Razpisi in pozivi

      

Republika Slovenija, Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport in naročniki:

  • Ministrstvo za gospodarstvo,
  • Ministrstvo za kulturo,
  • Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano,
  • Ministrstvo za notranje zadeve,
  • Ministrstvo za obrambo,
  • Ministrstvo za okolje, prostor in energijo
  • Ministrstvo za pravosodje,
  • Ministrstvo za promet,
  • Ministrstvo za zdravje,
  • Ministrstvo za zunanje zadeve,
  • Ministrstvo za informacijsko družbo,
  • Služba Vlade RS za strukturno politiko in regionalni razvoj
  • Državni zbor Republike Slovenije,
  • Državni svet Republike Slovenije,
  • Urad za makroekonomske analize in razvoj na podlagi Zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2003 in 2004 (Ur.l. RS, št.: 118/02),12 in 14. člena Zakona raziskovalno-razvojni dejavnosti (Ur. list RS, št. 96/02), ter na podlagi 11. člena Pravilnika o pogojih in postopkih izbora in financiranja mrežnih raziskovalno-razvojnih programov v okviru Ciljnega raziskovalnega programa za podporo strateškega razvoja Slovenije na posameznih področjih javnega interesa (Ur. List RS št. 46/01), v nadaljevanju »Pravilnik« objavljajo

Javni razpis za izbiro raziskovalno-razvojnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa »KONKURENČNOST SLOVENIJE 2001-2006« v letu 2003
 

I. Ime in sedež naročnikov, uporabnikov proračunskih sredstev:

  • Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport, Trg OF 13, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za gospodarstvo, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za kulturo, Maistrova 10, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Dunajska 56-58, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za notranje zadeve, Štefanova 2, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za obrambo, Kardeljeva ploščad 25, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Dunajska 48, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za pravosodje, Župančičeva 3, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za promet, Langusova 4, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za zdravje, Štefanova 5, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za zunanje zadeve, Prešernova 25, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za informacijsko družbo, Tržaška 21, 1000 Ljubljana
  • Služba vlade RS za strukturno politiko in regionalni razvoj, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana
  • Državni zbor Republike Slovenije, Šubičeva 4, 1000 Ljubljana
  • Državni svet Republike Slovenije, Šubičeva 4, 1000 Ljubljana
  • Urad za makroekonomske analize in razvoj, Gregorčičeva 27, 1000 Ljubljana
     

II. Predmet razpisa

Predmet razpisa je izbira projektov za prednostne raziskovalne tematike Ciljnega raziskovalnega programa (v nadaljevanju: CRP) »Konkurenčnost Slovenije 2001-2006« v letu 2003 na naslednjih težiščih CRP:

  1. KONKURENČNOST GOSPODARSTVA
  2. UČINKOVITOST DRŽAVE IN RAZVOJ DEMOKRACIJE
  3. ČLOVEŠKI VIRI IN SOCIALNA KOHEZIVNOST
  4. GOSPODARSKA INFRASTRUKTURA
  5. URAVNOTEŽEN REGIONALNI IN PROSTORSKI RAZVOJ TER RAZVOJNA VLOGA OKOLJA
  6. CELOSTNI RAZVOJ NA PODROČJU VARNOSTI ŽIVIL, ZDRAVE PREHRANE TER PODEŽELJA
  7. MEDNARODNI ODNOSI IN NACIONALNA VARNOST
  8. NARODNA IDENTITETA, PLURALNOST IN MEDNARODNE INTEGRACIJE
  9. INFORMACIJSKA DRUŽBA (ID)
     

III. Razpisane teme

Prednostne raziskovalne teme, katerih podlago in okvir predstavljajo Izhodišča Ciljnega raziskovalnega programa »Konkurenčnost Slovenije 2001-2006«, so navedene po težiščih in po področjih znotraj posameznega težišča.

Težišče 1- KONKURENČNOST GOSPODARSTVA

Težišče je prednostno namenjeno raziskavam dejavnikov mednarodne konkurenčnosti slovenskega gospodarstva ter raziskavam za pomoč pri oblikovanju in spremljanju učinkovitosti politik države za krepitev mednarodne konkurenčnosti gospodarstva, zlasti na področju podjetništva, krepitve inovacijske sposobnosti ter znanstvene in tehnološke politike, razvoja nove ekonomije, aktivne vključitve slovenskega gospodarstva v spreminjajoče se mednarodno okolje, politike usmerjanja tujih investicij na način generiranja tehnološkega transferja in transferja znanja, fleksibilnosti trga dela, povezave trga dela in socialne kohezije, kreditno-monetarne, davčne, dohodkovne in cenovne politike.

Razpisana področja in teme v okviru težišča so naslednje:

Področje: 1.1. G o s p o d a r s t v o , p o d j e t n i š t v o, e k o n o m s k i o d n o s i s t u j i n o

Raziskovalne teme:

1.1.1 Raziskovalne podlage za pripravo dolgoročne vizije družbenega razvoja

  • Primerjalno analizirati metode in postopke, ki so jih razvojno najuspešnejše države uporabile pri opredeljevanju dolgoročne razvojne vizije, s poudarkom na metodologiji priprave strokovnih izhodišč (sociološke, ekonomske in tehnološke projekcije) in na načinu doseganja družbenega soglasja (vključevanje znanosti, gospodarstva, nevladnih organizacij).
  • Pripraviti metodološka in postopkovna izhodišča za vodenje procesa priprave strategije družbenega razvoja v Sloveniji.

1.1.2. Dolgoročne projekcije ekonomskega razvoja

  • Izdelati metodologijo za dolgoročne projekcije ekonomskega razvoja (do leta 2050), ki bi lahko upoštevale tudi sociološke in tehnološke projekcije.

1.1.3. Slovenski podjetniški observatorij in Globalni podjetniški monitor

Cilji:

  • Zagotoviti kontinuiteto stalnega spremljanja podjetniške konkurenčnosti Slovenije v primerjavi z državami OECD.
  • Zagotoviti statistične in sistemske baze podatkov s področja indikatorjev za spremljanje stanja konkurenčnosti Slovenije napram izbranim državam na ključnih področjih – izobraževanje, trg dela, davčni sistem, transportna infrastruktura, informacijska infrastruktura, energetika, tehnološko okolje, socialna varnost, stanje okolja.
  • Zagotoviti razvojno-raziskovalne podlage za učinkovito odločanje na nacionalnem in lokalnem nivoju o politiki spodbujanja konkurenčnosti.

1.1.4. Spremljanje nacionalne konkurenčnosti

Cilji:

  • Podrobnejše letno spremljanje nacionalne konkurenčnosti na osnovi različnih metodologij (IMD, WEF, EBRD, itd).
  • Letna analiza sprememb konkurenčnosti Slovenije in primerljivih držav na osnovi različnih kompleksnih indeksov.

1.1.5. Priprave in izvedbe poskusne izdelave Turističnih satelitskih računov za Slovenijo (TSA)

Cilji:

  • Oceniti ekonomski obseg in pomen turizma na narodno gospodarstvo po metodologiji Turističnih satelitskih računov.

1.1.6. Strokovna podpora pogajanjem za novo finančno perspektivo EU 2007-2013 in ocena investicijskih potreb Slovenije v obdobju 2007-2014 na posameznih področjih družbenega razvoja kot podlaga za pripravo državnega razvojnega programa in sofinanciranje iz strukturnih skladov in kohezijskega sklada EU.

Cilji:

  • Podpora pogajanjem na področju teritorialne členitve Slovenije na ravni NUTS-2 statistične klasifikacije (simulacije neto finančne pozicije Slovenije glede na različne pogajalske variante, primerjalni prikaz institucionalnih rešitev v drugih državah, ki so v podobni situaciji kot Slovenija).
  • Podpora pogajanjem za novo karto regionalnih državnih pomoči (simulacije in variantni izračuni glede na različne pogajalske variante pri določanju osnovne teritorialne enote in izboru indikatorjev razvitosti, primerjalni prikaz rešitev v drugih relevantnih državah EU).
  • Analizirati posamezne predloge rešitve in podpore pogajanjem na področju reforme strukturne in kohezijske politike EU z vidika njihovega vpliva na Slovenijo (finančni, pravni, organizacijski in drugi institucionalni vidiki reforme).
  • Oceniti investicijske potrebe, upoštevaje državne in regionalne razvojne načrte. - Oceniti možne načine in vire financiranja investicij s posebnim poudarkom na dolžniških koncesijskih virih.

1.1.7. Sodelovanje vladnih in nevladnih organizacij (znanost, gospodarstvo in vlada)

Cilji:

  • Primerjalno analizirati mehanizme za spodbujanje prenosa znanja iz akademske in raziskovalne v gospodarsko sfero, za povečanje absorpcijske zmožnosti gospodarstva za raziskovalno-razvojne rezultate ter za zagotavljanje večje ustreznosti raziskav potrebam konkurenčnosti gospodarstva, s poudarkom na ključnih determinantah, intermediarnih strukturah in razvoju človeških virov.
  • Opredeliti podjetniške pristope ter potencialne vladne ukrepe za spodbujanje inovacijske miselnosti s poudarkom na ukrepih za spodbujanje zasebnih vlaganj v RR.

Področje:

1.2. T e h n o l o š k i    r a z v o j

1.2.1. Opredelitve prioritet raziskav in tehnološkega razvoja

Cilji:

  • Izdelati raziskovalne podlage za srednjeročni (do 2014) in dolgoročni (do 2050) tehnološki razvoj Slovenije (tehnološki foresight).
  • Oceniti raziskovalna težišča in smeri razvoja po vedah in področjih.

Težišče 2 - UČINKOVITOST DRŽAVE IN RAZVOJ DEMOKRACIJE

Težišče je prednostno namenjeno analizam učinkovitosti države glede na učinkovitost zakonodajne, pravosodne in izvršilne oblasti posamezno in glede njihove interakcije. Poleg posameznih vej oblasti se upošteva tudi druge institucije, ki prispevajo k učinkovitosti države, in odnos države do civilne družbe. Analize so namenjene tudi primerjalnim raziskavam učinkovitosti slovenske države z drugimi, identificiranjem področij, kjer Slovenija najbolj zaostaja, ter s predlaganjem in spremljanjem institucionalnih rešitev in ukrepov, ki bi okrepile učinkovitost države, zlasti na področju javne uprave in pravosodja. Težišče je namenjeno tudi raziskavam novih oblik demokracije, partnerstva s civilno družbo in prilagajanja za sodelovanje v demokratičnih inštitucijah EU, ter raziskavam možnosti in pogojev za decentralizacijo Slovenije, za oblikovanje pokrajin ter njihova vloga pri izboljšanju učinkovitosti države. Težišče je namenjeno tudi raziskavam problemov, izzivov in odzivov pri razvijanju odnosov med državo in civilno družbo, pri oblikovanju nacionalnega konsenza o skupnih vrednotah in ciljih, o državljanski odgovornosti in zaupanju državljanov v državne institucije.

Razpisana področja in teme v okviru težišča so naslednje:

Področje: 2.1. J a v n a  i n  d r ž a v n a  u p r a v a

Raziskovalne teme:

2.1.1. Prerez razvoja lokalne samouprave v Sloveniji

Cilji:

  • Analizirati vsebine in oblike participacije občanov, vključno z neposredno demokracijo.
  • Strukturno analizirati lokalne volitve 2002 po spremembah zakona o lokalnih volitvah, s poudarkom na participaciji žensk v organih lokalnih skupnosti, vplivu sprememb določb glede preferenčnega glasovanja in kandidiranju na neodvisnih listah, ter posebni analizi delovanja romskih svetnikov v posameznih občinskih svetih.
  • Analizirati stališča funkcionarjev v občinah o obsegu in vsebini nalog občin. Poudarek bo na analizi vključevanja občin pri pripravi zakonskih in podzakonskih aktov ob upoštevanju stališč občin ter implementacija določb Zakona o državni upravi o strokovni pomoči občinam pri izvrševanju zakonov.
  • Analizirati stališča do decentralizacije s strani nosilcev odločanja v javni sferi in v gospodarstvu.

2.1.2. Pravni vidiki sodelovanja javnosti pri sprejemanju predpisov

Cilj:

  • Proučiti različne pravne oblike sodelovanja javnosti pri sprejemanju predpisov.
  • Primerjalno-pravno proučiti ureditve držav članic EU in predlog nacionalnih rešitev.

2.1.3. Primerjalna in pravna analiza reforme javnih zavodov kot statusne oblike izvajanja negospodarskih javnih služb

Cilji:

  • Proučiti pravne oblike ureditve negospodarskih javnih služb v izbranih evropskih državah.
  • Raziskovalne podpore za izdelavo normativnih izhodišč za modernizacijo Zakona o zavodih.

Področje: 2.2. P r a v o s o d j e  i n  k a z e n s k o – p r o c e s n o  p r a v o

Raziskovalne teme:

2.2.1. Posodobitev in prilagoditev kazenske zakonodaje

Cilji:

  • Zagotoviti kontinuiteto empirične analize poteka in trajanja kazenskih postopkov z opredelitvijo razlogov in ukrepov za pospešitev (na podlagi pregledanih zaključenih kazenskih zadev) in jo nadgraditi z razgovori s sodniki, državnimi tožilci in odvetniki ter oblikovanjem predlogov za izboljšanje določb Zakona o kazenskem postopku.
  • Priprava teoretičnih in primerjalno - pravnih osnov za novo zakonodajo na področju kazenskih postopkov.

Področje: 2.3. R a z v o j  d e m o k r a c i j e

2.3.1. Analiza razvoja slovenskega parlamentarizma – od prvih začetkov do ustanovitve Državnega zbora RS

Cilji:

  • Zgodovinsko analizirati začetke parlamentarizma oziroma predstavniških institucij na slovenskih tleh in kakšen je bil njihov razvoj skozi posamezna zgodovinska obdobja.
  • Funkcionalno in institucionalno analizirati razvoj predstavniških organov skozi čas (primerjalno z načeli sodobnega parlamentarizma).
  • Projekcija razvoja slovenskega parlamentarizma v pogojih članstva v EU in glede na predvidene rešitve v okviru ustavne konvencije EU.

2.3.2. Reforma volilnega sistema za državni svet

Cilji:

  • Analizirati delovanje, institucionalno organiziranost, sestavo in mehanizme odločanja ter oblikovati alternativne predloge za prilagoditev volilnega sistema glede na ugotovljene slabosti.

Področje: 2.4. Mednarodni odnosi

Raziskovalne teme:

2.4.1. Problemi sobivanja na ravni avstrijsko-nemških in slovenskih jezikovnih otokov oziroma posebnosti

Cilj:

  • Poglabljanje poznavanja posameznih posebnih jezikovnih skupin prebivalstva na obeh straneh državne meje z Republiko Avstrijo, ob upoštevanju historičnih, lingvističnih in kulturoloških vidikov.

Težišče 3 - ČLOVEŠKI VIRI IN SOCIALNA KOHEZIVNOST

Težišče je prednostno namenjeno raziskovanju človeškega dejavnika in mehanizmom za ohranjanje in povečevanje socialne kohezivnosti s ciljem, da prispevajo k povečevanju konkurenčnosti Slovenije, zlasti na področjih izobraževanja in usposabljanja, znanosti, športa, zdravja, socialnega razvoja in socialne kohezije ter kulturnega razvoja. Spodbuja povezovanje sektorskih politik države in ukrepov na posamičnih področjih. Raziskave naj bi posebej upoštevale vplive, ki jih ima oziroma jih bo imelo vključevanje Slovenije v Evropsko unijo in usmeritev EU v na znanju temelječe družbe.

Razpisana področja in teme v okviru težišča so naslednje:

Področje: 3.1. I z o b r a ž e v a n j e

Raziskovalne teme: 3.1.1. Zagotavljanje enakih možnosti

Cilji:

  • Analizirati vpliv socialno-ekonomskega položaja družin na zagotavljanje enakih možnosti in pripraviti predloge rešitev.
  • Proučiti vpliv spola na zagotavljanje enakih možnosti.
  • Proučiti prisotnost načela »možnosti izbire« v sistemu vzgoje in izobraževanja in stopnjo usposobljenosti učiteljev in ostalih pedagoških in strokovnih delavcev za uresničevanje temeljnih načel kurikularne diferenciacije iz vidika zagotavljanja enakih možnosti ter oblikovati predloge.
  • Oceniti zagotavljanje enakih možnosti v sistemu vzgoje in izobraževanja v Sloveniji z vidika človekovih pravic.

3.1.2. Dejavniki povečevanja šolske uspešnosti

Cilji:

  • Proučiti oblike in načine komuniciranja otrok v času bivanja v vrtcu, in sicer med otroki in med otroki in vzgojiteljico ter izdelati možne strategije za spodbujanje govornega razvoja v smeri zagotavljanja pogojev za kakovostno komunikacijo v vrtcu.
  • Proučiti vlogo posameznih dejavnikov, ki vplivajo na razvoj bralne pismenosti v šoli in pripraviti možne strategije za učinkovit razvoj bralne pismenosti v šoli.
  • Proučiti vplivanje prikritega kurikula na šolsko uspešnost.
  • Identificirati dejavnike tveganja za razvoj učnih težav v slovenski osnovni šoli in pogostost posameznih vrst težav pri učenju ter izdelati predloge za izboljšanje učinkovitosti obstoječih načinov pomoči.

3.1.3. Vključevanje Romov v sistem vzgoje in izobraževanja z vidika ohranjanja identitete njihove skupnosti

Cilji:

  • Proučiti vloge romskega jezika za uspešnejše vključevanje Romov v sistem vzgoje in izobraževanja.
  • Opredeliti možnih scenarijev za ohranjanje identitete te skupnosti in uspešnejšo vključitev v sistem vzgoje in izobraževanja.

3.1.4. Razvoj modelov poklicne kariere

Cilji:

  • Proučiti dejavnike, ki vplivajo na stanje na področju naravoslovno-tehniškega izobraževanja in izdelati predloge strateških usmeritev za izboljšanje stanja na področju naravoslovno-tehničnega izobraževanja.
  • Opredeliti regulacijske instrumente za usmerjanje in popularizacijo naravoslovnih poklicev.
  • Razviti predlog sistematičnega in transparentnega modela vseživljenskega izobraževanja, ki bo omogočal pregled možnosti pridobivanja znanja.
  • Opredeliti sistem ugotavljanja in potrjevanja znanja v okviru vseživljenjskega učenja tako za posameznike kot za delodajalce.

3.1.5. Spremljanje izobraževanja s kazalniki razvoja

Cilji:

  • Identificirati kazalnike.
  • Zasnovati načine pridobivanja oziroma zajemanja informacij.
  • Zasnovati koncept obdelave podatkov in informacij.
  • Možnosti institucionalne umestitve opredelitve in spremljanja kazalnikov razvoja.

3.2. Področje: Š p o r t

Raziskovalne teme:

3.2.1 Športni turizem

Cilji:

  • Proučiti možnosti koriščenja obstoječe športno rekreacijske infrastrukture v turistične namene.
  • Proučiti možnosti animacije turistov za aktivne počitnice in športno ter rekreativno intenzivne izlete izven kraja stalnega bivališča.

Področje: 3.3. Z d r a v j e  i n  r a z v o j

Raziskovalne teme:

3.3.1. Razvoj in vrednotenje izvajanja ukrepov proti-alkoholne politike

Cilji:

  • Analizirati trende rabe alkohola v luči socialno kulturnih ozadij med različnimi skupinami prebivalstva.
  • Opredeliti metodologije za spremljanje zdravstvenih, socialnih in ekonomskih posledic škodljive rabe alkohola ter opredelitev mednarodno primerljivih zdravstvenih, socialnih in ekonomskih kazalnikov škodljive rabe alkohola ter opredelitev sistema spremljanja omenjenih kazalnikov in poročanja.

Področje: 3.4. S t a n o v a n j e

Raziskovalne teme:

3.4.1. Nabor ukrepov za popestritev ponudbe stanovanj

Cilj:

  • Razvoj modelov popestritve ponudbe stanovanj iz vidika financiranja, ter odzivnosti projektantskega dela na povpraševanje posameznih ciljnih skupin.

Področje: 3.5. K u l t u r a  i n  k u l t u r n i  r a z v o j

Raziskovalne teme:

3.5.1. Ekonomika kulture

Cilj:

  • Opredelitev narodno gospodarskih koristi od javnih vlaganj v kulturo.

Področje: 3.6. Z n a n o s t

Raziskovalne teme:

3.6.1. (Samo)evalvacije Javnih raziskovalnih zavodov

Cilj:

  • Razviti metodološko orodje za (samo)evalvacijo JRZ ter metodološko orodje za nadzorno funkcijo ustanovitelja o učinkovitosti in uspešnosti JRZ.

Težišče 4 - GOSPODARSKA INFRASTRUKTURA

Težišče je prednostno namenjeno raziskavam razvoja gospodarske infrastrukture in njenega vpliva na konkurenčnost Slovenije ter raziskavam za pomoč pri oblikovanju in spremljanju učinkovitosti energetske, komunalne in prometne politike države (deregulacija, privatizacija, cenovna politika). V tem okviru je tudi (tele)komunikacijska infrastruktura ena od osnovnih gospodarskih infrastruktur, ki vpliva in bo vsak dan bolj vplivala na konkurenčnost v svet vključenega gospodarstva. Prednost v težišču imajo teme, ki integrirano obravnavajo sinhroniziran in celovit razvoj vseh delov infrastrukture in njihov pomen za konkurenčnost nacionalnega gospodarstva.

Področje: 4.1. T r a n s p o r t,  p r o m e t n a  i n f r a s t r u k t u r a

Raziskovalne teme:

4.1.1. Analiza eksternih stroškov prometa

Cilj:

  • Ovrednotiti eksterne stroške prometa kot pomemben element za izvajanje prometne politike. Na podlagi pridobljenih podatkov ustrezno ovrednotiti posamezne vplive prometa na okolje in oceniti stroške za posamezno kategorijo vpliva.

Težišče 5 - URAVNOTEŽEN REGIONALNI IN PROSTORSKI RAZVOJ TER RAZVOJNA VLOGA OKOLJA

Težišče Uravnotežen regionalni in prostorski razvoj ter razvojna vloga okolja je prvenstveno namenjeno interdisciplinarnim raziskavam, ki združujejo naslednja področja dejavnosti: regionalni razvoj, prostorski razvoj, okolje, gozdarstvo, monitoring razvoja, regionalni razvoj na področju kulture in revitalizacija kulturne dediščine, in varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami. Interdisciplinarne raziskave nudijo podporo oblikovanju, izvajanju in spremljanju uresničevanja trajnostnega razvoja, in sicer na področju prostorskega, ekonomskega, socialnega in okoljskega ravnanja, z namenom ustvarjanja kakovostnega bivalnega in delovnega okolja, ki bo enakovredno in konkurenčno drugim območjem Evrope.

Izhodiščna dokumenta tega težišča sta Strategija gospodarskega razvoja Slovenije in Državni razvojni progam. Na nivoju vsakega področja dejavnosti, ki je vključeno v težišče imajo pomembno vlogo posamezni razvojni programi, v katerih so opredeljene ciljne usmeritve posameznih dejavnosti.

Razpisana področja in teme v okviru težišča so naslednje:

Področje: 5.1. P r o s t o r s k i  r a z v o j

Raziskovalne teme:

5.1.1 Teoretična izhodišča prostorskega razvoja

Cilji:

  • Oceniti vpliv družbeno ekonomskega razvoja na spremembe v prostoru.
  • Oceniti vlogo mest in drugih naselij v urbanem in podeželskem prostoru.
  • Analizirati ekonomski vidik prostorskih možnosti v procesu usklajevanja razvojnih interesov in varstvenih zahtev.
  • Oblikovanje terminološkega slovarja urejanja prostora.

5.1.2. Prostorska zakonodaja in načrtovanje

Cilji:

  • Analizirati učinkovitost prostorskih ukrepov po novem Zakonu o urejanju prostora (ukrepi priprave, urbanistična pogodba).
  • Možnosti in koncepti sektorskega planiranja in integralno prostorsko planiranje na strateški in izvedbeni ravni.
  • Prostorski vplivi sektorskih politik - pričakovane spremembe prostora in napoved posledične preobrazbe mestnega in podeželskega prostora.
  • Analizirati možnosti uporabe podatkov o gospodarski javni infrastrukturi pri prostorskem načrtovanju.
  • Podrobnejša pravila urejanja prostora.

5.1.3. Prostorska politika

Cilj:

  • Opredeliti območja s skupnimi razvojnimi interesi in določiti natančne usmeritve za njihov prostorski razvoj.
  • Izbor in analiza kriterijev kakovosti bivanja v mestih in naseljih ter priprava ukrepov za njihovo izboljšanje.
  • Analizirati sisteme financiranja komunalne infrastrukture na ravni države in občin z okoljskih, finančnih in razvojnih vidikov.
  • Raziskovalne podlaga za strategijo gradnje stanovanj do leta 2020.
  • Določiti kriterije dobre gradbene prakse na področju tehnične kakovosti stanovanjske gradnje (koncept ocenjevanja stavb v okviru Znaka kakovosti v graditeljstvu).

5.1.4. Zemljiška politika

Cilj:

  • Primerjalna analiza ukrepov zemljiške politike v regiji Alpe Jadran
  • Vrednotenje ekonomskih učinkov projektov lokalne komunalne infrastrukture na razvoj urbanih zemljišč.
  • Raziskovalne podlage za strategijo razvoja komasacij urbanih zemljišč.
  • Regionalna primerjava spreminjanja poselitvene rabe zemljišč med statističnimi regijami v Sloveniji v obdobju 1991-2002.
  • Analiza možnosti uporabe javnih podatkov o nepremičninah kot osnova za oblikovanje zemljiške politike.

Področje: 5.2. V a r s t v o  p r e d  n a r a v n i m i  n e s r e č a m i

Raziskovalne teme: 5.2.1. Oblikovanje scenarijev podnebnih sprememb v Sloveniji

Cilj:

  • Na osnovi razpoložljivih orodij in podatkov izdelati scenarij podnebnih sprememb na območju podnebno raznolike Slovenije. Scenariji se bodo uporabljali pri ocenjevanju podnebno pogojenih naravnih nesreč kot so suša, pozeba, požari v naravi, pomanjkanje pitne vode, ipd. Na ta način izdelati model za ocenjevanje ogroženosti z vremensko pogojenimi naravnimi nesrečami v prihodnosti.

5.2.2 Ocena ogroženosti zaradi zemeljskih plazov

Cilji:

  • Razvoj računalniško podprtega informacijskega sistema o plazovih kot podpora odločitvam pri načrtovanju preventivnih ukrepov, intervencijah in drugih operativnih dejavnostih v primeru proženja plazov.
  • Novelacija baze podatkov GIS_UJME.

5.2.3 Ogroženost s snežnimi plazovi

Cilji:

  • Oblikovati sistem podatkovnih virov o snežnih plazovih v RS.
  • Oceniti ogroženost s snežnimi plazovi v RS in učinkovitosti ukrepov zaščite in reševanja ob povečani ogroženosti s snežnimi plazovi na vzorčni občini Bovec.

Težišče 6 - CELOSTNI RAZVOJ NA PODROČJU VARNOSTI ŽIVIL, ZDRAVE PREHRANE TER RAZVOJA PODEŽELJA

Težišče je prednostno namenjeno raziskavam za spremljanje in oblikovanje celostnega in trajnostnega razvoja kmetijstva ter podeželja z zagotavljanjem pridelave in predelave varne in zdrave hrane. Raziskave naj prispevajo h krepitvi konkurenčnosti celotne agroživilske verige, dvigu blaginje podeželskega prebivalstva, vendar ne na škodo, temveč v podporo dviga kakovosti in varnosti hrane ter zdravja rastlin, živali in ljudi. Podprte so raziskave, ki prispevajo k razvoju novih, okolju in zdravju prijaznih tehnologij, ter k novi organiziranost in k splošnemu in uravnoteženemu dvigu ekonomske učinkovitost kmetijstva in živilsko-predelovalne industrije.

Razpisana področja in teme v okviru težišča so naslednje:

Področje: 6.1. K m e t i j s t v o

Raziskovalne teme:

6.1.1. Konkurenčnost agroživilstva

Cilji:

  • Razviti modele vertikalnih integracij kmetijstva in živilsko-predelovalne industrije.
  • Opredeliti tržne možnosti posebnih kmetijskih pridelkov oziroma živil (geografsko poimenovanje, višja kakovost, tradicionalni ugled).
  • Opredeliti javni interes pri vprašanju ekonomije obsega in lastništva živilsko-predelovalne industrije.
  • Pripraviti koncept informacijskega sistema za živilsko-predelovalno industrijo.
  • Oceniti različne vidike varnosti in zdravje pri delu v kmetijstvu.
  • Ovrednotiti možnosti izkoriščanja proizvodnega potenciala slovenskega kmetijstva ob prevzemu ukrepov SKP (kvote in referenčne količine).
  • Razviti modele ekonomsko učinkovitejše organiziranosti kontrole in proizvodnje v živinoreji.
  • Opredeliti možnosti racionalizacije dela javnih služb v kmetijstvu in gozdarstvu.

6.1.2. Varstvo okolja in pridelava hrane

Cilji:

  • Opredeliti kmetijske in okoljske kazalce izvajanja kmetijsko okoljskih ukrepov.
  • Analizirati obstoječi monitoring na področju stanja okolja, habitatih in biotski raznovrstnosti.
  • Razviti model spremljanje stanja tal, voda, rastlinskih in živalskih vrst za potrebe izvajanja kmetijsko okoljskih ukrepov.
  • Razviti metode in opraviti ocene ekološkega stanja površinskih vodnih teles v skladu z direktivo EU o skupni politiki do voda.
  • Opredeliti stanje ohranjenosti ogroženih kmetijskih habitatov z visoko biotsko raznovrstnostjo.
  • Izdelati predlog kodeksa dobre kmetijske prakse s poudarkom na varovanju tal, podtalnice in zraka ter pridelovanju varne hrane.
  • Ovrednotiti normativni sistem in opredeliti možne javne modele varovanja kmetijskih zemljišč.
  • Problematika sobivanja domačih in divjih živali in predlogi sistemov zaščite.
  • Oceniti vpliv ribogojnic na rečni ekosistem.

6.2. V a r n o s t  h r a n e

Raziskovalne teme:

6.2.1. Zagotavljanje varne in kakovostne hrane ter zdrava prehrana

Cilji:

  • Ovrednotiti kakovost mesa slovenskega porekla z vidika zdrave in okusne hrane
  • Razviti nove preskusne metode za določanje dodatkov v krmi.
  • Razviti nove preskusne metode za določanja potvorb v kmetijskih pridelkih oz. živilih.
  • Ovrednotiti selekcijske programe v reji domačih živali in njihov vpliv na kakovost proizvodov.
  • Oceniti vpliv reje na zdravje domačih živali in kakovost proizvodov.
  • Ovrednotiti prehransko košarico iz vidika javnega zdravja.
  • Razviti tehnologije pridelave in predelave hrane za izboljšanje zdravja ljudi.

Težišče 7 - MEDNARODNI ODNOSI IN NACIONALNA VARNOST

Težišče je prednostno namenjeno raziskavam za oblikovanje in spremljanje mednarodne in varnostne politike, zlasti na področju mednarodnih odnosov in integracij, ter notranje varnosti vključno z obrambo pred naravnimi nesrečami. Namenjeno je tudi raziskavam o povezanosti mednarodnega političnega položaja Slovenije in njene gospodarske konkurenčnosti ter o materialnih in nematerialnih stroških in koristih vključevanja v mednarodne integracije.

Cilji težišča so zato pridobiti informacije, ki bi jih državne institucije lahko uporabile a oblikovanje ustreznih politik pospeševanja konkurenčnosti RS v kontekstu delovanja v mednarodni skupnosti in splošnega zagotavljanja nacionalne varnosti. Glede na to, da nacionalne varnosti ne moremo zagotoviti brez upoštevanja mednarodnega okolja, je izhodiščna strukturiranost ciljev takšna, da na prvo mesto postavlja mednarodne vidike obravnavanih vsebin. Na drugem mestu pa je pomemben tudi obrambno-varnostni vidik.

Razpisana področja in teme v okviru težišča so naslednje:

Področje: 7.1. O b r a m b a

Raziskovalne teme: 7.1.1. Slovenska vojska v mirovnih operacijah - ponovitvena študija

Cilji:

  • Identificirati neskladja med zahtevami mednarodnih varnostnih organizacij ter sposobnostmi Slovenske vojske za sodelovanje v različnih oblikah multilateralnega vojaškega sodelovanja.
  • Oceniti prispevek Slovenske vojske v mednarodnih mirovnih operacijah kot oblike povečevanja mednarodne razpoznavnosti in konkurenčnosti Slovenije v mednarodnih varnostnih organizacijah.
  • Predlagati izhodišča za skupne priprave vseh ustanov slovenske družbe, katerih delo je vsaj delno povezano tudi z mednarodnimi mirovnimi operacijami.
  • Opredeliti koncept informacijskega sistema o sodelovanju Slovenske vojske, Slovenske policije, nevladnih organizacij, ter drugih morebitnih akterjev v mirovnih operacijah.
  • Razviti kriterije, po katerih bi bilo možno meriti uspešnost Slovenske vojske v mirovnih operacijah.
  • Opredeliti pomen različnih motivacijskih dejavnikov za sodelovanje vojakov v mirovnih operacijah, posebej v fazi priprav, v fazi izvajanja operacije, po povratku v domovino, ter ob ponovnem odhodu v mirovno operacijo.
  • Opredeliti potencialne programe reintegracije v delovno in socialno okolje po končani mirovni operaciji.
  • Oceniti potencialni vpliv sodelovanja vojakov in enot Slovenske vojske v mirovnih operacijah na prihodnje rekrutiranje poklicnih vojakov za Slovensko vojsko.

Težišče 8 - NARODNA IDENTITETA, PLURALNOST IN MEDNARODNE INTEGRACIJE

Težišče je prednostno namenjeno raziskavam za oblikovanje in spremljanje ohranjanja nacionalne identitete v multikulturni družbi ob soočanju s procesi evropske integracije in globalizacije. V tem kontekstu se izpostavljajo po eni strani vprašanja manjšin, izseljenstva in migracij, po drugi pa tudi razmerja med tradicionalno kulturo in novimi kulturnimi iniciativami, vezanimi na urbane kulturne prostore.

Razpisana področja in teme v okviru težišča so naslednje:

Področje: 8.1. K u l t u r n a  i n  n a r o d n a  i d e n t i t e t a

Raziskovalne teme

8.1.1. Stanje arhivskega, muzejskega in knjižničnega gradiva pri slovenskih izseljencih po svetu

Cilj:

  • Ugotoviti stanje arhivov, muzejev oziroma knjižnic arhivov med izseljenskimi skupnostmi na terenu.
  • Izdelati raziskovalno podporo pri oblikovanju oziroma ohranjanju in delovanju arhivsko-muzejsko-knjižničnih informacijskih centrov v središčih slovenskega izseljenstva.

8.1.2. Varovanje in inventarizacija kulturne dediščine v zamejstvu

Cilj:

  • Vzpostavitev trajnega sistema varovanja in inventarizacije kulturne dediščine v zamejstvu z vidika pomena obstoja narodne identitete znotraj mednarodnih integracij.

8.1.3. Raziskave romskih narečij za kodifikacijo romskega jezika

Cilj:

  • Razviti metode za kodifikacijo romskega jezika (podlaga za nastanek slovnice in slovarja romskega jezika) in možnost njegovega poučevanja v šolah, zadovoljevanje kulturnih potreb in uresničevanje kulturnih pravic romske skupnosti v RS.

8.1.4 Odnos javnosti do kulture in kulturne ponudbe

Cilj:

  • Javnomnenjska raziskava o odnosu javnosti do kulture in kulturne ponudbe z interpretacijo rezultatov.
  • Opredeliti možnosti vzpostavitve sistema kontinuiranega spremljanja javnega mnenja v zvezi s kulturo in kulturno ponudbo.

8.1.5 Javne radiodifuzne organizacije

Cilj:

  • Primerjalna analiza evropske zakonodaje o javnih radiodifuznih organizacijah z vidika zagotavljanja pluralnosti in neodvisnosti medijev, analiza programske strukture javnih radiodifuznih postaj z vidika zagotavljanja pluralnosti in neodvisnosti medijev.

Težišče 9 - INFORMACIJSKA DRUŽBA

Težišče je prednostno namenjeno raziskavam za spremljanje in predvidevanje razvoja informacijske družbe ter raziskavam za pomoč pri oblikovanju politik za razvoj in obvladovanje informacijske družbe, zlasti na področju infrastrukture in tehnologije, trga dela, izobraževanja in socialne povezanosti, razvoja demokracije, kulture in uprave ter oblikovanja uporabniku prijazne informacijske družbe, ki bo konkurenčna na evropskem in svetovnem trgu. Enakovredno bodo podprte nove tehnološke rešitve v komunikacijskih in informacijskih tehnologijah.

Razpisana področja in teme v okviru težišča so naslednje:

Področje: 9.1. R a z v o j  i n  p r e n o s  t e h n o l o g i j

Raziskovalne teme

9.1.1. Tehnološka infrastruktura s poudarkom na tehnologijah GRID

Cilj:

  • Razviti napredne tehnologije s poudarkom na optimalnem izkoriščanju obstoječih virov (v skladu s prednostnimi opredelitvami raziskovalnega programa EU IST).

9.1.2. Govorne tehnologije

Cilj:

  • Razviti in aplicirati jezikovne vire v elektronski obliki z namenom simultanega prevajanja slovenskega govora v druge jezike.
  • Razviti avtomatsko razpoznavanje in sintezo govora s poudarkom na razvoju in uporabi baz izgovorjav.

9.1.3. Metodologija razvoja integriranih informacijskih rešitev v konvergenčnem okolju

Cilj:

  • Razviti nove metodološke pristope za razvoj integralnih rešitev.

Področje: 9.2. I n f o r m a c i j s k a  p o d p o r a  v s e b i n a m  n a  p o d r o č j u  k u l t u r e

9.2.1. Informatizacija na področju kulturne dediščine

Cilj:

  • Razvoj koncepta e-poslovanja, zbiranje in urejanje podatkov o kulturni dediščini, razvijanje zavesti javnosti.

IV. Pogoji , ki jih morajo izpolnjevati prijavitelji na javni razpis

  1. Na razpis se lahko prijavi pravna ali fizična osebe, ki je vpisana v evidenco Ministrstva za šolstvo, znanost in šport za opravljanje raziskovalne dejavnosti v Republiki Sloveniji ter izpolnjuje pogoje, predpisane z zakonom o raziskovalni dejavnosti in predpisi Ministrstva za šolstvo, znanost in šport

Odgovorni nosilec projekta mora biti zaposlen v organizaciji, ki je prijavitelj projekta in izpolnjevati pogoje za odgovornega nosilca raziskovalnega projekta predpisane z 29. členom Zakona o raziskovalno-razvojni dejavnosti

  1. Prijava na razpis mora vsebovati prijavni obrazec in vse v prijavnem obrazcu navedene samostojne priloge, ki so sestavni del razpisne dokumentacije.

Prijava mora biti usklajena s temeljnimi principi in cilji Ciljnega raziskovalnega programa »Konkurenčnost Slovenije »2001-2006«, določenih v Izhodiščih Ciljnega raziskovalnega programa »Konkurenčnost Slovenije 2001-2006«.

Izhodišča Ciljnega raziskovalnega programa »Konkurenčnost Slovenije 2001-2006« so sestavni del razpisne dokumentacije

  1. V postopku za izbor projektov bodo obravnavane prijave , ki vsebujejo vse z razpisom in obrazci zahtevane podatke in dokazila, ki prispejo na Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport v roku, določenem s tem razpisom.

Nepravočasno in nepravilno označenih prijav komisija za odpiranje ne bo obravnavala in bodo vrnjene prijavitelju.
 

V. Osnovna merila za izbor projektov

Merila za izbor projektov so:

  • Kakovost prijave z vidika splošne kakovosti predloga projekta in projektne skupine: (interdisciplinarnost vsebin raziskovalnega načrta, medinstitucionalno sestavljena projektna skupina, utemeljenost predloga projekta in prikaz uporabnih pričakovanih rezultatov, raziskovalne reference projektne skupine, ter reference skupine glede na njeno učinkovitost pri prenosu in uveljavljanju znanja za gospodarski in družbeni razvoj države).
  • Primernost prijave glede na razpisane teme v okviru posameznih programov:. (skladnost prijave s cilji programa ob upoštevanju dispozicije za posamezno težišče CRP in upoštevanju spremenjenega pomena razvojnih dejavnikov v domačem in mednarodnem okolju).
  • Izvedljivost projekta (časovna opredelitev projekta, stroški projekta, usposobljenost in opremljenost projektne skupine).

Vrednotenje meril je sestavni del projektne dokumentacije.

Prijave bodo ocenjevane s pomočjo ekspertskega sistema v skladu z določili Pravilnika.
 

VI. Okvirna višina sredstev

Okvirna višina sredstev, ki jih za izvajanje izbranih projektov namenja Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport in ostali financerji, je po posameznih težiščih naslednja:

Težišče 1: 176.000.000,00 SIT

  • Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 105.000.000,00 SIT
  • Ministrstvo za gospodarstvo: 58,200.000,00 SIT
  • Služba vlade RS za strukturno politiko in regionalni razvoj: 6.400.000,00 SIT
  • Ministrstvo za promet: 3.200.000,00 SIT
  • Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano: 3.200.000,00 SIT

Težišče 2: 36.650.000,00 SIT

  • Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 16.700.000,00 SIT
  • Ministrstvo za notranje zadeve: 7.250.000,00 SIT
  • Ministrstvo za pravosodje: 9.000.000,00 SIT
  • Državni zbor Republike Slovenije: 2.000.000,00 SIT
  • Državni svet Republike Slovenije: 1.000.000,00 SIT
  • Ministrstvo za zunanje zadeve: 700.000,00 SIT

Težišče 3: 99.750.000,00 SIT

  • Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 90.750.000,00 SIT
  • Ministrstvo za gospodarstvo:1.500.000,00 SIT
  • Ministrstvo za zdravje: 3.000.000,00 SIT
  • Ministrstvo za okolje, prostor in energijo: 2.500.000,00 SIT
  • Ministrstvo za kulturo: 2.000.000,00 SIT

Težišče 4: 28.000.000,00 SIT

  • Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 10.000.000,00 SIT
  • Ministrstvo za okolje, prostor in energijo: 6.000.000,00 SIT
  • Ministrstvo za promet: 12.000.000,00 SIT

Težišče 5: 187.600.000,00 SIT

  • Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 80.000,00 SIT
  • Ministrstvo za okolje, prostor in energijo: 93.600.000,00 SIT
  • Ministrstvo za kulturo: 500.000,00 SIT
  • Ministrstvo za obrambo: 13.500.000,00 SIT

Težišče 6: 200.000.000,00 SIT

  • Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 96.000.000,00 SIT
  • Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano: 100.000.000,00 SIT
  • Ministrstvo za zdravje: 4.000.000,00 SIT

Težišče 7: 13.000.000,00 SIT

  • Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 5.000.000,00 SIT
  • Ministrstvo za obrambo: 8.000.000,00 SIT

Težišče 8: 24.000.000,00 SIT

  • Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 12.000.000,00 SIT
  • Ministrstvo za zunanje zadeve: 5.500.000,00 SIT
  • Ministrstvo za kulturo: 6.500.000,00 SIT

Težišče 9: 129.000.000,00 SIT

  • Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 63.000.000,00 SIT
  • Ministrstvo za informacijsko družbo: 65.000.000,00 SIT
  • Ministrstvo za kulturo: 1.000.000,00 SIT
     

VII. Časovni okvir in roki za izvedbo programa

Projekti se razpisujejo za obdobje od 1.10.2003 do 30.9.2006. Trajanje posameznih projektov bo določeno na podlagi evalvacije prijav.
 

VIII. Rok za predložitev prijav in način predložitve ter opremljenost prijav:

Ne glede na način prenosa morajo prijave prispeti v vložišče Ministrstva za šolstvo, znanost in šport, Trg OF 13, 1000 Ljubljana, najkasneje do ponedeljka, 25.8.2003 do 14. ure.

Prijava mora biti poslana v zaprti ovojnici, na kateri mora biti:

  • vidna označba »Ne odpiraj – Prijava na razpis za izbiro raziskovalno-razvojnih projektov »CRP KS 2001-2006«,
  • naslov Ministrstva za šolstvo, znanost in šport,
  • naslov prijavitelja.
     

IX. Datum odpiranja prijav:

Odpiranje prijav bo 26.8.2003 ob 9.00 v sejni sobi Ministrstva za šolstvo, znanost in šport (III. nadstropje, Trg OF 13, Ljubljana).
 

X. Rok , v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa:

Prijavitelji projektov bodo obveščeni o izbiri v roku 45 dni od zaključka razpisa.
 

XI. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno dokumentacijo:

Razpisno dokumentacijo:

  • prijavni obrazci z navodili za njihovo izpolnjevanje, in priloge:
  • Izhodišča Ciljnega raziskovalnega programa »Konkurenčnost Slovenije »2001-2006« (priloga 1)
  • podrobnejša predstavitev ciljev po posameznih temah priloga 2),
  • vzorec pogodbe (priloga 3)
  • vrednotenje meril (evalvacijski list projektnih prijav)(priloga 4)

dvignejo zainteresirani prijavitelji od dneva objave v Uradnem listu Republike Slovenije do izteka prijavnega roka pri vratarju Ministrstva šolstvo, znanost in šport, Trg OF 13, Ljubljana.

Razpis in razpisna dokumentacija bo od dneva objave razpisa na voljo tudi na spletni strani Ministrstva za šolstvo, znanost in šport: http://www.mszs.si/.

Vse dodatne informacije v zvezi z razpisom dobijo prijavitelji na Ministrstvu za šolstvo, znanost in šport, Trg OF 13, 1000 Ljubljana oz. na telefonu 478-4624 (ga. Aljana Pogačnik).

Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport
dr. Slavko GABER
minister

Ministrstvo za gospodarstvo
dr. Tea PETRIN
ministrica

Ministrstvo za kulturo
Andreja RIHTER
ministrica

Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano
mag. Franc BUT
minister

Ministrstvo za notranje zadeve
dr. Rado BOHINC
minister

Ministrstvo za obrambo
dr. Anton GRIZOLD
minister

Ministrstvo za okolje, prostor in energijo
mag. Janez KOPAČ
minister

Ministrstvo za pravosodje
Ivan BIZJAK
minister

Ministrstvo za promet
Jakob PRESEČNIK
minister

Ministrstvo za zdravje
prof.dr. Dušan KEBER
minister

Ministrstvo za zunanje zadeve
dr. Dimitrij RUPEL
minister

Ministrstvo za informacijsko družbo
dr. Pavle GANTAR
minister

Služba vlade Republike Slovenije za strukturno politiko in regionalni razvoj
mag. Zdenka KOVAČ
ministrica

Državni zbor Republike Slovenije
Jožica VELIŠČEK
generalna sekretarka

Državni svet Republike Slovenije
Primož HAINZ
sekretar

Urad za makroekonomske analize in razvoj
dr. Janez ŠUŠTERŠIČ
direktor

Objavljeno v Uradnem listu RS št. 65/2003, z dne 4.7.2003.

Razpisna dokumentacija:

  • Obrazec CRP-2001-2006/03-1 (doc) (pdf)
  • Obrazec CRP-2001-2006/03-2 (doc) (pdf)
  • Navodila za izpolnjevanje prijave (doc) (pdf)

Priloge:

  • Priloga 1 - Izhodišča ciljnega raziskovalnega programa "Konkurenčnost Slovenije "2001-2006" (doc) (pdf)
  • Priloga 2 - Podrobnejša predstavitev ciljev po posameznih temah (doc) (pdf)
  • Priloga 3 - Vzorec pogodbe (doc) (pdf)
  • Priloga 4 - Vrednotenje meril (evalvacijski list projektnih prijav) (doc) (pdf)