Raziskovalni programi |
Normativni akti |
|
|
Na podlagi 22. člena, v povezavi z 28. členom
Sklepa o ustanovitvi Javne agencije
za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 123/03)
in na podlagi 17. člena Pravilnika o
ocenjevanju in financiranju raziskovalnih in infrastrukturnih programov (Ur.
l. RS, št. 23/08) je Znanstveni svet
Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije sprejel
Metodologija za ocenjevanje infrastrukturnih programov v letu 2008
1. Splošno
Skladno s Pravilnikom o ocenjevanju in
financiranju raziskovalnih in infrastrukturnih programov (Ur. l. RS, št.
23/08) Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (v
nadaljevanju: agencija) najkasneje eno leto pred iztekom pogodbenega roka, ki je
za potekajoči ciklus petletnega programskega financiranja 31. 12. 2008, začne s
postopkom ocenjevanja infrastrukturnih programov.
Skladno s 14. členom Pravilnika o
koncesiji za izvajanje javne službe na področju raziskovalne dejavnosti (Ur.
l. RS, št.48/200) se v postopek ocenjevanja infrastrukturnih programov vključi
tudi izvajalce infrastrukturnih programov na podlagi javnega razpisa o
koncesiji.
Izvajalci infrastrukturnih programov na poziv agencije oziroma na podlagi
javnega razpisa o koncesiji posredujejo:
- Predlog infrastrukturnega programa za naslednje obdobje financiranja
(obrazec ARRS-RI-IP-04-08, I. PREDLOG)
- Poročilo o rezultatih infrastrukturnega programa v preteklem obdobju
(obrazec ARRS-RI-IP-04-08, II. POROČILO)
2. Ocenjevanje
Znanstvenoraziskovalni svet vede (v nadaljnjem besedilu: ZSV) infrastrukturne
programe po potrebi razdeli v ocenjevalne skupine, ki so povezane z
raziskovalnimi področji (eno področje, več manjših področij, del večjega
področja).
Znanstveni svet agencije na predlog ZSV imenuje občasna strokovna telesa, ki
ocenjujejo posamezno ocenjevalno skupino infrastrukturnih programov. Občasno
strokovno telo se sestoji iz vodij vseh ocenjevanih programov posamezne skupine
programov, predstavnika iz uporabniške sfere ter predstavnika ZSV (v funkciji
predsednika strokovnega telesa) za ocenjevano področje, ki pa ne nastopa v vlogi
ocenjevalca. Ocenjevalec v vlogi predstavnika uporabniške sfere mora
izpolnjevati pogoje za recenzenta strokovne odličnosti. Naloga predstavnika ZSV
v postopku evalvacije je vodenje razprave na javnih predstavitvah
infrastrukturnih programov, koordinacija dela ocenjevalcev, vodenje panela in
priprava poročila s panela z navedbo konkretnih ocen in ranga obravnavanih
infrastrukturnih programov.
Agencija članom občasnega strokovnega telesa za vsako ocenjevalno skupino
pošlje evalvacijsko gradivo (a, b) in ocenjevalni obrazec, ki ga le-ti doma
izpolnijo tako, da izpolnijo ustrezne ocenjevalne rubrike, ki vsebujejo
številčno(e) oceno(e) po posameznih elementih. Člani občasnega strokovnega
telesa vse svoje ocene tudi kratko opisno utemeljijo oziroma komentirajo
posamezne elemente ocenjevanja.
3. Elementi ocenjevanja
Glavni elementi ocenjevanja Predloga infrastrukturnega programa za
naslednje obdobje financiranja so naslednji:
- Področje in vsebina infrastrukturnega programa oziroma skladnost z
vsebino javnega razpisa/poziva (če je razpis/poziv tematske narave);
- Pomen infrastrukturnega programa kot podpore za raziskovalno dejavnost
in druge uporabnike;
- Raziskovalna in infrastrukturna oprema ter druga infrastruktura s
stopnjo izkoriščenosti zmogljivosti, tehnološka zahtevnost ter prispevek k
izkoriščenosti infrastrukture RO;
- Sodelovanje z uporabniki in drugimi infrastrukturnimi programi in
infrastrukturnimi omrežji v Sloveniji;
- Pomen infrastrukturnega programa kot podpore sodelovanju pri mednarodnih
infrastrukturnih projektih;
- Infrastrukturna skupina ter obseg materialnih stroškov blaga in storitev
ter amortizacije.
Pri vsakem od elementov ocenjevanja je možnih od 1 do 5 točk. Največje možno
število doseženih točk je 30.
- Elementi ocenjevanja Poročila o rezultatih infrastrukturnega programa
v preteklem obdobju so:
- Glavni rezultati in doseganje ciljev infrastrukturnega programa;
- Pomen infrastrukturnega programa kot podpore za raziskovalno dejavnost
in druge uporabnike;
- Raziskovalna in infrastrukturna oprema ter druga infrastruktura s
stopnjo izkoriščenosti zmogljivosti, tehnološka zahtevnost ter prispevek k
izkoriščenosti infrastrukture RO;
- Sodelovanje z uporabniki in drugimi infrastrukturnimi programi in
infrastrukturnimi omrežji v Sloveniji;
- Pomen infrastrukturnega programa kot podpore sodelovanju pri mednarodnih
infrastrukturnih projektih.
Pri vsakem od elementov ocenjevanja je možnih od 1 do 5 točk. Največje možno
število doseženih točk je 25.
4. Ogledi programov in javne predstavitve
Agencija za vsako ocenjevano skupino določi datume javnih predstavitev
infrastrukturnih programov. Vodje programov pripravijo predstavitve programov
(Power Point) ki se jih udeleže člani občasnega strokovnega telesa za
ocenjevanje infrastrukturnih programov. Po predstavitvah člani občasnega
strokovnega telesa izoblikujejo dokončne ocene.
Vodja programa ne oceni svojega programa.
Po javnih predstavitvah vseh infrastrukturnih programov znotraj ocenjevalne
skupine predstavnik ZSV zbere vse dokončne ocene za infrastrukturne programe in
izračuna povprečne ocene.
5. Panel
Člani strokovnega telesa panelno obravnavajo vsak program posebej. Vodja
programa ni prisoten pri obravnavi svojega programa.
Rezultat obravnave na panelu je rangiranje (vrstni red) programov znotraj
ocenjevalne skupine in razvrstitev programov v tri skupine:
INFRASTRUKTURNI PROGRAM
vrhunski program |
3 |
kvaliteten program |
2 |
manj kvaliteten program |
1 |
Strokovno telo k ocenam doda komentar oziroma utemeljitev in poda predlog
financiranja v naslednjem obdobju. Za vrhunsko ocenjene programe lahko predlaga
Znanstvenemu svetu agencije povečanje obsega financiranja, za slabo ocenjene
programe pa zmanjšanje obsega financiranja ali ukinitev nadaljnjega
financiranja. Predlog poda na naslednji način:
- Povečanje obsega financiranja, letni obseg :
- stroški plač in prispevkov (izraženo v FTE)
- materialni stroški za blago in storitve ter amortizacija (EUR)
- Nadaljevanje financiranja v enakem obsegu:
- stroški plač in prispevkov (izraženo v FTE)
- materialni stroški za blago in storitve ter amortizacija (EUR)
- Zmanjšanje obsega financiranja, letni obseg :
- stroški plač in prispevkov (izraženo v FTE)
- materialni stroški za blago in storitve ter amortizacija (EUR)
- Ukinitev nadaljnjega financiranja
- Nov program, letni obseg financiranja:
- stroški plač in prispevkov (izraženo v FTE)
- materialni stroški za blago in storitve ter amortizacija (EUR)
6. Znanstveni svet agencije, Upravni odbor agencije, Ministrstvo za visoko
šolstvo, znanost in tehnologijo
Znanstveni svet agencije (v nadaljnjem besedilu: ZSA) obravnava predloge
ocenjenih in finančno ovrednotenih infrastrukturnih programov s strani
strokovnih teles s tem, da ne spreminja vrstnega reda.
Na osnovi predloga strokovnih teles izoblikuje listo programov, ki bodo
sklenili 3, 4, 5 ali 6 letne pogodbe za naslednje programsko obdobje v enakem
letnem obsegu kot v sedanjem obdobju. Poleg tega izoblikuje predlog liste
vrhunskih programov, katerim se poveča letni obseg financiranja, in listo manj
kvalitetnih programov, katerim se letni obseg financiranja zmanjša. ZSA
izoblikuje tudi listo novih programov in programov, ki se ukinejo.
Direktor agencije nato posreduje predlog seznama ocenjenih in finančno
ovrednotenih infrastrukturnih programov Upravnemu odboru agencije v sprejem, in
programe, za izvajanje katerih je predlagana podelitev koncesije, v sprejem
ministru, pristojnemu za znanost. V primeru poziva za raziskovalne in
infrastrukturne programe Upravni odbor s sklepom odloči o izboru in financiranju
infrastrukturnih programov v naslednjem obdobju, v primeru javnega razpisa o
koncesiji za izvajanje javne službe na področju raziskovalne in infrastrukturne
dejavnosti pa minister, pristojen za znanost, izda odločbo o podelitvi
koncesije.
Prof. dr. Peter Dovč
Predsednik ZSA
Številka: 6315-1/2008-1
Datum: 19. 3. 2008
|