Ciljni raziskovalni programi |
Razpisi in pozivi |
|
|
Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
na podlagi 12. in 14. člena Zakona o raziskovalni
in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 22/06-UPB1, 61/06-ZDru-1, 112/07,
9/11 in 57/12 - ZPOP-1A), 15. člena
Pravilnika o Ciljnih raziskovalnih
programih (CRP) (Uradni list RS, št. 43/11 in 6/12) (v nadaljnjem besedilu:
Pravilnik o CRP), Metodologije ocenjevanja
prijav za razpise št. 6319-2/2013-25 z dne 25. 1. 2016 – uradno prečiščeno besedilo,
št. 6319-2/2013-26 in 6319-2/2013-27 z dne 4. 3. 2016 (v nadaljnjem besedilu: Metodologija),
Metodologije ocenjevanja in izbora prijav
za izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa "CRP 2016" za
izvedbo javnega razpisa v letu 2016, št. 012-2/2016-2, z dne 15. 4. 2016 (v
nadaljnjem besedilu: Metodologija CRP),
Usmeritev Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za pripravo Javnega razpisa
Ciljnega raziskovalnega programa (CRP) "CRP 2016" v letu 2016, št. 631-5/2016/3,
z dne 29. 3. 2016 (v nadaljnjem besedilu: Usmeritve) in soglasij Državnega zbora
Republike Slovenije, št. 041-02/16-2/8, z dne 25. 4. 2016, Urada Vlade Republike
Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu št. 53010-1/2016/3, z dne 19. 4. 2016,
Ministrstva za zdravje, št. 631-2/2016, z dne 18. 4. 2016, Urada Republike Slovenije
za kemikalije, št. 012-1/2016/5, z dne 22. 4. 2016, Ministrstva za finance, št.
631-2/2016/8, z dne 25. 4. 2016, Službe Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko
kohezijsko politiko, št. 631-2-2016/7, z dne 25. 4. 2016, Ministrstva za kulturo,
št. 631-3/2016/3, z dne 18. 4. 2016, Ministrstva za okolje in prostor, št. 631-8/2015,
z dne 19. 4. 2016, Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, št. 631-5/2016/5,
z dne 22. 4. 2016 in Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, 631-6/2016/6,
z dne 22. 4. 2016, objavlja
Javni razpis za izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2016« v letu 2016
1. Naziv in naslov udeležencev javnega razpisa
- Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova
30, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: agencija),
- Državni zbor Republike Slovenije, Šubičeva ulica 4, 1102 Ljubljana (v nadaljnjem
besedilu: DZ RS),
- Urad Vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu, Erjavčeva
cesta 15, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: USZS),
- Ministrstvo za zdravje, Štefanova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem
besedilu: MZ),
- Urad Republike Slovenije za kemikalije, Ajdovščina 4, 1000 Ljubljana (v
nadaljnjem besedilu: URSK),
- Ministrstvo za finance, Župančičeva 3, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu:
MF),
- Služba Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko,
Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: SVRK),
- Ministrstvo za kulturo, Maistrova ulica 10, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem
besedilu: MK),
- Ministrstvo za okolje in prostor, Dunajska cesta 48, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem
besedilu: MOP),
- Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Masarykova cesta 16, 1000
Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: MIZŠ) in
- Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Kotnikova ulica 5, 1000
Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: MGRT).
2. Predmet javnega razpisa
Predmet Javnega razpisa Ciljnega raziskovalnega programa
"CRP 2016" v letu 2016 (v nadaljnjem besedilu: Javni razpis CRP 2016) je izbor
in sofinanciranje raziskovalnih projektov, ki bodo podpora vladi in sektorjem
udeležencev javnega razpisa v zvezi z določanjem razvojnih usmeritev in politike
na posameznem področju javnega interesa, ki je nujna za izboljšanje konkurenčnosti
in trajnostnega razvoja Slovenije.
Javni razpis CRP 2016 temelji na strateških ciljih, opredeljenih
v dokumentih, in sicer: Dispoziciji raziskovalnega programa Državnega zbora
"DRŽAVNI ZBOR IN NJEGOVA VLOGA", št. 020-02/98-41/2, Strategiji odnosov Republike
Slovenije s Slovenci zunaj njenih meja, št. 53000-1/2008/5, z dne 12. 5. 2008,
Zakonu o odnosih Republike Slovenije s Slovenci zunaj njenih meja (ZORSSZNM)
(Uradni list RS, št. 43/06 in 76/10), Zakonu o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem
zavarovanju (Uradni list RS, št. 72/06 – uradno prečiščeno besedilo, 114/06
– ZUTPG, 91/07, 76/08, 62/10 – ZUPJS, 87/11, 40/12 – ZUJF, 21/13 – ZUTD-A, 91/13,
99/13 – ZUPJS-C, 99/13 – ZSVarPre-C, 111/13 – ZMEPIZ-1, 95/14 – ZUJF-C in 47/15
– ZZSDT), Uredbi REACH (registracija, evalvacija, avtorizacija in omejitve kemikalij),
Zakonu o kemikalijah (Uradni list RS, št. 110/03-UPB1, 47/04-ZdZPZ, 61/06-ZBioP,
16/08, 9/11 in 83/12 - ZFfS-1), Strategiji Republike Slovenije za zdravje otrok
in mladostnikov v povezavi z okoljem 2012–2020 (Vlada RS, julij 2015), Parmski
deklaraciji o okolju in zdravju (WHO, 2010), Akcijskemu načrtu za izvajanje
Strategije Republike Slovenije za zdravje otrok in mladostnikov v povezavi z
okoljem 2012–2020 (Vlada RS, julij 2015), Zakonu o javnih financah (Uradni list
RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP
in 96/15 – ZIPRS1617), Zakonu o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 –
uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G,
8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14 in 90/14), Zakonu o fiskalnem pravilu (Uradni
list RS, št. 55/15), Paktu stabilnosti in rasti (SGP), Programu stabilnosti,
Nacionalnemu reformnemu programu in strukturni reformi, Odstopanju od srednjeročnega
cilja (MTO), Europe 2020 jobs and growth strategy, Strategiji pametne specializacije
Slovenije v obdobju 2016 – 2023 (S4), Operativnemu programu za izvajanje evropske
kohezijske politike v obdobju 2014–2020 na področjih R&R, inovativnosti in podjetništva,
Resoluciji o nacionalnem programu za jezikovno politiko 2014 – 2018 (Uradni
list RS, št. 62/13), Akcijskemu načrtu za jezikovno izobraževanje, št. 61400-5/2015/6,
z dne 13. 11. 2015, Strategiji EU za biotsko raznovrstnost do leta 2020, Strateškem
načrtu za biotsko raznovrstnost do leta 2020, Zakonu o ratifikaciji Kartagenska
protokola o biološki varnosti h Konvenciji o biološki raznovrstnosti (Uradni
list RS – Mednarodne pogodbe, št. 23/02), Zakonu o ratifikaciji Dopolnilnega
protokola iz Nagoje in Kuala Lumpurja o odgovornosti in nadomestilih h Kartagenskemu
protokolu o biološki varnosti (Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 4/14),
Okvirnem programu za prehod v zeleno gospodarstvo z Akcijskim načrtom izvajanja
in Načrtom aktivnosti ministrstev in vladnih služb 2015–2016 (Sklep Vlade RS
z dne 29.10.2015), Zaprtju zanke – akcijskega načrta EU za krožno gospodarstvo,
Bruselj, 2.12.2015 COM (2015) 614 final, Zakonu o ratifikaciji Konvencije o
biološki raznovrstnosti – MKBR (Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 7/96),
Zakonu o ohranjanju narave (Uradni list RS, št. 96/04 – uradno prečiščeno besedilo,
61/06 – ZDru-1, 8/10 – ZSKZ-B in 46/14), Zakonu o varstvu okolja (Uradni list
RS, št. 39/06 – uradno prečiščeno besedilo, 49/06 – ZMetD, 66/06 – odl. US,
33/07 – ZPNačrt, 57/08 – ZFO-1A, 70/08, 108/09, 108/09 – ZPNačrt-A, 48/12, 57/12,
92/13, 56/15 in 102/15), Uredbi 1301/2013/EU, Zakonu o prostorskem načrtovanju
(Uradni list RS, št. 33/07), Strategiji prostorskega razvoja Slovenije (Uradni
list RS, št. 76/2004), Zakonu o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (ZSRR-2)
(Uradni list RS, št. 20/11 in 57/12), Zakonu o ratifikaciji Protokola o celovitem
upravljanju obalnih območij v Sredozemlju (Uradni list RS, št. 84/09), Direktivi
2014/89/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. julija 2014 o vzpostavitvi
okvira za pomorsko prostorsko načrtovanje (Uradni list Evropske unije, L 257,
28. avgust 2014), Uredbi 1301/2013/EU, Beli knjigi o vzgoji in izobraževanju
v Republiki Sloveniji 2011, Zakonu o organizaciji in financiranju vzgoje in
izobraževanja (ZOFVI), (Uradni list RS, št. 12/1996, 23/1996 - popr., 22/2000
- ZJS, 64/2001, 101/2001 - Odl. US, 108/2002, 79/2003, 34/2003, 65/2005, 129/2006,
118/2006 - ZUOPP-A, 36/2008, 58/2009, 64/2009 - popr., 65/2009 - popr., 20/2011,
40/2012 - ZUJF, 57/2012 - ZPCP-2D), Zakonu o graditvi objektov (ZGO-1, Uradni
list RS, št. 110/02, 97/03 - odl. US, 46/04 - ZRud-A, 47/04, 41/04 - ZVO-1,
45/04 - ZVZP-A, 62/04 - odl. US, 92/05 - ZJC-B, 111/05 - odl. US, 93/05 - ZVMS,
120/06 - odl. US, 126/07, 108/09, 61/10 - ZRud-1, 76/10 - ZRud-1A, 20/11 - odl.
US, 57/12, 110/13, 101/13 - ZDavNepr, 22/14 - odl. US, 19/15), Zakonu o prostorskem
načrtovanju (ZPNačrt, Uradni list RS, št. 33/07, 70/08 - ZVO-1B, 108/09, 80/10
- ZUPUDPP, 43/11 - ZKZ-C, 57/12, 57/12 - ZUPUDPP-A), Resoluciji o raziskovalni
in inovacijski strategiji Republike Slovenije do leta 2020 (Uradni list RS,
št. 43/11), Zakonu o raziskovalni in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št.
22/06-UPB1, 61/06-ZDru-1 112/07, 9/11, 57/12-ZPOP-1A).
Predmet javnega razpisa CRP 2016 je določen s prioritetnimi vsebinami v okviru
težišč »CRP 2016« udeležencev: DZ RS, USZS, MZ, URSK, MF, SVRK, MK, MOP, MIZŠ,
MGRT in agencije, in sicer:
Težišče 1: Razvoj demokracije v Sloveniji,
Težišče 2: Ohranjanje etnične identitete pri Slovencih zunaj Republike Slovenije,
Težišče 3: Povezovanje ukrepov za preprečevanje bolezni,
Težišče 4: Ugotavljanje izpostavljenosti ljudi in okolja kemikalijam,
Težišče 5: Fiskalna in ekonomska politika,
Težišče 6: Učinkovito ustvarjanje, dvosmerni pretok in uporaba znanj za gospodarski
razvoj in kakovostna delovna mesta,
Težišče 7: Kulturna raznolikost in socialna kohezivnost,
Težišče 8: Okolje in prostor,
Težišče 9: Šolski prostor,
Težišče 10: Bralna pismenost kot dejavnik kognitivnega razvoja otrok,
Težišče 11: Učinkovito upravljanje raziskovalnega in inovacijskega sistema.
Težišča javnega razpisa CRP 2016 tematsko in problemsko ustrezajo strateškim
in drugim razvojnim dokumentom DZ RS, USZS, MZ, URSK, MF, SVRK, MK, MOP, MIZŠ,
MGRT in agencije.
Razpisani tematski sklopi predstavljajo vsebinski okvir za razpisane teme
in pokrivajo skupne vsebine in skupne cilje v okviru posameznega težišča CRP
ter imajo skupen naslov v okviru posameznih težišč CRP. Tematski sklopi sledijo
ciljem in prednostnim programskim usmeritvam.
Razpisane teme z opredelitvijo in podrobno obrazložitvijo ciljev, skupno
okvirno višino sredstev in celotnim trajanjem projekta ter z navedbo uradne
osebe udeleženca so priloga javnemu razpisu.
Razpisani tematski sklopi oziroma teme
Težišče 1: Razvoj demokracije v Sloveniji
1.1 Tematski sklop: Državni zbor in njegova vloga v slovenskem
političnem sistemu
1.1.1 Naslov teme: Avtonomija Državnega zbora v vseh vidikih njene
pojavnosti
Cilja:
- ugotoviti, kakšen je položaj Državnega zbora v odnosu do drugih vej
oblasti, predvsem v smislu, kako razumemo avtonomijo Državnega zbora v odnosu
do 'avtonomije' drugih vej oblasti;
- raziskati značilnosti položaja Državnega zbora v slovenskem političnem
in pravnem sistemu, in sicer skozi t. i. pet vidikov avtonomije: (a) regulativna
avtonomija, (b) upravna avtonomija, (c) finančna avtonomija, (d) avtonomija
na področju zagotavljanja lastne varnosti, (e) avtonomija udejanjanja na
področju zunanje politike, evropskih zadev in mednarodnih odnosov.
Težišče 2: Ohranjanje etnične identitete pri Slovencih zunaj Republike
Slovenije
2.1 Tematski sklop: Slovenci v sosednjih državah
2.1.1. Naslov teme: Jezik in demografija v luči ohranjanja slovenske
kulturne identitete v sosednjih državah
Cilj:
- preučiti pomen in predvsem vpliv ter načine ohranjanja slovenskega jezika
v slovenskih manjšinskih skupnostih v sosednjih državah – vključno s pomenom
in načinom izvajanja poučevanja slovenščine na rednih dvojezičnih in drugih
šolah.
2.2 Tematski sklop: Slovenci v zdomstvu in izseljenstvu
2.2.1 Naslov teme: Sodobni načini ohranjanja etnične identitete v
izseljenstvu
Cilj:
- analizirati vzroke za nezainteresiranost generacij potomcev slovenskih
izseljencev za sodelovanje z organizirano slovensko izseljensko skupnostjo
ter poiskati nove načine oziroma možnosti sodelovanja tako te generacije
kot tudi novo prispelih migrantov iz Slovenije z matično domovino in med
seboj, pri čemer je pričakovati tudi analizo možnosti za vračanje v Slovenijo
in iskanje vzrokov za nevračanje.
Težišče 3: Povezovanje ukrepov za preprečevanje bolezni
3.1 Tematski sklop: Podpora in oblikovanje ter izvajanje sektorskih
in medsektorskih politik s področja varovanja in krepitve zdravja
3.1.1 Naslov teme: Analiza izvajanja dejavnosti na področju medicine
dela
Cilji:
- pregled in ocena stanja izvajanja dejavnosti na področju medicine dela
ter ovrednotenje sedanje prakse izvajanja medicine dela;
- analiza financiranja dejavnosti na področju medicine dela ter analiza
njene umeščenosti v sistem zdravstvenega varstva;
- analiza novih potreb in razmer na trgu dela;
- podlaga za pripravo strateških usmeritev Ministrstva za zdravje oz.
zdravstva za to dejavnost.
3.1.2 Naslov teme: Sistem odkrivanja novih psihoaktivnih snovi v Sloveniji
Cilji:
- razvoj sistema za stalno spremljanje zastrupitev z novimi psihoaktivnimi
snovmi (NPS) v Sloveniji z zbiranjem bioloških vzorcev ter ustrezno toksikološko
analizo le-teh;
- razvoj mreže urgentnih ambulant in intenzivnih enot slovenskih bolnišnic
s ciljem centraliziranega zbiranja bioloških vzorcev pri zastrupljencih
z NPS;
- razvoj laboratorijske toksikološke analitike za odkrivanje in spremljanje
zastrupitev z NPS;
- izboljšanje znanja o zastrupitvah z NPS ter optimizacija zdravljenja
zastrupljencev z NPS med zdravniki in drugimi zdravstvenimi delavci v Sloveniji;
- izboljšanje preventivnega delovanja na področju preprečevanja uživanja
NPS v Sloveniji na osnovi dejanskih toksikoloških podatkov o uživanju NPS
med mladimi;
- izboljšanje zbiranja podatkov za »Sistem zgodnjega obveščanja o pojavu
novih NPS«, ki je del evropskega projekta »Sistem zgodnjega obveščanja o
pojavu novih NPS« v sklopu organizacije European Monitoring Centre for Drugs
and Drug Addiction (EMCDDA) ter vključitev v evropski projekt »European
Drug Emergencies Network (Euro-DEN)«.
3.1.3 Naslov teme: Industrijska konoplja v živilih (prehranskih dopolnilih)
- vsebnosti THC, CBD ter ostalih kanabinoidov v živilih (prehranskih dopolnilih)
na slovenskem trgu v povezavi s tveganjem za zdravje
Cilji:
- pregled in analiza stanja oziroma ponudbe prehranskih dopolnil, ki vsebujejo
THC in izdelkov, ki vsebujejo CBD na slovenskem trgu (mali proizvajalci/dopolnilna
dejavnost/uvoz);
- ugotavljanje stopnje vsebnosti THC, CBD in drugih kanabinoidov v prehranskih
dopolnilih in drugih izdelkih;
- priprava strokovnih izhodišč za uporabo industrijske konoplje v živilih
oz. prehranskih dopolnilih z vidika tveganja za zdravje ter priprava potencialnih
predlogov sprememb relevantne zakonodaje s tega področja;
- ovrednotenje primerov prehranskih dopolnil, živil in zdravil, ki vsebujejo
industrijsko konopljo, z vidika tveganja za zdravje.
3.1.4 Naslov teme: Razvoj in implementacija orodja za določanje
individualne ogroženosti z rakom dojk v slovenski populaciji
Cilji:
- v algoritem Taylor-Cuzickovega programa IBIS vgraditi slovenske epidemiološke
podatke ter tako pripraviti programsko orodje S-IBIS za določanje individualne
ogroženosti z rakom dojk v slovenski populaciji;
- testiranje aplikacije S-IBIS za zanesljivo ocenjevanje individualne
ogroženosti žensk (pilotna faza);
- priprava strokovnih priporočil za uporabo programa S-IBIS v centrih
za bolezni dojk ter sodelovanje pri vključitvi teh priporočil v smernice
in pravilnik o primarnem zdravstvenem varstvu žensk;
- priprava in izvedba usposabljanja uporabnikov programa S-IBIS.
3.1.5 Naslov teme: Značilnosti in prioritete na področju z zdravjem
povezanih vedenj ter socialnega konteksta med mladostniki v Sloveniji – izvedba
raziskave HBSC
Cilji:
- zbrati mednarodno primerljive podatke, pridobiti vpogled in povečati
razumevanje vedenj, povezanih z zdravjem in socialnih kontekstov življenja
mladostnikov v Sloveniji z izvedbo raziskave HBSC;
- priprava strokovnih podlag za pripravo ukrepov na področju krepitve
zdravja otrok in mladostnikov;
- podpora izvajanju javnozdravstvenih politik, ki vključujejo otroke in
mladostnike.
3.1.6 Naslov teme: Tretja slovenska nacionalna presečna raziskava
bolnišničnih okužb
Cilji:
- oceniti prevalenco vseh in posameznih vrst bolnišničnih okužb (glede
značilnosti bolnikov, bolnišnic, vrste oddelkov) med bolniki hospitaliziranimi
v slovenskih bolnišnicah za akutno oskrbo;
- opisati mikroorganizme povzročitelje bolnišničnih okužb in za nekatere
oceniti delež odpornih proti antibiotikom;
- opisati značilnosti bolnikov in njihovo izpostavljenost dejavnikom tveganja;
- opisati uporabo protimikrobnih zdravil;
- oceniti nekatere procesne in strukturne kazalnike.
Težišče 4: Ugotavljanje izpostavljenosti ljudi in okolja kemikalijam
4.1 Tematski sklop: Pridobivanje podatkov za pripravo ukrepov za zmanjševanje
tveganj za ljudi in okolje zaradi kemikalij
4.1.1 Naslov teme: Razvoj metodološkega pristopa za ugotavljanje izpostavljenosti
otrok in mladostnikov kemikalijam preko življenjskega okolja in ocenjevanje
njihove obremenjenosti z določenimi kemikalijami ter potencialnih vplivov na
zdravje
Cilji:
- podpora izvajanju Akcijskega načrta za izvajanje Strategije RS za zdravje
otrok in mladostnikov v povezavi z okoljem 2012–2020 (Vlada RS, julij 2015);
- izvajanje Evropske kemijske zakonodaje REACH (registracija, evalvacija,
avtorizacija in omejitve kemikalij), ki temelji na raziskavah izpostavljenosti
snovem v okolju;
- izvajanje 51. a člena Zakona o kemikalijah za namen določanja nacionalnih
prioritet in kot dopolnilo Evropski iniciativi za humani biomonitoring (EHBMI)
;
- raziskava izpostavljenosti snovi (ali več snovem), ki predstavljajo
tveganje za zdravje, zlasti otrok in mladostnikov in imajo lastnosti snovi,
ki povzročajo veliko zaskrbljenost (SVHC), s pomočjo humanega biomonitoringa
v izbrani populaciji otrok in mladostnikov, za namen preverjanja učinkovitosti
že sprejetih ukrepov ali kot podpora za sprejemanje novih ukrepov;
- priprava metodologije za oceno izpostavljenosti in vnosa novih snovi
v telo (opredelitev vrste in načina vzorčenja, odvzem vzorcev, analitika)
ter vrednotenje izpostavljenosti in obremenjenosti s specifično proučevano
snovjo (zunanja in notranja izpostavljenost);
- opredelitev virov izpostavljenosti glede na življenjsko okolje in ocena
potencialnih vplivov na zdravje;
- priprava predlogov oblikovalcem politik za pomoč pri odločanju na področju
zdravja in okolja ter pri pripravi ukrepov za zmanjševanje tveganj za zdravje
otrok in mladostnikov.
4.1.2 Naslov teme: Izvajanje evropske kemijske zakonodaje REACH na
osnovi raziskav o izpostavljenosti ljudi in okolja kemikalijam
Cilji:
- podpora izvajanju Akcijskega načrta za izvajanje Strategije RS za zdravje
otrok in mladostnikov v povezavi z okoljem 2012–2020 (Vlada RS, julij 2015);
- izvajanje Evropske kemijske zakonodaje REACH (registracija, evalvacija,
avtorizacija in omejitve kemikalij), ki temelji na raziskavah izpostavljenosti
snovem v okolju;
- raziskava izpostavljenosti snovi (ali več snovem), ki bi lahko
imela lastnosti snovi, ki povzroča veliko zaskrbljenost;
- identifikacija snovi, ki povzroča veliko zaskrbljenost, priprava dosjeja
XV za vključitev snovi na kandidatno listo snovi v skladu z Uredbo REACH;
- priprava analiz za upravljanje s tveganji , ki bodo podlaga za pripravo
in sprejem odločitev v obliki zakonodajnega akta na EU ravni;
- screening kemikalij ter priprava predloga oblikovalcem politik za odločitev
o pripravi najustreznejših ukrepov za zmanjševanje tveganja za zdravje človeka
in okolje.
4.1.3 Naslov teme: Izpostavljenost ljudi ultra-finim delcem (nanodelcem)
kot posledice ognjemetov
Cilji:
- podpora izvajanju Parmske deklaracije o okolju in zdravju (WHO , 2010)
in Akcijskega načrta za izvajanje Strategije RS za zdravje otrok in mladostnikov
v povezavi z okoljem 2012–2020 (Vlada RS, julij 2015);
- podpora Evropski kemijski zakonodaji REACH (registracija, evalvacija,
avtorizacija in omejitve kemikalij), ki temelji na raziskavah izpostavljenosti
snovem v okolju;
- priprava ukrepov za zmanjšanje "novih tveganj", ki jih povzročajo nanodelci;
- ozaveščanje javnosti o povečani izpostavljenosti nanodelcem v času ognjemetov
in posledicah za zdravje;
- ocena izpostavljenosti nanodelcem, ki nastanejo kot posledica ognjemetov;
- opredelitev povezav med onesnaženostjo zraka z nanodelci v času, ko
so ognjemeti najbolj pogosti (npr. pred in po Novem letu) in možnimi posledicami
za zdravje (npr. hospitalizacije zaradi bolezni dihal, srca in ožilja).
4.1.4 Naslov teme: Izdelava izhodišč za implementacijo Konvencije
Minamata o živem srebru
Cilji:
- pridobitev podatkov za pripravo izhodiščnega poročila po Konvenciji
Minamata o živem srebru v Sloveniji;
- identifikacija področij in možnih ukrepov zmanjševanja izpostavljenosti
živemu srebru;
- izpolnjevanje obveznosti po Konvenciji Minamata.
Težišče 5: Fiskalna in ekonomska politika
5.1 Tematski sklop: Javnofinančna politika, koordinacija ekonomskih
politik in makroekonomska stabilnost
5.1.1 Naslov teme: Postavitev orodij za ocenjevanje učinkov posameznih
ukrepov in strukturnih sprememb
Cilja:
S projektom bodo:
- izgrajena orodja za izračune učinkov posameznih strukturnih reform ali
drugih ukrepov in za izračune dejavnikov za njihovo uporabo v makro modelih;
- zagotovljen prenos znanja za kreiranje posameznih orodij in uporabo
makroekonomskih modelov.
Težišče 6: Učinkovito ustvarjanje, dvosmerni pretok in uporaba znanj
za gospodarski razvoj in kakovostna delovna mesta.
6.1 Tematski sklop: Povečanje učinkovitosti ukrepov za podporo politikam
raziskav, razvoja, inovativnosti in podjetništva skoz učinkovito spremljanje
izvajanja Strategije pametne specializacije Slovenije (S4),
6.1.1 Naslov teme: Analitične podlage za revizijo S4 v letu 2018
Cilj:
- upoštevajoč metodologijo in vire uporabljene pri pripravi analitičnih
podlag za S4 iz leta 2015 bo izvajalec pripravil empirične podlage za predvideno
revizijo S4 v letu 2018. V prvi fazi izvedbe CRP bo analiziral relevantne
novejše vire in analize, ki jih je potrebno uporabiti kot dodatno podlago
tistim iz leta 2014 in 2015 in predlagal morebitne spremembe metodologije
priprave analitičnih podlag. V sklepnem delu bo pripravil oceno relevance
metodologije in podatkov iz analitičnega dela S4 v letu 2015 z vidika izsledkov
analize 2017 ter izdelal priporočila za revizijo dokumenta.
6.1.2 Naslov teme: Izdelava metodološkega orodja za spremljanje in
vrednotenje SRIP S4
Cilj:
- izdelava metodologije za vrednotenje SRIP skozi pregled uporabljenih
praks vrednotenja grozdov, kompetenčnih centrov in podobnih povezav, v najuspešnejših
regijah EU in globalno z vidika podpor z ukrepi nacionalnih ali regionalnih
inštitucij. Metodološki okvir mora predvideti evalvacijo struktur upravljanja
ekvivalentnih povezav kot so SRIPi (vključno z modeli prihodkov iz storitev
in članarin), izvajanja tipičnih storitev, učinkov na uspešnost vključenih
podjetij in na BDP ter druge kazalnike razvojne in inovacijske uspešnosti.
Težišče 7: Kulturna raznolikost in socialna kohezivnost
7.1 Tematski sklop: Kultura
7.1.1 Naslov teme: Ocena jezikovnopolitičnega stanja: raziskava o
jezikovni krajini v Republiki Sloveniji in potrebah govorcev slovenščine zunaj
meja Republike Slovenija
Cilj:
- ocena in vrednotenje sociolingvistične situacije v Republiki Sloveniji
in zunaj Republike Slovenije (v primeru slovenščine zunaj Republike Slovenije)
z namenom oblikovanja novega nacionalnega programa za jezikovno politiko.
Težišče 8: Okolje in prostor
8.1 Tematski sklop: Trajnostno upravljanje z viri varstva okolja in
z območji varstva narave
8.1.1. Naslov teme: Preveritev metod določanja standardov kakovosti
tal
Cilja:
- na območjih z znano onesnaženostjo (Idrija, Mežica, Celje) ugotoviti
povezavo med vsebnostjo onesnaževal v tleh, njihovo dostopnostjo in vsebnostjo
v različnih živilih;
- izbrati primerno metodo za določitev standardov kakovosti za različna
onesnaževala v tleh, ki bodo zagotovila varno hrano na eni strani in na
drugi strani tako kmetijsko pridelavo, ki varno hrano omogoča.
8.1.2 Naslov teme: Pregled stanja in ocena rabe genskih virov v Sloveniji
in predlog ureditve področja dostopa do genskih virov
Cilji:
- pregled stanja na področju rabe genskih virov v Sloveniji, tako pri
njihovem pridobivanju iz narave »in situ«, kakor tudi genskih virov
»ex situ« ki so shranjeni v zbirkah (genskih bankah);
- popis zbirk genskih virov v Sloveniji in ocena obsega rabe genskih virov
iz zbirk;
- ocena interesa domačih in tujih raziskovalcev ter industrije po genskih
virih iz Slovenije;
- izvedba posveta o smotrnosti zakonske ureditve dostopa do genskih virov
in izdelava predloga ureditve;
- priprava napotkov za ravnanja ob odvzemu genskega materiala in nadzoru
genskih bank ter za izpolnjevanje obveznosti uporabnikov genskih virov.
8.1.3 Naslov teme: In situ imobilizacija onesnaženih zemljin z uporabo
naprednih nanotehnologij in njihova predelava v ekološko neoporečna urbana tla
Cilji:
- celovita karakterizacija izbranih onesnaženih področij, povzročenih
zaradi industrijske dejavnosti ali rudarjenja;
- priprava učinkovitih in trajnostnih postopkov remediacije z vključitvijo
nanotehnologije,
- pilotna izvedba na izbranih lokacijah;
- analiza življenjskega cikla (LCA) za predlagane postopke;
- pripraviti pogoje za izboljšanje stanja tal na izbrani lokaciji onesnažene
zemljine.
8.1.4. Naslov teme: Novi izzivi varovanja okolja in zdravja ljudi
na področju sintezne biologije in sodobne biotehnologije v okviru GSO zakonodaje
Cilji:
- pridobiti pregled uporabnosti obstoječe ocene tveganja za okolje in
zdravje ljudi (OTO) v okviru zakonodaje na področju GSO glede produktov
novih tehnik sodobne biotehnologije in sintezne biologije;
- ugotoviti potrebne dopolnitve obstoječe ocene tveganja za okolje in
zdravje ljudi (OTO) v okviru zakonodaje na področju GSO glede produktov
novih tehnik sodobne biotehnologije in sintezne biologije;
- ugotoviti možne družbeno-ekonomske vplive novih tehnik sodobne biotehnologije
in sintezne biologije.
8.2 Tematski sklop: Trajnostni urbani razvoj
8.2.1 Naslov teme: Analiza možnosti za izvajanje urbanih projektov
z uporabo javno zasebnega partnerstva
Cilji:
- opredeliti tip urbanih projektov, ki so primerni za javno zasebno partnerstvo;
- izboljšati upravljalsko zmogljivost občin za pripravo in vodenje projektov
javno zasebnega partnerstva v sklopu urbanih projektov;
- vzpostaviti podlago za izboljšanje prakse na osnovi analize uspešnih
in neizvedenih projektov;
- izdelati priporočila za lokalne skupnosti na podlagi slabe in dobre
prakse pri izvajanju projektov javno zasebnega partnerstva.
8.3 Tematski sklop: Celovito upravljanje območij / prostora
Tema 8.3.1: Model povezovanja prostorskega in razvojnega načrtovanja
na regionalni ravni
Cilji:
- oblikovanje nabora vsebin, ki so regionalnega/medobčinskega pomena;
- integracije prostorskih vsebin in regionalnega razvojnega programiranja;
- oblikovanje modela upravljanja na regionalni/medobčinski ravni;
- preveritev predlaganega modela na izbranih regijskih projektih v sodelovanju
RRA GIZ.
8.3.2 Tema: Oblikovanje procesa pomorskega prostorskega načrtovanja
Cilji:
- oblikovanje predloga procesa pomorskega prostorskega načrtovanja;
- oblikovanje predloga postopka priprave pomorskega prostorskega načrta;
- oblikovanje predloga vsebine in oblike pomorskega prostorskega načrta;
- oblikovanje predloga spremljanja izvajanja pomorskega prostorskega načrta;
- preveritev predlaganega procesa pomorskega prostorskega načrtovanja
in postopka priprave pomorskega prostorskega načrta na testnem primeru.
Težišče 9: Šolski prostor
9.1 Tematski sklop: Arhitektura javnih vrtcev in šol v Sloveniji
9.1.1 Naslov teme: Analiza stanja na področju arhitekture javnih vrtcev
in šol v Sloveniji – evidentiranje, vrednotenje in varovanje primerov
kakovostne (trajnostne) arhitekturne prakse
Cilj:
- konceptualna, pregledna, zgodovinska analiza primerov kakovostne arhitekturne
prakse javnih vrtcev in šol. Posebni cilj projekta je tudi ocena obstoječih
normativnih podlag: evidentiranje glavnih normativnih ovir za kakovostno
arhitekturo vrtcev in šol.
Težišče 10: Bralna pismenost kot dejavnik kognitivnega razvoja otrok
10.1 Tematski sklop: Izobraževanje, raziskovanje
10.1.1 Naslov teme: Razvijanje bralnih in pisnih zmožnosti
Cilji:
- komplementarno razvijanje sporazumevalnih zmožnosti sprejemanja
(branje) in sporočanja (pisanje);
- razumevanje literarnosistemskega pristopa in kognitivnega pisnega modela
pri književnem pouku po vertikali (vrtec, OŠ, SŠ, matura);
- razvijanje demokratičnih kompetenc (od egocentrizma k sociocentrizmu
pri pisanju, pluralizem interpretacij ipd.);
- razvijanje kognitivnega modela pisnega procesa (od nanizovalnega k problemskemu
modelu);
- razvijanje kompetenc za šolo prihodnosti (sporazumevanje (branje in
pisanje), sociocentrizem in sodelovalnost v družbi temelječi na znanju;
- razvijanje pisnih zmožnosti šolskih besedilnih vrst (neustvarjalna,
polustvarjalna in ustvarjalna besedil ;
- razvijanje pisnih zmožnosti (poznavanje pisnega procesa (pisnih dejavnikov,
spomina, faz tvorjenja), načela uspešnega pisanja (poznavanje teme, okoliščine
pisanja, besedni jezik in značilnosti pisanja);
- razvijanje pisnih zmožnosti kot reševanje problemov (angl. problem solving)
in spremljanje pisnega procesa (angl. monitoring);
- večina svetovne komunikacije v času globalizacije poteka v pisni obliki
in sta sporazumevalni zmožnosti branja in pisanja postali temeljni
dejavnosti.
Težišče 11: Učinkovito upravljanje raziskovalnega in inovacijskega
sistema
11.1 Tematski sklop: Vrednotenje družbenoekonomskih učinkov znanosti
in raziskav
11.1.1 Naslov teme: Učinkovitost upravljanja znanstveno-raziskovalnega
sistema
Cilji projekta sledijo ukrepom Resolucije o raziskovalni in inovacijski
strategiji Republike Slovenije do leta 2020, poglavje 2.: Učinkovito upravljanje
raziskovalnega in inovacijskega sistema ter ciljem in ukrepom v okviru tega
poglavja: (1) Vzpostaviti učinkovit enoten sistem upravljanja raziskovalnega
in inovacijskega sistema, ki bo vključeval vse deležnike in (3) Redno vrednotenje
učinkovitosti vseh podpornih in izvajalskih institucij.
Projekt mora nasloviti vprašanja učinkovitosti upravljanja z javnimi viri
v pogojih omejenih proračunskih sredstev z vidika ovrednotenja družbenoekonomskih
učinkov znanosti in raziskav, in sicer tako ekonomskih kot drugih pozitivnih
družbenih učinkov. Nadalje naj projekt naslovi tudi na evropski ravni aktualne
razprave o razmerju med znanstveno odličnostjo in aplikativnostjo raziskav.
Predmet raziskave je:
- Deskriptivna analiza družbenoekonomskih učinkov znanosti in raziskav
ter metodoloških modelov merjenja učinkovitosti znanosti in raziskav;
- Komparativna analiza relevantnih nacionalnih modelov vrednotenja družbenoekonomskih
učinkov znanosti in raziskav ter identifikacija dobrih praks primerljivih
držav;
- Analiza in vrednotenje učinkovitosti izbranih instrumentov agencije
z vidika družbenoekonomskih učinkov znanosti in raziskav (financiranje raziskovalnih
programov, raziskovalnih projektov in mednarodnih raziskav);
- Analiza in vrednotenje veljavnih kriterijev in kazalnikov v ocenjevalnem
postopku agencije;
- Predlog izboljšav upravljanja znanstveno-raziskovalnega sistema z vidika
instrumentov, kriterijev in kazalnikov agencije.
11.2 Tematski sklop: Mednarodna povezanost znanosti
11.2.1 Naslov teme: Mednarodna povezanost in mreženje znanstvenikov
iz Republike Slovenije
Cilji projekta sledijo ukrepom Resolucije o raziskovalni in inovacijski
strategiji Republike Slovenije do leta 2020, s poudarkom na poglavju 3.3 Sodelovanje
na raziskovalno-razvojnem področju v EU in svetu. Projekt mora natančneje nasloviti
mednarodno vpetost znanstvenikov iz Republike Slovenije kot nujnega predpogoja
za kakovostno znanost, mednarodno sodelovanje in tudi vračanje domačih znanstvenikov
ter prihod tujih znanstvenikov. Posebej mora biti izpostavljena dimenzija t.
i. kroženja možganov, kot ga opredeljuje npr. OECD.
Predmet raziskave obsega naslednje dejavnosti, ki posredno predstavljajo
tudi posamične cilje:
- Pregled in ovrednotenje primerov dobrih praks povezovanja znanstvenikov
z matičnim okoljem v svetovnem merilu (razmejitev glede na uveljavljeno
klasifikacijo držav, kot jo uporablja program Obzorje 2020 z omejitvijo
na reprezentančni vzorec, dogovorjen s predlagateljem teme).
- Modeliranje in oblikovanje repozitorija slovenskih znanstvenikov v tujini
z vizualizacijo, ki upošteva časovno razsežnost in nujna načela varovanja
osebnih podatkov. Repozitorij mora vzpostaviti čim večjo komplementarnost
v smislu dopolnjevanja in uporabe informacij iz obstoječih sistemov, kot
sta SICRIS in COBISS.
- Prikaz primerov uporabe repozitorija kot izhodišča za popularizacijo
slovenske znanosti v tujini in hkrati kot sredstva za privabljanje tujih
znanstvenikov v Slovenijo.
- Vzpostavitev podsistema oziroma modela vrednotenja učinkovitosti mednarodnega
sodelovanja slovenske znanosti (vključno s predlogom kazalnikov).
- Pregled in ovrednotenje instrumentov agencije z vidika mednarodne povezanosti
ter predlogi sprememb obstoječih instrumentov.
3. Okvirna višina sredstev
Predvideni okvirni obseg sredstev za realizacijo tega razpisa znaša 1.688.000,00
EUR. Razpis bo realiziran glede na razpoložljiva sredstva v proračunu Republike
Slovenije in finančnem načrtu agencije.
Okvirna višina sredstev po udeležencih za celotno obdobje trajanja projektov:
Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike
Slovenije: |
894.000,00 EUR |
Državni zbor Republike Slovenije |
10.000,00 EUR |
Urad Vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu
in po svetu |
17.500,00 EUR |
Ministrstvo za zdravje |
176.250,00 EUR |
Urad Republike Slovenije za kemikalije |
174.000,00 EUR |
Ministrstvo za finance |
60.000,00 EUR |
Služba Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko
kohezijsko politiko |
45.000,00 EUR |
Ministrstvo za kulturo |
20.000,00 EUR |
Ministrstvo za okolje in prostor |
188.750,00 EUR |
Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport |
67.500,00 EUR |
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo |
35.000,00 EUR |
4. Subjekti, ki se lahko prijavijo na javni razpis
Na javni razpis se lahko prijavijo raziskovalne organizacije
in zasebni raziskovalci, ki so vpisani v zbirko podatkov o izvajalcih raziskovalne
in razvojne dejavnosti (v nadaljnjem besedilu: evidenca RO) ali v register zasebnih
raziskovalcev, ki ju vodi agencija ter izpolnjujejo pogoje, določene z Zakonom
o raziskovalni in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 22/06-UPB1, 61/06-ZDru-1
112/07, 9/11, 57/12-ZPOP-1A) in s predpisi agencije.
5. Pogoji
Pogoji javnega razpisa so določeni v
Zakonu o raziskovalni in razvojni dejavnosti,
Pravilniku o Ciljnih raziskovalnih
programih (CRP), Pravilniku o kriterijih za ugotavljanje izpolnjevanja pogojev
za vodjo raziskovalnega projekta (Uradni list RS, št. 41/09 in 72/11) (v nadaljnjem
besedilu: Pravilnik o kriterijih), Metodologiji ocenjevanja prijav za razpise,
Metodologiji ocenjevanja in izbora prijav za izbiro raziskovalnih projektov
Ciljnega raziskovalnega programa "CRP 2016" za izvedbo Javnega razpisa v letu
2016 in v Usmeritvah Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za pripravo
Javnega razpisa Ciljnega raziskovalnega programa "CRP 2016" v letu 2016.
Vsi navedeni dokumenti so sestavni del razpisne dokumentacije in so objavljeni
na spletni strani agencije.
5.1 Pogoji za prijavitelje in vodje projekta
Raziskovalni projekt izvaja projektna skupina, ki jo sestavljajo vodja
projekta, raziskovalci ter strokovni in tehnični sodelavci.
Če je projektna skupina sestavljena iz več projektnih podskupin na različnih
raziskovalnih organizacijah, je prijavitelj lahko le tista raziskovalna
organizacija, v kateri je zaposlen vodja raziskovalnega projekta. Prijavitelj
mora imeti z drugimi sodelujočimi raziskovalnimi organizacijami podpisan
dogovor o ureditvi medsebojnih pravic in obveznosti.
V okviru razpisa lahko posamezen raziskovalec kandidira kot vodja le
enega raziskovalnega projekta.
5.2 Proste kapacitete in zaposlitev
Vodja projekta in člani projektne skupine morajo imeti za izvajanje raziskovalnih
projektov proste kapacitete (največji dovoljeni obseg na osebo znaša 1700
ur letno ali 1 FTE) in morajo biti za izvajanje raziskovalne dejavnosti
zaposleni v raziskovalni organizaciji, izvajalki projekta, ali imeti status
zasebnega raziskovalca.
Pogoji glede prostih kapacitet in zaposlitve se preverijo ob podpisu
pogodbe. Pogodba mora biti podpisana najkasneje v treh mesecih od sklepa
o izboru projektov.
5.3 Raziskovalna uspešnost raziskovalcev
Vodja projekta mora izpolnjevati pogoje za vodjo projekta v skladu z
29. členom Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti in 3. ali 4. členom
Pravilnika o kriterijih.
5.3.1 Kriteriji za ugotavljanje izpolnjevanja pogojev za vodjo aplikativnega
raziskovalnega projekta:
- Dosega minimalno 40 točk iz znanstvenih objav, ki so določene v pravilniku,
ki ureja kazalce in merila znanstvene in strokovne uspešnosti, v zadnjih
petih letih.
- Izkazuje citiranost kot je določena v 2. točki prvega odstavka 3. člena
Pravilnika o kriterijih ali ima dokazane prenose lastnih raziskav v prakso
(patenti, implementirane tehnologije, prodani računalniški programi, izvedeni
pomembni objekti ali izdelki ipd.; COBISS tip 2.02, 2.03, 2.04, 2.06, 2.07,
2.12, 2.13, 2.14, 2.15, 2.16, 2.17, 2.20, 2.21 in 2.24) ali dokazano delo
na nacionalno pomembnem znanstvenem korpusu ali zbirki.
- Izkazuje minimalno skupno število točk iz znanstvenih objav, citiranosti
in dokumentiranega sodelovanja z drugimi financerji v zadnjih petih letih.
3.1. Mejna vrednost vsote A1+A2+A3 (http://www.arrs.gov.si/sl/akti/metod-skupna-15-6.asp)
Naravoslovje, tehnika |
A=A1+A2+A3 |
aplikativni projekt |
4,5 |
aplikativni projektdo 10 let po dr. |
4 |
Medicina, biotehnika, družboslovje, biologija,
geologija |
A=A1+A2+A3 |
aplikativni projekt |
3 |
aplikativni projekt do 10 let po dr. |
2,5 |
Humanistika |
A=A1+A2+A3 |
aplikativni projekt |
2 |
aplikativni projekt do 10 let po dr. |
1,5 |
3.2. Vodje projektov se lahko prijavijo tudi z nižjo skupno oceno A1+A2+A3,
če izpolnjujejo naslednje pogoje:
A" (A" ≥ 50) ali A' (A' ≥ 200) ali A1/2 (A1/2 ≥ 600).
Vodje vseh projektov morajo izpolnjevati pogoj, da imajo A' več kot 0.
Vodje aplikativnih projektov morajo izpolnjevati pogoj, da morajo imeti oceno
A3 večjo kot 0,1. Slednji pogoj ne velja za podoktorske projekte in za vodje
aplikativnih projektov, pri katerih od zagovora doktorata še ni poteklo 10 let.
- Izpolnjuje pogoj za vodjo raziskovalnega projekta, določen v tretji
alineji prvega odstavka 29. člena Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti,
skladno z določili v drugem odstavku 2. člena Pravilnika o kriterijih.
Kvantitativne ocene za posamezne elemente ocenjevanja (oceni A1 in A2)
in za posamezno znanstveno vedo, ki so opredeljene v Metodologiji, pridobi
in izračuna agencija. Agencija bo za izračun kvantitativne ocene uporabila
podatke, ki bodo vpisani v bazah SICRIS (COBISS) in evidencah agencije na
dan zaključka javnega razpisa (ocena A1) oziroma na dan zadnjega zajema
podatkov v bazah SICRIS (COBISS) pred zaključkom javnega razpisa (ocena
A2).
Podatke za izračun sredstev drugih uporabnikov na podlagi Metodologije
(ocena A3) je agencija pridobila neposredno od raziskovalnih organizacij
(v nadaljnjem besedilu: RO) za vse tiste vodje projektov, ki so člani programskih
skupin. Agencija bo za člane programskih skupin upoštevala samo podatke,
ki so vpisani v obrazec ARRS-RPROG-VPETOST-A-F-G-H-2016, na katerem so odgovorne
osebe s podpisom jamčile za točnost podatkov.
Vodje raziskovalnih projektov, ki niso člani programske skupine, vpišejo
podatke o sredstvih drugih uporabnikov v obrazec ARRS-RPROG-VPETOST-D-J-2016,
objavljen na spletni strani agencije in ga do 13. 6. 2016 do 14. ure oddajo
po elektronski pošti na naslov vpetostCRP2016@arrs.si.
Natisnjen, podpisan in žigosan obrazec mora biti oddan po običajni pošti
tudi v primeru digitalno podpisane prijavne vloge, na naslov: Javna agencija
za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000
Ljubljana, ravno tako do 13. 6. 2016 do 14. ure. Agencija bo upoštevala
podatke iz teh obrazcev samo v primeru, če kandidat ni član programske skupine.
Raziskovalne organizacije s podpisom odgovornih oseb jamčijo za točnost
podatkov, navedenih v obrazcih iz te točke javnega razpisa.
Vse prijave, katerih vodje dosegajo navedene pogoje, agencija posreduje
v ocenjevanje udeležencem CRP.
5.3.2 Kriteriji za ugotavljanje izpolnjevanja pogojev za vodjo podoktorskega
raziskovalnega projekta:
Vodja podoktorskega raziskovalnega projekta (v nadaljevanju: podoktorand)
izpolnjuje pogoj za vodjo raziskovalnega projekta, določen v drugi alineji prvega
odstavka 29. člena Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti, če od zagovora
njegovega doktorata niso potekla več kot tri leta (doktorat v obdobju 2013 –
13. 6. 2016) ter izkazuje vsaj eno znanstveno objavo (tudi v soavtorstvu kot
prvi avtor), določeno v pravilniku, ki ureja kazalce in merila znanstvene in
strokovne uspešnosti ter izkazuje minimalno skupno število točk iz znanstvenih
objav v zadnjih petih letih, citiranosti v zadnjih desetih letih in dokumentiranega
sodelovanja z drugimi financerji v zadnjih petih letih. Podoktorand mora imeti
opravljen zagovor doktorata do 13. 6. 2016.
Če je podoktorand izkoristil starševski dopust, pri čemer se za enega otroka
upošteva eno leto, se čas od zagovora podaljša nad tri leta za čas dejansko
izrabljenega dopusta. Enako velja za dokumentirano bolniško odsotnost, daljšo
od treh mesecev.
Podoktorand izpolnjuje pogoj za vodjo raziskovalnega projekta, določen v
tretji alineji prvega odstavka 29. člena Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti,
če izpolnjuje kriterije, določene v drugem odstavku 2. člena Pravilnika o kriterijih.
Vodja, ki prijavlja raziskovalni projekt kot podoktorand, mora izpolnjevati
pogoj, da ima A' več kot 0.
6. Prijava na javni razpis
Prijavitelji se na razpis prijavijo s prijavno vlogo - obrazcem ARRS-RPROJ-CRP-Prijava/2016.
Prijavitelji, kjer v prijavi kot izvajalec ali soizvajalec nastopa gospodarska
družba, morajo skladno s Pravili o državnih pomočeh na področju raziskovalne
dejavnosti, št. 007-7/2015-11 z dne 8. 4. 2016, predložiti tudi izpolnjen Obrazec
za dodeljevanje državnih pomoči ARRS-RPROG-CRP-DP-2016.
Prijava na javni razpis se kot Prijavna vloga na obrazcu ARRS-RPROJ-CRP-Prijava/2016
izpolnjuje na spletnem portalu agencije
eObrazci. Portal
lahko uporabljajo raziskovalci, vpisani v evidence agencije, skrbniki spletnega
portala eObrazci
v RO, zastopniki RO, pooblaščenci zastopnikov RO in dodatni uporabniki. Prijava
na spletni portal
eObrazci je možna na dva načina:
- z digitalnim potrdilom (SIGEN-CA, SIGOV-CA, NLB-CA, POSTArCA ali HALCOM-CA);
- z uporabniškim imenom in geslom (raziskovalci lahko geslo za prijavo
pridobijo sami s portala
eObrazci,
ostalim uporabnikom geslo dodeli skrbnik eObrazcev v RO ali agencija).
Prijavni obrazec se izpolnjuje v slovenskem jeziku, točke 1, 11, 12, 21.1,
21.2 in 21.3 pa tudi v angleškem jeziku (navedene točke morajo biti izpolnjene
v obeh jezikih).
Prijavitelj v prijavni vlogi označi, ali se vsebina predloga raziskovalnega
projekta šteje za poslovno skrivnost.
7. Kriteriji in merila za ocenjevanje
Pri izboru projektov bodo upoštevani naslednji kriteriji: relevantnost in
potencialni vpliv predloga projekta, raziskovalna oziroma razvojna kakovost
predloga projekta ter izvedljivost predloga projekta.
Kriteriji in merila za ocenjevanje, postopek ocenjevanja in izbora prijav
ter izbor ocenjevalcev so podrobneje določeni z Metodologijo CRP, ki je
skupaj z ocenjevalnim listom sestavni del razpisne dokumentacije.
8. Čas trajanja projektov
Predviden začetek izvajanja projektov je 1. 10. 2016.
Projekti praviloma trajajo od 12 do 24 mesecev. Izjemoma lahko projekti trajajo
do 36 mesecev, kar je v prijavi potrebno posebej utemeljiti.
9. Izbor raziskovalnih projektov
9.1. Postopek izbora
Prijave bodo ocenjene po postopku in na način, kot ga določata Pravilnik
o CRP in Metodologija CRP.
Programski svet sprejme predlog prednostnega seznama skupaj s predlogom deleža
sredstev za izvedbo izbranih projektov posebej za agencijo in posebej za vsakega
drugega udeleženca CRP.
Programski svet predlog prednostnega seznama za agencijo posreduje v sprejem
direktorju agencije. Predlog prednostnega seznama po posameznih udeležencih
CRP pa posreduje v sprejem posameznim udeležencem CRP.
Na podlagi predloga prednostnega seznama Programskega sveta, agencija in
udeleženci CRP sprejmejo obrazložene delne sklepe o izboru prijav za sofinanciranje
raziskovalnih projektov na razpis CRP, s seznamom izbora prijav (v nadaljnjem
besedilu: delni sklepi).
Po predhodnem sprejetju delnih sklepov s strani agencije in udeležencev CRP,
direktor agencije sprejme ugotovitveni Sklep o izboru projektov.
Agencija izda na podlagi Sklepa o izboru projektov prijaviteljem individualno
obvestilo o rezultatih izbora prijav.
9.2. Pravna sredstva
Prijavitelj lahko zoper odločitev o rezultatih izbora prijav vloži ugovor
v 15 dneh od prejema obvestila o izboru. O ugovoru s sklepom odloči Upravni
odbor agencije.
Vloženi ugovor ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi prijavitelji.
9.3. Spletna stran
Prijavitelj mora po odobritvi projekta na spletnem mestu svoje RO odpreti
posebno spletno stran, ki bo namenjena projektu. Obvezne vsebine spletne strani
so: vsebinski opis projekta z osnovnimi podatki glede financiranja, sestava
projektne skupine s povezavami na SICRIS, faze projekta in njihova realizacija,
bibliografske reference, ki izhajajo neposredno iz izvajanja projekta ter logotip
agencije in drugih sofinancerjev. Spletna stran mora ostati aktivna še 5 let
po zaključku projekta. Agencija bo vzdrževala zbirno spletno stran projektov,
odobrenih na razpisu.
Izvajalec naj v najvišji možni meri sledi načelom odprtega dostopa do znanstvenih
informacij, kot je objavljeno v
Nacionalni strategiji odprtega dostopa do znanstvenih objav in raziskovalnih
podatkov v Republiki Sloveniji 2015-2016.
10. Način, oblika in rok za predložitev prijav
10.1 Oddaja prijavne vloge z digitalnim podpisom
Prijava na javni razpis se izpolni in odda kot Prijavna vloga na obrazcu
ARRS-RPROJ-CRP-Prijava/2016 na spletni portal agencije eObrazci. Oddana prijava
je popolna, če je opremljena z obema digitalnima podpisoma (zastopnik oz. pooblaščena
oseba RO in vodja raziskovalnega projekta).
Prijave morajo biti oddane do vključno 13. 6. 2016 do 14. ure. Prijaviteljem
svetujemo, da prijavnih vlog ne oddajajo zadnji dan razpisnega roka, ker lahko
pride do preobremenjenosti strežnika.
Za pravočasno se šteje prijava, ki je opremljena z obema digitalnima podpisoma
na spletnem portalu agencije
eObrazci do 13.
6. 2016 do 14. ure.
10.2 Oddaja prijavne vloge brez digitalnega podpisa
V primeru, ko prijavitelj in/ali vodja raziskovalnega projekta nimata digitalnega
potrdila, se prijavna vloga odda v elektronski obliki kot nepodpisana na spletni
portal agencije eObrazci in v papirnati obliki, ki mora biti opremljena z lastnoročnim
podpisom zastopnika oz. pooblaščene osebe RO in vodje raziskovalnega projekta
in žigom RO.
Obe obliki prijave, elektronska in papirnata, morata biti vsebinsko popolnoma
enaki.
Papirnate prijave je treba dostaviti v zaprtih ovojnicah, z oznako "NE ODPIRAJ
– PRIJAVA - JAVNI RAZPIS ZA SOFINANCIRANJE CRP ZA LETO 2016 – ŠT. PRIJAVE_____"
ter nazivom in naslovom prijavitelja, na naslov: Javna agencija za raziskovalno
dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana.
Za pravočasno se šteje prijava, ki je v roku oddana v papirnati in elektronski
obliki. Prijava je oddana pravočasno, če je v elektronski obliki oddana na spletni
portal agencije eObrazci
do 13. 6. 2016 do 14. ure in v papirnati obliki prispe v glavno pisarno agencije
do 13. 6. 2016 do 14. ure. Kot pravočasne se štejejo tudi prijave, oddane priporočeno
po pošti iz Slovenije do 13. 6. 2016 (poštni žig).
10.3 Popolnost prijave
Prijava se šteje za popolno, če je oddana na predpisanem obrazcu in v predpisani
obliki (točka 10.1. – z digitalnim podpisom; točka 10.2. – brez digitalnega
podpisa) ter vsebuje vse zahtevane podatke, kot jih določa ta javni razpis.
Za nepopolno se bo štela tudi prijava, ki bo na razpis prispela formalno nepopolna
in je prijavitelj ne bo dopolnil v zahtevanem roku. Nepravočasnih in nepravilno
označenih prijav komisija za odpiranje prijav ne bo obravnavala in bodo neodprte
vrnjene prijaviteljem.
11. Datum odpiranja prijav
Komisija za odpiranje prijav bo 15. 6. 2016 ob 9. uri na sedežu Javne agencije
za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana,
odprla vse v roku dostavljene in pravilno označene prijave.
12. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo o izboru projektov obveščeni predvidoma v septembru 2016.
13. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno
dokumentacijo
Razpisna dokumentacija je dostopna na spletni strani agencije (http://www.arrs.gov.si/sl/razpisi/).
Vse dodatne informacije v zvezi z razpisom pridobite na spletnih straneh
agencije http://www.arrs.gov.si oziroma
na Javni agenciji za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova
cesta 30, 1000 Ljubljana pri Ljiljani Lučič, na telefonski številki 01/400-5913.
Številka: 6316-6/2016-10
Datum: 29. 4. 2016
Prof. dr. József Györkös,
direktor
Objavljeno v Uradnem listu RS, št. 31/2016, z dne 29.04.2016.
Razpisna dokumentacija
- Zakon o raziskovalni in razvojni dejavnosti
(Uradni list RS, št. 22/06-UPB1, 61/06-ZDru-1 112/07, 9/11 in 57/12- ZPOP-1A)
- Pravilnik o Ciljnih
raziskovalnih programih (CRP) (Uradni list RS, št. 43/11 in 6/12)
- Pravilnik o kriterijih
za ugotavljanje izpolnjevanja pogojev za vodjo raziskovalnega projekta (Uradni
list RS, št. 41/09 in 72/11)
- Sklep o oblikovanju Ciljnega
raziskovalnega programa »CRP 2016« v letu 2016, št. 631-5/2016/1, z dne
29. 3. 2016
- Usmeritve za pripravo javnega razpisa
za izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2016«
v letu 2016, št. 631-5/2016/3, z dne 29. 3. 2016
- Metodologijo ocenjevanja in izbora
prijav za izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa "CRP
2016" za izvedbo javnega razpisa v letu 2016, št. 012-2/2016-3, z dne 15.
4. 2016
- Metodologiji ocenjevanja prijav
za razpise, št. 6319-2/2013-25 z dne 25. 1. 2016 – uradno prečiščeno besedilo,
št. 6319-2/2013-26 in 6319-2/2013-27 z dne 4. 3. 2016
- Pravila o državnih
pomočeh na področju raziskovalne dejavnosti, št. 007-7/2015-10 z dne 8.
4. 2016.
- Vzorec prijavne vloge:
- Sestava projektne skupine iz organizacije prijaviteljice – Vzorec A:
- Sestava projektne skupine iz sodelujoče organizacije – Vzorec B:
- Razpisane teme - dodatne informacije in obrazložitve:
- Obrazec za dodeljevanje državnih pomoči:
- Vpetost raziskovalcev, ki niso člani programske skupine, v projekte izven
okvira financiranja ARRS:
- Obrazec za pridobitev šifre raziskovalca (obvezno priložiti izjavo o nameri
zaposlitve):
- Vzorec ocenjevalnega lista:
- Vzorec pogodbe ARRS:
- Vzorci pogodb po posameznih udeležencih:
- Vzorec-pogodbe-DZ.pdf
(format Acrobat, 268KB)
- Vzorec-pogodbe-MGRT.pdf
(format Acrobat, 258KB)
- Vzorec-pogodbe-MIZS.pdf
(format Acrobat, 361KB)
- Vzorec-pogodbe-MOP.pdf
(format Acrobat, 192KB)
- Vzorec-pogodbe-MK.pdf
(format Acrobat, 277KB)
- Vzorec-pogodbe-MZ.pdf
(format Acrobat, 187KB)
- Vzorec-pogodbe-URSK.pdf
(format Acrobat, 329KB)
- Vzorec-pogodbe-SVRK.pdf
(format Acrobat, 184KB)
- Vzorec-pogodbe-USZS.pdf
(format Acrobat, 234KB)
- Vzorec-pogodbe-MF.pdf
(format Acrobat, 262KB)
|