Republika Slovenija, Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport in naročniki:
- Ministrstvo za delo družino in socialne zadeve,
- Ministrstvo za gospodarstvo,
- Ministrstvo za finance,
- Ministrstvo za kulturo,
- Ministrstvo za kmetijstvo,
gozdarstvo in prehrano,
- Ministrstvo za notranje zadeve,
- Ministrstvo za
obrambo,
- Ministrstvo za okolje in prostor,
- Ministrstvo za pravosodje,
- Ministrstvo za promet,
- Ministrstvo za zdravje,
- Ministrstvo za zunanje
zadeve,
- Ministrstvo za informacijsko družbo,
- Služba vlade za evropske
zadeve,
- Državni zbor Republike Slovenije,
- Državni svet Republike Slovenije,
- Agencija za regionalni razvoj,
- Urad Vlade za informiranje in Urad za
makroekonomske analize in razvoj na podlagi Zakona o raziskovalni dejavnosti
(Ur. list RS, št. 8/91-I), ter na podlagi 11. in 43. člena Pravilnika o pogojih
in postopkih izbora in financiranja mrežnih raziskovalno-razvojnih programov v
okviru Ciljnega raziskovalnega programa za podporo strateškega razvoja Slovenije
na posameznih področjih javnega interesa (Ur. List RS št. 46/01), v nadaljevanju
»Pravilnik« objavljajo
Javni razpis za izbiro raziskovalno-razvojnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa »KONKURENČNOST SLOVENIJE 2001-2006« v letu 2002
I. Ime in sedež naročnikov, uporabnikov proračunskih sredstev:
- Ministrstvo
za šolstvo, znanost in šport, Trg OF 13, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za delo
družino in socialne zadeve, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za
gospodarstvo, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za finance, Župančičeva
3, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za kulturo, Cankarjeva 5, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Dunajska 56-58, 1000
Ljubljana
- Ministrstvo za notranje zadeve, Štefanova 2, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za obrambo, Kardeljeva ploščad 25, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za
okolje in prostor, Dunajska 48, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za pravosodje,
Župančičeva 3, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za promet, Langusova 4, 1000
Ljubljana
- Ministrstvo za zdravje, Štefanova 5, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za
zunanje zadeve, Prešernova 25, 1000 Ljubljana
- Ministrstvo za informacijsko
družbo, Langusova 4, 1000 Ljubljana
- Služba vlade za evropske zadeve, Šubičeva
11, 1000 Ljubljana
- Državni zbor Republike Slovenije, Šubičeva 4, 1000
Ljubljana
- Državni svet Republike Slovenije, Šubičeva 4, 1000 Ljubljana
- Agencija za regionalni razvoj, Kotnikova 28, 1000 Ljubljana
- Urad Vlade RS za
informiranje, Slovenska 29, 1000 Ljubljana in
- Urad za makroekonomske analize
in razvoj, Gregorčičeva 25, 1000 Ljubljana
II. Predmet razpisa
Predmet razpisa je izbira projektov za prednostne
raziskovalne tematike Ciljnega raziskovalnega programa (v nadaljevanju: CRP)
»Konkurenčnost Slovenije 2001-2006« v letu 2002 na naslednjih težiščih CRP:
- KONKURENČNOST GOSPODARSTVA
- UČINKOVITOST DRŽAVE IN RAZVOJ DEMOKRACIJE
- ČLOVEŠKI VIRI IN SOCIALNA KOHEZIVNOST
- GOSPODARSKA INFRASTRUKTURA
- URAVNOTEŽEN REGIONALNI IN PROSTORSKI RAZVOJ TER RAZVOJNA VLOGA OKOLJA
- CELOSTNI RAZVOJ NA PODROČJU VARNOSTI ŽIVIL, ZDRAVE PREHRANE TER PODEŽELJA
- MEDNARODNI ODNOSI IN NACIONALNA VARNOST
- NARODNA IDENTITETA, PLURALNOST IN
MEDNARODNE INTEGRACIJE
- INFORMACIJSKA DRUŽBA (ID)
III. Razpisane teme
Prednostne raziskovalne teme, katerih podlago in okvir
predstavljajo Izhodišča Ciljnega raziskovalnega programa »Konkurenčnost
Slovenije 2001-2006« so navedene po težiščih in po področjih znotraj posameznega
težišča.
Težišče 1- KONKURENČNOST GOSPODARSTVA
Težišče je prednostno namenjeno
raziskavam dejavnikov mednarodne konkurenčnosti slovenskega gospodarstva ter
raziskavam za pomoč pri oblikovanju in spremljanju učinkovitosti politik države
za krepitev mednarodne konkurenčnosti gospodarstva, zlasti na področju
podjetništva, krepitve inovacijske sposobnosti ter znanstvene in tehnološke
politike, razvoja nove ekonomije, aktivne vključitve slovenskega gospodarstva v
spreminjajoče se mednarodno okolje, politike usmerjanja tujih investicij na
način generiranja tehnološkega transferja in transferja znanja, fleksibilnosti
trga dela, povezave trga dela in socialne kohezije, kreditno-monetarne, davčne,
dohodkovne in cenovne politike.
Področje: 1.1. G o s p o d a r s t v o i n p o d j e t n i š t v o
Raziskovalne teme:
1.1.1. Analiza monopolov, prevzemov in koncentracij v
gospodarstvu
Cilji:
- Oblikovanje podatkovnih osnov in informacijskega sistema
za spremljanje prevzemov in koncentracij podjetij ter tržne strukture
- Zagotavljanje pogojev za vodenje politike konkurence in zaščite potrošnikov
1.1.2. Učinki investicij na gospodarsko rast
Cilji:
- Primerjalna analiza
investicij v Sloveniji, državah EU in tranzicijskih državah z vidika
kratkoročnih in dolgoročnih učinkov na gospodarsko rast
- Pospešitev
investiranja (z vidika različnih struktur) z ustreznimi kratkoročnimi in
dolgoročnimi učinki na gospodarsko rast
1.1.3. Analitične podlage za spremljanje učinkov razvojne politike po
dejavnostih
Cilji:
- Poglobljene analize konkurenčnosti na ravni podskupin
znotraj posameznih dejavnosti, posebej za storitve (trgovino)
- Analiza vpliva
razvojnih strategij največjih podjetij na trende razvoja posameznih dejavnosti
- Uporaba rezultatov za oceno regionalnih razvojnih trendov in za mednarodne
primerjave
- Uporaba rezultatov za razvoj metodologije dolgoročnega spremljanja
konkurenčnosti in pravočasno oblikovanje novih razvojnih smernic in programov
oziroma ukrepov
Področje: 1.2. J a v n e f i n a n c e i n f i n a n č n i s i s t e m
Raziskovalne teme:
1.2.1. Načrtovanje, ocenjevanje in spremljanje državnih investicij in
razvojnih programov.
Cilji:
- Primerjalna analiza sistemov načrtovanja razvoja
in spremljanja učinkov razvojne politike na nacionalni, sektorski in regionalni
ravni v državah EU in Sloveniji.
- Pridobitev preverjenih metodologij za
družbeno-ekonomsko ocenjevanje državnih investicij in drugih večletnih razvojnih
programov
1.2.2. Fiskalna stabilnost v luči bodoče demografske strukture
Cilji:
- Dolgoročna projekcija demografske strukture in njenih učinkov na pokojninske,
zdravstvene in druge javnofinančne izdatke
- Z ustreznimi ukrepi zagotoviti
fiskalno stabilnost pri pogojih nadaljnega staranja populacije
1.2.3. Spremljanje učinkov državne potrošnje (performance budgeting)
Cilj:
- Vzpostavitev sistema (na podlagi programske klasifikacije državnega proračuna)
za merjenje učinkovitosti državne potrošnje pri racionalnosti porabe sredstev in
doseganju ciljev in prioritet
Področje: 1.3. N a č r t o v a n j e i n m o n i t o r i n g r a z v o j a
1.3.1. Satelitski računi za različna področja razvoja
Cilj:
- Postavitev
metodoloških in podatkovnih osnov satelitskih računov za spremljanje razvojnih
področjih (regionalnega, okoljskega, kmetijskega, energetskega ipd.), ki imajo
multiplikacijske učinke na različne dejavnosti, regije in komponente razvoja
1.3.2. Spremljanje učinkov politike razvoja podjetniškega sektorja in
konkurenčnosti.
Cilji:
- Razviti model za ugotavljanje učinkov izvajanja
politike na letni ravni ter izmeriti učinke izvajanja politike
- Izdelava
metodologije s sistemom kazalcev za spremljanje uresničevanja strategije in
učinkovitosti turističnih razvojnih procesov
1.3.3. Učinki (de)regulacije cen in analiza relativnih cen
Cilji:
- Oblikovanje ustrezne metodologije za mednarodne primerjave cen
- Mednarodne
primerjave splošnega nivoja cen in njihove strukture (relativne cene)
- Mednarodne primerjave nivoja in relativne višine cen pod nadzorom države in
ugotavljanje njihove ekonomske upravičenosti
- Ugotavljanje učinkov
liberalizacije cen, ki so bile pod nadzorom države, na njihovo dinamiko in
ekonomsko upravičenost
- Izoblikovati osnove za politiko oblikovanja in
liberalizacije cen pod nadzorom države
1.3.4. Sistem urejanje prostora
Cilji:
- Analiza in strokovne podlage za
izboljšanje delovanje sistema urejanja prostora
- Analiza in strokovne podlage
za izboljšanje organiziranosti in načina delovanja služb za urejanje prostora
- Analiza in strokovne podlage za sistem zbirk podatkov za spremljanje in
poročanje o stanju v prostoru
- Primerjalna analiza rešitev v primerjalnih
evropskih državah
Težišče 2 - UČINKOVITOST DRŽAVE IN RAZVOJ DEMOKRACIJE
Težišče je prednostno namenjeno analizam učinkovitosti države glede na
učinkovitost zakonodajne, pravosodne in izvršilne oblasti posamezno in glede
njihove interakcije. Poleg posameznih vej oblasti se upošteva tudi druge
institucije, ki prispevajo k učinkovitosti države, in odnos države do civilne
družbe. Analize so namenjene tudi primerjalnim raziskavam učinkovitosti
slovenske države z drugimi, identificiranjem področij, kjer Slovenija najbolj
zaostaja, ter s predlaganjem in spremljanjem institucionalnih rešitev in
ukrepov, ki bi okrepile učinkovitost države, zlasti na področju javne uprave in
pravosodja. Težišče je namenjeno tudi raziskavam novih oblik demokracije,
partnerstva s civilno družbo in prilagajanja za sodelovanje v demokratičnih
inštitucijah EU, ter raziskavam možnosti in pogojev za decentralizacijo
Slovenije, za oblikovanje pokrajin ter njihova vloga pri izboljšanju
učinkovitosti države. Težišče je namenjeno tudi raziskavam problemov, izzivov in
odzivov pri razvijanju odnosov med državo in civilno družbo, pri oblikovanju
nacionalnega konsenza o skupnih vrednotah in ciljih, o državljanski odgovornosti
in zaupanju državljanov v državne institucije.
Področje: 2.1. J a v n a u p r a v a
Raziskovalne teme:
2.1.1. Raziskave v podporo reforme javne uprave in učinkovitejše organizacije
države
Cilji:
- Razvoj metodologije za "regulatory impact analysis" (analiza
vpliva predpisov na gospodarstvo)
- Razvoj metodologije za ugotavljanje
učinkovitosti in uspešnosti organov in posameznikov v državni upravi
- Evropska
migracijska politika: analiza zakonodaje in politik EU in držav članic EU;
- Zagotovitev instrumentov za skladen regionalni razvoj v novi pokrajinski
ureditvi Slovenije
- Financiranje in delovanje občin in pokrajin ter
vzpostavitev modela finančne izravnave med občinami oziroma med občinami in
pokrajino
- Strokovne podlage za oblikovanje sistema volitev v organe pokrajin
in prilagoditev sistema lokalnih volitev
Področje: 2.2. P r a v o s o d j e i n k a z e n s k o – p r o c e s n o p r
a v o
Raziskovalne teme:
2.2.1. Reforma dednega prava:
Cilji:
- Zasnova reforma dednega prava kot del
bodoče kodifikacije civilnega prava Republike Slovenije
2.2.2. Empirična analiza kazenskih postopkov:
Cilji:
- Empirična analiza
poteka in trajanja kazenskih postopkov z opredelitvijo razlogov (vključno z
analizo delovanja določil veljavnega kazenskega postopka) in možnih ukrepov za
pospešitev
2.2.3.Analiza poteka denacionalizacije in možnosti za pospešitev spremembe
zakonodaje.
Cilji:
- Opredelitev smotrnosti in potrebnosti spremembe Zakona o
denacionalizaciji. (n.pr. v smeri možnosti za izdajanje vrednostnih papirjev)
Področje: 2.3. R a z v o j d e m o k r a c i j e
Raziskovalne teme:
2.3.1. Civilna družba v procesu oblikovanja politik
- Vlada in
državljani/državljanke – informiranje, komuniciranje, sodelovanje javnosti«
- Civilna družba in Državni zbor: Sodelovanje civilne družbe pri sprejemanju aktov
zakonodajne veje oblasti
- Poslanske pobude in vprašanja kot indikator
povezanosti poslancev s civilno družbo
- Sodelovanje civilne družbe pri
sprejemanju predpisov in drugih odločitev izvršilne oblasti
Cilj:
- Analiza
stanja in oblikovanje predlogov za izboljšanje sodelovanja civilne družbe v
procesu oblikovanja politik
2.3.2. Oblikovanje in pristojnosti drugega doma parlamenta: ustavna ureditev
v Republiki Sloveniji in primerjalno pravni prikaz
Cilj:
- Cilj projekta je proučitev institucije Državnega sveta RS ter
izbranih drugih domov držav sveta.
Področje: 2.4. J a v n o m n e n j e
Raziskovalne teme:
2.4.1. Mediji v pluralni družbi:
- Ne/odvisnost medijev med lastniki, oglasi in javnim interesom
- Javnomnenjske raziskave kot način ugotavljanja
razpoloženja javnega mnenja
Cilji:
- analiza razvoja medijskega prostora po letu 1990, ugotavljanje
sprememb tranzicijskega procesa v medijih in njihovega učinka za zagotavljanje
javnega interesa - Izdelava metodologije za spremljanje in transparentnost
meritev javnega mnenja
Težišče 3 - ČLOVEŠKI VIRI IN SOCIALNA KOHEZIVNOST
Težišče je prednostno namenjeno raziskovanju človeškega dejavnika in
mehanizmom za ohranjanje in povečevanje socialne kohezivnosti s ciljem, da
prispevajo k povečevanju konkurenčnosti Slovenije, zlasti na področjih
izobraževanja in usposabljanja, znanosti, športa, zdravja, socialnega razvoja in
socialne kohezije ter kulturnega razvoja. Spodbuja povezovanje sektorskih
politik države in ukrepov na posamičnih področjih. Raziskave naj bi posebej
upoštevale vplive, ki jih ima oziroma jih bo imelo vključevanje Slovenije v
Evropsko unijo in usmeritev EU v na znanju temelječe družbe.
Področje: 3.1. I z o b r a ž e v a n j e
Raziskovalne teme:
3.1.1. Razvoj na znanju temelječe družbe v Sloveniji: kazalniki, dejavniki in
mehanizmi pospeševanja razvoja
- Opredelitev indikatorjev za spremljanje razvoja
na znanju temelječe družbe, vključno z merjenjem zasebnih in javnih vlaganj v
človeške vire
- Opredelitev dejavnikov in mehanizmov spodbujanja razvoja na
znanju temelječe družbe
- Slovenska identiteta in združujoča se Evropa
- Proučevanje možnosti novih pristopov in analiza dilem pri uvajanju nejezikovnih
vsebin v jezikovni pouk v srednjih šolah v Sloveniji
- Vloga šolskega
svetovalnega dela v sodobni šoli
- Primerjalna analiza posebnih organizacijskih
oblik v vzgoji in izobraževanju
3.1.2. Pospeševanje vseživljenskega učenja, posebej za povečevanje poklicne
usposobljenosti, bralne, funkcionalne in informacijske pismenosti ter poznavanje
delovanja družbenih inštitucij
- Vloga nacionalnih sistemov kvalifikacij pri
spodbujanju vseživljenjskega učenja
- Razvoj bralne pismenosti
- Razvoj
pismenosti odraslih v Sloveniji
- Didaktični vidiki uporabe nformacijske in
komunikacijske tehnologije – IKT (poučevanje in učenje);
- Evalvacija uporabe
informacijske in komunikacijske tehnologije pri poučevanju in učenju
- Modeli
informatizacije vrtcev, šol in zavodov
- Poučevanje in učenje na daljavo
- Organizacija visokega šolstva in konkurenčnost Slovenije
3.1.3. Razvoj mednarodno primerljivih kazalnikov oziroma sistemov za
spremljanje izobraževanja in izobraževalnih potreb
- Mednarodno primerljivi
kazalci spremljanja razvoja vzgoje in izobraževanja
- Pregled modelov evalvacije
vzgojno-izobraževalnega programa
3.1.4. Oblike in načini vključevanja v izobraževanje
- Oblikovanje strategij
za uspešno vključevanje romskih otrok v vzgojo in izobraževanje
- Razvoj
specialnih didaktik na področju vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi
potrebami
- Otroci s posebnimi potrebami: koncept inkluzivne šole
Področje: 3.2 . S o c i a l n i r a z v o j, u s p o s a b l j a n j e
Raziskovalne teme:
3.2.1.. Družinske patologije
Cilji:
- Analiza najpogostejših tipov družinskih
patologij kot tudi kakovosti in načina življenja v družinah, kjer so posamezni
družinski člani s kroničnimi mentalnimi boleznimi in invalidni družinski člani
(tudi npr. slepi, gluhi)
- Analiza nasilnega vedenja v družinah (avtoagresivnost
in heteroagresivnost)
- Analiza servisov (v smislu lokalnih, regionalnih in
nacionalnih mrež), ki nudijo kakršno koli pomoč družinam z navedeno problematiko
- Oblikovanje predlogov usmeritev politike na področju družinskih patologij
3.2.2. Istospolno usmerjeni v slovenski družbi danes
Cilji:
- Analiza
družinskih in socialnih kontekstov, v katerih istospolno usmerjeni živijo (kot
npr. lezbične matere, psihološki razvoj in socialna prilagoditev otrok
istospolno usmerjenih staršev)
- Oblikovanje predlogov usmeritev politike na
področju
3.2.3. Usposabljanje in zaposlovanje invalidov
Cilj:
- Analiza in strokovne
podlage za predlog spremembe zakonodajne ureditve področja usposabljanja in
zaposlovanja invalidov
3.2.4. Raziskava »ekstremne« revščine (brezdomci)
Cilj:
- Analiza obsega
pojava, izdatkov in prejemkov brezdomcev, vključujoč primerjavo svetovnimi
trendi.
- Oblikovanje predlogov usmeritev politike na področju
3.2.5. Vpliv institucij na obravnavo mladoletnih prestopnikov
Cilj:
- Ugotovitev ključnih dejavnikov pri zmanjševanju kriminalitete in dolgoročni
vidik vpliva institucij in aktivnosti na stopnjo in različne vrste
kriminalitete.
- Oblikovanje predlogov usmeritev politike na področju
Področje: 3.3. Z d r a v j e i n r a z v o j
Raziskovalne teme:
3.3.1. Spremljanje zdravja, zdravstvenega stanja zdravstvenega varstva
Cilji:
- Primerjalna analiza sistema spremljanja kazalnikov zdravja, zdravstvenega
stanja in nekaterih kazalnikov zdravstvenega varstva RS s sistemom v državah EU
- Analiza in opredelitev indikatorjev za spremljanje zdravja, zdravstvenega
stanja in nekaterih kazalnikov zdravstvenega varstva
- Izdelava koncepta
stalnega spremljanja in načina poročanja o zdravju, zdravstvenemu stanju in
zdravstvenemu varstvu za različne uporabnike
3.3.2. Spremljanje obolevnosti s
srčno-žilnimi boleznimi in stanj oseb, ki so zelo ogrožene, da obolijo s
srčno-žilno boleznijo
Cilji:
- Izdelava strokovnih podlag strategiji stalnega
spremljanja in načina poročanja o obolevnosti s srčno-žilnimi boleznimi in
stanja oseb, ki so zelo ogrožene, da obolijo s srčno-žilno boleznijo
- Identifikacija kriterijev, vzpostavitev standardov, ocena stanja na področju
poročanja o obolevnosti in umrljivosti zaradi srčno-žilnih bolezni v Republiki
Sloveniji
- Analiza in opredelitev kazalnikov, primernih za zasledovanje
bolezni, zbiranje in beleženje podatkov, ter opredelitev načinov vpeljevanja
sistematičnega zbiranja tovrstnih podatkov
3.3.3 Obiski v dejavnostih primarnega zdravstvenega varstva in delitev dela v
zdravstvenem timu
Cilji:
- Primerjalna analiza števila in strukture obiskov ter
delitve dela v zdravstvenem timu v primarnem zdravstvenem varstvu med Slovenijo
in državami EU
- Analiza razlik v obremenjenosti zdravnikov z obiski po regijah,
mestu-vasi in nekaterih drugih značilnostih ter analiza nekaterih zdravnikovih
odločitev v zvezi hišnimi obiski, napotitvami in predpisovanjem zdravil
- Izdelava predlogov za zmanjšanje obremenitev z obiski ter predlogov za povečanje
kakovosti dela in zadovoljstva uporabnikov in izvajalcev v primarnem
zdravstvenem varstvu
Področje: 3.4. S t a n o v a n j e
Raziskovalne teme:
3.4.1.Raziskava učinkovitosti trga stanovanj in stavbnih zemljišč v
primerjavi s svetom
Cilj:
- Pridobitev relevantnih primerjalnih podatkov o strukturi trga,
njegovi učinkovitosti, primerjalni višini in strukturi cen (tudi z vidika
obremenitve plač in možnosti financiranja nakupa), vpliv lokacije in drugih
dejavnikov na ceno
- Strokovne podlage za usmeritve politike urejanja trga
stanovanj in stavbnih zemljišč, vključno
- Primerjava cen stanovanj in zemljišč
bo morala prikazati tudi odstotek obremenitve povprečne plače doma in v tujini
ter odraziti vpliv cene zemljišča in stanovanja glede na lokacijo (večja mestna
središča v primerjavi z ruralnim območjem )
3.4.2. Prenova stanovanjskega fonda
- Analiza stanja, podatki o obsegu in
starosti stanovanjskega fonda v Sloveniji po območjih, oceno obsega najbolj
nujnih potreb po prenovi stanovanjskega fonda, skupaj s finančno oceno
prenovitvenih del
- Prikaz sistema modelov in formalnih ter neformalnih
stimulacij za izvajanje prenove v Evropi, upoštevaje nam primerljive primere iz
sosednjih držav, vključno z napotki rešitev v EU
- Predvidevanje sistemskih
ukrepov v zvezi s prenovo stanovanjskega fonda v državi, upoštevaje pri tem
ukrepe normativne narave, kakor tudi sklop potrebnih administrativnih,
finančnih, davčnih in drugih tovrstnih spodbud, ter ostala priporočila
operativne narave.
Področje: 3.5. Z n a n o s t
Raziskovalne teme:
3.5.1 Analiza uresničevanja ciljev CRP
Cilji:
- vsebinski pregled in sistemizacija raziskav, opravljenih v okviru Ciljnih raziskovalnih
programov, ter analiza usklajenosti raziskovanih tem s cilji strategije
gospodarskega razvoja in CRP
Težišče 4 - GOSPODARSKA INFRASTRUKTURA
Težišče je prednostno namenjeno
raziskavam razvoja gospodarske infrastrukture in njenega vpliva na konkurenčnost
Slovenije ter raziskavam za pomoč pri oblikovanju in spremljanju učinkovitosti
energetske, komunalne in prometne politike države (deregulacija, privatizacija,
cenovna politika). V tem okviru je tudi (tele)komunikacijska infrastruktura ena
od osnovnih gospodarskih infrastruktur, ki vpliva in bo vsak dan bolj vplivala
na konkurenčnost v svet vključenega gospodarstva. Prednost v težišču imajo teme,
ki integrirano obravnavajo sinhroniziran in celovit razvoj vseh delov
infrastrukture in njihov pomen za konkurenčnost nacionalnega gospodarstva.
Področje: 4.1. T r a n s p o r t, p r o m e t n a i n f r a s t r u k t u r a
Raziskovalne teme:
4.1.1. Javni potniški promet in urbanistično načrtovanje
Cilji:
- Analiza razvojnih možnosti javnega potniškega prometa ob upoštevanju
prostorskega razvoja urbanih območij. Sinergistično povezovanje javnega
potniškega prometa in prostorskega načrtovanja v Uravnotežen prometni sistem RS,
ki bo zagotavljal višjo kvaliteto življenja na temelju nove dostopnosti -
realizirane s pomočjo trajnostne mobilnosti - in s poudarkom na učinkovitem
varovanju okolja ter prostora in seveda zdravja ljudi.
- Izdelava tarifnega
modela in sistema enotne vozovnice za javni potniški promet.
4.1.2. Analiza razvojnih možnosti intermodalnih vozlišč
Cilji:
- Strokovne
podlage za oblikovanje strategije dolgoročnega razvoja intermodalnih vozlišč -
terminalov za potniški in tovorni promet, ki funkcionalno in logistično
združujejo različne vrste (cestni, železniški, zračni, pomorski) in vsebine
(potniški, tovorni) prometa - opredelitev kazalcev in meril za opredeljevanje
intermodalnih vozlišč v Sloveniji glede na transnacionalno, nacionalno in
regionalno vlogo v prostoru
Težišče 5 - URAVNOTEŽEN REGIONALNI IN PROSTORSKI RAZVOJ TER RAZVOJNA VLOGA
OKOLJA
Težišče Uravnotežen regionalni in prostorski razvoj ter razvojna vloga
okolja je prvenstveno namenjeno interdisciplinarnim raziskavam, ki združujejo
naslednja področja dejavnosti: regionalni razvoj, prostorski razvoj, okolje,
gozdarstvo, monitoring razvoja, regionalni razvoj na področju kulture in
revitalizacija kulturne dediščine, in varstvo pred naravnimi in drugimi
nesrečami. Interdisciplinarne raziskave nudijo podporo oblikovanju, izvajanju in
spremljanju uresničevanja trajnostnega razvoja, in sicer na področju
prostorskega, ekonomskega, socialnega in okoljskega ravnanja, z namenom
ustvarjanja kakovostnega bivalnega in delovnega okolja, ki bo enakovredno in
konkurenčno drugim območjem Evrope.
Izhodiščna dokumenta tega težišča sta Strategija gospodarskega razvoja
Slovenije in Državni razvojni progam. Na nivoju vsakega področja dejavnosti, ki
je vključeno v težišče imajo pomembno vlogo posamezni razvojni programi, v
katerih so opredeljene ciljne usmeritve posameznih dejavnosti.
Področje: 5.1. P r o s t o r s k i r a z v o j
Raziskovalne teme:
5.1.1. Prostorski razvoj
Cilji:
- Slovenija v okviru
evropskih (makro)regij
- Razvoj urbanih območij.
- Prostorski razvoj podeželskih
območij
- Urbana prenova naselij
- Načrtovanje prostorskega razvoja v območjih
ohranjanja narave in kulturne dediščine
5.1.2. Raba, vrednote in urejanje prostora
Cilji:
- Opredelitev sistema
instrumentov urejanja prostora
- Raba prostora po dejavnostih
- Študija
ranljivosti prostora
- Vrednote prostora in okolja
- Lokacijski dejavniki za
razvoj naselij
- Krajina kot pomemben razvojni dejavnik
5.1.3 Prenova zemljiške politike
Cilji:
- Analiza trga stavbnih zemljišč in
razpoložljivih zalog stavbnih zemljišč
- Vloga ponudbe stavbnih zemljišč pri
pridobivanju neposrednih tujih naložb
- Mednarodna primerjalna analiza sistema
zemljiške politike v državah članicah EU
- Mednarodna primerjalna analiza cen
stavbnih zemljišč
5.1.4 Podatkovni sistemi za prostorsko načrtovanje
Cilji:
- Tridimenzionalne
upodobitve topografskih podatkov kot osnova za potrebe prostorskega planiranja
- Uporaba visokoresolucijskih podob v prostorskem planiranju, topografiji,
dejanski rabi prostora in pokrovnosti tal
- Razvoj sistema kontrole državnih
prostorskih podatkov
- Postopki izboljšave podatkov zemljiškega katastra
Področje: 5.2. O k o l j e
Raziskovalne teme:
5.2.1. Spremljanje trajnosti ekonomskega razvoja
Cilji:
- Razvoj indikatorjev
spremljanja trajnostnega razvoja (KURA, Vzorec)
- Integracija različnih oblik
poročanja s ciljem povezovanja obstoječih sistemov
- Proučevanje učinkovitosti
sedanjega modela varstva okolja v luči uveljavljanja načel trajnosti
5.2.2. Biotska pestrost
Cilji:
- Biotska pestrost kot vir ekonomskega razvoja
- Seznam vrst in razširjenost makromicet v Sloveniji z analizo stopnje
ogroženosti
- Ocena pogojev in mehanizmov za ex-situ varstvo genetskih virov
5.2.3 Koncepti in učinki okoljske politike
Cilji:
- Ocenjevanje okoljske
trajnosti (okoljski monitoring, projekt Obnovljivost in Deficit)
- Metode za
izdelavo ocene okoljskega tveganja pri nesrečah z nevarnimi kemikalijami za
različne vire tveganja v Sloveniji
- Ocene učinkov operativnega programa
zmanjševanja emisij toplogrednih plinov v Sloveniji (v skladu s Kyotskim
protokolom)
- Raziskave za pomoč pri oblikovanju politik za trajnostno rabo okoljskega kapitala kot konkurenčne prednosti Slovenije
Področje: 5.3. R e g i o n a l n i r a z v o j
Raziskovalne teme:
5.3.1. Reforma »reforme« nacionalne regionalne strukturne
politike
Cilji:
- Analizirati izvajanje regionalne strukturne politike v
Sloveniji po sprejetju Zakona o spodbujanju skladnega razvoja
- Podati
primerjalno analizo metodoloških pristopov merjenja uspešnosti regionalne in
strukturne politike v svetu in opredeliti analitične metode vrednotenja in
merjenja regionalnih posledic proračunskih odhodkov države v regionalni politiki
Sloveniji.
Področje: 5.4. V a r s t v o p r e d n a r a v n i m i n e s r e č a m i
Raziskovalne teme:
5.4.1. Javni vodovodni sistemi – hidrantna omrežja
Cilji:
- Metodologija s sistemom identifikatorjev za evidence vodooskrbnih sistemov,
- Študija primera vodovodnih sistemov različnih velikosti
- Evalvacija standardov
za vodovodne sisteme
- Sistem monitoringa hidrantnih omrežij.
5.4.2 Varovanje pred zemeljskimi plazovi
Cilji:
- Metodologija za določanje
ogroženih območij in način razvrščanja zemljišč v razrede ogroženosti zaradi
zemeljskih plazov
- Ocena ogroženosti zaradi zemeljskih plazov
Težišče 6 - CELOSTNI RAZVOJ NA PODROČJU VARNOSTI ŽIVIL, ZDRAVE PREHRANE TER
RAZVOJA PODEŽELJA
Težišče je prednostno namenjeno raziskavam za spremljanje in
oblikovanje celostnega in trajnostnega razvoja kmetijstva ter podeželja z
zagotavljanjem pridelave in predelave varne in zdrave hrane. Raziskave naj
prispevajo h krepitvi konkurenčnosti celotne agro-živilske verige, dvigu
blaginje podeželjskega prebivalstva, vendar ne na škodo, temveč v podporo dviga
kakovosti in varnosti hrane ter zdravja rastlin, živali in ljudi. Podprte so
raziskave, ki prispevajo k razvoju novih, okolju in zdravju prijaznih
tehnologij, ter k novi organiziranost in k splošnemu in uravnoteženemu dvigu
ekonomske učinkovitost kmetijstva in živilskopredelovalne industrije.
Področje: 6.1. K m e t i j s t v o
Raziskovalne teme:
6.1.1. Nove tehnologije ter organiziranost kmetijstva ter
živilsko predelovalne industrije
Cilji
- Izboljšanje konkurenčnosti in
trajnostne naravnanosti konvencionalnih proizvodnih sistemov, ugotavljanje
interakcij kmetijstva in okolja
- Razvoj ekonomsko učinkovitih sistemov
ekološke, integrirane pridelave in prireje ter pridelave tradicionalnih
proizvodov, raziskovalna podpora vzpostavitvi sistemov sledljivosti in označb
- Razvoj metod testiranja, ohranjanje in trajnostna raba genetskih virov, ter
genetsko izboljšanje funkcionalnih lastnosti kmetijskih rastlin in domačih
živali
- Učinkovita izraba travinja ter tehnologije pridelave in prireje za
območja v opuščanju in zaraščanju
- Biomasa, bioenergija in biotehnologija za
dvig konkurenčnosti in trajnostne naravnanosti agro-živilstva
- Klimatske
spremembe in trajnostna rastlinska pridelava; alternativna pridelava, možnosti
ekonomsko učinkovitega namakanja
6.1.2. Celovita in učinkovita kmetijska politika
Cilji
- Ovrednotenje učinkov
vključevanja Slovenije v Evropsko unijo na ekonomski položaj ter konkurenčnost
kmetijstva
- Indikatorji konkurenčnosti živilsko predelovalne industrije pred
pristopom in koraki prilagajanja na ravni podjetij, panog in države; možnosti
vertikalnega organiziranja agroživilstva
- Nova vloga kmetijstva v okolju in
prostoru (multifunkcionalnost kmetijstva) ter opredelitev vloge javnih politik
- Podpore odločitvam in ocene učinkov kmetijske politike
Področje: 6.2. V a r n o s t h r a n e
Raziskovalne teme: 6.2.1.
Zagotavljanje varne hrane in zdrava prehrana
Cilji
- Vzpostavitev monitoringa in kontrolnih sistemov v prehranski verigi
- Razvoj preskusnih metod za ugotavljanje vsebnosti dovoljenih in nedovoljenih
dodatkov v živilih in krmi, razvoj metod za določanje in spremljanje gensko
spremenjenih organizmov (GSO)
- Uvajanje sodobnih in učinkovitih postopkov
obvladovanja škodljivih organizmov; možnosti uporabe bioloških načinov varstva
rastlin
- Kriteriji prepoznavnosti avtohtonih slovenskih proizvodov in
zagotavljanje njihove stalne kakovosti ter vzpostavitev kontrolnih mehanizmov za
tovrstne proizvode -
- Vpliv prehrane in prehranjevanja na zdravje ljudi, razvoj
smernic in metod za spreminjanje neustreznih prehranskih navad in izboljševanje
zdravja prebivalcev; razvoj standardov zdravega prehranjevanja v javnih
ustanovah; možnosti in razvoj funkcionalne hrane
- Zaščita živali, počutje in
zdravje domačih živali
- Zmanjšanje negativnih vplivov fito-farmacevtskih
sredstev ter varovana območja kot sistem uravnavanja pridelave sadilnega
materiala kmetijskih rastlin
Področje: 6.3. P o d e ž e l j e
Raziskovalne teme: 6.3.1. Razvoj podeželja
Cilji
- Diverzifikacija ekonomskih dejavnosti, dopolnilne dejavnosti ter
možnosti samozaposlovanja na kmečkih gospodarstvih, ekonomska in socialna
slojevitost slovenskih kmetij - Vprašanje žensk in mladine in razvoj podeželja
- Modeli in indikatorji za potrebe spremljanja in načrtovanja politike razvoja
podeželja
Težišče 7 - MEDNARODNI ODNOSI IN NACIONALNA VARNOST
Težišče je prednostno
namenjeno raziskavam za oblikovanje in spremljanje mednarodne in varnostne
politike, zlasti na področju mednarodnih odnosov in integracij, ter notranje
varnosti vključno z obrambo pred naravnimi nesrečami. Namenjeno je tudi
raziskavam o povezanosti mednarodnega političnega položaja Slovenije in njene
gospodarske konkurenčnosti ter o materialnih in nematerialnih stroških in
koristih vključevanja v mednarodne integracije.
Cilji težišča so zato pridobiti informacije, ki bi jih državne institucije
lahko uporabile a oblikovanje ustreznih politik pospeševanja konkurenčnosti RS v
kontekstu delovanja v mednarodni skupnosti in splošnega zagotavljanja nacionalne
varnosti. Glede na to, da nacionalne varnosti ne moremo zagotoviti brez
upoštevanja mednarodnega okolja je izhodiščna strukturiranost ciljev takšna, da
na prvo mesto postavlja mednarodne vidike obravnavanih vsebin. Na drugem mestu
pa je pomemben tudi obrambno-varnostni vidik.
Področje: 7.1. M e d n a r o d n a p o l i t i k a, e v r o p s k e i n t e g
r a c i j e
Raziskovalne teme:
7.1.1. Politika do Jugovzhodne Evrope (JVE)
Cilji:
- Subjekti, ki si prizadevajo vzpostavljati povezave na območju JVE
- Območni in politični domet ter interesi subjektov povezovanja v JVE
- Možnosti
sodelovanja z evidentiranimi subjekti
7.1.2.Sodelovanje RS v aktivnostih EU in NATO in zagotavljanje človekove
varnosti
Cilji:
- Evidentirati in ovrednotiti območja ( v geografskem smislu) in
področja (glede na vsebino sodelovanja) možnega sodelovanja RS v aktivnostih
NATO pri zagotavljanju človekove varnosti
- Evidentirati potencialne partnerje,
s katerimi bi se RS pri uresničevanju tovrstnih ciljev lahko povezovala
7.1.3.Sodelovanje Republike Slovenije z nevladnimi organizacijami (NVO) za
doseganje zunanje-političnih ciljev RS
Cilji:
- Evidentiranje in analiza NVO z
območja RS, ki si aktivno delujejo v mednarodnem prostoru
- Možnosti in oblike
sodelovanja med vladnimi in nevladnimi organizacijami
- Interesni konflikti in
njihovo reševanje
Področje:
7.2. N o t r a n j a v a r n o s t i n n a d z o r
Raziskovalne
teme:
7.2.1. Uravnoteženo delovanje, večja učinkovitost in demokratičen nadzor
organov notranje varnosti ter odkrivanja in pregona kriminalitete v RS RS
Cilji:
- Analiza sprejemanja in uresničevanja državne politike na varnostnem, kriminalitetnem in kazensko-pravnem področju
- Analiza učinkovitost države pri
zagotavljanju notranje varnosti pred organiziranim kriminalom, terorizmom,
trgovino s prepovedanimi drogami in nevarnimi substancami, kriminaliteto okolja
ter drugimi najhujšimi oblikami ogrožanja notranje in mednarodne varnosti
- Analiza učinkovitosti organov odkrivanja in pregona storilcev kaznivih dejanj z
razvojem in doslednim upoštevanjem kriminalistične stroke ter dokaznih
standardov kazenskega prava
- Možnosti učinkovitega nadzora civilne oblasti nad
obveščevalnimi in varnostnimi organi države in krepitev participatorne
demokracije in institucij nadzora civilne družbe na področju notranje in
mednarodne varnosti
Področje:
7.3. O b r a m b a, N o t r a n j a v a r n o s t i n
n a d z o r
Raziskovalne teme:
7.3.1.Slovenska vojska v mirovnih operacijah
Cilji:
- Analiza udeležbe v mirovnih operacijah ter merjenje stopnje
pripravljenosti in motivacije slovenskih vojakov v mirovnih misijah
- Izdelava izhodišč za ustreznejše priprave vojakov za prihodnje misije
- Monitoring mirovnih operacij,
kjer sodelujeta Slovenska vojska in Slovenska policija
- Problem in možnosti reintegracije v domače okolje in enote
7.3.2.Nadgradnja slovenskega vojaškega slovarja
Cilj:
- Omogočiti
enakopravnost slovenskega jezika pri sporazumevanju, izobraževanju in
usposabljanju na področju nacionalne varnosti (obramba in varstvo pred naravnimi
in drugimi nesrečami)
Težišče 8 - NARODNA IDENTITETA, PLURALNOST IN MEDNARODNE INTEGRACIJE
Težišče
je prednostno namenjeno raziskavam za oblikovanje in spremljanje ohranjanja
nacionalne identitete v multikulturni družbi ob soočanju s procesi evropske
integracije in globalizacije. V tem kontekstu se izpostavljajo po eni strani
vprašanja manjšin, izseljenstva in migracij, po drugi pa tudi razmerja med
tradicionalno kulturo in novimi kulturnimi iniciativami, vezanimi na urbane
kulturne prostore.
Področje: 8.1. K u l t u r n a i d e n t i t e t a
Raziskovalne teme 8.1.1.Raziskave v podporo razvojnim programom na področju
kulture in kulturne dediščine
Cilji:
- Identifikacija strateško pomembnih točk
kulturnega razvoja v Sloveniji , ki se nanašajo na ustavrjalnost, inovativnost,
autonomnost, socialno kohezivnost, pluralnost, kreativno industrijo, kulturno
decentralizacijo in druge cilje iz SGRS in DRP 2001-2006
- Analiza vseh
dejavnikov , ki vplivajo na identifikacijo teh točk, vključno s primerjavo
referenčnih okolij EU
- Opredelitev ciljev, ki bi si jih morali postaviti v
zvezi z identificiranimi ključnimi točkami
- Izdelava razvojnih programov
- Priprava strokovnih podlag za izdelavo projektne dokumentacije za konkuriranje
za strukturne sklade EU
Področje: 8.2. E v r o p s k e i n t e g r a c i j e
Raziskovalne teme 8.2.1. Integracijski procesi v luči pluralizacije slovenske
družbe
Cilji:
- Ugotoviti stanje na področju po posameznih integracijskih politikah
(materialno in procesno pravo na področju migracij v RS,šolstvo, kultura,
politična participacija, itd)
- Ugotoviti odnos pripadnikov novodobnih narodnih
skupnosti do obstoječe slovenske migracijske in integracijske politike ter
njihova percepcija pomena posameznih vzvodov ohranjanja in promocije posameznih
narodnih identitet
- Opraviti primerjalni (pravni) prikaz integracijskih
programov v državah članicah (in inštitucijah) EU
Področje: 8.3. N a r o d n a i d e n t i t e t a
Raziskovalne teme
8.3.1. Človeške in družbene posledice II. Svetovne vojne na Slovenskem
Cilj:
- Razjasnitev in ugotavljanje okoliščin in števila žrtev II. Svetovne vojne in
zaradi nje na Slovenskem
Težišče 9 - INFORMACIJSKA DRUŽBA
Težišče je prednostno namenjeno raziskavam za spremljanje in predvidevanje
razvoja informacijske družbe ter raziskavam za pomoč pri oblikovanju politik za
razvoj in obvladovanje informacijske družbe, zlasti na področju infrastrukture
in tehnologije, trga dela, izobraževanja in socialne povezanosti, razvoja
demokracije, kulture in uprave ter oblikovanja uporabniku prijazne informacijske
družbe, ki bo konkurenčna na evropskem in svetovnem trgu. Enakovredno bodo
podprte nove tehnološke rešitve v komunikacijskih in informacijskih
tehnologijah.
Področje: 9.1. M e d i j i v i n f o r m a c i j s k i d r u ž b i
Raziskovalne teme
9.1.1. Konvergenca medijev cilji:
- Koncept standardov in tehnologij za
integracijo in povezljivost medijev
- Možnosti nastajanja, oblikovanja,
posredovanje in trženje novih multi-medijskih vsebin
- On-line mediji in
spremenjena vloga klasičnih medijev.
Področje: 9.2. I n f o r m a c i j s k a d r u ž b a i n r e f o r m a u p r
a v e
9.2.1. Informacijski sistem za lokalno samoupravo
Cilj:
- informacijski
sistem za potrebe delovanja občin in pokrajine
Področje: 9.3. T r g d e l o v n e s i l e i n s o c i a l n a k o h e z i j
a
9.3.1.Vzpostavitev sistema za spremljanje izobraževalnih potreb
Cilj:
- Pridobitev osnov za načrtovanje potreb po znanju, veščinah in kadrih, ki bodo
podlaga za razvoj novih poklicnih standardov in programov poklicnega
usposabljanja in izobraževanja
9.3.2. Analiza vplivov aktivnosti starih v okviru pogodbenega dela ali sive
ekonomije zaradi prezgodnjega upokojevanja na možnost zaposlovanja mladih
Cilj:
- Ekonometričen izračun podaljševanja ali skrajševanja delovne dobe aktivne
delovne sile na zaposlovanje mladih
9.3.3. Obseg ter vrste dela in zaposlovanja na črno in njun vpliv na
konkurenčnost slovenskega gospodarstva
Cilj:
- Izdelava strokovne podlage za za
nadaljnje ukrepanje na področju preprečevanja dela in zaposlovanja na črno
Področje: 9.4. I n f o r m a c i j s k a p o d p o r a v s e b i n a m n a p
o d r o č j u k u l t u r e
9.4.1.Informatizacija v kulturi
Cilji:
- Povezovanje informacijskih sistemov
na področju knjige - raziskava možnih rešitev povezovanja vzajemnega kataloga
knjižnic z informacijskimi bazami založb in knjigarn
- Model zbiranja in
ohranjanja kulturne dediščine na elektronskih medijih
Področje: 9.5. M o n i t o r i n g r a z v o j a
9.5.1. Spremljanje učinkov regulacije v telekomunikacijah
Cilji:
- Vzpostavitev meril spremljanja učinkov regulacije na področju telekomunikacij
- Nabor možnih ukrepov ekonomske politike
9.5.2. Prispevek informacijsko-komunikacijskih dejavnosti (ICT sektor) h
gospodarski rasti
Cilji:
- Vzpostavitev metodologije merjenja prispevka
informacijsko-komunikacijskih dejavnosti h gospodarski rasti in možne
implikacije za ekonomsko politiko
IV. Pogoji , ki jih morajo izpolnjevati prijavitelji na javni razpis
- Na razpis se lahko prijavi pravna ali fizična osebe, ki je vpisana v
evidenco Ministrstva za šolstvo, znanost in šport za opravljanje raziskovalne
dejavnosti v Republiki Sloveniji ter izpolnjuje pogoje, predpisane z zakonom o
raziskovalni dejavnosti in predpisi Ministrstva za šolstvo, znanost in šport
Odgovorni nosilec mora biti zaposlen v organizaciji, ki je prijavitelj
projekta izpolnjevati pogoje za odgovornega nosilca raziskovalnega projekta
predpisane z 29. in/ali 30. členom zakona o raziskovalni dejavnosti
- Prijava na razpis mora vsebovati prijavni obrazec in vse v prijavnem
obrazcu navedene samostojne priloge, ki so sestavni del razpisne dokumentacije.
Prijava mora biti usklajena s temeljnimi principi in cilji Ciljnega
raziskovalnega programa »Konkurenčnost Slovenije »2001-2006«, določenih v
Izhodiščih Ciljnega raziskovalnega programa »Konkurenčnost Slovenije
»2001-2006«.
Izhodišča Ciljnega raziskovalnega programa »Konkurenčnost Slovenije
»2001-2006«. so sestavni del razpisne dokumentacije
- V postopku za izbor projektov bodo obravnavane prijave , ki vsebujejo vse
z razpisom in obrazci zahtevane podatke in dokazila, ki prispejo na Ministrstvo
za šolstvo, znanost in šport v roku , določenem s tem razpisom.
Nepravočasno in nepravilno označenih prijav komisija za odpiranje ne bo
obravnavala in bodo vrnjene prijavitelju.
V. Osnovna merila za izbor projektov
Merila za izbor projektov so:
- Kakovost prijave z vidika splošne kakovosti predloga projekta in projektne
skupine: (interdisciplinarnost vsebin raziskovalnega načrta, medinstitucionalno
sestavljena projektna skupina, utemeljenost predloga projekta in prikaz
uporabnih pričakovanih rezultatov, raziskovalne reference projektne skupine, ter
reference skupine glede na njeno učinkovitost pri prenosu in uveljavljanju
znanja za gospodarski in družbeni razvoj države)
- Primernost prijave glede na razpisane teme v okviru posameznih programov:.
(skladnost prijave s cilji programa ob upoštevanju dispozicije za posamezno
težišče CRP in upoštevanju spremenjenega pomena razvojnih dejavnikov v domačem
in mednarodnem okolju).
- izvedljivost projekta (časovna opredelitev projekta, stroški projekta,
usposobljenost in opremljenost projektne skupine).
Vrednotenje meril je sestavni del projektne dokumentacije
Prijave bodo ocenjevane s pomočjo ekspertnega sistema v skladu z določili
Pravilnika.
VI. Okvirna višina sredstev
Okvirna letna višina sredstev, ki jih za izvajanje izbranih projektov namenja
Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport in ostali financerji, je po posameznih
težiščih naslednja:
Težišče 1: 66.000.000,00 SIT
Finacerji:
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in
šport: 50%,
- Ministrstvo za gospodarstvo: 30%,
- Ministrstvo za finance: 12%,
- Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve: 3 %,
- Ministrstvo za okolje in
prostor: 3%,
- Urad za makroekonomske analize in razvoj: 2%.
Težišče 2: 35.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 51%,
- Ministrstvo za notranje zadeve: 20%,
- Državni zbor Republike Slovenije: 6%
- Urad vlade za informiranje: 3%,
- Ministrstvo za pravosodje: 17%,
- Državni svet
Republike Slovenije: 3%.
Težišče 3: 99.800.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 80%,
- Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve: 10%,
- Ministrstvo za okolje
in prostor: 4%,
- Urad za makroekonomske analize in razvoj: 1%,
- Ministrstvo za
zdravstvo: 5%.
Težišče 4: 46.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 43%,
- Ministrstvo za okolje in prostor: 28,5 %,
- Ministrstvo za promet: 28,5
Težišče 5: 187.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport:
50%,
- Ministrstvo za okolje in prostor: 40 %,
- Ministrstvo za kulturo: 0,5 %,
- Ministrstvo za obrambo: 6%,
- Ministrstvo za finance: 1%
- Agencija za
regionalni razvoj: 2%
- Urad za makroekonomske analize in razvoj: 0,5%,
Težišče 6: 150.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport:
47%,
- Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano: 50%,
- Ministrstvo za
zdravstvo: 3%.
Težišče 7: 45.700.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 50%,
- Ministrstvo za notranje zadeve: 7%,
- Ministrstvo za zunanje zadeve: 3%,
- Služba Vlade za evropske zadeve: 1%,
- Ministrstvo za obrambo: 39%.
Težišče 8: 19.000.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 58%
- Ministrstvo za notranje zadeve:5%,
- Ministrstvo za kulturo: 37%.
Težišče 9: 37.500.000,00 SIT
- Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport: 48%,
- Ministrstvo za notranje zadeve: 3%,
- Ministrstvo za delo, družino in socialne
zadeve: 8%,
- Ministrstvo za kulturo: 4%,
- Urad vlade za informiranje: 3%
- Ministrstvo za informacijsko družbo: 35%.
VII. Časovni okvir in roki za izvedbo programa
Projekti se razpisujejo za obdobje od 1.10.2002 do 31.8.2006. Trajanje
posameznih projektov bo določeno na podlagi evalvacije prijav.
VIII. Rok za predložitev prijav in način predložitve ter opremljenost prijav:
Ne glede na način prenosa morajo prijave prispeti v vložišče Ministrstva za
šolstvo, znanost in šport, Trg OF 13, 1000 Ljubljana, najkasneje do 2.9.2002 do
14. ure.
Prijava mora biti poslana v zaprti ovojnici, na kateri mora biti:
- vidna označba »Ne odpiraj – Prijava na razpis za izbiro
raziskovalno-razvojnih projektov »KS 2001-2006«,
- naslov Ministrstva za
šolstvo, znanost in šport,
- naslov prijavitelja.
IX. Datum odpiranja prijav:
Odpiranje prijav bo 3.9.2002 ob 9.00 sejni sobi Ministrstva za šolstvo,
znanost in šport (III. nadstropje, Trg OF 13, Ljubljana).
X. Rok , v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa:
Prijavitelji projektov bodo obveščeni o izbiri v roku 45 dni od zaključka
razpisa.
XI. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno
dokumentacijo:
Razpisno dokumentacijo:
- prijavni obrazci z navodili za njihovo izpolnjevanje, in priloge:
- Izhodišča Ciljnega raziskovalnega programa »Konkurenčnost Slovenije »2001-2006«
(priloga 1)
- podrobnejša predstavitev ciljev po posameznih temah priloga 2),
- vzorec pogodbe (priloga 3)
- vrednotenje meril (evalvacijski list projektnih
prijav) (priloga 4)
dvignejo zainteresirani prijavitelji od dneva objave v Uradnem listu
Republike Slovenije do izteka prijavnega roka pri vratarju Ministrstva šolstvo,
znanost in šport, Trg OF 13, Ljubljana.
Razpis in razpisna dokumentacija bo od dneva objave razpisa na voljo tudi na
spletni strani Ministrstva za šolstvo, znanost in šport:
http://www.mszs.si/.
Vse dodatne informacije v zvezi z razpisom dobijo prijavitelji na Ministrstvu
za šolstvo, znanost in šport, Trg OF 13, 1000 Ljubljana oz. na telefonu 478-4624
(ga. Aljana Pogačnik).
Številka: CRP – 371-1/02
Ljubljana, dne, 28.6.2002
Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport
dr. Lucija
ČOK
ministrica
Ministrstvo za delo družino in socialne zadeve
dr. Vlado DIMOVSKI
minister
Ministrstvo za gospodarstvo
dr. Tea PETRIN
ministrica
Ministrstvo za finance
mag. Tone ROP
minister
Ministrstvo za kulturo
Andreja RIHTER
Ministrica
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano
mag. Franc BUT
minister
Ministrstvo za notranje zadeve
dr. Rado BOHINC
minister
Ministrstvo za obrambo
dr. Anton GRIZOLD
minister
Ministrstvo za okolje in prostor
mag. Janez KOPAČ
Minister
Ministrstvo za pravosodje
Ivan BIZJAK
Minister
Ministrstvo za promet
Jakob PRESEČNIK
Minister
Ministrstvo za zdravje
prof.dr. Dušan KEBER
Minister
Ministrstvo za zunanje zadeve
dr. Dimitrij RUPEL
Minister
Ministrstvo za informacijsko družbo
dr. Pavle GANTAR
Minister
Služba vlade za evropske zadeve
Dr. Janez POTOČNIK
Minister
Državni zbor Republike Slovenije
Jožica VELIŠČEK
Generalna sekretarka
Državni svet Republike Slovenije
Mag. Marija DROFENIK
Sekretarka
Agencija za regionalni razvoj
Bojan DEJAK
Direktor
Urad Vlade RS za informiranje
dr. Alja BRGLEZ
Direktorica
Urad za makroekonomske analize in razvoj
dr. Janez ŠUŠTERŠIČ
Direktor
Razpisna dokumentacija:
- Obrazec CRP-2001-2006/02-1 (doc)(pdf)
- Obrazec CRP-2001-2006/02-2
(doc) (pdf)
- Navodila za izpolnjevanje prijave (doc) (pdf)
Priloge:
- Priloga 1 - Izhodišča ciljnega raziskovalnega programa
"Konkurenčnost Slovenije "2001-2006" (doc) (pdf)
- Priloga 2 - Podrobnejša
predstavitev ciljev po posameznih temah (doc) (pdf)
- Priloga 3 - Vzorec pogodbe
(doc) (pdf)
- Priloga 4 - Vrednotenje meril (evalvacijski list projektnih
prijav) (doc) (pdf)
|