Inovacije |
Razpisi in pozivi |
|
|

Javni razpis »SPODBUJANJE IZVAJANJA RAZISKOVALNO-RAZVOJNIH PROGRAMOV (TRL 3-6)«(kratica javnega razpisa »JR RR PROGRAMI (TRL 3-6)«)
na podlagi naslednjih dokumentov:
- Uredbe
(EU, Euratom) 2024/2509 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. septembra 2024
o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije (prenovitev)
(UL L, 2024/2509, z dne 26. 9. 2024),
- Uredbe (EU) 2021/1058 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija
2021 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in Kohezijskem skladu (UL L št. 231
z dne 30. 6. 2021, str. 60, s spremembami),
- Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija
2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj,
Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod
in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil
zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost
in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L
št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/795
Evropskega parlamenta in Sveta z dne 29. februarja 2024 (UL L št. 795 z dne 29.
2. 2024) (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1060/EU),
- Uredbe (EU) 2022/2039 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 19.
oktobra 2022 o spremembi Uredb (EU) 1303/2013 in (EU) 2021/1060 glede dodatne
prožnosti za obravnavanje posledic vojaške agresije Ruske federacije FAST
(prožna pomoč za ozemlja) - CARE (UL L št. 275 z dne 25. 10. 2022, str. 23),
- Uredbe Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o
določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021-2027 (UL L št. 433 I z
dne 22. 12. 2020, str. 11, s spremembami),
- Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila
2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku
takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu
podatkov) (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str. 1, s spremembami) (v nadaljnjem
besedilu: Uredba (EU) 2016/679),
- Uredbe (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne
16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L
št. 433 I z dne 22. 12. 2020, str. 1, s spremembami),
- Uredbe (EU) 2018/1725 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23.
oktobra 2018 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov v
institucijah, organih, uradih in agencijah Unije in o prostem pretoku takih
podatkov ter o razveljavitvi Uredbe (ES) št. 45/2001 in Sklepa št. 1247/2002/ES
(UL L št. 295 z dne 21. 11. 2018, str. 39, s spremembami) (v nadaljnjem
besedilu: Uredba (EU) 2018/1725),
- Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi
nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in
108 Pogodbe (UL L 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo
Komisije (EU) 2023/1315 z dne 23. junija 2023 o spremembi Uredbe (EU) št.
651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri
uporabi členov 107 in 108 Pogodbe ter Uredbe (EU) 2022/2473 o razglasitvi
nekaterih vrst pomoči za podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo, predelavo in
trženjem ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, za združljive z
notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe (UL L 167, z dne 30. 6.
2023, str. 1-90) (v nadaljnjem besedilu: Uredba GBER),
- Sporočila Komisije Okvir za državno pomoč za raziskave, razvoj in
inovacije 2022/C 414/01 (UL C 414 z dne 28. 10. 2022, str. 1 -38) (v nadaljnjem
besedilu: Okvir RRI),
- Sklepa Sveta (EU, Euratom) 2020/2053 z dne 14. decembra 2020 o
sistemu virov lastnih sredstev Evropske unije in razveljavitvi Sklepa
2014/335/EU, Euratom (UL L 424 z dne 15. 12. 2020),
- Uredbe o ratifikaciji Sklepa Sveta (EU, Euratom) 2020/2053 z dne 14.
decembra 2020 o sistemu virov lastnih sredstev Evropske unije in razveljavitvi
Sklepa 2014/335/EU, Euratom (Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 15/21),
- drugih delegiranih in izvedbenih aktov, ki jih Evropska komisija
sprejme v skladu s členoma 113 in 114 Uredbe 2021/1060/EU, z vsemi spremembami,
- Partnerskega
sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027 (št.
2021SI6FFPA001, z dne 12. 9. 2022, s spremembami), dostopen na: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/kljucni-dokumenti/programski-dokumenti-za-obdobje-2021-2027/,
- Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021-2027 v
Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, z dne 22. 11. 2024, različica 2.0 (v
nadaljnjem besedilu: Program EKP), dostopen na: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/kljucni-dokumenti/programski-dokumenti-za-obdobje-2021-2027/,
- Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja
evropske kohezijske politike v obdobju 2021-2027 za cilj naložbe za rast in
delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23) (v nadaljnjem besedilu: Uredba EKP),
- Listine Evropske unije o temeljnih pravicah (UL C št. 202 z dne 7. 6.
2016, str. 389),
- Zakona o ratifikaciji Konvencije o pravicah invalidov in Izbirnega
protokola h Konvenciji o pravicah invalidov (MKPI) (Uradni list RS – Mednarodne
pogodbe, št. 37/08),
- Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno
prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 –
ZUP-G, 8/12 –ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21,
153/22 in 18/23),
- Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št.
69/11 - uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri) (v
nadaljnjem besedilu: ZIntPK),
- Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma
(ZPPDFT-2) (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22),
- Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št.
51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06-ZdavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl.
US,7/18 in 141/22) (v nadaljnjem besedilu: ZDIJZ),
- Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) (Uradni list RS št.
163/22),
- Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 - uradno
prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 - ZFisP, 96/15 - ZIPRS1617,
13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23),
- Zakona o gospodarskih družbah (Uradni list RS št. 65/09 - uradno
prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 - odl. US, 82/13, 55/15,
15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O, 75/23 in 102/24)
(v nadaljnjem besedilu: ZGD-1),
- Zakona o zadrugah (Uradni list RS, št. 97/09 - uradno prečiščeno
besedilo in 121/21) (v nadaljnjem besedilu: ZZad),
- Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in
127/06 – ZJZP),
- Zakona o visokem šolstvu (Uradni list RS, št. 32/12 – uradno
prečiščeno besedilo, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 109/12, 85/14, 75/16, 61/17
– ZUPŠ, 65/17, 175/20 – ZIUOPDVE, 57/21 – odl. US, 54/22 – ZUPŠ-1, 100/22 –
ZSZUN in 102/23),
- Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije
(Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22,
105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24),
- Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in
2026 (Uradni list RS, št. 104/24 – ZIPRS2526),
- Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 (DP2025) (Uradni list RS,
št. 123/23 in 104/24),
- Proračuna Republike Slovenije za leto 2026 (DP2026) (Uradni list RS,
št. 104/24),
- Slovenske
strategije trajnostne pametne specializacije, verzija 1.1, oktober 2023,
dostopno na: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2024/02/Strategija-S5_verzija_1_1.pdf (v
nadaljnjem besedilu: S5),
- Resolucije o Znanstvenoraziskovalni in inovacijski strategiji
Slovenije 2022–2030 (Ur. l. RS, št. 49/22, v nadaljnjem besedilu: ReZrIS30 oz. v
primeru navedbe Znanstvenoraziskovalne in inovacijske strategije: ZRISS 2030),
- Uredbe o financiranju znanstvenoraziskovalne dejavnosti iz Proračuna
Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 35/22, 144/22 in 79/23),
- Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti - ZZrID
(Uradni list RS, št. 186/21, 40/23 in 102/24) (v nadaljnjem besedilu: ZZrID),
- Splošnega akta o postopkih sofinanciranja in ocenjevanja ter
spremljanju izvajanja znanstvenoraziskovalne dejavnosti (Uradni list RS, št.
166/22 in 92/24) (v nadaljnjem besedilu: Splošni akt o postopkih
sofinanciranja),
- Sklepa o ceni ekvivalenta polne zaposlitve za leto 2024 (št.
410-41/2024-2 z dne 10. 9. 2024),
- Meril za izbor operacij v okviru Programa evropske kohezijske
politike v obdobju 2021-2027 v Sloveniji, Ministrstvo za kohezijo in regionalni
razvoj Republike Slovenije (februar 2024), dostopno na:
https://evropskasredstva.si/app/uploads/2024/03/Merila-za-izbor-verzija-1.2-februar24-cistopis-19.2.24.pdf,
- Metodologije ocenjevanja prijav v postopkih za sofinanciranje
znanstvenoraziskovalne dejavnosti (neuradno prečiščeno besedilo št. 9), z dne
16. 1. 2025, dostopno na:
https://www.aris-rs.si/sl/akti/25/metod-skupna-jan25.asp,
- Programa sodelovalnih raziskovalno-razvojnih projektov in drugih
projektov, ki so predmet državnih pomoči Ministrstva za visoko šolstvo, znanost
in inovacije 2022-2030 (št. 440-4/2022/1 z dne 26. 09. 2022; verzija 2.0 z dne
20. 7. 2023) (v nadaljnjem besedilu: Program DP),
- Mnenja Ministrstva za finance o skladnosti sheme državne pomoči
»Program sodelovalnih raziskovalno-razvojnih projektov in drugih projektov, ki
so predmet državnih pomoči Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in inovacije
2022-2030« (št. priglasitve: BE01-2399300-2023), št. 440-23/2022/34 z dne 11.
10. 2023,
- Odločitve o podpori Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj v
vlogi organa upravljanja za evropsko kohezijsko politiko, št. V00216-1/MVZI/0 z
dne 19. 2. 2025,
- Sporazuma o prenosu in načinu izvajanja nalog izvajalskega telesa v
okviru evropske kohezijske politike 2021−2027, št. 303-167/2023-3360-77 in št.
314-8/2024-6 z dne 8. 11. 2024 in
- Pogodbe št. C3360-24-657000 o izvajanju javnega razpisa med
posredniškim telesom in izvajalskim telesom SPODBUJANJE IZVAJANJA
RAZISKOVALNO-RAZVOJNIH PROGRAMOV (TRL 3-6), št. 303-52/2024-3360-6 in
314-5/2024-3 z dne 23. 12. 2024.
1. Ime
oziroma naziv in sedež organa, ki zagotavlja sredstva Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, Masarykova cesta 16, 1000
Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo) nastopa v vlogi posredniškega
telesa in zagotavlja finančna sredstva za izvedbo javnega razpisa. Javni razpis v vlogi izvajalskega telesa izvaja Javna agencija za
znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova
cesta 30, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ARIS).
2. Namen,
cilj in regije izvajanja javnega razpisa Javni razpis »Spodbujanje izvajanja raziskovalno-razvojnih programov (TRL 3-6)«
(v nadaljevanju: javni razpis) se sofinancira iz Evropskega sklada za regionalni
razvoj (ESRR). Javni razpis se izvaja v okviru Programa evropske kohezijske
politike v obdobju 2021-2027 (v nadaljnjem besedilu Program EKP 2021-2027), št.
CCI 2021SI16FFPR001, z dne 22. 11. 2024, različica 2.0,
cilja politike 1: Konkurenčnejša in pametnejša Evropa s spodbujanjem inovativne
in pametne gospodarske preobrazbe ter regionalne povezljivosti na področju IKT;
prednostne naloge 1: Inovacijska družba znanja; specifičnega cilja RSO1.1:
Razvoj in izboljšanje raziskovalne in inovacijske zmogljivosti ter uvajanje
naprednih tehnologij (ESRR). 2.1.
Namen
javnega razpisa Namen javnega razpisa je:
- spodbujanje tehnoloških in uporabnih raziskav in razvoja (TRL 3-6) s
poudarkom na krepitvi sodelovanja med akademsko sfero in podjetji (posebno
pomembno je vključevanje mikro, malih in srednjih podjetij, v nadaljnjem
besedilu: MSP) ter združitev znanja in kompetenc za razvoj novih produktov,
storitev in procesov na trgu ter za uporabo novih tehnologij na prednostnih
področjih S5;
- vzpostavitev pogojev skladno z ReZrIS30, ki bodo omogočali učinkovito
povezovanje raziskovalnih zavodov, visokošolskih zavodov ter zasebnega
sektorja za prenos in kroženje znanja;
- spodbujanje konzorcijskih partnerjev prek podprtih RR programov k
vključevanju v globalne verige vrednosti in znanja ter s tem k
internacionalizaciji slovenskega gospodarstva in raziskovalne sfere ter h
krepitvi podpornega okolja za inovacijsko-razvoje procese.
V S5 so identificirana prednostna področja, kjer ima Slovenija dolgoročni
potencial za uspešen prodor na globalne trge, za uspešnejšo in celovitejšo
vključitev v globalne verige vrednosti. Na podlagi tega bo javni razpis podprl
RR programe, ki se bodo umestili znotraj prednostnih področij S5 in bodo
izkazovali koncentracijo znanja in kompetenc ter znanstveno in tehnološko
odličnost na prednostnih področjih S5.
Seznam prednostnih (in fokusnih) področij se nahaja v prilogi 2 v Pojasnilih
javnega razpisa.
S5 opredeljuje naslednja prednostna področja uporabe:
-
Pametna mesta in skupnosti
- Horizontalna mreža informacijsko-komunikacijskih tehnologij
- Zdravje-medicina
- Pametne stavbe in dom z lesno verigo
- Trajnostna pridelava hrane
- Mreže za prehod v krožno gospodarstvo
- Trajnostni turizem
- Mobilnost
- Tovarne prihodnosti
- Materiali kot končni produkti
2.2. Cilj javnega razpisa Cilj je podpreti RR programe konzorcijev institucij znanja in gospodarskih
subjektov, ki bodo zajemali sodelovalne raziskovalno-razvojne projekte (v
nadaljevanju: RRp ) in izkazovali:
- koncentracijo znanja in kompetenc,
- znanstveno in tehnološko odličnost,
- tržni potencial v globalnih mrežah in verigah vrednosti,
- zavezo in sposobnost vlaganja zasebnih virov in
- trajnost projektov (tudi po obdobju sofinanciranja).
RR programi, izbrani na tem javnem razpisu, bodo usmerjeni v krepitev
dolgoročnega sodelovanja med akademsko sfero in gospodarstvom, z dolgoročno
skupno vizijo in močno mednarodno vpetostjo, k novim proizvodom, procesom in
storitvam z visoko dodano vrednostjo in z izkazanim tržnim potencialom na
mednarodni ravni ter posledično z večjo konkurenčnostjo udeleženih partnerjev v
verigah vrednosti na globalni ravni.
RR programi bodo poleg podrobno zastavljenih RRp (TRL 3-6), ki bodo predmet
sofinanciranja v okviru javnega razpisa, zajemali tudi akcijski načrt
inovacijske faze ter predviden razvoj in vpeljavo novih produktov, storitev in
procesov na trg (TRL 7-9).
Poleg specifičnih ciljev, vezanih na prednostna področja S5, bodo izkazovali
prispevek k horizontalnim načelom Programa EKP 2021-2027.
2.3. Predmet
javnega razpisa Predmet javnega razpisa je financiranje izvajanja RR programov, ki vključujejo
izvajanje RRp po sistemu učinkovitega sodelovanja med podjetji in organizacijami
za raziskave in širjenje znanja (v nadaljevanju: RO) na nivoju industrijskih
raziskav (TRL 3-4) in eksperimentalnega razvoja (TRL 5-6), usmerjenih v
raziskave in razvoj novih tehnoloških rešitev ter novih proizvodov, storitev in
procesov. Javni razpis omogoča tri različne velikosti RR programov, pri čemer vsak od treh
sklopov naslavlja specifična pričakovanja in potrebe glede na nacionalne
strateške cilje:
- Sklop I – VELIKI RR PROGRAMI: Velik program izvaja
konzorcij, ki izkazuje posebno izrazito zmožnost vlaganja zasebnega sektorja v
RR na področjih S5. Predvidena sta do največ dva RR programa, vsak v višini
sofinanciranja od 5.000.001,00 EUR do 9.000.000,00 EUR. Stopnja financiranja RO
v okviru javnih sredstev ESRR je 100 %, saj RO v skladno z razpisom niso
prejemnice državnih pomoči. Stopnja sofinanciranja podjetij v okviru javnih
sredstev ESRR pa je 25 %. Izbor bo sledil principu izbora najboljše ocenjenih RR
programov na posameznem področju S5 ob upoštevanju nepodvajanja pokritosti
področij S5. Izbrana bosta tako dva (2) najboljša RR programa Sklopa 1 dveh (2)
različnih področij S5.
- Sklop II – SREDNJI RR PROGRAMI: Srednji
RR program izvaja konzorcij, katerega RR program ima ambiciozno zastavljene
cilje, je kompleksen ter vsebinsko interdisciplinaren. Izbrani bodo programi,
kjer bodo podjetja sofinancirana skladno s stopnjami sofinanciranja glede na
njihovo velikost in pravili državnih pomoči. Stopnja sofinanciranja RO v okviru
javnih sredstev ESRR je 100 %, saj RO v skladno z javnim razpisom niso
prejemnice državnih pomoči. Predvideni so programi v višini sofinanciranja od
3.000.001,00 EUR do 5.000.000,00 EUR.
Izbrani bodo najboljše ocenjeni RR programi skladno s postopkom, kot je
opredeljen v točki 6.2 tega javnega razpisa.
- Sklop III – MAJHNI RR PROGRAMI: Majhen RR program izvaja
konzorcij, katerega program pokriva področje S5, ki ima večji poudarek na
inovacijski dejavnosti oziroma področjem, kjer so raziskovalne problematike
ožje. RR programi v Sklopu III so namenjeni manjšim, bolj osredotočenim
programom in izvedbi v obliki manjšega konzorcijskega programa, v višini
sofinanciranja od 1.000.000,00 EUR do 3.000.000,00 EUR. Stopnje
sofinanciranja podjetij sledijo enakemu principu kot pri Sklopu II, pri
čemer bodo zagotovljene najvišje stopnje financiranja za učinkovito
sodelovanje RO in podjetij skladno s pravili državnih pomoči. Stopnja
sofinanciranja RO v okviru javnih sredstev ESRR je 100 %, saj RO v skladno z
javnim razpisom niso prejemnice državnih pomoči. Izbrani bodo najboljše
ocenjeni RR programi, skladno s postopkom, kot je opredeljen v točki 6.2
tega javnega razpisa.
Posamezen RR program se lahko izvaja le v enem sklopu.
Sofinancirano bo izvajanje RR programov, ki jih bodo izvajali konzorcijski
partnerji.
RR programi, izbrani na tem javnem razpisu, bodo sofinancirani iz ESRR in
sredstev nacionalnega proračuna Republike Slovenije kot dovoljena državna pomoč
v delu, ki se navezuje na podjetja, skladno s shemo državne pomoči »Program
sodelovalnih raziskovalno-razvojnih projektov in drugih projektov, ki so predmet
državnih pomoči Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in inovacije 2022-2030«
(št. priglasitve: BE01-2399300-2023), št. 440-23/2022/34 z dne 11. 10. 2023.
RR programi bodo sofinancirani po sistemu učinkovitega sodelovanja. Prejemniki
državne pomoči v okviru javnega razpisa so podjetja, medtem ko RO po tem javnem
razpisu ne štejejo kot prejemnice državnih pomoči.
2.4 Regija izvajanja Operacije ali deli operacij v okviru javnega razpisa se morajo izvajati v
kohezijski regiji Vzhodna Slovenija in kohezijski regiji Zahodna Slovenija.
Vsaka operacija se mora izvajati v obeh kohezijskih regijah. Sredstva se bodo delila na kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija oziroma Zahodna
Slovenija, in sicer v odvisnosti od tega, kje bo posamezen konzorcijski partner
izvajal RR aktivnosti operacije oziroma dela operacije. Vsak konzorcijski
partner se mora opredeliti za eno izmed dveh kohezijskih regij, v kateri bo
izvajal aktivnosti. Aktivnosti se lahko izvajajo le v kohezijski regiji, kjer
ima posamezni konzorcijski partner sedež ali poslovno enoto.
Sedež, poslovna enota ali podružnica mora biti na dan oddaje prijave vpisana v
Poslovni register Slovenije oz. v Sodni register.
Sredstva se bodo razporejala glede na umeščenost prijave (na ravni posameznega
konzorcijskega partnerja) v posamezno kohezijsko regijo do zapolnitve višine
sredstev, ki so na razpolago za posamezni kohezijski regiji.
Sprememba regije izvajanja po oddaji prijave ni dopustna.
Če bi se ugotovilo, da operacija ni bila izvedena v kohezijski regiji, ki so jo
posamezni konzorcijski partnerji opredelili v prijavi, ARIS odstopi od pogodbe o
sofinanciranju operacije in zahteva vračilo že izplačanih sredstev skupaj z
zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun
prijavitelja do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Za
vračilo sredstev so vsi konzorcijski partnerji odgovorni solidarno.
3. Ciljne
skupine / upravičenci Upravičenci so raziskovalne organizacije, kot so opredeljene v točki 4.2.4. tega
javnega razpisa, in podjetja, kot so opredeljena v točki 4.2.3. tega javnega
razpisa, ter so vpisani v Zbirko podatkov o izvajalcih znanstvenoraziskovalne
dejavnosti, ki jo vodi ARIS (v nadaljnjem besedilu: Evidenca RO) ter
izpolnjujejo pogoje, predpisane z ZZrID, Splošnim aktom o postopkih
sofinanciranja in ocenjevanja ter spremljanja izvajanja znanstvenoraziskovalne
dejavnosti in tem javnim razpisom. Za potrebe javnega razpisa se podjetja definirajo kot gospodarske družbe, ki so
ustanovljene po ZGD-1 ali ZZad in imajo ustanovljeno raziskovalno skupino.
Raziskovalna skupina mora biti najpozneje na dan oddaje prijave na ta javni
razpis vpisana v javno evidenco raziskovalnih organizacij, ki izvajajo
raziskovalno razvojno dejavnost.
Na javni razpis se lahko prijavijo le konzorciji.
4. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu Prijava mora izpolnjevati vse pogoje javnega razpisa. Izpolnjevanje pogojev mora
izhajati iz vsebine celotne prijave. Če prijava ne izpolnjuje vseh pogojev, se
ne izbere za sofinanciranje in se s sklepom zavrne. V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o izboru,
pogodba o sofinanciranju operacije ne bo sklenjena.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o
sofinanciranju operacije, bo ARIS odstopila od pogodbe o sofinanciranju
operacije, pri čemer je vsak upravičenec dolžan vrniti vsa že prejeta sredstva
skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na
transakcijski račun prijavitelja do dneva vračila sredstev v državni proračun
Republike Slovenije, skladno s pozivom ARIS.
Za dokazovanje izpolnjevanja pogojev za kandidiranje na javnem razpisu in
sprejemanje pogojev javnega razpisa konzorcijski partnerji podpišejo izjavo o
sprejemanju pogojev, ki je del razpisne dokumentacije, s katero pod kazensko in
materialno pravno odgovornostjo potrdijo izpolnjevanje in sprejemanje pogojev za
kandidiranje na tem javnem razpisu.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja posameznega pogoja lahko ARIS od
kateregakoli konzorcijskega partnerja zahteva dodatna pojasnila ali dokazila. Če
dokazila oziroma pojasnila niso predložena v roku, ki ga določi ARIS, se šteje,
da pogoj za kandidiranje ni izpolnjen.
4.1. Splošni
pogoji za kandidiranje Vsak konzorcijski partner mora izpolnjevati naslednje splošne pogoje za
kandidiranje:
- je upravičenec skladno s 3. točko javnega razpisa;
- na dan oddaje prijave nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz
naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z
zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50
evrov ali več na dan oddaje prijave); šteje se, da konzorcijski partner, ki
je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če na dan oddaje
prijave ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz
delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta od oddaje prijave. Če
konzorcijski partner na dan oddaje prijave izkazuje neporavnane zapadle
finančne obveznosti, lahko naknadno in do roka, ki ga postavi ARIS pridobi
ustrezno potrdilo davčnega organa, s katerim dokazuje izpolnjevanje pogoja;
- na dan oddaje prijave nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v
višini 50 evrov ali več do ministrstva oziroma do izvajalskih institucij
ministrstva, pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o
sofinanciranju oziroma o dodelitvi javnih sredstev in so bile kot
neporavnane in zapadle spoznane v pravnomočni odločitvi pristojnega sodišča;
- med njim in ministrstvom oziroma izvajalskimi institucijami ministrstva niso
bila pri že sklenjenih pogodbah o sofinanciranju s pravnomočno sodno odločbo
ugotovljena kazniva dejanja iz 24. in 25. poglavja Kazenskega zakonika
(Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 6/16 – popr.,
54/15, 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNSPP in 16/23)
v povezavi s porabo javnih sredstev, dokler trajajo pravne posledice obsodbe
za pravno osebo ali odgovorno osebo pravne osebe;
- ne prejema in ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in
prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in
prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS,
št. 5/17) in ni podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe GBER;
- ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije
ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja
sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje prijave ni bil v
stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju,
postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS,
176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr. 196/21 – odl. US, 157/22
– odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US in 102/23) in ni v postopku
likvidacije po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 –
uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US,
82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O
in 75/23);
-
zanj ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot
izhaja iz 35. in 36. člena ZIntPK;
- dejanski lastnik(i) družbe v skladu z 19. členom Zakona o preprečevanju
pranja denarja in financiranja terorizma niso vpleten(i) v postopke pranja
denarja in financiranja terorizma;
- za iste upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v tem
javnem razpisu, ni pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev
evropskega, državnega ali lokalnega proračuna), vključno s pomočjo de
minimis (prepoved dvojnega sofinanciranja);
- je podal izjavo, da ne bo nastopal kot zunanji izvajalec drugim
konzorcijskim partnerjem v istem konzorciju;
- je iz predložene finančne konstrukcije prijavljenega RR programa razvidno,
da so v celoti zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije. Pri
tem morajo biti v sklopu zasebnih virov izkazana tudi morebitna
premostitvena sredstva za del pričakovanih sredstev iz naslova tega javnega
razpisa;
- ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na podlagi
odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za
nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom;
- ni dejaven v naslednjih sektorjih dejavnosti:
- predelava in trženje kmetijskih proizvodov, pri čemer je znesek pomoči
določen na podlagi cene/količine proizvodov, kupljenih od primarnih
proizvajalcev oz. zadevnega podjetja,
- predelava in trženje kmetijskih proizvodov, pri čemer je pomoč pogojena
z delnim ali celotnim prenosom na primarne proizvajalce,
- za aktivnosti za lažje zaprtje nekonkurenčnih premogovnikov.
4.2. Pogoji
za partnerstvo 4.2.1. Splošni pogoji za konzorcij Na javni razpis se lahko prijavi konzorcij izvajalcev raziskovalno razvojne
dejavnosti (v nadaljnjem besedilu: konzorcij), ki so za ureditev medsebojnih
obveznosti in razmerij sklenili konzorcijsko pogodbo. Konzorcijska pogodba mora
določati pravice in obveznosti posameznih konzorcijskih partnerjev, nujno pa
mora vsebovati tudi:
- določitev aktivnosti programa s terminskim in finančnim načrtom po
posameznih konzorcijskih partnerjih,
- določitev prijavitelja konzorcija (v nadaljevanju: prijavitelj), ki bo v
imenu in za račun vseh konzorcijskih partnerjev, v primeru izbora prijave,
pogodbena stranka oz. podpisnik pogodbe o sofinanciranju operacije,
- pooblastila prijavitelju s strani vseh ostalih konzorcijskih partnerjev (za
pripravo, podpis in oddajo prijave, dopolnitev prijave ter vseh prilog v
imenu in za račun vseh konzorcijskih partnerjev, za vročanje vseh pisanj in
listin, npr. pozivov, dopisov, odločb, pogodbe v zvezi z javnim razpisom, za
podpis pogodbe o sofinanciranju operacije v imenu in za račun vseh
konzorcijskih partnerjev ter za izvajanje celotne komunikacije z ARIS ali
nadzornimi organi),
- določilo, da prijavitelj za celoten konzorcij prejema vsa izplačila oz.
sredstva po javnem razpisu, ki jih nato nakaže posameznim konzorcijskim
partnerjem, glede na delež opravljenih storitev oz. aktivnosti,
- določilo o neomejeni solidarni odgovornosti vseh konzorcijskih partnerjev za
pravilno izvedbo operacije skladno s pogodbo o sofinanciranju operacije,
- določilo glede ureditve pravic intelektualne lastnine skladno z določbami,
ki veljajo za učinkovito sodelovanje,
- določilo o ravnanju v primeru sprememb operacije.
Konzorcij partnerjev v enaki sestavi se lahko prijavi na javni razpis samo z eno
prijavo. V primeru, da se konzorcij v enaki sestavi na javni razpis prijavi z
več kot eno prijavo, se v postopek izbora uvrsti prva oddana prijava. Poznejše
prijave se ne uvrstijo v postopek izbora in se s spremnim dopisom vrnejo
prijavitelju.
Posamezna RO (kot posamezna RO šteje RO, ki je v evidencah ARIS vodena kot
neodvisna raziskovalna organizacija, npr. članica univerze) se lahko, ob
upoštevanju vsebinskega področja, ki ga pokriva, prijavi na vsako področje S5
največ enkrat. Dodatno je dopustna še največ ena (1) prijava RO ne glede na
izbrano področje S5, tako, da je največje potencialno dovoljeno število prijav
za posamezno RO 11 prijav, od tega največ dve prijavi iz istega področja S5.
Vsi sodelujoči v konzorciju so konzorcijski partnerji. Prijavitelj je tisti, ki
v imenu konzorcija odda prijavo na javni razpis. Ostali sodelujoči v konzorciju
so člani konzorcija. Podjetja so konzorcijski partnerji – podjetja, RO so
konzorcijski partnerji – RO.
Za vse konzorcijske partnerje – podjetja velja, da morajo biti med seboj
neodvisni ter lastniško in upravljalsko nepovezani. Za vse konzorcijske
partnerje – RO velja, da konzorcij ne smejo sestaviti z gospodarskimi družbami,
ki jih ustanovijo skladno z zakonom, ki ureja gospodarske družbe (ZGD-1).
Pogoj neodvisnosti ter lastniške in upravljavske nepovezanosti ni izpolnjen, če
konzorcij sestavljajo partnerji, v katerih se kot ustanovitelji ali lastniki
pojavljajo člani poslovodnih organov ali člani organov upravljanja partnerjev
ali vodje prijavljenih RR programov.
Razporeditev posameznega raziskovalca oziroma strokovnega in tehničnega
sodelavca na delo na RR programu pri več konzorcijskih partnerjih istega
konzorcija ni dopustna. Na delo na RR programu lahko posameznega raziskovalca
oziroma strokovnega in tehničnega sodelavca razporedi in strošek plače in
povračil v zvezi z delom uveljavlja zgolj 1 (en) konzorcijski partner.
Prijavitelja izbere konzorcij sam in je lahko podjetje ali RO, ki je za to
prijavo v danem projektu najbolj primeren (z vsebinskega vidika, z vidika
motivacije, strokovnosti in kapacitet).
V primeru izbora prijave za sofinanciranje bo prijavitelj v imenu konzorcija z
ARIS podpisal pogodbo o sofinanciranju operacije.
4.2.2 Posebni pogoji za konzorcij
1. Sklop I Konzorcij mora biti sestavljen iz najmanj desetih (10) in največ dvajsetih (20)
konzorcijskih partnerjev, od tega najmanj:
- štirih (4) neodvisnih RO. Šteje se, da je pogoj štirih (4) RO v sestavi
konzorcija izpolnjen tudi v primeru, da v konzorciju sodelujejo najmanj
štiri (4) članice
univerze, ki so v evidencah ARIS vodene kot neodvisne raziskovalne
organizacije in
- šestih (6) lastniško in upravljavsko nepovezanih podjetij, od katerih morata
biti najmanj dve (2) podjetji mikro, mali ali srednje veliki podjetji (v
nadaljnjem besedilu: MSP) in najmanj eno (1) veliko podjetje,
ki izvajajo raziskovalno in razvojno dejavnost.
2. Sklop II Konzorcij mora biti sestavljen iz najmanj sedmih (7) in največ dvanajstih (12)
konzorcijskih partnerjev, od tega najmanj:
- treh (3) neodvisnih RO. Šteje se, da je pogoj treh (3) RO v sestavi
konzorcija izpolnjen tudi v primeru, da v konzorciju sodelujejo najmanj tri
(3) članice univerze, ki so v evidencah ARIS vodene kot neodvisne
raziskovalne organizacije in
- štirih (4) lastniško in upravljavsko nepovezanih podjetij, od katerih morata
biti najmanj dve (2) podjetji MSP,
ki izvajajo raziskovalno in razvojno dejavnost.
3. Sklop III Konzorcij mora biti sestavljen iz najmanj petih (5) in največ osmih (8)
konzorcijskih partnerjev, od tega najmanj:
- dveh (2) neodvisnih RO. Šteje se, da je pogoj dveh (2) RO v sestavi
konzorcija izpolnjen tudi v primeru, da v konzorciju sodelujeta najmanj dve
(2) članici univerze, ki sta v evidencah ARIS vodeni kot neodvisni
raziskovalni organizaciji in
- treh (3) lastniško in upravljavsko nepovezanih podjetij, od katerih morata
biti najmanj dve (2) podjetji MSP,
ki izvajajo raziskovalno in razvojno dejavnost.
4.2.3. Pogoji za konzorcijske partnerje – podjetja Vsak konzorcijski partner – podjetje mora izpolnjevati naslednje pogoje:
- podjetje je gospodarska družba, ustanovljena po ZGD-1 ali ZZad;
- ima ustanovljeno raziskovalno skupino, ki je najkasneje na dan oddaje
prijave na ta javni razpis, vpisana v javno evidenco raziskovalnih
organizacij, ki izvajajo raziskovalno razvojno dejavnost (v nadaljnjem
besedilu: Evidenca RO);
- ima na dan oddaje prijave na ta javni razpis v Poslovnem registru
Slovenije/Sodnem registru vpisan sedež, poslovno enoto ali podružnico;
- je podjetje ustanovljeno vsaj dve (2) leti pred datumom oddaje prijave na ta
javni razpis (upošteva se datum vpisa v sodni oziroma drug ustrezen
register). Če podjetje izvaja projekt v poslovni enoti, mora biti ta
ustanovljena vsaj dve (2) leti pred datumom oddaje prijave na ta javni
razpis (upošteva se datum vpisa v sodni oziroma drug ustrezni register);
- na zadnji dan predhodnega koledarskega leta (31. 12.) glede na datum oddaje
prijave na ta javni razpis zaposluje vsaj tri (3) osebe;
- izpolnjuje vsaj enega od v nadaljevanju navedenih pogojev:
- dodana vrednost na zaposlenega v letih 2021,
2022 in 2023 mora biti enaka ali višja od povprečja panoge dejavnosti v
Sloveniji. Pogoj je izpolnjen, če podjetje dosega ali presega povprečno
vrednost kriterija v vsaj enem (1) od treh (3) navedenih let;
- v letih od vključno 2021 do vključno 2023 mora
izkazati vlaganja v raziskave in razvoj (RR) vsaj v višini v prijavi na javni
razpis zaprošenega sofinanciranja. Višino vlaganj v raziskave in razvoj lahko
podjetje izkaže na (vsaj) enega od naslednjih načinov:
- s prijavljenimi davčnimi olajšavami za vlaganja v raziskave in razvoj na
Finančno upravo Republike Slovenije - FURS (potrdilo FURS oziroma izpis
prijave na FURS v aplikaciji e-davki), o prijavljenih davčnih olajšavah za
vlaganja v RR,
- s pogodbami za izvajanje raziskovalno razvojnih projektov v obdobju od
vključno 2021 do vključno 2023.
Izjemoma lahko konzorcijski partnerji - podjetja ne izpolnjujejo zgornjih
pogojev glede dodane vrednosti na zaposlenega in/ali vlaganja v raziskave in
razvoj, in sicer največ:
- štiri (4) podjetja v Sklopu I,
- tri (3) podjetja v Sklopu II,
- eno (1) podjetje v Sklopu III,
ob pogoju, da prijavitelj v prijavi podrobno utemelji njihovo ključnost za
verigo vrednosti, ki jo tvori konzorcij in uspešno izvedbo RR programa.
4.2.4. Pogoji za konzorcijske partnerje - RO RO so organizacije za raziskave in širjenje znanja in so javni in zasebni zavodi
ali visokošolski zavodi, vpisani v Evidenco RO, katerih glavni cilj je neodvisna
izvedba temeljnih raziskav, industrijskih raziskav ali eksperimentalnega razvoja
ali obsežno razširjanje rezultatov teh dejavnosti prek izobraževanja, objav ali
prenosa znanja. Organizacije za raziskave in širjenje znanja iz Evidence RO
morajo izpolniti Izjavo o opredelitvi organizacije za raziskave in širjenje
znanja (Obrazec 8) po Metodologiji za identificiranje organizacije za
raziskovanje in širjenje znanja, ki je Priloga 1 v Pojasnilih javnega razpisa. 4.3. Pogoj
za vodjo RR programa Konzorcij določi osebo, zaposleno pri prijavitelju, ki deluje kot vodja RR
programa in izpolnjuje pogoje za vodjo programa po prvem odstavku 63. člena
ZZrID. Skladno s 63. členom ZZrID je vodja raziskovalnega programa lahko
raziskovalec, ki ima izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu tretje
stopnje oziroma izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljene po študijskih
programih tretje stopnje, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje
kvalifikacij, uvrščena na 10. raven (doktorat znanosti), ter izkazuje mednarodno
primerljive raziskovalne rezultate. 4.4. Splošni
pogoji za RR program Prijavljeni RR program mora izpolnjevati naslednje splošne pogoje:
- biti mora skladen z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa;
- izvajati se mora v obeh kohezijskih regijah;
- uvrščen mora biti v eno od desetih prednostnih področij S5;
- ne sme se pričeti izvajati pred oddajo prijave na javni razpis;
- izkazovati mora spodbujevalni učinek in nujnost pomoči v skladu s 6. členom
Uredbe GBER;
- ni in do izdaje sklepa o izboru prijave za sofinanciranje ne bo prejel
financiranja iz javnih sredstev za isti namen;
- čas trajanja izvedbe RR programa ne sme biti krajši od 36 mesecev; izvedba
RR programa lahko traja do največ 30. 6. 2029;
-
iz prijave mora biti razvidna ekonomska in finančna sposobnost za izvedbo RR
programa ter da ima konzorcij in posamezni konzorcijski partner v celoti
zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije, kar pomeni, da so
zagotovljena vsa sredstva za izvedbo RR programa in posameznega RRp,
upoštevaje pričakovana sredstva v okviru javnega razpisa;
- finančni načrt in višina sofinanciranja morata biti skladna s pravili
državnih pomoči, kot jih opredeljuje javni razpis;
- upoštevano mora biti pravilo kumulacije državnih pomoči - skupna višina
državne pomoči za RR program v zvezi z istimi upravičenimi stroški ne bo
presegla največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči, kot to
določa shema državnih pomoči, veljavna za ta javni razpis;
- RR program mora biti skladen z okoljskim načelom »da se ne škoduje bistveno«
(t.i. DNSH oz. Do No Significant Harm);
- izkazovati mora skladnost s cilji področnih strategij, resolucij,
nacionalnih programov.
4.5. Posebni pogoji za RR program
1. Sklop I: - Načrtovana višina sofinanciranja upravičenih stroškov mora znašati
najmanj 5.000.001,00 EUR ter največ 9.000.000,00 EUR.
- Najmanj 25 % vseh upravičenih stroškov RR programa nosijo podjetja.
- En RR program lahko sestavlja največ šestnajst (16) RRp[1],
ki sodijo ali v industrijske raziskave ali eksperimentalni razvoj.
2. Sklop II: - Načrtovana višina sofinanciranja upravičenih stroškov mora znašati
najmanj 3.000.001,00 EUR ter največ 5.000.000,00 EUR.
- En RR program lahko sestavlja največ deset (10) RRp, ki sodijo ali v
industrijske raziskave ali eksperimentalni razvoj.
3. Sklop III: - Načrtovana višina sofinanciranja upravičenih stroškov mora znašati
najmanj 1.000.000,00 EUR ter največ 3.000.000,00 EUR.
- Posamezen konzorcijski partner ne sme nositi več kot 70 % upravičenih
stroškov RR projekta in tudi ne več kot 70 % upravičenih stroškov RR programa.
- En RR program lahko sestavlja največ osem (8) RRp, ki sodijo ali v
industrijske raziskave ali eksperimentalni razvoj.
5. Odpiranje
in dopolnjevanje prijav za dodelitev sredstev ter postopek obravnave prijav Postopek odpiranja, dopolnjevanja ter obravnave prijav poteka skladno s
poglavjem 1.2. Splošnega akta o postopkih sofinanciranja. Uradna oseba v osmih dneh od konca odpiranja prijav pisno pozove tiste
prijavitelje, katerih prijave niso bile formalno popolne, da jih v roku osmih
(8) delovnih dni dopolnijo. Prijave so formalno nepopolne, če gre za manjša
odstopanja od zahtev razpisne dokumentacije, ki v skladu s postavljenimi merili
za izbor prijave ne vplivajo na vsebino prijave, ocenjevanje in razvrstitev
posamezne prijave.
Prijave, ki ne izpolnjujejo pogojev javnega razpisa vezanih na točko 4.1.
(alineje 1, in 3-10), 4.2., 4.3., 4.4. (alineje 1-8 in 10-13) in 4.5. se štejejo
kot nepopolne in jih ne bo dopustno dopolnjevati.
Nepopolne prijave in formalno nepopolne prijave, ki jih prijavitelj v roku, ki
ga določi ARIS ne dopolni, se zavržejo s sklepom.
Popravki iz naslova usklajevanja s pravili državnih pomoči ne smejo vplivati na
osnovno vrednost celotnega RR programa. Pri usklajevanju s pravili državnih
pomoči, ki se odraža tudi v spremembi zneska sofinanciranja, pa se lahko višina
sofinanciranja RR programa zgolj zniža, v nobenem primeru pa se ne sme povišati.
Na podlagi navedenega tako ni dovoljeno dopolnjevati tistega dela prijave, ki se
veže na vsebino predmeta prijave ali tistih elementov prijave, ki vplivajo ali
bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove prijave glede na preostale
prijave, ki jih je ARIS prejela v postopku javnega razpisa.
6. Kriteriji
za izbor in postopek izbora 6.1. Elementi ocenjevanja prijav
Prijave, za katere bo ugotovljeno, da izpolnjujejo vse pogoje, bodo ocenjene na
podlagi kriterijev, kazalnikov in meril[2],
navedenih v nadaljevanju: 6.1.1. Kriterij: »Znanstvena odličnost (ang. ‚Excellence’)« Ocenjena bo utemeljitev na mednarodno primerljivem znanju in kompetencah v
celotnem procesu razvoja znanja. Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju »Znanstvena odličnost« so: - cilji: jasnost in skladnost ciljev s pričakovanimi učinki RR
programa;
- relevanca: skladnost s strateškimi dokumenti;
- koncept: primernost predlagane metodologije, jasnost
in verodostojnost zastavljenega koncepta;
- transdisciplinarnost: omogočanje povezovanja znanja,
kompetenc in tehnologije na prednostnih področjih S5;
- ambicioznost in utemeljitev odličnosti s poudarkom
na stanju raziskav v globalnem prostoru »beyond state-of-the-art«:
- novost, inovativnost in ambicioznost predlaganega projekta z jasno
opredeljenim položajem glede na konkurenco;
- tehnološka pripravljenost - predstavitev sedanje ravni tehnološke
pripravljenosti prijaviteljev z ustrezno razlago, kako bo projekt prispeval
k napredovanju na višje ravni;
- vključenost v čezregijske in globalne verige vrednosti in mednarodni
inovacijski potencial.
6.1.2. Kriterij: »Družbeni in gospodarski vpliv (ang.
‚Impact’)« Ocenjevali se bodo predvideni učinki rezultatov RR programa (TRL 3-6) ter
akcijski načrt zagotavljanja trajnosti ukrepov po zaključku projektnega obdobja
za prenos rezultatov do storitev, produktov ali procesov na trg (TRL 7-9). Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju »Družbeni in gospodarski vpliv« so:
- ambicioznost in izvedljivost akcijskega načrta faze TRL 7-9, ki
vključuje razširjanje in izkoriščanje rezultatov ter akcijski načrt inovacijske
faze ter razvoja in vpeljave novih produktov, storitev in procesov na trg;
- prispevek RR programa k doseganju pričakovanih rezultatov in učinkov
javnega razpisa;
- pričakovani učinki RR programa na izboljšanje inovacijske
zmogljivosti, vključevanje novih znanj, vključenost v globalne verige
vrednosti in s tem krepitev konkurenčnosti in rasti podjetij z razvojem
inovacij, ki izpolnjujejo potrebe evropskega in globalnih trgov;
- izkazovanje širšega družbenega vpliva RR programa oziroma
odgovarjanje na družbene izzive z jasno opredeljenimi ciljnimi skupinami;
- učinkovitost predlaganih ukrepov za izkoriščanje in razširjanje
rezultatov RR programa (vključno z upravljanjem pravic intelektualne lastnine),
javno predstavljanje (popularizacija) projekta in obvladovanje raziskovalnih
podatkov ter ustreznost načrta upravljanja z inovacijami in intelektualno
lastnino (strategija zaščite, izkoriščanja, razširjanja).
6.1.3. Kriterij: »Kakovost in učinkovitost izvedbe (ang.
‚Quality and efficiency of the implementation’)« Ocenjeno bo izkazovanje realne izvedljivosti v predvidenem obdobju
sofinanciranja in ustreznost, sposobnost ter pripravljenosti konzorcija za
izvedbo, vključno z zaprto finančno konstrukcijo, kakovost predloga, ki bo
zagotavljal stroškovno/ekonomsko učinkovitost in racionalnost, ter
usposobljenost končnega prejemnika za izvedbo projekta (npr. strokovnost in
reference predlaganih kadrov). Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju »Kakovost in učinkovitost izvedbe« so:
- kakovost, primernost, učinkovitost in izvedljivost predloga RR
programa z vidika zagotavljanja stroškovne/ekonomske učinkovitosti in
racionalnosti, vključno z ustreznostjo dodeljevanja nalog in razporeditvijo
sredstev;
- ustreznost in usposobljenost konzorcijskih partnerjev RR programa za
izvedbo operacije (izkazovanje komplementarnosti, interdisciplinarnosti,
strokovnosti in referenc predlaganih ključnih kadrov, tudi z vidika vodenja
primerljivih RR programov);
- ustreznost upravljanja vključno z upravljanjem inovacij,
intelektualne lastnine in tveganj oziroma ovir pri preseganju obstoječih
znanj.
Kriterij se ocenjuje s točkami v razponu od 0 do 5. Najmanjša enota ocenjevanja
je 0,25 točke. Najvišja možna ocena pri vsakem kriteriju je 5 točk, pri vseh
treh kriterijih skupno 15 točk. Ocena po kriterijih se poda po merilih in
opisno, ob upoštevanju kazalnikov.
6.2. Postopek
izbora prijav V postopek izbora se uvrstijo vse pravočasne, formalno popolne prijave, ki
izpolnjujejo vse pogoje navedene v točki 4 tega javnega razpisa. Postopek izbora
prijav se vodi skladno s Splošnim aktom in je opisan v nadaljnjih odstavkih
predmetne točke. Za postopek ocenjevanja Znanstveni svet ARIS (v nadaljnjem besedilu: ZSA) s
sklepom imenuje Zunanji ekspertni panel (v nadaljnjem besedilu: ZEP), ki ga
sestavlja 14 članov, vsak za eno področje industrijskega ekosistema. ZEP imenuje
14 podpanelov za ocenjevanje posameznih prijav. Vsak podpanel sestavljajo štirje
(4) tuji recenzenti, ki so eksperti zadevnega področja industrijskega
ekosistema. Posamezno prijavo ocenjuje podpanel, ki oblikuje usklajeno oceno in
poročilo za ZEP. ZEP na podlagi poročil podpanelov ob upoštevanju pravil,
navedenih v nadaljevanju, pripravi predlog prednostnega seznama prijav. Predlog
prednostnega seznama prijav obravnava ZSA in sprejme sklep o predlogu izbora
prijav. Na podlagi sklepa ZSA direktor ARIS sprejme sklep o izboru prijav, s
katerim odloči ali se prijava izbere ali ne izbere za sofinanciranje.
Med pozitivno ocenjenimi prijavami, ki so dosegle ali presegle prag desetih (10)
točk, ZEP v prvem krogu izbere za sofinanciranje prijave po naslednjem
zaporedju:
- največ dve (2) prijavi v Sklopu I, in sicer prijavi, ki sta znotraj prijav v
Sklopu I dosegli najvišje število točk ob upoštevanju nepodvajanja
pokritosti področij znotraj Sklopa I in ob upoštevanju razpoložljivosti
sredstev glede na delitev po kohezijskih regijah;
- prijave v Sklopu II, in sicer prijave, ki so znotraj prijav v Sklopu II
dosegle najvišje število točk ob upoštevanju, da se pokritost prednostnih
področij S5 tako glede na izbor v Sklopu I, kot tudi znotraj Sklopa II, ne
podvajajo in ob upoštevanju razpoložljivosti sredstev glede na delitev po
kohezijskih regijah;
- prijave v Sklopu III, in sicer prijave, ki so znotraj prijav v Sklopu III
dosegle najvišje število točk ob upoštevanju, da se pokritost na prednostnih
področij S5 tako glede na izbor v Sklopu I, izbor v Sklopu II in izbor
znotraj Sklopa III ne podvajajo in ob upoštevanju razpoložljivosti sredstev
glede na delitev po kohezijskih regijah.
Do višine preostanka razpoložljivih sredstev javnega razpisa se v drugem krogu
izbor prijav v sofinanciranje ponovi na enak način, kot je določen za prvi krog
izbora, pri čemer se upošteva po zaporedju zgolj prijave v Sklopu II ter III, ki
so dosegle ali presegle prag desetih (10) in se v prvem krogu ocenjevanja niso
uvrstile na prednosti seznam in se omejitev glede podvajanja pokritosti
prednostnih področij S5 v drugem krogu ne upošteva.
Pri izboru se upošteva naslednje splošne omejitve, in sicer:
- Če posamezna prijava ne doseže mejnega praga, ki za
posamezen kriterij predstavlja tri (3) točke, in skupnega mejnega praga vsote
vseh treh ocen, to je deset (10) točk, se ne more uvrstiti v izbor za
sofinanciranje.
- Če je več prijav ocenjenih z enakim številom točk, se
izmed teh višje uvrsti tista, ki bo imela več točk pri kriteriju »Družbeni in
gospodarski vpliv«. Če so tudi po tem kriteriju prijave enako ocenjene, se kot
odločujoči kriterij vzame število točk pri naslednjih kriterijih - upoštevaje
vrstni red: 1.) »Znanstvena odličnost«, 2.) »Kakovost in učinkovitost izvedbe«.
Če so tudi po upoštevanju teh kriterijev prijave enako ocenjene, se uvrsti višje
prijava, ki načrtuje višjo vrednost RR programa. Če so tudi po upoštevanju tega
kriterija prijave enako uvrščene, se višje uvrsti tista prijava, ki je bila prva
popolno oddana glede na čas oddaje.
- V prvem krogu izbora se upošteva načelo prepovedi
podvajanja prednostnih področij S5.
- Vsakokrat se upošteva razpoložljivost sredstev glede na
delitev po kohezijskih regijah.
Sklep o izboru se pošlje prijaviteljem, rezultati izbora prijav pa se objavijo
na spletni strani ARIS.
Prijavitelji, katerih prijave so izbrane za sofinanciranje, so na podlagi sklepa
o izboru prijav pozvani k podpisu pogodbe
o sofinanciranju izvedbe operacije.
Če prijavitelj ne pristopi k podpisu pogodbe o sofinanciranju izvedbe operacije
skladno s pozivom ARIS, se šteje, da je umaknil prijavo za pridobitev sredstev.
V tem primeru lahko ARIS dodeli sredstva prijavitelju z najvišjim številom
doseženih točk, ki je glede na opisan postopek izbora naslednji po vrstnem redu
na seznamu pozitivno ocenjenih prijav.
7. Pravno
sredstvo Prijavitelj lahko v skladu s Splošnim aktom zoper sklep direktorja ARIS o izboru
prijav, vloži ugovor v 15 dneh od prejema sklepa. O ugovoru s sklepom odloči
Upravni odbor ARIS. Vloženi ugovori ne zadržijo podpisa pogodb o sofinanciranju z izbranimi
prijavitelji.
8.
Okvirna
višina sredstev javnega razpisa Višina sredstev, ki je na razpolago za javni razpis, je največ do 58.753.000,00
EUR, od tega EU del v višini 31.264.150,00 EUR in slovenska udeležba v višini
27.488.850,00 EUR. Sredstva se delijo po programskih območjih, in sicer na kohezijsko
regijo Vzhodna Slovenija v višini 17.251.000,00 EUR in
kohezijsko regijo Zahodna Slovenija v višini 41.502.000,00 EUR, kot je
razvidno v tabeli:
Kohezijska regija |
EU del |
Slovenska udeležba |
Skupaj v EUR |
% |
Kohezijska regija Vzhodna Slovenija |
14.663.350,00 |
2.587.650,00 |
17.251.000,00 |
29,36 |
Kohezijska regija Zahodna Slovenija |
16.600.800,00 |
24.901.200,00 |
41.502.000,00 |
70,64 |
Skupaj v EUR |
31.264.150,00 |
27.488.850,00 |
58.753.000,00 |
100,00 |
Delež prispevka EU v kohezijski regiji Vzhodna Slovenija znaša 85 %. Delež
prispevka EU v kohezijski regiji Zahodna Slovenija znaša 40 %. Sredstva niso
prenosljiva med programskimi območji.
Predvidene vrednosti za sofinanciranje po tem javnem razpisu so skladne z
zadnjim potrjenim Izvedbenim načrtom Programa evropske kohezijske politike v
obdobju 2021-2027 v Sloveniji, št. 24.1.
Neupravičene stroške krije upravičenec sam.
V okviru javnega razpisa je predvideno le eno odpiranje.
V primeru, da se spremeni skupna višina razpisanih sredstev tega javnega
razpisa, se to objavi v Uradnem listu Republike Slovenije do izdaje sklepov o
izboru.
Javni razpis bo realiziran skladno s proračunskimi možnostmi.
Dinamika sofinanciranja operacije bo določena s pogodbo o sofinanciranju
operacije med ARIS in izbranim prijaviteljem kot upravičencem, v odvisnosti od
finančnega načrta izvajanja operacije in od razpoložljivosti proračunskih
sredstev.
Izplačila so odvisna od razpoložljivosti pravic porabe in proračunskih sredstev
za ta namen. Če bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe, lahko ARIS
razveljavi javni razpis in izdane sklepe o izboru, ali spremeni pogodbeno
vrednost ali dinamiko izplačil. Če se izbrani prijavitelj v imenu konzorcija ne
strinja s predlogom spremembe, se šteje, da konzorcij odstopa od pogodbe o
sofinanciranju operacije.
ARIS si pridružuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o
izboru razveljavi, kar bo objavljeno v Uradnem listu Republike Slovenije.
9. Obdobje,
v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva Obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov na javnem razpisu se prične z izdajo
sklepa o izboru prijave. Aktivnosti RR programa se morajo izvajati najmanj 36 mesecev in se zaključiti
najpozneje do 30. 6. 2029.
Obdobje upravičenosti izdatkov za nastale stroške (datum plačila računov oz.
verodostojnih knjigovodskih listin) je od datuma izdaje sklepa o izboru prijave
do najkasneje 31. 7. 2029.
Javni izdatki za upravičene stroške lahko nastanejo od datuma izdaje sklepa o
izboru prijave do 31. 12. 2029.
Aktivnosti RR programov bodo predmet končne evalvacije po zaključku aktivnosti.
10. Shema
državne pomoči, stopnja intenzivnosti in najvišja dovoljena višina
sofinanciranja skladno s shemo državnih pomoči
Javni razpis se izvaja na osnovi priglašene sheme državne pomoči »Program
sodelovalnih raziskovalno razvojnih projektov in drugih projektov, ki so predmet
državnih pomoči Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in inovacije 2022-2030«
(št. dokumenta: 440-4/2022/1; št. priglasitve: BE01-2399300-2023; datum
potrditve sheme: 11. 10. 2023; trajanje sheme: 31. 12. 2026) (v nadaljevanju
shema državnih pomoči). V skladu s pravili državnih pomoči je »pomoč za raziskovalne in razvojne
projekte« tista, pri kateri del raziskovalno-razvojnega projekta, ki prejema
pomoč, spada v kategorije temeljnih raziskav, industrijskih raziskav ali
eksperimentalnega razvoja. V okviru posameznih RR programov bosta sofinancirani dve raziskovalni stopnji
raziskav, in sicer:
- industrijske raziskave (IR) od TRL 3-4 in
- eksperimentalni razvoj (ER) od TRL 5-6.
Podrobna opredelitev lestvice TRL, industrijskih raziskav in eksperimentalnega
razvoja je podana v Pojasnilih javnega razpisa.
RR programi bodo sofinancirani po principu učinkovitega sodelovanja med RO in
podjetji, kot to opredeljuje shema državnih pomoči. Za RR program se šteje, da
se izvaja v obliki učinkovitega sodelovanja, če imata vsaj dve neodvisni
pogodbenici skupni cilj, ki temelji na delitvi dela ter skupaj opredelita njegov
obseg, sodelujeta pri njegovi zasnovi, prispevata k izvajanju ter delita
finančna, tehnološka, znanstvena in druga tveganja kot tudi rezultate.
Prejemniki državnih pomoči iz naslova izvajanja RR programa po javnem razpisu so
v primeru izbora za sofinanciranje konzorcijski partnerji – podjetja, medtem ko
konzorcijski partnerji – RO niso prejemniki državnih pomoči.
10.1. Podjetja
– prejemniki državne pomoči Kadar izvajalci raziskovalne in razvojne dejavnosti opravljajo gospodarsko
dejavnost, ne glede na njihov pravni status ali način financiranja, so
opredeljeni kot »podjetje« po konkurenčnem pravu EU in zanje v splošnem veljajo
pravila državnih pomoči (so prejemniki državne pomoči). V splošnem so prejemniki državne pomoči na področju znanstvenoraziskovalne in
inovacijske dejavnosti v Sloveniji izvajalci raziskovalne in razvojne
dejavnosti, ki so organizirani po Zakonu o gospodarskih družbah; zanje se v
splošnem predpostavlja, da opravljajo gospodarsko dejavnost.
Državna pomoč ni dovoljena za:
- predelavo in trženje kmetijskih proizvodov, pri čemer je znesek pomoči
določen na podlagi cene/količine proizvodov, kupljenih od primarnih
proizvajalcev oz. zadevnega podjetja;
- predelavo in trženje kmetijskih proizvodov, pri čemer je pomoč pogojena z
delnim ali celotnim prenosom na primarne proizvajalce;
- aktivnosti za lažje zaprtje nekonkurenčnih premogovnikov.
Omejitveni dejavniki pri dodeljevanju državnih pomoči:
- Pomoč ni dovoljena za aktivnosti, povezane z izvozom, ko je pomoč neposredno
vezana na izvožene količine, vzpostavitev in delovanje distribucijskega
omrežja ali na druge tekoče izdatke, povezane z izvozno aktivnostjo.
- Pomoč ne sme biti pogojena z obveznostjo upravičenca, da ima svoj sedež v
Republiki Sloveniji ali da ima v Republiki Sloveniji večino poslovnih enot.
Lahko pa se dovoli zahteva, da mora imeti nerezidenčni izvajalec
raziskovalne in razvojne dejavnosti v sodnem registru registrirano poslovno
enoto ali podružnico, kar je zahteva tega javnega razpisa.
- Pomoč ni dovoljena v primerih, ko bi se uporabi domačega blaga dajalo
prednost pred uporabo uvoženega blaga ali bi bila pogojena z obveznostjo
uporabe doma proizvedenega blaga.
- Pomoč ni dovoljena za prejemnike pomoči, ki so v postopku vračanja
neupravičeno prejete državne pomoči, na podlagi odločbe Evropske komisije,
ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s
skupnim trgom Skupnosti.
- Pomoč ni dovoljena v primerih, ko se upravičencem omejuje možnost
izkoriščanja rezultatov raziskav, razvoja in inovacij v drugih državah
članicah.
10.2. Raziskovalne
organizacije – prejemnice dotacije po tem javnem razpisu, ki ni državna
pomoč Če so izvajalci raziskovalne in razvojne dejavnosti organizacije
za raziskovanje in širjenje znanja kot jih določa Uredba GBER in ko gre za
financiranje učinkovitega sodelovanja kot negospodarske dejavnosti (Okvir RRI)
na RO, ne gre za državno pomoč. 10.3. Stopnje
intenzivnosti pomoči V Sklopu I je določena intenzivnost pomoči za podjetja – prejemnike državne
pomoči v višini 25 % upravičenih stroškov za vse raziskovalne in razvojne
kategorije: industrijske raziskave in eksperimentalni razvoj. V Sklopu II so intenzivnosti pomoči za podjetja – prejemnike državne pomoči za
raziskovalne in razvojne projekte (v višini a) 50 % upravičenih stroškov za
industrijske raziskave; b) 25 % upravičenih stroškov za eksperimentalni razvoj),
povečane za 10 odstotnih točk za srednje veliko podjetje in 20 odstotnih točk za
mala podjetja.
V Sklopu III so intenzivnosti pomoči za podjetja – prejemnike državne pomoči za
raziskovalne in razvojne projekte (v višini a) 50 % upravičenih stroškov za
industrijske raziskave; b) 25 % upravičenih stroškov za eksperimentalni
razvoj). Intenzivnost
pomoči za industrijske raziskave in eksperimentalni razvoj se poveča do največ
80 % upravičenih stroškov:
- za 10 odstotnih točk za srednja podjetja in 20 odstotnih točk za mala
podjetja,
- za 15 odstotnih točk, če je izpolnjen eden od naslednjih pogojev:
i. projekt vključuje učinkovito sodelovanje
- med podjetji, od katerih je vsaj en malo ali srednje podjetje (MSP); ali se
projekt izvaja v vsaj dveh državah članicah ali pa v eni državi članici in eni
pogodbenici Sporazuma EGP, nobeno posamezno podjetje pa ne nosi več kot 70 %
upravičenih stroškov, ali
- med podjetjem in eno ali več organizacij za raziskovanje in širjenje znanja,
kadar slednje krijejo vsaj 10 % upravičenih stroškov in imajo pravico objaviti
svoje rezultate raziskav;
ii. rezultati projekta se splošno razširjajo prek konferenc, objav, prosto
dostopnih zbirk podatkov ali brezplačne in odprte programske opreme;
iii. upravičenec se zaveže, da bo za rezultate raziskav, izhajajoče iz
raziskovalnih in razvojnih projektov, ki prejemajo pomoč, in zaščitene s
pravicami intelektualne lastnine, pravočasno ter na neizključni in
nediskriminatorni podlagi dal na voljo licence po tržni ceni, ki jih bodo lahko
uporabljale zainteresirane strani v EGP;
iv. raziskovalni in razvojni projekt se izvaja na območjih, ki prejemajo pomoč
in izpolnjujejo pogoje iz člena 107(3), točka (a), Pogodbe.
V okviru Sklopa III obvezno izpolnijo vsaj enega od navedenih pogojev v okviru
točke b).
Za raziskovalne organizacije velja, da niso prejemnice državne pomoči.
Intenzivnost pomoči zato znaša 100 % ne glede na to, v katerem Sklopu je oddana
prijava.
Podjetje – prejemnik državne pomoči mora upoštevati pravilo kumulacije državnih
pomoči. Skupna višina državne pomoči za RR program v zvezi z istimi upravičenimi
stroški ne sme presegati največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne
pomoči, kot določa shema državnih pomoči.
Pomoč se ne sme združevati s pomočjo, ki se dodeljuje po pravilu »de minimis«,
za iste upravičene stroške, v primerih, ko bi bile presežene dovoljene meje
intenzivnosti državnih pomoči.
|
Sklop I |
Sklop II |
Sklop III |
IR |
ER |
IR |
ER |
IR |
ER |
Podjetja |
Veliko podjetje |
25 % |
25 % |
50 % |
25 % |
65 % |
40 % |
Srednje podjetje |
25 % |
25 % |
60 % |
35 % |
75 % |
50 % |
Malo podjetje |
25 % |
25 % |
70 % |
45 % |
80 % |
60 % |
Velikost podjetij se določa v skladu z definicijo iz Priloge I Uredbe GBER.
11. Upravičeni
stroški in način sofinanciranja Sofinanciranje upravičenih stroškov po tem javnem razpisu bo potekalo skladno s
pravili evropske kohezijske politike, veljavno shemo državne pomoči »Program
sodelovalnih raziskovalno-razvojnih projektov in drugih projektov, ki so predmet
državnih pomoči Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in inovacije 2022-2030«
(št. Priglasitve: BE01-2399300-2023)«, veljavnimi Navodili organa upravljanja o
upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko
obdobje 2021-2027 in OBVESTILOM KOMISIJE Smernice za uporabo možnosti
poenostavljenega obračunavanja stroškov v okviru skladov, ki jih zajema Uredba
(EU) 2021/1060 (uredba o skupnih določbah), (UL C/2024/7467 z dne 20. 12. 2024). Stroški
so upravičeni, če:
- so z RR programom neposredno povezani, so potrebni za njegovo izvajanje in
so v skladu s cilji RR programa;
- so dejansko nastali: za dela, ki so bila opravljena; za blago, ki je bilo
dobavljeno; oziroma za storitve, ki so bile izvedene;
- so pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja;
- nastanejo in so plačani v obdobju upravičenosti;
- temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah;
- se v primeru poenostavljene oblike stroška, strošek uveljavlja v skladu s
pravili za poenostavljene oblike stroška in
- so v skladu z veljavnimi pravili Evropske Unije in nacionalnimi predpisi.
Raziskovalno-razvojne (RR) aktivnosti so upravičene do sofinanciranja po tem
javnem razpisu, če se izvajajo v obliki industrijskih raziskav (TRL 3-4) in
eksperimentalnega razvoja (TRL 5-6), kot ju opredeljuje Uredba komisije (EU)
2023/1315 z dne 23. junija 2023.
Vsak konzorcijski partner je seznanjen in se strinja, da izbor RR programa za
sofinanciranje še ne pomeni tudi odobritve sofinanciranja posameznih upravičenih
stroškov, ki jih je navedel v svoji prijavi. Upravičenost sofinanciranja bo ARIS
preverjala v okviru presoje zahtevkov za izplačilo, na način in z dinamiko,
opredeljeno v sklenjeni pogodbi o sofinanciranju ter ob upoštevanju vseh pravnih
podlag navedenih v uvodnem delu javnega razpisa.
Upravičeni bodo le stroški, ki bodo nastali od dneva izdaje sklepa o izboru
prijave dalje.
Vrste upravičenih stroškov vseh konzorcijskih partnerjev, ki so neposredno
povezani z izvajanjem RR programov:
|
Vrste upravičenih stroškov |
Opis vsebine stroška |
Način uveljavljanja stroška |
1 |
Strošek na enoto za stroške dela |
Stroški plač in povračil v zvezi z delom: stroški
osebja (raziskovalci, strokovni in tehnični sodelavci) v obsegu
zaposlitve na raziskovalno-razvojnih aktivnostih, ki se izvajajo
neposredno v okviru projekta. Osebje mora biti razporejeno na delo na RR
programu in opraviti delo v obsegu najmanj 8 ur na mesec/osebo in največ
1700 ur na leto/osebo, za katero se uveljavlja strošek plače in povračil
z delom.
|
Poenostavljene oblike stroškov: Strošek na enoto (SE) |
2 |
Stroški storitev zunanjih izvajalcev |
Stroški svetovanja in drugih storitev, povezanih z izvajanjem RR
programa, vključno z raziskavami in tehničnim znanjem, ki so kupljeni od
zunanjih virov po običajnih tržnih pogojih. Skupna
vrednost upravičenih stroškov storitev zunanjih izvajalcev ne sme
presegati 20 % vrednosti vseh upravičenih stroškov RR programa. |
Povračilo dejansko nastalih in plačanih upravičenih stroškov |
3 |
Pavšalno financiranje posrednih stroškov |
Ostali stroški delovanja: stroški režije in drugi stroški poslovanja,
vključno s stroški materiala, ki so nastali neposredno kot posledica
izvajanja RR programa. |
Poenostavljene oblike stroškov: Pavšalno financiranje
posrednih stroškov v višini 25 % stroška na enoto za stroške dela (SE) |
Za upravičene stroške veljajo naslednje omejitve:
- razporeditev raziskovalca oziroma strokovnega in tehničnega sodelavca
na delo na RR programu pri več konzorcijskih partnerjih istega konzorcija ni
dopustna. Posameznega raziskovalca oziroma strokovnega in tehničnega sodelavca
in njegov strošek plače ter povračil v zvezi z delom na RR programu lahko
uveljavlja zgolj 1 (en) konzorcijski partner;
- skupna vrednost upravičenih stroškov storitev zunanjih izvajalcev ne
sme presegati 20 % vrednosti vseh upravičenih stroškov RR programa;
- medsebojno opravljanje storitev ali podizvajalstvo med konzorcijskimi
partnerji nista dovoljena;
- davek na dodano vrednost ni upravičen strošek na RR programu.
ARIS je dne 10. 2. 2025 sprejel Metodologijo za določitev višine poenostavljenih
oblik stroškov v okviru izvajanja RR programa, št. 314-5/2024-6. Na podlagi te
metodologije predstavljata strošek na enoto in pavšalno financiranje, določeno z
uporabo odstotka na operaciji tako strošek dela raziskovalcev ter strokovnih in
tehničnih delavcev kot financiranje posrednih stroškov. Strošek na enoto za
stroške dela je določen na podlagi Uredbe o financiranju znanstvenoraziskovalne
dejavnosti iz Proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 35/22, 144/22
in 79/23) in veljavnih cen ekvivalenta polne zaposlitve za leto 2024,
izračunanih s strani ARIS, kar predstavlja nacionalno metodologijo. Za
sofinanciranje posrednih stroškov se prizna pavšalno financiranje posrednih
stroškov v višini 25 % vrednosti plačnega dela (4. odstavek 37. člena Uredbe o
financiranju znanstvenoraziskovalne dejavnosti iz Proračuna Republike Slovenije
(Uradni list RS, št. 35/22, 144/22 in 79/23), ki se lahko na podlagi točke 3
(c) in (d) 53. člena Uredbe 2021/1060/EU o skupnih določbah uporabi za vsebinsko
podobne operacije in upravičence.
Ad 1) Strošek na enoto za stroške dela
Strošek na enoto se v okviru javnega razpisa določi ločeno za sofinanciranje
stroškov dela raziskovalcev in za sofinanciranje stroškov dela strokovnih in
tehničnih sodelavcev, ki izvajajo raziskovalno-razvojne projekte v okviru RR
programa in je izražen na uro opravljenega raziskovalno-razvojnega (RR) dela.
Skladno z metodologijo izračuna stroška na enoto za stroške dela je vrednost
enote:
Vrsta upravičenega stroška |
Vrednost na uro RR dela, izražena v EUR |
Stroški dela raziskovalcev |
30,40 |
Stroški dela strokovnih in tehničnih sodelavcev |
20,30 |
Navedeni vrednosti veljata za celotno obdobje trajanja RR programa.
Dokazila za uveljavljanje stroška na enoto za stroške dela:
Aktivnost |
Dokazila |
a) raziskovalno-razvojni projekti, ki ga izvajajo zaposleni raziskovalci |
- pogodba o zaposlitvi in drugi pravni akt (kadar to ni
opredeljeno v pogodbi o zaposlitvi), s katerim je zaposleni razporejeni
na delo na operaciji in opravlja naloge raziskovalca (ob prvem zahtevku
za izplačilo in ko pride do spremembe);
- časovnica;
- obračun, s katerim upravičenec prijavljene količine potrdi,
upraviči in dokumentira. |
b) raziskovalno-razvojni projekti, ki jih izvajajo zaposleni strokovni
in tehnični sodelavci
|
- pogodba o zaposlitvi in drugi pravni akt (kadar to ni
opredeljeno v pogodbi o zaposlitvi), s katerim je zaposleni razporejeni
na delo na operaciji in opravlja naloge strokovnega/tehničnega sodelavca
(ob prvem zahtevku za izplačilo in ko pride do spremembe);
- časovnica;
- obračun, s katerim upravičenec prijavljene količine potrdi,
upraviči in dokumentira. |
Strošek na enoto za stroške dela se uveljavlja za raziskovalce ter strokovne in
tehnične sodelavce, ki delajo na raziskovalno-razvojnih projektih v okviru RR
programa in so vpisani v evidenco izvajalcev raziskovalne in razvojne dejavnosti
pri ARIS. Do povračila navedenega stroška v višini stopnje intenzivnosti državne
pomoči so upravičeni vsi partnerji v konzorciju.
Ad 3) Pavšalno financiranje posrednih stroškov
Posredni upravičeni stroški RR programa vsebinsko obsegajo ostale stroške
delovanja, to je stroške režije in drugi stroški poslovanja, vključno s stroški
materiala, ki so nastali neposredno kot posledica izvajanja
raziskovalno-razvojnih aktivnosti pri konzorcijskih partnerjih v okviru RR
programa.
Poenostavljena oblika stroškov oz. pavšalno financiranje posrednih stroškov se
določi na način, kot sledi:
- osnova za izračun so stroški dela v obliki stroška na enoto (SE) in
-
pavšalna stopnja znaša 25 %.
Izračun:
Stroški na enoto za stroške dela (SE) x 0,25 = pavšalno financiranje
posrednih stroškov. |
Dokazilo o nastanku posrednih upravičenih stroškov na projektu je izstavljena in
podpisana listina za obračun pavšalnega financiranja posrednih stroškov, ki se
izrazi v deležu na upravičene stroške dela v obliki stroška na enoto (SE), ki je
nastal pri izvajanju raziskovalno-razvojnih aktivnosti pri konzorcijskih
partnerjih. Dodatne utemeljitve oz. dokazila se ne zahtevajo.
Način uveljavljanja upravičenih stroškov
Način uveljavljanja upravičenih stroškov in dokazila za dokazovanje upravičenih
stroškov so navedena v tej točki javnega razpisa ter veljavnih Navodil organa
upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v
obdobju 2021-2027, dostopna na spletni strani https://evropskasredstva.si,
https://evropskasredstva.si/app/uploads/2024/08/NUS-2021-2027_verzija_1-2.pdf.
ARIS in izbrani prijavitelj bosta s pogodbo o sofinanciranju podrobneje
dogovorila obseg in dinamiko sofinanciranja operacije na osnovi načrtovanih
aktivnosti, podanih v prijavi na ta javni razpis.
Na operaciji se štejejo kot neupravičeni vsi stroški, ki niso opredeljeni kot
upravičeni stroški po tem javnem razpisu.
12. Vsebina
popolne prijave, način prijave in rok za prijavo na javni razpis Prijava je popolna, če vsebuje pravilno in popolno izpolnjene vse zahtevane
obrazce in dokazila. Prijavitelji morajo v prijavi predložiti vse popolno
izpolnjene obrazce in dokazila. Pri tem morajo upoštevati navodila za
izpolnjevanje, kot so zapisana v pojasnilih javnega razpisa in obrazcih ter se
držati priporočil glede omejitev obsega strani.
Vrstni red dokumentov v prijavi:
- Prijavni obrazec Digital Forms (OBRAZEC 0)
- Prijavni obrazec (OBRAZEC 1)
- Predstavitev RR programa (OBRAZEC 2) in predstavitev RR programa v angleškem
jeziku (OBRAZEC 2 EN)
- Finančni načrt RR programa (OBRAZEC 3)
- Izjava o sprejemanju pogojev (OBRAZEC 4)
- Soglasje za pridobitev podatkov FURS (OBRAZEC 5)
- Izjava v zvezi z določanjem velikosti podjetja (OBRAZEC 6)
- Izjava glede vlaganj v raziskave in razvoj in podatki o dodani vrednosti na
zaposlenega (OBRAZEC 7)
- Izjava o opredelitvi organizacije za raziskave in širjenje znanja (OBRAZEC
8)
- Izjava in pooblastilo o podatkih o dejanskih lastnikih (OBRAZEC 9)
- Izjava o skladnosti programa z določili učinkovitega sodelovanja (OBRAZEC
10)
- Izjava o skladnosti DNSH_prijavitelj (OBRAZEC 11)
- Podpisana konzorcijska pogodba (na osnovi OBRAZCA 12)
- Parafiran vzorec Pogodbe o sofinanciranju operacije (OBRAZEC 13)
- Obvezne priloge:
- a) Potrdilo Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije o številu zaposlenih
- b) Dokazila o vlaganjih v raziskave in razvoj
Oddaja prijave se izvede v elektronski obliki v okviru elektronskega prijavnega
sistema ARIS v katerem je zagotovljen enolični identifikator prijavitelja, ki ga
določi ARIS.
Prijavo podpišejo oziroma potrdijo osebe, ki jih določa javni razpis. Rok
za oddajo prijav je do vključno 18. 4. 2025, do 14.00.
Oddaja prijave pomeni, da so se konzorcijski partnerji seznanili z vsebino
javnega razpisa in razpisne dokumentacije, da se z njo strinjajo in da v celoti
sprejemajo določila, navedena na vzorcu pogodbe o sofinanciranju operacije, ki
je priloga razpisne dokumentacije. ARIS si pridržuje pravico do spremembe vzorca
pogodbe o sofinanciranju operacije.
Prijavo na javni razpis mora oddati prijavitelj RR programa. Ta jo odda v imenu
vseh konzorcijskih partnerjev.
13. Rok,
v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa predvidoma obveščeni v roku šest (6)
mesecev od datuma odpiranja prijav. Prijavitelji bodo na podlagi sklepa o izboru
pozvani k podpisu pogodbe o sofinanciranju operacije. Prijavitelj lahko umakne prijavo za pridobitev sredstev do pravnomočnosti sklepa
o izboru.
Rezultati predmetnega javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo
objavljeni na spletni strani ARIS.
14. Zahteve glede
zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske
kohezijske politike v obdobju 2021–2027, ki jim morajo zadostiti
konzorcijski partnerji v skladu s 50. členom Uredbe 2021/1060/EU in navodili
organa upravljanja
Konzorcijski partnerji morajo zadostiti zahtevam glede informiranja in
obveščanja javnosti skladno s 50. členom Uredbe 2021/1060/EU, veljavnimi
Navodili organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti,
preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027
in Priročnika celostne grafične podobe evropske kohezijske politike 2021–2027.
15. Zahteve glede hranjenja dokumentacije in spremljanja ter
evidentiranja Upravičenec bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne originalne
dokumentacije, vezane na operacijo, in zagotavljati ministrstvu ter drugim
nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj
skladno s pravili Evropske unije in zakonodaje Republike Slovenije še deset (10)
let po njenem zaključku. V primeru neskladja rokov veljajo določila Uredbe (EU)
2021/1060/EU. Upravičenec mora zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije
za obdobje 5 let od 31. decembra leta, v katerem je organ upravljanja opravil
zadnje plačilo upravičencu, če ni drugače določeno s členom 82 Uredbe
2021/1060/EU oziroma predpisom, ki bi jo nadomestil.
V skladu s členom 74 Uredbe (EU) 2021/1060/EU mora upravičenec voditi in
spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem
stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z
operacijo, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo
sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije. Navedeno ne
velja za poenostavljene oblike nepovratnih sredstev, za kar pa bo upravičenec
dolžan na istem stroškovnem mestu voditi in spremljati prejeta sredstva za
operacijo. Upravičenec, ki ne vodi knjig za operacijo po ustrezni računovodski
kodi, in iz svojih knjig ne more ločeno izpisati evidenc samo za posamezno
operacijo, mora za zagotavljanje ločenega vodenja knjig za operacijo voditi
druge pomožne knjige.
16. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom Konzorcijski partnerji morajo omogočiti tehnični, administrativni in finančni
nadzor nad izvajanjem operacije, katere sofinanciranje temelji ali se izvaja na
podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani ARIS, ministrstva
kot posredniškega telesa, organa upravljanja, revizijskega organa ter drugih
slovenskih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljnjem besedilu:
nadzorni organi). Konzorcijski partner bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki
izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov
sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo konzorcijski
partner moral omogočiti vpogled v računalniške in računovodske programe, listine
in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter rezultate operacije. Konzorcijski
partner bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen,
ministrstvo pa lahko opravi pregled na kraju samem brez predhodne najave.
Konzorcijski partner bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil
nadzornih organov in redno obveščati ARIS o izvedenih ukrepih.
17. Načelo spoštovanja Listine EU o temeljnih pravicah in Konvencije
Združenih narodov o pravicah invalidov Konzorcijski partnerji bodo morali zagotoviti skladnost z načeli spoštovanja
temeljnih pravic, spodbujanja enakih možnosti moških in žensk, preprečevanje
vsake diskriminacije, zlasti v povezavi z dostopnostjo za invalide med osebami,
ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega
razpisa.
18. Varovanje osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in podatki o
dejanskih lastnikih Varovanje osebnih podatkov, ki jih ARIS posredujejo konzorcijski partnerji, bo
zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih
podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR in ZVOP-2. V zvezi s tem ARIS napotuje
na Prilogo 3 v Pojasnilih prijaviteljem. Vsi podatki iz prijav, ki jih uradna oseba odpre, so informacije javnega
značaja, razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer
poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena ZDIJZ, ki niso
javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oz. dostopne javnosti. Poslovna
skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del prijave, ne more pa se
nanašati na celotno prijavo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek
ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne
označi in razloži takšnih podatkov v prijavi, bo ARIS lahko domnevala, da
prijava po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem
iz 6. člena ZDIJZ.
Namen obdelave osebnih podatkov, ki jih ARIS posredujejo konzorcijski partnerji,
je izvedba javnega razpisa, vodenje podatkov, evidenc, analiz in drugih zbirk za
ARIS, ministrstvo in nadzorne organe, in sicer o izidu javnega razpisa in o
izvajanju pogodbe o sofinanciranju. Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov
tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava
prijav v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi,
preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo
obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali
pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžna uporabljati ARIS.
Podatki o sofinanciranem RR programu, za katere je tako določeno s predpisi ali
ki so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljeni bodo podatki o upravičencu.
Objava bo obsegala navedbo konzorcijskih partnerjev, naziv projekta in znesek
javnih virov sofinanciranja projekta. Objave podatkov o projektu in upravičencu
bodo izvedene v skladu z ZDIJZ.
Skladno z drugim odstavkom člena 69 Uredbe 2021/1060/EU je potrebno zagotavljati
podatke o dejanskih lastnikih upravičenca in konzorcijskih partnerjev, pa tudi
podatke o dejanskih lastnikih izvajalca/cev in podizvajalca/cev, kadar je
upravičenec ali konzorcijski partner javni naročnik v skladu z Zakonom o javnem
naročanju (ZJN 3). Dejanski lastniki so opredeljeni v Zakonu o preprečevanju
pranja denarja in financiranja terorizma. Kadar je upravičenec ali konzorcijski
partner zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov, ki ga vzdržuje
in upravlja Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve
(AJPES), se šteje, da so podatki o njihovih dejanskih lastnikih razvidni iz
omenjenega registra. Za ostale primere pa bo upravičenec s podpisom pogodbe o
sofinanciranju zavezan, da na poziv ARIS in v roku, postavljenem v pozivu, ARIS
posreduje te podatke. Potrebno je zagotavljati naslednje podatke dejanskih
lastnikov: ime, priimek, datum rojstva in ID za DDV oziroma davčno številko.
19. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in
kazalnikov operacije
Konzorcijski partnerji morajo v prijavi realno prikazati načrtovani cilj
operacije. Preveč optimistična pričakovanja lahko privedejo do nedoseganja
zastavljenega cilja in so lahko podlaga za zahtevo za vračilo prejetih sredstev.
Podatki iz prijave (prejete dokumentacije) bodo osnova za spremljanje
pričakovanega cilja operacije. 19.1. Kazalniki učinka
Načrtovane vrednosti obveznih kazalnikov in učinkov se bodo preverjale na ravni
celotnega javnega razpisa.
RCO 07 Raziskovalne ustanove, ki sodelujejo v podprtih projektih
Načrtovana vrednost kazalnika RCO 07 glede na absorpcijsko sposobnost razdeljena
na obe regiji:
Regija |
Število |
Kohezijska regija Vzhodna Slovenija |
8 |
Kohezijska regija Zahodna Slovenija |
20 |
Skupaj |
28 |
RCO 10 Podjetja, ki sodelujejo z raziskovalnimi ustanovami
Načrtovana vrednost glede na absorpcijsko sposobnost razdeljena na obe regiji:
Regija |
Število |
Kohezijska regija Vzhodna Slovenija |
27 |
Kohezijska regija Zahodna Slovenija |
66 |
Skupaj |
93 |
Specifični kazalnik: Raziskovalci, ki delujejo v podprtih raziskovalnih
aktivnostih
Načrtovana vrednost glede na absorpcijsko sposobnost razdeljena na obe regiji:
Regija |
Število |
Kohezijska regija Vzhodna Slovenija |
75 |
Kohezijska regija Zahodna Slovenija |
154 |
Skupaj |
229 |
19.2.Kazalniki rezultata
RCR 06 Predložene patentne prijave
Načrtovana vrednost glede na absorpcijsko sposobnost razdeljena na obe regiji:
Regija |
Število |
Kohezijska regija Vzhodna Slovenija |
6 |
Kohezijska regija Zahodna Slovenija |
14 |
Skupaj |
20 |
20. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij
ali izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije
ali kršitve obveznosti
V kolikor se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvrševanja
operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti, ali pa
konzorcijski partner ARIS ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili
znani ali bi mu morali biti znani, oziroma je posredoval neresnične, nepopolne
podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem
javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ARIS o
odobritvi sredstev, ali je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu
na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo
upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi
zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na račun upravičenca do dneva
vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje
namerno, se bo obravnavalo kot sum goljufije.
21. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile
skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije
Če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in
pravom Republike Slovenije, bo ARIS odstopila od pogodbe, upravičenec pa bo
dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi
obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva
vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
22. Posledice, če se ugotovi dvojno sofinanciranje posamezne
operacije, ali da je višina sofinanciranja operacije presegla maksimalno
dovoljeno stopnjo oz. znesek pomoči
Dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega
koli drugega vira, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in
izdatkov, ARIS pogodbo lahko odpove in zahteva vračilo že izplačanih sredstev
skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na
transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v državni proračun
Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se
bo obravnavalo kot goljufija.
23. Razpoložljivost razpisne dokumentacije Vsi potrebni podatki in navodila, ki bodo omogočili izdelavo popolne in pravilne
prijave za dodelitev sredstev, so navedeni v razpisni dokumentaciji, ki bo od
dne objave javnega razpisa dalje objavljena na spletni strani ARIS: https://www.aris-rs.si/sl/razpisi/index.asp.
24. Dodatne informacije
Dodatne informacije v zvezi s pripravo prijav in pojasnila k razpisni
dokumentaciji so dosegljivi na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na
elektronski naslov jr.trl3-6@aris-rs.si . Vprašanja na zgoraj navedeni e-naslov morajo prispeti najpozneje sedem (7)
delovnih dni pred iztekom roka za oddajo prijave. ARIS bo objavila odgovore na
vprašanja najpozneje en (1) delovni dan pred iztekom roka za oddajo prijave, pod
pogojem, da je bilo vprašanje posredovano pravočasno. Vprašanja, ki ne bodo
pravočasna, ne bodo obravnavana. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo
sestavni del razpisne dokumentacije. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni
na spletnem naslovu https://www.aris-rs.si/sl/.
Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani, zato bodite pri
postavljanju vprašanj previdni, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih
podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno
objavljeni.
ARIS bo organizirala informativne dneve. Datumi in druge informacije o
informativnih dnevih bodo objavljeni na spletnem naslovu https://www.aris-rs.si/sl/inovac/obvestila/.
Potencialni prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne
strani https://www.aris-rs.si/sl/inovac/obvestila/.
Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike
Slovenije
Tjaša Dobnik
v. d. direktorice
Številka: 314-5/2024-8
Ljubljana, 19. 2. 2025
Priloge:
1. Prijavni obrazec (OBRAZEC 1)
2. Predstavitev RR programa (OBRAZEC 2) in predstavitev RR programa v
angleškem jeziku (OBRAZEC 2 EN)
3. Finančni načrt RR programa (OBRAZEC 3):
4. Izjava o sprejemanju pogojev (OBRAZEC 4)
5.
Soglasje za pridobitev podatkov FURS (OBRAZEC 5)
6.
Izjava v zvezi z določanjem velikosti podjetja (OBRAZEC 6)
7.
Izjava glede vlaganj v raziskave in razvoj in podatki o dodani vrednosti
na zaposlenega (OBRAZEC 7)
8. Izjava o opredelitvi organizacije za raziskave in širjenje znanja (OBRAZEC
8)
9.
Izjava in pooblastilo o podatkih o dejanskih lastnikih (OBRAZEC 9)
10.
Izjava o skladnosti programa z določili učinkovitega sodelovanja (OBRAZEC
10)
11.
Izjava o skladnosti DNSH_prijavitelj (OBRAZEC 11)
12. Vzorec Konzorcijske pogodbe (OBRAZCA 12)
13.
Vzorec Pogodbe o sofinanciranju operacije (OBRAZEC 13)
14. JR TRL 3-6 Pojasnila
(vključena sprememba Priloge 4)
15.
PRILOGA 1 Metodologija za opredelitev organizacije za raziskovanje in
širjenje znanja
16. PRILOGA 2 Področja S5
17.
PRILOGA 3 Informacije o varstvu osebnih podatkov (ARIS)
18. PRILOGA 4 Podatki o dodani vrednosti (posodobljeno dne, 26. 2. 2025)
19. Obvezne priloge prijave na JR:
a) Potrdilo Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije o številu
zaposlenih
b) Dokazila o vlaganjih v raziskave in razvoj
[1] Projekt je manjša vsebinska in izvedbena enota ali aktivnost znotraj
RR programa.
[2] Skladno s 45. členom ZZrID so kriteriji za izbor lahko znanstvena
odličnost, družbeni in gospodarski vpliv ter kakovost in učinkovitost
izvedbe. Termin »kriterij s pripadajočimi kazalniki« se v dokumentu Merila
za izbor operacij v okviru programa EKP v obdobju 2021 – 2027 (str. 14)
prevaja kot »merila za ocenjevanje«.
|