Ciljni raziskovalni programi |
Normativni akti |
|
|
Ministrica za izobraževanje, znanost in šport na podlagi 15.
člena Pravilnika o Ciljnih
raziskovalnih programih (CRP) (Uradni list RS, št. 43/11 in 6/12) v zvezi s
tretjim odstavkom 100. člena Zakona o
znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti (Uradni list RS, št.
186/21) in v skladu s Sklepom o oblikovanju Ciljnega
raziskovalnega programa »CRP 2022« v letu 2022, številka 631-31/2021/7, z
dne 18. 2. 2022, sprejme
Usmeritve za pripravo Javnega razpisa za izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2022« v letu 2022
I.
Usmeritve za pripravo Javnega razpisa Ciljnega raziskovalnega programa »CRP
2022« v letu 2022 (v nadaljnjem besedilu: usmeritve) temeljijo na Strategiji
razvoja Slovenije 2030 (Vlada Republike Slovenije, 7. december 2017) in
strateških ciljih, opredeljenih v dokumentih razvojnega načrtovanja in drugih
gradiv udeležencev CRP, ki pomembno vplivajo na razvoj in so podlaga za
oblikovanje in izvajanje CRP.
II.
Osnovni namen Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2022« je oblikovanje
raziskovalnih podlag za odločanje pri pripravi, sprejemanju in izvajanju
razvojnih politik javnega interesa ter spremljanju in nadziranju njihovega
izvajanja. Predmet Javnega razpisa za izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega
raziskovalnega programa »CRP 2022« v letu 2022 (v nadaljnjem besedilu: Javni
razpis CRP 2022) je določen s prioritetnimi vsebinami v okviru petih težišč CRP
2022, ki so v Strategiji razvoja Slovenije 2030 opredeljena kot strateške
usmeritve.
Udeleženci CRP 2022 so:
- Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (v
nadaljnjem besedilu: agencija),
- Ministrstvo za zunanje zadeve (v nadaljnjem besedilu: MZZ),
- Ministrstvo za notranje zadeve (v nadaljnjem besedilu: MNZ),
- Ministrstvo za obrambo (v nadaljnjem besedilu: MO),
- Ministrstvo za finance (v nadaljnjem besedilu: MF),
- Ministrstvo za pravosodje (v nadaljnjem besedilu: MP),
- Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo(v nadaljnjem
besedilu: MGRT),
- Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (v nadaljnjem
besedilu: MKGP),
- Ministrstvo za okolje in prostor (v nadaljnjem besedilu: MOP),
- Ministrstvo za infrastrukturo (v nadaljnjem besedilu: MZI),
- Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (v
nadaljnjem besedilu: MDDSZ),
- Ministrstvo za javno upravo (v nadaljnjem besedilu: MJU),
- Ministrstvo za zdravje (v nadaljnjem besedilu: MZ),
- Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport (v nadaljnjem
besedilu: MIZŠ),
- Ministrstvo za okolje in prostor, Geodetska uprava Republike
Slovenije (v nadaljnjem besedilu: MOP GURS),
- Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Urad Republike
Slovenije za meroslovje (v nadaljnjem besedilu: MGRT MIRS),
- Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa (v nadaljnjem
besedilu: AVP),
- Ministrstvo za kulturo (v nadaljnjem besedilu: MK) in
- Služba Vlade Republike Slovenije za digitalno preobrazbo (v
nadaljnjem besedilu: SDP).
Težišča so:
Težišče 1: Vključujoča, zdrava, varna in odgovorna družba,
Težišče 2: Visoko produktivno gospodarstvo, ki ustvarja dodano vrednost za vse,
Težišče 3: Učenje za in skozi vse življenje,
Težišče 4: Ohranjeno zdravo naravno okolje,
Težišče 5: Visoka stopnja sodelovanja, usposobljenosti in učinkovitosti
upravljanja.
III.
Vsebinske prioritete, prikazane v tematskih sklopih po posameznih težiščih, so
skladne z razvojnimi cilji Strategije razvoja Slovenije 2030, ki se povezujejo s
strateškimi usmeritvami, so določene na podlagi predlogov udeležencev: MZZ, MNZ,
MO, MF, MP, MGRT, MKGP, MOP, MZI, MDDSZ, MJU, MZ, MIZŠ, MOP GURS, MGRT MIRS,
AVP, MK in SDP, v skladu z njihovimi dokumenti razvojnega načrtovanja in drugih
gradiv, ki pomembno vplivajo na razvoj in so podlaga za oblikovanje in izvajanje
CRP.
Tematski sklopi v okviru posameznih težišč so naslednji:
1. Zdravo in aktivno življenje,
2. Znanje in spretnosti za kakovostno življenje in delo,
3. Dostojno življenje za vse,
4. Kultura in jezik kot temeljna dejavnika nacionalne identitete,
5. Gospodarska stabilnost,
6. Konkurenčen in družbeno odgovoren podjetniški in raziskovalni sektor,
7. Vključujoč trg dela in kakovostna delovna mesta,
8. Nizkoogljično krožno gospodarstvo,
9. Trajnostno upravljanje naravnih virov,
10. Zaupanja vreden pravni sistem,
11. Varna in globalno odgovorna Slovenija,
12. Učinkovito upravljanje in kakovostne javne storitve.
Težišče 1: Vključujoča, zdrava, varna in odgovorna družba
Tematski sklopi:
1.1. |
Zdravo in aktivno življenje |
1.2. |
Znanje in spretnosti za kakovostno življenje in delo |
1.3. |
Dostojno življenje za vse |
1.4. |
Kultura in jezik kot temeljna dejavnika nacionalne identitete |
1.7. |
Vključujoč trg dela in kakovostna delovna mesta |
1.8. |
Nizkoogljično krožno gospodarstvo |
1.9. |
Trajnostno upravljanje naravnih virov |
1.10. |
Zaupanja vreden pravni sistem |
1.11. |
Varna in globalno odgovorna Slovenija |
Težišče 2: Visoko produktivno gospodarstvo, ki ustvarja dodano vrednost za
vse
Tematski sklopi:
2.2. |
Znanje in spretnosti za kakovostno življenje in delo |
2.5. |
Gospodarska stabilnost |
2.6. |
Konkurenčen in družbeno odgovoren podjetniški in raziskovalni sektor |
2.7. |
Vključujoč trg dela in kakovostna delovna mesta |
2.8. |
Nizkoogljično krožno gospodarstvo |
2.9. |
Trajnostno upravljanje naravnih virov |
2.10. |
Zaupanja vreden pravni sistem |
2.11. |
Varna in globalno odgovorna Slovenija |
2.12. |
Učinkovito upravljanje in kakovostne javne storitve |
Težišče 3: Učenje za in skozi vse življenje
Tematski sklopi:
3.1. |
Zdravo in aktivno življenje |
3.2. |
Znanje in spretnosti za kakovostno življenje in delo |
3.4. |
Kultura in jezik kot temeljna dejavnika nacionalne identitete |
3.6. |
Konkurenčen in družbeno odgovoren podjetniški in raziskovalni sektor |
3.7. |
Vključujoč trg dela in kakovostna delovna mesta |
3.8. |
Nizkoogljično krožno gospodarstvo |
3.12. |
Učinkovito upravljanje in kakovostne javne storitve |
Težišče 4: Ohranjeno zdravo naravno okolje
Tematski sklopi:
4.1. |
Zdravo in aktivno življenje |
4.8. |
Nizkoogljično krožno gospodarstvo |
4.9. |
Trajnostno upravljanje naravnih virov |
4.11. |
Varna in globalno odgovorna Slovenija |
Težišče 5: Visoka stopnja sodelovanja, usposobljenosti in učinkovitosti
upravljanja
Tematski sklopi:
5.3. |
Dostojno življenje za vse |
5.5. |
Gospodarska stabilnost |
5.6. |
Konkurenčen in družbeno odgovoren podjetniški in raziskovalni sektor |
5.10. |
Zaupanja vreden pravni sistem |
5.11. |
Varna in globalno odgovorna Slovenija |
5.12. |
Učinkovito upravljanje in kakovostne javne storitve |
Predloge prednostnih tem po posameznih tematskih sklopih v skladu s temi
Usmeritvami sprejme Programski svet Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2022«.
IV.
Okvirni obseg sredstev za Javni razpis CRP 2022, s trajanjem projektov od enega
do največ 3 leta, je 6.353.000,00 EUR, skladno s proračunskimi možnostmi.
Stroški, ki bodo nastali v zvezi z oblikovanjem in postopkom izvedbe CRP, bodo
poravnani skladno s Pravilnikom o financiranju sodelovanja zunanjih sodelavcev v
postopkih ocenjevanja raziskovalne dejavnosti št. 007-6/2012-1 z dne 5.10. 2012
in nasl., ki ga je sprejela agencija.
V.
Za vse projekte v okviru CRP 2022 zagotavlja sredstva agencija pod pogojem, da
je interes za izvedbo teh projektov izkazan z deležem sofinanciranja s strani
MF, MGRT, MIZŠ, MZI, MJU, MDDSZ, MOP, MNZ, MO, MP, MZ, MZZ, MOP GURS, SVRK,
USZS, AVP, MGRT MIRS, SURS, UVTP, UPRS, MKGP, UN oziroma MK.
Delež sredstev, ki ga bo iz svojega proračuna zagotavljala agencija, predstavlja
največ 50 % skupnih sredstev za izvedbo programa »CRP 2022«.
VI.
Na podlagi ocenjenih prijav Programski svet oblikuje predlog izbora projektov.
Skupna ocena izbora prijav se oblikuje na podlagi kriterijev za ocenjevanje
predlogov projektov v okviru CRP:
- relevantnosti in potencialnega vpliva predloga projekta,
- raziskovalne oziroma razvojne kakovosti predloga projekta,
- izvedljivosti predloga projekta.
Za navedene kriterije se v Metodologiji ocenjevanja in izbora prijav za
(so)financiranje CRP (v nadaljnjem besedilu: Metodologija), določijo kazalci, ki
se uporabljajo pri ocenjevanju prijav. Metodologijo na podlagi teh Usmeritev
sprejme Programski svet.
Oceno po kazalcih kriterijev izdelajo ocenjevalci, ki jih določi predlagatelj
razpisanih tem.
Metodologija, ki med drugim vključuje:
- kazalce in merila za ugotavljanje uspešnosti prijave po navedenih
kriterijih,
- postopek ocenjevanja in izbora prijav,
je obvezni sestavni del razpisne dokumentacije.
VII.
Te Usmeritve začnejo veljati z dnem podpisa.
Številka: 631-31/2021/8
Datum: 18. 2. 2022
Prof. dr. Simona Kustec,
ministrica
|