Mladi raziskovalci |
Normativni akti |
|
|
V veljavi do 27.03.2009 Od 28.03.2009 velja dopolnjeni in spremenjeni pravilnik.
Na podlagi 43. člena
Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 96/02 in 115/05) ter 16. in 35. člena
Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 123/03) in po predhodnem soglasju ministra za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo št. 0071-2/2006/10 z dne 8.3.2006 in 13.4.2006, je
Upravni odbor Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije na 23. seji dne 17.3.2006 in 6. pisni seji dne 13.04.2006 sprejel
Pravilnik o sofinanciranju programa znanost mladini - v veljavi do 27.03.2009
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(predmet)
Ta pravilnik določa način, pogoje in postopek izbiranja prijav za
sofinanciranje programa znanost mladini, postopek evalvacije in izvajanja
sofinanciranja ter način spremljanja izvajanja programa znanost mladini in način
obveščanja javnosti o rezultatih izvedenih programov.
2. člen
(namen)
Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (v nadaljnjem
besedilu: agencija) sofinancira program znanost mladini, ki je namenjen predvsem
osnovnošolski in srednješolski mladini, z namenom:
- krepitve popularizacije
raziskovalno - razvojnega dela in dosežkov znanosti;
- spodbujanja zavedanja in
razumevanja pomena ter vloge znanosti;
- pospeševanja raziskovalno-razvojne
dejavnosti na lokalnih in regijskih ravneh;
- spodbujanja mladih k
izobraževanju, raziskovalno - razvojnemu delu ter inoviranju;
- vzdrževanja
obstoječih mednarodnih povezav in sodelovanj s področja raziskovalne dejavnosti
ter iskanja novih mednarodnih povezav.
Program znanost mladini obsega naslednje tematske sklope:
- srečanja in
tekmovanja mladih raziskovalcev, tehnikov in inovatorjev;
- mladinske
raziskovalne tabore, poletne šole in delavnice;
- regionalne centre na področju
programa znanost mladini;
- mednarodno sodelovanje na področju programa znanost
mladini in publiciranje rezultatov programa znanost mladini.
3. člen
(cilji)
Na področju sofinanciranja programa znanost mladini se zasledujejo naslednji
cilji:
- da je program vsebinsko kvaliteten in se v njem združujejo
raziskovanje, inovativnost in eksperimentiranje;
- da je iz programa natančno
razvidna uporaba raziskovalne metode;
- da v programu sodeluje predvsem
osnovnošolska in srednješolska mladina;
- da so udeleženci v programu zastopani
regijsko, državno ali mednarodno;
- da program omogoča, da so pokrite vse
znanstvene vede;
- da se program izvaja kontinuirano daljše obdobje;
- da je
program ekonomičen in realen v stroških;
- da program izvajajo izvajalci z
dobrimi referencami.
4. člen
(metodologija ocenjevanja prijav)
Direktor agencije sprejme metodologijo ocenjevanja prijav za sofinanciranje
programa znanost mladini.
5. člen
(nevtralna slovnična oblika)
V pravilniku uporabljeni izrazi, zapisani v slovnični obliki moškega spola,
so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
6. člen
(uradna oseba)
Direktor agencije pooblasti javnega uslužbenca na agenciji za področje
programa znanost mladini (v nadaljnjem besedilu: uradna oseba) za vodenje
postopka izbora prijav, za opravljanje nadzora nad porabo dodeljenih sredstev in
spremljanje izvajanja sofinanciranja programa znanost mladini.
7. člen
(javni razpis)
Agencija zbira pisne prijave za sofinanciranje programa znanost mladini (v
nadaljnjem besedilu: prijave) na podlagi javnega razpisa (v nadaljnjem besedilu:
razpis).
8. člen
(prijavitelji)
Na razpis se lahko prijavijo zavodi in društva, zveze društev, javne
raziskovalne organizacije in ustanove (v nadaljnjem besedilu: prijavitelji), ki
izvajajo program znanost mladini in ki z dosedanjimi aktivnostmi izkazujejo
reference za organizacijo in izvajanje programa znanost mladini.
II. IZVEDBA JAVNEGA RAZPISA
9. člen
(objava razpisa)
Agencija objavi razpis za izbor in sofinanciranje programa znanost mladini v
Uradnem listu Republike Slovenije.
10. člen
(vsebina razpisa)
Objava razpisa mora vsebovati zlasti:
- naziv in sedež agencije;
- pravno
podlago za izvedbo razpisa;
- predmet razpisa;
- okvirno višino sredstev, ki
so na razpolago za predmet razpisa;
- cilje razpisa;
- pogoje, ki jih mora
izpolnjevati prijavitelj;
- opredelitev meril za izbiro prijav za
sofinanciranje;
- določitev obdobja sofinanciranja;
- način, obliko prijave;
- rok, do katerega morajo biti oddane pisne prijave;
- datum odpiranja
prijav za sofinanciranje;
- rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o
izboru in o višini sofinanciranja;
- kraj, čas in osebo, pri kateri lahko
prijavitelji dvignejo razpisno dokumentacijo ter spletni naslov, na katerem je
dostopna razpisna dokumetacija.
11. člen
(razpisna dokumentacija)
Prijavitelj se prijavi na razpis s prijavo, skladno z razpisom in razpisno
dokumentacijo.
Razpisna dokumentacija vsebuje prijavni obrazec in naslednje samostojne
priloge:
- predstavitev prijavitelja z navedbo vsebine dejavnosti na
raziskovalnem področju;
- program znanost mladini za obdobje določeno z
razpisom;
- mednarodne povezave;
- opis dosedanjih aktivnosti na področju
organiziranja in izvajanja programa znanost mladini ter druge dokumentirane
reference.
Akt o registraciji prijavitelja oziroma dokazilo o vpisu v register ali drugo
ustrezno evidenco pridobi agencija.
12. člen
(razpisni rok)
Rok za prijavo na razpis mora omogočiti prijaviteljem dovolj časa za pripravo
prijave in je najmanj štirinajst ter največ trideset dni.
13. člen
(oblika prijave)
Prijava na razpis, ki se pošilja po pošti, se vloži na obrazcih, vsebovanih v
razpisni dokumentaciji. Prijavi mora prijavitelj priložiti še dokazila ter
dodatno dokumentacijo, in sicer v skladu z zahtevami, opredeljenimi v razpisu
ter razpisni dokumentaciji. Ustrezno označene prijave z vso dokumentacijo morajo
prijavitelji v zaprtih ovojnicah dostaviti neposredno v vložišče agencije ali
poslati po pošti.
Prijava na razpis je lahko tudi v elektronski obliki, v kolikor je to
opredeljeno v razpisu. V tem primeru prijavitelj izpolni prijavni obrazec.
Prijava mora biti overovljena s spletnim kvalificiranim digitalnim potrdilom.
Sprejem prijave na razpis se potrdi na prijavnem obrazcu. En izvod potrjenega
prijavnega obrazca se vrne prijavitelju.
14. člen
(pravočasna prijava)
Za pravočasno vloženo se šteje prijava, ki je prispela v fizični obliki v
vložišče agencije in to najkasneje zadnji dan razpisanega roka in najkasneje do
ure, določene z razpisom.
Kot pravočasno vložena se šteje tudi prijava, ki je oddana priporočeno na
pošti na naslov agencije in to najkasneje zadnji dan razpisanega roka in
najkasneje do ure, določene z razpisom.
Prijava oddana v elektronski obliki, ki je podpisana z varnim elektronskim
podpisom in podpis overovljen s kvalificiranim potrdilom se šteje za pravočasno,
če je prispe na naslov določen v razpisu najkasneje zadnji dan razpisanega roka
in najkasneje do ure, določene z razpisom.
15. člen
(potrditev prijave)
Uradna oseba v vložišču agencije označi na vsaki prejeti prijavi zaporedno
številko in datum ter uro prejema prijave na razpis. Potrdilo o prejemu prijave
se na zahtevo prijavitelja posreduje prijavitelju v petnajstih dneh od prejema
prijave.
16. člen
(komisija za odpiranje prijav)
Za odpiranje in pregled pravilne označenosti, pravočasnosti, upravičenosti in
popolnosti prispelih prijav (v nadaljnjem besedilu: formalni pregled prijav)
imenuje direktor agencije tričlansko komisijo za odpiranje prijav. Predsednik
komisije je javni uslužbenec, ki je na agenciji zadolžen za področje programa
znanost mladini. Ostala dva člana komisije za odpiranje prijav morata imeti
ustrezno strokovno izobrazbo in izkušnje s področja vodenja postopka razpisa.
Komisija za odpiranje prijav dela na javnih sejah, ki jih skliče predsednik
komisije. O seji se vodi zapisnik, ki ga podpišejo predsednik in oba člana
komisije za odpiranje prijav.
17. člen
(odpiranje prijav)
Komisija za odpiranje prijav odpre in formalno pregleda prispele prijave na
dan in v kraju, ki sta navedena v objavi razpisa in v razpisni dokumentaciji.
Nepravočasne in nepravilno označene prijave se neodprte vrnejo prijavitelju.
O odpiranju in formalnem pregledu prijav se vodi zapisnik, ki vsebuje
predvsem:
- naslov, prostor in čas odpiranja in formalnega pregleda prijav;
- predmet razpisa;
- imena navzočih članov komisije;
- imena oziroma nazive
prijaviteljev, ki so vložili prijave, po vrstnem redu odpiranja prijav;
- ugotovitve o pravilni označenosti, pravočasnosti, upravičenosti in popolnosti
prijav, z navedbo tistih prijaviteljev, ki niso dostavili pravilno označene,
pravočasne, upravičene ali popolne prijave.
18. člen
(popolna prijava in dopolnitev prijave)
Za popolno se šteje prijava, ki vsebuje vse z razpisom in razpisno
dokumentacijo zahtevane podatke ter dokazila.
Če komisija za odpiranje prijav ugotovi, da je prijava nepopolna, pozove
prijavitelja, da jo v roku sedmih dni ustrezno dopolni. Če prijavitelj v
predpisanem roku odpravi pomanjkljivosti, se šteje, da je prijava popolna.
Nepopolne prijave, ki jih prijavitelj v roku iz prejšnjega odstavka ne
dopolni, se zavrže s sklepom, ki ga izda direktor agencije. Zoper sklep je v
roku osmih dni od vročitve dovoljena pritožba, o kateri odloči direktor
agencije. Njegova odločitev je dokončna.
19. člen
(upravičena prijava)
Komisija za odpiranje prijav pri odpiranju prijav zapisniško ugotavlja tudi
upravičenost prijaviteljev za vložitev prijave na razpis v skladu z 8. členom
tega pravilnika. Neupravičene prijave se zavržejo s sklepom, ki ga izda direktor
agencije. Zoper sklep je v roku osmih dni od vročitve dovoljena pritožba, o
kateri odloči direktor agencije. Njegova odločitev je dokončna.
20. člen
(prijave posredovane v evalvacijski postopek)
Prijave, ki jih je komisija za odpiranje prijav ocenila kot pravočasne,
pravilno označene, upravičene in popolne, predsednik komisije posreduje v
evalvacijski postopek.
III. EVALVACIJSKI POSTOPEK IN IZBOR
21. člen
(strokovna komisija)
Evalvacijski postopek vodi petčlanska komisija za ocenjevanje prijav (v
nadaljevanju: strokovna komisija), ki jo imenuje direktor agencije. Strokovno
komisijo vodi predsednik.
22. člen
(merila)
Strokovna komisija pri ocenjevanju prijav upošteva naslednja merila:
- skladnost predlagane vsebine s predmetom razpisa;
- utemeljenost znanstvene
metode;
- kakovost vsebine programa;
- zastopanost tematskih sklopov;
- udeleženci programa;
- teritorialna razsežnost;
- ekonomičnost in realnost
finančne konstrukcije celotnega programa;
- kontinuiteta izvajanja;
- reference
prijavitelja.
Metodologija ocenjevanja prijav za sofinanciranje programa znanost mladini s
kvantitativnimi merili in načinom določanja višine sredstev za sofinanciranje
posameznega programa (v nadaljnjem besedilu: metodologija) je sestavni del
razpisne dokumentacije.
V primeru, da strokovna komisija pri ocenjevanju prijav ugotovi
neizpolnjevanje prvih dveh meril iz prvega odstavka tega člena, se prijava
zavrne.
23. člen
(opis meril)
Skladnost predlagane vsebine s predmetom razpisa pomeni, da je program
namenjen predvsem osnovnošolski in srednješolski mladini, z namenom krepitve
popularizacije raziskovalno-razvojnega dela in dosežkov znanosti, spodbujanja
zavedanja in razumevanja pomena ter vloge znanosti, pospeševanja
raziskovalno-razvojne dejavnosti na lokalnih in regijskih ravneh, spodbujanja
mladih k izobraževanju, raziskovalno-razvojnemu delu ter inoviranju in
vzdrževanja obstoječih mednarodnih povezav in sodelovanj s področja raziskovalne
dejavnosti ter iskanja novih mednarodnih povezav.
Utemeljenost znanstvene metode pomeni, da se za vsak prijavljeni program
navede in opiše znanstveno metodo, ki bo uporabljena v programu (opis zbiranja,
obdelave, interpretacije in prikaza podatkov, zlasti navedba kvantitativnih oz.
kvalitativnih metod obdelave podatkov ter predvidena oblika publiciranja oz.
javnega prikaza rezultatov raziskovanja).
Kakovost vsebine programa se meri na podlagi količine raziskovanja,
inovativnosti in eksperimentiranja, podrobne predstavitve programa, iz katerega
so razvidni problemi in cilji raziskovanja ter zastavljena raziskovalna
hipoteza. Zastopanost tematskih sklopov se meri s številom tematskih sklopov iz
drugega odstavka 2. člena tega pravilnika, ki jih predlagatelj prijavi v
programu.
Udeleženci programa morajo biti predvsem osnovnošolci in srednješolci. Meri
se z razmerjem med deležem osnovnošolcev in srednješolcev ter deležem drugih
udeležencev.
Teritorialna razsežnost se meri na podlagi deleža udeležencev v programu, ki
so bodisi pretežno od prijavitelja, bodisi pretežno iz ene regije, bodisi
pretežno iz cele države in/ali drugh držav.
Ekonomičnost in realnost finančne konstrukcije celotnega programa se izkazuje
z deležem zaprošenih sredstev in realnostjo finančne konstrukcije.
Kontinuiteta izvajanja se meri na podlagi števila let in neprekinjenosti
izvajanja programa.
Reference prijavitelja se izkazujejo s tem, da v programu sodelujejo
kvalitetni mentorji in udeleženci, da je prijavitelj kvalitetno izvedel
dosedanje projekte ter da prijavitelj sodeluje z univerzitetnimi ali
raziskovalnimi organizacijami in/ali sodeluje na mednarodnem nivoju.
Vrstni red meril ne pomeni njihove prioritete.
24. člen
(prednost pri sofnanciranju)
Prednost pri sofinanciranju bodo imeli tisti prijavitelji, ki izkažejo boljšo
kvaliteto programa in boljšo predstavitev programa, večje število tematskih
sklopov, večji delež osnovnošolskih in srednješolskih udeležencev programa,
večji delež udeležencev iz cele države in/ali drugih držav ter večjo regijsko
zastopanost udeležencev, višjo ekonomičnost in realnost programa, daljše obdobje
neprekinjenega izvajanja programa ter boljše reference za daljše obdobje.
25. člen
(način določanja višine sredstev sofinanciranja)
Višino sredstev za vsako prijavo posebej določi strokovna komisija glede na
razpoložljiva razpisana sredstva in je lahko do 100% zaprošenih sredstev.
Višina sredstev sofinanciranja programa se določi glede na:
- višino
razpisanih sredstev;
- višino zbranih točk v ocenjevalnem postopku;
- znanstveno
in družbeno pomembnost glede na cilje opredeljene v 3. členu tega pravilnika;
- pomembnost programa za znanstveno vedo;
- pomembnost programa za teritorij
oziroma regijo, kjer se dogaja ali ga/jo tematsko obdeluje;
- višino v prijavi
zaprošenih sredstev;
- višino sredstev drugih sofinancerjev programa;
- možnost
izvedbe programa v celoti glede na znižani odstotek sofinanciranja s strani
agencije v primerjavi z zaprošenimi sredstvi.
Način določanja višine sredstev sofinanciranja je določen v metodologiji iz
22. člena tega pravilnika.
26. člen
(sklep)
Strokovna komisija na podlagi meril v roku tridesetih dni od dneva prejema
dokumentacije iz 20. člena tega pravilnika pripravi finančno ovrednoten predlog
prednostnega seznama za sofinanciranje programa znanost mladini, ki ga podpiše
predsednik strokovne komisije.
Direktor predlog prednostnega seznama za sofinanciranje programa znanost
mladini posreduje upravnemu odboru agencije. Upravni odbor agencije sprejme
sklep o izboru prijav za sofinanciranje programa znanost mladini. V obrazložitvi
sklepa mora utemeljiti svojo odločitev.
Upravni odbor agencije pri svoji odločitvi upošteva obseg razpoložljivih
proračunskih sredstev, s tem pravilnikom določene pogoje, merila, politiko na
področju raziskovalne dejavnosti in prioritete, določene v Nacionalnem
raziskovalnem in razvojnem programu.
27. člen
(obvestilo)
Agencija v roku, ki je bil naveden v objavi razpisa, obvesti vse prijavitelje
o odločitvi glede dodelitve sredstev.
Obvestilo prijaviteljem, katerim je bilo odobreno sofinanciranje programa
znanost mladini, vsebuje tudi podatke o predmetu sofinanciranja in višini
sredstev ter poziv k podpisu priložene pogodbe.
IV. PRITOŽBENI POSTOPEK
28. člen
(preveritev utemeljenosti)
Prijavitelj ima v osmih dneh od prejema obvestila o rezultatih izbora pravico
vložiti pritožbo. V svoji pritožbi mora natančno opredeliti razloge, zaradi
katerih je pritožba vložena.
Predmet pritožbe ne morejo biti pogoji, merila za ocenjevanje prijav niti
ocena prijave. Predmet pritožbe je lahko samo očitna pomota oziroma kršenje
pravil postopka izbora. Ocena prijave je lahko predmet pritožbe samo v primeru,
ko se prijavitelj v pritožbi sklicuje na konkretno kršitev postopka izbora.
Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi prijavitelji.
29. člen
(dokončna odločitev)
Direktor agencije imenuje komisijo, ki pripravi predlog odločitve o pritožbi.
Direktor predlog odločitve o pritožbi pošlje upravnemu odboru agencije v
sprejem.
Upravni odbor agencije odloči o pritožbi s sklepom v roku 30 dni od dneva
prejema predloga iz prejšnjega odstavka tega člena. Odločitev upravnega odbora
agencije je dokončna.
Agencija objavi na spletni strani končni prednostni seznam sofinanciranih
programov znanost mladini.
V. IZVAJANJE SOFINANCIRANJA
30. člen
(pogodba)
Agencija sklene s prijaviteljem programa znanost mladini pogodbo, v kateri
pogodbeni stranki določita medsebojne pravice in obveznosti.
Agencija pošlje prijavitelju predlog pogodbe v podpis.
Prijavitelj mora vrniti podpisano pogodbo v petnajstih dneh od prejema
pogodbe, sicer agencija odstopi od sklenitve pogodbe.
Sestavine pogodbe so zlasti:
- naziv, sedež, matična in davčna številka
agencije in prijavitelja;
- pogodbeni predmet;
- višina dodeljenih sredstev;
- terminski plan porabe sredstev;
- namen, za katerega se dodeljujejo
sredstva;
- način nadzora nad namensko porabo sredstev, kot na primer:
- spisek
dokazil, ki jih mora predložiti prijavitelj za porabo odobrenih sredstev;
- možnost, da agencija kadarkoli preverja namensko porabo sredstev;
- poročilo o
poteku in rezultatih porabljenih sredstev v fazi izvajanja programa oziroma
najmanj zaključno poročilo;
- dolžnost agencije, da spremlja in nadzira
izvajanje pogodbe ter namensko porabo proračunskih sredstev;
- določilo, da mora
prijavitelj, ob nenamenski porabi sredstev ali ob neizpolnitvi predmeta pogodbe,
sredstva vrniti skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi;
- določilo, da mora
prijavitelj obrazložiti in utemeljiti podaljšanje roka porabe sredstev glede na
predvideni terminski plan, ker v nasprotnem primeru izgubi pravico do nadaljnje
porabe sredstev;
- določilo, da mora prijavitelj sproti obveščati agencijo o
spremembah, ki lahko vplivajo na izpolnitev pogodbenih obveznosti;
- določilo o
obveščanju javnosti, da je predmet pogodbe sofinanciran s strani agencije.
V pogodbi direktor pooblasti uradno osebo za spremljanje izvajanje določil
pogodbe.
31. člen
(odprava pogodbenih pomanjkljivosti)
Če uradna oseba ugotovi, da pogodbena dokumentacija ni ustrezno izpolnjena, v
osmih dneh obvesti prijavitelja o pomanjkljivostih in ga pozove, da odpravi
pomanjkljivosti v osmih dneh. Če prijavitelj ne odpravi ugotovljenih
pomanjkljivosti, agencija ne pristopi k pogodbi.
VI. SPREMLJANJE IZVAJANJA PROGRAMA
32. člen
(pogodbene obveznosti)
Prijavitelj je dolžan v osmih dneh obvestiti agencijo o spremembah, ki
utegnejo vplivati na izpolnitev njegovih obveznosti, določenih v pogodbi.
Če so novi pogoji drugačni od dogovorjenih, agencija lahko spremeni pogodbo
ali od nje odstopi.
33. člen
(odstop od pogodbe)
Agencija lahko odstopi od pogodbe v primeru:
- če prijavitelj ni porabil
sredstev skladno z namenom, določenim v pogodbi;
- če se prijavitelj ne drži s
pogodbo določenega roka izvedbe programa znanost mladini, ki ga je navedel v
prijavnem obrazcu;
- če nastopijo novi pogoji, ki so drugačni od dogovorjenih.
Če agencija odstopi od pogodbe, mora prijavitelj vrniti agenciji že izplačana
sredstva skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi, od dneva nakazila do dneva
vračila.
Tudi če agencija ne odstopi od pogodbe, lahko v primerih, navedenih v prvem
odstavku tega člena, zahteva vračilo že izplačanih sredstev, in sicer skupaj z
zakonitimi zamudnimi obrestmi, od dneva nakazila do dneva vračila.
VII. KONČNA DOLOČBA
34. člen
(začetek veljavnosti)
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike
Slovenije.
Objavljeno v Ur.l. RS, št. 50/2006, z dne 16.05.2006.
Številka: 0071-17/2006/2
Ljubljana, dne 13.04.2006
EVA: 2006-1647-0010
Prof. dr. Tadej Bajd
Predsednik Upravnega odbora
|