Zakoni, predpisi, normativni akti |
Veljavni akti |
|
|
Uredba je bila v veljavi do 28.02.2014. Od 01.03.2014 velja
spremenjena uredba o normativih in standardih.
Prejšnja objava: v veljavi do 23.07.2012.
NEURADNO PREČIŠČENO BESEDILO
OPOZORILO
Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja zgolj informativni delovni
pripomoček, glede katerega organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
*Neuradno prečiščeno besedilo obsega:
Na podlagi 13. člena Zakona o raziskovalni
in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 22/06 – uradno prečiščeno besedilo,
61/06 - ZDru-1, 112/07 in 9/11) izdaja Vlada Republike Slovenije
Uredba o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti financirane iz Proračuna Republike Slovenije - v veljavi do 28.02.2014
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNI DOLOČBI
1. člen
(Vsebina uredbe)
S to uredbo se določijo normativi in standardi, kot podlaga za določitev obsega
sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti v obliki raziskovalnih programov,
raziskovalnih projektov, infrastrukturnih programov, programa usposabljanja mladih
raziskovalcev (v nadaljnjem besedilu: programi oziroma projekti), ustanoviteljskih
obveznosti in ostalih povračil v zvezi z delom in drugih osebnih prejemkov, katerih
izvajaje se financira iz Proračuna Republike Slovenije, za določitev cene ekvivalenta
polne zaposlitve ter za spremljanje in porabo sredstev proračuna Republike Slovenije
(v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. člen
(Obseg sredstev)
Obseg sredstev, potrebnih za izvedbo programa oziroma projekta, se določi odvisno
od razvrstitve programa oziroma projekta po vrsti raziskave, povprečne cene ekvivalenta
polne zaposlitve in dodeljenega števila ekvivalentov polne zaposlitve za izvedbo
programa oziroma projekta.
II. RAZVRSTITEV PROGRAMOV OZIROMA PROJEKTOV PO VRSTI RAZISKAVE
3. člen
(Razvrstitev programov oziroma projektov)
(1) Programe oziroma projekte se razvršča z določitvijo točk, glede na vrsto
raziskave, v cenovne kategorije: A, B, C, D, E in F.
(2) Število točk se določi ob upoštevanju:
- okolja, kjer se raziskava izvaja;
- potrebne raziskovalne opreme in drugih, za izvajanje raziskave potrebnih,
osnovnih sredstev;
- neposrednih materialnih stroškov in stroškov storitev;
- posebnih pogojev pri izvajanju programa oziroma projekta.
(3) Poleg kriterijev iz prejšnjega odstavka je za razvrstitev potrebno upoštevati
še kriterij, ki je vezan na stopnjo opremljenosti raziskovalne organizacije, kjer
raziskovalna skupina izvaja programe oziroma projekte.
4. člen
(Razvrstitev glede na okolje izvajanja)
Glede na okolje, v katerem se raziskava izvaja, so raziskovalni programi oziroma
projekti razvrščeni v kabinetne, laboratorijske in terenske.
5. člen
(Kabinetni programi oziroma projekti)
V kabinetne programe oziroma projekte se razvrsti raziskava, če:
- se izvaja v prostorih (kabinetih) raziskovalnih organizacij;
- za izvajanje ni potreben prostor s posebno opremo (laboratorij);
- se pri obdelavi podatkov uporablja računalnik;
- se izvaja v zaprtih prostorih (arhivih, knjižnicah), izven kraja sedeža
raziskovalne organizacije.
6. člen
(Laboratorijski programi oziroma projekti)
V laboratorijske programe oziroma projekte se razvrsti raziskava, če:
- se več kot 20 odstotkov raziskave izvaja v laboratoriju in se pri raziskovanju
uporablja posebna laboratorijska oziroma infrastrukturna računalniška oprema;
- skupna vrednost laboratorijske opreme, ki je potrebna za izvajanje raziskave,
znaša vsaj 50.000 eurov.
7. člen
(Terenski programi oziroma projekti)
V terenske programe oziroma projekte se razvrsti raziskava, če:
- se izvaja na prostem (polje, gozd...);
- se izvaja v kraju sedeža raziskovalne organizacije na zemljišču, s katerim
upravlja raziskovalna organizacija;
- se izvaja izven sedeža raziskovalne organizacije;
- se pri izvajanju uporablja oprema v vrednosti najmanj 30.000 eurov;
- je potrebna dodatna nekvalificirana oziroma kvalificirana delovna sila.
8. člen
(Točkovanje programov oziroma projektov glede na okolje izvajanja)
Posamezne programe oziroma projekte se točkuje glede na razvrstitev v skladu
s 5., 6. in 7. členom te uredbe tako, da se dodeli:
- do 30 točk za kabinetni program oziroma projekt;
- do 50 točk za laboratorijski program oziroma projekt;
- do 40 točk za terenski program oziroma projekt.
9. člen
(Točkovanje programov oziroma projektov glede na sedež)
Programu oziroma projektu, ki se vsaj 25 odstotkov časa izvaja izven sedeža raziskovalne
organizacije, se dodeli:
- do 5 točk, če se raziskava izvaja v Sloveniji toda izven kraja sedeža raziskovalne
organizacije in se člani ekipe vračajo v kraj bivanja;
- do 10 točk, če se raziskava izvaja v Sloveniji toda izven kraja sedeža raziskovalne
organizacije in člani ekipe prenočujejo v kraju izvajanja projekta;
- do 20 točk, če se raziskava izvaja v tujini.
10. člen
(Razvrstitev in točkovanje glede na opremo)
(1) Glede na opremo in druga sredstva, potrebna za izvedbo programa oziroma projekta,
se dodeli:
- do 15 točk za kabinetni program oziroma projekt, če je za izvajanje potrebna
računalniška oprema v vrednosti vsaj 50.000 eurov;
- do 30 točk laboratorijskemu programu oziroma projektu, kjer je za izvajanje
potrebna laboratorijska in računalniška oprema;
- do 25 točk za terenski program oziroma projekt, če se na terenu uporablja
posebna oprema.
(2) Ne glede na razvrstitev programa oziroma projekta se dodeli:
- 15 točk, če je za izvedbo programa oziroma projekta potrebna raziskovalna
oziroma infrastrukturna oprema ali osnovna sredstva (v vrednosti posameznega
instrumenta nad 200.000 eurov) in delovanje te opreme ni v celoti pokrito iz
proračuna, (oziroma ustrezno manj, če se sofinancira iz proračuna, npr. za infrastrukturne
centre);
- 15 točk, če je za izvedbo programa oziroma projekta potrebno vzdrževati
infrastrukturne objekte (npr. osnovna čreda, dolgoletni nasadi), pri čemer se
ne upoštevajo objekti, ki se posebej sofinancirajo iz proračuna;
- 5 točk, če se na terenu uporabljajo specialna prevozna sredstva, kot so
terenska vozila, prevozne terenske delovne postaje z merilno opremo ipd.
11. člen
(Razvrstitev in točkovanje glede na obseg stroškov)
V zvezi z neposrednimi materialnimi stroški in stroški storitev se dodeli:
- do 15 točk, če so materialni stroški in stroški storitev za izvedbo programa
oziroma projekta enaki ali večji od stroškov za bruto plače izvajalcev;
- 5 točk, če materialni stroški in stroški storitev za izvedbo programa oziroma
projekta ne presegajo stroškov za bruto plače izvajalcev;
- do 30 točk, če raziskovalno skupino raziskovalnega projekta oziroma raziskovalnega
programa sestavlja več kot polovica raziskovalcev z najvišjim raziskovalnim
nazivom.
12. člen
(Razvrstitev in točkovanje glede na posebne pogoje)
V zvezi s posebnimi pogoji pri izvajanju programa oziroma projekta se dodeli:
- do 4 točke, kadar so pri izvedbi programa oziroma projekta potrebni posebni
zaščitni ukrepi za raziskovalce zaradi izpostavljanja povečani nevarnosti (radioaktivno
sevanje, delo z nevarnimi snovmi itd.);
- do 4 točke, kadar so pri izvedbi programa oziroma projekta potrebni posebni
zaščitni ukrepi in uporaba posebnih zaščitnih sredstev, da se preprečijo škodljivi
vplivi na okolje;
- do 4 točke, kadar je izvedba programa oziroma projekta sezonske narave (določen
del ali celotno raziskavo se lahko opravi samo v določenem letnem času);
- do 3 točke, kadar je določene faze programa oziroma projekta, ki obsegajo
več kot 10 odstotkov časa celotnega programa oziroma projekta, potrebno izvesti
v več izmenskem delu.
13. člen
(Razvrstitev in točkovanje glede na raziskovalno organizacijo)
(1) Kriterij, ki je vezan na raziskovalno organizacijo, je stopnja opremljenosti
raziskovalne organizacije, ki se izračuna kot delež osnovnih sredstev v sredstvih
raziskovalne organizacije. Pri izračunu se upoštevajo podatki iz zadnje letne bilance
stanja.
(2) Glede na ugotovljeno stopnjo opremljenosti se dodeli:
Delež osnovnih
sredstev v % |
Točk |
do 25 |
8 |
do 55 |
13 |
nad 55 |
18 |
14. člen
(Razvrstitev v cenovno kategorijo)
(1) Zbrane točke po vseh kriterijih se seštejejo.
(2) Glede na ugotovljeno stopnjo opremljenosti se dodeli:
Seštevek točk |
Kategorija |
do 55 |
razred A |
od 55 do 80 |
razred B |
od 80 do 110 |
razred C |
od 110 do 130 |
razred D |
od 130 do 160 |
razred E |
od 160 |
razred F |
(3) Pri raziskovalnih programih in raziskovalnih projektih se, glede na izračunano
povprečno plačo skladno s to uredbo in vrednost obračunske točke določene s to uredbo,
k vsoti doda za plače in prispevke ustrezno število točk. Skupno število točk za
posamezno kategorijo se za raziskovalne programe in raziskovalne projekte oblikuje
ločeno.
(4) Infrastrukturnih programov se v cenovne kategorije ne razvršča. Pri plačah
pa se skladno s to uredbo določi povprečno plačo izvajalcev infrastrukturnih programov
ter glede na vrednost obračunske točke, določi ustrezno število točk.
III. CENA EKVIVALENTA POLNE ZAPOSLITVE
15. člen
(Elementi za določitev cene)
Povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve se določi na podlagi dejanske cene
dela raziskovalca in dejanskih ostalih stroškov programa oziroma projekta.
16. člen
(Cena dela raziskovalca)
(1) Pri ceni dela raziskovalca se upošteva povprečno plačo raziskovalcev, vključenih
v programe oziroma projekte, financirane iz proračuna ter povprečne prispevke delodajalca
na izplačane plače.
(2) Pri ceni dela raziskovalca se pri izračunu upošteva, da ima posamezni raziskovalec
dovoljeno obremenitev največ en ekvivalent polne zaposlitve za redno delo, za dopolnilno
delo pa sorazmeren del tega obsega, v skladu s predpisi, ki urejajo to področje.
17. člen
(Povprečna plača raziskovalcev na raziskovalnih programih)
(1) Pri izračunu povprečne plače za raziskovalce, vključene v raziskovalne programe
in financirane iz proračuna, se upošteva višina osnovne plače, dodatkov in dela
plače za delovno uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter povprečno
delovno dobo.
(2) Pri izračunu povprečne plače za financiranje v tekočem letu se upošteva struktura
izvajalcev raziskovalnih programov v preteklem letu. V izračunu se upošteva naziv
raziskovalcev in napredovanje za dva razreda v okviru naziva, dovoljen odstotek
mase za izplačilo delovne uspešnosti in napredovanj, ki velja za zaposlene v javnem
sektorju ter povprečno delovno dobo raziskovalcev, vključenih v raziskovalne programe,
ki znaša 24 let.
18. člen
(Povprečna plača raziskovalcev na raziskovalnih projektih)
(1) Pri izračunu povprečne plače za raziskovalce vključene v raziskovalne projekte,
financirane iz sredstev proračuna se upošteva višina osnovne plače, dodatkov in
dela plače za delovno uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter povprečno
delovno dobo.
(2) Pri izračunu povprečne plače za financiranje v tekočem letu se upošteva struktura
izvajalcev raziskovalnih projektov v preteklem letu. V izračunu se upošteva naziv
raziskovalcev in napredovanje za dva razreda v okviru naziva, dovoljen odstotek
mase za izplačilo delovne uspešnosti in napredovanj, ki velja za zaposlene v javnem
sektorju ter povprečno delovno dobo raziskovalcev, vključenih v raziskovalne projekte,
ki znaša 24 let.
19. člen
(Povprečna plača izvajalcev infrastrukturnih programih)
(1) Pri izračunu povprečne plače za izvajalce vključene v infrastrukturne programe,
financirane iz sredstev proračuna se upošteva višina osnovne plače, dodatkov in
dela plače za delovno uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter povprečno
delovno dobo.
(2) Pri izračunu povprečne plače za financiranje v tekočem letu se upošteva struktura
izvajalcev infrastrukturnih programov v preteklem letu. V izračunu se upošteva naziv
raziskovalcev in napredovanje za dva razreda v okviru naziva, dovoljen odstotek
mase za izplačilo delovne uspešnosti in napredovanj, ki velja za zaposlene v javnem
sektorju ter povprečno delovno dobo raziskovalcev, vključenih v infrastrukturne
programe, ki znaša 24 let.
20. člen
(Mentorski dodatek)
Dodatek za mentorstvo mladim raziskovalcem pripada mentorjem na podlagi kolektivne
pogodbe, ki ureja javni sektor (v nadaljnjem besedilu: kolektivna pogodba). Pri
določitvi višine dodatka za mentorstvo mladim raziskovalcem velja normativ, da se
dodatek za mentorstvo mladim raziskovalcem obračuna v višini ene ure uvajanja enega
mladega raziskovalca dnevno in se za vsakega naslednjega mladega raziskovalca poveča
v sorazmernem deležu, vendar največ za štiri mlade raziskovalce. Sredstva za mentorski
dodatek se prištejejo k obroku za mlade raziskovalce.
21. člen
(Plača mladih raziskovalcev)
Pri določitvi višine sredstev za plače mladih raziskovalcev se upošteva:
- višina osnovne plače, dodatkov in dela plače za delovno uspešnost v skladu
z zakonom in kolektivno pogodbo, ki ureja raziskovalno dejavnost;
- da je povprečni čas usposabljanja pri nazivu mladi raziskovalec dve leti
in pri nazivu mladi raziskovalec na enovitem doktorskem študiju eno leto in
pol;
- da je dodatek za povprečno delovno dobo 0,42 odstotka od osnovne plače.
22. člen
(Prispevki delodajalca)
Višina prispevkov delodajalca za izplačane plače se upošteva v zakonsko določeni
višini.
23. člen
(Tehnični in strokovni sodelavci)
(1) Če je za izvedbo raziskovalnega programa oziroma raziskovalnega projekta
potrebno sodelovanje tehničnih in strokovnih sodelavcev, se njihov obseg dela v
izračunu skupnega števila ekvivalenta polne zaposlitve na programu oziroma projektu
določi s faktorjem 2/3 (dve tretjini).
(2) Pri posameznem raziskovalnem programu oziroma raziskovalnem projektu razmerje
vsote vseh ekvivalentov polne zaposlitve za tehnične in strokovne sodelavce ter
vsote vseh ekvivalentov polne zaposlitve za raziskovalce ne sme biti večje kot:
- A razred 0,10,
- B razred 0,20,
- C razred 0,30,
- D razred 0,35,
- E razred 0,35,
- F razred 0,35.
24. člen
(Ostali stroški)
(1) Pri izračunu povprečne cene ekvivalenta polne zaposlitve se upošteva pri
neposrednih materialnih stroških in stroških storitev in amortizaciji naslednje
stroške, ki jih je na podlagi knjigovodske listine neposredno ali s pomočjo verodostojno
postavljenih ključev za delitev stroškov mogoče pripisati posameznemu projektu oziroma
programu:
- neposredne materialne stroške v zvezi z raziskovalnim delom;
- neposredne stroške storitev v zvezi z raziskovalnim delom, kot so: stroški
potovanj, avtorsko delo, storitve po drugih pogodbah, vezane na izvedbo programa
oziroma projekta ipd.;
- strošek raziskovalne opreme, ki se prizna v višini obračunane amortizacije
ob upoštevanju obsega uporabljene raziskovalne opreme, neposredno potrebne za
izvedbo posameznega programa oziroma projekta, razen programa mladih raziskovalcev.
Obseg uporabe posamezne raziskovalne opreme mora raziskovalna organizacija izkazati
z evidenco uporabe raziskovalne opreme.
(2) Sredstva, ki jih raziskovalna organizacija prejme za pokritje stroškov amortizacije
uporabljene raziskovalne opreme, raziskovalna organizacija v nadaljnjem koraku nameni
za nabavo, s katero nadomesti ali obnovi potrebno raziskovalno opremo. Iz sredstev,
ki jih je raziskovalna organizacija prejela za pokritje stroškov amortizacije, je
raziskovalna organizacija najpozneje v petih letih od zaključka leta, v katerem
je prejela sredstva, dolžna pričeti postopek nakupa nove raziskovalne opreme.
(3) Pri določitvi višine sredstev materialnih stroškov za izvedbo infrastrukturnih
programov se upošteva dejanske materialne stroške in stroške storitev. Pri določitvi
višine sredstev za pokrivanje stroškov amortizacije za izvedbo infrastrukturnih
programov se upoštevajo dejanski stroški obnavljanja in nadomeščanja raziskovalne
opreme in drugih osnovnih sredstev, neposredno potrebnih za izvedbo infrastrukturnih
programov.
(4) Pri določitvi višine sredstev za mlade raziskovalce se materialni stroški
in stroški storitev financirajo v višini 60 odstotkov glede na višino, določeno
za posamezno cenovno kategorijo, v ekvivalentu polne zaposlitve pri raziskovalnih
programih oziroma raziskovalnih projektih. Če razpoložljiva sredstva proračuna ne
zadoščajo za pokritje stroškov materiala in storitev v navedenem obsegu, se delež
sorazmerno zniža.
25. člen
(Stroški, ki se pokrivajo v okviru ustanoviteljskih obveznosti)
(1) Posredni stroški, ki se pokrivajo v okviru ustanoviteljskih obveznosti, so
stroški upravljanja in vodenja, fiksni stroški delovanja, ki predstavljajo posredne
stroške za zagotavljanje pogojev za izvajanje raziskovalnega dela ter stroški vzdrževanja
in obnavljanja nepremičnin in opreme.
(2) Natančnejšo opredelitev ter način izračuna višine stroškov, ki se pokrivajo
v okviru ustanoviteljskih obveznosti, predpiše agencija.
26. člen
(Povračila stroškov v zvezi z delom in drugih osebnih prejemkov)
(1) Povračila stroškov v zvezi z delom in drugih osebnih prejemkov, so:
- stroški za prehrano med delom,
- stroški za prevoz na delo in iz dela,
- regres ter
- ostali stroški, ki jih opredeljujejo pravni predpisi, ki urejajo to področje.
(2) Postopek in način izračuna povračil sredstev v zvezi z delom in drugih osebnih
prejemkov iz prejšnjega odstavka predpiše agencija, v skladu z veljavnimi predpisi.
27. člen
(Povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve)
(1) Povprečna cena enega ekvivalenta polne zaposlitve se določi za posamezno
cenovno kategorijo (A, B, C, D, E in F) na podlagi števila obračunskih točk, določenih
za posamezne elemente cene.
(2) Število obračunskih točk za posamezne elemente cene glede na kategorijo je:
- za izvajalce raziskovalnih programov:
|
ELEMENT CENE |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
1. |
Plača |
121,65 |
121,65 |
121,65 |
121,65 |
121,65 |
121,65 |
2. |
Prispevki |
19,56 |
19,56 |
19,56 |
19,56 |
19,56 |
19,56 |
3. |
Materialni stroški in storitve |
33,94 |
47,87 |
63,66 |
79,64 |
94,90 |
110,14 |
4. |
Amortizacija |
9,64 |
17,90 |
30,34 |
40,29 |
50,53 |
60,77 |
|
Obračunske točke |
184,79 |
206,98 |
235,21 |
261,14 |
286,64 |
312,12 |
- za izvajalce raziskovalnih projektov:
|
ELEMENT CENE |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
1. |
Plača |
107,39 |
107,39 |
107,39 |
107,39 |
107,39 |
107,39 |
2. |
Prispevki |
17,31 |
17,31 |
17,31 |
17,31 |
17,31 |
17,31 |
3. |
Materialni stroški in storitve |
33,94 |
47,87 |
63,66 |
79,64 |
94,90 |
110,14 |
4. |
Amortizacija |
9,64 |
17,90 |
30,34 |
40,29 |
50,53 |
60,77 |
|
Obračunske točke |
168,28 |
190,47 |
218,70 |
244,63 |
270,13 |
295,61 |
- za izvajalce infrastrukturnih programov:
|
ELEMENT CENE |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
1. |
Plača |
68,02 |
68,02 |
68,02 |
68,02 |
68,02 |
68,02 |
2. |
Prispevki |
10,97 |
10,97 |
10,97 |
10,97 |
10,97 |
10,97 |
|
Obračunske točke |
78,99 |
78,99 |
78,99 |
78,99 |
78,99 |
78,99 |
(3) Obseg financiranja s strani agencije, vezan na posameznega raziskovalca,
lahko znaša največ en ekvivalent polne zaposlitve.
28. člen
(Financiranje raziskovalnega projekta oziroma programa brez
plače)
(1) Pri določitvi obsega financiranja raziskovalnega projekta oziroma raziskovalnega
programa brez plače, se v stroškovnih elementih ekvivalentov polne zaposlitve odštejeta
postavki za plače ter prispevke, za tiste raziskovalce, ki že imajo plačo financirano
iz proračuna.
(2) Prijavitelj raziskovalnega projekta oziroma raziskovalnega programa brez
plače mora ob prijavi priložiti finančni načrt izvajanja projekta oziroma programa,
s katerim utemelji celoten obseg zaprošenih sredstev za izvedbo projekta oziroma
programa.
29. člen
(Vrednost in sprememba števila obračunskih točk)
(1) Vrednost obračunske točke se vsako leto izračuna na novo, tako da se vrednost
točke v predhodnem letu indeksira z rastjo cen življenjskih potrebščin.
(2) Število točk pri stroškovnih elementih blago in storitev ter amortizacija
se ne spreminja. Število točk pri stroškovnih elementih plač ter prispevkov se za
posamezno leto izračuna, tako da se povprečna plača, izračunana glede na 17. 18.
in 19. člen te uredbe, deli z vrednostjo obračunske točke.
(3) Spremembo vrednosti točke in števila točk ter višine financiranja mladih
raziskovalce glede na določila te uredbe izračuna agencija. Na podlagi izračuna
direktor agencije sprejme sklep, ki ga agencija objavi na svoji spletni strani.
30. člen
(Povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve za sofinanciranje
raziskovalnih projektov centrov odličnosti in večstranskih projektov)
(1) Za določanje obsega sredstev za raziskovalne projekte centrov odličnosti,
ki se sofinancirajo iz sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj, ter za določanje
obsega sredstev za večstranske mednarodne raziskovalne projekte, ki se sofinancirajo
prek mednarodnih organizacij in konzorcijev v okviru Evropske unije in se zanje
upoštevajo nacionalna pravila, se uporablja povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve
za cenovno kategorijo raziskovalnega projekta cenovne kategorije D.
(2) V okviru stroškovnih elementov ekvivalenta polne zaposlitve za sofinanciranje
raziskovalnih projektov centrov odličnosti se priznajo tudi posredni (režijski)
stroški v višini do 20 odstotkov vrednosti cene ekvivalenta polne zaposlitve za
cenovno kategorijo raziskovalnega projekta D, pri čemer se ostali štirje elementi
cene ekvivalenta polne zaposlitve sorazmerno znižajo.
(3) Posredne (režijske) stroške izvajalci raziskovalnih projektov centrov odličnosti
utemeljujejo na podlagi predpisov, ki urejajo porabo sredstev strukturne politike
v Republiki Sloveniji.
IV. SPREMLJANJE PORABE SREDSTEV
31. člen
(Spremljanje porabe sredstev)
Raziskovalna organizacija, v kateri se programi oziroma projekti izvajajo na
podlagi pogodb, mora v letnem poročilu glede namenske porabe sredstev proračuna
priložiti finančni obračun s podano porabo sredstev po elementih, ki so s to uredbo
določeni za določitev cene ekvivalenta polne zaposlitve.
32. člen
(Namenska poraba)
(1) Namensko porabo sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti, financirane
iz proračuna, se preveri tako, da se računovodsko ugotovljena poraba za navedene
vrste izdatkov v tabeli v preteklem letu primerja z nakazanimi sredstvi za preteklo
leto.
(2) Namenska poraba sredstev za izvajanje programov oziroma projektov, ki jih
izvajajo člani programske skupine, se preverja tako, da se računovodsko izkazana
poraba za posamezne stroškovne elemente v strukturi cene ekvivalenta polne zaposlitve
za programe oziroma projekte sodelavcev, vključenih v raziskovalni program, primerja
z nakazanimi sredstvi programov oziroma projektov članov programske skupine.
(3) Namenska poraba sredstev za izvajanje programov oziroma projektov, ki jih
izvajajo člani, ki niso vključeni v programske skupine, se preverja tako, da se
računovodsko izkazana skupna poraba za posamezne stroškovne elemente v strukturi
cene za programe oziroma projekte, primerja z nakazanimi sredstvi za vse programe
oziroma projekte iz sredstev proračuna v raziskovalni organizaciji.
33. člen
(Dovoljena odstopanja)
(1) V okviru odobrenih sredstev v strukturi programov oziroma projektov lahko
poraba po posameznih stroškovnih elementih odstopa v breme oziroma korist enega
ali več stroškovnih elementov, pri vsakem največ do 15 odstotkov razen porabe pri
stroškovnem elementu amortizacija, ki lahko odstopa največ do 30 odstotkov.
(2) Poleg odstopanj, določenih v prejšnjem odstavku, je dovoljen dodaten prenos
iz sredstev namenjenih pokrivanju neposrednih materialnih in nematerialnih stroškov
programa oziroma projekta v višini 15 odstotkov ob pogoju, da gre v celoti za prenos
sredstev v korist sredstev za pokrivanje stroškov amortizacije opreme, neposredno
potrebne pri izvedbi programa oziroma projekta. V tem primeru je dovoljeno odstopanje,
določeno v prvem odstavku tega člena, za sredstva za pokrivanje stroškov amortizacije
lahko preseženo za preneseni del iz sredstev za neposredne materialne in nematerialne
stroške.
(3) Dodatno odstopanje je dovoljeno, kadar na programu oziroma projektu ni izplačanih
avtorskih honorarjev oziroma storitev fizičnim osebam po drugih pogodbah, in sicer
se lahko delež za avtorske honorarje, ki je določen v 35. členu te uredbe, prenese
v plače ter prispevke.
(4) Pri raziskovalnih programih in raziskovalnih projektih je dodatno dovoljena
poraba sredstev za materialne stroške in stroške storitev ter sredstev za pokrivanje
stroškov amortizacije raziskovalne opreme za pokrivanje fiksnih stroškov zavoda,
ki so potrebni za nemoteno izvajanje raziskovalnih programov in raziskovalnih projektov,
pri čemer je potrebno upoštevati, da vsota tega prenosa na nivoju celotne raziskovalne
organizacije ne sme preseči 12 odstotkov.
(5) Če izvajanje programov oziroma projektov traja več kot eno leto, je dovoljeno,
ob koncu poslovnega leta v okviru obdobja izvajanja programov oziroma projektov
izkazati kratkoročno odložene prihodke, skladno z Zakonom o računovodstvu in/ali
Slovenskimi računovodskimi standardi, na način, da se ohrani struktura in namen
v okviru dovoljenih odstopanj, določenih s to uredbo.
(6) Če raziskovalna organizacija pri izvajanju programa oziroma projekta uporablja
raziskovalno opremo, ki je že v celoti amortizirana in ne more obračunati amortizacije
oziroma če znesek sredstev prejetih od financerja za pokrivanje stroškov amortizacije
presega znesek stroškov amortizacije obračunskega obdobja, se za razliko prihodkov
iz tega naslova oblikuje presežek prihodkov nad odhodki. Presežek iz tega naslova
pa se razporedi za investiranje v nakup raziskovalne opreme ali sredstva vrne v
proračun, skladno z normativnimi akti, ki urejajo razporejanje presežka prihodkov
nad odhodki.
(7) Če pri izvajanju programov oziroma projektov pride do nižjih stroškov od
normiranih, ki so določeni s to uredbo in iz tega naslova pride do presežka prihodkov
nad odhodki, je dovoljeno presežek, ki nastane iz naslova financiranja programov
oziroma projektov, razporediti za razvoj raziskovalne dejavnosti, in sicer: za investiranje
v nakup raziskovalne opreme oziroma presežek vrniti v proračun, skladno z ustanovitvenimi
akti in ostalimi normativnimi akti, ki urejajo razporejanje presežka prihodkov nad
odhodki.
(8) Če se presežek prihodkov nad odhodki iz naslova izvajanja raziskovalne
dejavnosti, financirane iz proračuna, nameni za nakup raziskovalne opreme, mora
biti ta nakup izveden najpozneje v petih letih od datuma zaključka leta, na katerega
se ugotovljeni presežek nanaša.
(9) O višini presežka, ki je nastal iz naslova sredstev za izvajanje raziskovalne
dejavnosti, financirane iz proračuna, je raziskovalna organizacija o njegovi razporeditvi
in porabi dolžna poročati financerju.
34. člen
Za namensko in učinkovito porabo sredstev, odobrenih za izvajanje programov in
projektov v okviru izvajanja raziskovalne dejavnosti financiranja iz proračuna,
so poleg vodstvenih oseb raziskovalnih organizacij soodgovorni tudi vodje raziskovalnih
programov in projektov oziroma mentorji mladim raziskovalcem, kar pomeni, da morajo
biti vključeni v načrtovanje porabe, odločanje o porabi ter poročanje.
35. člen
(Izplačila avtorskih honorarjev)
(1) Izvajalci programov oziroma projektov so dolžni upoštevati omejitve, ki jih
v zvezi z opravljanjem dela preko avtorskih in podjemih pogodb, sprejme Vlada RS
ali Državni zbor RS. Poleg tega pa so izvajalci programov oziroma projektov dolžni
upoštevati tudi omejitve določene v tem členu.
(2) Iz materialnih stroškov programa oziroma projekta je za posamezno cenovno
kategorijo dovoljeno izplačati avtorske honorarje oziroma storitve fizičnim osebam
po drugih pogodbah (v nadaljnjem besedilu: avtorski honorarji), do ene tretjine
vrednosti materialnih stroškov cenovne kategorije C, pod pogojem, da delo nima elementov
delovnega razmerja.
(3) Izplačila avtorskih honorarjev iz sredstev za programe oziroma projekte,
financirane iz proračuna, niso dovoljena za zaposlene na raziskovalni organizaciji
razen za direktorje javnih raziskovalnih zavodov ob izpolnjevanju pogoja, da delo,
opredeljeno v avtorski pogodbi, ne sodi v okvir del in nalog po pogodbi o zaposlitvi.
(4) Posamezna raziskovalna organizacija, ki izplača avtorski honorar iz sredstev
proračuna, prejetih za izvajanje raziskovalne dejavnosti, mora upoštevati, da je
najvišja dovoljena višina, ki jo lahko posamezniku v letu izplača, do 30 odstotkov
vrednosti plačnega dela ekvivalenta polne zaposlitve.
(5) Če je upravičenec do avtorskega honorarja zaposleni na raziskovalni organizaciji,
mora biti delo, ki je predmet plačila po avtorski pogodbi, opravljeno izven delovnega
časa. Raziskovalna organizacija je dolžna zagotoviti ustrezne evidence, iz katerih
je razvidno, da je predmetno delo bilo opravljeno izven delovnega časa.
(6) Če raziskovalno delo, ki je predmet plačila po avtorski pogodbi, nastane
z materialnimi sredstvi raziskovalne organizacije, se stroški materialnih sredstev
raziskovalne organizacije ne smejo vključiti v avtorski honorar.
36. člen
(Ostala odstopanja)
(1) Dodatna odstopanja oziroma izjeme, poleg navedenih v 33. členu, so dovoljena
v soglasju z agencijo, ki se ga izda v obliki sklepa na podlagi utemeljitve, podane
skupaj s finančnim poročilom. Pri tem je potrebno upoštevati, da skupna vsota porabe
sredstev za pokrivanje materialnih in nematerialnih stroškov ter stroškov amortizacije
projekta oziroma programa, ki se nameni za pokrivanje posrednih stroškov na nivoju
celotne organizacije, ne sme preseči 12 odstotkov teh sredstev.
(2) Za raziskovalne projekte centrov odličnosti, ki se sofinancirajo iz sredstev
Evropskega sklada za regionalni razvoj, so dodatna odstopanja oziroma izjeme, poleg
navedenih v 33. členu te uredbe, dovoljena le po predhodnem soglasju ministra, pristojnega
za znanost, ki ga izda v obliki sklepa.
Uredba o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje raziskovalne
dejavnosti, financirane iz Proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 103/11)
vsebuje naslednje prehodne in končni določbi:
"V. PREHODNE DOLOČBE
37. člen
(Pretvorba raziskovalnih ur v ekvivalent polne zaposlitve)
Za leto 2011 in nadaljnja leta se upošteva, da ima en ekvivalent polne zaposlitve
1700 efektivnih raziskovalnih ur. Pretvorba v ekvivalent polne zaposlitve se opravi
z zaokrožitvijo na dve decimalni mesti.
38. člen
(Vrednost obračunske točke za leto 2011)
Vrednost obračunske točke za leto 2011 znaša 273,45 eurov.
39. člen
(Določitev cenovnih kategorij)
(1) Za programe oziroma projekte, ki so ob uveljavitvi te uredbe že uvrščeni
v cenovno kategorijo, se za leto 2011 cenovna kategorija ne spremeni.
(2) Če v letu 2012 in nadaljnjih letih za že potekajoče raziskovalne programe
oziroma raziskovalne projekte pride do spremembe cenovne kategorije, se sprememba
kategorije opravi tako, da se ohrani finančni obseg financiranja. Pri pretvorbi
se upošteva obseg sredstev. Zaokrožitve se opravijo na celo raziskovalno uro, pri
pretvorbi v ekvivalent polne zaposlitve pa na dve decimalni mesti natančno.
40. člen
33. člen te uredbe, ki ureja dodatna odstopanja, se v letu 2011 uporablja za
porabo vseh sredstev, prejetih iz proračuna za izvajanja programov oziroma projektov
za leto 2011.
Četrti odstavek 24. člena te uredbe se začne uporabljati 1. januarja 2012.
VI. KONČNI DOLOČBI
41. člen
Z dnem uveljavitve te uredbe preneha veljati Uredba o normativih in standardih
za določanje sredstev za izvajanje nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa
(Uradni list RS, št. 74/04, 32/05, 26/06, 80/07, 89/08 in 102/09).
42. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.".
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o normativih in standardih za določanje
sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti, financirane iz Proračuna Republike
Slovenije (Uradni list RS, št. 56/2012) vsebuje naslednje prehodne in končno določbi:
"PREHODNE DOLOČBE
8. člen
(Vrednost obračunske točke za leto 2012)
Vrednost obračunske točke za leto 2012 znaša 278,92 eurov.
9. člen
(Določitev cenovnih kategorij)
(1) Za programe oziroma projekte, ki so ob uveljavitvi te uredbe že uvrščeni
v cenovno kategorijo, se za leto 2011 cenovna kategorija ne spremeni.
(2) Za programe oziroma projekte, ki potekajo v letu 2012 in so skladno s to
uredbo razvrščeni v cenovne kategorije, se zniža višina sofinanciranja za leto 2012
za en cenovni razred. Ukrep znižanja cenovnih razredov ostane do izteka obdobja,
določenega za izvajanje posameznega programa oziroma projekta.
(3) Cenovne kategorije se ne znižajo pri projektih ciljnih raziskovalnih programov.
(4) Znižanje cenovnih kategorij v programu mladih raziskovalcev se izvede prvi
dan naslednjega meseca po uveljavitvi te uredbe.
(5) Če se v letu 2012 in nadaljnjih letih za že potekajoče raziskovalne programe
oziroma raziskovalne projekte na predlog izvajalca cenovna kategorija spremeni,
se sprememba kategorije opravi tako, da se ohrani finančni obseg financiranja. Pri
pretvorbi se upošteva obseg sredstev po izvedenem znižanju cenovnih kategorij. Zaokrožitve
se opravijo na celo raziskovalno uro, pri pretvorbi v ekvivalent polne zaposlitve
pa na dve decimalni mesti natančno.
10. člen
(Zamik uporabe)
3. in 5. člen te uredbe se začneta uporabljati prvi dan naslednjega meseca po
uveljavitvi te uredbe.
KONČNA DOLOČBA
11. člen
(Začetek veljavnosti)
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.".
|