOJNA DEJAVNOST   1. Nacionalni raziskovalni in razvojni 
program   7. člen   (Nacionalni raziskovalni in razvojni program)   Podlaga za 
usmerjanje in določanje obsega sredstev državnega proračuna za izvajanje 
raziskovalne in razvojne dejavnosti je Nacionalni raziskovalni in razvojni 
program. Nacionalni raziskovalni in razvojni program določa izhodišča, cilje, 
obseg in način financiranja ter kazalce za spremljanje učinkovitosti nacionalne 
politike za izvajanje in pospeševanje raziskovalne in razvojne dejavnosti.  Z 
Nacionalnim raziskovalnim in razvojnim programom se določajo strateška razvojna 
področja in nacionalne prioritete za financiranje raziskovalne in razvojne 
dejavnosti ter s tem tudi vsebina in obseg javne službe ter obseg raziskovalne 
in razvojne dejavnosti, usposabljanje za raziskovalno delo na univerzah, 
raziskovalnih in razvojnih organizacijah, tako, da se zagotavlja povezava med 
raziskovalnim delom in gospodarstvom.  Nacionalni raziskovalni in razvojni 
program izhaja iz sprejetih nacionalnih strateških dokumentov.  Nacionalni 
raziskovalni in razvojni program se uresničuje z izvajanjem temeljnih raziskav, 
uporabnih raziskav, predkonkurenčnih razvojnih dejavnosti, industrijskih 
raziskav, študij tehnične izvedljivosti, s prenosom znanja in drugimi 
dejavnostmi s področja raziskovalne in razvojne politike. 
 8. člen   (priprava in sprejemanje programa)   Nacionalni raziskovalni in 
razvojni program sprejme Državni zbor Republike Slovenije na predlog Vlade 
Republike Slovenije. Nacionalni raziskovalni in razvojni program se sprejme za 
obdobje petih let.  Predlog Nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa 
pripravi Vlada Republike Slovenije na podlagi izhodišč in usmeritev Sveta za 
znanost in tehnologijo Republike Slovenije.  Za uresničevanje Nacionalnega 
raziskovalnega in razvojnega programa sta odgovorna minister, pristojen za 
znanost, oziroma minister, pristojen za tehnologijo. 
 2. Svet za znanost in tehnologijo Republike Slovenije 
 9. člen 
 (Svet za 
znanost in tehnologijo Republike Slovenije)
 Svet za znanost in tehnologijo 
Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: svet) je strokovno posvetovalno telo 
Vlade Republike Slovenije. Svet opravlja naslednje naloge: 
 
	predlaga Vladi 
Republike Slovenije izhodišča in usmeritve Nacionalnega raziskovalnega in 
razvojnega programa; predlaga izhodišča in usmeritve za politiko uresničevanja 
Nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa v tekočem letu; spremlja 
rezultate in učinke delovanja na področju raziskovalne in razvojne dejavnosti, 
ocenjuje uresničevanje Nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa ter 
spremlja razvoj raziskovalne in razvojne dejavnosti; spremlja kakovost 
izvajanja programov dela javnih raziskovalnih organizacij in daje oceno o 
ustreznosti programov dela javnih raziskovalnih organizacij; daje mnenje k 
metodologiji in merilom za vrednotenje znanstvene in razvojne uspešnosti, 
prenosa znanj in dela raziskovalnih organizacij; daje mnenja in pobude k 
programom mednarodnega sodelovanja; daje mnenje k poročilu o delu agencij, 
ustanovljenih na podlagi tega zakona; poroča Vladi Republike Slovenije o 
svojem delu najmanj enkrat letno; opravlja druge naloge, določene z zakonom in 
drugimi predpisi.  Svet imenuje strokovno komisijo za spremljanje kakovosti 
programov dela javnih raziskovalnih organizacij.  Svet sodeluje pri vprašanjih, 
povezanih z raziskovalno dejavnostjo univerz in samostojnih visokošolskih 
zavodov, s Svetom za visoko šolstvo Republike Slovenije.  Delo sveta je javno. 
 10. člen   (sestava sveta)  Svet ima 14 članov, ki so imenovani in člane po 
položaju.  Šest članov sveta imenuje Vlada Republike Slovenije izmed 
raziskovalcev tako, da so zastopane vse znanstvene vede, šest članov izmed 
nosilcev tehnološkega razvoja in predstavnikov gospodarskih družbenega člana kot 
predstavnika javnosti ter enega člana kot predstavnika reprezentativnih 
sindikatov s področja raziskovalne in razvojne dejavnosti. Člani sveta po 
položaju so predsednik Slovenske akademije znanosti in umetnosti, rektorji 
univerz, ministri, pristojni za znanost, tehnologijo in finance ter predsednik 
Gospodarske zbornice Slovenije.  Predloge za članstvo v svetu podajo raziskovalne 
organizacije, univerze in samostojni visokošolski zavodi, Slovenska akademija 
znanosti in umetnosti, gospodarska in strokovna združenja ter druge nevladne 
organizacije.  Vlada Republike Slovenije imenuje predsednika sveta.  Predsednik in 
člani so imenovani za štiri leta, pri čemer se pri prvem imenovanju za polovico 
imenovanih članov določi mandat dveh let, za drugo polovico pa štiri leta.  Svet 
uredi svoje delo s poslovnikom, ki ga sprejme z večino glasov vseh članov. 
 Strokovna in administrativna dela za svet opravlja ministrstvo, pristojno za 
znanost. 
 3. Strokovna telesa   11. člen   (strokovna telesa)   Za strokovno podporo pri 
sprejemanju odločitev pri izvajanju raziskovalne in razvojne politike se imenuje 
strokovne skupine in posamezne strokovnjake kot neodvisna strokovna telesa. 
 Neodvisna strokovna telesa iz prejšnjega odstavka imenujejo, v okviru pooblastil 
določenih s tem zakonom in drugimi predpisi, minister, pristojen za znanost, 
oziroma minister, pristojen za tehnologijo ter agenciji, ustanovljeni v skladu s 
tem zakonom.  Podrobnejše določbe o pristojnostih in postopkih imenovanja 
neodvisnih strokovnih teles, ki jih imenujeta ministra iz prejšnjega odstavka, 
se določi s podzakonskima predpisoma, ki ju sprejmeta ministra v okviru svojih 
pristojnosti. V podzakonskih predpisih iz prejšnjega stavka se določijo tudi 
razlogi, zaradi katerih se morajo člani strokovnih teles izločiti pri 
sprejemanju odločitev iz pristojnosti strokovnega telesa. O izločitvi člana 
odloči predsednik strokovnega telesa, o izločitvi predsednika pa minister, 
pristojen za znanost, oziroma minister, pristojen za tehnologijo. Podrobnejše 
določbe o pristojnostih in postopkih imenovanja neodvisnih strokovnih teles 
agencij se določi v aktu o ustanovitvi javnih agencij. 
 4. Financiranje   12. člen 
  (sredstva)   Sredstva za financiranje raziskovalne in razvojne dejavnosti se 
zagotavljajo v državnem proračunu in iz drugih virov, skladno s cilji in 
prioritetami določenimi z Nacionalnim raziskovalnim in razvojnim programom, za 
naslednje namene:  
	financiranje raziskovalnih in infrastrukturnih programov ter 
raziskovalnih in razvojnih projektov; ustanoviteljske obveznosti Republike 
Slovenije do javnih raziskovalnih in javnih infrastrukturnih zavodov; usposabljanje in razvoj raziskovalnih in razvojnih kadrov; mednarodno 
znanstveno in tehnološko sodelovanje; promocijo raziskovalne in razvojne 
dejavnosti; financiranje znanstvenega publiciranja in komuniciranja; za 
druge namene, določene s tem zakonom. 
 5. Normativi in standardi   13. člen   (določanje strukture sredstev)   Normative 
in standarde ter merila za določanje sredstev za financiranje Nacionalnega 
raziskovalnega in razvojnega programa po tem zakonu sprejme Vlada Republike 
Slovenije na predlog ministra, pristojnega za znanost, oziroma ministra, 
pristojnega za tehnologijo.  Z normativi in standardi iz prejšnjega odstavka se 
podrobneje določi pogoje, kriterije, merila za določitev obsega sredstev za 
izvedbo raziskovalnih in razvojnih programov in projektov, ki se izvajajo v 
okviru Nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa in spremljanje ter 
poraba proračunskih sredstev. 
 6. Projekti za doseganje ciljev nacionalnega razvoja   14. člen   (sodelovanje) 
  Izvajanje raziskovalnih in razvojnih projektov, ki so namenjeni pripravi 
strateških podlag za odločanje in pripravo razvojnih in drugih politik ter 
spremljanje njihovega izvajanja, lahko država financira prek več ministrstev in 
drugih proračunskih porabnikov.  Medresorsko sodelovanje, določeno v prejšnjem 
odstavku, usklajuje ministrstvo, pristojno za znanost. 
 7. Javna agencija   15. člen   (način in namen ustanovitve javne agencije)   Javna 
agencija na področju raziskovalne dejavnosti in javna agencija na področju 
tehnološkega razvoja (v nadaljnjem besedilu: agencija) je oseba javnega prava, 
ki jo ustanovi Republika Slovenija.  Vloga agencije je opravljanje strokovnih, 
razvojnih in izvršilnih nalog v zvezi z izvajanjem sprejetega Nacionalnega 
raziskovalnega in razvojnega programa oziroma njegovih posameznih delov kakor 
tudi izvajanje drugih nalog pospeševanja raziskovalne in razvojne dejavnosti ter 
tehnološkega razvoja, skladno z namenom, določenim v aktu o ustanovitvi. 
 Agencija opravlja s tem zakonom določene naloge v javnem interesu z namenom, da 
zagotovi trajno, strokovno in neodvisno odločanje o izbiri programov in 
projektov, ki se financirajo iz državnega proračuna.  Glede vprašanj, ki s tem 
zakonom niso urejena, se uporablja zakon o javnih agencijah (Uradni list RS, št. 
52/2002). 
 16. člen   (organi agencije)   Organa agencije sta upravni odbor agencije (v 
nadaljnjem besedilu: upravni odbor) in direktor. Agencija na področju 
raziskovalne dejavnosti ima znanstveni svet, agencija na področju tehnološkega 
razvoja ima strokovni svet. 
 17. člen   (upravni odbor)   Upravni odbor ima najmanj pet in največ devet 
članov.  Člane upravnega odbora imenuje in razrešuje ustanovitelj za dobo petih 
let in z možnostjo ponovnega imenovanja. Predsednika upravnega odbora izvoli 
upravni odbor izmed svojih članov. Število članov in sestava upravnega odbora se 
določita z aktom o ustanovitvi.  Ustanovitelj agencije na področju raziskovalne 
dejavnosti imenuje v upravni odbor svoje predstavnike in predstavnike na predlog 
raziskovalnih organizacij, univerz, Slovenske akademije znanosti in umetnosti, 
Gospodarske zbornice Slovenije ter drugih uporabnikov storitev, reprezentativnih 
sindikatov s področja raziskovalne in razvojne dejavnosti, društev ali drugih 
interesnih združenj, in sicer izmed uglednih znanstvenikov, raziskovalcev ter 
nosilcev gospodarskega in družbenega razvoja. 
 18. člen   (direktor agencije)   Za direktorja agencije je lahko imenovan kdor 
ima najmanj univerzitetno izobrazbo in izpolnjuje pogoje, ki jih določa zakon o 
javnih agencijah ter druge pogoje, določene z aktom o ustanovitvi oziroma s 
statutom agencije.  Direktorja agencije imenuje in razrešuje Vlada Republike 
Slovenije na predlog upravnega odbora. 
 19. člen   (znanstveni in strokovni svet agencije)   Znanstveni svet agencije na 
področju raziskovalne dejavnosti oziroma strokovni svet agencije na področju 
tehnološkega razvoja je strokovno telo v evalvacijskem postopku. Znanstveni svet 
agencije na področju raziskovalne dejavnosti se oblikuje po postopkih, določenih 
v aktu o ustanovitvi. Člani znanstvenega sveta so iz vrst uglednih znanstvenikov 
in raziskovalcev.  Strokovni svet agencije na področju tehnološkega razvoja se 
oblikuje po postopkih, določenih v aktu o ustanovitvi. Člani strokovnega sveta 
so iz vrst nosilcev tehnološkega razvoja.  Število članov sveta in naloge se 
določijo v aktu o ustanovitvi agencije.  Način oblikovanja in podrobnejše naloge 
sveta se določijo s statutom agencije v skladu z aktom o ustanovitvi. 
 20. člen   (naloge agencije na področju raziskovalne dejavnosti)   Agencija na 
področju raziskovalne dejavnosti opravlja naslednje naloge:  
	na podlagi 
neodvisnega ter po metodologiji in merilih mednarodno primerljivega preverjanja 
odloča o izbiri raziskovalnih in infrastrukturnih programov ter projektov (v 
nadaljnjem besedilu: programi in projekti) in zagotavlja njihovo financiranje; 
	nadzira relevantnost, inovativnost, učinkovitost, kakovost delovanja, 
konkurenčnost in strokovnost dela pravnih in fizičnih oseb, katerim dodeljuje 
finančna sredstva ali druge oblike spodbud; spremlja in nadzira izvedbo 
programov in projektov; skrbi za izvedbo programa mladih raziskovalcev in 
drugih programov; spodbuja mednarodno sodelovanje; vodi zbirke podatkov, 
določene s tem zakonom in drugimi predpisi; skrbi za pridobivanje dodatnih 
sredstev za izvajanje Nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa; sodeluje pri načrtovanju nacionalne raziskovalne politike;v okviru svojih 
dejavnosti in pristojnosti se povezuje z agencijo na področju tehnološkega 
razvoja; skladno s predpisi pošilja letne programe dela, finančne načrte, 
letna poročila in poročila o periodičnih samoevalvacijah o kakovosti svojega 
delovanja ministrstvu, pristojnemu za znanost; spodbuja povezavo z uporabniki; 
	opravlja druge strokovne naloge skladno z namenom, za katerega je bila 
ustanovljena. 
 21. člen  (naloge agencije na področju tehnološkega razvoja) 
 Agencija na področju tehnološkega razvoja opravlja naslednje naloge:  
	izvaja 
programe in ukrepe za spodbujanje konkurenčnosti in tehnološkega razvoja v 
okviru Nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa in politike 
ministrstva, pristojnega za tehnologijo; planira, usmerja in financira 
aktivnosti za promocijo inovativnosti in pospeševanje raziskovalne in razvojne 
dejavnosti ter prenos znanja; zagotavlja svetovanje in strokovno podporo 
nosilcem projektov za razvoj izdelkov, proizvodnih procesov in storitev pri 
pridobivanju informacij in finančnih virov;spodbuja mednarodno sodelovanje, 
prenos in uporabo mednarodnega tehnološkega znanja; spodbuja povezovanje in 
prenos znanja med institucijami znanja in gospodarstvom; spremlja izvajanje 
programov in ukrepov in vrednoti učinke razvojne politike in vlaganj v 
raziskovalno in razvojno dejavnost na povečanje konkurenčnosti gospodarstva; 
	vodi zbirke podatkov, določene s tem zakonom in drugimi predpisi, zagotavlja 
informacijske podlage za usmerjanje in izvajanje politike ter v okviru svoje 
dejavnosti in pristojnosti sodeluje z agencijo na področju raziskovalne 
dejavnosti in drugimi organizacijami na področju raziskovalne in razvojne 
dejavnosti; skrbi za pridobivanje dodatnih sredstev za izvajanje Nacionalnega 
raziskovalnega in razvojnega programa; sodeluje pri načrtovanju nacionalne 
tehnološko razvojne in inovacijske politike; skladno s predpisi skrbi za redno 
poročanje o izvajanju letnih programov, uresničevanju finančnih načrtov in 
učinkih ministrstvu, pristojnemu za tehnologijo; zagotavlja javnost dela in 
skrbi za informiranje javnosti o usmeritvah in učinkih razvojne politike; opravlja druge strokovne naloge skladno z namenom, za katerega je bila 
ustanovljena. Ustanovitveni akt lahko določi, da agencija opravlja tudi druge 
naloge v javnem interesu, če so povezane z nalogami iz prejšnjega člena ter 
prejšnjega odstavka oziroma če so nujen pogoj za opravljanje teh nalog. 
 7. Društva v javnem interesu   22. člen   (pogoji za pridobitev statusa društva v 
javnem interesu)   Društvu, ki deluje na področju raziskovalne in razvojne 
dejavnosti v javnem interesu, katerega namen in delovanje presegata 
uresničevanje interesov njegovih članov ter je splošno koristno, se lahko podeli 
status društva, ki deluje v javnem interesu na področju raziskovalne in razvojne 
dejavnosti (v nadaljnjem besedilu: društvo, ki deluje v javnem interesu). Status 
društva, ki deluje v javnem interesu, se podeli v skladu s predpisi, ki urejajo 
splošni upravni postopek z odločbo, ki jo izda minister, pristojen za znanost, 
za področje raziskovalne dejavnosti, oziroma minister, pristojen za tehnologijo, 
za področje razvojne dejavnosti.  Društvo mora za pridobitev statusa društva v 
javnem interesu izpolnjevati naslednje pogoje:  
	da deluje najmanj dve leti pred 
vložitvijo vloge za pridobitev statusa društva, ki deluje v javnem interesu; 
	da ima dejavnosti, ki so v javnem interesu na področju raziskovalne in razvojne 
dejavnosti, opredeljene v temeljnem aktu društva; da je zadnji dve leti pred 
vložitvijo zahteve za podelitev statusa društva, ki deluje v javnem interesu, 
sredstva društva pretežno uporabljalo za opravljanje dejavnosti, ki so v javnem 
interesu na področju raziskovalne in razvojne dejavnosti; da je v obdobju 
zadnjih dveh let redno izvajalo programe, projekte ali druge aktivnosti za 
uresničevanje namena in ciljev, ki so v javnem interesu; da ima izdelane 
programe bodočega delovanja; da ima izkazane pomembne dosežke svojega 
delovanja.  Postopek pridobitve statusa društva se podrobneje določi s 
podzakonskim predpisom. 
 23. člen   (podelitev statusa društva v javnem interesu)   Društvu, ki deluje v 
javnem interesu, se podeli status za dobo petih let, z možnostjo podaljšanja 
statusa.  Društvo, ki deluje v javnem interesu, mora ministrstvu do konca meseca 
februarja predložiti poročilo o delu za preteklo leto.  Društvo, ki pridobi 
status društva, ki deluje v javnem interesu na področju raziskovalne in razvojne 
dejavnosti, lahko, ob izpolnjevanju pogojev po tem zakonu, pridobi za izvajanje 
raziskovalne in razvojne dejavnosti in s tem povezane aktivnosti sredstva iz 
državnega proračuna. 
 24. člen   (zbirka podatkov društev)   Zbirko podatkov društev, ki so pridobila 
status društva na podlagi 22. člena tega zakona, vodi ministrstvo.  Vpis v zbirko 
podatkov se opravi na podlagi odločbe o podelitvi statusa društva, ki deluje v 
javnem interesu.  Izbris iz zbirke podatkov opravi ministrstvo na zahtevo 
društva, ki deluje v javnem interesu ali po uradni dolžnosti. 
 8. Zbirke podatkov   25. člen   (zbirke podatkov)   Za načrtovanje politike ter za 
potrebe izvajanja raziskovalne in razvojne dejavnosti, določene z zakonom, 
statistične namene in spremljanje stanja na področju raziskovalne in razvojne 
dejavnosti, se pri agenciji na področju raziskovalne dejavnosti, kot upravljavcu 
centralne zbirke podatkov, vodijo zbirke podatkov.  Zbirke podatkov vsebujejo 
podatke o:  
	prejemnikih sredstev iz državnega proračuna; izvajalcih 
raziskovalne in razvojne dejavnosti; programih in projektih na področju 
raziskovalne in razvojne dejavnosti.  Zbirke podatkov iz druge alinee prejšnjega 
odstavka vsebujejo naslednje osebne podatke:  
	osebno ime raziskovalca; rojstne podatke; spol; enotno matično številko občana; davčno številko; podatke o državljanstvu; podatke o prebivališču; podatke o naslovu, kjer 
opravlja raziskovalno oziroma razvojno dejavnost; podatke o zaposlitvi; podatke o izobrazbi.  Posamezne zbirke podatkov vsebujejo tudi podatke, ki niso 
osebni, če so potrebni za dosego namena iz prvega odstavka tega člena.  Osebni 
podatki iz tretjega odstavka tega člena se hranijo pet let. Po preteku roka, se 
podatki arhivirajo. Podatki iz prejšnjega odstavka se hranijo do poteka namena 
iz prvega odstavka tega člena. 
 26. člen   (pridobivanje podatkov)   Podatki se zbirajo neposredno na podlagi 
prijav ali predlogov od izvajalcev raziskovalne in razvojne dejavnosti ter iz 
drugih uradnih zbirk, ki jih v Republiki Sloveniji vodijo za to pooblaščeni 
organi in organizacije.  Agencija na področju raziskovalne dejavnosti brezplačno 
pridobiva podatke iz obstoječih zbirk podatkov naslednjih upravljavcev:  
	ministrstva, pristojnega za notranja zadeve - podatke o raziskovalcu (osebno 
ime, rojstne podatke, enotno matično številko občana iz centralnega registra 
prebivalstva, podatke o državljanstvu); Davčne uprave Republike Slovenije - podatke o davčni številki izvajalcev raziskovalne in razvojne dejavnosti; 
	delodajalcev - podatke o zaposlitvi, podatke o izplačilih plač in nadomestil ter 
podatke o drugih izplačilih; javnega infrastrukturnega zavoda, ki opravlja 
dejavnost komunikacijske in informacijske podpore raziskovalni dejavnosti - 
podatke o izvajalcih raziskovalne in razvojne dejavnosti, o programih in 
projektih na področju raziskovalne in razvojne dejavnosti.  Na zahtevo 
ministrstva, pristojnega za znanost, je agencija na področju raziskovalne 
dejavnosti dolžna brezplačno posredovati podatke iz vseh zbirk podatkov, ki jih 
upravlja. Ministrstvo, pristojno za tehnologijo, javni infrastrukturni zavod, ki 
opravlja dejavnost informacijske in komunikacijske podpore raziskovalni 
dejavnosti, javne raziskovalne organizacije, koncesionarji in pravne osebe, ki 
jim je bilo dano javno pooblastilo, brezplačno pridobivajo podatke iz zbirk 
podatkov iz druge in tretje alinee drugega odstavka 25. člena tega zakona in jih 
uporabljajo za izvajanje dejavnosti, vodenje zbirk podatkov po tem zakonu, 
izvajanje nadzora ter za spremljanje stanja, analize ali v statistične namene. 
 Agencija na področju raziskovalne dejavnosti lahko osebne podatke, o katerih 
vodi zbirke podatkov in podatke, ki jih pridobi od upravljavcev zbirk osebnih 
podatkov iz drugega odstavka tega člena, obdeluje samo za potrebe izvajanja 
dejavnosti in izvajanja zbirk podatkov po tem zakonu, za izvajanje nadzora in 
izplačil, za spremljanje stanja, analize ter statistične namene.
 III. ORGANIZACIJA IN IZVAJANJE RAZISKOVALNE IN RAZVOJNE DEJAVNOSTI 
  1. 
Raziskovalna organizacija   27. člen   (pogoji)   Raziskovalne organizacije morajo za 
opravljanje raziskovalne in razvojne dejavnosti zagotoviti ustrezno usposobljene 
raziskovalce, organizirane v raziskovalne skupine, vodje projektov, raziskovalno 
opremo in prostore ter infrastrukturo za podporo tej dejavnosti.  Raziskovalne 
organizacije, ki izvajajo javno službo, morajo za izvajanje raziskovalnih 
programov, poleg pogojev iz prejšnjega odstavka, zagotoviti tudi vodjo 
programske skupine.  Raziskovalne organizacije, ki opravljajo infrastrukturno 
dejavnost, morajo za opravljanje te dejavnosti zagotoviti vodjo infrastrukturne 
skupine, ustrezno usposobljene sodelavce, opremo in prostore. 
 2. Raziskovalci   28. člen   (pogoji)   Raziskovalec, ki opravlja raziskovalno ali 
razvojno dejavnost v raziskovalni organizaciji, mora imeti najmanj univerzitetno 
izobrazbo in mora izpolnjevati druge predpisane pogoje.  Raziskovalci so 
razvrščeni v raziskovalne nazive. Raziskovalni nazivi in minimalni pogoji za 
izvolitve v nazive se določijo s podzakonskim predpisom in so primerljivi z 
nazivi na področju visokega šolstva. 
 29. člen   (vodja projekta)   Vodja raziskovalnega projekta je raziskovalec, ki 
izpolnjuje naslednje pogoje:  
	ima doktorat znanosti, izkazuje mednarodno 
primerljive raziskovalne ali tehnološke- razvojne rezultate v zadnjih petih 
letih in izkazuje sposobnost za organiziranje in vodenje.  Vodja razvojnega 
projekta je raziskovalec, ki izpolnjuje pogoje iz prejšnjega odstavka ali 
raziskovalec, ki izkazuje sposobnost za organiziranje in vodenje uporabnih 
raziskovalnih in razvojnih projektov.  Kriterije za ugotavljanje izpolnjevanja 
pogojev iz prejšnjih odstavkov določi minister, pristojen za znanost, oziroma 
minister, pristojen za tehnologijo. 
 30. člen  (vodja programske in vodja infrastrukturne skupine) 
 Vodja programske skupine mora izpolnjevati pogoje za 
vodjo raziskovalnega projekta, določene v prvem odstavku prejšnjega člena in 
biti zaposlen v raziskovalni organizaciji, ki izvaja raziskovalni program.  Vodja infrastrukturne skupine mora izpolnjevati naslednje pogoje:  
	je zaposlen v 
raziskovalni organizaciji, kjer se infrastrukturni program izvaja, ima 
ustrezno univerzitetno izobrazbo, izkazuje potrebno strokovno znanje in izkazuje sposobnost za organiziranje in vodenje. 
 31. člen   (zaposlitev raziskovalcev za določen čas in sobotno leto) 
  Raziskovalna organizacija lahko sklene pogodbo o zaposlitvi za določen čas, 
daljši od dveh let, če gre za usposabljanje in izobraževanje za pridobitev 
magisterija največ tri leta, doktorata znanosti pet let oziroma doktorata 
znanosti s specializacijo na področju medicine šest let in podoktorskega 
usposabljanja do treh let. V primeru, da gre za pripravo oziroma izvedbo dela, 
ki je programsko ali projektno organizirano, lahko sklene raziskovalna 
organizacija pogodbo o zaposlitvi za določen čas, potreben za dokončanje dela, 
ki ne sme biti daljši od petih let.  Delavci v raziskovalnih organizacijah, ki so 
izvoljeni v najvišje raziskovalne nazive oziroma v nazive visokošolskih 
učiteljev, imajo pravico, da v obdobju šestih let lahko preidejo za eno leto iz 
raziskovalne v visokošolsko dejavnost. V tem času pogodba o zaposlitvi ne 
preneha veljati. 
 3. Javni raziskovalni in javni infrastrukturni zavod   32. člen   (javni 
raziskovalni zavod in javni infrastrukturni zavod)   Javni raziskovalni zavod je 
zavod, ki ga ustanovi Republika Slovenije ali druga z zakonom pooblaščena oseba 
javnega prava za izvajanje javne službe po tem zakonu. V aktu o ustanovitvi 
javnega raziskovalnega zavoda se opredeli njegovo poslanstvo.  Javni infrastrukturni zavod je zavod, ki ga ustanovi Republika Slovenija ali druga z 
zakonom pooblaščena oseba javnega prava za izvajanje infrastrukturne dejavnosti 
kot podpore raziskovalni dejavnosti, ki je javna služba po tem zakonu. 
 33. člen   (organi zavoda)   Organi javnega raziskovalnega zavoda in javnega infrastrukturnega zavoda so upravni odbor, znanstveni oziroma strokovni svet in 
direktor.  Javni raziskovalni zavod in javni infrastrukturni zavod (v nadaljnjem 
besedilu: javni zavod) upravlja upravni odbor, v katerem je tretjina 
predstavnikov ustanovitelja, tretjina predstavnikov zaposlenih in tretjina 
uporabnikov storitev javnega zavoda.  Znanstveni oziroma strokovni svet obravnava 
vprašanja s področja znanstvenega in strokovnega dela javnega zavoda, odloča o 
strokovnih vprašanjih v okviru pooblastil, določenih v statutu ali drugih 
splošnih aktih javnega zavoda, pripravlja strokovne podlage za programe dela in 
razvoja javnega zavoda, daje upravnemu odboru in direktorju mnenja in predloge o 
organizaciji dela in pogojih za razvoj dejavnosti ter opravlja druge naloge, 
določene z ustanovitvenim aktom, statutom ali drugimi splošnimi akti javnega 
zavoda.  Sestava, način oblikovanja in naloge znanstvenega sveta oziroma 
strokovnega sveta se določijo s statutom javnega zavoda skladno z aktom o 
ustanovitvi. 
 34. člen   (pogoji za imenovanje direktorja zavoda)   Za direktorja javnega 
raziskovalnega zavoda je lahko imenovan, kdor izpolnjuje pogoje za vodjo 
raziskovalnega projekta, določene v prvem odstavku 29. člena tega zakona, ter 
druge pogoje, določene z aktom o ustanovitvi oziroma s statutom javnega 
raziskovalnega zavoda.  Za direktorja javnega infrastrukturnega zavoda je lahko 
imenovan, kdor izpolnjuje pogoje za vodjo infrastrukturne skupine, določene z 
drugo, tretjo in četrto alineo drugega odstavka 30. člena tega zakona, ter druge 
pogoje, določene z aktom o ustanovitvi oziroma s statutom javnega 
infrastrukturnega zavoda. 
 35. člen   (sodelovanje z univerzami in samostojnimi 
visokošolskimi zavodi)   Javni raziskovalni zavodi v okviru svoje raziskovalne 
dejavnosti, s soglasjem ustanovitelja in ob izpolnjevanju predpisanih pogojev 
lahko sodelujejo z univerzami in samostojnimi visokošolskimi zavodi pri 
izvajanju visokošolskega izobraževanja. 
 4. Javna služba   36. člen   (javna služba)   Na področju raziskovalne dejavnosti 
predstavlja javno službo zaokroženo področje raziskovalnega dela, za katerega je 
pričakovati, da bo aktualno in uporabno v daljšem časovnem obdobju, in je takega 
pomena za Slovenijo, da obstaja državni interes, opredeljen v Nacionalnem 
raziskovalnem in razvojnem programu, za dolgoročno raziskovanje programske 
skupine na tem področju.  Infrastrukturna dejavnost, ki je podpora raziskovalni 
dejavnosti, se opravlja na način in pod pogoji, ki veljajo za javno službo. 
 37. člen   (opravljanje javne službe)   Javno službo opravljajo v obliki 
raziskovalnih programov programske skupine v javnih raziskovalnih zavodih, na 
univerzah in samostojnih visokošolskih zavodih ter na podlagi koncesije 
programske skupine, organizirane pri pravnih osebah zasebnega ali javnega prava.  Infrastrukturno dejavnost opravljajo v obliki infrastrukturnih programov 
infrastrukturne skupine v javnih zavodih in na podlagi koncesije pri osebah 
zasebnega ali javnega prava. 
 5. Izvajanje javne službe na podlagi koncesije   38. člen   (izbor in podelitev 
koncesije)   Koncesija se podeli na podlagi javnega razpisa. Koncesionarji morajo 
izpolnjevati pogoje, ki so s tem zakonom in na njegovi podlagi izdanimi 
predpisi, določeni za programsko financiranje javne raziskovalne organizacije v 
delu, ki se nanaša na programsko financiranje.  Vsebina in postopek javnega 
razpisa se določi s podzakonskim predpisom, ki ga sprejme minister, pristojen za 
znanost.  Koncesijo za opravljanje javne službe na področju raziskovalne 
dejavnosti, po predhodno opravljenem postopku izbora koncesionarja, ki ga izvede 
agencija na področju raziskovalne dejavnosti, podeli minister, pristojen za 
znanost, z odločbo.  Koncesija se podeli za določen čas. Število in vrste 
koncesij vsako leto določi minister, pristojen za znanost, na podlagi 
Nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa. 
 39. člen   (pogodba in prenehanje koncesije)   Razmerja med koncedentom in 
koncesionarjem se uredijo s pogodbo o koncesiji, ki se sklene v pisni obliki in 
jo v imenu koncedenta podpiše direktor agencije.  Če koncesionar ne opravlja 
javne službe skladno s predpisi in pogodbo, se na podlagi predloga upravnega 
odbora agencije in predhodnega mnenja sveta koncesija odvzame z odločbo 
ministra, pristojnega za znanost. Koncesijsko razmerje preneha z dokončnostjo 
odločbe, in to ne glede na koncesijsko pogodbo. 
 6. Javno pooblastilo   40. člen   (podelitev javnega pooblastila)   Pravnim osebam, 
ki delujejo na področju raziskovalne in razvojne dejavnosti, lahko minister, 
pristojen za znanost, oziroma minister, pristojen za tehnologijo, v skladu z 
določbami zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 52/2002) za določen čas z 
odločbo podeli javno pooblastilo za opravljanje naslednjih upravnih nalog:  
	podeljevanje štipendij in drugih oblik pomoči s področja razvoja kadrov; 
	spodbujanje mednarodnega znanstvenega sodelovanja; promocijo raziskovalne in 
razvojne dejavnosti; spremljanje in vrednotenje učinkov raziskovalne in 
razvojne dejavnosti.  Pogoje, kriterije, merila ter postopek za podelitev javnega 
pooblastila se podrobneje določi s podzakonskim predpisom, ki ga sprejme 
minister, pristojen za znanost, oziroma minister, pristojen za tehnologijo. 
 41. člen   (odvzem javnega pooblastila)   Zaradi nezakonitega, nepravilnega ali 
nepravočasnega izvajanja javnih pooblastil se lahko nosilcu javnega pooblastila 
odvzame javno pooblastilo.  O odvzemu javnega pooblastila odloči minister, 
pristojen za znanost, oziroma minister, pristojen za tehnologijo, z upravno 
odločbo.
 7. Ocenjevanje kakovosti delovanja pravnih oseb   42. člen   (ocenjevanje 
kakovosti delovanja pravnih oseb)   Pravne osebe zasebnega ali javnega prava, ki 
opravljajo javno službo po tem zakonu ali opravljajo dejavnost po javnem 
pooblastilu, morajo v roku petih let izvesti evalvacijo kakovosti svojega 
delovanja po mednarodnih merilih. 
 8. Podzakonski predpisi   43. člen   (podzakonski predpisi)   Podrobnejšo 
organizacijo upravljanja z javnimi sredstvi za raziskovalno in razvojno 
dejavnost, metodologijo, pogoje in merila, postopke izbora, financiranje, 
spremljanje in nadziranje izvajanja programov in projektov ter druga področja, 
ki jih ureja ta zakon, določa agencija po predhodno danem soglasju ministra, 
pristojnega za znanost, oziroma ministra, pristojnega za tehnologijo, s 
podzakonskimi predpisi in drugimi splošnimi akti. Ti akti se objavijo v Uradnem 
listu Republike Slovenije. 
 IV. NADZOR   44. člen   (nadzor nad delom in poslovanjem agencije)   Nadzor nad 
zakonitostjo, učinkovitostjo in uspešnostjo dela agencije in pravne osebe, ki ji 
je bilo podeljeno javno pooblastilo, opravlja ministrstvo, pristojno za delovno 
področje, na katerem agencija deluje (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo). 
 45. člen   (nadzor nad pravnimi akti nosilca javnega pooblastila)   Ministrstvo v 
zvezi z danim pooblastilom opravlja nad nosilcem javnega pooblastila nadzor nad 
zakonitostjo njegovih splošnih aktov in instančni nadzor nad zakonitostjo 
njegovih posamičnih aktov.  Če nosilec javnega pooblastila izda akt, ki ni 
skladen z ustavo ali zakonom, mu ministrstvo da navodila za uskladitev akta. 
 46. člen   (nadzor nad porabniki proračunskih sredstev)   Nadzor, ki ga opravlja 
agencija, vključuje nadzor nad primernostjo in strokovnostjo dela vseh, ki se 
financirajo iz državnega proračuna na podlagi tega zakona.  Nadzor agencije nad 
pravnimi osebami zasebnega in javnega prava, ki izvajajo javno službo oziroma 
dejavnost, ki se izvaja kot javna služba po tem zakonu, vključuje nadzor nad 
zakonitostjo, učinkovitostjo in uspešnostjo dela teh pravnih oseb. Nadzor nad 
namensko porabo proračunskih sredstev pri pravnih in fizičnih osebah iz 
prejšnjega odstavka se izvaja skladno s predpisi Vlade Republike Slovenije in 
ministrstev ter drugimi predpisi.  Pravne in fizične osebe, ki se financirajo na 
podlagi tega zakona, so skladno s predpisi dolžne agenciji pošiljati podatke o 
porabi proračunskih sredstev.  O opravljanju nadzora izdaja agencija poročila, ki 
morajo biti objavljena in dostopna javnosti. 
 V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE   47. člen   (rok za podzakonske predpise) 
  Podzakonski predpisi, ki so potrebni za izvajanje tega zakona, se izdajo 
najpozneje v enem letu po uveljavitvi tega zakona oziroma najpozneje v enem letu 
od ustanovitve agencije po tem zakonu.  Vlada Republike Slovenije v enem letu po 
uveljavitvi tega zakona sprejme akte, s katerimi uredi ustanovitev in začetek 
delovanja agencije na področju raziskovalne dejavnosti in agencije na področju 
razvojne dejavnosti.  Z ustanovitvijo agencij iz prejšnjega odstavka preidejo 
vanju zaposleni na ministrstvu, pristojnem za znanost, oziroma ministrstvu, 
pristojnem za tehnologijo, ki opravljajo upravne in strokovne naloge, ki skladno 
s tem zakonom preidejo v pristojnost obeh agencij. 
 48. člen   (potekanje mandata)   Mandat članov sveta in članov strokovnih teles 
ministrstva preneha z imenovanjem novih članov v roku šestih mesecev po 
uveljavitvi tega zakona.  49. člen
 (prenehanje veljavnosti dosedanjega zakona)   Z dnem uveljavitve tega 
zakona preneha veljati zakon o raziskovalni dejavnosti (Uradni list RS, št. 
8/91-I), razen določb 38. in 39. člena.  Z dnem uveljavitve tega zakona prenehajo 
veljati naslednji podzakonski predpisi:  
	pravilnik o infrastrukturnih 
razvojnih centrih (Uradni list RS, št. 52/2001), pravilnik o vzpodbujanju 
tehnološkega razvoja (Uradni list RS, št. 52/2001), pravilnik o pogojih in 
metodologiji izbora in financiranja razvojnih projektov izumiteljev (Uradni list 
RS, št. 22/94), pravilnik o dodeljevanju štipendij in drugih oblik denarnih 
pomoči Ministrstva za znanost in tehnologijo (Uradni list RS, št. 73/94), pravilnik o pogojih in metodologiji izbiranja predlogov za sofinanciranje nakupa 
informacijske in komunikacijske opreme (Uradni list RS, št. 62/95).  Do sprejema 
novih podzakonskih predpisov na podlagi tega zakona se uporabljajo dosedanji 
podzakonski predpisi, in sicer:  
	pravilnik o postopku in merilih za izbor in 
sofinanciranje nakupa tuje znanstvene literature in baz podatkov (Uradni list 
RS, št. 71/99), pravilnik o organizaciji in pristojnosti strokovnih teles 
Ministrstva za znanost in tehnologijo za področje tehnološkega razvoja (Uradni 
list RS, št. 78/98), pravilnik o vrednotenju kakovosti in financiranju 
programa dela JRO (Uradni list RS, št. 52/98, 67/98, 72/98, 102/2001), pravilnik o nagradah in priznanjih Republike Slovenije za 
znanstveno-raziskovalno delo (Uradni list RS, št. 39/98, 11/99, 33/2001), pravilnik o pogojih in postopkih izbora in financiranja mrežnih 
raziskovalno-razvojnih programov v okviru Ciljnega raziskovalnega programa za 
podporo strateškega razvoja Slovenije na posameznih področjih javnega interesa 
(Uradni list RS, št. 46/2001), pravilnik o organizaciji in pristojnosti 
strokovnih teles za področje temeljnega in aplikativnega raziskovanja (Uradni 
list RS, št. 79/97, 69/98, 21/2001), pravilnik o postopku in merilih za izbor 
in sofinanciranje domačih znanstvenih in strokovnih periodičnih publikacij 
(Uradni list RS, št. 36/2002), pravilnik o postopku in merilih za izbor in 
sofinanciranje znanstvenih monografij (Uradni list RS, št. 36/2002), pravilnik o postopku in merilih za izbor in sofinanciranje znanstvenih sestankov 
(Uradni list RS, št. 36/2002), pravilnik o financiranju mednarodnega 
znanstvenega sodelovanja Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 62/96, 11/98, 
48/99, 46/2001), pravilnik o oblikovanju in izvajanju programov razvoja 
raziskovane dejavnosti (Uradni list RS, št. 6/96), pravilnik o postopku in 
merilih za sofinanciranje programov dejavnosti organizacij informacijske 
infrastrukture (Uradni list RS, št. 62/95), pravilnik o izvajanju in 
organiziranju nadzora Ministrstva za znanost in tehnologijo na področju 
raziskovalne dejavnosti (Uradni list RS, št. 55/95), pravilnik o uporabi kvantitativnih kriterijev za razvrščanje v 
	znanstvene, strokovno-raziskovalne in razvojne nazive (Uradni list RS, št. 
	75/94, 35/98, 52/98),  pravilnik o 
merilih za ocenjevanje kakovosti raziskovalne dejavnosti in o evidencah ter 
spremljanju raziskovalne dejavnosti (Uradni list RS, št. 65/94, 1/98, 35/98, 
52/98), pravilnik o usposabljanju in vključevanju mladih raziskovalcev v 
	raziskovalne, visokošolske in druge organizacije (Uradni list RS, št. 38/94, 
	53/95, 1/98, 38/99), pravilnik o pogojih in metodologiji izbiranja predlogov 
za subvencioniranje nakupa raziskovalne opreme (Uradni list RS, št. 14/94, 
54/2001), pravilnik o pogojih in metodologiji izbora in financiranja 
projektov temeljnega in aplikativnega raziskovanja (Uradni list RS, št. 21/2001, 
38/2002), pravilnik o postopku in o pogojih za vpis posameznikov, ki 
opravljajo raziskovalno dejavnost kot zasebniki, v register zasebnih 
raziskovalcev (Uradni list RS, št. 30/92, 46/93, 61/98), pravilnik o pogojih 
za podelitev statusa društva, ki deluje v javnem interesu na področju znanosti 
in tehnologije (Uradni list RS, št. 62/96, 13/97), sklep o merilih za 
določanje višine subvencij za usposabljanje mladih raziskovalcev (Uradni list 
RS, št. 64/95), sklep o pogojih dodeljevanja proračunskih sredstev za 
financiranje ustanoviteljskih obveznosti zavodom, ki opravljajo raziskovalno 
dejavnost (Uradni list RS, št. 17/94, 33/96), sklep o normativih in 
standardih za določanje sredstev za izvajanje nacionalnega raziskovalnega 
programa (Uradni list RS, št. 16/94, 63/97, 87/97 in 49/98), sklep o 
sofinanciranju podiplomskega študija (Uradni list RS, št. 41/2001). 
 50. člen   (rok uveljavitve zakona)   Ta zakon začne veljati petnajsti dan po 
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.  (Objavljeno 
14.11.2002)      |