Raziskovalni programi |
Normativni akti |
|
|
Pravilnik je bil v veljavi do 27.03.2006, od 28.03.2009 velja spremenjen in dopolnjen pravilnik.
Prejšnja objava: Uradni list RS, št. 39/2007, z dne 4.5.2007. (v veljavi do
26.02.2008)
Na podlagi 43. člena Zakona o raziskovalni
in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 22/06 - uradno prečiščeno besedilo,
61/06-ZDru-1 in 112/07) ter 16. in 35. člena
Sklepa Vlade Republike Slovenije o
ustanovitvi Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (Uradni
list RS, št. 123/03), po predhodnem soglasju ministrice za visoko šolstvo, znanost
in tehnologijo, št. 0071-1/2007/54 z dne 27. 2. 2008 je
Upravni odbor Javne agencije
za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije na 46. redni seji, dne 27. 2.
2008, sprejel
Pravilnik o ocenjevanju in financiranju raziskovalnih in infrastrukturnih programov - v veljavi do 27.03.2009
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina pravilnika)
Ta pravilnik določa sestavine, pogoje, kriterije, kazalce in merila ter postopek
za ocenjevanje kakovosti, financiranje, spremljanje in nadziranje izvajanja raziskovalnih
in infrastrukturnih programov
V pravilniku uporabljeni izrazi, zapisani v slovnični obliki moškega spola, so
uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
2. člen
(definicija raziskovalnega programa)
Raziskovalni program predstavlja zaokroženo področje raziskovalnega dela, za
katerega je pričakovati, da bo v svetu aktualno vsaj še v naslednjem desetletju,
in ki je hkrati toliko pomembno za Republiko Slovenijo, da obstaja državni interes
za rezultate dolgoročnega raziskovanja na tem področju.
Raziskovalni program izvajajo programske skupine v javnih raziskovalnih organizacijah,
to je v javnih raziskovalnih zavodih, na univerzah in samostojnih visokošolskih
zavodih (v nadaljnjem besadilu: JRO) ter v raziskovalnih organizacijah s koncesijo
(v nadaljnjem besedilu: RO). Programsko skupino sestavljajo raziskovalci ter strokovni
in tehnični sodelavci. Programsko skupino vodi vodja, ki je lahko vodja le ene skupine.
Za pripravo in izvedbo raziskovalnega programa sta odgovorna vodja programske
skupine in odgovorna oseba JRO oziroma RO.
3. člen
(definicija infrastrukturnega programa )
Infrastrukturni program predstavlja vzdrževanje infrastrukture kot podpore raziskovalni
dejavnosti v JRO oziroma RO.
Infrastrukturni program izvaja infrastrukturna skupina, ki jo sestavljajo strokovni
in tehnični sodelavci ter raziskovalci iz JRO oziroma iz RO.
Vsaka JRO oziroma RO ima lahko samo en infrastrukturni program, ki mora biti
strukturno (glede organizacije, dejavnosti, kadrov) in finančno razdeljen, če se
izvaja v več organizacijskih enotah JRO oziroma RO. V tem primeru mora biti struktura
opredeljena s pogodbo o sofinanciranju in se lahko letno, na temelju predloga JRO
oziroma RO, spremeni.
Za organiziranje in izvajanje infrastrukturnega programa sta odgovorna vodja
infrastrukturne skupine in odgovorna oseba JRO oziroma RO.
4. člen
(javna služba)
Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu:
ARRS) financira javno službo na področju raziskovalne dejavnosti, ki jo opravljajo
v obliki raziskovalnih programov programske skupine, v obliki infrastrukturnih programov
pa infrastrukturne skupine v JRO oziroma RO.
5. člen
(vsebina raziskovalnega programa)
Raziskovalni program vključuje:
- teoretična izhodišča in raziskovalne vsebine;
- predvidene osnovne raziskovalne metode;
- opis pomena raziskovalnega programa za razvoj znanosti v širšem (svetovnem)
smislu;
- opis pomena raziskovalnega programa za trajnostni družbeno-ekonomski in
kulturni razvoj Republike Slovenije oziroma za utrjevanje nacionalne identitete
ter ohranjanje bogastva naravne in kulturne dediščine;
- prikaz vpetosti vsebine raziskovalnega programa v mednarodne raziskovalne
in razvojne programe oziroma projekte;
- prikaz vpetosti vsebine raziskovalnega programa v dodiplomske in podiplomske
študijske programe na univerzah ter na samostojnih visokošolskih zavodih;
- pričakovane rezultate raziskovalnega programa;
- opis raziskovalne opreme in druge raziskovalne infrastrukture;
- podatke o članih programske skupine ter
- predviden obseg financiranja.
6. člen
(vsebina infrastrukturnega programa)
Infrastrukturni program vključuje:
- opis področja in vsebine infrastrukturnega programa;
- prikaz infrastrukturne podpore raziskovalni dejavnosti;
- seznam raziskovalne in informacijske opreme ter druge infrastrukture s stopnjo
izkoriščenosti zmogljivosti;
- prikaz sodelovanja infrastrukturne skupine z uporabniki ter drugimi infrastrukturnimi
skupinami;
- podatke o članih infrastrukturne skupine;
- predviden obseg financiranja in
- strukturo (organizacijski, kadrovski in finančni vidik) infrastrukturnega
programa v primeru, če se izvaja v več organizacijskih enotah JRO oziroma RO.
II. PROGRAMSKA IN INFRASTRUKTURNA SKUPINA
7. člen
(sestava programske skupine)
Programsko skupino sestavljajo vodja programske skupine, najmanj trije raziskovalci
z doktoratom znanosti ter strokovni in tehnični sodelavci iz ene ali več JRO oziroma
RO. Če se program izvaja na več JRO in/ali RO, mora biti v vsaki JRO in/ali RO v
programski skupini vsaj en raziskovalec z doktoratom.
Raziskovalci morajo imeti doktorat znanosti, izkazane raziskovalne ali razvojne
rezultate v zadnjih petih letih in nazive v skladu z obstoječimi predpisi. V programski
skupini sodelujejo tudi mladi raziskovalci, ki so financirani iz drugih virov.
Člani programske skupine so lahko vključeni v en sam raziskovalni program.
Vključevanje novih raziskovalcev in strokovnih ter tehničnih sodelavcev v programsko
skupino je možno z ustrezno zamenjavo člana programske skupine, dodatnih pa le izjemoma
(na primer: ob zaključku doktorskega študija mladega raziskovalca), tako da vključitev
novih raziskovalcev in strokovnih ter tehničnih sodelavcev ne zahteva povečanja
obsega financiranja. Zamenjave raziskovalcev in strokovnih ter tehničnih sodelavcev
v programski skupini je za naslednje leto treba sporočiti ARRS najkasneje ob letnem
poročilu. Priložiti je treba utemeljeno pisno obrazložitev in pregled raziskovalnih
kapacitet ter obremenitev vseh članov programske skupine. ARRS na predlog vodje
programa izpelje zamenjavo oziroma vključitev dodatnega člana, ko zanjo dobi pozitivno
mnenje znanstvenoraziskovalnega sveta vede (v nadaljnjem besedilu: ZSV).
8. člen
(sestava infrastrukturne skupine)
Infrastrukturno skupino sestavljajo strokovni in tehnični sodelavci ter raziskovalci
v JRO oziroma RO.
Vključevanje novih raziskovalcev in strokovnih ter tehničnih sodelavcev v infrastrukturno
skupino je možno z ustrezno zamenjavo člana infrastrukturne skupine, dodatnih pa
le izjemoma, tako da vključitev novih raziskovalcev in strokovnih ter tehničnih
sodelavcev ne zahteva povečanja obsega financiranja. Zamenjave raziskovalcev in
strokovnih ter tehničnih sodelavcev v infrastrukturni skupini je za naslednje leto
treba sporočiti ARRS najkasneje ob letnem poročilu. ARRS na predlog vodje programa
izpelje zamenjavo oziroma vključitev dodatnega raziskovalca, ko zanjo dobi pozitivno
mnenje ZSV.
9. člen
(vodja programske in infrastrukturne skupine)
Vodja programske skupine mora izpolnjevati naslednje pogoje:
- ima doktorat znanosti;
- izkazuje mednarodno primerljive raziskovalne ali tehnološke-razvojne rezultate
v zadnjih petih letih;
- izkazuje sposobnost za organiziranje in vodenje;
- mora biti zaposlen v raziskovalni organizaciji, ki izvaja raziskovalni program.
Vodja infrastrukturne skupine je lahko raziskovalec ali strokovni in tehnični
sodelavec, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
- je zaposlen v raziskovalni organizaciji, kjer se infrastrukturni program
izvaja;
- ima ustrezno univerzitetno izobrazbo;
- izkazuje potrebno strokovno znanje;
- izkazuje sposobnost za organiziranje in vodenje.
10. člen
(odgovornost in pristojnost vodje programske skupine oziroma vodje
infrastrukturne skupine)
Vodja programske skupine oziroma vodja infrastrukturne skupine je v sodelovanju
z odgovorno osebo JRO oziroma odgovorno osebo RO ter strokovnim organom JRO odgovoren
za vsebinsko pripravo in izvedbo raziskovalnega in infrastrukturnega programa. Vodja
programske skupine oziroma infrastrukturne skupine je odgovoren in pristojen tudi
za:
- vodenje, organiziranje in koordiniranje dela;
- razporejanje raziskovalcev, strokovnih in tehničnih sodelavcev na posamezne
naloge;
- izvedbo in realizacijo ciljev;
- namensko in gospodarno porabo sredstev, ki je urejena z veljavnim predpisom
o normativih in standardih za dodeljevanje sredstev na področju raziskovalne
dejavnosti;
- pripravo letnega poročila in poročila, pripravljenega eno leto pred iztekom
pogodbe.
III. DOLOČITEV STROŠKOV, KI SE FINANCIRAJO IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA
11. člen
(upravičenost financiranja)
JRO oziroma RO mora izkazati upravičenost do proračunskih sredstev za financiranje
raziskovalnega oziroma infrastrukturnega programa tako glede dejanske kot tudi namenske
porabe sredstev v skladu z veljavnim predpisom o normativih in standardih za dodeljevanje
sredstev na področju raziskovalne dejavnosti.
12. člen
(obseg financiranja)
Obseg financiranja programske skupine oziroma infrastrukturne skupine je odvisen
od vsebine raziskovalnega oziroma infrastrukturnega programa in števila raziskovalcev
ter strokovnih in tehničnih sodelavcev.
Podlaga za izračun obsega financiranja programske skupine oziroma infrastrukturne
skupine je opredeljena v veljavnem predpisu o normativih in standardih za dodeljevanje
sredstev na področju raziskovalne dejavnosti.
Minimalni obseg financiranja programske skupine v javnih raziskovalnih zavodih
je določen s tremi ekvivalenti polne zaposlenosti (v nadaljnjem besedilu: FTE).
Minimalni obseg financiranja programske skupine v ostalih JRO oziroma RO je 1,5
FTE. Minimalni obseg financiranja infrastrukturne skupine je 1 plačni del FTE.
Izplačilo plačnega dela FTE je vezano na zaposlitev raziskovalcev oziroma strokovnih
in tehničnih sodelavcev v JRO oziroma RO.
13. člen
(dodatno letno sofinanciranje zaradi mednarodnega sodelovanja)
Programsko skupino se lahko dodatno sofinancira, če izkaže sodelovanje v projektih
okvirnih programov Evropske unije (v nadaljnjem besedilu: EU). Programski skupini,
ki je vključila v tekoči projekt okvirnega programa EU tudi gospodarsko organizacijo
iz Republike Slovenije kot sodelujočo partnerico, se dodatna sredstva povečajo še
za 10%.
Letna višina sredstev se določi na podlagi dokazil, ki jih JRO oziroma RO, izvajalka
raziskovalnega programa, na podlagi poziva posreduje ARRS, pri čemer se upošteva
višina odobrenih sredstev iz tekočih projektov okvirnih programov EU, preračunana
na letno vrednost. Programska skupina nameni sredstva iz prejšnjega odstavka za
financiranje stroškov blaga in storitev ter amortizacije, nastalih pri izvajanju
tega raziskovalnega programa.
14. člen
(dodatno letno sofinanciranje zaradi sodelovanja v pedagoškem
procesu)
Za vzpodbujanje sodelovanja raziskovalnega dela s pedagoškim procesom se programsko
skupino lahko vsako leto dodatno (so)financira.
Če je programska skupina sestavljena iz raziskovalcev, ki so dodatno zaposleni
v visokošolski organizaciji, se odobreni obseg sredstev za programsko skupino poveča.
Pri izračunu povečanega obsega sredstev za programsko skupino, se upošteva vsakega
raziskovalca v programski skupini, ki je zaposlen v javnem raziskovalnem zavodu
ali RO (vsaj 60% polnega delovnega časa) in je na podlagi pogodbe o zaposlitvi s
krajšim delovnim časom z visokošolsko organizacijo vključen v pedagoški proces oziroma
predloži dokazilo, da bo v naslednjem šolskem letu sklenil delovno razmerje s krajšim
delovnim časom za pedagoško delo na visokošolski organizaciji kot profesor, docent
ali asistent.
Z enakim obsegom sredstev kot programska skupina iz prejšnjega odstavka se financira
tudi visokošolska organizacija, kjer poteka pedagoški proces, v katerega so vključeni
raziskovalci iz programske skupine iz prejšnjega odstavka. Visokošolska organizacija
pripravi na poziv ARRS, na podlagi ustrezne metodologije, ki upošteva kriterije
ocenjevanja po tem pravilniku, predlog razdelitve teh sredstev med programske skupine.
Samostojna visokošolska organizacija oziroma univerza mora svoj predlog razdelitve
sredstev med programske skupine (oziroma raziskovalne skupine, če na samostojni
visokošolski organizaciji, ki je javna organizacija oziroma fakulteti ni programske
skupine) vsebinsko obrazložiti z navedbo, katere raziskovalne aktivnosti znotraj
programskih skupin (oziroma raziskovalnih skupin, če na samostojni visokošolski
organizaciji, ki je javna organizacija oziroma na fakulteti ni programske skupine)
bo podprla in zakaj.
Če raziskovalni program izvaja visokošolska organizacija in so v programski skupini
samo raziskovalci, zaposleni v visokošolski organizaciji, se odobreni obseg sredstev
lahko poveča za vsakega visokošolskega raziskovalca, ki je zaposlen v tej visokošolski
organizaciji za polni delovni čas (vsaj 60% polne zaposlitve za raziskovalno delo),
če je že vključen v pedagoški proces oziroma predloži dokazilo, da bo v naslednjem
šolskem letu izvajal pedagoško delo v tej visokošolski organizaciji v okviru redne
zaposlitve.
15. člen
(določitev sredstev)
Povečan obseg sredstev za programsko skupino se določi glede na obseg letno prevzetih
pedagoških obveznosti na visokošolski organizaciji in je lahko največ 340 ur na
raziskovalca, če je pedagoških obveznosti več kot ali enako 20% polne zaposlitve.
Če je pedagoških obveznosti manj kot 20% polne zaposlitve, se število dodatnih ur
ustrezno zmanjša.
ARRS vsako leto do prvega septembra v skladu z razpoložljivimi sredstvi državnega
proračuna in na predlog programskih skupin določi in objavi kvoto raziskovalcev
na programsko skupino, ki so deležni vzpodbud v skladu s tem členom.
Predlog o spremembi financiranja programskih skupin, ki ga pripravi JRO oziroma
RO, obravnava Znanstveni svet ARRS (v nadaljnjem besedilu: ZSA) in ga predlaga v
sprejem Upravnemu odboru ARRS.
IV. EVALVACIJSKI KRITERIJI, KAZALCI IN MERILA ZA OCENJEVANJE KAKOVOSTI RAZISKOVALNIH
IN INFRASTRUKTURNIH PROGRAMOV
16. člen
(kriteriji ocenjevanja)
Kriteriji za ocenjevanje so:
- raziskovalna kakovost,
- družbena, ekonomska in kulturna relevantnost,
- kakovost raziskovalne in razvojne uspešnosti ter
- upravljavska sposobnost.
17. člen
(merila za ocenjevanje raziskovalnih in infrastrukturnih programov)
Merila za ocenjevanje so specifična glede na raziskovalno in disciplinarno usmeritev.
Pri tem se interdisciplinarnost in medinstitucionalnost upoštevata kot prednost.
Merila za ocenjevanje raziskovalnih in infrastrukturnih programov določa metodologija
o ocenjevanju raziskovalnih in infrastrukturnih programov, ki jo sprejme ZSA.
1. Raziskovalni program
18. člen
(kazalci raziskovalne kakovosti )
Raziskovalna kakovost raziskovalnih programov se ocenjuje z naslednjimi kazalci:
- znanstvena pomembnost teme;
- aktualnost teoretičnih izhodišč;
- metodološka primernost;
- izvedljivost programa in
- primernost raziskovalne infrastrukture.
19. člen
(kazalci družbene, ekonomske in kulturne relevantnosti)
Pomen raziskovalnih programov za trajnostni družbeni, ekonomski ter kulturni
razvoj Republike Slovenije se ocenjuje z naslednjimi kazalci:
- stopnja skladnosti vsebine raziskovalnega programa s strateškimi razvojnimi
področji in nacionalnimi prioritetami za financiranje raziskovalne in razvojne
dejavnosti, ki so opredeljene v Nacionalnem raziskovalnem in razvojnem programu;
- potencialna možnost prenosa rezultatov raziskovalnega programa v prakso
na različnih področjih dejavnosti;
- povečevanje konkurenčnosti slovenskega gospodarstva in učinkovitosti drugih
dejavnosti;
- utrjevanje nacionalne identitete ter ohranjanje bogastva naravne in kulturne
dediščine;
- vključenost vsebin raziskovalnega programa v dodiplomske in podiplomske
študijske programe na univerzah ter na samostojnih visokošolskih zavodih;
- dosedanji razvojni uspehi pri iskanju ekonomsko in ekološko učinkovitih
rešitev, izvedbi pomembnih družbenih in kulturnih projektov in uresničevanju
načel trajnostnega razvoja, ki so kot kazalci raziskovalne in razvojne uspešnosti
določeni v 20. členu tega pravilnika v obdobju zadnjih petih let.
20. člen
(kazalci raziskovalne in razvojne uspešnosti)
Za oceno raziskovalne in razvojne uspešnosti vodje programske skupine in raziskovalcev
v programski skupini se uporabljajo naslednji kazalci, ki morajo biti dokumentirani
s pogodbenimi vrednostmi in z ustreznimi dokazili:
- prenos znanja v gospodarstvo, klinično prakso in v druge družbene dejavnosti
glede na obseg in vrednost pogodbe (na primer: postavitev know-how za novo ali
izboljšano tehnologijo, postroj, napravo, storitev ali nov oziroma izboljšan
izdelek; računalniški program z ustreznim priročnikom; izdelava celotne dokumentacije
ali priročnika, vpeljava specifičnih metod v proizvodnjo; večje ali manjše raziskovalno-razvojne
naloge; razvoj novih kultivarjev, vpisanih v tuje sortne liste ali v sortno
listo v Republiki Sloveniji ali razvoj priznanih novih kultivarjev in drugo);
- vpetost programske skupine v dodiplomske in podiplomske študijske programe
na univerzah ter na samostojnih visokošolskih zavodih;
- visokošolski učbeniki;
- podeljen patent ali prodaja patentnih pravic;
- razvojno in strokovno delo v podporo znanstvenemu raziskovanju (baze podatkov,
indikatorji, specializirani tezavri, slovarji, leksikoni in drugo);
- razvoj sistemskih, normativnih, programskih, metodoloških in organizacijskih
rešitev, vključno z raziskavami, evalvacijami, recenzijami, ekspertizami in
elaborati za potrebe posameznih družbenih podsistemov in
- objavljena strokovna dela.
21. člen
(kazalci upravljavske sposobnosti)
Upravljavske sposobnosti vodje programske skupine se oceni na osnovi naslednjih
kazalcev:
- primerjave ciljev programa z:
- uspešnostjo doseženih rezultatov v preteklem obdobju;
- infrastrukturnim okoljem programske skupine;
- vpetostjo programske skupine v domača gospodarska in lokalna socialna
omrežja in
- mednarodno vpetostjo programske skupine.
- primerjava ocene izvedbe raziskovalnega programa z opredelitvami v veljavnem
predpisu o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje nacionalnega
raziskovalnega programa.
2. Infrastrukturni program
22. člen
(kazalci kakovosti infrastrukturnega programa)
Kakovost infrastrukturnega programa se ocenjuje z naslednjimi kazalci:
- pomen infrastrukturnega programa kot podpore za raziskovalno dejavnost in
druge uporabnike ter prispevek v višanju ekonomičnosti in tehnološke sodobnosti;
- raziskovalna in infrastrukturna oprema ter druga infrastruktura in tehnološka
zahtevnost;
- stopnja izkoriščenosti zmogljivosti ter prispevek k izkoriščenosti infrastrukture
JRO oziroma RO;
- sodelovanje z uporabniki in drugimi infrastrukturnimi programi, povezanost
v infrastrukturna omrežja ter druge infrastrukturne reference.
V. POSTOPKI ZA OCENJEVANJE RAZISKOVALNIH IN INFRASTRUKTURNIH PROGRAMOV LETO
PRED IZTEKOM ROKA FINANCIRANJA
23. člen
(poziv)
Postopek za ocenjevanje raziskovalnih in infrastrukturnih programov se začne
v letu pred iztekom roka financiranja s sklepom za izdajo poziva JRO oziroma RO.
Sklep za izdajo poziva sprejme direktor ARRS.
V sklepu iz prejšnjega odstavka se določi, da ARRS pozove JRO oziroma RO, da
v 30. dneh dostavijo vlogo na poziv, skupaj z zahtevano dokumentacijo in dokazili.
V vlogi iz prejšnjega odstavka mora JRO navesti tiste raziskovalne in infrastrukturne
programe, ki naj bi se financirali v prihodnjem obdobju. Ta odstavek ne velja za
RO.
24. člen
(vsebina poziva)
Poziv JRO oziroma RO (v nadaljnem besedilu: vlagatelj), vsebuje:
- naziv in naslov ARRS;
- pravno podlago za izvedbo poziva;
- predmet poziva;
- določilo o upravičenih vlagateljih in pogojih, ki jih morajo izpolnjevati;
- kriterije za ocenjevanje raziskovalnih programov in infrastrukturnih programov;
- pozivno dokumentacijo z navedbo vrste dokazil o izpolnjevanju pogojev;
- obseg sredstev;
- obdobje financiranja;
- rok za predložitev vlog in način predložitve;
- rok, v katerem bodo vlagatelji obveščeni o ocenah;
- kraj, čas in ime osebe, kjer lahko zainteresirani dvignejo pozivno dokumentacijo;
- odgovorno osebo za dajanje informacij v času veljavnosti poziva.
25. člen
(pozivna dokumentacija)
Vlagatelj se prijavi na poziv z vlogo skladno s pozivno dokumentacijo.
Podatki se predložijo na obrazcih pozivne dokumentacije, ki jih določi ARRS in
z dokazili, ki jih mora vlagatelj priložiti.
ARRS mora v času poziva omogočiti vlagateljem dostop do obrazcev pozivne dokumentacije
in na zahtevo predati obrazce pozivne dokumentacije.
V pozivni dokumentaciji morajo biti navedeni vsi podatki, ki bodo omogočili vlagatelju
izdelati popolno vlogo.
Obrazci in navodila morajo biti javno dosegljivi na spletni strani ARRS.
26. člen
(vodenje postopka)
Evalvacijski postopek koordinira in organizira ARRS, izvajajo pa ga ZSA ter njegova
strokovna telesa v skladu z veljavnim predpisom, ki ureja organizacijo in pristojnosti
strokovnih teles za področje raziskovalne dejavnosti. Direktor ARRS pooblasti javnega
uslužbenca, ki je na ARRS zadolžen za področje raziskovalnih in infrastrukturnih
programov (v nadaljnjem besedilu: uradna oseba) za koordinacijo in organizacijo
evalvacijskega postopka ter spremljanje izvajanja financiranja raziskovalnih in
infrastrukturnih programov.
27. člen
(komisija za odpiranje vlog)
Za odpiranje in pregled prispelih vlog imenuje direktor najmanj dvanajstčlansko
komisijo za odpiranje vlog. Vsaj šest članov komisije mora biti zaposlenih na ARRS.
Za pravočasno vloženo se šteje vloga, ki je na ARRS prispela v roku, določenem
v pozivu.
ARRS potrdi sprejem vloge na posebnem obrazcu o prejemu vloge. En izvod potrjenega
obrazca o prejemu vloge se izroči predlagatelju.
28. člen
(naloge komisije za odpiranje vlog)
Komisija za odpiranje vlog na seji, ki jo skliče predsednik komisije za odpiranje
vlog, ugotavlja pravilno označenost, pravočasnost, upravičenost oseb, ki lahko vložijo
vlogo na poziv in popolnost vlog.
29. člen
(zapisnik komisije za odpiranje vlog)
Komisija za odpiranje vlog mora voditi zapisnik o odpiranju vlog, ki vsebuje
predvsem:
- naslov, prostor in čas odpiranja vlog;
- predmet poziva;
- imena navzočih predstavnikov komisije za odpiranje vlog;
- imena oziroma nazive vlagateljev, ki so vložili vloge, po vrstnem redu odpiranja
vlog;
- ugotovitve pravilne označenosti, pravočasnosti, upravičenosti prijavitelja
in popolnosti vlog z navedbo tistih vlagateljev, ki niso dostavili pravilno
označene, pravočase, upravičene in popolne vloge.
Na odpiranju ugotavlja komisija popolnost vlog glede na to, če so bili predloženi
vsi zahtevani dokumenti (formalna popolnost). Zapisnik podpišejo predsednik in člani
komisije za odpiranje vlog.
30. člen
(nepopolna dokumentacija - dopolnitev prijav)
Komisija v roku 8 dni od odpiranja vlog pisno pozove tiste vlagatelje vlog, katerih
vloge niso bile popolne, da jih dopolnijo. Rok za dopolnitev ne sme biti daljši
od 8 dni. Hkrati komisija za odpiranje vlog opozori vlagatelja, da v nasprotnem
primeru ne bo upravičen do financiranja iz državnega proračuna v skladu s tem pravilnikom.
Nepopolne vloge, ki jih vlagatelj v roku iz prejšnjega odstavka ne dopolni, se
zavržejo s sklepom, ki ga izda direktor agencije. Zoper sklep je v roku osmih dni
od vročitve dovoljena pritožba, o kateri odloči posebna komisija, ki jo imenuje
direktor agencije. Odločitev komisije je dokončna. Predložena dokumentacija se z
dokončnostjo sklepa arhivira.
31. člen
(internost podatkov in dokumentacije)
Podatki in dokumentacija, ki jih vsebujejo vloge, se v času trajanja izbora za
financiranje programov, obravnavajo kot interno gradivo.
32. člen
(posredovanje dokumentacije)
Prijave, ki jih je komisija ocenila kot pravočasne, pravilno označene, upravičene
in popolne, uradna oseba posreduje v evalvacijski postopek. V evalvacijskem postopku
sodelujejo ocenjevalci in druga strokovna telesa, ki jih določa veljavni predpis
o strokovnih telesih za področje raziskovalne dejavnosti.
33. člen
(ocenjevalci in strokovna telesa)
Vsebino raziskovalnega programa ocenijo domači in tuji ocenjevalci na podlagi
metodologije o ocenjevanju raziskovalnih programov. Vsebino infrastrukturnega programa
ocenijo domači ocenjevalci na podlagi metodologije o ocenjevanju infrastrukturnih
programov. Sestava občasnega strokovnega telesa je določena v metodologijah za ocenjevanje
raziskovalnih in infrastrukturnih programov.
Vodje programov pripravijo predstavitve programov, ki se jih udeleže člani občasnega
strokovnega telesa za ocenjevanje raziskovalnih programov (v nadaljnjem besedilu:
strokovno telo), ocenjevalci ter predstavniki ZSV.
Po predstavitvi člani strokovnega telesa oziroma ocenjevalci za vsako ocenjevalno
skupino izpolnijo ustrezne ocenjevalne rubrike, ki vsebujejo številčno(e) oceno(e)
po posameznih elementih (kazalcih), in sicer na podlagi evalvacijskega gradiva in
ocenjevalnih obrazcev, ki so jih pred-izpolnili. Člani strokovnega telesa oziroma
ocenjevalci vse svoje ocene tudi kratko opisno utemeljijo oziroma komentirajo posamezne
elemente ocenjevanja.
Člani strokovnega telesa oziroma ocenjevalci in predstavniki ZSV, sodelujejo
na panelni obravnavi posameznih programov. Naloga predstavnika ZSV v postopku ocenjevanja
je vodenje razprave na javnih predstavitvah raziskovalnih programov, koordinacija
dela strokovnega telesa oziroma ocenjevalcev, vodenje panela in priprava poročila
s panela z navedbo konkretnih ocen in vrstnega reda obravnavanih raziskovalnih programov.
Rezultat obravnave na panelu je ocenitev raziskovalnih programov in rangiranje
(vrstni red) programov znotraj ocenjevalne skupine.
34. člen
(Znanstveni svet agencije)
Strokovno telo posreduje ZSA v obravnavo predloge ocenjenih in finančno ovrednotenih
raziskovalnih in infrastrukturnih programov. ZSA predlog ocenjenih in finančno ovrednotenih
raziskovalnih in infrastrukturnih programov lahko z ustrezno argumentacijo, ki temelji
na ocenjevalnih kriterijih, dopolni in potrdi dokončni predlog finančno ovrednotenega
prednostnega seznama za izbor raziskovalnih in infrastrukturnih programov. Pri tem
uposteva politiko na podrocju raziskovalne dejavnosti in prioritete, dolocene v
Nacionalnem raziskovalnem in razvojnem programu in usmeritve, dolocene s strani
Sveta za konkurencnost. Predlog vključuje povečanje, zmanjšanje, enak obseg ali
ukinitev financiranja posameznih programskih in infrasturkturnih skupin, ali financiranje
morebitnih novih programskih in infrastrukturnih skupin v naslednjem obdobju.
Predlog posameznega programa mora temeljiti na veljavnem predpisu o normativih
in standardih za dodeljevanje sredstev na področju raziskovalne dejavnosti. Direktor
ARRS posreduje predlog finančno ovrednotenega prednostnega seznama za izbor raziskovalnih
in infrastrukturnih programov Upravnemu odboru ARRS v sprejem.
35. člen
(upravni odbor)
Upravni odbor s sklepom odloči o izboru in financiranju raziskovalnih in infrastrukturnih
programov. V obrazložitvi sklepa mora utemeljiti svojo odločitev.
36. člen
(obvestilo o rezultatih izbora)
ARRS obvesti vlagatelje o rezultatih izbora raziskovalnih in infrastrukturnih
programov. Obvestilo o rezultatih izbora vsebuje podatke o raziskovalnih in infrastrukturnih
programih in višini sredstev.
37. člen
(pritožba)
Vlagatelj ima v 8. dneh od prejema obvestila pravico vložiti pritožbo. V pritožbi
mora natančno opredeliti razloge, zaradi katerih vlaga pritožbo. Predmet pritožbe
ne morejo biti pogoji, kriteriji in merila za ocenjevanje vlog ter sama ocena predloga
raziskovalnega oziroma infrastrukturnega programa. Predmet pritožbe je lahko samo
kršenje postopka izbora ali očitna napaka. Ocena predloga je lahko predmet pritožbe
samo v primeru, ko se prijavitelj v pritožbi sklicuje na konkretno kršitev postopka
izbora.
Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z vlagatelji.
38. člen
(rešitev pritožbe)
Direktor ARRS imenuje komisijo za pritožbe, ki pripravi predlog odločitve o pritožbi.
Direktor predlog odločitve o pritožbi pošlje Upravnemu odboru v sprejem.
Upravni odbor o pritožbi odloči v 30. dneh od prejema predloga iz prejšnjega
odstavka. Upravni odbor mora svojo odločitev obrazložiti. Odločitev Upravnega odbora
o pritožbi je dokončna.
V 15. dneh od sprejema odločitve Upravnega odbora odgovorna oseba obvesti vlagatelja
o rešitvi pritožbe. V obvestilu mora navesti razloge za odločitev.
Po sprejeti odločitvi iz drugega odstavka tega člena in obvestilu vlagateljem
direktor ARRS objavi sprejeto listo raziskovalnih in infrastrukturnih programov
na spletni strani ARRS.
VI. POGODBA O FINANCIRANJU RAZISKOVALNEGA OZIROMA INFRASTRUKTURNEGA PROGRAMA
39. člen
(sklenitev pogodbe)
Za izvedbo raziskovalnega oziroma infrastrukturnega programa sklene ARRS z vlagateljem
pogodbo o financiranju (v nadaljnjem besedilu: pogodba).
40. člen
(sestavine pogodbe)
S pogodbo se določijo:
- predmet pogodbe (sestavine raziskovalnega oziroma infrastrukturnega programa),
- čas financiranja v intervalih do šest let (3, 4, 5 ali 6 let) z redno možnostjo
nadaljevanja,
- sredstva za izvajanje predmeta pogodbe za eno leto,
- način izplačevanja vključno z elementi sedme alineje 6. člena tega pravilnika,
- pravice in obveznosti pogodbenih strank,
- način ugotavljanja izpolnitev pogodbenih obveznosti,
- sankcije v primeru neizpolnitve pogodbenih obveznosti,
- način spremljanja in nadzora izvajanja pogodbe,
- odgovorno osebo za spremljanje in izvajanje pogodbe,
- splošne pogodbene določbe.
41. člen
(podpis pogodbe)
Predlog pogodbe pošlje ARRS vlagatelju v podpis.
Vlagatelj mora vrniti podpisano pogodbo z izpolnjeno pogodbeno dokumentacijo
v 8. dneh od prejema.
Za dodatno letno financiranje na podlagi 13. in 14. člena tega pravilnika se
sklenejo posebne pogodbe.
42. člen
(odprava pogodbenih pomanjkljivosti)
Če uradna oseba ARRS ugotovi, da pogodbena dokumentacija ni ustrezno izpolnjena,
v 8. dneh obvesti vlagatelja o pomanjkljivostih in ga pozove, da odpravi pomanjkljivosti
v 8. dneh. Če vlagatelj ne odpravi ugotovljenih pomanjkljivosti, se šteje, da je
umaknil vlogo za financiranje programa.
VII. SPREMLJANJE IN NADZOR NAD IZVAJANJEM RAZISKOVALNEGA IN INFRASTRUKTURNEGA
PROGRAMA
43. člen
(način spremljanja in nadzorovanja)
ARRS izvaja nadzor nad raziskovalnimi in infrastrukturnimi programi v skladu
z veljavno zakonodajo in podzakonskimi predpisi ARRS na področju raziskovalne dejavnosti.
ARRS spremlja in nadzoruje izvajanje raziskovalnih programov na podlagi letnega
poročila in poročila, pripravljenega eno leto pred iztekom pogodbe, ki vsebujeta
kazalce raziskovalne in razvojne uspešnosti programov ter finančnega poročila o
namenski porabi sredstev po pogodbah.
ARRS spremlja in nadzoruje izvajanje infrastrukturnih programov na podlagi letnega
poročila in poročila pripravljenega eno leto pred iztekom pogodbe, ki vsebujeta
kazalce kakovosti infrastrukturnega programa ter finančnega poročila o namenski
porabi sredstev po pogodbah.
JRO oziroma RO predloži poročila na obrazcih, ki jih predpiše direktor ARRS.
Analizo letnih poročil raziskovalnih in infrastrukturnih programov (v nadaljnjem
besedilu: analiza) izdelajo ZSV na podlagi metodologije za vsakoletno spremljanje
izvajanja raziskovalnega in infrastrukturnega programa, ki jo sprejme ARRS v skladu
s kriteriji in kazalci, ki jih določa ta pravilnik.
ZSA na podlagi predložene analize lahko predlaga vlaganja v pozitivno izstopajoče
raziskovalne in infrastrukturne programe v naslednjem letu v okviru financiranja
vseh programov ARRS.
Redno spremljanje dela programskih skupin izvaja tudi matična JRO oziroma RO.
Vsaki dve leti izvede evalvacijo raziskovalnega dela v skladu z metodologijo, h
kateri mora dati soglasje ZSA. Metodologija mora biti v skladu s predpisom ARRS,
ki ureja kazalce in merila znanstvene in strokovne uspešnosti.
Če je v JRO oziroma RO več programskih skupin, je lahko posledica evalvacije
prerazporeditev sredstev med programskimi skupinami, vendar največ v okviru +/-10%
za vsako programsko skupino brez povečanja skupnih sredstev za vse programske skupine
v JRO oziroma RO.
Predlog o spremembi financiranja programskih skupin, ki ga pripravi JRO oziroma
RO, obravnava ZSA in ga predlaga v sprejem Upravnemu odboru.
44. člen
(obremenitve raziskovalcev)
ARRS v okviru poročila iz prejšnjega člena ali po pisnem pozivu pridobi od odgovorne
osebe JRO oziroma RO tudi stanje in poročilo o finančni angažiranosti in plačni
obremenjenosti posameznih raziskovalcev in strokovno-tehničnih sodelavcev iz državnega
proračuna v okviru programske skupine in infrastrukturne skupine za tekoče in prihodnje
leto.
45. člen
(uporaba infrastrukture)
JRO in RO morajo nuditi zmogljivosti (raziskovalna oprema nad vrednostjo 50.000
Eurov) ter storitve infrastrukturne skupine, sofinancirane kot javne službe v JRO
oziroma RO, pod najugodnejšimi pogoji vsem zainteresiranim RO in JRO v primerih,
ko te zmogljivosti in storitve potrebujejo za izvajanje raziskovalnih programov
ali projektov, (so)financiranih s strani državnega proračuna.
Za uporabo zmogljivosti infrastrukturne skupine morajo imeti JRO in RO izdelane
cenike, ki so javno objavljeni.
VIII. USTANOVITEV IN UKINITEV TER SPREMEMBA OBSEGA FINANCIRANJA RAZISKOVALNIH
OZIROMA INFRASTRUKTURNIH PROGRAMOV
46. člen
(ustanovitev, ukinitev in sprememba programa)
V skladu s proračunskimi možnostmi lahko ARRS vsako leto sama ali na predlog
JRO pozove JRO, da predlagajo nove raziskovalne in infrastrukturne programe oziroma
spremenijo (povečajo ali zmanjšajo) obstoječe raziskovalne in infrastrukturne programe.
V ta namen izvede ARRS ocenjevalni postopek po tem pravilniku.
Predvideno povečanje sofinanciranja stroškov delovanja raziskovalnih in infrastrukturnih
programov mora biti opredeljeno v letnem finančnem načrtu ARRS, bodisi da ta temelji
na proračunskih ali na drugih virih financiranja in usklajeno z Nacionalnim raziskovalnim
in razvojnim programom in politiko na področju raziskovalne dejavnosti, ki jo določi
Vlada Republike Slovenije oziroma ministrstvo, pristojno za znanost.
Vsebina, postopek, priprave, evalvacije in izbor je takšen, kot ga določa ta
pravilnik. Predlogi novih programov morajo izkazovati dolgoročno pomembnost za Republiko
Slovenijo.
Trajanje financiranja na novo sprejetih programov v ciklusu financiranja obstoječih
programov se prilagodi ciklusu financiranja obstoječih programov, tako da je prvo
obdobje ustrezno krajše.
Razlogi za ukinitev raziskovalnih in infrastrukturnih programov so lahko vsebinski,
interes po združitvi in podobno.
IX. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
47. člen
(prenehanje veljavnosti prejšnjega pravilnika)
Z dnem, ko začne veljati ta pravilnik, preneha veljati Pravilnik o ocenjevanju
in financiranju raziskovalnih in infrastrukturnih programov (Uradni list RS št.
12/05 in 39/07).
48. člen
(veljavnost tega pravilnika)
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike
Slovenije.
Objavljeno v Ur.l. RS, št. 23/2008, z dne 08.3.2008.
Predsednik Upravnega odbora
prof. dr. Tadej Bajd
Številka: 007-37/2007-1
Datum: 27. 2. 2008
EVA: 2007-1647-0007
|