Raziskovalni programi |
Normativni akti |
|
|
Pravilnik je bil v veljavi do 04.05.2007. Od 05.05.2007 velja dopolnjeni in spremenjeni pravilnik.
Na podlagi 43. člena Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti
(Uradni
list RS, št. 96/02) ter 16. in 35. člena
Sklepa Vlade Republike Slovenije o
ustanovitvi Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (Uradni
list RS, št. 123/03), po predhodnem soglasju ministra za visoko šolstvo, znanost
in tehnologijo, št. 011-01-25/2004/1 z dne 10.01.2005 je upravni odbor Javne
agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije na 8. seji, dne
10.01.2005 in 11.01.2005, sprejel
Pravilnik o ocenjevanju in financiranju raziskovalnih in infrastrukturnih programov - v veljavi do 04.05.2007
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina pravilnika)
Ta pravilnik določa sestavine, pogoje,
kriterije, kazalce in merila ter postopek za ocenjevanje kakovosti in
spremljanje ter nadziranje izvajanja raziskovalnih in infrastrukturnih
programov. V pravilniku uporabljeni izrazi, zapisani v slovnični obliki moškega
spola, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
2. člen
(definicija
raziskovalnega programa)
Raziskovalni program predstavlja zaokroženo področje raziskovalnega dela, za
katerega je pričakovati, da bo v svetu aktualno vsaj še v naslednjem desetletju,
in ki je hkrati toliko pomembno za Republiko Slovenijo, da obstaja državni
interes, da programska skupina na tem področju dolgoročno raziskuje.
Raziskovalni program izvaja programska skupina, ki jo sestavljajo
raziskovalci ter strokovni in tehnični sodelavci. Programsko skupino vodi vodja,
ki je lahko vodja le ene programske skupine.
Za pripravo in izvedbo raziskovalnega programa sta odgovorna vodja programske
skupine in odgovorna oseba raziskovalne organizacije.
3. člen
(definicija infrastrukturnega programa )
Infrastrukturni program predstavlja vzdrževanje infrastrukture kot podpore
raziskovalni dejavnosti v raziskovalnih organizacijah.
Infrastrukturni program izvaja infrastrukturna skupina, ki jo sestavljajo
strokovni in tehnični sodelavci ter raziskovalci iz ene javne raziskovalne
organizacije (v nadaljevanju: JRO) oziroma raziskovalne organizacije, ki so
pridobile koncesijo.
Za organiziranje in izvajanje infrastrukturnega programa sta odgovorna vodja
infrastrukturne skupine in odgovorna oseba JRO.
4. člen
(javna služba)
Agencija za raziskovalno dejavnost Slovenije (v
nadaljevanju: ARRS) financira javno službo na področju raziskovalne dejavnosti,
ki jo opravljajo v obliki raziskovalnih programov programske skupine v javnih
raziskovalnih zavodih, na univerzah in samostojnih visokošolskih zavodih ter na
podlagi koncesije programske skupine, organizirane pri pravnih osebah zasebnega
ali javnega prava. Infrastrukturno dejavnost opravljajo v obliki
infrastrukturnih programov infrastrukturne skupine v javnih raziskovalnih
zavodih in na podlagi koncesije pri osebah zasebnega ali javnega prava.
5. člen
(vsebina raziskovalnega programa)
Raziskovalni program vključuje:
- teoretična izhodišča in raziskovalne vsebine;
- predvidene osnovne raziskovalne metode;
- opis pomena raziskovalnega programa za razvoj znanosti v širšem
(svetovnem) smislu;
- opis pomena raziskovalnega programa za trajnostni družbeno-ekonomski in
kulturni razvoj Republike Slovenije oziroma za utrjevanje nacionalne
identitete ter ohranjanje bogastva naravne in kulturne dediščine;
- prikaz vpetosti vsebine raziskovalnega programa v mednarodne
raziskovalne in razvojne programe oziroma projekte;
- prikaz vpetosti vsebine raziskovalnega programa v dodiplomske in
podiplomske študijske programe na univerzah ter na samostojnih visokošolskih
zavodih;
- pričakovane rezultate raziskovalnega programa;
- opis raziskovalne opreme in druge raziskovalne infrastrukture;
- podatke o članih programske skupine in
- predviden obseg financiranja.
6. člen
(vsebina infrastrukturnega programa)
Infrastrukturni program vključuje:
- opis področja in vsebine infrastrukturnega programa;
- prikaz infrastrukturne podpore raziskovalni dejavnosti;
- seznam raziskovalne in informacijske opreme ter druge infrastrukture s
stopnjo izkoriščenosti zmogljivosti;
- prikaz sodelovanja infrastrukturne skupine z uporabniki ter drugimi
infrastrukturnimi skupinami;
- podatke o članih infrastrukturne skupine in
- predviden obseg financiranja.
II. PROGRAMSKA IN INFRASTRUKTURNA SKUPINA
7. člen
(sestava programske skupine)
Programsko skupino sestavljajo vodja programske skupine, najmanj pet
raziskovalcev z doktoratom znanosti ter strokovni in tehnični sodelavci iz ene
ali več JRO oziroma raziskovalnih organizacij, ki pridobijo koncesijo.
Raziskovalci morajo imeti doktorat znanosti, izkazane raziskovalne ali
razvojne rezultate v zadnjih petih letih in nazive v skladu z obstoječimi
predpisi. V programski skupini sodelujejo tudi mladi raziskovalci.
Člani programske skupine so lahko vključeni v en raziskovalni program.
Vključevanje novih raziskovalcev in strokovnih ter tehničnih sodelavcev v
programsko skupino je možno z ustrezno zamenjavo člana programske skupine,
dodatnih pa le izjemoma, tako da vključitev novih raziskovalcev in strokovnih
ter tehničnih sodelavcev ne zahteva povečanja obsega financiranja. Zamenjave
raziskovalcev in strokovnih ter tehničnih sodelavcev v programski skupini je za
naslednje leto potrebno sporočiti ARRS najkasneje ob letnem poročilu. Priložiti
je potrebno utemeljeno pisno obrazložitev in pregled raziskovalnih kapacitet in
obremenitev vseh članov programske skupine. ARRS izpelje zamenjavo oziroma
vključitev dodatnega člana, ko zanjo dobi pozitivno mnenje pristojnega
nacionalnega koordinatorja za zamenjavo oziroma vključitev raziskovalcev, ter
znanstveno-raziskovalnega sveta vede (v nadaljevanju: ZSV) za zamenjavo vodje
programa.
8. člen
(sestava infrastrukturne skupine)
Infrastrukturno skupino sestavljajo strokovni in tehnični sodelavci ter
raziskovalci v JRO oziroma raziskovalni organizaciji, ki pridobi koncesijo.
Vključevanje novih raziskovalcev in strokovnih ter tehničnih sodelavcev v
infrastrukturno skupino je možno z ustrezno zamenjavo člana infrastrukturne
skupine, dodatnih pa le izjemoma, tako da vključitev novih raziskovalcev in
strokovnih ter tehničnih sodelavcev ne zahteva povečanja obsega financiranja.
Zamenjave raziskovalcev in strokovnih ter tehničnih sodelavcev v infrastrukturni
skupini je za naslednje leto potrebno sporočiti ARRS najkasneje ob letnem
poročilu. ARRS izpelje zamenjavo vodje infrastrukturne skupine, ko zanjo dobi
pozitivno mnenje vodje komisije za raziskovalno infrastrukturo. Ostale zamenjave
oziroma vključitve dodatnih članov v infrastrukturni skupini opravi strokovna
služba ARRS.
9. člen
(vodja programske skupine)
Vodja programske skupine je raziskovalec, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
- ima doktorat znanosti;
- je zaposlen v raziskovalni organizaciji, kjer se raziskovalni program
izvaja;
- izkazuje mednarodno primerljive raziskovalne ali tehnološko-razvojne
rezultate v zadnjih petih letih in
- izkazuje sposobnost za organiziranje in vodenje;
- minimalni kvantitativni pogoj je enak pogoju za vodjo projekta.
10. člen
(vodja infrastrukturne skupine)
Vodja infrastrukturne skupine je lahko raziskovalec ali strokovni in tehnični
sodelavec, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
- je zaposlen v raziskovalni organizaciji, kjer se infrastrukturni program
izvaja;
- ima ustrezno univerzitetno izobrazbo;
- izkazuje potrebno strokovno znanje in
- izkazuje sposobnost za organiziranje in vodenje.
11. člen
(odgovornost vodje programske oz. infrastrukturne skupine)
Vodja programske oziroma infrastrukturne skupine je v sodelovanju z odgovorno
osebo JRO oziroma odgovorno osebo raziskovalne organizacije, ki pridobi
koncesijo ter strokovnim organom JRO odgovoren za vsebinsko pripravo in izvedbo
raziskovalnega in infrastrukturnega programa. Vodja programske oziroma
infrastrukturne skupine je odgovoren tudi za:
- vodenje, organiziranje in
koordiniranje dela;
- razporejanje raziskovalcev, strokovnih in tehničnih
sodelavcev na posamezne naloge;
- izvedbo in realizacijo ciljev;
- namensko in
gospodarno porabo sredstev, ki je urejena z veljavnim predpisom o normativih in
standardih za dodeljevanje sredstev na področju raziskovalne dejavnosti;
- pripravo letnega poročila in poročila pripravljenega eno leto pred iztekom
pogodbe.
III. METODOLOGIJA ZA DOLOČITEV STROŠKOV, KI SE FINANCIRAJO IZ DRŽAVNEGA
PRORAČUNA
12. člen
(upravičenost financiranja)
JRO oziroma raziskovalna organizacija,
ki pridobi koncesijo, mora izkazati upravičenost do proračunskih sredstev za
financiranje raziskovalnega oziroma infrastrukturnega programa tako glede
dejanske kot tudi namenske porabe sredstev v skladu z veljavnim predpisom o
normativih in standardih za dodeljevanje sredstev na področju raziskovalne
dejavnosti.
13. člen
(obseg financiranja)
Obseg financiranja programske oziroma infrastrukturne skupine je odvisen od vsebine raziskovalnega oziroma
infrastrukturnega programa in števila raziskovalcev ter strokovnih in tehničnih
sodelavcev.
Podlaga za izračun obsega financiranja programske in infrastrukturne skupine
je opredeljena v veljavnem predpisu o normativih in standardih za dodeljevanje
sredstev na področju raziskovalne dejavnosti. Obseg raziskovalnega programa je
praviloma dodeljen v mnogokratnikih po 340 letnih raziskovalnih ur. Minimalni
obseg financiranja programske oziroma infrastrukturne skupine je določen z dvema
ekvivalentoma polne zaposlenosti (v nadaljnjem besedilu: FTE), v sklopu česar
ARRS financira najmanj obseg dveh plačanih delovnih mest.
Izplačilo plačnega dela FTE je vezano na zaposlitev raziskovalcev oziroma
strokovnih in tehničnih sodelavcev v JRO oziroma v raziskovalni organizaciji, ki
pridobi koncesijo.
IV. EVALVACIJSKI KRITERIJI, KAZALCI IN MERILA ZA OCENJEVANJE KAKOVOSTI
RAZISKOVALNIH IN INFRASTRUKTURNIH PROGRAMOV
14. člen
(kriteriji ocenjevanja)
Kriteriji za ocenjevanje so:
- raziskovalna kakovost,
- družbeno-ekonomska in kulturna relevantnost,
- kakovost raziskovalne in razvojne usposobljenosti ter
- upravljalska sposobnost.
1. Raziskovalni program
15. člen
(kazalci raziskovalne kakovosti )
Raziskovalna kakovost raziskovalnih programov se ocenjuje z naslednjimi
kazalci:
- znanstvena pomembnost teme;
- aktualnost teoretičnih izhodišč;
- metodološka primernost;
- izvedljivost programa in
- primernost raziskovalne
infrastrukture.
16. člen
(kazalci družbeno-ekonomske in kulturne relevantnosti)
Pomen raziskovalnih programov za trajnostni družbeno-ekonomski ter kulturni
razvoj Republike Slovenije se ocenjuje z naslednjimi kazalci:
- stopnja
skladnosti vsebine raziskovalnega programa s strateškimi razvojnimi področji in
nacionalnimi prioritetami za financiranje raziskovalne in razvojne dejavnosti,
ki so opredeljene v Nacionalnem raziskovalnem in razvojnem programu;
- potencialna možnost prenosa rezultatov raziskovalnega programa v prakso na
različnih področjih dejavnosti;
- povečevanje konkurenčnosti slovenskega
gospodarstva in učinkovitosti drugih dejavnosti;
- utrjevanje nacionalne
identitete ter ohranjanje bogastva naravne in kulturne dediščine;
- vključenost
vsebin raziskovalnega programa v dodiplomske in podiplomske študijske programe
na univerzah ter na samostojnih visokošolskih zavodih;
- dosedanji razvojni
uspehi pri iskanju ekonomsko, socialno in ekološko učinkovitih rešitev, ki so
kot kazalci razvojne uspešnosti določeni v 19. členu tega pravilnika v obdobju
zadnjih petih let.
17. člen
(kazalci kakovosti raziskovalne usposobljenosti)
Kakovost raziskovalne usposobljenosti vodje programske skupine in
raziskovalcev v programski skupini se ocenjuje z naslednjimi kazalci:
- kazalci
raziskovalne uspešnosti raziskovalcev, kot so določeni v 18. členu tega
pravilnika v obdobju zadnjih petih let;
- znanstvena odmevnost (citati) in pet
najodmevnejših raziskovalnih ali razvojnih dosežkov;
- vključenost v
raziskovalne programe Evropske unije in ostale mednarodne raziskovalne oziroma
razvojne programe ter projekte in
- raziskovalno in razvojno sodelovanje z
drugimi raziskovalnimi in uporabniškimi organizacijami.
18. člen
(kazalci raziskovalne uspešnosti)
Znanstvena dela se ocenjuje po
kakovosti. Za kvantitativno oceno se uporabljajo naslednji kazalci in merila:
- Znanstveni članek
1.1 Znanstveni članek v
reviji, ki jo indeksira SCI Expanded, s faktorjem vpliva |
- v prvi četrtini revij ustrezne vsebinske kategorije
|
80 točk |
- v drugi četrtini revij ustrezne vsebinske kategorije
|
60 točk |
- v tretji četrtini revij ustrezne vsebinske kategorije
|
40 točk |
- v četrti četrtini revij ustrezne vsebinske kategorije 20
točk
|
20 točk |
1.2 znanstveni članek v reviji, ki jo indeksira SSCI
s faktorjem vpliva |
- nad mediano revij ustrezne kategorije
|
80
točk |
- pod mediano revij ustrezne kategorije
|
40
točk |
1.3 znanstveni
članek v reviji, ki jo indeksira A&HCI |
20
točk |
1.4 znanstveni
članek v reviji, ki je ne indeksirajo baze ISI, indeksira pa jo
mednarodna bibliografska baza, specializirana za ustrezno vedo
ali področje |
10
točk |
1.5 znanstveni
članek v drugih slovenskih znanstvenih revijah iz seznama ARRS
|
5
točk |
1.6 kratki
znanstveni prispevki se ocenjujejo s 80% točk, kot jih dobivajo
znanstveni članki v revijah iste kategorije. |
- Znanstvena knjiga
knjiga, izdana pri mednarodni
(znanstveni) založbi |
100 točk |
knjiga izdana pri nacionalni
(znanstveni) založbi |
50 točk |
knjiga izdana pri drugih založbah |
30 točk |
Za poglavja ali članek v znanstveni knjigi za vsako od zgornjih treh
kategorij velja, da je število točk enako deležu besedil knjige pomnoženim z
maksimalnim številom točk. To pomeni, da skupno število vseh točk v zbirki
COBISS za vsa poglavja knjige dosega 100 % (100 ali 50 ali 30 točk). Za poglavje
v knjigi, izdani pri mednarodni založbi, je minimalno število točk 10.
19. člen
(kazalci razvojne uspešnosti)
Za oceno razvojne uspešnosti vodje programske skupine in raziskovalcev v
programski skupini se uporabljajo naslednji kazalci, ki morajo biti
dokumentirani s pogodbenimi vrednostmi in z ustreznimi dokazili:
- prenos znanja v gospodarstvo in v druge družbene dejavnosti glede na obseg
in vrednost pogodbe (na primer: postavitev, know-how za novo ali izboljšano
tehnologijo, postroj, napravo, storitev ali nov oz. izboljšan izdelek,
računalniški program z ustreznim priročnikom, izdelava celotne dokumentacije ali
priročnika, vpeljava specifičnih metod v proizvodnjo, večje ali manjše
raziskovalno-razvojne naloge, razvoj novih kultivarjev, vpisanih v tuje sortne
liste ali v sortno listo v Republiki Sloveniji ali razvoj priznanih novih
kultivarjev in drugo);
- vpetost programske skupine v dodiplomske in podiplomske
študijske programe na univerzah ter na samostojnih visokošolskih zavodih;
- visokošolski učbeniki;
- podeljen patent ali prodaja patentnih pravic;
- razvojno in strokovno delo v podporo znanstvenemu raziskovanju (baze podatkov,
indikatorji, specializirani tezavri, slovarji, leksikoni in drugo);
- razvoj
sistemskih, normativnih, programskih, metodoloških in organizacijskih rešitev,
vključno z raziskavami, evalvacijami, recenzijami, ekspertizami in elaborati za
potrebe posameznih družbenih podsistemov in
- objavljena strokovna dela.
20. člen
(kazalci upravljalske sposobnosti)
Upravljalske sposobnosti vodje
programske skupine se oceni na osnovi naslednjih kazalcev:
- primerjave ciljev
programa z:
• uspešnostjo doseženih rezultatov v preteklem obdobju;
• infrastrukturnim okoljem programske skupine;
• vpetostjo programske skupine v
domača gospodarska in lokalna socialna omrežja in
• mednarodno vpetostjo
programske skupine.
- primerjava ocene izvedbe raziskovalnega programa z opredelitvami v
veljavnem predpisu o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje
nacionalnega raziskovalnega programa. 21. člen (merila za ocenjevanje
raziskovalnih in infrastrukturnih programov)
Merila za ocenjevanje so specifična glede na raziskovalno in disciplinarno
usmeritev. Pri tem se interdisciplinarnost in medinstitucionalnost upoštevata
kot prednost.
2. Infrastrukturni program
22. člen
(kazalci kakovosti infrastrukturnega programa)
Kakovost infrastrukturnega programa se ocenjuje z naslednjimi kazalci:
- pomembnost vsebine infrastrukturne dejavnosti za raziskovalno dejavnost in
druge uporabnike z vidika ekonomičnosti in tehnološke sodobnosti;
- tehnološka zahtevnost infrastrukturne dejavnosti;
- prispevek k izkoriščenosti raziskovalne in informacijske opreme ter
infrastrukture JRO;
- povezanost v različna omrežja infrastrukturnih skupin ter
- izkazane infrastrukturne reference.
V. POSTOPKI ZA OCENJEVANJE RAZISKOVALNIH IN INFRASTRUKTURNIH PROGRAMOV LETO
PRED IZTEKOM ROKA FINANCIRANJA
23. člen
(poziv)
Postopek za ocenjevanje raziskovalnih in infrastrukturnih programov se začne
najkasneje eno leto pred iztekom roka financiranja s sklepom za izdajo poziva
JRO in raziskovalnim organizacijam, ki pridobijo koncesijo. Sklep za izdajo
poziva sprejme direktor ARRS.
V sklepu iz prejšnjega odstavka tega člena se določi, da ARRS pozove JRO in
raziskovalne organizacije, ki so pridobile koncesijo, da v 60. dneh dostavijo
vlogo na poziv, skupaj z izpolnjeno pozivno dokumentacijo in dokazili, ki jih
opredeljuje ta pravilnik.
V vlogi po prejšnjem odstavku tega člena mora JRO navesti tiste raziskovalne
in infrastrukturne programe, ki naj bi se financirali tudi v prihodnjem obdobju.
Ta določba ne velja za raziskovalne organizacije, ki so pridobile koncesijo.
24. člen
(vsebina poziva)
Poziv JRO in raziskovalnim organizacijam, ki so pridobile koncesijo, (v
nadaljevanju: vlagatelj) vsebuje:
- naziv in naslov uporabnika proračunskih sredstev;
- pravna podlaga za
izvedbo poziva;
- predmet poziva;
- določilo o upravičencih in pogojih, ki jih
morajo izpolnjevati;
- kriteriji za ocenjevanje raziskovalnih programov in infrastrukturnih programov;
- pozivna dokumentacija z navedbo vrste dokazil o
izpolnjevanju pogojev;
- kriterije za oceno programov;
- obseg sredstev ;
- obdobje financiranja;
- rok za predložitev vlog in način predložitve;
- rok,
v katerem bodo vlagatelji obveščeni o ocenah;
- kraj, čas in ime osebe, kjer
lahko zainteresirani dvignejo pozivno dokumentacijo;
- odgovorno osebo za
dajanje informacij v času veljavnosti poziva;
25. člen
(pozivna dokumentacije)
Vlagatelj se prijavi na poziv z vlogo skladno s pozivno dokumentacijo.
Podatki se predložijo na obrazcih pozivne dokumentacije, ki jih določi ARRS
in dokazilih, ki izhajajo iz tega pravilnika.
ARRS mora v času poziva omogočiti vlagateljem dostop do obrazcev pozivne
dokumentacije in na zahtevo predati obrazce pozivne dokumentacije.
V pozivni dokumentaciji morajo biti navedeni vsi podatki, ki bodo omogočili
vlagatelju izdelati popolno vlogo.
Obrazci in navodila morajo biti javno dosegljivi na spletni strani ARRS.
26. člen
(vodenje postopka)
Evalvacijski postopek koordinira in organizira ARRS, in ga izvaja znanstveni
svet ARRS (v nadaljnjem besedilu: ZSA) ter njegova stalna strokovna telesa v
skladu z veljavnim predpisom, ki ureja organizacijo in pristojnosti strokovnih
teles za področje raziskovalne dejavnosti. Direktor ARRS pooblasti javnega
uslužbenca, ki je na ARRS zadolžen za področje raziskovalnih in infrastrukturnih
programov (v nadaljevanju: uradna oseba) in je pooblaščen za koordinacijo in
organizacijo evalvacijskega postopka ter spremljanje izvajanja financiranja
raziskovalnih in infrastrukturnih programov.
27. člen
(označitev prejema vlog)
Uradna oseba ARRS označi na vsakem prejetem prijavnem obrazcu zaporedno
številko in datum prejema vloge na poziv.
28. člen
(komisija za odpiranje vlog)
Za odpiranje in pregled prispelih vlog imenuje direktor najmanj
dvanajstčlansko komisijo za odpiranje vlog. Vsaj šest članov komisije mora biti
zaposlenih na ARRS.
Za pravočasno vloženo se šteje vloga, ki je na ARRS prispela v roku določenem
v pozivu.
29. člen
(naloge komisije za odpiranje vlog)
Komisija za odpiranje vlog na seji, ki jo skliče predsednik komisije za
odpiranje vlog, ugotavlja pravilno opremljenost, pravočasnost in popolnost vlog.
30. člen
(zapisnik komisije za odpiranje vlog )
Komisija za odpiranje vlog mora voditi zapisnik o odpiranju vlog, ki vsebuje
predvsem:
- naslov, prostor in čas odpiranja vlog;
- predmet poziva;
- imena
navzočih predstavnikov komisije za odpiranje vlog;
- imena oziroma nazive
vlagateljev, ki so vložili vloge, po vrstnem redu odpiranja vlog;
- ugotovitve
o popolnosti vlog z navedbo tistih vlagateljev, ki niso dostavili popolne vloge.
Zapisnik podpišejo predsednik in člani komisije za odpiranje vlog.
31. člen
(odprava pomanjkljivosti)
V postopku izbora so upoštevane samo vloge, ki so pravočasno oddane v
pozivnem roku in imajo vse elemente, zahtevane s pozivom in pozivno
dokumentacijo. V kolikor je kateri od elementov pomanjkljiv, komisija o tem
pisno obvesti vlagatelja in ga pozove, da ga v 7. dneh dopolni. Hkrati komisija
za odpiranje vlog opozori vlagatelja, da v nasprotnem ne bo upravičen do
financiranja iz državnega proračuna v skladu s tem pravilnikom.
Nepopolne vloge, ki jih vlagatelj v roku iz prejšnjega odstavka ne dopolni,
se zavržejo.
32. člen
(tajnost podatkov in dokumentacije)
Podatki in dokumentacija, ki jih vsebujejo vloge, se v času trajanja izbora
za financiranje programov, obravnavajo kot interno gradivo.
33. člen
(posredovanje dokumentacije)
Popolno dokumentacijo uradna oseba posreduje v evalvacijski postopek
znanstveno-raziskovalnemu svetu vede ( v nadaljnjem besedilu: ZSV) in drugim
strokovnim telesom ARRS. ARRS dokumentaciji priloži ocene vsakoletnih evalvacij
skupaj s predlogi za povečano oz. zmanjšano financiranje programskih in
infrastukturnih skupin v naslednjem obdobju.
34. člen
(komisija za znanstvene nazive)
Komisija za znanstvene nazive pripravi oceno o skladnosti izvolitev v nazive
in jo posreduje uradni osebi.
Če komisija za znanstvene nazive ugotovi, da vlagatelj ni izvedel izvolitev v
skladu s predpisi, obvesti o oceni ARRS, ki pozove vlagatelja, da v 30. dneh
odpravi nepravilnosti. Hkrati ga opozori, da v nasprotnem ne bo upravičen do
financiranja iz državnega proračuna v skladu s tem pravilnikom.
35. člen
(recenzent)
Vsebino raziskovalnega programa ocenijo domači in tuji recenzenti v 30. dneh
od prejema vlog(e) in recenzije posredujejo ARRS. Pri ocenjevanju recenzenti
ocenjujejo kazalce, navedene v 15. členu tega pravilnika.
36. člen
(nacionalni koordinatorji)
Uradna oseba v 8 dneh od pridobitve recenzij raziskovalnih programov le-te
posreduje nacionalnim koordinatorjem.
Nacionalni koordinatorji ocenijo korektnost opravljenih recenzij. Ob
upoštevanju kriterijev, kazalcev in meril, določenih s tem pravilnikom,
nacionalni koordinatorji na osnovi recenzij, podatkov o programski skupini in
letnih evalvacijskih mnenj ocenijo vsak raziskovalni program.
Z oceno od 1 do 5 ločeno ocenijo:
- znanstveno kakovost raziskovalnega programa,
- pomen raziskovalnega
programa za trajnostni družbeno-ekonomski in/ali kulturni razvoj Slovenije,
- kakovost programske skupine in se seznanijo z oceno upravljalske sposobnosti
vodje programa, ki jo poda ARRS.
Na osnovi v drugem in tretjem odstavku tega člena navedenih elementov
nacionalni koordinator poda skupno oceno ustreznosti obsega vsakega
raziskovalnega programa.
Oceno raziskovalnih programov nacionalni koordinator posreduje ARRS v 15 dneh
po prejemu ocen recenzentov.
37. člen
(komisija za raziskovalno infrastrukturo)
Kakovost vsakega infrastrukturnega programa oceni v 15 dneh komisija za
raziskovalno infrastrukturo na podlagi kazalcev, navedenih v 22. členu tega
pravilnika. Ocena se posreduje ZSA.
38. člen
(ZSV)
Uradna oseba ocene koordinatorjev in spremljajočo dokumentacijo posreduje
članu ZSA, ki pokriva ustrezno znanstveno vedo, da pripravi gradivo za obravnavo
na ZSV. ZSV gradiva obravnavajo in na podlagi ocen koordinatorjev in kazalcev
kakovosti in relevantnosti iz tega pravilnika, pripravijo predlog seznama za
izbor raziskovalnih programov za obravnavo na ZSA.
39. člen
(ZSA)
ZSA na osnovi poročil članov in predsednika oblikuje predlog
finančno ovrednotenega prednostnega seznama za izbor raziskovalnih in
infrastrukturnih programov. Pri tem upošteva politiko na področju raziskovalne
dejavnosti in prioritete, določene v Nacionalnem raziskovalnem in razvojnem
programu. Predlog vključuje povečanje, zmanjšanje, enak obseg ali ukinitev
financiranja posameznih programskih in infrasturkturnih skupin v naslednjem
obdobju. Predlog posameznega programa mora temeljiti na veljavnem predpisu o
normativih in standardih za dodeljevanje sredstev na področju raziskovalne
dejavnosti. Direktor ARRS v 7. dneh posreduje predlog finančno ovrednotenega
prednostnega seznama za izbor raziskovalnih in infrastrukturnih programov
upravnemu odboru v sprejem.
40. člen
(upravni odbor)
Upravni odbor s sklepom odloči o izboru in financiranju raziskovalnih in
infrastrukturnih programov. V obrazložitvi sklepa mora utemeljiti svojo
odločitev.
41. člen
(obvestilo o rezultatih izbora)
ARRS obvesti vlagatelje o rezultatih
izbora raziskovalnih in infrastrukturnih programov. Obvestilo o rezultatih
izbora vsebuje podatke o raziskovalnih in infrastrukturnih programih in višini
sredstev.
42. člen
(pritožba)
Vlagatelj ima v 8. dneh od prejema obvestila
pravico vložiti pritožbo. V pritožbi mora natančno opredeliti razloge zaradi
katerih vlaga pritožbo. Predmet pritožbe ne morejo biti pogoji, kriteriji in
merila za ocenjevanje vlog. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z
izbranimi vlagatelji. Vlagatelj se ima pravico seznaniti z ocenami recenzentov.
Vlagatelj ne more zahtevati podatkov o recenzentu.
43. člen
(rešitev pritožbe)
Direktor ARRS imenuje komisijo za pritožbe, ki
pripravi predlog odločitve o pritožbi. Direktor predlog odločitve o pritožbi
pošlje upravnemu odboru v sprejem. Upravni odbor o pritožbi odloči s sklepom v
30. dneh od prejema predloga iz prejšnjega odstavka. Upravni odbor mora svojo
odločitev obrazložiti. Sklep upravnega odbora o pritožbi je dokončen. V 15. dneh
od sklepa upravnega odbora odgovorna oseba obvesti vlagatelja o rešitvi
pritožbe. V obvestilu mora navesti razloge za odločitev. Po sprejetem sklepu iz
drugega odstavka tega člena in obvestilu vlagateljem direktor ARRS objavi
sprejeto listo raziskovalnih in infrastrukturnih programov na spletni strani
ARRS.
VI. POGODBA O FINANCIRANJU RAZISKOVALNEGA OZIROMA INFRASTRUKTURENGA PROGRAMA
44. člen
(sklenitev pogodbe)
Za izvedbo raziskovalnega oziroma infrastrukturnega programa sklene ARRS z
vlagateljem pogodbo o financiranju (v nadaljnjem besedilu: pogodba).
45. člen
(sestavine pogodbe)
S pogodbo se določijo:
- predmet pogodbe (sestavine raziskovalnega oziroma infrastrukturnega programa),
- čas financiranja v intervalih do pet let z redno
možnostjo nadaljevanja,
- sredstva za izvajanje predmeta pogodbe za eno leto,
- način izplačevanja,
- pravice in obveznosti pogodbenih strank,
- način
ugotavljanja izpolnitev pogodbenih obveznosti,
- sankcije v primeru neizpolnitve
pogodbenih obveznosti,
- način spremljanja in nadzora izvajanja pogodbe,
- odgovorno osebo za spremljanje in izvajanje pogodbe,
- splošne pogodbene
določbe.
46. člen
(podpis pogodbe)
Predlog pogodbe pošlje ARRS vlagatelju v podpis.
Vlagatelj mora vrniti podpisano pogodbo z izpolnjeno pogodbeno dokumentacijo
v 8. dneh od prejema.
47. člen
(odprava pogodbenih pomanjkljivosti)
Če uradna oseba ARRS ugotovi, da pogodbena dokumentacija ni ustrezno
izpolnjena, v 8. dneh obvesti vlagatelja o pomanjkljivostih in jo pozove, da
odpravi pomanjkljivosti v 8. dneh. Če vlagatelj ne odpravi ugotovljenih
pomanjkljivosti, ARRS ne pristopi k pogodbi.
VII. SPREMLJANJE IN NADZOR NAD IZVAJANJEM RAZISKOVALNEGA IN INFRASTRUKTURNEGA
PROGRAMA
48. člen
(način spremljanja in nadzorovanja)
ARRS izvaja nadzor nad raziskovalnimi in infrastrukturnimi programi v skladu
z veljavno zakonodajo in podzakonskimi predpisi ARRS na področju raziskovalne
dejavnosti.
ARRS spremlja in nadzoruje izvajanje raziskovalnih programov na podlagi:
- letnega poročila in poročila pripravljenega eno leto pred iztekom pogodbe,
ki vsebujeta kazalce raziskovalne in razvojne uspešnosti programske skupine
- finančnega poročila o namenski porabi sredstev po pogodbah.
ARRS spremlja in nadzoruje izvajanje infrastrukturnih programov na podlagi
letnega poročila in poročila pripravljenega eno leto pred iztekom pogodbe, ki
vsebujeta kazalce kakovosti infrastrukturnega programa.
JRO oziroma raziskovalna organizacija, ki pridobi koncesijo, predloži
poročila na obrazcih, ki jih predpiše direktor ARRS.
49. člen
(obremenitve raziskovalcev)
ARRS v okviru poročila iz prejšnjega člena ali po pisnem pozivu pridobi od
odgovorne osebe JRO oziroma raziskovalne organizacije, ki pridobi koncesijo,
tudi stanje in poročilo o finančni angažiranosti in plačni obremenjenosti
posameznih raziskovalcev in strokovno-tehničnih sodelavcev iz državnega
proračuna v okviru programske in infrastrukturne skupine za tekoče in prihodnje
leto.
VIII. USTANOVITEV IN UKINITEV RAZISKOVALNEGA OZIROMA INFRASTRUKTURNEGA
PROGRAMA
50. člen
(ustanovitev ali ukinitev programa)
V skladu s proračunskimi možnostmi lahko ARRS vsako leto pozove JRO, da
predlagajo nove raziskovalne in infrastrukturne programe.
Predvideno povečanje raziskovalnih in infrastrukturnih programov mora biti
opredeljeno v letnem finančnem načrtu ARRS, bodisi da ta temelji na proračunskih
ali na drugih virih financiranja in usklajeno z Nacionalnim raziskovalnim in
razvojnim programom in politiko na področju raziskovalne dejavnosti, ki jo
določi Vlada RS oziroma ministrstvo, pristojno za znanost.
Vsebina, postopek, priprave, evalvacije in izbora je takšen, kot ga določa ta
pravilnik v poglavju (V.) o evalvacijah. Predlogi novih programov morajo
izkazovati dolgoročno pomembnost za Republiko Slovenijo.
Trajanje financiranja na novo sprejetih programov v ciklusu financiranja
obstoječih programov se prilagodi ciklusu financiranja ostalih programov, tako
da je prvo obdobje ustrezno krajše (štiri, tri dve ali eno leto).
Razlogi za ukinitev raziskovalnih in infrastrukturnih programov so lahko
vsebinski, interes po združitvi in podobno.
51. člen
(učinki letnih evalvacij)
Analizo letnih poročil raziskovalnih programov (v nadaljnjem besedilu:
analiza) izdelajo ZSV v 30. dneh, na podlagi metodologije za vsakoletno
spremljanje izvajanja raziskovalnega in infrastrukturnega programa, ki jo
sprejme ARRS v skladu s kriteriji in kazalci, ki jih določa ta pravilnik.
Analizo letnih poročil infrastrukturnih programov izdela komisija za
raziskovalno infrastrukturo v 30. dneh.
Direktor ARRS analizo v 7. dneh posreduje ZSA. ZSA na podlagi predložene
analize predlaga vlaganja v pozitivno izstopajoče raziskovalne in
infrastrukturne programe v naslednjem letu v okviru financiranja vseh programov
ARRS.
Sklep o spremembi financiranja raziskovalnih oz. infrastrukturnih programov
sprejme na podlagi predloga ZSA upravni odbor ARRS.
Letne ocene so podlaga za financiranje v prihodnjem obdobju in so zavezujoče
gradivo pri evalvaciji leto pred iztekom financiranja.
IX. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
52. člen
(sprejem metodologije za spremljanje)
ARRS v skladu s kriteriji in kazalci tega pravilnika sprejme metodologijo za
vsakoletno spremljanje izvajanja raziskovalnega programa in infrastrukturnega
programa v roku šestih (6) mesecev od dneva veljavnosti tega pravilnika.
53. člen
(določitev obrazcev)
ARRS obrazce, predvidene s tem pravilnikom, določi v treh mesecih od dneva
veljavnosti tega pravilnika.
54. člen
(prenehanje uporabe prejšnjega pravilnika)
Z dnem, ko začne veljati ta pravilnik, se preneha uporabljati pravilnik o
vrednotenju kakovosti in financiranju programa dela JRO (Ur. l. RS, 52/98,
67/98, 72/98, 102/2001 in 47/2003).
55. člen
(veljavnost tega pravilnika)
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike
Slovenije.
Št. 011-01-8/2005/1
Ljubljana, dne 11.01.2005
EVA 2004-1647-0005
prof. dr. Niko Toš
Predsednik Upravnega odbora
Objavljeno v Uradnem listu RS, št. 12/05 z dne 10.2.2005.
|