Ciljni raziskovalni programi | 
               
              
              
                
                Normativni akti | 
               
              
              
                | 
                
                      
                
                 | 
                  | 
               
              
             
            
            
            
            
Na podlagi 15. člena 
Pravilnika o Ciljnih raziskovalnih 
programih (CRP) (Uradni list RS, št. 43/11 in 6/12) in v skladu s
Sklepom o 
oblikovanju Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2021« v letu 2021, številka 
631-21/2021/19, z dne 21. 4. 2021, ministrica za izobraževanje, znanost in šport 
sprejme  
Usmeritve za pripravo Javnega razpisa za izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2021« v letu 2021
  
I. 
Usmeritve za pripravo Javnega razpisa Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 
2021« v letu 2021 (v nadaljnjem besedilu: usmeritve) temeljijo na:  
	- Strategiji razvoja Slovenije 2030 (Vlada Republike Slovenije, 7. 
	december 2017), 
 
	- Zakonu o raziskovalni in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 22/06 
	– uradno prečiščeno besedilo, 61/06 – ZDru-1, 112/07, 9/11, 57/12 – ZPOP-1A, 
	21/18 – ZNOrg in 9/19) in
 
	- Strateških ciljih, opredeljenih v dokumentih razvojnega načrtovanja in 
	drugih gradiv udeležencev CRP, ki pomembno vplivajo na razvoj in so podlaga 
	za oblikovanje in izvajanje CRP. 
 
 
II.  
Osnovni namen Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2021« je 
oblikovanje raziskovalnih podlag za odločanje pri pripravi, sprejemanju in 
izvajanju razvojnih politik javnega interesa ter spremljanju in nadziranju 
njihovega izvajanja. Predmet Javnega razpisa za izbiro raziskovalnih projektov 
Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2021« v letu 2021 (v nadaljnjem besedilu: 
Javni razpis CRP 2021) je določen s prioritetnimi vsebinami v okviru petih 
težišč CRP 2021, ki so v Strategiji razvoja Slovenije 2030 opredeljena kot 
strateške usmeritve.  
Udeleženci CRP 2021 so:  
	- Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (v 
	nadaljnjem besedilu: agencija), 
 
	- Ministrstvo za finance (v nadaljnjem besedilu: MF), 
 
	- Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo (v nadaljnjem besedilu: 
	MGRT), 
 
	- Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport (v nadaljnjem besedilu: 
	MIZŠ), 
 
	- Ministrstvo za infrastrukturo (v nadaljnjem besedilu: MZI), 
 
	- Ministrstvo za javno upravo (v nadaljnjem besedilu: MJU), 
 
	- Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (v 
	nadaljnjem besedilu: MDDSZ), 
 
	- Ministrstvo za okolje in prostor (v nadaljnjem besedilu: MOP), 
 
	- Ministrstvo za notranje zadeve (v nadaljnjem besedilu: MNZ), 
 
	- Ministrstvo za obrambo (v nadaljnjem besedilu: MO), 
 
	- Ministrstvo za pravosodje (v nadaljnjem besedilu: MP), 
 
	- Ministrstvo za zdravje (v nadaljnjem besedilu: MZ), 
 
	- Ministrstvo za zunanje zadeve (v nadaljnjem besedilu: MZZ), 
 
	- Ministrstvo za okolje in prostor, Geodetska uprava Republike Slovenije 
	(v nadaljnjem besedilu: MOP GURS), 
 
	- Služba Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko 
	politiko (v nadaljnjem besedilu: SVRK), 
 
	- Urad Vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu (v 
	nadaljnjem besedilu: USZS), 
 
	- Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa (v nadaljnjem 
	besedilu: AVP), 
 
	- Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Urad Republike 
	Slovenije za meroslovje (v nadaljnjem besedilu: MGRT MIRS), 
 
	- Statistični urad Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: SURS), 
 
	- Urad Vlade Republike Slovenije za varovanje tajnih podatkov (v 
	nadaljnjem besedilu: UVTP), 
 
	- Urad predsednika Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: UPRS), 
 
	- Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (v nadaljnjem 
	besedilu: MKGP), 
 
	- Urad Vlade Republike Slovenije za narodnosti (v nadaljnjem besedilu: 
	UN), 
 
	- Ministrstvo za kulturo (v nadaljnjem besedilu: MK). 
 
 
	Težišča so:  
	Težišče 1: Vključujoča, zdrava, varna in odgovorna družba,  
	Težišče 2: Visoko produktivno gospodarstvo, ki ustvarja dodano vrednost za 
	vse,  
	Težišče 3: Učenje za in skozi vse življenje,  
	Težišče 4: Ohranjeno zdravo naravno okolje,  
	Težišče 5: Visoka stopnja sodelovanja, usposobljenosti in učinkovitosti 
	upravljanja.  
  
 
III.  
Vsebinske prioritete, prikazane v tematskih sklopih po posameznih težiščih, 
so skladne z razvojnimi cilji Strategije razvoja Slovenije 2030, ki se 
povezujejo s strateškimi usmeritvami, so določene na podlagi predlogov 
udeležencev: MF, MGRT, MIZŠ, MZI, MJU, MDDSZ, MOP, MNZ, MO, MP, MZ, MZZ, MOP 
GURS, SVRK, USZS, AVP, MGRT MIRS, SURS, UVTP, UPRS, MKGP, UN in MK, v skladu z 
njihovimi dokumenti razvojnega načrtovanja in drugih gradiv, ki pomembno 
vplivajo na razvoj in so podlaga za oblikovanje in izvajanje CRP.  
Tematski sklopi v okviru posameznih težišč so naslednji:  
	- Zdravo in aktivno življenje, 
 
	- Znanje in spretnosti za kakovostno življenje in delo, 
 
	- Dostojno življenje za vse, 
 
	- Kultura in jezik kot temeljna dejavnika nacionalne identitete, 
 
	- Gospodarska stabilnost, 
 
	- Konkurenčen in družbeno odgovoren podjetniški in raziskovalni sektor,
	
 
	- Vključujoč trg dela in kakovostna delovna mesta, 
 
	- Nizkoogljično krožno gospodarstvo, 
 
	- Trajnostno upravljanje naravnih virov, 
 
	- Zaupanja vreden pravni sistem, 
 
	- Varna in globalno odgovorna Slovenija, 
 
	- Učinkovito upravljanje in kakovostne javne storitve. 
 
 
 
Težišče 1: Vključujoča, zdrava, varna in odgovorna družba  
Tematski sklopi: 
  
	
		| 
		1.1. | 
		
		Zdravo in aktivno življenje | 
	 
	
		| 
		1.2. | 
		
		Znanje in spretnosti za kakovostno življenje in delo | 
	 
	
		| 
		1.3. | 
		
		Dostojno življenje za vse | 
	 
	
		| 
		1.4. | 
		
		Kultura in jezik kot temeljna dejavnika nacionalne identitete | 
	 
	
		| 
		1.7. | 
		
		Vključujoč trg dela in kakovostna delovna mesta | 
	 
	
		| 
		1.8. | 
		
		Nizkoogljično krožno gospodarstvo | 
	 
	
		| 
		1.9. | 
		
		Trajnostno upravljanje naravnih virov | 
	 
	
		| 
		1.10. | 
		
		Zaupanja vreden pravni sistem | 
	 
	
		| 
		1.11. | 
		
		Varna in globalno odgovorna Slovenija | 
	 
 
 Težišče 2: Visoko produktivno gospodarstvo, ki ustvarja dodano vrednost 
za vse  
Tematski sklopi: 
  
	
		| 
		2.2. | 
		
		Znanje in spretnosti za kakovostno življenje in delo | 
	 
	
		| 
		2.5. | 
		
		Gospodarska stabilnost | 
	 
	
		| 
		2.6. | 
		
		Konkurenčen in družbeno odgovoren podjetniški in raziskovalni sektor | 
	 
	
		| 
		2.7. | 
		
		Vključujoč trg dela in kakovostna delovna mesta | 
	 
	
		| 
		2.8. | 
		
		Nizkoogljično krožno gospodarstvo | 
	 
	
		| 
		2.9. | 
		
		Trajnostno upravljanje naravnih virov | 
	 
	
		| 
		2.10. | 
		
		Zaupanja vreden pravni sistem | 
	 
	
		| 
		2.11. | 
		
		Varna in globalno odgovorna Slovenija | 
	 
	
		| 
		2.12. | 
		
		Učinkovito upravljanje in kakovostne javne storitve | 
	 
 
 
Težišče 3: Učenje za in skozi vse življenje  
Tematski sklopi: 
  
	
		| 
		3.1. | 
		
		Zdravo in aktivno življenje | 
	 
	
		| 
		3.2. | 
		
		Znanje in spretnosti za kakovostno življenje in delo | 
	 
	
		| 
		3.4. | 
		
		Kultura in jezik kot temeljna dejavnika nacionalne identitete | 
	 
	
		| 
		3.6. | 
		
		Konkurenčen in družbeno odgovoren podjetniški in raziskovalni sektor | 
	 
	
		| 
		3.7. | 
		
		Vključujoč trg dela in kakovostna delovna mesta | 
	 
	
		| 
		3.8. | 
		
		Nizkoogljično krožno gospodarstvo | 
	 
	
		| 
		3.12. | 
		
		Učinkovito upravljanje in kakovostne javne storitve | 
	 
 
 
Težišče 4: Ohranjeno zdravo naravno okolje  
Tematski sklopi: 
  
	
		| 
		4.1. | 
		
		Zdravo in aktivno življenje | 
	 
	
		| 
		4.8. | 
		
		Nizkoogljično krožno gospodarstvo | 
	 
	
		| 
		4.9. | 
		
		Trajnostno upravljanje naravnih virov | 
	 
	
		| 
		4.11. | 
		
		Varna in globalno odgovorna Slovenija | 
	 
 
 
Težišče 5: Visoka stopnja sodelovanja, usposobljenosti in učinkovitosti 
upravljanja  
Tematski sklopi: 
  
	
		| 
		5.3. | 
		
		Dostojno življenje za vse | 
	 
	
		| 
		5.5. | 
		
		Gospodarska stabilnost | 
	 
	
		| 
		5.6. | 
		
		Konkurenčen in družbeno odgovoren podjetniški in raziskovalni sektor | 
	 
	
		| 
		5.10. | 
		
		Zaupanja vreden pravni sistem | 
	 
	
		| 
		5.11. | 
		
		Varna in globalno odgovorna Slovenija | 
	 
	
		| 
		5.12. | 
		
		Učinkovito upravljanje in kakovostne javne storitve | 
	 
 
  
Predloge prednostnih tem po posameznih tematskih sklopih v skladu s temi 
Usmeritvami sprejme Programski svet Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2021«.
 
IV.  
Okvirni obseg sredstev za Javni razpis CRP 2021, s trajanjem projektov od 
enega do največ 3 leta, je 5.730.000,00 EUR, skladno s proračunskimi možnostmi.
 
Stroški, ki bodo nastali v zvezi z oblikovanjem in postopkom izvedbe CRP, 
bodo poravnani skladno s Pravilnikom o financiranju sodelovanja zunanjih 
sodelavcev v postopkih ocenjevanja raziskovalne dejavnosti št. 007-6/2012-1 z 
dne 5.10. 2012 in nasl., ki ga je sprejela agencija.  
V.  
Za vse projekte v okviru CRP 2021 zagotavlja sredstva agencija pod pogojem, 
da je interes za izvedbo teh projektov izkazan z deležem sofinanciranja s strani 
MF, MGRT, MIZŠ, MZI, MJU, MDDSZ, MOP, MNZ, MO, MP, MZ, MZZ, MOP GURS, SVRK, 
USZS, AVP, MGRT MIRS, SURS, UVTP, UPRS, MKGP, UN oziroma MK.   
Delež sredstev, ki ga bo iz svojega proračuna zagotavljala agencija, 
predstavlja največ 50 % skupnih sredstev za izvedbo programa »CRP 2021«.  
VI.  
Na podlagi ocenjenih prijav Programski svet oblikuje predlog izbora 
projektov. Skupna ocena izbora prijav se oblikuje na podlagi kriterijev za 
ocenjevanje predlogov projektov v okviru CRP:  
	- relevantnosti in potencialnega vpliva predloga projekta, 
 
	- raziskovalne oziroma razvojne kakovosti predloga projekta, 
 
	- izvedljivosti predloga projekta. 
 
 
Za navedene kriterije se v Metodologiji ocenjevanja in izbora prijav za 
(so)financiranje CRP (v nadaljnjem besedilu: Metodologija), določijo kazalci, ki 
se uporabljajo pri ocenjevanju prijav. Metodologijo na podlagi teh Usmeritev 
sprejme Programski svet.  
Oceno po kazalcih kriterijev izdelajo ocenjevalci, ki jih določi predlagatelj 
razpisanih tem.  
Metodologija, ki med drugim vključuje:  
	- kazalce in merila za ugotavljanje uspešnosti prijave po navedenih 
kriterijih, 
 
	- postopek ocenjevanja in izbora prijav, 
 
 
je obvezni sestavni del razpisne dokumentacije.  
VII.   
Te Usmeritve začnejo veljati z dnem podpisa.  
  
Številka: 631-21/2020/20  
Datum: 21. 4. 2021  
 
Prof. dr. Simona Kustec,  
ministrica  
            
            
             |