Raziskovalni programi |
Normativni akti |
|
|
V skladu z
Resolucijo o Nacionalnem raziskovalnem in razvojnem programu za obdobje 2006 - 2010
(ReNRRP) (Uradni list RS, št. 3/2006) ter sprejetimi proračunskimi sredstvi za financiranje
raziskovalnih in infrastrukturnih programov ter na podlagi 23. člena
Pravilnika o ocenjevanju
in financiranju raziskovalnih in infrastrukturnih programov (Uradni list RS,
št. 23/2008 ) in 3. člena Pravilnika o koncesiji za izvajanje javne službe na področju
raziskovalne dejavnosti (Uradni list RS, št. 48/2003) se bodo pri izvedbi poziva
za ocenjevanje in javnega razpisa za podelitev koncesije in financiranje raziskovalnih
in infrastrukturnih programov, upoštevale naslednje
Usmeritve Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo za financiranje raziskovalnih in infrastrukturnih programov za razpis in poziv v letu 2008
I. Predmet usmeritev
Financiranje javne službe na področju raziskovalne dejavnosti bo izvedeno v skladu
s Programom dela in finančnim načrtom ARRS za leto 2009 na podlagi poziva ARRS za
ocenjevanje raziskovalnih in infrastrukturnih programov in javnega razpisa za podelitev
koncesije za izvajanje javne službe na področju raziskovalne dejavnosti v letu 2008.
II. Okvirni razrez sredstev po vedah
Okvirni razrez sredstev za raziskovalne in infrastrukturne programe po vedah
je sledeč:
Veda |
Raziskovalni programi,%
|
Infrastrukturni programi (plačni del),%
|
Naravoslovje |
30 |
35 |
Tehnika |
31 |
24 |
Medicina |
9 |
4 |
Biotehnika |
9 |
9 |
Družboslovje |
9 |
13 |
Humanistika |
12 |
15 |
Skupaj |
100 |
100 |
Dejanski razrez po vedah se določi v ocenjevalnem postopku glede na število in
kvaliteto prijav.
III. Evalvacijski postopek
a. V primeru poziva
Vsebino raziskovalnih in infrastrukturnih programov ocenijo ocenjevalci na podlagi
sprejetih metodologij o ocenjevanju raziskovalnih in infrastrukturnih programov.
Sestava ocenjevalcev je določena v metodologijah za ocenjevanje raziskovalnih in
infrastrukturnih programov. Ocenjevalci pri svojem delu uporabljajo ocenjevalne
liste, predpisane s strani ARRS. Recenzenti ocenjujejo na podlagi točkovnega sistema.
Evalvacijski postopek vodi občasno strokovno telo.
Vodje programov pripravijo predstavitve programov, ki se jih udeleže člani občasnega
strokovnega telesa za ocenjevanje raziskovalnih programov, ocenjevalci ter predstavniki
ZSV.
Po predstavitvi programov člani občasnega strokovnega telesa oziroma ocenjevalci
za vsako ocenjevalno skupino izpolnijo ustrezne ocenjevalne rubrike, ki vsebujejo
številčno(e) oceno(e) po posameznih elementih (kazalcih), in sicer na podlagi evalvacijskega
gradiva in ocenjevalnih obrazcev, ki so jih pred-izpolnili.
Člani strokovnega telesa oziroma ocenjevalci in predstavniki ZSV sodelujejo na
panelni obravnavi posameznih programov. Rezultat obravnave na panelu je ocenitev
raziskovalnih programov in rangiranje (vrstni red) programov znotraj ocenjevalne
skupine.
Znanstveni svet agencije (ZSA) obravnava predloge ocenjenih in finančno ovrednotenih
raziskovalnih programov s strani strokovnega telesa in izoblikuje listo programov,
za katere se bodo sklenile pogodbe ter listo programov, ki se ukinejo. Nato upravni
odbor (UO) s sklepom odloči o izboru in financiranju raziskovalnih programov v naslednjem
obdobju.
b. V primeru podelitve koncesije
Za vloge, prispele na javni razpis za podelitev koncesije in ki so bile ocenjene
kot pravočasne, upravičene in popolne, se uporablja enak evalvacijski postopek,
kot za vloge v primeru poziva. Na podlagi sklepa ZSA ministrica, pristojna za znanost,
izda odločbe o podelitvi koncesije.
IV. Dodatna delitev sredstev
Po sprejetju rebalansa državnega proračuna za leto 2009 lahko ZSA in nato UO
ponovno pretehtata delitev sredstev in napravita popravke in sicer:
- Raziskovalni programi
Za humanistiko lahko dodeli več sredstev za raziskovalne programe in ustrezno
zmanjša proračunsko postavko za raziskovalne projekte iz humanistike. Dodatna sredstva
se dodeli tistim dobro ocenjenim raziskovalnim programom, ki so v preteklem programskem
obdobju pridobili veliko sredstev z raziskovalnimi projekti.
- Infrastrukturni programi
Dodatna sredstva se dodeli dobro ocenjenim infrastrukturnim programom.
V. Tematske prioritete
- Raziskovalni programi
Ocenjevalci naj pri ocenjevanju relevance višje ocenijo raziskovalne programe,
pri katerih je močno prisotna ena izmed naslednjih prioritet:
- Prvi prioritetni sklop: raziskovanje genomike in biotehnologije za zdravje,
kakovosti in varnosti živil ter trajnostnega razvoja;
- Drugi prioritetni sklop: raziskovanje tehnologij informacijske družbe, vključno
z razvijanjem človeških virov in socialne kohezivnosti ter ohranjanja naravne
in kulturne dediščine.
- Tretji prioritetni sklop: raziskovanje materijalov, novih proizvodnih postopkov,
orodij in tehnologij;
- Četrti prioritetni sklop: energetika (alternativni viri energije, bio goriva,
vodikova energija, povezava z okolji, pretvarjanje in shranjevanje energije).
- Peti prioritetni sklop: interdisciplinarnost
- Šesti prioritetni sklop: raziskave, vpete v razvojne potrebe slovenskih
podjetij.
- Sedmi prioritetni sklop: temeljne humanistične znanosti, ki podpirajo utrjevanje
slovenske identitete - s poudarkom na slovenskem jeziku in kulturi, še zlasti
v evropskem, evrosredozemskem in širšem mednarodnem prostoru.
- Osmi prioritetni sklop: kritični pretres polpretekle dobe - s poudarkom
na izdaji temeljnih dokumentov.
- Deveti prioritetni sklop: Povezanost med demokracijo in družbenim razvojem
v kontekstu sodobne slovenske družbe.
- Infrastrukturni programi
Ocenjevalci naj pri predlogu delitve sredstev posebej upoštevajo programe, ki
omogočajo sodelovanje pri mednarodnih infrastrukturnih projektih.
Mojca Kucler Dolinar
Ministrica
Številka: 430-49/2008-2
Datum: 21. 3. 2008
|