Zakoni, predpisi, normativni akti

Veljavni akti

      

Pravila in postopek ravnanja ARIS v primeru aplikativnih projektov, če drugi zainteresirani uporabniki znižajo (so)financiranje izvajanja projekta in pravila in postopek ravnanja ARIS v primeru, če se spremeni sestava konzorcija, ki izvaja raziskovalni projekt
 

I. Splošno

1. S tem navodilom za poslovanje se določa pravila in postopek ravnanja ARIS v primeru aplikativnih projektov, če drugi zainteresirani uporabniki (v nadaljnjem besedilu: sofinancer) znižajo[1] (so)financiranje izvajanja projekta ter pravila in postopek ravnanja ARIS v primeru, če se spremeni sestava konzorcija, ki izvaja raziskovalni projekt (v nadaljnjem besedilu: pravila in postopek ravnanja ARIS oz. pravila), ki so pripravljena z upoštevanjem na dan priprave veljavnih predpisov (npr. Zakon o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti, Uradni list RS, št. 186/21 in 40/23, v nadaljnjem besedilu: ZZrID; Splošni akt o postopkih (so)financiranja in ocenjevanja ter spremljanju izvajanja znanstvenoraziskovalne dejavnosti, Uradni list RS, št. 166/22, v nadaljnjem besedilu: Splošni akt o postopkih (so)financiranja) in pretekle prakse ravnanja.

V primeru kakršnekoli odločitve ali priprave dokumentov je treba vedno preveriti obveznosti prijavitelja in članov konzorcija v sklenjeni pogodbi o izvajanju in (so)financiranju znanstvenoraziskovalne dejavnosti (v nadaljnjem besedilu: pogodba o (so)financiranju).

2. ARIS je o znižanju (so)financiranja izvajanja aplikativnega projekta s strani sofinancerja oz. o spremembi sestave konzorcija obveščena s strani prijavitelja ali drugih oseb, ki to sporočijo ARIS. O navedenem se nemudoma obvesti pooblaščenega zaposlenega iz sektorja, ki vodi postopek javnega razpisa oz. v primeru že sklenjene pogodbe o (so)financiranju skrbnika pogodbe in direktorja ARIS.

3. Pravila in postopek ravnanja ARIS se razlikujejo glede na to, ali je bila v času, ko je bila ARIS obveščena o znižanju (so)financiranja izvajanja aplikativnega projekta s strani sofinancerja ali o spremembi sestave konzorcija, pogodba o (so)financiranju že sklenjena ali ne.

4. Prijavitelj je v skladu s sklenjeno pogodbo o (so)financiranju dolžan obvestiti ARIS o spremenjenih okoliščinah v roku 15 dni od dne, ko je za to izvedel.

5. Po teh pravilih so spremenjene okoliščine okoliščine, ki vplivajo na uspešno izvajanje znanstvenoraziskovalne dejavnosti. Kadar pride do znižanja (so)financiranja izvajanja aplikativnega projekta s strani sofinancerja oz. do spremembe sestave konzorcija se šteje, da gre za spremenjene okoliščine.

6. Za objektivne okoliščine se štejejo okoliščine, ki jih ni bilo mogoče predvideti, preprečiti, odpraviti ali se jim izogniti.

7. Dokumente v skladu s temi pravili pripravi pooblaščen zaposleni iz sektorja, ki vodi postopek javnega razpisa oz. v primeru že sklenjene pogodbe o (so)financiranju skrbnik pogodbe.

8. Tabelarni shematski prikaz ukrepov/odločitev ARIS pri aplikativnih projektih v primeru, da pride do zmanjšanja sredstev sofinancerja, glede na čas spremembe ter pravnih posledicah, ki iz posameznega ukrepa/odločitve ARIS izhajajo, je priloga 1 in sestavni del teh pravil.
 

II. Določbe, ki morajo biti vključene v besedilo javnega razpisa za (so)financiranje aplikativnih projektov in v besedilo javnega razpisa v katerem je upravičen prijavitelj vodja konzorcija ter so izvajalci organizirani v konzorcij

1. V javnem razpisu za (so)financiranje aplikativnih projektov mora biti med drugim, če je to v skladu z namenom javnega razpisa, določeno:

  • da mora prijavitelj aplikativnega projekta pred podpisom pogodbe z ARIS predložiti dokazila o (so)financiranju projekta (pogodba), in sicer za celotno obdobje izvajanja projekta glede na vrednost cene efektivnih ur raziskovalnega dela ob začetku (so)financiranja, sicer se pogodba o (so)financiranju ne sklene, ne glede na to ali je bil sklep direktorja o izboru prijav, s katerim je odločil, da se prijava izbere za (so)financiranje, že izdan[2];
  • da je prijavitelj dolžan navesti objektivne okoliščine, zaradi katerih je prišlo do znižanja (so)financiranja projekta s strani sofinancerja (npr. stečaj, prepoved opravljanja dejavnosti) in izkazati, da tega ni mogel predvideti, preprečiti, odpraviti ali se izogniti (npr. dokazilo o stečaju sofinancerja, dokazilo o prepovedi opravljanja dejavnosti, dokazilo o drugih sproženih postopkih prenehanja dejavnosti, dokazilom o vložitvi tožbe, dokazilo o sproženem postopku izvršbe, dokazilo o pridobitvi novega sofinancerja v deležu upravičenih stroškov projekta, v katerem je prejšnji sofinancer znižal (so)financiranje projekta)[3];
  • da sme prijavitelj v primeru znižanja (so)financiranja projekta s strani sofinancerja v primeru objektivnih okoliščin pridobiti novega sofinancerja v deležu upravičenih stroškov projekta v katerem je prejšnji sofinancer znižal (so)financiranje projekta oziroma sme prijavitelj izvesti sofinanciranje v deležu upravičenih stroškov iz lastnih sredstev, pri čemer predmetnega deleža sredstev nov (so)financer niti prijavitelj ne smeta zagotoviti iz sredstev državnega javnega financiranja znanstvenoraziskovalne dejavnosti;
  • opozorilo, da ARIS lahko v primeru, če sofinancer zniža (so)financiranje projekta, projekt (so)financira samo v predvidenem deležu[4] oziroma zahteva vračilo sredstev, če so presegla delež ARIS za (so)financiranje v skladu s sklenjeno pogodbo o (so)financiranju, glede na celotna porabljena sredstva za izvedbo projekta.

2. V javnem razpisu v katerem je prijavitelj vodja konzorcija in so izvajalci organizirani v konzorcij,  mora biti med drugim, če je to v skladu z namenom javnega razpisa, določeno:

  • pogoj upravičenega prijavitelja, ki je vodja konzorcija, in da mora biti ta pogoj izpolnjen ob prijavi, ves čas trajanja javnega razpisa in ves čas trajanja financiranja skladno s pogodbo o (so)financiranju;
  • pogoj konzorcijskega partnerja in da mora biti ta pogoj izpolnjen ob sklenitvi pogodbe o (so)financiranju in ves čas trajanja financiranja skladno s pogodbo o (so)financiranju;
  • da ARIS sklene pogodbo o (so)financiranju z vsakim članom konzorcija posebej;
  • iz katerih objektivnih okoliščin (npr. stečaj, prepoved opravljanja dejavnosti, neizpolnjevanje pogojev za prijavo za pridobitev sredstev na javnem razpisu s strani enega izmed članov konzorcija) je mogoče spremeniti sestavo konzorcija po oddaji prijave na javni razpis in pred sklenitvijo pogodbe o (so)financiranju oziroma po sklenitvi pogodbe o (so)financiranju, pod zlasti naslednjimi pogoji:
  • da je bila prijava na javni razpis oddana s strani upravičenega prijavitelja in da so izpolnjeni tudi vsi ostali pogoji za prijavo za pridobitev sredstev na javnem razpisu (se preveri, če je bila že oddana prijava na javni razpis in še ni bila sklenjena pogodba o (so)financiranju);
  • da morajo biti tudi po spremembi konzorcija izpolnjeni vsi pogoji za prijavo za pridobitev sredstev na javnem razpisu;
  • da mora biti spremenjena konzorcijska pogodba sestavljena tako, da opis del ter finančni obseg celotnega projekta ostane nespremenjen, kar pomeni, da se lahko spremeni le sestava konzorcija, porazdelitev nalog in finančni obseg (so)financiranja posameznega člana konzorcija[5].

 

III. Pravila in postopek ravnanja ARIS, če pogodba o (so)financiranju še ni bila sklenjena

Primer aplikativnih projektov, če sofinancer zniža (so)financiranje izvajanja projekta

1. Splošni akt o postopkih (so)financiranja in ocenjevanja v 64. členu določa, da mora prijavitelj aplikativnega projekta pred podpisom pogodbe z ARIS predložiti dokazila o (so)financiranju projekta (pogodba), in sicer za celotno obdobje izvajanja projekta glede na vrednost cene efektivnih ur raziskovalnega dela ob začetku (so)financiranja.

V primeru objektivnih okoliščin (npr. stečaj, prepoved opravljanja dejavnosti) lahko prijavitelj predloži dokazilo o (so)financiranju projekta iz drugih virov, kot je bilo to navedeno v prijavi na javni razpis..

(So)financiranje ne sme biti zagotovljeno iz sredstev državnega javnega financiranja znanstvenoraziskovalne dejavnosti.

2. Če niso izpolnjeni pogoji iz prejšnje točke, se v časovnem roku, ki ga določi direktor ARIS, pripravi dopis za prijavitelja, v katerem se prijavitelja obvesti, da se v skladu z veljavnimi predpisi in javnim razpisom pogodba (so)financiranju ne bo sklenila. V dopisu se pojasni veljavne pravne podlage za odločitev in utemeljeno pojasni razloge za nesklenitev pogodbe o (so)financiranju.

Primer, če se spremeni sestava konzorcija

V primeru, če se zaradi objektivnih okoliščin (npr. stečaj, prepoved opravljanja dejavnosti, neizpolnjevanje pogojev za prijavo za pridobitev sredstev na javnem razpisu s strani enega izmed članov konzorcija) spremeni sestava konzorcija po oddani prijavi na javni razpis in pred sklenitvijo pogodbe o (so)financiranju, ARIS najprej preveri ali je bila prijava na javni razpis oddana s strani upravičenega prijavitelja[6] in ali so izpolnjeni tudi vsi ostali pogoji za prijavo za pridobitev sredstev na javnem razpisu[7]. Če prijava ni bila oddana s strani upravičenega prijavitelja se šteje, da pogoj upravičenega prijavitelja za prijavo za pridobitev sredstev na javnem razpisu ni izpolnjen.

Če ARIS ugotovi, da je bila prijava na javni razpis oddana s strani upravičenega prijavitelja, ARIS pozove prijavitelja, da:

  • v roku 5 dni od prejema poziva pošlje izjavo iz katere je razvidno, da:
  • je prijavitelj seznanjen s tem, da se bo postopek izbora prijav za (so)financiranje izvedel brez upoštevanja finančnega dela, predvidenega za člana konzorcija, ki je izstopil iz konzorcija in z upoštevanjem finančnega dela, predvidenega za člana konzorcija, ki je vstopil v konzorcij;
  • je prijavitelj seznanjen s tem, da ARIS finančnega dela, predvidenega za člana konzorcija, ki je izstopil iz konzorcija, v primeru, da bo prijava izbrana za (so)financiranje, ne bo (so)financirala in da ARIS v tem primeru s članom konzorcija, ki je izstopil, tudi ne bo podpisala pogodbe o (so)financiranju. Sopodpisnik te izjave mora biti tudi član konzorcija, ki je izstopil iz konzorcija;
  • je prijavitelj seznanjen s tem, da bo ARIS finančni del, predviden za člana konzorcija, ki je vstopil v konzorcij (pri čemer mora novi član izpolnjevati vse pogoje, ki jih določa javni razpis za člana konzorcija), v primeru, da bo prijava izbrana za (so)financiranje, (so)financirala in da bo ARIS v tem primeru s članom konzorcija, ki je vstopil v konzorcij, podpisala pogodbo o (so)financiranju. Sopodpisnik te izjave mora biti tudi član konzorcija, ki je vstopil v konzorcij;
  • navedbo objektivnih okoliščin zaradi katerih predlagajo spremembo sestave konzorcija (npr. stečaj, prepoved opravljanja dejavnosti);
  • morajo biti tudi po spremembi konzorcija izpolnjeni vsi pogoji za prijavo za pridobitev sredstev na javnem razpisu;
  • je prijavitelj seznanjen s tem, da mora v spremenjeni konzorcijski pogodbi opis del ter finančni obseg celotnega projektaostati nespremenjen kar pomeni, da se lahko spremeni le sestava konzorcija, porazdelitev nalog in višina finančnega obsega (so)financiranja posameznega člana konzorcija[8];
  • v roku 10 dni od prejema poziva pošlje izjavo, da bo skladno z zavezami iz prejšnje alineje, poslal spremenjeno konzorcijsko pogodbo oz. morebitna druga dodatna pojasnila/dokaze;
    z opozorilom, da bo ARIS v nasprotnem primeru štela, da pogoj, ki določa upravičenega izvajalca, za prijavo za pridobitev sredstev na javnem razpisu ni izpolnjen, kar posledično pomeni, da bo prijava prijavitelja na javni razpis zavrnjena.

ARIS po prejemu spremenjene konzorcijske pogodbe preveri, ali sta opis del ter finančni obseg celotnega projekta ostala nespremenjena in ponovno preveri izpolnjevanje pogojev za prijavo za pridobitev sredstev na javnem razpisu za vse člane konzorcija in če je navedeno izpolnjeno, nadaljuje s postopkom izbora prijav za (so)financiranje na podlagi spremenjene konzorcijske pogodbe.
 

IV. Pravila in postopek ravnanja ARIS, če je bila pogodba o (so)financiranju že sklenjena

1. Pravila in postopek ravnanja ARIS, če prijavitelj ne obvesti pravočasno ARIS o spremenjenih okoliščinah

1. Če je bila pogodba o (so)financiranju že sklenjena in ARIS izve, da je prijavitelj že več kot 15 dni seznanjen z obstojem spremenjenih okoliščin, se v sklenjeni pogodbi o (so)financiranju preveri kakšne obveznosti ima prijavitelj glede obveščanja ARIS o spremenjenih okoliščinah.

Če uradna oseba zaposlena na ARIS ugotovi, da spremenjene okoliščine onemogočajo nadaljnji nemoteni potek izvajanja znanstvenoraziskovalne dejavnosti, predlaga direktorju ARIS, da začasno prekine (so)financiranje znanstvenoraziskovalne dejavnosti.

Primer aplikativnih projektov, če sofinancer zniža (so)financiranje izvajanja projekta

Pripravi se dopis za prijavitelja v katerim se ga pozove na/da:

  • v roku 5 dni od prejema poziva pošlje:
  • pojasnilo, zakaj ni izpolnil svojih pogodbenih obveznosti (v tem primeru obveznosti obveščanja ARIS) in se ga obvesti, da se od poteka roka 15 dni od dne, ko je izvedel za spremenjene okoliščine šteje, da je sredstva porabil nenamensko;
  • predložitev morebitnih dokazil ter na konkretno in utemeljeno pojasnilo zakaj spremenjene okoliščine ne onemogočajo nadaljnjega nemotenega poteka izvajanja raziskovalnega projekta v skladu s sklenjeno pogodbo o (so)financiranju;
  • izjavo iz katere je razvidno, da je prijavitelj seznanjen s tem, da ARIS s sofinancerjem ni v pravnem razmerju ter da je prijavitelj tisti, ki je upravičen in zavezan zagotoviti sredstva, ki bi jih moral zagotoviti sofinancer;
  • navedbo objektivnih okoliščin zaradi katerih je prišlo do znižanja (so)financiranja projekta s strani sofinancerja (npr. stečaj, prepoved opravljanja dejavnosti) in izkaz, da tega ni mogel predvideti, preprečiti, odpraviti ali se izogniti (npr.  dokazilo o stečaju sofinancerja, dokazilo o prepovedi opravljanja dejavnosti, dokazilo o drugih sproženih postopkih prenehanja dejavnosti sofinancerja, dokazilom o vložitvi tožbe, dokazilo o sproženem postopku izvršbe, dokazilo o pridobitvi novega sofinancerja v deležu upravičenih stroškov projekta, v katerem je prejšnji sofinancer znižal (so)financiranje projekta)[9]. Prijavitelja je ob tem treba opozoriti, da nov sofinancer ne sme zagotoviti svojega deleža sredstev iz sredstev državnega javnega financiranja znanstvenoraziskovalne dejavnosti;
  • izjavo iz katere je razvidno, da je prijavitelj seznanjen s tem, da ARIS lahko v primeru, če sofinancer zniža (so)financiranje projekta in prijavitelj ni izkazal, da tega ni mogel predvideti, preprečiti, odpraviti ali se izogniti (izkaz objektivnih okoliščin) razdre pogodbo ter zahteva vrnitev vseh že izplačanih sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dne zahteve ARIS;
  • v roku 10 dni od prejema poziva pošlje izjavo, da bo skladno z zavezami iz prejšnje alineje, poslal dokazilo o (so)financiranju projekta s strani novega sofinancerja oz. druga dodatna pojasnila/dokaze (npr. potrdilo o vložitvi tožbe, dokaz o poizkusu pridobitve novega sofinancerja).

Prijavitelja se v dopisu tudi pouči o morebitnih posledicah v primeru, če ne poda odgovora ali če ARIS presodi, da je njegovo pojasnilo neutemeljeno oz. nedokazano. Morebitne posledice so:[10]

  • začasna prekinitev (so)financiranja raziskovalnega projekta, če do tega še ni prišlo v času pisanja dopisa za prijavitelja - če ARIS presodi, da spremenjene okoliščine onemogočajo nadaljnji nemoten potek izvajanja projekta v skladu s sklenjeno pogodbo o (so)financiranju in obstoji možnost, da prijavitelj ugotovljene nepravilnosti oz. odstopanja v določenem roku lahko odpravi in o tem poroča ARIS;
  • prekinitev nadaljnjega izvajanja aktivnosti in (so)financiranja, pri čemer prijavitelj ni dolžan vrniti že izplačanih sredstev – če ARIS ugotovi, da izvajanje raziskovalnega projekta po pogodbi o (so)financiranju, zaradi objektivnih okoliščin, ne bo mogoče uspešno končati v roku;
  • ARIS razdre pogodbo o (so)financiranju ter zahteva vrnitev vseh že izplačanih sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dne zahteve ARIS, če ni v veljavnih pravnih podlagah drugače določeno - če se ugotovi, da prijavitelj znanstvenoraziskovalne dejavnosti ne bo uspešno končal zaradi neizpolnjevanja pogodbenih obveznosti;
  • ARIS za neporabljeni oz. nenamensko porabljeni del zmanjša obseg (so)financiranja ali pa zahteva vrnitev sredstev z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na tekoči račun prejemnika do dneva vračila sredstev in do vrnitve prekine (so)financiranje, lahko tudi razdre pogodbo o (so)financiranju - če se med izvajanjem znanstvenoraziskovalne dejavnosti ugotovi, da sredstva niso bila porabljena namensko oz. v celoti ter neporabljeni del sredstev ni bil razporejen v skladu z uredbo, ki ureja financiranje znanstvenoraziskovalne dejavnosti iz proračuna Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: uredba);
  • da bo ARIS štela, da so sredstva porabljena nenamensko, če RO med izvajanjem znanstvenoraziskovalne dejavnosti ARIS ne omogoči vpogleda v zahtevano dokumentacijo;
  • ARIS za neporabljeni oz. nenamensko porabljeni del zahteva vrnitev neporabljenih oz. nenamensko porabljenih sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na tekoči račun prejemnika do dneva vračila sredstev - če se po zaključku izvajanja raziskovalne dejavnosti ugotovi, da sredstva niso bila porabljena namensko oz. v celoti ter neporabljeni del sredstev ni bil razporejen v skladu z uredbo ali če ARIS razdre pogodbo.

Primer, če se spremeni sestava konzorcija

Pripravi se dopis za prijavitelja v katerim se ga pozove na/da:

  • v roku 5 dni od prejema poziva pošlje:
  • pojasnilo, zakaj ni izpolnil svojih pogodbenih obveznosti (v tem primeru obveznosti obveščanja ARIS) in se ga obvesti, da se od poteka roka 15 dni od dne, ko je izvedel za spremenjene okoliščine šteje, da je sredstva porabil nenamensko;
  • predložitev morebitnih dokazil ter na konkretno in utemeljeno pojasnilo zakaj spremenjene okoliščine ne onemogočajo nadaljnjega nemotenega poteka izvajanja raziskovalnega projekta v skladu s sklenjeno pogodbo o (so)financiranju;
  • navedbo objektivnih okoliščin zaradi katerih predlagajo spremembo sestave konzorcija (npr. stečaj, prepoved  pravljanja dejavnosti);
  • izjavo iz katere je razvidno, da morajo biti tudi po spremembi izpolnjeni vsi pogoji za prijavo za pridobitev sredstev na javnem razpisu;
  • izjavo iz katere je razvidno, da je prijavitelj seznanjen s tem, da ARIS finančnega dela, predvidenega za člana konzorcija, ki je izstopil iz konzorcija, ne bo več (so)financirala. Sopodpisnik te izjave mora biti tudi član konzorcija, ki je izstopil iz konzorcija;
  • izjavo iz katere je razvidno, da je prijavitelj seznanjen s tem, da bo ARIS finančni del, predviden za člana konzorcija, ki je vstopil v konzorcij, v primeru, da izpolnjuje vse pogoje za prijavo za pridobitev sredstev na javnem razpisu (so)financirala in da bo ARIS v tem primeru s članom konzorcija, ki je vstopil v konzorcij podpisala pogodbo o (so)financiranju. Sopodpisnik te izjave mora biti tudi član konzorcija, ki je vstopil v konzorcij;
  • izjavo iz katere je razvidno, da je prijavitelj seznanjen s tem, da mora v spremenjeni konzorcijski pogodbi opis del ter finančni obseg celotnega projektaostati nespremenjen kar pomeni, da se lahko spremeni le sestava konzorcija, porazdelitev nalog in višina finančnega obsega (so)financiranja posameznega člana konzorcija[11];
  • v roku 10 dni od prejema poziva pošlje izjavo, da bo skladno z zavezami iz prejšnje alineje poslal spremenjeno konzorcijskih pogodbo oz. druga dodatna pojasnila/dokaze (npr. potrdilo o vložitvi tožbe, dokaz o poizkusu pridobitve novega člana konzorcija) ter da bo nov član konzorcija, na poziv ARIS, z ARIS sklenil pogodbo o (so)financiranju.

Prijavitelja se v dopisu tudi pouči o morebitnih posledicah v primeru, če ne poda odgovora ali če ARIS presodi, da je njegovo pojasnilo neutemeljeno oz. nedokazano[12].

3. Prijavitelja se lahko pozove na posredovanje izrednega vsebinskega poročila o rezultatih izvajanja dejavnosti z obračunom porabljenih sredstev in/ali na dostavo drugih podatkov in dokumentacije za spremljanje porabe sredstev po pogodbi o (so)financiranju in/ali na izpolnitev kakšne druge obveznosti iz pogodbe o (so)financiranju (npr. zahteva po vpogledu v poslovanje in dokumentacijo prijavitelja, nadzor nad porabo sredstev z obiskom pri prijavitelju). Hkrati se prijavitelja opozori na posledice neupoštevanja poziva ARIS.

V nadaljevanju se ravna po pravilih in postopku iz naslednje 2. točke tega poglavja.

2. Pravila in postopek ravnanja ARIS, če prijavitelj pravočasno obvesti ARIS o spremenjenih okoliščinah

1. Če je bila ARIS o spremenjenih okoliščinah obveščena s strani prijavitelja, se prijavitelju pošlje poziv in opozorilo o morebitnih posledicah, kot to izhaja iz prve točke IV. poglavja teh pravil (z izjemo poziva na pojasnilo zakaj prijavitelj ni pravočasno obvestil o spremenjenih okoliščinah ARIS).

2. Po prejemu odgovora prijavitelja se za ugotavljanje dejstev in presojanje dokazov smiselno uporabijo določila Pravil za spremljanje izvajanja temeljenjih, aplikativnih in podoktorskih raziskovalnih projektov št. 007-4/2023-1 z dne 8. 3. 2023.

ARIS preveri, če je do znižanja (so)financiranja izvajanja aplikativnega projekta oz. do spremembe sestave konzorcija prišlo zaradi objektivnih okoliščin in če so izpolnjeni tudi drugi pogoji, kot so že bili navedeni v teh pravilih.

Pristojna organa (znanstveni svet ARIS, direktor ARIS) morata zlasti presoditi, ali spremenjene okoliščine onemogočajo nadaljnji nemoten potek izvajanja raziskovalnega projekta v skladu s sklenjeno pogodbo o (so)financiranju.

ARIS ob uporabi teh pravil in drugih veljavnih pravnih podlag in ob smiselni uporabi Pravil za spremljanje izvajanja temeljenjih, aplikativnih in podoktorskih raziskovalnih projektov predloži znanstvenemu svetu ARIS v obravnavo poročilo s predlogom odločitve glede nadaljnjega izvajanja raziskovalnega projekta. Na predlog znanstvenega sveta ARIS direktor ARIS sprejme odločitev o tem ali bo ARIS nadaljevala s (so)financiranjem projekta oz. o morebitnih drugih posledicah v skladu z veljavnimi pravnimi podlagami.

3. Odločitve, ki jih lahko sprejme ARIS:

  • ravna v skladu s petim odstavkom druge do pete alineje 1. točke IV. poglavja teh pravil;
  • na predlog znanstvenega sveta ARIS odloči, da se nadaljuje (so)financiranje projekta po pogodbi o (so)financiranju.

 

V. Končno

Pogodbe ARIS-prijavitelj

ARIS po sprejemu teh pravil ustrezno spremeni vsebino pogodb o (so)financiranju, če je to potrebno, ter določbe teh pravil upošteva pri pripravi besedil prihodnjih javnih razpisov.

 

Vodenje stroškov in revizijski postopki ARIS

Vsi stroški projekta pri prijavitelju in članih konzorcija morajo biti zavedeni na stroškovnem mestu projekta.

Stroškovno mesto projekta je lahko predmet revizijskih postopkov ARIS skladno z 91. členom ZZrID.

ARIS lahko izvede nadzor nad zakonitostjo glede namenske porabe sredstev, ki jih je dodelila (npr. v primeru aplikativnih projektov preveri ali so na stroškovnem mestu projekta nastali stroški v zadostni višini oziroma ali so bili prihodki zagotovljeni iz sredstev izven državnega javnega financiranja znanstvenoraziskovalne dejavnosti.

 

VI. Drugo

V primeru, če pride do sprememb veljavnih predpisov oz. dokumentov (npr. ZZrID, Splošni akt o postopkih (so)financiranja in ocenjevanja, pogodba o (so)financiranju), ki urejajo kako ravnati v primerih, ki jih urejajo ta pravila, se le-ta ustrezno prilagodijo.

Ta pravila se smiselno uporabljajo tudi v drugih podobnih zadevah s podobnim dejanskim stanjem, v kolikor te zadeve niso urejene s posebnim postopkom.

Ta pravila se objavijo na skupnem mrežnem pogonu ARIS in začnejo veljati z dnem objave.

 

 

Dr. Špela Stres,
direktor
 

Številka: 007-26/2024-1
Datum: 24. 9. 2024

 

Priloge:

  • Priloga št. 1: Tabelarni shematski prikaz ukrepov/odločitev ARIS v primeru aplikativnih projektov, če drugi zainteresirani uporabniki znižajo (so)financiranje izvajanja projekta
  • Priloga št. 2: Primeri do dne 19. 9. 2024 – aplikativni projekti
  • Priloga št. 3: Primeri do dne 19. 9. 2024 – konzorciji

 

 


[1] Znižanje po teh pravilih pomeni tudi celoten odstop od financiranja.

[2] Drugače v primeru 3. odstavka 64. člena Splošnega akta o postopkih (so)financiranja.

[3] Izkaz objektivnih okoliščin.

[4] 64. člen Splošnega akta o postopkih (so)financiranja določa: Aplikativne projekte ARIS (so)financira do 75 % upravičenih stroškov projekta. Prijavitelj aplikativnega projekta zagotovi, da najmanj 25 % upravičenih stroškov projekta (so)financirajo sofinancerji.

[5] Iz spremenjene konzorcijske pogodbe mora jasno in izrecno izhajati v katerih delih se spreminja prijavna vloga, finančni načrt izvajanja projekta in prvotna konzorcijska pogodba.

[6] Primer, ko bi bil konzorcij izvajalcev v prijavi na javni razpis sestavljen z enim članom konzorcija več, kot je zahteval javni razpis v pogojih za prijavo za pridobitev sredstev na javnem razpisu, in ta eden ne izpolnjuje pogojev javnega razpisa, bi veljalo, da prijava na javni razpis kljub temu izpolnjuje pogoj sestave konzorcija.

[7] Npr. pogoj glede prostih kapacitet in zaposlitev.

[8] Navedeno se lahko doseže zlasti tako, da dela, ki bi jih moral opraviti član konzorcija, ki je izstopil iz konzorcija: (1) opravi drug član konzorcija, če je članov konzorcija tudi brez dodatnega člana konzorcija že toliko kot jih zahteva javni razpis - z ali brez (so)financiranja ARIS; (2) da se v konzorcij vključi nov član konzorcija, ki mora izpolnjevati vse pogoje za prijavo za pridobitev sredstev v skladu z javnim razpisom - z ali brez (so)financiranja ARIS; ali (3) da se v konzorcij vključi nov član konzorcija, ki ne izpolnjuje pogojev za prijavo za pridobitev sredstev v skladu z javnim razpisom, če je članov konzorcija tudi brez novega člana konzorcija že toliko, kot jih zahteva javni razpis - brez (so)financiranja ARIS.

[9] Izkaz objektivnih okoliščin.

[10] Glej 57. in 58. člen Splošnega akta o postopkih (so)financiranja.

[11] Enako kot pri opombi št. 3.

[12] Enako kot pri aplikativnih projektih, če sofinancer zniža (so)financiranje izvajanja projekta.