Inovacije |
Razpisi in pozivi |
Pogosta vprašanja - JAVNI POZIV »Nadgradnja aplikativnih projektov ARIS (JP NAP)« |
|
|
1. VPRAŠANJE:
1.1. Ali mora konzorcij sestavljati podmnožica partnerjev
zaključenega aplikativnega projekta?
1.2. Morajo vsi partnerji konzorcija sodelovati v zaključenem
aplikativnem projektu?
1.3. Morajo vsi partnerji konzorcija sodelovati v istem
zaključenem aplikativnem projektu?
1.4. Ali se šteje, da je projekt, ki je potekal v obdobju
1.10.2022 - 30.9.2025 kot zaključen projekt, glede na to, da je rok za oddajo
30.9. ob 14h?
1.5. Se je takemu projektu izteklo obdobje sofinanciranja
ARIS?
1.6. Ali lahko oddamo in kako oddamo zaključno poročilo
takega projekta v roku, da zadostimo pogoju o oddaji poročila?
ODGOVOR:
1.1. Skladno s Posebnimi pogoji za konzorcij iz točke 4.2.2
besedila javnega poziva morajo konzorcij sestavljati konzorcijski partnerji, ki
so sodelovali v istem zaključenem aplikativnem projektu ARIS, bodisi kot
prijavitelj, soizvajalec ali sofinancer. Poziv ne zahteva, da je konzorcij
identičen prejšnjemu, ampak dovoljuje, da za nov projekt sodelujejo le
obstoječikonzorcijski partnerji z že zaključenega aplikativnega projekta. V
konzorcij se ne vključujejo novi partnerji, ki niso bili del prvotnega projekta.
1.2. Odgovor je enak kot pri vprašanju
1.3. Odgovor je enak kot pri vprašanju 1.1.
1.4. Zaključen aplikativni projekt ARIS je tisti projekt, ki
je bil izbran na razpisih ARIS od leta 2018 dalje in ima na dan prijave
zaključene vse aktivnosti ter izpolnjuje naslednje pogoje:
- se mu je izteklo obdobje sofinanciranja ARIS,
- se mu je izteklo obdobje morebitnega podaljšanja projekta brez
sofinanciranja ARIS in
- za katerega je bilo oddano zaključno poročilo in ni bil negativno
ocenjen ali zanj ocena zaključnega poročila ni na voljo (točka 4.3 besedila
JP NAP).
1.5. Obdobje sofinanciranja traja do vključno datuma
zaključka izvajanja (navedenega v pogodbi) in se zaključi ob izteku tega dne.
1.6. Vsi pogoji za projekt iz točke 4.3 besedila javnega
poziva morajo biti izpolnjeni pred iztekom prvega oziroma drugega roka za
prijavo iz točke 13 besedila javnega poziva, to je do vključno 30. 9. 2025 do
14:00 oziroma do vključno 30. 6. 2026 do 14:00, v kolikor v prvem roku ne bodo
porabljena vsa sredstva.
2. VPRAŠANJE:
Na XXXX vodimo aplikativni projekt XXXX. Trajanje projekta je
od 1.10.2021 do 30.9.2025 (s podaljšanjem). Sklepamo, da se na prvi rok, kljub
temu, da izpolnjujemo vse ostale pogoje, ne moremo prijavit, saj nam »na vzkriž«
hodi en (1) dan, drži?
ODGOVOR:
Odgovor je enak kot pri vprašanjih 1.4., 1.5., 1.6.
3. VPRAŠANJE:
V javnem pozivu za nadgradnjo aplikativnih projektov je
navedeno »Konzorcij morajo sestavljati konzorcijski partnerji, ki so sodelovali
v zaključenem aplikativnem projektu ARIS, bodisi kot prijavitelj, soizvajalec
ali sofinancer – pri čemer ni nujno, da v izbranem projektu javnega poziva
sodelujejo konzorcijski partnerji v enakem številu kot pri zaključenem
aplikativnem projektu ARIS«.
»Konzorcij mora biti sestavljen iz najmanj dveh (2) in največ
štirih (4) konzorcijskih partnerjev, izmed katerih je najmanj eden (1)
organizacija za raziskave in širjenje znanja [...] in najmanj eno (1) podjetje
Zanima nas, ali lahko v prijavo dodamo partnerja, ki ni bil partner v
aplikativnem projektu, ki bi ga želeli nadgradit. Ali lahko torej dodamo novega
partnerja?
ODGOVOR:
Odgovor je enak kot pri vprašanju 1.1.
4. VPRAŠANJE
Ali smo upravičeni do prijave za nadgradnjo aplikativnih
projektov za aplikativni projekt, ki se bo končal 30.9.2025?
ODGOVOR:
Odgovor je enak kot pri vprašanjih 1.4., 1.5, 1.6.
5. VPRAŠANJE:
5.1. Ali je možna taka izvedba, da bi bil prijavitelj
projekta na ta poziv RO, ki je sodelovala pri zaključenem aplikativnem projektu
kot projektni partner, vodilni partner zaključenega aplikativnega projekta pa bi
bil pri nadgrajenem projektu sodelujoči projektni partner?
5.2. Projekt mora izkazovati “zavezo in sposobnost vlaganja
zasebnih virov”. Razumemo, da mora gospodarska organizacija sofinancirati lastni
del izvajanja projekta, v prilogi Finančni načrt pa je pri vsakem partnerju tudi
stolpec zasebni vir, vključno s prijaviteljem, ki je RO. Ali je nujno, da vsak
partner zagotovi tudi zasebni vir?
V pozivu piše »Pri tem morajo biti v sklopu zasebnih virov
izkazana tudi morebitna premostitvena sredstva za del pričakovanih sredstev iz
naslova javnega poziva«. Ali to pomeni, da kot zasebni vir pri vseh partnerjih
vpišemo vsaj enak znesek, kot ga pričakujemo kot javni vir ESRR? Glede na to, da
se oba vira seštejeta, se to ne zdi smiselno, a ne razumem, kako naj bi sicer
izkazovali premostitvena sredstva v sklopu zasebnih virov.
5.3. Razpis je zastavljen tako, da naj bi podjetja
kandidirala za projektna sredstva, ki jim štejejo kot državna pomoč. Če podjetje
ni zainteresirano za to, da bi opravljalo razvojno delo (v celoti bi ga opravili
drugi partnerji), ali je možno, da član konzorcija, ki je podjetje, sodeluje z 0
urami? Bi moralo v takem primeru zagotoviti lastna sredstva in jih nakazati
drugim partnerjem, ki opravijo delo (tako je bilo pri izvajanju aplikativnega
projekta)?Kako v takem primeru prikažemo njihov vložek kot zasebni vir - v
vrstici, ki se nanaša na podjetje ali v vrstici, ki se nanaša na RO?
ODGOVOR:
5.1. Skladno s točko 3 javnega poziva je prijavitelj na javni
poziv matična raziskovalna organizacija. To je raziskovalna organizacija, ki je
s soizvajalci zaključila aplikativni projekt ARIS v okviru javnih razpisov ARIS.
5.2. Zasebni viri se za namene upravičenosti državne pomoči
upoštevajo le na strani podjetij, saj so ta edini prejemniki državne pomoči.
Raziskovalne organizacije (RO) niso prejemnice državne pomoči in zanje lahko
znaša intenzivnost pomoči 100 %, zato zanje ni zahtevano izkazovanje zasebnega
vira v smislu sofinanciranja.
5.3. Ne, podjetje, ki ne izvaja projektnih aktivnosti, ne
more biti konzorcijski partner.
6. VPRAŠANJE:
6.1. Agencija ARIS je bila ustanovljena leta 2023 oz. 2024,
prevzela je določene naloge takratnega Ministrstva za šolstvo, znanost in šport,
agencije SPIRIT ter ARRS. V razpisu je navedeno, da so za sodelovanje upravičeni
prijavitelji z zaključenim aplikativnim projektom ARIS v okviru javnih razpisov
ARIS od leta 2018 naprej. Kje je razvidno točno kateri projekti so tu upravičeni
(npr. projekti ARIS (od 2024 naprej), MŠZŠ, SPIRIT, ARRS…)? Na primer ali so
projekti zaključeni po javnem razpisu Javni razpis »spodbujanje izvajanja
raziskovalno-razvojnih projektov (TRL 3-6)« - rok oddaje 2018, upravičeni za
sodelovanje po tem javnem pozivu?
6.2. Ali dikcija »Evidenca RO« pomeni zgolj, da morajo biti
prijavitelji evidentirani v bazi SICRIS ali pa mora biti tudi aktiven status
(potrjevanje članov na tri leta ipd.)?
6.3. Kakšen je ciljni TRL status, oziroma koliko stopenj
višji TRL se pričakuje glede na rezultate »primarnega« projekta?
6.4. Ali je v okviru tega javnega poziva možno nadaljevanje
projekta tudi na kakšni »stranski veji« primarnega projekta – npr. temeljni
rezultati primarnega projekta so se zaključili na TRL6, nek drug »stranski« del
pa na TRL3-4; tako bi prijava obravnavala tak stranski del?
6.5. Ali je nujno, da so vsi člani konzorcija sodelovali pri
preteklem razpisu ARIS, ter ali je nujno da so člani konzorcija sodelovali pri
istem preteklem razpisu ARIS?
6.6. Ali je vodilna organizacija konzorcija lahko tako
organizacija za raziskave in širjenje znanja kot tudi podjetje (seveda vsi
vpisani v Evidenco RO)?
ODGOVOR:
6.1. V točkah 2.1 in 2.3 besedila javnega poziva je
opredeljeno kateri projekti so upravičeni za nadgradnjo, to so zaključeni
aplikativni projekti ARIS, ki so bili izbrani na javnih razpisih ARIS
(sofinancirani iz integralnega proračuna RS) od leta 2018 dalje. Za namen
javnega poziva je zaključen aplikativni projekt ARIS tisti projekt, ki ima na
dan prijave zaključene vse aktivnosti ter se mu je izteklo obdobje
sofinanciranja ARIS; se mu je izteklo obdobje morebitnega podaljšanja projekta
brez sofinanciranja ARIS; je bilo zanj oddano zaključno poročilo in ni bil
negativno ocenjen ali zanj ocena zaključnega poročila ni na voljo. Status
zaključenega aplikativni projekta se preverja na podlagi evidenčne številke
projekta, dodeljene s strani ARIS (točka 4.3.JP NAP)
6.2. Konzorcijski partnerji raziskovalne organizacije, kot so
opredeljene v točki 4.2.4 besedila javnega poziva, in podjetja, kot so
opredeljena v točki 4.2.3 besedila javnega poziva, morajo biti vpisani v Zbirko
podatkov o izvajalcih znanstvenoraziskovalne dejavnosti, ki jo vodi ARIS (v
nadaljnjem besedilu: Evidenca RO) ter izpolnjujejo pogoje, predpisane z ZZrID in
Pravilnikom o vsebini in načinu vodenja evidence o izvajalcih raziskovalne in
razvojne dejavnosti.
6.3. Skladno s točko 2.3 besedila javnega poziva je predmet
javnega poziva sofinanciranje upravičenih stroškov nadgradnje zaključenih
aplikativnih projektov ARIS, ki vključujejo izvajanje aktivnosti po sistemu
učinkovitega sodelovanja med raziskovalnimi organizacijami in podjetji na nivoju
industrijskih raziskav (TRL 3-4). Skladno s točkama 11 in 12 besedila javnega
poziva so do sofinanciranja upravičene RR aktivnosti, če se izvajajo v obliki
industrijskih raziskav (TRL 3-4), kot jih opredeljuje Uredba komisije (EU)
2023/1315 z dne 23. junija 2023 (UL L št. 167 z dne 30. 6. 2023).
6.4. Na vprašanje glede možnosti financiranje »Stranske veje«
zaključenega aplikativnega projekta na stopnji TRL 3-4 ne moremo odgovoriti, saj
ne poznamo vseh okoliščin, na podlagi katerih bi lahko presojali o morebitni
(ne)upravičenosti. Izpolnjevanje pogojev javnega poziva bodo presojale uradne
osebe v fazi preverjanja pogojev.
6.5. Odgovor je enak ko pri vprašanju 1.1.
6.6. Odgovor je enak kot pri vprašanju 5.1.
7. VPRAŠANJE: pri Javnem pozivu »Nadgradnja aplikativnih projektov ARIS (JP
NAP)« imamo dve vsebinski vprašanji, in sicer glede:
7.1. Točke 2.4. Regija izvajanja: če pravilo za izvajanje
projekta, glede delitve na kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija in/ali Zahodna
Slovenija, prav razumemo, se posamezni konzorcijski partner opredeli za Vzhodno
ali Zahodno Slovenijo, in sicer glede na sedež podjetja oz. poslovne enote, in
glede na to opredelitev se nato razporejajo sredstva med posamezne konzorcijske
partnerje,
7.2. Točke 4.2.2 Posebni pogoji za konzorcij: če si poziv
vsebinsko pravilno tolmačimo, sestava konzorcija ni pogojena s sestavo
partnerjev, ki so prvotno sodelovali pri zaključenem aplikativnem projektu. V
našem primeru namreč eden od partnerjev, ki je prav tako sodeloval pri
aplikativnem projektu, ne obstaja več.
ODGOVOR:
7.1. Iz točke 2.4 besedila javnega poziva izhaja, da se mora
vsak konzorcijski partner opredeliti za eno izmed dveh kohezijskih regij, v
kateri bo izvajal aktivnosti. Aktivnosti se lahko izvajajo le v kohezijski
regiji, kjer ima posamezni konzorcijski partner sedež ali poslovno enoto. Sedež
ali poslovna enota posameznega konzorcijskega partnerja mora biti na dan oddaje
prijave na javni poziv vpisana v Poslovni register Slovenije/Sodni register.
7.2. Odgovor je enak kot pri vprašanju 1.1.
8. VPRAŠANJE:
8.1. Poleg tega pa nas zanima še, če v primeru ko sta dva
partnerja, ki bi imela večji delež v projektu, iz Zahodne regije, en partner (ki
bi bil v majhnem deležu na projektu) pa iz Vzhodne regije, damo kot prijavo v
okviru Zahodne regije?
8.2. Ter še en podoben primer, ko bi bil iz Vzhodne regije
podizvajalec, partnerji pa iz Zahodne regije, ali je to ustrezno?
ODGOVOR:
8.1. Odgovor je enak kot pri vprašanju 7.1.
8.2. Skladno s točko12 besedila javnega poziva so upravičeni
stroški stroški plač in povračil v zvezi z delom ter posredni stroški. Stroški
storitev zunanjih izvajalcev niso upravičeni.
9. VPRAŠANJE:
V povezavi s točko 4.2.1 imamo vprašanje glede pogoja
neodvisnosti ter lastniške in upravljavske nepovezanost. Kot zasebni zavod, ki
je uspešno zaključil aplikativni projekt, bi nastopili v vlogi prijavitelja na
javni poziv, naš partner pa bi bilo zasebno podjetje, ki je eden od naših štirih
ustanoviteljev. V svetu zavoda so poleg predstavnikov ustanoviteljev še
predstavnik delavcev in predstavnik zainteresirane javnosti. Prosimo, da nam
sporočite, ali kot konzorcij izpolnjujemo omenjeni pogoj z jasnim odgovorom da
ali ne, saj smo si stavek razpisa točke 4.2.1 večkrat prebrali (Pogoj
neodvisnosti ter lastniške in upravljavske nepovezanosti ni izpolnjen, če
konzorcij sestavljajo partnerji podjetja in RO, v katerih se kot ustanovitelji
ali lastniki pojavljajo člani poslovodnih organov ali člani organov upravljanja
partnerjev ali vodje prijavljenih projektov.).
ODGOVOR:
Uradne osebe javnega poziva bodo izpolnjevanje pogojev
presojale v fazi preverjanja izpolnjevanja pogojev na podlagi podatkov,
navedenih v prijavi in priloženih dokazil, na način kot je opredeljen v točki
I.3. (Pogoji za kandidiranje in način preverjanja vstopnih pogojev) Pojasnil, in
sicer v razdelkih:
- Pogoji za konzorcijske partnerje - podjetja, točka 9: konzorcijski
partnerji - podjetja so z konzorcisjkimi partnerji - RO lastniško in
upravljavsko nepovezani,
- Pogoji za konzorcijske partnerje – RO, točka 4: RO v konzorciju ne
nastopa z gospodarskimi družbami, ki so jih ustanovile skladno z zakonom, ki
ureja gospodarske družbe (ZGD-1).
Pogoj neodvisnosti ter lastniške in upravljavske
nepovezanosti ni izpolnjen, če konzorcij sestavljajo partnerji, v katerih se kot
ustanovitelji ali lastniki pojavljajo člani poslovodnih organov ali člani
organov upravljanja partnerjev ali vodje prijavljenih projektov.
Vnaprejšnje presojanje izpolnjevanja pogoja ni niti dopustno
niti mogoče, saj ne razpolagamo z vsemi informacijami, ki bi lahko vplivale na
presojo.
10. VPRAŠANJE:
V okviru projekta bo sodelovalo malo podjetje, ki ima možnost
sofinanciranja do max. 80%. Zanima nas, na kakšen način bo moralo nato podjetje
izkazovati 20% lastno sofinanciranje?
ODGOVOR:
V Pojasnilih prijaviteljem je na strani 12 navedeno, da mora
finančna konstrukcija projekta izkazovati zaprto finančna konstrukcijo in
skladnost s pravili državnih pomoči. Za zaprto finančno konstrukcijo se smatra
tista, ki verodostojno izkaže in predvidi ustrezna potrebna sredstva konzorcija
za izvedbo aktivnosti projekta do zaključka in vključuje zasebne vire in
pričakovano sofinanciranje aktivnosti partnerjev v skladu s pravili državnih
pomoči. Prijavitelj in prijava morata jasno v Obrazcih 1, 2 in 3 izkazati
ustreznost in zaprtost finančne konstrukcije.
11. VPRAŠANJE:
Ali je za prijavo na prvi rok JAVNEGA POZIVA »Nadgradnja
aplikativnih projektov ARIS (JP NAP)« upravičen aplikativni ARIS projekt, ki se
zaključi 30.9.2025?
ODGOVOR:
Odgovor je enak kot pri vprašanjih 1.4., 1.5, 1.6.
12. VPRAŠANJE:
Vezano na tčk. 4.2.2 javnega poziva, druga alineja (spodaj z modro označeno),
naprošamo za odgovor na naslednje vprašanje: glede na navedbo, da ni nujno, da
sodelujejo partnerji v enakem številu kot pri zaključenem aplikativnem projektu,
nas zanima, ali mora sestava partnerskega konzorcija tudi biti enaka, vendar ni
nujno v enakem številu? Oziroma ali lahko v javnem pozivu sodeluje novi
gospodarski partner, ki prej ni sodeloval kot partner v zaključenem aplikativnem
projektu?
JAVNI POZIV:
4.2.2 Posebni pogoji za konzorcij
Na javni poziv se lahko prijavijo le konzorciji, za katere veljajo
naslednji pogoji:
- konzorcij mora biti sestavljen iz najmanj dveh (2) in največ štirih
(4) konzorcijskih partnerjev, izmed katerih je najmanj eden (1) organizacija
za raziskave in širjenje znanja, kot je opredeljeno v točki 4.2.4 javnega
poziva in v skladu z Metodologijo za opredelitev organizacije za
raziskovanje in širjenje znanja (Priloga 2), in najmanj eno (1) podjetje,
kot je opredeljeno v točki 4.2.3 javnega poziva,
- konzorcij morajo sestavljati konzorcijski partnerji, ki so sodelovali
v zaključenem aplikativnem projektu ARIS, bodisi kot prijavitelj,
soizvajalec ali sofinancer - pri čemer ni nujno, da v izbranem projektu
javnega poziva sodelujejo konzorcijski partnerji v enakem številu kot pri
zaključenem aplikativnem projektu ARIS.
ODGOVOR:
Odgovor je enak kot pri vprašanju 1.1.
13. VPRAŠANJE
Pri pripravi prijave na Javni poziv »Nadgradnja aplikativnih
projektov ARIS (JP NAP)« in po pregledu pogostih vprašanj glede javnega poziva
smo ugotovili, da bi potrebovali dodatno razlago glede pogojev za sestavo
konzorcija:
Od leta 2018 ARRS (sedaj ARIS) in različna ministrstva
financirajo aplikativne projekte, ki so bili izvajani samo s strani RO (ena ali
več RO). Ali za tovrstne zaključene projekte velja, da je v prijavo na JP NAP
možna vključitev podjetij, ki izpolnjujejo pogoje po t. 4.2.3?
ODGOVOR:
Podjetje se lahko vključi, če izpolnjuje pogoje iz točke
4.2.3 in je sodelovalo v prvotnem aplikativnem projektu ARIS ter izpolnjuje
ostale zahteve javnega poziva.
14. VPRAŠANJE
Kakšne pogoje mora imeti izpolnjene vodja raziskovalne
skupine v gospodarstvu, ki je partner pri projektu; mora imeti izobrazbo 3.
stopnje?
ODGOVOR: Besedilo javnega poziva določa v točki 4.2.5
pogoje za vodjo projekta in v točki 4.2.6 pogoje za osebe v konzorciju.
15. VPRAŠANJE
Poleg spodnjega nas zanima tudi, ali lahko pri prijavi sodeluje drugo
podjetje, če podjetje iz prvotnega projekta ne obstaja več?
ODGOVOR: Odgovor je enak kot pri vprašanju 1.1.
16. VPRAŠANJE:
Moje vprašanje se glasi: Kakšna mora biti povezava med
tematiko zaključenega aplikativnega projekta in tematiko novega projekta v
okviru poziva »Nadgradnja aplikativnih projektov ARIS (JP NAP)«? Ali je lahko
tematika delno/zmerno povezana, ali mora biti to popolnoma ista tematika, ki se
razvija na višji TRL?
ODGOVOR: Predmet javnega poziva je sofinanciranje
upravičenih stroškov nadgradnje zaključenih aplikativnih projektov ARIS. Skladno
s cilji javnega poziva mora nova prijava vključevati napredovanje aplikativnih
raziskav na lestvici TRL, od dosežene ravni v zaključenem aplikativnem projektu
do vključno potrditve tehnologije v laboratorijskem okolju. Glejte tudi odgovor
na vprašanje 6.4.
17. VPRAŠANJE
V angleškem obrazcu 2a na prvi strani piše »The form must be
completed in Slovenian.«. Ali gre za napako, in bi moralo pisati …in English?
ODGOVOR: Pravilen zapis se glasi: »The form must be
completed in English.«
Na spletni strani javnega poziva sta objavljena dva (2) popravka javnega
poziva, in sicer v delu:
- OBRAZEC 2a »Predstavitev projekta v angleškem jeziku« (posodobljeno dne
21. 8. 2025),
- Pojasnila prijaviteljem (vključena sprememba obrazca 2a, posodobljeno
dne 21. 8. 2025).
18. VPRAŠANJE
Prosimo za pojasnilo naslednje dikcije iz točke 2.3 JP NAP,
ki zaradi dvoumnosti omogoča več možnih interpretacij:
Za zaključene aplikativne projekte ARIS se štejejo tisti
projekti, ki so bili izbrani na javnih razpisih ARIS od leta 2018 dalje in
zaključeni kot opredeljeno v točki 4.3 javnega poziva.
Ali se kot upravičeni aplikativni projekti ARIS v okviru
točke 2.3 JP NAP štejejo projekti:
1) izbrani na javnih razpisih, OBJAVLJENIH od leta 2018
dalje, ali
2) projekti, ki so bili IZBRANI (ne glede na leto objave
razpisa) od leta 2018 dalje?
Konkretno: ali je upravičen aplikativni projekt, izbran
julija 2018 na razpisu z nazivom "Javni razpis za (so)financiranje raziskovalnih
projektov za leto 2018", ki je bil objavljen leta 2017? Projekt se je izvajal v
obdobju 1.7.2018 - 30.6.2021.
ODGOVOR: Da, za upravičene projekte šteje datum izbora
projekta, ne datum objave razpisa.
19. VPRAŠANJE
V razpisni dokumentaciji je navedeno, da v projektu lahko
sodelujeta le dve vrsti partnerjev – raziskovalne organizacije in gospodarske
družbe. V zaključenem aplikativnem projektu pa je sodeloval tudi zdravstveni
zavod. V točki 4.2.2 razpisa je navedeno, da morajo konzorcij sestavljati
partnerji, ki so sodelovali v zaključenem aplikativnem projektu. Zanima me, ali
v skladu s tem ni treba v konzorcij vključiti tudi zdravstveni zavod.
ODGOVOR: Odgovor je enak kot pri vprašanju 1.1.
20. VPRAŠANJE
Vljudno naprošam za odgovor na vprašanje v spodnjem emailu,
ki je bil poslan z dne 28.7. Vezano na tčk. 4.2.2 javnega poziva, druga alineja
(spodaj z modro označeno), naprošamo za odgovor na naslednje vprašanje:
Glede na navedbo, da ni nujno, da sodelujejo partnerji v
enakem številu kot pri zaključenem aplikativnem projektu, nas zanima, ali mora
sestava partnerskega konzorcija tudi biti enaka, vendar ni nujno v enakem
številu? Oziroma ali lahko v javnem pozivu sodeluje novi gospodarski partner, ki
prej ni sodeloval kot partner v zaključenem aplikativnem projektu?
JAVNI POZIV:
4.2.2 Posebni pogoji za konzorcij Na javni poziv se lahko
prijavijo le konzorciji, za katere veljajo naslednji pogoji:
- konzorcij mora biti sestavljen iz najmanj dveh (2) in največ štirih (4)
konzorcijskih partnerjev, izmed katerih je najmanj eden (1) organizacija za
raziskave in širjenje znanja, kot je opredeljeno v točki 4.2.4 javnega
poziva in v skladu z Metodologijo za opredelitev organizacije za
raziskovanje in širjenje znanja (Priloga 2), in najmanj eno (1) podjetje,
kot je opredeljeno v točki 4.2.3 javnega poziva,
- konzorcij morajo sestavljati konzorcijski partnerji, ki so sodelovali v
zaključenem aplikativnem projektu ARIS, bodisi kot prijavitelj, soizvajalec
ali sofinancer - pri čemer ni nujno, da v izbranem projektu javnega poziva
sodelujejo konzorcijski partnerji v enakem številu kot pri zaključenem
aplikativnem projektu ARIS.)
ODGOVOR: Odgovor je enak kot pri vprašanju 1.1. in pri
vprašanju 12.
21. VPRAŠANJE
Imam več vprašanj, a naj začnem
z najbolj perečim:
21.1. Kdaj boste na portalu digitalforms odpravili napako, ki jo sistem javlja
ob ustvaritvi nove prijave ARIS-JP NAP-2025? Napaka je: “Nimate pravice za
odpiranje nove prijave tega tipa - NAP2.”
Preostala vprašanja pa se
glasijo:
21.2. Zakaj
je SE za raziskovalce nastavljen na 30,4 € na uro in ali lahko v prihodnosti
pričakujemo zvišanje urne postavke? Bruto bruto znesek vseh raziskovalcev na
našem odseku se začne malce nad 30 € na uro in teoretično ni možno ne delati
minusa na projektu.
21.3. Zakaj
so materialni stroški vključeni v posredne stroške in ne ločeni in ali lahko v
prihodnosti pričakujemo ločitev posrednih in materialnih stroškov? V večjih
organizacijah to pomeni, da se večina denarja, ki je namenjenega za material
porabi za posredne stroške.
21.4.
In
nenazadnje še retorično vprašanje, mišljeno konstruktivno za prihodnje razpise –
Kakšen je smisel vzpostavitve štirinajstih obrazcev (med drugim je najdaljši
obrazec potrebno oddati v slovenščini in angleščini) in uporabiti obrazec za
glavno vsebino projekta, ki je navadno del milijonskih evropskih projektov, za
razpis, ki sofinancira 140.000 EUR za 2 leti?
ODGOVOR:
21.1.
Izveden
je popravek sistema. Pravice za ustvarjanje novih obrazcev so razširjene poleg
vlog »zakoniti zastopnik –
Representative« in »pooblaščena
oseba - AuthorisedPerson«
(nekdo, ki mu je vlogo dodelil uporabnik, ki ima pravico dodeljevanja) lahko
nove obrazce ustvarijo tudi vsi uporabniki z vlogo »FormsUser«.
21.2.
Urna
postavka 30,4 € na uro za raziskovalce, vključene v projekte, financirane s
strani ARIS po sistemu enotnih stroškov (SE), je rezultat izračuna, določenega z
na ARIS sprejetem Sklepu o začasni ceni ekvivalenta polne zaposlitve za leto
2025 (št. 410-40/2025-1 z dne 23. 1. 2025). Navedena vrednost urne postavke
velja za celotno obdobje trajanja operacije.
Gre za standardizirano enotno postavko, ki se uporablja ne glede na dejanske
bruto bruto stroške posameznih raziskovalcev oziroma raziskovalnih organizacij.
Namen tega sistema je zagotoviti administrativno poenostavitev, enotno obravnavo
upravičenih stroškov in transparentnost pri financiranju, četudi to lahko
pomeni, da dejanski stroški izvajalcev niso v celoti pokriti.
ARIS letno
določa višino cene ekvivalenta polne zaposlitve (SE); zadnji sklep, št.
410-40/2025-2, je bil sprejet dne 14. avgusta 2025 in bo upoštevan v prihodnjih
razpisih in pozivih do izdaje novega sklepa, ki bo določil višino SE za
naslednje leto.
21.3.
V
okviru JP NAP so kot upravičeni stroški predvideni le stroški plač in povračil v
zvezi z delom ter posredni stroški. Kategorijo in
vrsto upravičenih stroškov, dokazila za njihovo upravičenost in splošne
usmeritve za pripravo metodologij za njihov izračun opredeljujejo Navodila
organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske
politike za programsko obdobje 2021-2027.
21.4. Obrazci sledijo zahtevam evropske kohezijske politike, kjer veljajo enotna pravila ne glede na višino sredstev. Namenjeni sozagotavljanju transparentnosti,
primerljivosti projektov in skladnosti s poročanjem na evropski ravni.
22. VPRAŠANJE
Zanima nas, ali za vodjo projekta po JP NAP velja omejitev števila projektov
kot izhaja iz 1. odst. 66. člena Splošnega akta o postopkih sofinanciranja?
Ter
nadalje, ali v primeru odobritve projekta po JP NAP, le-ta šteje v kvoto kot
izhaja iz 1. odst. 66. člena Splošnega akta o postopkih sofinanciranja?
Ali se v
kvoto skladno s 1. odst. 66. člena štejejo tudi projekti občanske znanosti po
razpisu:
https://www.arrs.si/sl/dostop/razpisi/24/razpis-obcanska-znanost-24.asp
ODGOVOR:
Pogoji, ki jih mora vodja projekta izpolnjevati so navedeni v besedilu
javnega poziva v točki 4.2.5 in 4.2.6. Omejitve iz 1. odstavka 66. člena
Splošnega akt o postopkih (so)financiranja in ocenjevanja ter spremljanju
izvajanja znanstvenoraziskovalne dejavnosti (Uradni list RS, št. 166/22 in
92/24; v nadaljevanju: Splošni akt) ne veljajo za JP NAP. V primeru odobritve
projekta po JP NAP se le-ta šteje v kvoto iz 66. člena Splošnega akta. Javni
razpis za (so)financiranje izvajanja aktivnosti občanske znanosti ni relevanten
za JP NAP.
23. VPRAŠANJE
V zvezi z javnim pozivom JP NAP imamo nekaj vprašanj. Hvaležni bi bili za
odgovore:
23.1. Ali je prijavitelj (vodilni partner v konzorciju) lahko samo ista
organizacija kot je bila prijavitelj preteklega zaključenega aplikativnega
projekta ARIS? Oziroma ali je lahko prijavitelj tudi kateri drug konzorcijski
partner preteklega zaključenega aplikativnega projekta ARIS?
23.2. Razpisi ARIS so bili različnega značaja – pri nekaterih je bil status
(podjetje ali npr. javna raziskovalna organizacija) določen, pri drugih ni bil.
Ali je lahko prijavitelj - vodilni partner v konzorciju tudi podjetje (seveda
vpisano v bazo SICRIS statusom raziskovalne organizacije) – če je bil to tudi v
preteklem zaključenem aplikativnem projektu ARIS.
23.3. Ali so do sodelovanja na tem razpisu upravičeni tudi projekti iz
razpisa MŠZŠ »Javni razpis »spodbujanje izvajanja raziskovalno-razvojnih
projektov (TRL 3-6)« - objava 2017, rezultati razpisa objavljeni 2018, če
izpolnjujejo vse ostale pogoje?
23.4. Ali je kje napisano ali jasno kateri razpisi (katerih javnih organov
ipd.) pašejo pod upravičene – to velja za projekte pred datumom ustanovitve
ARIS?
ODGOVOR:
23.1. Prijavitelj (vodilni partner) mora biti isti, kot je bil prijavitelj
zaključenega aplikativnega projekta ARIS. Glej tudi odgovor 5.1.
23.2. Prijavitelj na javni poziv je matična raziskovalna organizacija. V
točki 4.2.4 besedila javnega poziva so raziskovalne organizacije opredeljene kot
organizacije za raziskave in širjenje znanja in so javni in zasebni zavodi ali
visokošolski zavodi, vpisani v Evidenco RO. Njihov glavni cilj je neodvisna
izvedba temeljnih raziskav, industrijskih raziskav ali eksperimentalnega razvoja
ali obsežno razširjanje rezultatov teh dejavnosti prek izobraževanja, objav ali
prenosa znanja. Organizacije za raziskave in širjenje znanja iz Evidence RO
morajo izpolniti Izjavo o opredelitvi organizacije za raziskave in širjenje
znanja (Obrazec 7) po Metodologiji za opredelitev organizacije za raziskovanje
in širjenje znanja, ki je Priloga 2 v dokumentaciji javnega poziva.
23.3. Na podlagi določila točke 2.3 besedila javnega poziva so do prijave
upravičeni le zaključeni aplikativni projekti ARIS (sofinancirani iz
integralnega proračuna RS), ki so bili izbrani od leta 2018 dalje. Glej tudi
odgovor na vprašanje 6.1, in 18.
23.4. Odgovor je enak kot pri vprašanjih 6.1, in 18.
24. VPRAŠANJE
Vljudno prosimo za čim prejšnji odgovor na spodnje vprašanje.
ODGOVOR:
Odgovor je enak kot pri vprašanju 22.
25. VPRAŠANJE
25.1. V Finančnem načrtu nimamo izbire 100% stopnje sofinanciranja pri
RO-ju - kaj se naredi v tem primeru?

25.2. Pogodba o sofinanciranju (Obrazec 12). V razpisu je zahtevano, da se
priloži parafirano pogodbo, ki se jo nato z ARIS-om sklene ob morebitni pridobitvi projekta. Ali
vnesemo le trenutno znane informacije, (naslov projekta, upravičenec) in ostala rumena polja pustimo
ter takšno pogodbo parafiramo in naložimo?
ODGOVOR:
25.1. Na spletni strani javnega poziva sta objavljena dva (2) popravka
javnega poziva:
- Obrazec 3 »Finančni načrt« – v delovnem listu »TABELE ZA PRENOS V O1 IN O2« smo dopolnili Tabelo
2A »TABELA ZA PORENOS V PRIJAVNI OBRAZEC 1« tako, da je v spustnem seznamu zdaj na voljo možnost 100%
stopnje sofinanciranja.
Prav tako smo v spustni seznam pri rubriki »Pogoji za določitev stopnje sofinanciranja« dodali možnost
»NR – ni relevantno«, ki jo uporabite v primerih, ko se pogoji ne nanašajo na prijavitelja/konzorcijskega
partnerja. (posodobljeno dne 19. 9. 2025)
- Pojasnila prijaviteljem (vključena dopolnitev obrazca 3, posodobljeno dne 19. 9. 2025)
25.2. Ob oddaji prijave zadostuje, da prijavitelj pogodbo o sofinanciranju
(obrazec 12) digitalno podpiše z veljavnim kvalificiranim digitalnim potrdilom in s tem potrdi njeno
vsebino ter soglasje s pogoji. Podatki (npr. višina sofinanciranja, trajanje ipd.) se v pogodbo vnesejo
šele ob sklenitvi pogodbe z ARIS po odobritvi projekta.
|