Inovacije |
Razpisi in pozivi |
Pogosta vprašanja - JAVNI RAZPIS EUROSTARS 3, V OKVIRU INICIATIVE EUREKA ZA OBDOBJE 2025 – 2029 |
|
|
Vprašanja, prejeta prek elektronskega naslova
jr.eurostars@aris-rs.si do dne 27.
5. 2025
1. VPRAŠANJE
Ali je prijava na nacionalni razpis sploh možna, če konzorcij
še ni vložil prijave na mednarodni ravni? Na strani Eurostarsa namreč piše, da
se je rok na mednarodni ravni iztekel 13.3.2025.
ODGOVOR:
1. Kot izhaja iz točke 5. Postopek obravnave vlog javnega
razpisa, postopek izbora poteka v dveh fazah.
Prva faza: Prijavitelji so dolžni skupaj s
konzorcijskimi partnerji najprej izpolniti mednarodni del obveznosti (oddati
vlogo na mednarodni javni razpis), kot je to navedeno na spletni strani
https://eurekanetwork.org/app/uploads/eurostars-eligibility-guidelines.pdf.
Druga faza: partnerji iz Republike Slovenije, ki
sodelujejo v Eurostars RRI projektih in za katere je bila oddana mednarodna
vloga v mednarodnem roku (prva faza), so za dodelitev nacionalnih finančnih
sredstev dolžni najpozneje do dne 30. 5. 2025 oddati nacionalno vlogo.
Kot med drugim izhaja iz točke 4.2.3 Splošni pogoji za
projekt, mora biti vloga (poleg oddaje le-te skladno z navodili tega javnega
razpisa) oddana tudi preko portala »Eureka Application«.
To pomeni, da če je bila nacionalna vloga oddana v prijavnem
roku do dne 30. 5. 2025, pri čemer ni bila predhodno oddana mednarodna vloga, ta
ne bo izpolnjevala navedenega formalnega pogoja in bo zavrnjena, kot je določeno
v točki 5.2. Postopek po odprtju vlog tega javnega razpisa.
Dodajamo, da je možna prijava na mednarodni javni razpis ob
naslednjem odprtem pozivu, ki se predvideva v septembru tega leta. Ob predhodni
prijavi na mednarodni javni razpis bo možna tudi prijava na prihodnji nacionalni
javni razpis ob predpostavki, da ne bodo v tem roku porabljena vsa sredstva.
Nacionalni javni razpis je namreč odprt do porabe sredstev.
2. VPRAŠANJE
2.1 Ali se v splošnem skupni znesek upravičenih stroškov in
sofinanciranja v nacionalni prijavi lahko spremeni glede na oddano mednarodno
vlogo?
2.2 V nacionalnem razpisu določena stopnja sofinanciranja za
malo podjetje je 60%. Kot malo podjetje smo v mednarodni vlogi upoštevali 50%.
Katero stopnjo sofinanciranja upoštevamo sedaj v nacionalni vlogi?
2.3 V kolikor je možno spremeniti stopnjo sofinanciranja na 60%, ali to
pomeni, da lahko ob enaki vrednosti upravičenih stroškov zaprosimo za višje
sofinanciranje, kot je bilo ovrednoteno v mednarodni prijavi?
2.4 Pri mednarodni vlogi smo med upravičenimi stroški plač upoštevali
stroške, ki niso direktno vezani na RR (kot npr. stroški managementa). Ali ti
stroški lahko ostanejo med stroški plač ali jih odstranimo (in umestimo med
neupravičene ali posredne stroške)?
ODGOVORI:
2.1 Skupna zneska stroškov in sofinanciranja v vlogi na
nacionalni javni razpis morata biti enaka, kot sta bila navedena v mednarodni
vlogi. V okviru nacionalnega javnega razpisa se namreč sofinancirajo mednarodni
RRI projekti, kot so bili prijavljeni v okviru mednarodnega razpisa. Prijavljeni
RRI projekti so bili v okviru mednarodnega javnega razpisa tudi ocenjeni na
podlagi finančne konstrukcije RRI projekta, kot je bila navedena v mednarodni
vlogi. To pomeni, da morata biti vlogi na mednarodni javni razpis in nacionalni
javni razpis skladni tudi v finančni konstrukciji RRI projekta.
2.2 V nacionalnem javnem razpisu so v točki 8.1. Stopnje
intenzivnosti pomoči opredeljene intenzivnosti državne pomoči glede na velikost
podjetja. Kot pojasnjeno v prejšnji točki, mora biti vloga na nacionalni javni
razpis glede višine sofinanciranja enaka kot je bila zaprošena v vlogi na
mednarodni javni razpis. To pomeni, da je merodajna intenzivnost državne pomoči
prijavljena z vlogo na mednarodni javni razpis.
Dodajamo, da je bil dne 21. 5. 2025 posodobljen obrazec
Finančni načrt RRI projekta (OBRAZEC 3), ki je dostopen na spletni strani
javnega razpisa »EUROSTARS 3, V OKVIRU INICIATIVE EUREKA ZA OBDOBJE 2025 – 2029.
Sprememba OBRAZCA 3 se nanaša na način vpisa Intenzivnosti pomoči (%), in sicer
prijavitelji na podlagi spremembe vpišejo natančno višino intenzivnosti pomoči.
Podatek o intenzivnosti pomoči iz mednarodne vloge mora biti enak podatku v
nacionalni vlogi.
2.3 Kot pojasnjeno v prejšnjih točkah, mora biti intenzivnost
državne pomoči oziroma stopnja sofinanciranja iz javnih virov v mednarodni in
nacionalni vlogi skladna oziroma enaka.
2.4. (dopolnjeno 29. 5. 2025) Kot izhaja iz Navodil organa upravljanja o upravičenih
stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju
2021-2027 upravičeni stroški plač lahko zajemajo:
1. plače in dodatke z vsemi pripadajočimi davki in
prispevki delavca in delodajalca, vključno z delovno uspešnostjo skladno z
zakonom, ki ureja sistem plač v javnem sektorju , oziroma z zakonodajo, ki
ureja delovna razmerja v drugih sektorjih;
– v celoti ali pa v deležu dela na operaciji;
2. povračila stroškov v zvezi z delom (prehrana med
delom, prevoz na delo in z dela, strošek nadomestila za uporabo lastnih
sredstev pri delu na domu) – v celoti ali pa v deležu dela na operaciji;
3. povračila in nadomestila (npr. boleznine do 30 dni),
če delodajalec ne povrne stroškov dela iz drugih javnih virov (kadar je
upravičenec neposredni proračunski uporabnik, je refundacija npr. boleznine
upravičen strošek);
4. druge osebne prejemke v skladu z veljavno zakonodajo
(regres za letni dopust, odpravnine v skladu z 79. členom ZDR-1, ipd. v
primeru delnega dela na operaciji v sorazmernem deležu);
5. jubilejne nagrade v skladu z veljavno zakonodajo (če
je za delodajalca zakonsko obvezno, v primeru delnega dela na operaciji v
sorazmernem deležu);
6. premije kolektivnega dodatnega pokojninskega
zavarovanja (če je za delodajalca zakonsko obvezno);
7. nadurno delo v skladu z zakonodajo, ki ureja delovna
razmerja.
Kot izhaja iz točke 9.1. Upravičeni stroški tega javnega
razpisa, so stroški upravičeni, če:
- so z RRI projektom neposredno povezani, so
potrebni za njegovo izvajanje in so v skladu s cilji RRI projekta;
- so dejansko nastali: za dela, ki so bila opravljena; za
blago, ki je bilo dobavljeno; oziroma za storitve, ki so bile izvedene;
- so pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja;
- nastanejo in so plačani v obdobju upravičenosti;
- temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih
listinah;
- se v primeru poenostavljene oblike stroška, strošek
uveljavlja v skladu s pravili za poenostavljene oblike stroška in
- so v skladu z veljavnimi pravili Evropske Unije in
nacionalnimi predpisi.
Če strošek ne izpolnjuje zgoraj navedene pogoje, je tak
strošek neupravičen.
3. VPRAŠANJE
Naše vprašanje je sedaj, kako pravilno izpolnimo Obrazec 3?
Težave so v:
3.1 V prijavi smo stroške osebja računali kot človek-mesec in
glede na dejanske bruto stroške osebja. V Obrazcu 3 je sedaj treba vnašati
dejanske ure in fiksne urne postavke, tako da bomo zelo težko prišli do čisto
enakih številk.
3.2 V prijavi smo računali 50 % sofinanciranje, v novem
razpisu je pa predvideno 60 % sofinanciranja za mala podjetja, kar bi v našem
(šolskem) primeru prišlo XXX.XXX,XX EUR.
ODGOVORI:
3.1 Z nacionalnim javnim razpisom je bila za stroške plač
raziskovalcev ter strokovnih in tehničnih sodelavcev določena poenostavljena
oblika obračunavanja upravičenih stroškov, in sicer strošek na enoto, kot je to
določeno v točki 9.2. Oblika sofinanciranja upravičenih stroškov.
V obrazcu Finančni načrt RRI projekta (OBRAZEC 3) morate
ocenjeni strošek dela ovrednoti s številom delovnih ur za raziskovalce in
strokovno tehnične sodelavce, kot jih načrtujete po letih, kar bo rezultiralo
pri postavki Predvidena vrednost celotnih stroškov (v €) v okviru stroškov plač.
V okviru višine postavke Predvidena vrednost upravičenih stroškov (v €)
vam je lahko smiselno v pomoč znesek stroškov plač osebja, kot ste jih navedli v
mednarodni vlogi. Pri tem dodajamo, da
mora biti vrednost postavke Predvidena vrednost celotnih stroškov (v €) enaka
ali višja od vrednosti Predvidena vrednost upravičenih stroškov (v €).
3.2 Odgovor je enak kot pri vprašanjih 2.1, 2.2 in 2.3.
4. VPRAŠANJE
4.1 V mednarodni prijavi nismo specificirali enote izvajanja
projekta, temveč smo povsod navajali naslov sedeža podjetja. Dejansko bi želeli
projekt izvajati v poslovni enoti (isti kraj kot sedež podjetja, samo drug
naslov). Ali to predstavlja kako težavo, če dejansko izvajanje projekta prvič
ustrezno zabeležimo šele v Obrazcu 0 (Digital Forms)?
4.2 Kako v obrazcih izpolnjujemo polja, kjer moramo navajati
"Podjetje (naziv in naslov)", če se bo projekt izvajal na poslovni enoti in ne
na sedežu projekta? Pišemo poleg naziva podjetja naslov sedeža podjetja ali
naslov poslovne enote podjetja?
ODGOVORI:
4.1 Skladno s točko 3. Ciljne skupine/upravičenci javnega
razpisa se lahko na javni razpis prijavijo velika, srednja, majhna in mikro
podjetja, kot so opredeljena v ZPOP-1, ki imajo najpozneje na dan oddaje vloge
na ta javni razpis v Poslovnem registru Slovenije/Sodnem registru vpisan
sedež/poslovno enoto/podružnico (prijavitelji).
Nadalje je s točko 2.4. Programsko območje izvajanja
določeno, da se bodo RRI projekt izvajali na dveh programskih območjih:
kohezijska regija Vzhodna Slovenija in kohezijska regija Zahodna Slovenija.
Prijavitelji bodo upravičeni do sredstev tistega programskega območja, kjer bodo
izvajali aktivnosti RRI projekta in imeli najpozneje na dan oddaje vloge na ta
javni razpis v Poslovni register Slovenije/Sodni register vpisan sedež/poslovno
enoto/podružnico. Prijavitelj mora v vlogi na nacionalni javni razpis nedvoumno
opredeliti, v katerem programskem območju bo v celoti izvajal aktivnost.
Prijavitelj lahko RRI projekt izvaja le v enem programskem območju.
Upoštevaje navedeno, sta opredelitev ali se bo projekt
izvajal na sedežu matičnega podjetja ali v poslovni enoti oz. podružnici
podjetja ter opredelitev programskega območja izvajanja RRI projekta nacionalna
pogoja, kot to izhaja iz točke 4.2. Nacionalni pogoji tega razpisa. Posledično
to pomeni, da se mora prijavitelj ustrezno opredeliti do teh dveh podatkov o
okviru izpolnjevanja Obrazca 0 (Digital Forms).
4.2 V Obrazcu 0 (Digital Forms) morate izpolniti vse podatke
glede matičnega podjetja, kar storite z vnosom matične številke podjetja in s
klikom na gumb »Išči v AJPES-u« nakar se samodejno prenesejo vsi relevantni
podatki glede matičnega podjetja. Če pa projekt ne nameravate izvajati na sedežu
matičnega podjetja in ga boste izvajali v poslovni enoti ali podružnici, morate
v Obrazcu 0 (Digital Forms) to v točki A Osnovni podatki o prijavitelju pri
vrstici Projekt se izvaja na sedežu matičnega podjetja (Project is being carried
out at the headquarters of the parent company) označiti NE (No) in ročno vnesti
podatke Naslov, poštna številka, pošta registrirane poslovne enote ali
podružnice (Address, postal code, post office of the registered business unit or
branch), Občina registrirane poslovne enote ali podružnice(Municipality of the
registered business unit or branch) ter Datum vpisa poslovne enote ali
podružnice v poslovni register Slovenije (Date of entry of the business unit or
branch in the business register of Slovenia).
5. VPRAŠANJE
5.1 Ker podjetje ni vpisano v SICRIS, nas zanima, na kakšen
način se lahko registriramo v sistem ARIS Digital Forms, da bomo lahko oddali
vlogo? Ali je mogoče edini način oddaje za nas v fizični obliki (tiskana verzija
in USB z datotekami)? 5.2 Zanima nas tudi, ali morajo biti obrazci ročno
podpisani in skenirani? V razpisni dokumentaciji je navedeno "posredujte en
izvod podpisanih in skeniranih obrazcev". So dokumenti morda lahko tudi
digitalno podpisane pdf datoteke?
ODGOVOR:
5.1 Vlogo je mogoče oddati v tiskani ali elektronski obliki
(po elektronskem portalu ARIS Digital Forms). Kot je bilo sporočeno z novico dne
16. 5. 2025, ki je bila objavljena na spletni strani ARIS, prijavitelji na javni
razpis, ki se odločijo za oddajo vloge v elektronski obliki in še nimajo
urejenega dostopa do elektronskega portala ARIS Digital Forms, lahko za pomoč
kontaktirajo ga. Mojco Slak, na telefonsko številko 01 400 59 16 ali elektronski
naslov Mojca.Slak@aris-rs.si.
5.2 Digitalni podpis je enakovreden fizičnemu podpisu in v
tem primeru se obrazec lahko odda v obliki digitalno podpisane PDF datoteke (ki
po digitalnem podpisu več ne sme biti spreminjana) , zraven tega pa šeen izvod
obrazca v izvorni obliki.
6. VPRAŠANJE
6.1 V javnem razpisu je pot prijave projekta za Eurostars
jasno opisana. Ali se enako pričakuje tudi za razpis Eureka? In če da, kdaj je
cut-off date za prijavo na mednarodni razpis za Eureko?
ODGOVOR:
6.1 V tem trenutku vam lahko posredujemo informacijo, da z
resornimi ministrstvi še potekajo intenzivna usklajevanja glede vsebine in
časovnice Javnega razpisa za dodelitev spodbud v okviru iniciative Eureka
2025–2029 (JR Eureka 2025). Ko bo navedeno usklajeno, bodo vse te informacije
vključene v Program dela in finančni načrt ARIS za leto 2025, ki bo objavljen na
spletni strani agencije.
7. VPRAŠANJE
V razpisni dokumentaciji je pri vseh obrazcih navedeno, da
naj posredujemo en izvod podpisanih in skeniranih obrazcev za popolno vlogo v
elektronski obliki. Primer str. 22 vaših navodil za obrazec 1: "Za popolno
vlogo v elektronski obliki posredujte en izvod podpisane in skenirane izjave in
en izvod izjave v izvorni (Word) obliki."
7.1 Ali je dovolj, da se na portal Aris Digital Forms
naložijo digitalno podpisani obrazci v PDF obliki ali morajo res skenirani
(torej ročno podpisani?), kot je navedeno?
7.2 Ali je vzorec konzorcijske pogodbe lahko digitalno
podpisan na vsaki strani in je to potem ustrezno?
ODGOVOR:
7.1 Odgovor je enak kot pri vprašanju 5.
7.2 Vzorec konzorcijske pogodbe ni predmet razpisne
dokumentacije. Obrazci, ki so predmet razpisne dokumentacije, se lahko tudi
digitalno podpišejo in naložijo v obliki digitalno podpisane PDF datoteke.
8. VPRAŠANJE
8.1 Tudi po posodobitvi dokumenta finančnega načrta mi Excel
nepravilno izračunava sofinancirane vrednosti upravičenih stroškov. Ne glede na
vnos odstotka sofinanciranja je v tabeli namreč izračun vedno 60 %. Prav tako
program ne želi izvesti posodobitve vrednosti (Update Values), saj so Workbook
linksi vezani na neobstoječi dokument.
ODGOVOR:
8.1 Dne 27. 5. 2025 smo posodobili obrazec Finančni načrt RRI
projekta (OBRAZEC 3), s čimer smo odpravili pomanjkljivosti in o tem objavili
novico na spletni strani ARIS:
https://www.arrs.si/sl/obvestila/25/sprem-obr-razpis-eureka-maj25.asp.
9. VPRAŠANJE
9.1 V podjetju razvijamo in izdelujemo visokotehnološke
merilne instrumente za uporabo v ekologiji. Zanima nas kako naj določimo, v
katero fokusno področje znotraj izbranega prednostnega področja S5 se lahko
prijavimo?
ODGOVOR:
9.1 Prijavitelj mora iz spustnega seznama izbrati eno od
prednostnih področij S5 in vpisati v katero ustrezno fokusno področje znotraj
prednostnega področja S5 se uvršča projekt. Nato je potrebno v nekaj stavkih
utemeljiti, zakaj in na kakšen način se projekt uvršča v izbrano prednostno
področje S5 in v izbrano fokusno področje S5. Pri opisu bodite natančni, saj
pravilna uvrstitev projekta v eno od prednostnih področjih S5 predstavlja pogoj
javnega razpisa. Podrobneje so informacije glede prednostnih področij in
fokusnih področij dostopne na spletni strani:
https://evropskasredstva.si/app/uploads/2024/02/Strategija-S5_verzija_1_1.pdf
oz. v dokumentu:
Priloga-Tabela-FP-in-PS_marec-2025.xlsx.
10. VPRAŠANJE
10.1. Na moje 2. vprašanje ste odgovorili samo za obrazec 0.
Prosim za ponovni odgovor na vprašanje: Kako v obrazcih izpolnjujemo polja, kjer
moramo navajati "Podjetje (naziv in naslov)", če se bo projekt izvajal na
poslovni enoti in ne na sedežu projekta? Pišemo poleg naziva podjetja naslov
sedeža podjetja ali naslov poslovne enote podjetja? Zanimajo nas vsi obrazci,
pomeni Obrazec 1, Obrazec 2, Obrazec 3, Obrazec 4, Obrazec 5, Obrazec 6, Obrazec
7. Kateri naslov zapišemo v naštete obrazce in katero matično številko? Sedeža
podjetja ali poslovne enote podjetja, kjer se bo izvajal projekt?
ODGOVOR:
10.1 Če RRI projekt nameravate izvajati v poslovni enoti ali
podružnici matičnega podjetja, se morajo vsi relevantni podatki v obrazcih oz.
prilogah nanašati na poslovno enoto oz. podružnico, kjer se bo RRI projekt
izvajal.
11. VPRAŠANJE
11.1 Ugotavljamo, da nov, posodobljeni obrazec za finančni
načrt (obrazec 3) ni posodobljen na listu ‘’ Dinamika financiranja po letih’’.
Izračunava sofinanciranje na 60%, namesto na 50 %.
ODGOVOR:
11.1 Odgovor je enak kot pri vprašanju 8.1.
12. VPRAŠANJE
12.1 Še vedno ni jasno kakšno stopnjo intenzivnosti pomoči
lahko upoštevamo kot malo podjetje. V odgovorih na 2. vprašanje ste v petek
objavili, da mora biti vloga na nacionalni javni razpis glede višine
sofinanciranja enaka kot je bila zaprošena v vlogi na mednarodni javni razpis.
To v našem primeru torej znaša 50%, kar smo tudi upoštevali v obrazcu 3. Vendar
pa je v drugem zavihku (Dinamika financiranja po letih) v sivem polju že
samodejno izbran odstotek glede na Kohezijsko regijo, ki pa znaša 60%. Kaj je
torej pravilno? Prosimo vas za napotke, kako pravilno izpolnimo obrazec 3.
ODGOVOR:
12.1 Odgovor je enak kot pri vprašanju 8.1.
|