Zakoni, predpisi, normativni akti |
Veljavni akti |
|
|
Na podlagi 28. člena Sklepa o
ustanovitvi Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (Uradni
list RS, št. 123/03 in 105/10) je Znanstveni svet Javne agencije za raziskovalno
dejavnost Republike Slovenije na 6. seji dne 30. 3. 2015 sprejel
Spremembo Metodologije ocenjevanja prijav za
razpise
1.
V Metodologiji ocenjevanja prijav za razpise št. 6319-2/2013-14 z dne 10.12.2014
in 6319-2/2013-17 z dne 2. 2. 2015 se zadnji odstavek točke I. Kvantitativne ocene
poglavja A. Splošno spremeni tako, da se glasi:
»Ocena, povezana s pogoji za vodjo temeljnih in aplikativnih projektov je za
vse razpise, za katere v naslednjih poglavjih te metodologije ni določeno drugače,
za vse vede: A1+A2+A3=1. Za člane stalnih in občasnih strokovnih teles je ocena
povezna s pogoji za vodjo temeljnih in aplikativnih projektov enaka A1+A2=1.«.
Za zadnjim odstavkom se doda nov odstavek, ki se glasi:
»Za preverjanje izpolnjevanja pogojev sestave programskih in projektnih skupin
ob ocenjevanju letnih poročil za preteklo leto financiranja se upošteva sestava
programske oz. projektne skupine iz PRU za preteklo obdobje financiranja in vrednotenje
bibliografskih kazalcev raziskovalne uspešnosti na dan 31.12. preteklega leta oz.
najkasneje na dan 31.1. tekočega leta.«
2.
V Metodologiji ocenjevanja prijav za razpise št. 6319-2/2013-14 z dne 10.12.2014
in 6319-2/2013-17 z dne 2. 2. 2015 se poglavje H. Raziskovalni programi spremeni
tako, da se glasi:
»H. RAZISKOVALNI PROGRAMI
I. Splošno – tipi prijav
Izvajalci raziskovalnih programov na poziv/razpis ARRS posredujejo prijavo, in
sicer za tip prijave:
- »Nadaljevanje obstoječega programa« in »Nova prijava – preoblikovanje« na
prijavni vlogi (Obrazec ARRS-RPROG-JP-PRIJAVA/20xx) in poročilo o rezultatih
raziskovalnega programa za preteklo obdobje financiranja (Obrazec ARRS-RPROG-VP/20xx);
- »Nova prijava« na prijavni vlogi (Obrazec ARRS-RPROG-JP-PRIJAVA/20xx).
RO lahko s prijavo na poziv/razpis predlaga preoblikovanje raziskovalnega programa
oz. programov, katerega/ih financiranje se izteče v letu objave poziva/razpisa,
in sicer tako, da iztekajoči se raziskovalni program:
- priključi h kateremu od svojih drugih raziskovalnih programov (združitev
raziskovalnih programov) ali
- razdeli na dva ali več novih raziskovalnih programov (razdružitev raziskovalnega
programa) ali
- preoblikuje na drug način.
V preoblikovanje raziskovalnega programa, katerega financiranje se izteče v letu
objave poziva/razpisa, so lahko vključeni tudi raziskovalni programi, ki se jim
v letu objave javnega poziva/razpisa financiranje v skladu s pogodbo o financiranju
raziskovalnega programa ne izteče. V primeru odobritve tako preoblikovanega raziskovalnega
programa, financiranje raziskovalnega programa, ki se mu financiranje v skladu s
pogodbo o financiranju raziskovalnega programa ne izteče v letu objave poziva/razpisa,
preneha. V primeru zavrnitve tako preoblikovanega raziskovalnega programa, se raziskovalni
program, ki se mu financiranje v letu objave javnega poziva/razpisa ne izteče, financira
v skladu z veljavno pogodbo o financiranju raziskovalnega programa.
II. Ocenjevanje prijav
Strokovno telo za vsako področje izbere najmanj dva recenzenta iz nabora tujih
recenzentov, ki ga pripravi ARRS. Recenzenti morajo biti raziskovalci s področja
dela ocenjevanih raziskovalnih programov.
Recenzenti podajo ocene na ocenjevalnih listih. Recenzenti vse svoje ocene tudi
utemeljijo oziroma komentirajo posamezne elemente ocenjevanja iz tabele H.
ARRS članom občasnega strokovnega telesa za vsak raziskovalni program, ki se
zaključi v naslednjem letu v posameznem področju, pripravi prijavno gradivo, kvantitativne
podatke o dosedanjem delu programske skupine ter ocenjevalni obrazec, za tiste raziskovalne
programe na istem področju, ki se ne bodo zaključili v prihodnjem letu, pa pripravi
kvantitativne podatke o dosedanjem delu programske skupine.
V primeru novega programa se pri kriterijih raziskovalna uspešnost raziskovalca
oziroma skupine raziskovalcev ter družbeno-ekonomska oziroma kulturna relevantnost
raziskovalnih rezultatov raziskovalca oziroma skupine raziskovalcev oceni rezultate
predlaganih članov programske skupine prijavitelja in izvajalcev raziskovalnega
programa.
III. Elementi ocenjevanja
III-A. Kriteriji, kazalci in merila
Elementi ocenjevanja (kriteriji, kazalci in merila) so določeni v Tabeli H.
Tabela H: Ocenjevanje za raziskovalne programe
Elementi ocenjevanja
Kriteriji |
Kriterij
|
Raziskovalni programi
Kazalci in merila |
Točke |
Vir |
Raziskovalna uspešnost raziskovalca oziroma raziskovalne skupine |
1 |
1.3. Nadpovprečna znanstvena uspešnost (A', A" in A1/2);
1.4. Izjemni dosežki pri publikacijah;
1.5. Izjemni dosežki pri citiranosti;
1.6. Statusna odličnost;
1.8. Sodelovanje pri mednarodnih projektih ali delih mednarodnih projektov
(ne bilateralnih, ki jih sofinancira agencija). |
0 – 5 |
ARRS
ARRS- RPROG-JP-Prijava/20xx, tč. 13
ARRS- RPROG-VP/20xx, tč. 4, 9.1, 9.2 |
|
|
Skupina izstopa po vseh ali večini navedenih kategorij, je nad povprečjem |
4,5 - 5 |
|
|
|
skupina dosega soliden nivo v navedenih kategorijah, je okrog povprečja |
3 - 4 |
|
|
|
skupina ne dosega solidnega nivoja v večjem številu navedenih kategorij
ali v je v celoti pod povprečjem |
0 – 2,5 |
|
Družbeno-ekonomska oziroma kulturna relevantnost raziskovalnih
rezultatov raziskovalca oziroma skupine raziskovalcev |
2 |
2.3. Izkazana mentorstva pri diplomah, magisterijih in doktoratih;
2.7. Izkazane povezave z industrijo oziroma družbenimi in kulturnimi
dejavnostmi;
2.8. Avtorstvo/soavtorstvo patentov, standardov, licenc, novih proizvodov,
tehnologij in tehnoloških rešitev, inovacij;
2.9. Ustanoviteljstvo/soustanoviteljstvo spin-off podjetja
2.10. Posredni pomen za družbo (promocija države, vključevanje v mednarodno
delitev dela, vzgoja in izobraževanje kadrov,....);
2.11. Realizacija ciljev raziskovalnega programa
2.12. Pretok mladih raziskovalcev;
2.13. Gostovanje raziskovalcev;
2.14. Vključenost raziskovalcev/ strokovnjakov iz podjetij. |
0 – 5 |
ARRS- RPROG-JP-Prijava/20xx, tč. 14
ARRS- RPROG-VP/20xx, tč. 2, 3, 5, 6.1, 6.2, 7, 8, 10.1, 10.2, 11,
12
|
|
|
Skupina izstopa po vseh ali večini navedenih kategorij, je nad povprečjem,
enako velja tudi za rezultate iztekajočega se raziskovalnega programa |
4,5 - 5 |
|
|
|
skupina dosega soliden nivo v navedenih kategorijah, je okrog povprečja,
enako velja tudi za rezultate iztekajočega se raziskovalnega programa |
3- 4 |
|
|
|
skupina ne dosega solidnega nivoja v večjem številu navedenih kategorij
ali v je v celoti pod povprečjem , enako velja tudi za rezultate iztekajočega
se raziskovalnega programa |
0 – 2,5 |
|
Raziskovalna oziroma razvojna kakovost prijave |
3 |
3.1. Znanstvena pomembnost teme;
3.2. Aktualnost izhodiščne hipoteze in metodološka primernost ali zasnova
raziskave;
3.3. Jasnost zamisli in kvaliteta ciljev;
3.4. Izvirnost (novost) pričakovanih rezultatov. |
0 – 5 |
ARRS- RPROG-JP-Prijava/20xx, tč. 18, 19 |
|
|
Vrhunska prijava |
4,5 - 5 |
|
|
|
Kakovostna prijava |
3 - 4 |
|
|
|
Manj kakovostna prijava |
0 – 2,5 |
|
Relevantnost in potencialni vpliv prijave |
4 |
4.1. Neposredni pomen za gospodarstvo in družbene dejavnosti (za
posamezno podjetje, za gospodarsko panogo, za več panog, za družbeno
infrastrukturo, za državno upravo, za nastanek novih podjetij, za kulturni
razvoj in ohranjanje nacionalne identitete, za varovanje naravne in
kulturne dediščine...);
4.8. Pomen za razvoj deficitarnih raziskovalnih (pod)področij;
4.16. Potencialni vplivi oziroma učinki rezultatov. |
0 – 5 |
ARRS- RPROG-JP-Prijava/20xx, tč. 18 |
|
|
Vrhunska prijava |
4,5 - 5 |
|
|
|
Kakovostna prijava |
3 - 4 |
|
|
|
Manj kakovostna prijava |
0 – 2,5 |
|
Izvedljivost predloga |
5 |
5.1. Usposobljenost vodje ( vključuje mentorstva in vodenje
raziskovalnih oziroma visokošolskih organizacij, vodenje raziskovalnih
programov in projektov ali vodenje razvojnoraziskovalnih skupin na podjetniški
ravni, državni ravni, na ravni Evropske unije ali mednarodni ravni);
5.2. Primernost načrta dela;
5.3. Primernost izvedljivosti, obsega in trajanja projekta ;
5.4. Primernost sestave tima (inter-disciplinarnost, inter- institucionalnost);
5.5. Razpoložljivost opreme in prostorov;
5.6. Vpetost v programe in projekte. |
0 – 5 |
ARRS- RPROG-JP-Prijava/20xx, tč. 12, 18, 22, 23 |
|
|
Vrhunska prijava |
4,5 - 5 |
|
|
|
Kakovostna prijava |
3- 4 |
|
|
|
Manj kakovostna prijava |
0 – 2,5 |
|
Rezultat dela strokovnega telesa je predlog prednostnega seznama prijav, vključno
s predlogom obdobja trajanja raziskovalnega programa (3 – 6 let ali ukinitev).
III-B. Lestvica za določitev obdobja financiranja
Pri določitvi obdobja financiranja raziskovalnih programov strokovno telo upošteva
enotno lestvico, ki velja za vse vede:
minimum točk |
maksimum točk |
obdobje financiranja |
Razdelitev programov – v skladu s sedmim odstavkom 68. člena pravilnika
o postopkih |
0,00 |
14,00 |
ukinitev - zavrnitev |
nekakovosten program |
14,01 |
16,50 |
3 leta |
manj kakovosten program |
16,51 |
20,75 |
4 leta |
kakovosten program |
20,76 |
22,99 |
5 let |
zelo kakovosten program |
23,00 |
25,00 |
6 let |
vrhunski program |
III-C. Vrednotenje programskih skupin in določitev obsega financiranja
Pri odločanju o financiranju programskih skupin, skladno s 63. in 67. členom
pravilnika o postopkih, ARRS upošteva sredstva za financiranje raziskovalnih programov
v preteklem obdobju, pri čemer se kazalci in merila vrednotijo za obdobje zadnjih
5 let, in sicer:
- dve merili za kriterij raziskovalne uspešnosti raziskovalca oziroma skupine
raziskovalcev:
- relativna citiranost glede na svetovno povprečje za področje, v katerem
programska skupina večinoma objavlja,
- količnik sredstev za raziskovalne projekte in mlade raziskovalce.
Za humanistko se uporabita sledeči merili:
- količnik sredstev za raziskovalne projekte,
- količnik sredstev za mlade raziskovalce.
Pri sredstvih za raziskovalne projekte se upošteva sredstva, preračunana iz ur
iz PRU obrazcev projektov, ki jih je imel posamezni član programske skupine znotraj
RO izvajalk posameznega raziskovalnega programa, pri sredstvih za mlade raziskovalce
pa se upošteva sredstva za tiste mlade raziskovalce, katerim je bil mentor član
posamezne programske skupine v okviru RO izvajalk programov.
- tri relevančna merila za kriterij družbeno-ekonomske oziroma kulturne relevantnosti:
- količnik EU sredstev in sredstev mednarodnega sodelovanja,
- količnik sredstev iz gospodarstva,
- količnik sredstev drugih ministrstev.
Upoštevajo se sredstva iz pozivov za Vpetost članov programskih skupin v projekte
izven okvira financiranja ARRS-A3 za člane posamezne programske skupine v okviru
RO izvajalk programov.
- Po vseh merilih, navedenih v tem odstavku, razen za merilo iz prve alineje
točke a, ARRS raziskovalne programe razdeli po ocenah A, B ali C:
A: vrednost nad povprečjem,
B: vrednost večja kot ½ povprečja in manjša kot povprečje,
C: vrednost manjša kot ½ povprečja.
Za merilo iz prve alineje točke a ARRS raziskovalne programe razdeli po ocenah
A, B ali C:
A: vrednost nad svetovnim povprečjem,
B: vrednost večja kot ½ svetovnega povprečja in manjša kot povprečje,
C: vrednost manjša kot ½ svetovnega povprečja.
Količnik sredstev iz posameznega vira (točka b prejšnjega odstavka) oziroma za
posamezni namen (iz točke a prejšnjega odstavka) se izračuna tako, da se sredstva
deli s sredstvi, ki jih je programska skupina dobila za financiranje raziskovalnega
programa v istem obdobju. Obdobje zajema sredstev za izračun je zadnje petletno
obdobje. Če je celotno obdobje financiranja raziskovalnega programa krajše, se upošteva
ustrezno krajše obdobje. V primeru, da je raziskovalni program v prvem letu financiranja,
se ga ne vrednoti.
Za razdelitev raziskovalnih programov v skupine A, B ali C, razen pri merilu
relativne citiranosti, se uporabi količnik posamezne vede. Količnik vede se določi
tako, da se sredstva članov programskih skupin iz obravnavanega vira na posamezni
vedi deli s sredstvi za raziskovalne programe na posamezni vedi. Pri izračunu se
upošteva obdobje zadnjih 5 let.
Znanstveni svet agencije v skladu s 63. in 67 členom pravilnika o postopkih določi
financiranje raziskovalnih programov tako, da se vsem raziskovalnim programom, ki
imajo vsaj eno oceno A pri znanstvenih merilih in vsaj eno oceno A pri relevančnih
merilih, do izteka pogodbe poveča financiranje do 50 % pogodbene vrednosti v tekočem
letu, vendar ne več kot toliko, da je s povečanjem dosežen količnik vede za drug
znanstveni kriterij (količnik med vsoto sredstev za raziskovalne projekte in sredstev
za mlade raziskovalce), razen tistim raziskovalnim programom, ki imajo oceno A samo
pri merilu relativne citiranosti, katerim se financiranje poveča do 10 % pogodbene
vrednosti v tekočem letu.
Določbe prejšnjega odstavka se uporabljajo pri pozivu na podlagi 63. člena pravilnika
o postopkih in pri ocenjevanju raziskovalnih programov, katerih obdobje financiranja
se izteka (skladno s 67. členom pravilnika o postopkih). V primeru, da razpoložljiva
sredstva ne zadoščajo za celotno možno povečanje, se raziskovalnim programom sredstva
povečajo sorazmerno.
Pri ocenjevanju raziskovalnih programov, katerih obdobje financiranja se izteka
(67. člen pravilnika o postopkih), se obseg sredstev zmanjša pri raziskovalnih programih,
ki nimajo nobene ocene A. Za take programe se financiranje zmanjša za največ 20%,
vendar ne več kot toliko, da je dosežen količnik vede za drugi znanstveni kriterij
(količnik med vsoto sredstev za raziskovalne projekte in sredstev za mlade raziskovalce).
Ne glede na navedeno v prejšnjem odstavku se letni obseg financiranja raziskovalnega
programa lahko zmanjša največ do minimalnega obsega, določenega v tretjem in petem
odstavku 62. člena pravilnika o postopkih (2,5 FTE za JRZ, 1FTE v drugih JRO in
RO s koncesijo in 170 raziskovalnih ur na izvajalca raziskovalnega programa).
Za nove raziskovalne programe se obseg sredstev določi tako, da se povprečni
obseg sredstev, ki so jih predlagani člani programske skupine v zadnjih 5 letih
pred objavo poziva/razpisa pridobili na razpisih za raziskovalne projekte in mlade
raziskovalce, množi s količnikom vede, na katerem se program ocenjuje. Med sredstva,
pridobljena na razpisih za raziskovalne projekte in mlade raziskovalce se štejejo
sredstva, pridobljena v okviru prijavitelja/predlagatelja in izvajalcev raziskovalnega
programa.
Znanstveni svet agencije pri določitvi obsega financiranja za raziskovalne programe
posamezne JRO ugotovi obseg sproščenih sredstev in na podlagi rezultatov vrednotenja
programskih skupin oblikuje skupno lestvico raziskovalnih programov, pri čemer raziskovalne
programe znotraj JRO razdeli v štiri skupine:
- v prvi skupini so raziskovalni programi, ki jim je mogoče povečati obseg
financiranja (dosežejo vsaj eno oceno A pri znanstvenem in vsaj eno oceno A
pri relevančnem kriteriju),
- v drugi skupini so raziskovalni programi, ki ohranijo nespremenjen obseg
financiranja (imajo vsaj eno oceno A pri znanstvenem ali vsaj eno oceno A pri
relevančnem kriteriju),
- v tretji skupini so raziskovalni programi, ki se jim obseg financiranja
zmanjša (nimajo nobene ocene A pri znanstvenem in relevančnem kriteriju),
- v četrti skupini so novi raziskovalni programi.
V okviru posamezne JRO nato Znanstveni svet agencije raziskovalne programe znotraj
vsake skupine skupne lestvice razporedi po padajočem vrstnem redu po skupni oceni
prijave, določeni v skladu s sedmim odstavkom 68. člena pravilnika o postopkih.
Obseg sproščenih sredstev na posamezni JRO nato Znanstveni svet agencije znotraj
JRO razdeli po sledečem vrstnem redu:
- najprej sredstva dodeli raziskovalnim programom iz prve skupine skupne lestvice,
in sicer v obsegu sproščenih sredstev (ta faza ne vključuje morebitnega povečanja
obsega financiranja raziskovalnih programov tega postopka),
- nato sredstva dodeli raziskovalnim programom iz druge skupine skupne lestvice,
- nato sredstva dodeli raziskovalnim programe iz tretje skupine skupne lestvice,
upoštevajoč izvedeno zmanjšanje obsega sredstev,
- ostanek razpoložljivih sredstev dodeli novim raziskovalnim programom, in
sicer po vrstnem redu doseženega števila točk in v obsegu, določenim z metodologijo,
- ostanek razpoložljivih sredstev pri JRO, ki niso prijavile novega raziskovalnega
programa in pri JRO, ki so prijavile nove raziskovalne programe in sredstva
glede na obseg novih raziskovalnih programov ne zadoščajo za odobritev katerega
od njih, dodeli raziskovalnim programom iz prve skupine skupne lestvice, v skladu
z določili metodologije.
Za RO, ki nimajo statusa JRO (v nadaljevanju: RO s koncesijo), se ob upoštevanju
razpoložljivih sredstev razpisa, sproščenih sredstev na RO s koncesijo in prioritetnih
področij, ki jih za razpis z usmeritvami ali sklepom določi minister, pristojen
za znanost, prijave po posamezni vedi razvrsti po točkah skupne ocene prijave.
IV. Sestava programskih skupin
Pri preverjanju pogojev sestave programskih skupin se upoštevajo dosežki vodje
raziskovalnega programa in raziskovalcev (tehnični sodelavci in mladi raziskovalci,
ki sodelujejo na raziskovalnem programu, ne štejejo v kvoto pri preverjanju pogojev).
Programska skupina mora izpolnjevati vsaj enega od naslednjih pogojev, kar velja
za vse vede:
- prvi pogoj: dve tretjini raziskovalcev (vključno z vodjo raziskovalnega
programa) mora izpolnjevati pogoj A' ≥ 25 ali A'' > 0 ali
- drugi pogoj: tri četrtine raziskovalcev (vključno z vodjo raziskovalnega
programa) mora izpolnjevati pogoj A1/2 ≥ 25.
Pri izračunu ustreznega deleža raziskovalcev (dve tretjini oz. tri četrtine),
se število raziskovalcev zaokroži navzdol na celega raziskovalca (primer: programsko
skupino sestavljajo vodja in 6 raziskovalcev; dve tretjini od 7 je 4,66; prvi pogoj
iz prejšnjega odstavka je izpolnjen, če 4 raziskovalci izpolnjujejo navedeni pogoj).
Izpolnjevanje pogoja sestave programske skupine ARRS preveri:
- ob podpisu pogodbe za novo obdobje financiranja raziskovalnega programa,
pri čemer se upošteva sestava programske skupine, navedena v prijavi;
- ob ocenjevanju letnih poročil za preteklo leto financiranja (na sejah znanstveno-raziskovalnih
svetov).
Ob ocenjevanju zaključnih poročil se pogoj sestave programskih skupin ne preverja.
3.
Te spremembe Metodologije ocenjevanja prijav za razpise začnejo veljati naslednji
dan po objavi na spletni strani ARRS.
Št. 6319-2/2013-18
Ljubljana, 30. 3. 2015
Prof. dr. Vito Turk,
predsednik Znanstvenega sveta agencije
Spremembe Metodologije ocenjevanja prijav za razpise so objavljene na spletni
strani ARRS dne 01.04.2015.
|