Inovacije

Razpisi in pozivi

Pogosta vprašanja - JAVNI POZIV »Nadgradnja aplikativnih projektov ARIS (JP NAP)«

1. VPRAŠANJE:

1.1. Ali mora konzorcij sestavljati podmnožica partnerjev zaključenega aplikativnega projekta?

1.2. Morajo vsi partnerji konzorcija sodelovati v zaključenem aplikativnem projektu?

1.3. Morajo vsi partnerji konzorcija sodelovati v istem zaključenem aplikativnem projektu?

1.4. Ali se šteje, da je projekt, ki je potekal v obdobju 1.10.2022 - 30.9.2025 kot zaključen projekt, glede na to, da je rok za oddajo 30.9. ob 14h?

1.5. Se je takemu projektu izteklo obdobje sofinanciranja ARIS?

1.6. Ali lahko oddamo in kako oddamo zaključno poročilo takega projekta v roku, da zadostimo pogoju o oddaji poročila?

ODGOVOR:

1.1. Skladno s Posebnimi pogoji za konzorcij iz točke 4.2.2 besedila javnega poziva morajo konzorcij sestavljati konzorcijski partnerji, ki so sodelovali v istem zaključenem aplikativnem projektu ARIS, bodisi kot prijavitelj, soizvajalec ali sofinancer. Poziv ne zahteva, da je konzorcij identičen prejšnjemu, ampak dovoljuje, da za nov projekt sodelujejo le obstoječikonzorcijski partnerji z že zaključenega aplikativnega projekta. V konzorcij se ne vključujejo novi partnerji, ki niso bili del prvotnega projekta.

1.2. Odgovor je enak kot pri vprašanju

1.3. Odgovor je enak kot pri vprašanju 1.1.

1.4. Zaključen aplikativni projekt ARIS je tisti projekt, ki je bil izbran na razpisih ARIS od leta 2018 dalje in ima na dan prijave zaključene vse aktivnosti ter izpolnjuje naslednje pogoje:

  • se mu je izteklo obdobje sofinanciranja ARIS,
  • se mu je izteklo obdobje morebitnega podaljšanja projekta brez sofinanciranja ARIS in
  • za katerega je bilo oddano zaključno poročilo in ni bil negativno ocenjen ali zanj ocena zaključnega poročila ni na voljo (točka 4.3 besedila JP NAP).

1.5. Obdobje sofinanciranja traja do vključno datuma zaključka izvajanja (navedenega v pogodbi) in se zaključi ob izteku tega dne.

1.6. Vsi pogoji za projekt iz točke 4.3 besedila javnega poziva morajo biti izpolnjeni pred iztekom prvega oziroma drugega roka za prijavo iz točke 13 besedila javnega poziva, to je do vključno 30. 9. 2025 do 14:00 oziroma do vključno 30. 6. 2026 do 14:00, v kolikor v prvem roku ne bodo porabljena vsa sredstva.
 

2. VPRAŠANJE:

Na XXXX vodimo aplikativni projekt XXXX. Trajanje projekta je od 1.10.2021 do 30.9.2025 (s podaljšanjem). Sklepamo, da se na prvi rok, kljub temu, da izpolnjujemo vse ostale pogoje, ne moremo prijavit, saj nam »na vzkriž« hodi en (1) dan, drži?

ODGOVOR:

Odgovor je enak kot pri vprašanjih 1.4., 1.5., 1.6.
 

3. VPRAŠANJE:

V javnem pozivu za nadgradnjo aplikativnih projektov je navedeno »Konzorcij morajo sestavljati konzorcijski partnerji, ki so sodelovali v zaključenem aplikativnem projektu ARIS, bodisi kot prijavitelj, soizvajalec ali sofinancer – pri čemer ni nujno, da v izbranem projektu javnega poziva sodelujejo konzorcijski partnerji v enakem številu kot pri zaključenem aplikativnem projektu ARIS«.

»Konzorcij mora biti sestavljen iz najmanj dveh (2) in največ štirih (4) konzorcijskih partnerjev, izmed katerih je najmanj eden (1) organizacija za raziskave in širjenje znanja [...] in najmanj eno (1) podjetje Zanima nas, ali lahko v prijavo dodamo partnerja, ki ni bil partner v aplikativnem projektu, ki bi ga želeli nadgradit. Ali lahko torej dodamo novega partnerja?

ODGOVOR:

Odgovor je enak kot pri vprašanju 1.1.
 

4. VPRAŠANJE

Ali smo upravičeni do prijave za nadgradnjo aplikativnih projektov za aplikativni projekt, ki se bo končal 30.9.2025?

ODGOVOR:

Odgovor je enak kot pri vprašanjih 1.4., 1.5, 1.6.


5. VPRAŠANJE:

5.1. Ali je možna taka izvedba, da bi bil prijavitelj projekta na ta poziv RO, ki je sodelovala pri zaključenem aplikativnem projektu kot projektni partner, vodilni partner zaključenega aplikativnega projekta pa bi bil pri nadgrajenem projektu sodelujoči projektni partner?

5.2. Projekt mora izkazovati “zavezo in sposobnost vlaganja zasebnih virov”. Razumemo, da mora gospodarska organizacija sofinancirati lastni del izvajanja projekta, v prilogi Finančni načrt pa je pri vsakem partnerju tudi stolpec zasebni vir, vključno s prijaviteljem, ki je RO. Ali je nujno, da vsak partner zagotovi tudi zasebni vir?

V pozivu piše »Pri tem morajo biti v sklopu zasebnih virov izkazana tudi morebitna premostitvena sredstva za del pričakovanih sredstev iz naslova javnega poziva«. Ali to pomeni, da kot zasebni vir pri vseh partnerjih vpišemo vsaj enak znesek, kot ga pričakujemo kot javni vir ESRR? Glede na to, da se oba vira seštejeta, se to ne zdi smiselno, a ne razumem, kako naj bi sicer izkazovali premostitvena sredstva v sklopu zasebnih virov.

5.3. Razpis je zastavljen tako, da naj bi podjetja kandidirala za projektna sredstva, ki jim štejejo kot državna pomoč. Če podjetje ni zainteresirano za to, da bi opravljalo razvojno delo (v celoti bi ga opravili drugi partnerji), ali je možno, da član konzorcija, ki je podjetje, sodeluje z 0 urami? Bi moralo v takem primeru zagotoviti lastna sredstva in jih nakazati drugim partnerjem, ki opravijo delo (tako je bilo pri izvajanju aplikativnega projekta)?Kako v takem primeru prikažemo njihov vložek kot zasebni vir - v vrstici, ki se nanaša na podjetje ali v vrstici, ki se nanaša na RO?

ODGOVOR:

5.1. Skladno s točko 3 javnega poziva je prijavitelj na javni poziv matična raziskovalna organizacija. To je raziskovalna organizacija, ki je s soizvajalci zaključila aplikativni projekt ARIS v okviru javnih razpisov ARIS.

5.2. Zasebni viri se za namene upravičenosti državne pomoči upoštevajo le na strani podjetij, saj so ta edini prejemniki državne pomoči. Raziskovalne organizacije (RO) niso prejemnice državne pomoči in zanje lahko znaša intenzivnost pomoči 100 %, zato zanje ni zahtevano izkazovanje zasebnega vira v smislu sofinanciranja.

5.3. Ne, podjetje, ki ne izvaja projektnih aktivnosti, ne more biti konzorcijski partner.
 

6. VPRAŠANJE:

6.1. Agencija ARIS je bila ustanovljena leta 2023 oz. 2024, prevzela je določene naloge takratnega Ministrstva za šolstvo, znanost in šport, agencije SPIRIT ter ARRS. V razpisu je navedeno, da so za sodelovanje upravičeni prijavitelji z zaključenim aplikativnim projektom ARIS v okviru javnih razpisov ARIS od leta 2018 naprej. Kje je razvidno točno kateri projekti so tu upravičeni (npr. projekti ARIS (od 2024 naprej), MŠZŠ, SPIRIT, ARRS…)? Na primer ali so projekti zaključeni po javnem razpisu Javni razpis »spodbujanje izvajanja raziskovalno-razvojnih projektov (TRL 3-6)« - rok oddaje 2018, upravičeni za sodelovanje po tem javnem pozivu?

6.2. Ali dikcija »Evidenca RO« pomeni zgolj, da morajo biti prijavitelji evidentirani v bazi SICRIS ali pa mora biti tudi aktiven status (potrjevanje članov na tri leta ipd.)?

6.3. Kakšen je ciljni TRL status, oziroma koliko stopenj višji TRL se pričakuje glede na rezultate »primarnega« projekta?

6.4. Ali je v okviru tega javnega poziva možno nadaljevanje projekta tudi na kakšni »stranski veji« primarnega projekta – npr. temeljni rezultati primarnega projekta so se zaključili na TRL6, nek drug »stranski« del pa na TRL3-4; tako bi prijava obravnavala tak stranski del?

6.5. Ali je nujno, da so vsi člani konzorcija sodelovali pri preteklem razpisu ARIS, ter ali je nujno da so člani konzorcija sodelovali pri istem preteklem razpisu ARIS?

6.6. Ali je vodilna organizacija konzorcija lahko tako organizacija za raziskave in širjenje znanja kot tudi podjetje (seveda vsi vpisani v Evidenco RO)?

ODGOVOR:

6.1. V točkah 2.1 in 2.3 besedila javnega poziva je opredeljeno kateri projekti so upravičeni za nadgradnjo, to so zaključeni aplikativni projekti ARIS, ki so bili izbrani na javnih razpisih ARIS (sofinancirani iz integralnega proračuna RS) od leta 2018 dalje. Za namen javnega poziva je zaključen aplikativni projekt ARIS tisti projekt, ki ima na dan prijave zaključene vse aktivnosti ter se mu je izteklo obdobje sofinanciranja ARIS; se mu je izteklo obdobje morebitnega podaljšanja projekta brez sofinanciranja ARIS; je bilo zanj oddano zaključno poročilo in ni bil negativno ocenjen ali zanj ocena zaključnega poročila ni na voljo. Status zaključenega aplikativni projekta se preverja na podlagi evidenčne številke projekta, dodeljene s strani ARIS (točka 4.3.JP NAP)

6.2. Konzorcijski partnerji raziskovalne organizacije, kot so opredeljene v točki 4.2.4 besedila javnega poziva, in podjetja, kot so opredeljena v točki 4.2.3 besedila javnega poziva, morajo biti vpisani v Zbirko podatkov o izvajalcih znanstvenoraziskovalne dejavnosti, ki jo vodi ARIS (v nadaljnjem besedilu: Evidenca RO) ter izpolnjujejo pogoje, predpisane z ZZrID in Pravilnikom o vsebini in načinu vodenja evidence o izvajalcih raziskovalne in razvojne dejavnosti.

6.3. Skladno s točko 2.3 besedila javnega poziva je predmet javnega poziva sofinanciranje upravičenih stroškov nadgradnje zaključenih aplikativnih projektov ARIS, ki vključujejo izvajanje aktivnosti po sistemu učinkovitega sodelovanja med raziskovalnimi organizacijami in podjetji na nivoju industrijskih raziskav (TRL 3-4). Skladno s točkama 11 in 12 besedila javnega poziva so do sofinanciranja upravičene RR aktivnosti, če se izvajajo v obliki industrijskih raziskav (TRL 3-4), kot jih opredeljuje Uredba komisije (EU) 2023/1315 z dne 23. junija 2023 (UL L št. 167 z dne 30. 6. 2023).

6.4. Na vprašanje glede možnosti financiranje »Stranske veje« zaključenega aplikativnega projekta na stopnji TRL 3-4 ne moremo odgovoriti, saj ne poznamo vseh okoliščin, na podlagi katerih bi lahko presojali o morebitni (ne)upravičenosti. Izpolnjevanje pogojev javnega poziva bodo presojale uradne osebe v fazi preverjanja pogojev.

6.5. Odgovor je enak ko pri vprašanju 1.1.

6.6. Odgovor je enak kot pri vprašanju 5.1.


7. VPRAŠANJE
: pri Javnem pozivu »Nadgradnja aplikativnih projektov ARIS (JP NAP)« imamo dve vsebinski vprašanji, in sicer glede:

7.1. Točke 2.4. Regija izvajanja: če pravilo za izvajanje projekta, glede delitve na kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija in/ali Zahodna Slovenija, prav razumemo, se posamezni konzorcijski partner opredeli za Vzhodno ali Zahodno Slovenijo, in sicer glede na sedež podjetja oz. poslovne enote, in glede na to opredelitev se nato razporejajo sredstva med posamezne konzorcijske partnerje,

7.2. Točke 4.2.2 Posebni pogoji za konzorcij: če si poziv vsebinsko pravilno tolmačimo, sestava konzorcija ni pogojena s sestavo partnerjev, ki so prvotno sodelovali pri zaključenem aplikativnem projektu. V našem primeru namreč eden od partnerjev, ki je prav tako sodeloval pri aplikativnem projektu, ne obstaja več.

ODGOVOR:

7.1. Iz točke 2.4 besedila javnega poziva izhaja, da se mora vsak konzorcijski partner opredeliti za eno izmed dveh kohezijskih regij, v kateri bo izvajal aktivnosti. Aktivnosti se lahko izvajajo le v kohezijski regiji, kjer ima posamezni konzorcijski partner sedež ali poslovno enoto. Sedež ali poslovna enota posameznega konzorcijskega partnerja mora biti na dan oddaje prijave na javni poziv vpisana v Poslovni register Slovenije/Sodni register.

7.2. Odgovor je enak kot pri vprašanju 1.1.
 

8. VPRAŠANJE:

8.1. Poleg tega pa nas zanima še, če v primeru ko sta dva partnerja, ki bi imela večji delež v projektu, iz Zahodne regije, en partner (ki bi bil v majhnem deležu na projektu) pa iz Vzhodne regije, damo kot prijavo v okviru Zahodne regije?

8.2. Ter še en podoben primer, ko bi bil iz Vzhodne regije podizvajalec, partnerji pa iz Zahodne regije, ali je to ustrezno?

ODGOVOR:

8.1. Odgovor je enak kot pri vprašanju 7.1.

8.2. Skladno s točko12 besedila javnega poziva so upravičeni stroški stroški plač in povračil v zvezi z delom ter posredni stroški. Stroški storitev zunanjih izvajalcev niso upravičeni.
 

9. VPRAŠANJE:

V povezavi s točko 4.2.1 imamo vprašanje glede pogoja neodvisnosti ter lastniške in upravljavske nepovezanost. Kot zasebni zavod, ki je uspešno zaključil aplikativni projekt, bi nastopili v vlogi prijavitelja na javni poziv, naš partner pa bi bilo zasebno podjetje, ki je eden od naših štirih ustanoviteljev. V svetu zavoda so poleg predstavnikov ustanoviteljev še predstavnik delavcev in predstavnik zainteresirane javnosti. Prosimo, da nam sporočite, ali kot konzorcij izpolnjujemo omenjeni pogoj z jasnim odgovorom da ali ne, saj smo si stavek razpisa točke 4.2.1 večkrat prebrali (Pogoj neodvisnosti ter lastniške in upravljavske nepovezanosti ni izpolnjen, če konzorcij sestavljajo partnerji podjetja in RO, v katerih se kot ustanovitelji ali lastniki pojavljajo člani poslovodnih organov ali člani organov upravljanja partnerjev ali vodje prijavljenih projektov.).

ODGOVOR:

Uradne osebe javnega poziva bodo izpolnjevanje pogojev presojale v fazi preverjanja izpolnjevanja pogojev na podlagi podatkov, navedenih v prijavi in priloženih dokazil, na način kot je opredeljen v točki I.3. (Pogoji za kandidiranje in način preverjanja vstopnih pogojev) Pojasnil, in sicer v razdelkih:

  • Pogoji za konzorcijske partnerje - podjetja, točka 9: konzorcijski partnerji - podjetja so z konzorcisjkimi partnerji - RO lastniško in upravljavsko nepovezani,
  • Pogoji za konzorcijske partnerje – RO, točka 4: RO v konzorciju ne nastopa z gospodarskimi družbami, ki so jih ustanovile skladno z zakonom, ki ureja gospodarske družbe (ZGD-1).

Pogoj neodvisnosti ter lastniške in upravljavske nepovezanosti ni izpolnjen, če konzorcij sestavljajo partnerji, v katerih se kot ustanovitelji ali lastniki pojavljajo člani poslovodnih organov ali člani organov upravljanja partnerjev ali vodje prijavljenih projektov.

Vnaprejšnje presojanje izpolnjevanja pogoja ni niti dopustno niti mogoče, saj ne razpolagamo z vsemi informacijami, ki bi lahko vplivale na presojo.


10. VPRAŠANJE:

V okviru projekta bo sodelovalo malo podjetje, ki ima možnost sofinanciranja do max. 80%. Zanima nas, na kakšen način bo moralo nato podjetje izkazovati 20% lastno sofinanciranje?

ODGOVOR:

V Pojasnilih prijaviteljem je na strani 12 navedeno, da mora finančna konstrukcija projekta izkazovati zaprto finančna konstrukcijo in skladnost s pravili državnih pomoči. Za zaprto finančno konstrukcijo se smatra tista, ki verodostojno izkaže in predvidi ustrezna potrebna sredstva konzorcija za izvedbo aktivnosti projekta do zaključka in vključuje zasebne vire in pričakovano sofinanciranje aktivnosti partnerjev v skladu s pravili državnih pomoči. Prijavitelj in prijava morata jasno v Obrazcih 1, 2 in 3 izkazati ustreznost in zaprtost finančne konstrukcije.


11. VPRAŠANJE:

Ali je za prijavo na prvi rok JAVNEGA POZIVA »Nadgradnja aplikativnih projektov ARIS (JP NAP)« upravičen aplikativni ARIS projekt, ki se zaključi 30.9.2025?

ODGOVOR:

Odgovor je enak kot pri vprašanjih 1.4., 1.5, 1.6.

 

12. VPRAŠANJE:

Vezano na tčk. 4.2.2 javnega poziva, druga alineja (spodaj z modro označeno), naprošamo za odgovor na naslednje vprašanje: glede na navedbo, da ni nujno, da sodelujejo partnerji v enakem številu kot pri zaključenem aplikativnem projektu, nas zanima, ali mora sestava partnerskega konzorcija tudi biti enaka, vendar ni nujno v enakem številu? Oziroma ali lahko v javnem pozivu sodeluje novi gospodarski partner, ki prej ni sodeloval kot partner v zaključenem aplikativnem projektu?

JAVNI POZIV:

4.2.2 Posebni pogoji za konzorcij

Na javni poziv se lahko prijavijo le konzorciji, za katere veljajo naslednji pogoji:

  • konzorcij mora biti sestavljen iz najmanj dveh (2) in največ štirih (4) konzorcijskih partnerjev, izmed katerih je najmanj eden (1) organizacija za raziskave in širjenje znanja, kot je opredeljeno v točki 4.2.4 javnega poziva in v skladu z Metodologijo za opredelitev organizacije za raziskovanje in širjenje znanja (Priloga 2), in najmanj eno (1) podjetje, kot je opredeljeno v točki 4.2.3 javnega poziva,
  • konzorcij morajo sestavljati konzorcijski partnerji, ki so sodelovali v zaključenem aplikativnem projektu ARIS, bodisi kot prijavitelj, soizvajalec ali sofinancer - pri čemer ni nujno, da v izbranem projektu javnega poziva sodelujejo konzorcijski partnerji v enakem številu kot pri zaključenem aplikativnem projektu ARIS.

ODGOVOR:

Odgovor je enak kot pri vprašanju 1.1.


13. VPRAŠANJE

Pri pripravi prijave na Javni poziv »Nadgradnja aplikativnih projektov ARIS (JP NAP)« in po pregledu pogostih vprašanj glede javnega poziva smo ugotovili, da bi potrebovali dodatno razlago glede pogojev za sestavo konzorcija:

Od leta 2018 ARRS (sedaj ARIS) in različna ministrstva financirajo aplikativne projekte, ki so bili izvajani samo s strani RO (ena ali več RO). Ali za tovrstne zaključene projekte velja, da je v prijavo na JP NAP možna vključitev podjetij, ki izpolnjujejo pogoje po t. 4.2.3?

ODGOVOR:

Podjetje se lahko vključi, če izpolnjuje pogoje iz točke 4.2.3 in je sodelovalo v prvotnem aplikativnem projektu ARIS ter izpolnjuje ostale zahteve javnega poziva.


14. VPRAŠANJE

Kakšne pogoje mora imeti izpolnjene vodja raziskovalne skupine v gospodarstvu, ki je partner pri projektu; mora imeti izobrazbo 3. stopnje?

ODGOVOR: Besedilo javnega poziva določa v točki 4.2.5 pogoje za vodjo projekta in v točki 4.2.6 pogoje za osebe v konzorciju.

 

15. VPRAŠANJE

Poleg spodnjega nas zanima tudi, ali lahko pri prijavi sodeluje drugo podjetje, če podjetje iz prvotnega projekta ne obstaja več?

ODGOVOR: Odgovor je enak kot pri vprašanju 1.1.

 

16. VPRAŠANJE:

Moje vprašanje se glasi: Kakšna mora biti povezava med tematiko zaključenega aplikativnega projekta in tematiko novega projekta v okviru poziva »Nadgradnja aplikativnih projektov ARIS (JP NAP)«? Ali je lahko tematika delno/zmerno povezana, ali mora biti to popolnoma ista tematika, ki se razvija na višji TRL?

ODGOVOR: Predmet javnega poziva je sofinanciranje upravičenih stroškov nadgradnje zaključenih aplikativnih projektov ARIS. Skladno s cilji javnega poziva mora nova prijava vključevati napredovanje aplikativnih raziskav na lestvici TRL, od dosežene ravni v zaključenem aplikativnem projektu do vključno potrditve tehnologije v laboratorijskem okolju. Glejte tudi odgovor na vprašanje 6.4.
 

17. VPRAŠANJE

V angleškem obrazcu 2a na prvi strani piše »The form must be completed in Slovenian.«. Ali gre za napako, in bi moralo pisati …in English?

ODGOVOR: Pravilen zapis se glasi: »The form must be completed in English.«

Na spletni strani javnega poziva sta objavljena dva (2) popravka javnega poziva, in sicer v delu:

  • OBRAZEC 2a »Predstavitev projekta v angleškem jeziku« (posodobljeno dne 21. 8. 2025),
  • Pojasnila prijaviteljem (vključena sprememba obrazca 2a, posodobljeno dne 21. 8. 2025).
     

18. VPRAŠANJE

Prosimo za pojasnilo naslednje dikcije iz točke 2.3 JP NAP, ki zaradi dvoumnosti omogoča več možnih interpretacij:

Za zaključene aplikativne projekte ARIS se štejejo tisti projekti, ki so bili izbrani na javnih razpisih ARIS od leta 2018 dalje in zaključeni kot opredeljeno v točki 4.3 javnega poziva.

Ali se kot upravičeni aplikativni projekti ARIS v okviru točke 2.3 JP NAP štejejo projekti:

1) izbrani na javnih razpisih, OBJAVLJENIH od leta 2018 dalje, ali

2) projekti, ki so bili IZBRANI (ne glede na leto objave razpisa) od leta 2018 dalje?

Konkretno: ali je upravičen aplikativni projekt, izbran julija 2018 na razpisu z nazivom "Javni razpis za (so)financiranje raziskovalnih projektov za leto 2018", ki je bil objavljen leta 2017? Projekt se je izvajal v obdobju 1.7.2018 - 30.6.2021.

ODGOVOR: Da, za upravičene projekte šteje datum izbora projekta, ne datum objave razpisa.
 

19. VPRAŠANJE

V razpisni dokumentaciji je navedeno, da v projektu lahko sodelujeta le dve vrsti partnerjev – raziskovalne organizacije in gospodarske družbe. V zaključenem aplikativnem projektu pa je sodeloval tudi zdravstveni zavod. V točki 4.2.2 razpisa je navedeno, da morajo konzorcij sestavljati partnerji, ki so sodelovali v zaključenem aplikativnem projektu. Zanima me, ali v skladu s tem ni treba v konzorcij vključiti tudi zdravstveni zavod.

ODGOVOR: Odgovor je enak kot pri vprašanju 1.1.
 

20. VPRAŠANJE

Vljudno naprošam za odgovor na vprašanje v spodnjem emailu, ki je bil poslan z dne 28.7. Vezano na tčk. 4.2.2 javnega poziva, druga alineja (spodaj z modro označeno), naprošamo za odgovor na naslednje vprašanje:

Glede na navedbo, da ni nujno, da sodelujejo partnerji v enakem številu kot pri zaključenem aplikativnem projektu, nas zanima, ali mora sestava partnerskega konzorcija tudi biti enaka, vendar ni nujno v enakem številu? Oziroma ali lahko v javnem pozivu sodeluje novi gospodarski partner, ki prej ni sodeloval kot partner v zaključenem aplikativnem projektu?

JAVNI POZIV:

4.2.2 Posebni pogoji za konzorcij Na javni poziv se lahko prijavijo le konzorciji, za katere veljajo naslednji pogoji:

  • konzorcij mora biti sestavljen iz najmanj dveh (2) in največ štirih (4) konzorcijskih partnerjev, izmed katerih je najmanj eden (1) organizacija za raziskave in širjenje znanja, kot je opredeljeno v točki 4.2.4 javnega poziva in v skladu z Metodologijo za opredelitev organizacije za raziskovanje in širjenje znanja (Priloga 2), in najmanj eno (1) podjetje, kot je opredeljeno v točki 4.2.3 javnega poziva,
  • konzorcij morajo sestavljati konzorcijski partnerji, ki so sodelovali v zaključenem aplikativnem projektu ARIS, bodisi kot prijavitelj, soizvajalec ali sofinancer - pri čemer ni nujno, da v izbranem projektu javnega poziva sodelujejo konzorcijski partnerji v enakem številu kot pri zaključenem aplikativnem projektu ARIS.)

ODGOVOR: Odgovor je enak kot pri vprašanju 1.1. in pri vprašanju 12.

 

21. VPRAŠANJE

Imam več vprašanj, a naj začnem z najbolj perečim:

21.1. Kdaj boste na portalu digitalforms odpravili napako, ki jo sistem javlja ob ustvaritvi nove prijave ARIS-JP NAP-2025? Napaka je: “Nimate pravice za odpiranje nove prijave tega tipa - NAP2.”

Preostala vprašanja pa se glasijo:

21.2. Zakaj je SE za raziskovalce nastavljen na 30,4 € na uro in ali lahko v prihodnosti pričakujemo zvišanje urne postavke? Bruto bruto znesek vseh raziskovalcev na našem odseku se začne malce nad 30 € na uro in teoretično ni možno ne delati minusa na projektu.

21.3. Zakaj so materialni stroški vključeni v posredne stroške in ne ločeni in ali lahko v prihodnosti pričakujemo ločitev posrednih in materialnih stroškov? V večjih organizacijah to pomeni, da se večina denarja, ki je namenjenega za material porabi za posredne stroške.

21.4. In nenazadnje še retorično vprašanje, mišljeno konstruktivno za prihodnje razpise – Kakšen je smisel vzpostavitve štirinajstih obrazcev (med drugim je najdaljši obrazec potrebno oddati v slovenščini in angleščini) in uporabiti obrazec za glavno vsebino projekta, ki je navadno del milijonskih evropskih projektov, za razpis, ki sofinancira 140.000 EUR za 2 leti?

ODGOVOR:

21.1. Izveden je popravek sistema. Pravice za ustvarjanje novih obrazcev so razširjene poleg vlog »zakoniti zastopnik Representative« in »pooblaščena oseba - AuthorisedPerson« (nekdo, ki mu je vlogo dodelil uporabnik, ki ima pravico dodeljevanja) lahko nove obrazce ustvarijo tudi vsi uporabniki z vlogo »FormsUser«.

21.2. Urna postavka 30,4 € na uro za raziskovalce, vključene v projekte, financirane s strani ARIS po sistemu enotnih stroškov (SE), je rezultat izračuna, določenega z na ARIS sprejetem Sklepu o začasni ceni ekvivalenta polne zaposlitve za leto 2025 (št. 410-40/2025-1 z dne 23. 1. 2025). Navedena vrednost urne postavke velja za celotno obdobje trajanja operacije. 
Gre za standardizirano enotno postavko, ki se uporablja ne glede na dejanske bruto bruto stroške posameznih raziskovalcev oziroma raziskovalnih organizacij. Namen tega sistema je zagotoviti administrativno poenostavitev, enotno obravnavo upravičenih stroškov in transparentnost pri financiranju, četudi to lahko pomeni, da dejanski stroški izvajalcev niso v celoti pokriti.
ARIS letno določa višino cene ekvivalenta polne zaposlitve (SE); zadnji sklep, št. 410-40/2025-2, je bil sprejet dne 14. avgusta 2025 in bo upoštevan v prihodnjih razpisih in pozivih do izdaje novega sklepa, ki bo določil višino SE za naslednje leto.

21.3. V okviru JP NAP so kot upravičeni stroški predvideni le stroški plač in povračil v zvezi z delom ter posredni stroški. Kategorijo in vrsto upravičenih stroškov, dokazila za njihovo upravičenost in splošne usmeritve za pripravo metodologij za njihov izračun opredeljujejo Navodila organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2021-2027.

21.4. Obrazci sledijo zahtevam evropske kohezijske politike, kjer veljajo enotna pravila ne glede na višino sredstev. Namenjeni sozagotavljanju transparentnosti, primerljivosti projektov in skladnosti s poročanjem na evropski ravni.

 

22. VPRAŠANJE

Zanima nas, ali za vodjo projekta po JP NAP velja omejitev števila projektov kot izhaja iz 1. odst. 66. člena Splošnega akta o postopkih sofinanciranja?

Ter nadalje, ali v primeru odobritve projekta po JP NAP, le-ta šteje v kvoto kot izhaja iz 1. odst. 66. člena Splošnega akta o postopkih sofinanciranja?

Ali se v kvoto skladno s 1. odst. 66. člena štejejo tudi projekti občanske znanosti po razpisu: https://www.arrs.si/sl/dostop/razpisi/24/razpis-obcanska-znanost-24.asp 

ODGOVOR:

Pogoji, ki jih mora vodja projekta izpolnjevati so navedeni v besedilu javnega poziva v točki 4.2.5 in 4.2.6. Omejitve iz 1. odstavka 66. člena Splošnega akt o postopkih (so)financiranja in ocenjevanja ter spremljanju izvajanja znanstvenoraziskovalne dejavnosti (Uradni list RS, št. 166/22 in 92/24; v nadaljevanju: Splošni akt) ne veljajo za JP NAP. V primeru odobritve projekta po JP NAP se le-ta šteje v kvoto iz 66. člena Splošnega akta. Javni razpis za (so)financiranje izvajanja aktivnosti občanske znanosti ni relevanten za JP NAP.
 

23. VPRAŠANJE

V zvezi z javnim pozivom JP NAP imamo nekaj vprašanj. Hvaležni bi bili za odgovore:

23.1. Ali je prijavitelj (vodilni partner v konzorciju) lahko samo ista organizacija kot je bila prijavitelj preteklega zaključenega aplikativnega projekta ARIS? Oziroma ali je lahko prijavitelj tudi kateri drug konzorcijski partner preteklega zaključenega aplikativnega projekta ARIS?

23.2. Razpisi ARIS so bili različnega značaja – pri nekaterih je bil status (podjetje ali npr. javna raziskovalna organizacija) določen, pri drugih ni bil. Ali je lahko prijavitelj - vodilni partner v konzorciju tudi podjetje (seveda vpisano v bazo SICRIS statusom raziskovalne organizacije) – če je bil to tudi v preteklem zaključenem aplikativnem projektu ARIS.

23.3. Ali so do sodelovanja na tem razpisu upravičeni tudi projekti iz razpisa MŠZŠ »Javni razpis »spodbujanje izvajanja raziskovalno-razvojnih projektov (TRL 3-6)« - objava 2017, rezultati razpisa objavljeni 2018, če izpolnjujejo vse ostale pogoje?

23.4. Ali je kje napisano ali jasno kateri razpisi (katerih javnih organov ipd.) pašejo pod upravičene – to velja za projekte pred datumom ustanovitve ARIS?

ODGOVOR:

23.1. Prijavitelj (vodilni partner) mora biti isti, kot je bil prijavitelj zaključenega aplikativnega projekta ARIS. Glej tudi odgovor 5.1.

23.2. Prijavitelj na javni poziv je matična raziskovalna organizacija. V točki 4.2.4 besedila javnega poziva so raziskovalne organizacije opredeljene kot organizacije za raziskave in širjenje znanja in so javni in zasebni zavodi ali visokošolski zavodi, vpisani v Evidenco RO. Njihov glavni cilj je neodvisna izvedba temeljnih raziskav, industrijskih raziskav ali eksperimentalnega razvoja ali obsežno razširjanje rezultatov teh dejavnosti prek izobraževanja, objav ali prenosa znanja. Organizacije za raziskave in širjenje znanja iz Evidence RO morajo izpolniti Izjavo o opredelitvi organizacije za raziskave in širjenje znanja (Obrazec 7) po Metodologiji za opredelitev organizacije za raziskovanje in širjenje znanja, ki je Priloga 2 v dokumentaciji javnega poziva.

23.3. Na podlagi določila točke 2.3 besedila javnega poziva so do prijave upravičeni le zaključeni aplikativni projekti ARIS (sofinancirani iz integralnega proračuna RS), ki so bili izbrani od leta 2018 dalje. Glej tudi odgovor na vprašanje 6.1, in 18.

23.4. Odgovor je enak kot pri vprašanjih 6.1, in 18.


24. VPRAŠANJE

Vljudno prosimo za čim prejšnji odgovor na spodnje vprašanje.

ODGOVOR:

Odgovor je enak kot pri vprašanju 22.


25. VPRAŠANJE

25.1. V Finančnem načrtu nimamo izbire 100% stopnje sofinanciranja pri RO-ju - kaj se naredi v tem primeru?

25.2. Pogodba o sofinanciranju (Obrazec 12). V razpisu je zahtevano, da se priloži parafirano pogodbo, ki se jo nato z ARIS-om sklene ob morebitni pridobitvi projekta. Ali vnesemo le trenutno znane informacije, (naslov projekta, upravičenec) in ostala rumena polja pustimo ter takšno pogodbo parafiramo in naložimo?

ODGOVOR:

25.1. Na spletni strani javnega poziva sta objavljena dva (2) popravka javnega poziva:

  • Obrazec 3 »Finančni načrt« – v delovnem listu »TABELE ZA PRENOS V O1 IN O2« smo dopolnili Tabelo 2A »TABELA ZA PORENOS V PRIJAVNI OBRAZEC 1« tako, da je v spustnem seznamu zdaj na voljo možnost 100% stopnje sofinanciranja.
    Prav tako smo v spustni seznam pri rubriki »Pogoji za določitev stopnje sofinanciranja« dodali možnost »NR – ni relevantno«, ki jo uporabite v primerih, ko se pogoji ne nanašajo na prijavitelja/konzorcijskega partnerja. (posodobljeno dne 19. 9. 2025)
  • Pojasnila prijaviteljem (vključena dopolnitev obrazca 3, posodobljeno dne 19. 9. 2025)

25.2. Ob oddaji prijave zadostuje, da prijavitelj pogodbo o sofinanciranju (obrazec 12) digitalno podpiše z veljavnim kvalificiranim digitalnim potrdilom in s tem potrdi njeno vsebino ter soglasje s pogoji. Podatki (npr. višina sofinanciranja, trajanje ipd.) se v pogodbo vnesejo šele ob sklenitvi pogodbe z ARIS po odobritvi projekta.