Razpisi in pozivi

      

Republika Slovenija, Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport in naročniki:

  • Ministrstvo za delo družino in socialne zadeve,
  • Ministrstvo za gospodarstvo,
  • Ministrstvo za finance,
  • Ministrstvo za kulturo,
  • Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano,
  • Ministrstvo za notranje zadeve,
  • Ministrstvo za obrambo,
  • Ministrstvo za okolje in prostor,
  • Ministrstvo za pravosodje,
  • Ministrstvo za promet,
  • Ministrstvo za zdravje,
  • Ministrstvo za zunanje zadeve,
  • Ministrstvo za informacijsko družbo,
  • Služba vlade za evropske zadeve,
  • Državni zbor Republike Slovenije,
  • Državni svet Republike Slovenije,
  • Agencija za regionalni razvoj,
  • Urad Vlade za informiranje in Urad za makroekonomske analize in razvoj na podlagi Zakona o raziskovalni dejavnosti (Ur. list RS, št. 8/91-I), ter na podlagi 11. in 43. člena Pravilnika o pogojih in postopkih izbora in financiranja mrežnih raziskovalno-razvojnih programov v okviru Ciljnega raziskovalnega programa za podporo strateškega razvoja Slovenije na posameznih področjih javnega interesa (Ur. List RS št. 46/01), v nadaljevanju »Pravilnik« objavljajo

Javni razpis za izbiro raziskovalno-razvojnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa »KONKURENČNOST SLOVENIJE 2001-2006« v letu 2002
 

I. Ime in sedež naročnikov, uporabnikov proračunskih sredstev:

  • Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport, Trg OF 13, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za delo družino in socialne zadeve, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za gospodarstvo, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za finance, Župančičeva 3, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za kulturo, Cankarjeva 5, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Dunajska 56-58, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za notranje zadeve, Štefanova 2, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za obrambo, Kardeljeva ploščad 25, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za okolje in prostor, Dunajska 48, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za pravosodje, Župančičeva 3, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za promet, Langusova 4, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za zdravje, Štefanova 5, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za zunanje zadeve, Prešernova 25, 1000 Ljubljana
  • Ministrstvo za informacijsko družbo, Langusova 4, 1000 Ljubljana
  • Služba vlade za evropske zadeve, Šubičeva 11, 1000 Ljubljana
  • Državni zbor Republike Slovenije, Šubičeva 4, 1000 Ljubljana
  • Državni svet Republike Slovenije, Šubičeva 4, 1000 Ljubljana
  • Agencija za regionalni razvoj, Kotnikova 28, 1000 Ljubljana
  • Urad Vlade RS za informiranje, Slovenska 29, 1000 Ljubljana in
  • Urad za makroekonomske analize in razvoj, Gregorčičeva 25, 1000 Ljubljana
     

II. Predmet razpisa

Predmet razpisa je izbira projektov za prednostne raziskovalne tematike Ciljnega raziskovalnega programa (v nadaljevanju: CRP) »Konkurenčnost Slovenije 2001-2006« v letu 2002 na naslednjih težiščih CRP:

  1. KONKURENČNOST GOSPODARSTVA
  2. UČINKOVITOST DRŽAVE IN RAZVOJ DEMOKRACIJE
  3. ČLOVEŠKI VIRI IN SOCIALNA KOHEZIVNOST
  4. GOSPODARSKA INFRASTRUKTURA
  5. URAVNOTEŽEN REGIONALNI IN PROSTORSKI RAZVOJ TER RAZVOJNA VLOGA OKOLJA
  6. CELOSTNI RAZVOJ NA PODROČJU VARNOSTI ŽIVIL, ZDRAVE PREHRANE TER PODEŽELJA
  7. MEDNARODNI ODNOSI IN NACIONALNA VARNOST
  8. NARODNA IDENTITETA, PLURALNOST IN MEDNARODNE INTEGRACIJE
  9. INFORMACIJSKA DRUŽBA (ID)
     

III. Razpisane teme

Prednostne raziskovalne teme, katerih podlago in okvir predstavljajo Izhodišča Ciljnega raziskovalnega programa »Konkurenčnost Slovenije 2001-2006« so navedene po težiščih in po področjih znotraj posameznega težišča.

Težišče 1- KONKURENČNOST GOSPODARSTVA

Težišče je prednostno namenjeno raziskavam dejavnikov mednarodne konkurenčnosti slovenskega gospodarstva ter raziskavam za pomoč pri oblikovanju in spremljanju učinkovitosti politik države za krepitev mednarodne konkurenčnosti gospodarstva, zlasti na področju podjetništva, krepitve inovacijske sposobnosti ter znanstvene in tehnološke politike, razvoja nove ekonomije, aktivne vključitve slovenskega gospodarstva v spreminjajoče se mednarodno okolje, politike usmerjanja tujih investicij na način generiranja tehnološkega transferja in transferja znanja, fleksibilnosti trga dela, povezave trga dela in socialne kohezije, kreditno-monetarne, davčne, dohodkovne in cenovne politike.

Področje: 1.1. G o s p o d a r s t v o  i n  p o d j e t n i š t v o

Raziskovalne teme:

1.1.1. Analiza monopolov, prevzemov in koncentracij v gospodarstvu

Cilji:

  • Oblikovanje podatkovnih osnov in informacijskega sistema za spremljanje prevzemov in koncentracij podjetij ter tržne strukture
  • Zagotavljanje pogojev za vodenje politike konkurence in zaščite potrošnikov

1.1.2. Učinki investicij na gospodarsko rast

Cilji:

  • Primerjalna analiza investicij v Sloveniji, državah EU in tranzicijskih državah z vidika kratkoročnih in dolgoročnih učinkov na gospodarsko rast
  • Pospešitev investiranja (z vidika različnih struktur) z ustreznimi kratkoročnimi in dolgoročnimi učinki na gospodarsko rast

1.1.3. Analitične podlage za spremljanje učinkov razvojne politike po dejavnostih

Cilji:

  • Poglobljene analize konkurenčnosti na ravni podskupin znotraj posameznih dejavnosti, posebej za storitve (trgovino)
  • Analiza vpliva razvojnih strategij največjih podjetij na trende razvoja posameznih dejavnosti
  • Uporaba rezultatov za oceno regionalnih razvojnih trendov in za mednarodne primerjave
  • Uporaba rezultatov za razvoj metodologije dolgoročnega spremljanja konkurenčnosti in pravočasno oblikovanje novih razvojnih smernic in programov oziroma ukrepov

Področje: 1.2. J a v n e  f i n a n c e  i n  f i n a n č n i  s i s t e m

Raziskovalne teme:

1.2.1. Načrtovanje, ocenjevanje in spremljanje državnih investicij in razvojnih programov.

Cilji:

  • Primerjalna analiza sistemov načrtovanja razvoja in spremljanja učinkov razvojne politike na nacionalni, sektorski in regionalni ravni v državah EU in Sloveniji.
  • Pridobitev preverjenih metodologij za družbeno-ekonomsko ocenjevanje državnih investicij in drugih večletnih razvojnih programov

1.2.2. Fiskalna stabilnost v luči bodoče demografske strukture

Cilji:

  • Dolgoročna projekcija demografske strukture in njenih učinkov na pokojninske, zdravstvene in druge javnofinančne izdatke
  • Z ustreznimi ukrepi zagotoviti fiskalno stabilnost pri pogojih nadaljnega staranja populacije

1.2.3. Spremljanje učinkov državne potrošnje (performance budgeting)

Cilj:

  • Vzpostavitev sistema (na podlagi programske klasifikacije državnega proračuna) za merjenje učinkovitosti državne potrošnje pri racionalnosti porabe sredstev in doseganju ciljev in prioritet

Področje: 1.3. N a č r t o v a n j e  i n  m o n i t o r i n g  r a z v o j a

1.3.1. Satelitski računi za različna področja razvoja

Cilj:

  • Postavitev metodoloških in podatkovnih osnov satelitskih računov za spremljanje razvojnih področjih (regionalnega, okoljskega, kmetijskega, energetskega ipd.), ki imajo multiplikacijske učinke na različne dejavnosti, regije in komponente razvoja

1.3.2. Spremljanje učinkov politike razvoja podjetniškega sektorja in konkurenčnosti.

Cilji:

  • Razviti model za ugotavljanje učinkov izvajanja politike na letni ravni ter izmeriti učinke izvajanja politike
  • Izdelava metodologije s sistemom kazalcev za spremljanje uresničevanja strategije in učinkovitosti turističnih razvojnih procesov

1.3.3. Učinki (de)regulacije cen in analiza relativnih cen

Cilji:

  • Oblikovanje ustrezne metodologije za mednarodne primerjave cen
  • Mednarodne primerjave splošnega nivoja cen in njihove strukture (relativne cene)
  • Mednarodne primerjave nivoja in relativne višine cen pod nadzorom države in ugotavljanje njihove ekonomske upravičenosti
  • Ugotavljanje učinkov liberalizacije cen, ki so bile pod nadzorom države, na njihovo dinamiko in ekonomsko upravičenost
  • Izoblikovati osnove za politiko oblikovanja in liberalizacije cen pod nadzorom države

1.3.4. Sistem urejanje prostora

Cilji:

  • Analiza in strokovne podlage za izboljšanje delovanje sistema urejanja prostora
  • Analiza in strokovne podlage za izboljšanje organiziranosti in načina delovanja služb za urejanje prostora
  • Analiza in strokovne podlage za sistem zbirk podatkov za spremljanje in poročanje o stanju v prostoru
  • Primerjalna analiza rešitev v primerjalnih evropskih državah

Težišče 2 - UČINKOVITOST DRŽAVE IN RAZVOJ DEMOKRACIJE

Težišče je prednostno namenjeno analizam učinkovitosti države glede na učinkovitost zakonodajne, pravosodne in izvršilne oblasti posamezno in glede njihove interakcije. Poleg posameznih vej oblasti se upošteva tudi druge institucije, ki prispevajo k učinkovitosti države, in odnos države do civilne družbe. Analize so namenjene tudi primerjalnim raziskavam učinkovitosti slovenske države z drugimi, identificiranjem področij, kjer Slovenija najbolj zaostaja, ter s predlaganjem in spremljanjem institucionalnih rešitev in ukrepov, ki bi okrepile učinkovitost države, zlasti na področju javne uprave in pravosodja. Težišče je namenjeno tudi raziskavam novih oblik demokracije, partnerstva s civilno družbo in prilagajanja za sodelovanje v demokratičnih inštitucijah EU, ter raziskavam možnosti in pogojev za decentralizacijo Slovenije, za oblikovanje pokrajin ter njihova vloga pri izboljšanju učinkovitosti države. Težišče je namenjeno tudi raziskavam problemov, izzivov in odzivov pri razvijanju odnosov med državo in civilno družbo, pri oblikovanju nacionalnega konsenza o skupnih vrednotah in ciljih, o državljanski odgovornosti in zaupanju državljanov v državne institucije.

Področje: 2.1. J a v n a  u p r a v a

Raziskovalne teme:

2.1.1. Raziskave v podporo reforme javne uprave in učinkovitejše organizacije države

Cilji:

  • Razvoj metodologije za "regulatory impact analysis" (analiza vpliva predpisov na gospodarstvo)
  • Razvoj metodologije za ugotavljanje učinkovitosti in uspešnosti organov in posameznikov v državni upravi
  • Evropska migracijska politika: analiza zakonodaje in politik EU in držav članic EU;
  • Zagotovitev instrumentov za skladen regionalni razvoj v novi pokrajinski ureditvi Slovenije
  • Financiranje in delovanje občin in pokrajin ter vzpostavitev modela finančne izravnave med občinami oziroma med občinami in pokrajino
  • Strokovne podlage za oblikovanje sistema volitev v organe pokrajin in prilagoditev sistema lokalnih volitev

Področje: 2.2. P r a v o s o d j e  i n  k a z e n s k o – p r o c e s n o  p r a v o

Raziskovalne teme:

2.2.1. Reforma dednega prava:

Cilji:

  1. Zasnova reforma dednega prava kot del bodoče kodifikacije civilnega prava Republike Slovenije

2.2.2. Empirična analiza kazenskih postopkov:

Cilji:

  • Empirična analiza poteka in trajanja kazenskih postopkov z opredelitvijo razlogov (vključno z analizo delovanja določil veljavnega kazenskega postopka) in možnih ukrepov za pospešitev

2.2.3.Analiza poteka denacionalizacije in možnosti za pospešitev spremembe zakonodaje.

Cilji:

  • Opredelitev smotrnosti in potrebnosti spremembe Zakona o denacionalizaciji. (n.pr. v smeri možnosti za izdajanje vrednostnih papirjev)

Področje: 2.3. R a z v o j  d e m o k r a c i j e

Raziskovalne teme:

2.3.1. Civilna družba v procesu oblikovanja politik

  • Vlada in državljani/državljanke – informiranje, komuniciranje, sodelovanje javnosti«
  • Civilna družba in Državni zbor: Sodelovanje civilne družbe pri sprejemanju aktov zakonodajne veje oblasti
  • Poslanske pobude in vprašanja kot indikator povezanosti poslancev s civilno družbo
  • Sodelovanje civilne družbe pri sprejemanju predpisov in drugih odločitev izvršilne oblasti

Cilj:

  • Analiza stanja in oblikovanje predlogov za izboljšanje sodelovanja civilne družbe v procesu oblikovanja politik

2.3.2. Oblikovanje in pristojnosti drugega doma parlamenta: ustavna ureditev v Republiki Sloveniji in primerjalno pravni prikaz

Cilj:

  • Cilj projekta je proučitev institucije Državnega sveta RS ter izbranih drugih domov držav sveta.

Področje: 2.4. J a v n o  m n e n j e

Raziskovalne teme:

2.4.1. Mediji v pluralni družbi:

  • Ne/odvisnost medijev med lastniki, oglasi in javnim interesom
  • Javnomnenjske raziskave kot način ugotavljanja razpoloženja javnega mnenja

Cilji:

  • analiza razvoja medijskega prostora po letu 1990, ugotavljanje sprememb tranzicijskega procesa v medijih in njihovega učinka za zagotavljanje javnega interesa - Izdelava metodologije za spremljanje in transparentnost meritev javnega mnenja

Težišče 3 - ČLOVEŠKI VIRI IN SOCIALNA KOHEZIVNOST

Težišče je prednostno namenjeno raziskovanju človeškega dejavnika in mehanizmom za ohranjanje in povečevanje socialne kohezivnosti s ciljem, da prispevajo k povečevanju konkurenčnosti Slovenije, zlasti na področjih izobraževanja in usposabljanja, znanosti, športa, zdravja, socialnega razvoja in socialne kohezije ter kulturnega razvoja. Spodbuja povezovanje sektorskih politik države in ukrepov na posamičnih področjih. Raziskave naj bi posebej upoštevale vplive, ki jih ima oziroma jih bo imelo vključevanje Slovenije v Evropsko unijo in usmeritev EU v na znanju temelječe družbe.

Področje: 3.1. I z o b r a ž e v a n j e

Raziskovalne teme:

3.1.1. Razvoj na znanju temelječe družbe v Sloveniji: kazalniki, dejavniki in mehanizmi pospeševanja razvoja

  • Opredelitev indikatorjev za spremljanje razvoja na znanju temelječe družbe, vključno z merjenjem zasebnih in javnih vlaganj v človeške vire
  • Opredelitev dejavnikov in mehanizmov spodbujanja razvoja na znanju temelječe družbe
  • Slovenska identiteta in združujoča se Evropa
  • Proučevanje možnosti novih pristopov in analiza dilem pri uvajanju nejezikovnih vsebin v jezikovni pouk v srednjih šolah v Sloveniji
  • Vloga šolskega svetovalnega dela v sodobni šoli
  • Primerjalna analiza posebnih organizacijskih oblik v vzgoji in izobraževanju

3.1.2. Pospeševanje vseživljenskega učenja, posebej za povečevanje poklicne usposobljenosti, bralne, funkcionalne in informacijske pismenosti ter poznavanje delovanja družbenih inštitucij

  • Vloga nacionalnih sistemov kvalifikacij pri spodbujanju vseživljenjskega učenja
  • Razvoj bralne pismenosti
  • Razvoj pismenosti odraslih v Sloveniji
  • Didaktični vidiki uporabe nformacijske in komunikacijske tehnologije – IKT (poučevanje in učenje);
  • Evalvacija uporabe informacijske in komunikacijske tehnologije pri poučevanju in učenju
  • Modeli informatizacije vrtcev, šol in zavodov
  • Poučevanje in učenje na daljavo
  • Organizacija visokega šolstva in konkurenčnost Slovenije

3.1.3. Razvoj mednarodno primerljivih kazalnikov oziroma sistemov za spremljanje izobraževanja in izobraževalnih potreb

  • Mednarodno primerljivi kazalci spremljanja razvoja vzgoje in izobraževanja
  • Pregled modelov evalvacije vzgojno-izobraževalnega programa

3.1.4. Oblike in načini vključevanja v izobraževanje

  • Oblikovanje strategij za uspešno vključevanje romskih otrok v vzgojo in izobraževanje
  • Razvoj specialnih didaktik na področju vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami
  • Otroci s posebnimi potrebami: koncept inkluzivne šole

Področje: 3.2 . S o c i a l n i  r a z v o j,  u s p o s a b l j a n j e

Raziskovalne teme:

3.2.1.. Družinske patologije

Cilji:

  • Analiza najpogostejših tipov družinskih patologij kot tudi kakovosti in načina življenja v družinah, kjer so posamezni družinski člani s kroničnimi mentalnimi boleznimi in invalidni družinski člani (tudi npr. slepi, gluhi)
  • Analiza nasilnega vedenja v družinah (avtoagresivnost in heteroagresivnost)
  • Analiza servisov (v smislu lokalnih, regionalnih in nacionalnih mrež), ki nudijo kakršno koli pomoč družinam z navedeno problematiko
  • Oblikovanje predlogov usmeritev politike na področju družinskih patologij

3.2.2. Istospolno usmerjeni v slovenski družbi danes

Cilji:

  • Analiza družinskih in socialnih kontekstov, v katerih istospolno usmerjeni živijo (kot npr. lezbične matere, psihološki razvoj in socialna prilagoditev otrok istospolno usmerjenih staršev)
  • Oblikovanje predlogov usmeritev politike na področju

3.2.3. Usposabljanje in zaposlovanje invalidov

Cilj:

  • Analiza in strokovne podlage za predlog spremembe zakonodajne ureditve področja usposabljanja in zaposlovanja invalidov

3.2.4. Raziskava »ekstremne« revščine (brezdomci)

Cilj:

  • Analiza obsega pojava, izdatkov in prejemkov brezdomcev, vključujoč primerjavo svetovnimi trendi.
  • Oblikovanje predlogov usmeritev politike na področju

3.2.5. Vpliv institucij na obravnavo mladoletnih prestopnikov

Cilj:

  • Ugotovitev ključnih dejavnikov pri zmanjševanju kriminalitete in dolgoročni vidik vpliva institucij in aktivnosti na stopnjo in različne vrste kriminalitete.
  • Oblikovanje predlogov usmeritev politike na področju

Področje: 3.3. Z d r a v j e  i n  r a z v o j

Raziskovalne teme:

3.3.1. Spremljanje zdravja, zdravstvenega stanja zdravstvenega varstva

Cilji:

  • Primerjalna analiza sistema spremljanja kazalnikov zdravja, zdravstvenega stanja in nekaterih kazalnikov zdravstvenega varstva RS s sistemom v državah EU
  • Analiza in opredelitev indikatorjev za spremljanje zdravja, zdravstvenega stanja in nekaterih kazalnikov zdravstvenega varstva
  • Izdelava koncepta stalnega spremljanja in načina poročanja o zdravju, zdravstvenemu stanju in zdravstvenemu varstvu za različne uporabnike

3.3.2. Spremljanje obolevnosti s srčno-žilnimi boleznimi in stanj oseb, ki so zelo ogrožene, da obolijo s srčno-žilno boleznijo

Cilji:

  • Izdelava strokovnih podlag strategiji stalnega spremljanja in načina poročanja o obolevnosti s srčno-žilnimi boleznimi in stanja oseb, ki so zelo ogrožene, da obolijo s srčno-žilno boleznijo
  • Identifikacija kriterijev, vzpostavitev standardov, ocena stanja na področju poročanja o obolevnosti in umrljivosti zaradi srčno-žilnih bolezni v Republiki Sloveniji
  • Analiza in opredelitev kazalnikov, primernih za zasledovanje bolezni, zbiranje in beleženje podatkov, ter opredelitev načinov vpeljevanja sistematičnega zbiranja tovrstnih podatkov

3.3.3 Obiski v dejavnostih primarnega zdravstvenega varstva in delitev dela v zdravstvenem timu

Cilji:

  • Primerjalna analiza števila in strukture obiskov ter delitve dela v zdravstvenem timu v primarnem zdravstvenem varstvu med Slovenijo in državami EU
  • Analiza razlik v obremenjenosti zdravnikov z obiski po regijah, mestu-vasi in nekaterih drugih značilnostih ter analiza nekaterih zdravnikovih odločitev v zvezi hišnimi obiski, napotitvami in predpisovanjem zdravil
  • Izdelava predlogov za zmanjšanje obremenitev z obiski ter predlogov za povečanje kakovosti dela in zadovoljstva uporabnikov in izvajalcev v primarnem zdravstvenem varstvu

Področje: 3.4. S t a n o v a n j e

Raziskovalne teme:

3.4.1.Raziskava učinkovitosti trga stanovanj in stavbnih zemljišč v primerjavi s svetom

Cilj:

  • Pridobitev relevantnih primerjalnih podatkov o strukturi trga, njegovi učinkovitosti, primerjalni višini in strukturi cen (tudi z vidika obremenitve plač in možnosti financiranja nakupa), vpliv lokacije in drugih dejavnikov na ceno
  • Strokovne podlage za usmeritve politike urejanja trga stanovanj in stavbnih zemljišč, vključno
  • Primerjava cen stanovanj in zemljišč bo morala prikazati tudi odstotek obremenitve povprečne plače doma in v tujini ter odraziti vpliv cene zemljišča in stanovanja glede na lokacijo (večja mestna središča v primerjavi z ruralnim območjem )

3.4.2. Prenova stanovanjskega fonda

  • Analiza stanja, podatki o obsegu in starosti stanovanjskega fonda v Sloveniji po območjih, oceno obsega najbolj nujnih potreb po prenovi stanovanjskega fonda, skupaj s finančno oceno prenovitvenih del
  • Prikaz sistema modelov in formalnih ter neformalnih stimulacij za izvajanje prenove v Evropi, upoštevaje nam primerljive primere iz sosednjih držav, vključno z napotki rešitev v EU
  • Predvidevanje sistemskih ukrepov v zvezi s prenovo stanovanjskega fonda v državi, upoštevaje pri tem ukrepe normativne narave, kakor tudi sklop potrebnih administrativnih, finančnih, davčnih in drugih tovrstnih spodbud, ter ostala priporočila operativne narave.

Področje: 3.5. Z n a n o s t

Raziskovalne teme:

3.5.1 Analiza uresničevanja ciljev CRP

Cilji:

  • vsebinski pregled in sistemizacija raziskav, opravljenih v okviru Ciljnih raziskovalnih programov, ter analiza usklajenosti raziskovanih tem s cilji strategije gospodarskega razvoja in CRP

Težišče 4 - GOSPODARSKA INFRASTRUKTURA

Težišče je prednostno namenjeno raziskavam razvoja gospodarske infrastrukture in njenega vpliva na konkurenčnost Slovenije ter raziskavam za pomoč pri oblikovanju in spremljanju učinkovitosti energetske, komunalne in prometne politike države (deregulacija, privatizacija, cenovna politika). V tem okviru je tudi (tele)komunikacijska infrastruktura ena od osnovnih gospodarskih infrastruktur, ki vpliva in bo vsak dan bolj vplivala na konkurenčnost v svet vključenega gospodarstva. Prednost v težišču imajo teme, ki integrirano obravnavajo sinhroniziran in celovit razvoj vseh delov infrastrukture in njihov pomen za konkurenčnost nacionalnega gospodarstva.

Področje: 4.1. T r a n s p o r t,  p r o m e t n a  i n f r a s t r u k t u r a

Raziskovalne teme:

4.1.1. Javni potniški promet in urbanistično načrtovanje

Cilji:

  • Analiza razvojnih možnosti javnega potniškega prometa ob upoštevanju prostorskega razvoja urbanih območij. Sinergistično povezovanje javnega potniškega prometa in prostorskega načrtovanja v Uravnotežen prometni sistem RS, ki bo zagotavljal višjo kvaliteto življenja na temelju nove dostopnosti - realizirane s pomočjo trajnostne mobilnosti - in s poudarkom na učinkovitem varovanju okolja ter prostora in seveda zdravja ljudi.
  • Izdelava tarifnega modela in sistema enotne vozovnice za javni potniški promet.

4.1.2. Analiza razvojnih možnosti intermodalnih vozlišč

Cilji:

  • Strokovne podlage za oblikovanje strategije dolgoročnega razvoja intermodalnih vozlišč - terminalov za potniški in tovorni promet, ki funkcionalno in logistično združujejo različne vrste (cestni, železniški, zračni, pomorski) in vsebine (potniški, tovorni) prometa - opredelitev kazalcev in meril za opredeljevanje intermodalnih vozlišč v Sloveniji glede na transnacionalno, nacionalno in regionalno vlogo v prostoru

Težišče 5 - URAVNOTEŽEN REGIONALNI IN PROSTORSKI RAZVOJ TER RAZVOJNA VLOGA OKOLJA

Težišče Uravnotežen regionalni in prostorski razvoj ter razvojna vloga okolja je prvenstveno namenjeno interdisciplinarnim raziskavam, ki združujejo naslednja področja dejavnosti: regionalni razvoj, prostorski razvoj, okolje, gozdarstvo, monitoring razvoja, regionalni razvoj na področju kulture in revitalizacija kulturne dediščine, in varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami. Interdisciplinarne raziskave nudijo podporo oblikovanju, izvajanju in spremljanju uresničevanja trajnostnega razvoja, in sicer na področju prostorskega, ekonomskega, socialnega in okoljskega ravnanja, z namenom ustvarjanja kakovostnega bivalnega in delovnega okolja, ki bo enakovredno in konkurenčno drugim območjem Evrope.

Izhodiščna dokumenta tega težišča sta Strategija gospodarskega razvoja Slovenije in Državni razvojni progam. Na nivoju vsakega področja dejavnosti, ki je vključeno v težišče imajo pomembno vlogo posamezni razvojni programi, v katerih so opredeljene ciljne usmeritve posameznih dejavnosti.

Področje: 5.1. P r o s t o r s k i  r a z v o j

Raziskovalne teme:

5.1.1. Prostorski razvoj

Cilji:

  • Slovenija v okviru evropskih (makro)regij
  • Razvoj urbanih območij.
  • Prostorski razvoj podeželskih območij
  • Urbana prenova naselij
  • Načrtovanje prostorskega razvoja v območjih ohranjanja narave in kulturne dediščine

5.1.2. Raba, vrednote in urejanje prostora

Cilji:

  • Opredelitev sistema instrumentov urejanja prostora
  • Raba prostora po dejavnostih
  • Študija ranljivosti prostora
  • Vrednote prostora in okolja
  • Lokacijski dejavniki za razvoj naselij
  • Krajina kot pomemben razvojni dejavnik

5.1.3 Prenova zemljiške politike

Cilji:

  • Analiza trga stavbnih zemljišč in razpoložljivih zalog stavbnih zemljišč
  • Vloga ponudbe stavbnih zemljišč pri pridobivanju neposrednih tujih naložb
  • Mednarodna primerjalna analiza sistema zemljiške politike v državah članicah EU
  • Mednarodna primerjalna analiza cen stavbnih zemljišč

5.1.4 Podatkovni sistemi za prostorsko načrtovanje

Cilji:

  • Tridimenzionalne upodobitve topografskih podatkov kot osnova za potrebe prostorskega planiranja
  • Uporaba visokoresolucijskih podob v prostorskem planiranju, topografiji, dejanski rabi prostora in pokrovnosti tal
  • Razvoj sistema kontrole državnih prostorskih podatkov
  • Postopki izboljšave podatkov zemljiškega katastra

Področje: 5.2. O k o l j e

Raziskovalne teme:

5.2.1. Spremljanje trajnosti ekonomskega razvoja

Cilji:

  • Razvoj indikatorjev spremljanja trajnostnega razvoja (KURA, Vzorec)
  • Integracija različnih oblik poročanja s ciljem povezovanja obstoječih sistemov
  • Proučevanje učinkovitosti sedanjega modela varstva okolja v luči uveljavljanja načel trajnosti

5.2.2. Biotska pestrost

Cilji:

  • Biotska pestrost kot vir ekonomskega razvoja
  • Seznam vrst in razširjenost makromicet v Sloveniji z analizo stopnje ogroženosti
  • Ocena pogojev in mehanizmov za ex-situ varstvo genetskih virov

5.2.3 Koncepti in učinki okoljske politike

Cilji:

  • Ocenjevanje okoljske trajnosti (okoljski monitoring, projekt Obnovljivost in Deficit)
  • Metode za izdelavo ocene okoljskega tveganja pri nesrečah z nevarnimi kemikalijami za različne vire tveganja v Sloveniji
  • Ocene učinkov operativnega programa zmanjševanja emisij toplogrednih plinov v Sloveniji (v skladu s Kyotskim protokolom)
  • Raziskave za pomoč pri oblikovanju politik za trajnostno rabo okoljskega kapitala kot konkurenčne prednosti Slovenije

Področje: 5.3. R e g i o n a l n i  r a z v o j

Raziskovalne teme:

5.3.1. Reforma »reforme« nacionalne regionalne strukturne politike

Cilji:

  • Analizirati izvajanje regionalne strukturne politike v Sloveniji po sprejetju Zakona o spodbujanju skladnega razvoja
  • Podati primerjalno analizo metodoloških pristopov merjenja uspešnosti regionalne in strukturne politike v svetu in opredeliti analitične metode vrednotenja in merjenja regionalnih posledic proračunskih odhodkov države v regionalni politiki Sloveniji.

Področje: 5.4. V a r s t v o  p r e d  n a r a v n i m i  n e s r e č a m i

Raziskovalne teme:

5.4.1. Javni vodovodni sistemi – hidrantna omrežja

Cilji:

  • Metodologija s sistemom identifikatorjev za evidence vodooskrbnih sistemov,
  • Študija primera vodovodnih sistemov različnih velikosti
  • Evalvacija standardov za vodovodne sisteme
  • Sistem monitoringa hidrantnih omrežij.

5.4.2 Varovanje pred zemeljskimi plazovi

Cilji:

  • Metodologija za določanje ogroženih območij in način razvrščanja zemljišč v razrede ogroženosti zaradi zemeljskih plazov
  • Ocena ogroženosti zaradi zemeljskih plazov

Težišče 6 - CELOSTNI RAZVOJ NA PODROČJU VARNOSTI ŽIVIL, ZDRAVE PREHRANE TER RAZVOJA PODEŽELJA

Težišče je prednostno namenjeno raziskavam za spremljanje in oblikovanje celostnega in trajnostnega razvoja kmetijstva ter podeželja z zagotavljanjem pridelave in predelave varne in zdrave hrane. Raziskave naj prispevajo h krepitvi konkurenčnosti celotne agro-živilske verige, dvigu blaginje podeželjskega prebivalstva, vendar ne na škodo, temveč v podporo dviga kakovosti in varnosti hrane ter zdravja rastlin, živali in ljudi. Podprte so raziskave, ki prispevajo k razvoju novih, okolju in zdravju prijaznih tehnologij, ter k novi organiziranost in k splošnemu in uravnoteženemu dvigu ekonomske učinkovitost kmetijstva in živilskopredelovalne industrije.

Področje: 6.1. K m e t i j s t v o

Raziskovalne teme:

6.1.1. Nove tehnologije ter organiziranost kmetijstva ter živilsko predelovalne industrije

Cilji

  • Izboljšanje konkurenčnosti in trajnostne naravnanosti konvencionalnih proizvodnih sistemov, ugotavljanje interakcij kmetijstva in okolja
  • Razvoj ekonomsko učinkovitih sistemov ekološke, integrirane pridelave in prireje ter pridelave tradicionalnih proizvodov, raziskovalna podpora vzpostavitvi sistemov sledljivosti in označb
  • Razvoj metod testiranja, ohranjanje in trajnostna raba genetskih virov, ter genetsko izboljšanje funkcionalnih lastnosti kmetijskih rastlin in domačih živali
  • Učinkovita izraba travinja ter tehnologije pridelave in prireje za območja v opuščanju in zaraščanju
  • Biomasa, bioenergija in biotehnologija za dvig konkurenčnosti in trajnostne naravnanosti agro-živilstva
  • Klimatske spremembe in trajnostna rastlinska pridelava; alternativna pridelava, možnosti ekonomsko učinkovitega namakanja

6.1.2. Celovita in učinkovita kmetijska politika

Cilji

  • Ovrednotenje učinkov vključevanja Slovenije v Evropsko unijo na ekonomski položaj ter konkurenčnost kmetijstva
  • Indikatorji konkurenčnosti živilsko predelovalne industrije pred pristopom in koraki prilagajanja na ravni podjetij, panog in države; možnosti vertikalnega organiziranja agroživilstva
  • Nova vloga kmetijstva v okolju in prostoru (multifunkcionalnost kmetijstva) ter opredelitev vloge javnih politik
  • Podpore odločitvam in ocene učinkov kmetijske politike

Področje: 6.2. V a r n o s t  h r a n e

Raziskovalne teme: 6.2.1. Zagotavljanje varne hrane in zdrava prehrana

Cilji

  • Vzpostavitev monitoringa in kontrolnih sistemov v prehranski verigi
  • Razvoj preskusnih metod za ugotavljanje vsebnosti dovoljenih in nedovoljenih dodatkov v živilih in krmi, razvoj metod za določanje in spremljanje gensko spremenjenih organizmov (GSO)
  • Uvajanje sodobnih in učinkovitih postopkov obvladovanja škodljivih organizmov; možnosti uporabe bioloških načinov varstva rastlin
  • Kriteriji prepoznavnosti avtohtonih slovenskih proizvodov in zagotavljanje njihove stalne kakovosti ter vzpostavitev kontrolnih mehanizmov za tovrstne proizvode -
  • Vpliv prehrane in prehranjevanja na zdravje ljudi, razvoj smernic in metod za spreminjanje neustreznih prehranskih navad in izboljševanje zdravja prebivalcev; razvoj standardov zdravega prehranjevanja v javnih ustanovah; možnosti in razvoj funkcionalne hrane
  • Zaščita živali, počutje in zdravje domačih živali
  • Zmanjšanje negativnih vplivov fito-farmacevtskih sredstev ter varovana območja kot sistem uravnavanja pridelave sadilnega materiala kmetijskih rastlin

Področje: 6.3. P o d e ž e l j e

Raziskovalne teme: 6.3.1. Razvoj podeželja

Cilji

  • Diverzifikacija ekonomskih dejavnosti, dopolnilne dejavnosti ter možnosti samozaposlovanja na kmečkih gospodarstvih, ekonomska in socialna slojevitost slovenskih kmetij - Vprašanje žensk in mladine in razvoj podeželja
  • Modeli in indikatorji za potrebe spremljanja in načrtovanja politike razvoja podeželja

Težišče 7 - MEDNARODNI ODNOSI IN NACIONALNA VARNOST

Težišče je prednostno namenjeno raziskavam za oblikovanje in spremljanje mednarodne in varnostne politike, zlasti na področju mednarodnih odnosov in integracij, ter notranje varnosti vključno z obrambo pred naravnimi nesrečami. Namenjeno je tudi raziskavam o povezanosti mednarodnega političnega položaja Slovenije in njene gospodarske konkurenčnosti ter o materialnih in nematerialnih stroških in koristih vključevanja v mednarodne integracije.

Cilji težišča so zato pridobiti informacije, ki bi jih državne institucije lahko uporabile a oblikovanje ustreznih politik pospeševanja konkurenčnosti RS v kontekstu delovanja v mednarodni skupnosti in splošnega zagotavljanja nacionalne varnosti. Glede na to, da nacionalne varnosti ne moremo zagotoviti brez upoštevanja mednarodnega okolja je izhodiščna strukturiranost ciljev takšna, da na prvo mesto postavlja mednarodne vidike obravnavanih vsebin. Na drugem mestu pa je pomemben tudi obrambno-varnostni vidik.

Področje: 7.1. M e d n a r o d n a  p o l i t i k a, e v r o p s k e  i n t e g r a c i j e

Raziskovalne teme:

7.1.1. Politika do Jugovzhodne Evrope (JVE)

Cilji:

  • Subjekti, ki si prizadevajo vzpostavljati povezave na območju JVE
  • Območni in politični domet ter interesi subjektov povezovanja v JVE
  • Možnosti sodelovanja z evidentiranimi subjekti

7.1.2.Sodelovanje RS v aktivnostih EU in NATO in zagotavljanje človekove varnosti

Cilji:

  • Evidentirati in ovrednotiti območja ( v geografskem smislu) in področja (glede na vsebino sodelovanja) možnega sodelovanja RS v aktivnostih NATO pri zagotavljanju človekove varnosti
  • Evidentirati potencialne partnerje, s katerimi bi se RS pri uresničevanju tovrstnih ciljev lahko povezovala

7.1.3.Sodelovanje Republike Slovenije z nevladnimi organizacijami (NVO) za doseganje zunanje-političnih ciljev RS

Cilji:

  • Evidentiranje in analiza NVO z območja RS, ki si aktivno delujejo v mednarodnem prostoru
  • Možnosti in oblike sodelovanja med vladnimi in nevladnimi organizacijami
  • Interesni konflikti in njihovo reševanje

Področje:

7.2. N o t r a n j a  v a r n o s t  i n  n a d z o r

Raziskovalne teme:

7.2.1. Uravnoteženo delovanje, večja učinkovitost in demokratičen nadzor organov notranje varnosti ter odkrivanja in pregona kriminalitete v RS RS

Cilji:

  • Analiza sprejemanja in uresničevanja državne politike na varnostnem, kriminalitetnem in kazensko-pravnem področju
  • Analiza učinkovitost države pri zagotavljanju notranje varnosti pred organiziranim kriminalom, terorizmom, trgovino s prepovedanimi drogami in nevarnimi substancami, kriminaliteto okolja ter drugimi najhujšimi oblikami ogrožanja notranje in mednarodne varnosti
  • Analiza učinkovitosti organov odkrivanja in pregona storilcev kaznivih dejanj z razvojem in doslednim upoštevanjem kriminalistične stroke ter dokaznih standardov kazenskega prava
  • Možnosti učinkovitega nadzora civilne oblasti nad obveščevalnimi in varnostnimi organi države in krepitev participatorne demokracije in institucij nadzora civilne družbe na področju notranje in mednarodne varnosti

Področje:

7.3. O b r a m b a,  N o t r a n j a  v a r n o s t  i n  n a d z o r

Raziskovalne teme:

7.3.1.Slovenska vojska v mirovnih operacijah

Cilji:

  • Analiza udeležbe v mirovnih operacijah ter merjenje stopnje pripravljenosti in motivacije slovenskih vojakov v mirovnih misijah
  • Izdelava izhodišč za ustreznejše priprave vojakov za prihodnje misije
  • Monitoring mirovnih operacij, kjer sodelujeta Slovenska vojska in Slovenska policija
  • Problem in možnosti reintegracije v domače okolje in enote

7.3.2.Nadgradnja slovenskega vojaškega slovarja

Cilj:

  • Omogočiti enakopravnost slovenskega jezika pri sporazumevanju, izobraževanju in usposabljanju na področju nacionalne varnosti (obramba in varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami)

Težišče 8 - NARODNA IDENTITETA, PLURALNOST IN MEDNARODNE INTEGRACIJE

Težišče je prednostno namenjeno raziskavam za oblikovanje in spremljanje ohranjanja nacionalne identitete v multikulturni družbi ob soočanju s procesi evropske integracije in globalizacije. V tem kontekstu se izpostavljajo po eni strani vprašanja manjšin, izseljenstva in migracij, po drugi pa tudi razmerja med tradicionalno kulturo in novimi kulturnimi iniciativami, vezanimi na urbane kulturne prostore.

Področje: 8.1. K u l t u r n a  i d e n t i t e t a

Raziskovalne teme 8.1.1.Raziskave v podporo razvojnim programom na področju kulture in kulturne dediščine

Cilji:

  • Identifikacija strateško pomembnih točk kulturnega razvoja v Sloveniji , ki se nanašajo na ustavrjalnost, inovativnost, autonomnost, socialno kohezivnost, pluralnost, kreativno industrijo, kulturno decentralizacijo in druge cilje iz SGRS in DRP 2001-2006
  • Analiza vseh dejavnikov , ki vplivajo na identifikacijo teh točk, vključno s primerjavo referenčnih okolij EU
  • Opredelitev ciljev, ki bi si jih morali postaviti v zvezi z identificiranimi ključnimi točkami
  • Izdelava razvojnih programov
  • Priprava strokovnih podlag za izdelavo projektne dokumentacije za konkuriranje za strukturne sklade EU

Področje: 8.2. E v r o p s k e  i n t e g r a c i j e

Raziskovalne teme 8.2.1. Integracijski procesi v luči pluralizacije slovenske družbe

Cilji:

  • Ugotoviti stanje na področju po posameznih integracijskih politikah (materialno in procesno pravo na področju migracij v RS,šolstvo, kultura, politična participacija, itd)
  • Ugotoviti odnos pripadnikov novodobnih narodnih skupnosti do obstoječe slovenske migracijske in integracijske politike ter njihova percepcija pomena posameznih vzvodov ohranjanja in promocije posameznih narodnih identitet
  • Opraviti primerjalni (pravni) prikaz integracijskih programov v državah članicah (in inštitucijah) EU

Področje: 8.3. N a r o d n a  i d e n t i t e t a

Raziskovalne teme

8.3.1. Človeške in družbene posledice II. Svetovne vojne na Slovenskem

Cilj:

  • Razjasnitev in ugotavljanje okoliščin in števila žrtev II. Svetovne vojne in zaradi nje na Slovenskem

Težišče 9 - INFORMACIJSKA DRUŽBA

Težišče je prednostno namenjeno raziskavam za spremljanje in predvidevanje razvoja informacijske družbe ter raziskavam za pomoč pri oblikovanju politik za razvoj in obvladovanje informacijske družbe, zlasti na področju infrastrukture in tehnologije, trga dela, izobraževanja in socialne povezanosti, razvoja demokracije, kulture in uprave ter oblikovanja uporabniku prijazne informacijske družbe, ki bo konkurenčna na evropskem in svetovnem trgu. Enakovredno bodo podprte nove tehnološke rešitve v komunikacijskih in informacijskih tehnologijah.

Področje: 9.1. M e d i j i  v  i n f o r m a c i j s k i  d r u ž b i

Raziskovalne teme

9.1.1. Konvergenca medijev cilji:

  • Koncept standardov in tehnologij za integracijo in povezljivost medijev
  • Možnosti nastajanja, oblikovanja, posredovanje in trženje novih multi-medijskih vsebin
  • On-line mediji in spremenjena vloga klasičnih medijev.

Področje: 9.2. I n f o r m a c i j s k a  d r u ž b a  i n  r e f o r m a  u p r a v e

9.2.1. Informacijski sistem za lokalno samoupravo

Cilj:

  • informacijski sistem za potrebe delovanja občin in pokrajine

Področje: 9.3. T r g  d e l o v n e  s i l e  i n  s o c i a l n a  k o h e z i j a

9.3.1.Vzpostavitev sistema za spremljanje izobraževalnih potreb

Cilj:

  • Pridobitev osnov za načrtovanje potreb po znanju, veščinah in kadrih, ki bodo podlaga za razvoj novih poklicnih standardov in programov poklicnega usposabljanja in izobraževanja

9.3.2. Analiza vplivov aktivnosti starih v okviru pogodbenega dela ali sive ekonomije zaradi prezgodnjega upokojevanja na možnost zaposlovanja mladih

Cilj:

  • Ekonometričen izračun podaljševanja ali skrajševanja delovne dobe aktivne delovne sile na zaposlovanje mladih

9.3.3. Obseg ter vrste dela in zaposlovanja na črno in njun vpliv na konkurenčnost slovenskega gospodarstva

Cilj:

  • Izdelava strokovne podlage za za nadaljnje ukrepanje na področju preprečevanja dela in zaposlovanja na črno

Področje: 9.4. I n f o r m a c i j s k  a p o d p o r a  v s e b i n a m  n a  p o d r o č j u  k u l t u r e

9.4.1.Informatizacija v kulturi

Cilji:

  • Povezovanje informacijskih sistemov na področju knjige - raziskava možnih rešitev povezovanja vzajemnega kataloga knjižnic z informacijskimi bazami založb in knjigarn
  • Model zbiranja in ohranjanja kulturne dediščine na elektronskih medijih

Področje: 9.5. M o n i t o r i n g  r a z v o j a

9.5.1. Spremljanje učinkov regulacije v telekomunikacijah

Cilji:

  • Vzpostavitev meril spremljanja učinkov regulacije na področju telekomunikacij
  • Nabor možnih ukrepov ekonomske politike

9.5.2. Prispevek informacijsko-komunikacijskih dejavnosti (ICT sektor) h gospodarski rasti

Cilji:

  • Vzpostavitev metodologije merjenja prispevka informacijsko-komunikacijskih dejavnosti h gospodarski rasti in možne implikacije za ekonomsko politiko
     

IV. Pogoji , ki jih morajo izpolnjevati prijavitelji na javni razpis

  1. Na razpis se lahko prijavi pravna ali fizična osebe, ki je vpisana v evidenco Ministrstva za šolstvo, znanost in šport za opravljanje raziskovalne dejavnosti v Republiki Sloveniji ter izpolnjuje pogoje, predpisane z zakonom o raziskovalni dejavnosti in predpisi Ministrstva za šolstvo, znanost in šport

Odgovorni nosilec mora biti zaposlen v organizaciji, ki je prijavitelj projekta izpolnjevati pogoje za odgovornega nosilca raziskovalnega projekta predpisane z 29. in/ali 30. členom zakona o raziskovalni dejavnosti

  1. Prijava na razpis mora vsebovati prijavni obrazec in vse v prijavnem obrazcu navedene samostojne priloge, ki so sestavni del razpisne dokumentacije.

Prijava mora biti usklajena s temeljnimi principi in cilji Ciljnega raziskovalnega programa »Konkurenčnost Slovenije »2001-2006«, določenih v Izhodiščih Ciljnega raziskovalnega programa »Konkurenčnost Slovenije »2001-2006«.

Izhodišča Ciljnega raziskovalnega programa »Konkurenčnost Slovenije »2001-2006«. so sestavni del razpisne dokumentacije

  1. V postopku za izbor projektov bodo obravnavane prijave , ki vsebujejo vse z razpisom in obrazci zahtevane podatke in dokazila, ki prispejo na Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport v roku , določenem s tem razpisom.

Nepravočasno in nepravilno označenih prijav komisija za odpiranje ne bo obravnavala in bodo vrnjene prijavitelju.
 

V. Osnovna merila za izbor projektov

Merila za izbor projektov so:

  • Kakovost prijave z vidika splošne kakovosti predloga projekta in projektne skupine: (interdisciplinarnost vsebin raziskovalnega načrta, medinstitucionalno sestavljena projektna skupina, utemeljenost predloga projekta in prikaz uporabnih pričakovanih rezultatov, raziskovalne reference projektne skupine, ter reference skupine glede na njeno učinkovitost pri prenosu in uveljavljanju znanja za gospodarski in družbeni razvoj države)
  • Primernost prijave glede na razpisane teme v okviru posameznih programov:. (skladnost prijave s cilji programa ob upoštevanju dispozicije za posamezno težišče CRP in upoštevanju spremenjenega pomena razvojnih dejavnikov v domačem in mednarodnem okolju).
  • izvedljivost projekta (časovna opredelitev projekta, stroški projekta, usposobljenost in opremljenost projektne skupine).

Vrednotenje meril je sestavni del projektne dokumentacije

Prijave bodo ocenjevane s pomočjo ekspertnega sistema v skladu z določili Pravilnika.
 

VI. Okvirna višina sredstev

Okvirna letna višina sredstev, ki jih za izvajanje izbranih projektov namenja Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport in ostali financerji, je po posameznih težiščih naslednja:

Težišče 1: 66.000.000,00 SIT

Finacerji:

  • Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 50%,
  • Ministrstvo za gospodarstvo: 30%,
  • Ministrstvo za finance: 12%,
  • Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve: 3 %,
  • Ministrstvo za okolje in prostor: 3%,
  • Urad za makroekonomske analize in razvoj: 2%.

Težišče 2: 35.000.000,00 SIT

  • Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 51%,
  • Ministrstvo za notranje zadeve: 20%,
  • Državni zbor Republike Slovenije: 6%
  • Urad vlade za informiranje: 3%,
  • Ministrstvo za pravosodje: 17%,
  • Državni svet Republike Slovenije: 3%.

Težišče 3: 99.800.000,00 SIT

  • Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 80%,
  • Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve: 10%,
  • Ministrstvo za okolje in prostor: 4%,
  • Urad za makroekonomske analize in razvoj: 1%,
  • Ministrstvo za zdravstvo: 5%.

Težišče 4: 46.000.000,00 SIT

  • Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 43%,
  • Ministrstvo za okolje in prostor: 28,5 %,
  • Ministrstvo za promet: 28,5

Težišče 5: 187.000.000,00 SIT

  • Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 50%,
  • Ministrstvo za okolje in prostor: 40 %,
  • Ministrstvo za kulturo: 0,5 %,
  • Ministrstvo za obrambo: 6%,
  • Ministrstvo za finance: 1%
  • Agencija za regionalni razvoj: 2%
  • Urad za makroekonomske analize in razvoj: 0,5%,

Težišče 6: 150.000.000,00 SIT

  • Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 47%,
  • Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano: 50%,
  • Ministrstvo za zdravstvo: 3%.

Težišče 7: 45.700.000,00 SIT

  • Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 50%,
  • Ministrstvo za notranje zadeve: 7%,
  • Ministrstvo za zunanje zadeve: 3%,
  • Služba Vlade za evropske zadeve: 1%,
  • Ministrstvo za obrambo: 39%.

Težišče 8: 19.000.000,00 SIT

  • Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 58%
  • Ministrstvo za notranje zadeve:5%,
  • Ministrstvo za kulturo: 37%.

Težišče 9: 37.500.000,00 SIT

  • Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 48%,
  • Ministrstvo za notranje zadeve: 3%,
  • Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve: 8%,
  • Ministrstvo za kulturo: 4%,
  • Urad vlade za informiranje: 3%
  • Ministrstvo za informacijsko družbo: 35%.
     

VII. Časovni okvir in roki za izvedbo programa

Projekti se razpisujejo za obdobje od 1.10.2002 do 31.8.2006. Trajanje posameznih projektov bo določeno na podlagi evalvacije prijav.
 

VIII. Rok za predložitev prijav in način predložitve ter opremljenost prijav:

Ne glede na način prenosa morajo prijave prispeti v vložišče Ministrstva za šolstvo, znanost in šport, Trg OF 13, 1000 Ljubljana, najkasneje do 2.9.2002 do 14. ure.

Prijava mora biti poslana v zaprti ovojnici, na kateri mora biti:

  • vidna označba »Ne odpiraj – Prijava na razpis za izbiro raziskovalno-razvojnih projektov »KS 2001-2006«,
  • naslov Ministrstva za šolstvo, znanost in šport,
  • naslov prijavitelja.
     

IX. Datum odpiranja prijav:

Odpiranje prijav bo 3.9.2002 ob 9.00 sejni sobi Ministrstva za šolstvo, znanost in šport (III. nadstropje, Trg OF 13, Ljubljana).

X. Rok , v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa: Prijavitelji projektov bodo obveščeni o izbiri v roku 45 dni od zaključka razpisa.
 

XI. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno dokumentacijo:

Razpisno dokumentacijo:

  • prijavni obrazci z navodili za njihovo izpolnjevanje, in priloge:
  • Izhodišča Ciljnega raziskovalnega programa »Konkurenčnost Slovenije »2001-2006« (priloga 1)
  • podrobnejša predstavitev ciljev po posameznih temah priloga 2),
  • vzorec pogodbe (priloga 3)
  • vrednotenje meril (evalvacijski list projektnih prijav) (priloga 4)

dvignejo zainteresirani prijavitelji od dneva objave v Uradnem listu Republike Slovenije do izteka prijavnega roka pri vratarju Ministrstva šolstvo, znanost in šport, Trg OF 13, Ljubljana.

Razpis in razpisna dokumentacija bo od dneva objave razpisa na voljo tudi na spletni strani Ministrstva za šolstvo, znanost in šport: http://www.mszs.si/.

Vse dodatne informacije v zvezi z razpisom dobijo prijavitelji na Ministrstvu za šolstvo, znanost in šport, Trg OF 13, 1000 Ljubljana oz. na telefonu 478-4624 (ga. Aljana Pogačnik).

Številka: CRP – 371-1/02

Ljubljana, dne, 28.6.2002
Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport
dr. Lucija ČOK
ministrica

Ministrstvo za delo družino in socialne zadeve
dr. Vlado DIMOVSKI
minister

Ministrstvo za gospodarstvo
dr. Tea PETRIN
ministrica

Ministrstvo za finance
mag. Tone ROP
minister

Ministrstvo za kulturo
Andreja RIHTER
Ministrica

Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano
mag. Franc BUT
minister

Ministrstvo za notranje zadeve
dr. Rado BOHINC
minister

Ministrstvo za obrambo
dr. Anton GRIZOLD
minister

Ministrstvo za okolje in prostor
mag. Janez KOPAČ
Minister

Ministrstvo za pravosodje
Ivan BIZJAK
Minister

Ministrstvo za promet
Jakob PRESEČNIK
Minister

Ministrstvo za zdravje
prof.dr. Dušan KEBER
Minister

Ministrstvo za zunanje zadeve
dr. Dimitrij RUPEL
Minister

Ministrstvo za informacijsko družbo

dr. Pavle GANTAR
Minister

Služba vlade za evropske zadeve
Dr. Janez POTOČNIK
Minister

Državni zbor Republike Slovenije
Jožica VELIŠČEK
Generalna sekretarka

Državni svet Republike Slovenije
Mag. Marija DROFENIK
Sekretarka

Agencija za regionalni razvoj
Bojan DEJAK
Direktor

Urad Vlade RS za informiranje
dr. Alja BRGLEZ
Direktorica

Urad za makroekonomske analize in razvoj
dr. Janez ŠUŠTERŠIČ
Direktor

Razpisna dokumentacija:

  • Obrazec CRP-2001-2006/02-1 (doc)(pdf)
  • Obrazec CRP-2001-2006/02-2 (doc) (pdf)
  • Navodila za izpolnjevanje prijave (doc) (pdf)

Priloge:

  • Priloga 1 - Izhodišča ciljnega raziskovalnega programa "Konkurenčnost Slovenije "2001-2006" (doc) (pdf)
  • Priloga 2 - Podrobnejša predstavitev ciljev po posameznih temah (doc) (pdf)
  • Priloga 3 - Vzorec pogodbe (doc) (pdf)
  • Priloga 4 - Vrednotenje meril (evalvacijski list projektnih prijav) (doc) (pdf)