Republika Slovenija, Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport in naročniki:
- Ministrstvo za gospodarstvo,
- Ministrstvo za kulturo,
- Ministrstvo za
kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano,
- Ministrstvo za notranje zadeve,
- Ministrstvo za obrambo,
- Ministrstvo za okolje, prostor in energijo
- Ministrstvo za pravosodje,
- Ministrstvo za promet,
- Ministrstvo za zdravje,
- Ministrstvo za zunanje zadeve,
- Ministrstvo za informacijsko družbo,
- Služba
Vlade RS za strukturno politiko in regionalni razvoj
- Državni zbor Republike
Slovenije,
- Državni svet Republike Slovenije,
- Urad za makroekonomske analize
in razvoj na podlagi Zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto
2003 in 2004 (Ur.l. RS, št.: 118/02),12 in 14. člena Zakona
raziskovalno-razvojni dejavnosti (Ur. list RS, št. 96/02), ter na podlagi 11.
člena Pravilnika o pogojih in postopkih izbora in financiranja mrežnih
raziskovalno-razvojnih programov v okviru Ciljnega raziskovalnega programa za
podporo strateškega razvoja Slovenije na posameznih področjih javnega interesa
(Ur. List RS št. 46/01), v nadaljevanju »Pravilnik« objavljajo
Javni razpis za izbiro raziskovalno-razvojnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa »KONKURENČNOST SLOVENIJE 2001-2006« v letu 2003
I. Ime in sedež naročnikov, uporabnikov proračunskih sredstev:
- Ministrstvo za
šolstvo, znanost in šport, Trg OF 13, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za
gospodarstvo, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za kulturo, Maistrova
10, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Dunajska
56-58, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za notranje zadeve, Štefanova 2, 1000
Ljubljana
- Ministrstvo za obrambo, Kardeljeva ploščad 25, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Dunajska 48, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za pravosodje, Župančičeva 3, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za
promet, Langusova 4, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za zdravje, Štefanova 5, 1000
Ljubljana
- Ministrstvo za zunanje zadeve, Prešernova 25, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za informacijsko družbo, Tržaška 21, 1000 Ljubljana
- Služba vlade
RS za strukturno politiko in regionalni razvoj, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana
- Državni zbor Republike Slovenije, Šubičeva 4, 1000 Ljubljana
- Državni svet
Republike Slovenije, Šubičeva 4, 1000 Ljubljana
- Urad za makroekonomske analize
in razvoj, Gregorčičeva 27, 1000 Ljubljana
II. Predmet razpisa
Predmet razpisa je izbira projektov za prednostne
raziskovalne tematike Ciljnega raziskovalnega programa (v nadaljevanju: CRP)
»Konkurenčnost Slovenije 2001-2006« v letu 2003 na naslednjih težiščih CRP:
- KONKURENČNOST GOSPODARSTVA
- UČINKOVITOST DRŽAVE IN RAZVOJ DEMOKRACIJE
- ČLOVEŠKI VIRI IN SOCIALNA KOHEZIVNOST
- GOSPODARSKA INFRASTRUKTURA
- URAVNOTEŽEN REGIONALNI IN PROSTORSKI RAZVOJ TER RAZVOJNA VLOGA OKOLJA
- CELOSTNI RAZVOJ NA PODROČJU VARNOSTI ŽIVIL, ZDRAVE PREHRANE TER PODEŽELJA
- MEDNARODNI ODNOSI IN NACIONALNA VARNOST
- NARODNA IDENTITETA, PLURALNOST IN
MEDNARODNE INTEGRACIJE
- INFORMACIJSKA DRUŽBA (ID)
III. Razpisane teme
Prednostne raziskovalne teme, katerih podlago in okvir
predstavljajo Izhodišča Ciljnega raziskovalnega programa »Konkurenčnost
Slovenije 2001-2006«, so navedene po težiščih in po področjih znotraj
posameznega težišča.
Težišče 1- KONKURENČNOST GOSPODARSTVA
Težišče je prednostno namenjeno
raziskavam dejavnikov mednarodne konkurenčnosti slovenskega gospodarstva ter
raziskavam za pomoč pri oblikovanju in spremljanju učinkovitosti politik države
za krepitev mednarodne konkurenčnosti gospodarstva, zlasti na področju
podjetništva, krepitve inovacijske sposobnosti ter znanstvene in tehnološke
politike, razvoja nove ekonomije, aktivne vključitve slovenskega gospodarstva v
spreminjajoče se mednarodno okolje, politike usmerjanja tujih investicij na
način generiranja tehnološkega transferja in transferja znanja, fleksibilnosti
trga dela, povezave trga dela in socialne kohezije, kreditno-monetarne, davčne,
dohodkovne in cenovne politike.
Razpisana področja in teme v okviru težišča so naslednje:
Področje: 1.1. G o s p o d a r s t v o , p o d j e t n i š t v o, e k o n o m
s k i o d n o s i s t u j i n o
Raziskovalne teme:
1.1.1 Raziskovalne podlage za pripravo dolgoročne vizije družbenega razvoja
- Primerjalno analizirati metode in postopke, ki so jih razvojno najuspešnejše
države uporabile pri opredeljevanju dolgoročne razvojne vizije, s poudarkom na
metodologiji priprave strokovnih izhodišč (sociološke, ekonomske in tehnološke
projekcije) in na načinu doseganja družbenega soglasja (vključevanje znanosti,
gospodarstva, nevladnih organizacij).
- Pripraviti metodološka in postopkovna
izhodišča za vodenje procesa priprave strategije družbenega razvoja v Sloveniji.
1.1.2. Dolgoročne projekcije ekonomskega razvoja
- Izdelati metodologijo za
dolgoročne projekcije ekonomskega razvoja (do leta 2050), ki bi lahko upoštevale
tudi sociološke in tehnološke projekcije.
1.1.3. Slovenski podjetniški observatorij in Globalni podjetniški monitor
Cilji:
- Zagotoviti kontinuiteto stalnega spremljanja podjetniške konkurenčnosti
Slovenije v primerjavi z državami OECD.
- Zagotoviti statistične in sistemske
baze podatkov s področja indikatorjev za spremljanje stanja konkurenčnosti
Slovenije napram izbranim državam na ključnih področjih – izobraževanje, trg
dela, davčni sistem, transportna infrastruktura, informacijska infrastruktura,
energetika, tehnološko okolje, socialna varnost, stanje okolja.
- Zagotoviti
razvojno-raziskovalne podlage za učinkovito odločanje na nacionalnem in lokalnem
nivoju o politiki spodbujanja konkurenčnosti.
1.1.4. Spremljanje nacionalne konkurenčnosti
Cilji:
- Podrobnejše letno
spremljanje nacionalne konkurenčnosti na osnovi različnih metodologij (IMD, WEF,
EBRD, itd).
- Letna analiza sprememb konkurenčnosti Slovenije in primerljivih
držav na osnovi različnih kompleksnih indeksov.
1.1.5. Priprave in izvedbe poskusne izdelave Turističnih satelitskih računov
za Slovenijo (TSA)
Cilji:
- Oceniti ekonomski obseg in pomen turizma na narodno
gospodarstvo po metodologiji Turističnih satelitskih računov.
1.1.6. Strokovna podpora pogajanjem za novo finančno perspektivo EU 2007-2013
in ocena investicijskih potreb Slovenije v obdobju 2007-2014 na posameznih
področjih družbenega razvoja kot podlaga za pripravo državnega razvojnega
programa in sofinanciranje iz strukturnih skladov in kohezijskega sklada EU.
Cilji:
- Podpora pogajanjem na področju teritorialne členitve Slovenije na ravni NUTS-2 statistične klasifikacije (simulacije neto finančne pozicije Slovenije
glede na različne pogajalske variante, primerjalni prikaz institucionalnih
rešitev v drugih državah, ki so v podobni situaciji kot Slovenija).
- Podpora
pogajanjem za novo karto regionalnih državnih pomoči (simulacije in variantni
izračuni glede na različne pogajalske variante pri določanju osnovne
teritorialne enote in izboru indikatorjev razvitosti, primerjalni prikaz rešitev
v drugih relevantnih državah EU).
- Analizirati posamezne predloge rešitve in
podpore pogajanjem na področju reforme strukturne in kohezijske politike EU z
vidika njihovega vpliva na Slovenijo (finančni, pravni, organizacijski in drugi
institucionalni vidiki reforme).
- Oceniti investicijske potrebe, upoštevaje
državne in regionalne razvojne načrte. - Oceniti možne načine in vire
financiranja investicij s posebnim poudarkom na dolžniških koncesijskih virih.
1.1.7. Sodelovanje vladnih in nevladnih organizacij (znanost, gospodarstvo in
vlada)
Cilji:
- Primerjalno analizirati mehanizme za spodbujanje prenosa znanja
iz akademske in raziskovalne v gospodarsko sfero, za povečanje absorpcijske
zmožnosti gospodarstva za raziskovalno-razvojne rezultate ter za zagotavljanje
večje ustreznosti raziskav potrebam konkurenčnosti gospodarstva, s poudarkom na
ključnih determinantah, intermediarnih strukturah in razvoju človeških virov.
- Opredeliti podjetniške pristope ter potencialne vladne ukrepe za spodbujanje
inovacijske miselnosti s poudarkom na ukrepih za spodbujanje zasebnih vlaganj v RR.
Področje:
1.2. T e h n o l o š k i r a z v o j
1.2.1. Opredelitve prioritet raziskav in tehnološkega razvoja
Cilji:
- Izdelati raziskovalne podlage za srednjeročni (do 2014) in dolgoročni (do 2050)
tehnološki razvoj Slovenije (tehnološki foresight).
- Oceniti raziskovalna
težišča in smeri razvoja po vedah in področjih.
Težišče 2 - UČINKOVITOST DRŽAVE IN RAZVOJ DEMOKRACIJE
Težišče je prednostno namenjeno analizam učinkovitosti države glede na
učinkovitost zakonodajne, pravosodne in izvršilne oblasti posamezno in glede
njihove interakcije. Poleg posameznih vej oblasti se upošteva tudi druge
institucije, ki prispevajo k učinkovitosti države, in odnos države do civilne
družbe. Analize so namenjene tudi primerjalnim raziskavam učinkovitosti
slovenske države z drugimi, identificiranjem področij, kjer Slovenija najbolj
zaostaja, ter s predlaganjem in spremljanjem institucionalnih rešitev in
ukrepov, ki bi okrepile učinkovitost države, zlasti na področju javne uprave in
pravosodja. Težišče je namenjeno tudi raziskavam novih oblik demokracije,
partnerstva s civilno družbo in prilagajanja za sodelovanje v demokratičnih
inštitucijah EU, ter raziskavam možnosti in pogojev za decentralizacijo
Slovenije, za oblikovanje pokrajin ter njihova vloga pri izboljšanju
učinkovitosti države. Težišče je namenjeno tudi raziskavam problemov, izzivov in
odzivov pri razvijanju odnosov med državo in civilno družbo, pri oblikovanju
nacionalnega konsenza o skupnih vrednotah in ciljih, o državljanski odgovornosti
in zaupanju državljanov v državne institucije.
Razpisana področja in teme v okviru težišča so naslednje:
Področje: 2.1. J a v n a i n d r ž a v n a u p r a v a
Raziskovalne teme:
2.1.1. Prerez razvoja lokalne samouprave v Sloveniji
Cilji:
- Analizirati vsebine in oblike participacije občanov, vključno z
neposredno demokracijo.
- Strukturno analizirati lokalne volitve 2002 po
spremembah zakona o lokalnih volitvah, s poudarkom na participaciji žensk v
organih lokalnih skupnosti, vplivu sprememb določb glede preferenčnega
glasovanja in kandidiranju na neodvisnih listah, ter posebni analizi delovanja
romskih svetnikov v posameznih občinskih svetih.
- Analizirati stališča
funkcionarjev v občinah o obsegu in vsebini nalog občin. Poudarek bo na analizi
vključevanja občin pri pripravi zakonskih in podzakonskih aktov ob upoštevanju
stališč občin ter implementacija določb Zakona o državni upravi o strokovni
pomoči občinam pri izvrševanju zakonov.
- Analizirati stališča do
decentralizacije s strani nosilcev odločanja v javni sferi in v gospodarstvu.
2.1.2. Pravni vidiki sodelovanja javnosti pri sprejemanju predpisov
Cilj:
- Proučiti različne pravne oblike sodelovanja javnosti pri sprejemanju predpisov.
- Primerjalno-pravno proučiti ureditve držav članic EU in predlog nacionalnih
rešitev.
2.1.3. Primerjalna in pravna analiza reforme javnih zavodov kot statusne
oblike izvajanja negospodarskih javnih služb
Cilji:
- Proučiti pravne oblike
ureditve negospodarskih javnih služb v izbranih evropskih državah.
- Raziskovalne podpore za izdelavo normativnih izhodišč za modernizacijo Zakona o
zavodih.
Področje: 2.2. P r a v o s o d j e i n k a z e n s k o – p r o c e s n o p r
a v o
Raziskovalne teme:
2.2.1. Posodobitev in prilagoditev kazenske zakonodaje
Cilji:
- Zagotoviti
kontinuiteto empirične analize poteka in trajanja kazenskih postopkov z
opredelitvijo razlogov in ukrepov za pospešitev (na podlagi pregledanih
zaključenih kazenskih zadev) in jo nadgraditi z razgovori s sodniki, državnimi
tožilci in odvetniki ter oblikovanjem predlogov za izboljšanje določb Zakona o
kazenskem postopku.
- Priprava teoretičnih in primerjalno - pravnih osnov za
novo zakonodajo na področju kazenskih postopkov.
Področje: 2.3. R a z v o j d e m o k r a c i j e
2.3.1. Analiza razvoja slovenskega parlamentarizma – od prvih začetkov do
ustanovitve Državnega zbora RS
Cilji:
- Zgodovinsko analizirati začetke
parlamentarizma oziroma predstavniških institucij na slovenskih tleh in kakšen
je bil njihov razvoj skozi posamezna zgodovinska obdobja.
- Funkcionalno in
institucionalno analizirati razvoj predstavniških organov skozi čas (primerjalno
z načeli sodobnega parlamentarizma).
- Projekcija razvoja slovenskega
parlamentarizma v pogojih članstva v EU in glede na predvidene rešitve v okviru
ustavne konvencije EU.
2.3.2. Reforma volilnega sistema za državni svet
Cilji:
- Analizirati delovanje, institucionalno organiziranost, sestavo in
mehanizme odločanja ter oblikovati alternativne predloge za prilagoditev
volilnega sistema glede na ugotovljene slabosti.
Področje: 2.4. Mednarodni odnosi
Raziskovalne teme:
2.4.1. Problemi sobivanja na ravni avstrijsko-nemških in slovenskih
jezikovnih otokov oziroma posebnosti
Cilj:
- Poglabljanje poznavanja posameznih
posebnih jezikovnih skupin prebivalstva na obeh straneh državne meje z Republiko
Avstrijo, ob upoštevanju historičnih, lingvističnih in kulturoloških vidikov.
Težišče 3 - ČLOVEŠKI VIRI IN SOCIALNA KOHEZIVNOST
Težišče je prednostno namenjeno raziskovanju človeškega dejavnika in
mehanizmom za ohranjanje in povečevanje socialne kohezivnosti s ciljem, da
prispevajo k povečevanju konkurenčnosti Slovenije, zlasti na področjih
izobraževanja in usposabljanja, znanosti, športa, zdravja, socialnega razvoja in
socialne kohezije ter kulturnega razvoja. Spodbuja povezovanje sektorskih
politik države in ukrepov na posamičnih področjih. Raziskave naj bi posebej
upoštevale vplive, ki jih ima oziroma jih bo imelo vključevanje Slovenije v
Evropsko unijo in usmeritev EU v na znanju temelječe družbe.
Razpisana področja in teme v okviru težišča so naslednje:
Področje: 3.1. I z o b r a ž e v a n j e
Raziskovalne teme: 3.1.1. Zagotavljanje enakih možnosti
Cilji:
- Analizirati
vpliv socialno-ekonomskega položaja družin na zagotavljanje enakih možnosti in
pripraviti predloge rešitev.
- Proučiti vpliv spola na zagotavljanje enakih
možnosti.
- Proučiti prisotnost načela »možnosti izbire« v sistemu vzgoje in
izobraževanja in stopnjo usposobljenosti učiteljev in ostalih pedagoških in
strokovnih delavcev za uresničevanje temeljnih načel kurikularne diferenciacije
iz vidika zagotavljanja enakih možnosti ter oblikovati predloge.
- Oceniti
zagotavljanje enakih možnosti v sistemu vzgoje in izobraževanja v Sloveniji z
vidika človekovih pravic.
3.1.2. Dejavniki povečevanja šolske uspešnosti
Cilji:
- Proučiti oblike in
načine komuniciranja otrok v času bivanja v vrtcu, in sicer med otroki in med
otroki in vzgojiteljico ter izdelati možne strategije za spodbujanje govornega
razvoja v smeri zagotavljanja pogojev za kakovostno komunikacijo v vrtcu.
- Proučiti vlogo posameznih dejavnikov, ki vplivajo na razvoj bralne pismenosti v
šoli in pripraviti možne strategije za učinkovit razvoj bralne pismenosti v
šoli.
- Proučiti vplivanje prikritega kurikula na šolsko uspešnost.
- Identificirati dejavnike tveganja za razvoj učnih težav v slovenski osnovni šoli
in pogostost posameznih vrst težav pri učenju ter izdelati predloge za
izboljšanje učinkovitosti obstoječih načinov pomoči.
3.1.3. Vključevanje Romov v sistem vzgoje in izobraževanja z vidika
ohranjanja identitete njihove skupnosti
Cilji:
- Proučiti vloge romskega jezika za uspešnejše vključevanje Romov v sistem
vzgoje in izobraževanja.
- Opredeliti možnih scenarijev za ohranjanje identitete
te skupnosti in uspešnejšo vključitev v sistem vzgoje in izobraževanja.
3.1.4. Razvoj modelov poklicne kariere
Cilji:
- Proučiti dejavnike, ki
vplivajo na stanje na področju naravoslovno-tehniškega izobraževanja in izdelati
predloge strateških usmeritev za izboljšanje stanja na področju
naravoslovno-tehničnega izobraževanja.
- Opredeliti regulacijske instrumente za
usmerjanje in popularizacijo naravoslovnih poklicev.
- Razviti predlog
sistematičnega in transparentnega modela vseživljenskega izobraževanja, ki bo
omogočal pregled možnosti pridobivanja znanja.
- Opredeliti sistem ugotavljanja
in potrjevanja znanja v okviru vseživljenjskega učenja tako za posameznike kot
za delodajalce.
3.1.5. Spremljanje izobraževanja s kazalniki razvoja
Cilji:
- Identificirati
kazalnike.
- Zasnovati načine pridobivanja oziroma zajemanja informacij.
- Zasnovati koncept obdelave podatkov in informacij.
- Možnosti institucionalne
umestitve opredelitve in spremljanja kazalnikov razvoja.
3.2. Področje: Š p o r t
Raziskovalne teme:
3.2.1 Športni turizem
Cilji:
- Proučiti možnosti koriščenja obstoječe športno rekreacijske infrastrukture
v turistične namene.
- Proučiti možnosti animacije turistov za aktivne počitnice
in športno ter rekreativno intenzivne izlete izven kraja stalnega bivališča.
Področje: 3.3. Z d r a v j e i n r a z v o j
Raziskovalne teme:
3.3.1. Razvoj in vrednotenje izvajanja ukrepov proti-alkoholne politike
Cilji:
- Analizirati trende rabe alkohola v luči socialno kulturnih ozadij med
različnimi skupinami prebivalstva.
- Opredeliti metodologije za spremljanje
zdravstvenih, socialnih in ekonomskih posledic škodljive rabe alkohola ter
opredelitev mednarodno primerljivih zdravstvenih, socialnih in ekonomskih
kazalnikov škodljive rabe alkohola ter opredelitev sistema spremljanja omenjenih
kazalnikov in poročanja.
Področje: 3.4. S t a n o v a n j e
Raziskovalne teme:
3.4.1. Nabor ukrepov za popestritev ponudbe stanovanj
Cilj:
- Razvoj modelov
popestritve ponudbe stanovanj iz vidika financiranja, ter odzivnosti
projektantskega dela na povpraševanje posameznih ciljnih skupin.
Področje: 3.5. K u l t u r a i n k u l t u r n i r a z v o j
Raziskovalne teme:
3.5.1. Ekonomika kulture
Cilj:
- Opredelitev narodno gospodarskih koristi od
javnih vlaganj v kulturo.
Področje: 3.6. Z n a n o s t
Raziskovalne teme:
3.6.1. (Samo)evalvacije Javnih raziskovalnih zavodov
Cilj:
- Razviti
metodološko orodje za (samo)evalvacijo JRZ ter metodološko orodje za nadzorno
funkcijo ustanovitelja o učinkovitosti in uspešnosti JRZ.
Težišče 4 - GOSPODARSKA INFRASTRUKTURA
Težišče je prednostno namenjeno
raziskavam razvoja gospodarske infrastrukture in njenega vpliva na konkurenčnost
Slovenije ter raziskavam za pomoč pri oblikovanju in spremljanju učinkovitosti
energetske, komunalne in prometne politike države (deregulacija, privatizacija,
cenovna politika). V tem okviru je tudi (tele)komunikacijska infrastruktura ena
od osnovnih gospodarskih infrastruktur, ki vpliva in bo vsak dan bolj vplivala
na konkurenčnost v svet vključenega gospodarstva. Prednost v težišču imajo teme,
ki integrirano obravnavajo sinhroniziran in celovit razvoj vseh delov
infrastrukture in njihov pomen za konkurenčnost nacionalnega gospodarstva.
Področje: 4.1. T r a n s p o r t, p r o m e t n a i n f r a s t r u k t u r a
Raziskovalne teme:
4.1.1. Analiza eksternih stroškov prometa
Cilj:
- Ovrednotiti eksterne
stroške prometa kot pomemben element za izvajanje prometne politike. Na podlagi
pridobljenih podatkov ustrezno ovrednotiti posamezne vplive prometa na okolje in
oceniti stroške za posamezno kategorijo vpliva.
Težišče 5 - URAVNOTEŽEN REGIONALNI IN PROSTORSKI RAZVOJ TER RAZVOJNA VLOGA
OKOLJA
Težišče Uravnotežen regionalni in prostorski razvoj ter razvojna vloga
okolja je prvenstveno namenjeno interdisciplinarnim raziskavam, ki združujejo
naslednja področja dejavnosti: regionalni razvoj, prostorski razvoj, okolje,
gozdarstvo, monitoring razvoja, regionalni razvoj na področju kulture in
revitalizacija kulturne dediščine, in varstvo pred naravnimi in drugimi
nesrečami. Interdisciplinarne raziskave nudijo podporo oblikovanju, izvajanju in
spremljanju uresničevanja trajnostnega razvoja, in sicer na področju
prostorskega, ekonomskega, socialnega in okoljskega ravnanja, z namenom
ustvarjanja kakovostnega bivalnega in delovnega okolja, ki bo enakovredno in
konkurenčno drugim območjem Evrope.
Izhodiščna dokumenta tega težišča sta Strategija gospodarskega razvoja
Slovenije in Državni razvojni progam. Na nivoju vsakega področja dejavnosti, ki
je vključeno v težišče imajo pomembno vlogo posamezni razvojni programi, v
katerih so opredeljene ciljne usmeritve posameznih dejavnosti.
Razpisana področja in teme v okviru težišča so naslednje:
Področje: 5.1. P r o s t o r s k i r a z v o j
Raziskovalne teme:
5.1.1 Teoretična izhodišča prostorskega razvoja
Cilji:
- Oceniti vpliv
družbeno ekonomskega razvoja na spremembe v prostoru.
- Oceniti vlogo mest in
drugih naselij v urbanem in podeželskem prostoru.
- Analizirati ekonomski vidik
prostorskih možnosti v procesu usklajevanja razvojnih interesov in varstvenih
zahtev.
- Oblikovanje terminološkega slovarja urejanja prostora.
5.1.2. Prostorska zakonodaja in načrtovanje
Cilji:
- Analizirati učinkovitost
prostorskih ukrepov po novem Zakonu o urejanju prostora (ukrepi priprave,
urbanistična pogodba).
- Možnosti in koncepti sektorskega planiranja in
integralno prostorsko planiranje na strateški in izvedbeni ravni.
- Prostorski
vplivi sektorskih politik - pričakovane spremembe prostora in napoved posledične
preobrazbe mestnega in podeželskega prostora.
- Analizirati možnosti uporabe
podatkov o gospodarski javni infrastrukturi pri prostorskem načrtovanju.
- Podrobnejša pravila urejanja prostora.
5.1.3. Prostorska politika
Cilj:
- Opredeliti območja s skupnimi razvojnimi interesi in določiti
natančne usmeritve za njihov prostorski razvoj.
- Izbor in analiza kriterijev
kakovosti bivanja v mestih in naseljih ter priprava ukrepov za njihovo
izboljšanje.
- Analizirati sisteme financiranja komunalne infrastrukture na
ravni države in občin z okoljskih, finančnih in razvojnih vidikov.
- Raziskovalne podlaga za strategijo gradnje stanovanj do leta 2020.
- Določiti
kriterije dobre gradbene prakse na področju tehnične kakovosti stanovanjske
gradnje (koncept ocenjevanja stavb v okviru Znaka kakovosti v graditeljstvu).
5.1.4. Zemljiška politika
Cilj:
- Primerjalna analiza ukrepov zemljiške
politike v regiji Alpe Jadran
- Vrednotenje ekonomskih učinkov projektov lokalne
komunalne infrastrukture na razvoj urbanih zemljišč.
- Raziskovalne podlage za
strategijo razvoja komasacij urbanih zemljišč.
- Regionalna primerjava
spreminjanja poselitvene rabe zemljišč med statističnimi regijami v Sloveniji v
obdobju 1991-2002.
- Analiza možnosti uporabe javnih podatkov o nepremičninah
kot osnova za oblikovanje zemljiške politike.
Področje: 5.2. V a r s t v o p r e d n a r a v n i m i n e s r e č a m i
Raziskovalne teme: 5.2.1. Oblikovanje scenarijev podnebnih sprememb v
Sloveniji
Cilj:
- Na osnovi razpoložljivih orodij in podatkov izdelati scenarij
podnebnih sprememb na območju podnebno raznolike Slovenije. Scenariji se bodo
uporabljali pri ocenjevanju podnebno pogojenih naravnih nesreč kot so suša,
pozeba, požari v naravi, pomanjkanje pitne vode, ipd. Na ta način izdelati model
za ocenjevanje ogroženosti z vremensko pogojenimi naravnimi nesrečami v
prihodnosti.
5.2.2 Ocena ogroženosti zaradi zemeljskih plazov
Cilji:
- Razvoj računalniško podprtega informacijskega sistema o plazovih kot
podpora odločitvam pri načrtovanju preventivnih ukrepov, intervencijah in
drugih operativnih dejavnostih v primeru proženja plazov.
- Novelacija baze podatkov GIS_UJME.
5.2.3 Ogroženost s snežnimi plazovi
Cilji:
- Oblikovati sistem podatkovnih
virov o snežnih plazovih v RS.
- Oceniti ogroženost s snežnimi plazovi v RS in
učinkovitosti ukrepov zaščite in reševanja ob povečani ogroženosti s snežnimi
plazovi na vzorčni občini Bovec.
Težišče 6 - CELOSTNI RAZVOJ NA PODROČJU VARNOSTI ŽIVIL, ZDRAVE PREHRANE TER
RAZVOJA PODEŽELJA
Težišče je prednostno namenjeno raziskavam za spremljanje in
oblikovanje celostnega in trajnostnega razvoja kmetijstva ter podeželja z
zagotavljanjem pridelave in predelave varne in zdrave hrane. Raziskave naj
prispevajo h krepitvi konkurenčnosti celotne agroživilske verige, dvigu blaginje
podeželskega prebivalstva, vendar ne na škodo, temveč v podporo dviga kakovosti
in varnosti hrane ter zdravja rastlin, živali in ljudi. Podprte so raziskave, ki
prispevajo k razvoju novih, okolju in zdravju prijaznih tehnologij, ter k novi
organiziranost in k splošnemu in uravnoteženemu dvigu ekonomske učinkovitost
kmetijstva in živilsko-predelovalne industrije.
Razpisana področja in teme v okviru težišča so naslednje:
Področje: 6.1. K m e t i j s t v o
Raziskovalne teme:
6.1.1. Konkurenčnost agroživilstva
Cilji:
- Razviti modele vertikalnih
integracij kmetijstva in živilsko-predelovalne industrije.
- Opredeliti tržne
možnosti posebnih kmetijskih pridelkov oziroma živil (geografsko poimenovanje,
višja kakovost, tradicionalni ugled).
- Opredeliti javni interes pri vprašanju
ekonomije obsega in lastništva živilsko-predelovalne industrije.
- Pripraviti
koncept informacijskega sistema za živilsko-predelovalno industrijo.
- Oceniti
različne vidike varnosti in zdravje pri delu v kmetijstvu.
- Ovrednotiti
možnosti izkoriščanja proizvodnega potenciala slovenskega kmetijstva ob prevzemu
ukrepov SKP (kvote in referenčne količine).
- Razviti modele ekonomsko
učinkovitejše organiziranosti kontrole in proizvodnje v živinoreji.
- Opredeliti
možnosti racionalizacije dela javnih služb v kmetijstvu in gozdarstvu.
6.1.2. Varstvo okolja in pridelava hrane
Cilji:
- Opredeliti kmetijske in okoljske kazalce izvajanja kmetijsko okoljskih ukrepov.
- Analizirati obstoječi monitoring na področju stanja okolja, habitatih in biotski raznovrstnosti.
- Razviti model spremljanje stanja tal, voda, rastlinskih in živalskih vrst za
potrebe izvajanja kmetijsko okoljskih ukrepov.
- Razviti metode in opraviti
ocene ekološkega stanja površinskih vodnih teles v skladu z direktivo EU o
skupni politiki do voda.
- Opredeliti stanje ohranjenosti ogroženih kmetijskih habitatov z visoko biotsko raznovrstnostjo.
- Izdelati predlog kodeksa dobre
kmetijske prakse s poudarkom na varovanju tal, podtalnice in zraka ter
pridelovanju varne hrane.
- Ovrednotiti normativni sistem in opredeliti možne
javne modele varovanja kmetijskih zemljišč.
- Problematika sobivanja domačih in
divjih živali in predlogi sistemov zaščite.
- Oceniti vpliv ribogojnic na rečni
ekosistem.
6.2. V a r n o s t h r a n e
Raziskovalne teme:
6.2.1. Zagotavljanje varne in kakovostne hrane ter zdrava prehrana
Cilji:
- Ovrednotiti kakovost mesa slovenskega porekla z vidika zdrave in okusne hrane
- Razviti nove preskusne metode za določanje dodatkov v krmi.
- Razviti nove
preskusne metode za določanja potvorb v kmetijskih pridelkih oz. živilih.
- Ovrednotiti selekcijske programe v reji domačih živali in njihov vpliv na
kakovost proizvodov.
- Oceniti vpliv reje na zdravje domačih živali in kakovost
proizvodov.
- Ovrednotiti prehransko košarico iz vidika javnega zdravja.
- Razviti tehnologije pridelave in predelave hrane za izboljšanje zdravja ljudi.
Težišče 7 - MEDNARODNI ODNOSI IN NACIONALNA VARNOST
Težišče je prednostno
namenjeno raziskavam za oblikovanje in spremljanje mednarodne in varnostne
politike, zlasti na področju mednarodnih odnosov in integracij, ter notranje
varnosti vključno z obrambo pred naravnimi nesrečami. Namenjeno je tudi
raziskavam o povezanosti mednarodnega političnega položaja Slovenije in njene
gospodarske konkurenčnosti ter o materialnih in nematerialnih stroških in
koristih vključevanja v mednarodne integracije.
Cilji težišča so zato pridobiti informacije, ki bi jih državne institucije
lahko uporabile a oblikovanje ustreznih politik pospeševanja konkurenčnosti RS v
kontekstu delovanja v mednarodni skupnosti in splošnega zagotavljanja nacionalne
varnosti. Glede na to, da nacionalne varnosti ne moremo zagotoviti brez
upoštevanja mednarodnega okolja, je izhodiščna strukturiranost ciljev takšna, da
na prvo mesto postavlja mednarodne vidike obravnavanih vsebin. Na drugem mestu
pa je pomemben tudi obrambno-varnostni vidik.
Razpisana področja in teme v okviru težišča so naslednje:
Področje: 7.1. O b r a m b a
Raziskovalne teme: 7.1.1. Slovenska vojska v
mirovnih operacijah - ponovitvena študija
Cilji:
- Identificirati neskladja med
zahtevami mednarodnih varnostnih organizacij ter sposobnostmi Slovenske vojske
za sodelovanje v različnih oblikah multilateralnega vojaškega sodelovanja.
- Oceniti prispevek Slovenske vojske v mednarodnih mirovnih operacijah kot oblike
povečevanja mednarodne razpoznavnosti in konkurenčnosti Slovenije v mednarodnih
varnostnih organizacijah.
- Predlagati izhodišča za skupne priprave vseh ustanov
slovenske družbe, katerih delo je vsaj delno povezano tudi z mednarodnimi
mirovnimi operacijami.
- Opredeliti koncept informacijskega sistema o
sodelovanju Slovenske vojske, Slovenske policije, nevladnih organizacij, ter
drugih morebitnih akterjev v mirovnih operacijah.
- Razviti kriterije, po
katerih bi bilo možno meriti uspešnost Slovenske vojske v mirovnih operacijah.
- Opredeliti pomen različnih motivacijskih dejavnikov za sodelovanje vojakov v
mirovnih operacijah, posebej v fazi priprav, v fazi izvajanja operacije, po
povratku v domovino, ter ob ponovnem odhodu v mirovno operacijo.
- Opredeliti
potencialne programe reintegracije v delovno in socialno okolje po končani
mirovni operaciji.
- Oceniti potencialni vpliv sodelovanja vojakov in enot
Slovenske vojske v mirovnih operacijah na prihodnje rekrutiranje poklicnih
vojakov za Slovensko vojsko.
Težišče 8 - NARODNA IDENTITETA, PLURALNOST IN MEDNARODNE INTEGRACIJE
Težišče
je prednostno namenjeno raziskavam za oblikovanje in spremljanje ohranjanja
nacionalne identitete v multikulturni družbi ob soočanju s procesi evropske
integracije in globalizacije. V tem kontekstu se izpostavljajo po eni strani
vprašanja manjšin, izseljenstva in migracij, po drugi pa tudi razmerja med
tradicionalno kulturo in novimi kulturnimi iniciativami, vezanimi na urbane
kulturne prostore.
Razpisana področja in teme v okviru težišča so naslednje:
Področje: 8.1. K u l t u r n a i n n a r o d n a i d e n t i t e t a
Raziskovalne teme
8.1.1. Stanje arhivskega, muzejskega in knjižničnega gradiva pri slovenskih
izseljencih po svetu
Cilj:
- Ugotoviti stanje arhivov, muzejev oziroma knjižnic
arhivov med izseljenskimi skupnostmi na terenu.
- Izdelati raziskovalno podporo
pri oblikovanju oziroma ohranjanju in delovanju arhivsko-muzejsko-knjižničnih
informacijskih centrov v središčih slovenskega izseljenstva.
8.1.2. Varovanje in inventarizacija kulturne dediščine v zamejstvu
Cilj:
- Vzpostavitev trajnega sistema varovanja in inventarizacije kulturne dediščine v
zamejstvu z vidika pomena obstoja narodne identitete znotraj mednarodnih
integracij.
8.1.3. Raziskave romskih narečij za kodifikacijo romskega jezika
Cilj:
- Razviti metode za kodifikacijo romskega jezika (podlaga za nastanek slovnice in
slovarja romskega jezika) in možnost njegovega poučevanja v šolah,
zadovoljevanje kulturnih potreb in uresničevanje kulturnih pravic romske
skupnosti v RS.
8.1.4 Odnos javnosti do kulture in kulturne ponudbe
Cilj:
- Javnomnenjska
raziskava o odnosu javnosti do kulture in kulturne ponudbe z interpretacijo
rezultatov.
- Opredeliti možnosti vzpostavitve sistema kontinuiranega
spremljanja javnega mnenja v zvezi s kulturo in kulturno ponudbo.
8.1.5 Javne radiodifuzne organizacije
Cilj:
- Primerjalna analiza evropske
zakonodaje o javnih radiodifuznih organizacijah z vidika zagotavljanja
pluralnosti in neodvisnosti medijev, analiza programske strukture javnih
radiodifuznih postaj z vidika zagotavljanja pluralnosti in neodvisnosti medijev.
Težišče 9 - INFORMACIJSKA DRUŽBA
Težišče je prednostno namenjeno raziskavam za spremljanje in predvidevanje
razvoja informacijske družbe ter raziskavam za pomoč pri oblikovanju politik za
razvoj in obvladovanje informacijske družbe, zlasti na področju infrastrukture
in tehnologije, trga dela, izobraževanja in socialne povezanosti, razvoja
demokracije, kulture in uprave ter oblikovanja uporabniku prijazne informacijske
družbe, ki bo konkurenčna na evropskem in svetovnem trgu. Enakovredno bodo
podprte nove tehnološke rešitve v komunikacijskih in informacijskih
tehnologijah.
Razpisana področja in teme v okviru težišča so naslednje:
Področje: 9.1. R a z v o j i n p r e n o s t e h n o l o g i j
Raziskovalne teme
9.1.1. Tehnološka infrastruktura s poudarkom na tehnologijah GRID
Cilj:
- Razviti napredne tehnologije s poudarkom na optimalnem izkoriščanju obstoječih
virov (v skladu s prednostnimi opredelitvami raziskovalnega programa EU IST).
9.1.2. Govorne tehnologije
Cilj:
- Razviti in aplicirati jezikovne vire v
elektronski obliki z namenom simultanega prevajanja slovenskega govora v druge
jezike.
- Razviti avtomatsko razpoznavanje in sintezo govora s poudarkom na
razvoju in uporabi baz izgovorjav.
9.1.3. Metodologija razvoja integriranih informacijskih rešitev v
konvergenčnem okolju
Cilj:
- Razviti nove metodološke pristope za razvoj
integralnih rešitev.
Področje: 9.2. I n f o r m a c i j s k a p o d p o r a v s e b i n a m n a p
o d r o č j u k u l t u r e
9.2.1. Informatizacija na področju kulturne dediščine
Cilj:
- Razvoj koncepta
e-poslovanja, zbiranje in urejanje podatkov o kulturni dediščini, razvijanje
zavesti javnosti.
IV. Pogoji , ki jih morajo izpolnjevati prijavitelji na javni razpis
- Na razpis se lahko prijavi pravna ali fizična osebe, ki je vpisana v
evidenco Ministrstva za šolstvo, znanost in šport za opravljanje raziskovalne
dejavnosti v Republiki Sloveniji ter izpolnjuje pogoje, predpisane z zakonom o
raziskovalni dejavnosti in predpisi Ministrstva za šolstvo, znanost in šport
Odgovorni nosilec projekta mora biti zaposlen v organizaciji, ki je
prijavitelj projekta in izpolnjevati pogoje za odgovornega nosilca
raziskovalnega projekta predpisane z 29. členom Zakona o raziskovalno-razvojni
dejavnosti
- Prijava na razpis mora vsebovati prijavni obrazec in vse v prijavnem
obrazcu navedene samostojne priloge, ki so sestavni del razpisne dokumentacije.
Prijava mora biti usklajena s temeljnimi principi in cilji Ciljnega
raziskovalnega programa »Konkurenčnost Slovenije »2001-2006«, določenih v
Izhodiščih Ciljnega raziskovalnega programa »Konkurenčnost Slovenije 2001-2006«.
Izhodišča Ciljnega raziskovalnega programa »Konkurenčnost Slovenije
2001-2006« so sestavni del razpisne dokumentacije
- V postopku za izbor projektov bodo obravnavane prijave , ki vsebujejo vse
z razpisom in obrazci zahtevane podatke in dokazila, ki prispejo na Ministrstvo
za šolstvo, znanost in šport v roku, določenem s tem razpisom.
Nepravočasno in nepravilno označenih prijav komisija za odpiranje ne bo
obravnavala in bodo vrnjene prijavitelju.
V. Osnovna merila za izbor projektov
Merila za izbor projektov so:
- Kakovost prijave z vidika splošne kakovosti predloga projekta in projektne
skupine: (interdisciplinarnost vsebin raziskovalnega načrta, medinstitucionalno
sestavljena projektna skupina, utemeljenost predloga projekta in prikaz
uporabnih pričakovanih rezultatov, raziskovalne reference projektne skupine, ter
reference skupine glede na njeno učinkovitost pri prenosu in uveljavljanju
znanja za gospodarski in družbeni razvoj države).
- Primernost prijave glede na razpisane teme v okviru posameznih programov:.
(skladnost prijave s cilji programa ob upoštevanju dispozicije za posamezno
težišče CRP in upoštevanju spremenjenega pomena razvojnih dejavnikov v domačem
in mednarodnem okolju).
- Izvedljivost projekta (časovna opredelitev projekta, stroški projekta,
usposobljenost in opremljenost projektne skupine).
Vrednotenje meril je sestavni del projektne dokumentacije.
Prijave bodo ocenjevane s pomočjo ekspertskega sistema v skladu z določili
Pravilnika.
VI. Okvirna višina sredstev
Okvirna višina sredstev, ki jih za izvajanje izbranih projektov namenja
Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport in ostali financerji, je po posameznih
težiščih naslednja:
Težišče 1: 176.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport:
105.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za gospodarstvo: 58,200.000,00 SIT
- Služba
vlade RS za strukturno politiko in regionalni razvoj: 6.400.000,00 SIT
- Ministrstvo za promet: 3.200.000,00 SIT
- Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo
in prehrano: 3.200.000,00 SIT
Težišče 2: 36.650.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport:
16.700.000,00 SIT
- Ministrstvo za notranje zadeve: 7.250.000,00 SIT
- Ministrstvo za pravosodje: 9.000.000,00 SIT
- Državni zbor Republike Slovenije:
2.000.000,00 SIT
- Državni svet Republike Slovenije: 1.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za zunanje zadeve: 700.000,00 SIT
Težišče 3: 99.750.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport:
90.750.000,00 SIT
- Ministrstvo za gospodarstvo:1.500.000,00 SIT
- Ministrstvo
za zdravje: 3.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za okolje, prostor in energijo:
2.500.000,00 SIT
- Ministrstvo za kulturo: 2.000.000,00 SIT
Težišče 4: 28.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport:
10.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za okolje, prostor in energijo: 6.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za promet: 12.000.000,00 SIT
Težišče 5: 187.600.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport:
80.000,00 SIT
- Ministrstvo za okolje, prostor in energijo: 93.600.000,00 SIT
- Ministrstvo za kulturo: 500.000,00 SIT
- Ministrstvo za obrambo: 13.500.000,00
SIT
Težišče 6: 200.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport:
96.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano:
100.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za zdravje: 4.000.000,00 SIT
Težišče 7: 13.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport:
5.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za obrambo: 8.000.000,00 SIT
Težišče 8: 24.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport:
12.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za zunanje zadeve: 5.500.000,00 SIT
- Ministrstvo za kulturo: 6.500.000,00 SIT
Težišče 9: 129.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport:
63.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za informacijsko družbo: 65.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za kulturo: 1.000.000,00 SIT
VII. Časovni okvir in roki za izvedbo programa
Projekti se razpisujejo za obdobje od 1.10.2003 do 30.9.2006. Trajanje
posameznih projektov bo določeno na podlagi evalvacije prijav.
VIII. Rok za predložitev prijav in način predložitve ter opremljenost prijav:
Ne glede na način prenosa morajo prijave prispeti v vložišče Ministrstva za
šolstvo, znanost in šport, Trg OF 13, 1000 Ljubljana, najkasneje do ponedeljka,
25.8.2003 do 14. ure.
Prijava mora biti poslana v zaprti ovojnici, na kateri mora biti:
- vidna označba »Ne odpiraj – Prijava na razpis za izbiro
raziskovalno-razvojnih projektov »CRP KS 2001-2006«,
- naslov Ministrstva za
šolstvo, znanost in šport,
- naslov prijavitelja.
IX. Datum odpiranja prijav:
Odpiranje prijav bo 26.8.2003 ob 9.00 v sejni sobi Ministrstva za šolstvo,
znanost in šport (III. nadstropje, Trg OF 13, Ljubljana).
X. Rok , v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa:
Prijavitelji projektov bodo obveščeni o izbiri v roku 45 dni od zaključka
razpisa.
XI. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno
dokumentacijo:
Razpisno dokumentacijo:
- prijavni obrazci z navodili za njihovo izpolnjevanje, in priloge:
- Izhodišča Ciljnega raziskovalnega programa »Konkurenčnost Slovenije »2001-2006«
(priloga 1)
- podrobnejša predstavitev ciljev po posameznih temah priloga 2),
- vzorec pogodbe (priloga 3)
- vrednotenje meril (evalvacijski list projektnih
prijav)(priloga 4)
dvignejo zainteresirani prijavitelji od dneva objave v Uradnem listu
Republike Slovenije do izteka prijavnega roka pri vratarju Ministrstva šolstvo,
znanost in šport, Trg OF 13, Ljubljana.
Razpis in razpisna dokumentacija bo od dneva objave razpisa na voljo tudi na
spletni strani Ministrstva za šolstvo, znanost in šport:
http://www.mszs.si/.
Vse dodatne informacije v zvezi z razpisom dobijo prijavitelji na Ministrstvu
za šolstvo, znanost in šport, Trg OF 13, 1000 Ljubljana oz. na telefonu 478-4624
(ga. Aljana Pogačnik).
Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport
dr. Slavko GABER
minister
Ministrstvo za gospodarstvo
dr. Tea PETRIN
ministrica
Ministrstvo za kulturo
Andreja RIHTER
ministrica
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano
mag. Franc BUT
minister
Ministrstvo za notranje zadeve
dr. Rado BOHINC
minister
Ministrstvo za obrambo
dr. Anton GRIZOLD
minister
Ministrstvo za okolje, prostor in energijo
mag. Janez KOPAČ
minister
Ministrstvo za pravosodje
Ivan BIZJAK
minister
Ministrstvo za promet
Jakob PRESEČNIK
minister
Ministrstvo za zdravje
prof.dr. Dušan KEBER
minister
Ministrstvo za zunanje zadeve
dr. Dimitrij RUPEL
minister
Ministrstvo za informacijsko družbo
dr. Pavle GANTAR
minister
Služba vlade Republike Slovenije za strukturno politiko in regionalni razvoj
mag. Zdenka KOVAČ
ministrica
Državni zbor Republike Slovenije
Jožica VELIŠČEK
generalna sekretarka
Državni svet Republike Slovenije
Primož HAINZ
sekretar
Urad za makroekonomske analize in razvoj
dr. Janez ŠUŠTERŠIČ
direktor
Objavljeno v Uradnem listu RS št. 65/2003, z dne 4.7.2003.
Razpisna dokumentacija:
- Obrazec CRP-2001-2006/03-1 (doc) (pdf)
- Obrazec CRP-2001-2006/03-2
(doc) (pdf)
- Navodila za izpolnjevanje prijave (doc) (pdf)
Priloge:
- Priloga 1 - Izhodišča ciljnega raziskovalnega programa
"Konkurenčnost Slovenije "2001-2006" (doc) (pdf)
- Priloga 2 - Podrobnejša
predstavitev ciljev po posameznih temah (doc) (pdf)
- Priloga 3 - Vzorec pogodbe
(doc) (pdf)
- Priloga 4 - Vrednotenje meril (evalvacijski list projektnih
prijav) (doc) (pdf)
|