Inovacije

Razpisi in pozivi

Pogosta vprašanja - Javni razpis za dodelitev spodbud v okviru iniciative Eureka 2025–2029 (JR Eureka 2025)

Vprašanja, prejeta prek elektronskega naslova jr.eureka@aris-rs.si v obdobju od 9. 9. do 22. 9. 2025Pta vprašanja –

1.      VPRAŠANJE

1.1 Ali mora biti vloga na mednarodni ravni do roka za oddajo na nacionalnih razpis že potrjena ali je dovolj, da je vložena?

1.2. Na spletni strani Eureka programa je več odprtih aktualnih razpisov. Na katerega se je potrebno prijaviti, da je kompatibilen z nacionalnim razpisom?

ODGOVOR:

1.1 Do dne oddaje vloge na nacionalni javni razpis mora biti oddana mednarodna vloga prek portala Eureka na mednarodni javni razpis, kot je to navedeno na spletni strani za vsak posamičen Eureka program: https://eurekanetwork.org/programmes/in-your-country/?country=slovenia.

Posebni pogoj velja zgolj za RRI projekte v okviru Eureka programa, pri katerem se ocenjevanje primarno izvede na mednarodni ravni (tj. program »Clusters«). Ti RRI projekti morajo biti na ustreznem odboru mednarodno potrjeni (vključno z morebitnimi spremembami) že pred oddajo vloge na ta javni razpis (točka 4.2.4 Posebni pogoji za projekt).

1.2 Skladno s točko 2.3 javnega razpisa, je predmet javnega razpisa sofinanciranje podjetij iz Republike Slovenije, ki sodelujejo v mednarodnih raziskovalno-razvojnih in inovacijskih projektih, ki so primarno ocenjeni na nacionalni ravni in potrjeni na zasedanjih programa Eureka s strani Odbora visokih predstavnikov programa Eureka, kot sta programa »Network projects« in »Globalstars« ter projektih, ki so primarno ocenjeni in potrjeni na mednarodni ravni s strani ustreznega Odbora, kot sta programa »Clusters«. Podrobnejše informacije o vseh oblikah programov Eureka, ki jih sofinancira Republika Slovenija, so na voljo na spletnem naslovu: https://eurekanetwork.org/programmes/in-your-country/?country=slovenia.

 

2.      VPRAŠANJE

2.1 Obrazec 3a in 3b: Poglavja imajo omejitve besed. Ali se lahko v poglavja vključijo tudi slike, tabele, grafi?

2.2   Obrazec 3a in 3b: Poglavji 2.7 in 4.6 nimata omejitve besed?

ODGOVOR:

2.1  Dokument izpolni prijavitelj skladno z vsebinskimi navedbami in zahtevami v samem dokumentu (obrazec 3a in 3b). Poglavja se nanašajo na vsebinske opise oziroma besedila v obliki navzgor omejenega števila besed.

2.2 Poglavji 2.7 in 4.6 v obrazcu 3A in 3B namenoma nimata omejitve besed.

 

3.      VPRAŠANJE

3.1 Obrazec 3a in 3b: Točka 3.6 - se izpolnjuje za prijavitelja? Ali je potrebno izpolnit s podatki tudi za partnerja ? (št. zaposlenih, dodana vrednost na zaposlenega, prihodki, ipd.).

3.2 Obrazec 3a in 3b: Poglavje 5 - se izpolnjuje za prijavitelja ali za vse partnerje projekta? Konkretno v točki 5.2 se v največ 250 besedah predstavi osnovne poslovne dejavnosti in strokovno znanje (tehnološko in vodstveno) ter izkušnje z mednarodnim sodelovanjem na področju raziskav, razvoja in inovacij za vse partnerje?

3.3 Obrazec 3a in 3b: tabela "DODATNI podatki za nacionalno obravnavo vloge" -  ali se Tabela 1 in 2 izpolnjujeta na nivoju slovenskega partnerja? 

ODGOVOR:

3.1 Vsebinski del projekta mora biti opisan kot celota. Sestava konzorcija mora biti predstavljena kot celota. Cilji projekta v točki 3.6 se nanašajo na prijavitelja (tj. vaše podjetje), o čemer boste dolžni poročati ob vsakem obdobju poročanja. 

3.2 Sestava konzorcija mora biti predstavljena kot celota. Točka 5.2 se poleg točke 5.3 nanaša na vse konzorcijske partnerje, saj Kakovost konzorcija (uravnoteženost partnerstva, tehnološke, upravljavske in finančne sposobnosti posameznih partnerjev) skladno s točko 5.3.1.1. Kriteriji za izbor pri postopku ocenjevanja na nacionalni ravni javnega razpisa predstavlja enega od podkriterijev za ocenjevanje projekta.

Pri tem dodajamo, da smo dne 14. 8. 2025 posodobili obrazec 3A in 3B, in sicer smo povečali možnost vpisa večjega števila besed pri točkah 5.2 in 5.3, tako da smo omogočili vpis 250 besed na konzorcijskega partnerja.

3.3 Tabela se izpolnjuje na nivoju prijavitelja (tj. vašega podjetja).

 

4.  VPRAŠANJE

4.1 Ali je v obrazcih pod 'naziv RRI projekta' potrebno navesti angleški naziv projekta (kot je v mednarodni vlogi) ali slovenski naziv projekta? Ali vsi partnerji v enem grozdnem projektu navedejo isti naziv ali mora vsak poimenovati svoj projekt?

4.2 Ali je nacionalni koordinator vodilni konzorcijski partner? V razpisu je navedeno "V okviru tega javnega razpisa lahko na vsak rok razpisa odda največ dve (2) vlogi, in sicer eno vlogo kot vodilni konzorcijski partner in eno vlogo kot partner v konzorciju. " Zanima nas ali se v primeru, da je en prijavitelj vključen v 2 grozdna projekta, kot vodilni konzorcijski partner šteje le koordinator celotnega mednarodnega projekta ali tudi koordinator nacionalnega konzorcija?

4.3 V obrazcu 3A pod točko 5.1 je navedeno "Priložite podpisan „dokument o sopodpisu partnerskega sporazuma“ s partnerji." Ali je v primeru grozdnih projektov ustrezen dokument Declaration of acceptance ali Letter of Intent? Ali je potrebno priložiti osnutek partnerske pogodbe?

4.4   Kaj navedemo v tabeli s podatki o dejanskih lastnikih (OBRAZEC 6), če so lastniki pravne osebe?

ODGOVOR:

4.1 V obrazcih navedite naziv RRI projekta glede na podana navodila. Če ni posebej navedeno, da mora biti v angleščini, potem naj bo navedeno v slovenščini.

4.2 Vodilni konzorcijski partner je partner v konzorciju, ki v imenu celotnega konzorcija podaja mednarodno vlogo. To pomeni, da se kot vodilni konzorcijski partner šteje koordinator celotnega mednarodnega projekta.

4.3 Potrebno je priložiti vsaj osnutek partnerskega sporazuma oz. pogodbe, ki je podpisan s strani vseh partnerjev.

4.4 Prijavitelj v obrazcu 6 navede najmanj dejanske lastnike, kot so le-ti navedeni v Registru dejanskih lastnikov (RDL) in kot jih morajo v RDL vpisati pravne osebe, ki so vpisane v Poslovni register Slovenije. Dodatno je potrebno obvezno pripisati datum rojstva fizične osebe, ki bo navedena med dejanskimi lastniki. Prijavitelj lahko pri navajanju dejanskih lastnikov sledi tudi določilom točke 6 člena 3 Direktive (EU) 2015/849 Evropskega parlamenta in Sveta.

 

5. VPRAŠANJE

Ali je upravičen prijavitelj, ki ima 50 % privatno lastništvo, 50 % lastništvo pa je javno?

ODGOVOR:  Skladno z javnim razpisom (točka 3. Ciljne skupine/upravičenci) se lahko prijavijo velika, srednja, majhna in mikro podjetja, kot so opredeljena v ZPOP-1, ki imajo v Poslovnem registru Slovenije/Sodnem registru vpisan sedež/poslovno enoto/podružnico. 

Izključene so javne raziskovalne organizacije, ustanovljene v skladu s predpisi, ki urejajo ustanovitev in delovanje zavodov, vključno s predpisi, ki urejajo ustanovitev in delovanje zavodov na področju znanstvenoraziskovalne in inovacijske dejavnosti in visokega šolstva. Javne raziskovalne organizacije lahko v projektih sodelujejo le kot zunanji izvajalci.

Ključno za presojo upravičenih prijaviteljev torej ni lastništvo, temveč njegov status.

 

6. VPRAŠANJE

V Obrazcu 0 (Digital Forms) je potrebno v 12. točki (Navedba vseh partnerjev (in držav) v projektu in njihov delež sredstev v %) v prijavnico vnesti vse partnerje. Zanima nas, kaj je v primeru, da v projektu sodelujeta prijavitelj in tuj partner, pravilen vnos: a) prijavitelj + partner ali b) samo partner? 

ODGOVOR: Skladno z navodili pod 12. točko prijavnega obrazca Digital Forms navedite nazive vseh partnerjev (torej tudi prijavitelja) v projektu, države iz katerih prihajajo in njihove deleže v projektu do zadnjega decimalnega mesta natančno. 

 

7. VPRAŠANJE

V zvezi z JR Eureka me zanima, če prav razumem pogoj za prijavitelje št. 3, ki pravi: Višina čistih prihodkov od prodaje v predhodnem koledarskem letu (glede na datum oddaje vloge) posameznega prijavitelja mora dosegati vsaj 1/3 vrednosti načrtovanih upravičenih stroškov projekta prijavitelja.

Ali drži, da morajo v primeru malega podjetja, ki bi želelo kandidirati za maksimalen znesek sofinanciranja, ki znaša 450.000 EUR, vrednost upravičenih stroškov pa so v tem primeru 750.000 EUR, čisti prihodki od prodaje doseči vsaj 250.000 EUR v letu 2024? Torej ta pogoj se nanaša na izračun glede na upravičene stroške vsakega posameznega partnerja in ne na projekt kot celoto?

ODGOVOR: Pogoj se nanaša na načrtovane upravičene stroške vsakega posameznega partnerja in ne na projekt kot celoto.

 

8. VPRAŠANJE

v zvezi z Javnim razpisom za dodelitev spodbud v okviru iniciative Eureka 2025–2029 (JR Eureka 2025) vljudno prosimo za dodatno pojasnilo, in sicer je v sklopu 3. točke (Ciljne skupine/upravičenci) zgoraj omenjenega javnega razpisa navedeno, da lahko: »…Javne raziskovalne organizacije v projektih sodelujejo le kot zunanji izvajalci…«. Vljudno preverjamo ali to pomeni, da lahko fakultete (članice) Univerze  v Mariboru sodelujejo kot podizvajalci in smejo biti deležni financiranja za opravljeno delo iz projektnega proračuna oz. kakšne pravno formalne oblike sodelovanj so dovoljene.

ODGOVOR: Fakultete (članice) Univerze  v Mariboru, ki so javne raziskovalne organizacije, lahko sodelujejo kot zunanji izvajalci. Možne pravno formalne oblike sodelovanja so navedene v Pojasnilih javnega razpisa (točka 4.2 Upravičeni stroški in dokazila) v tabeli stroškov storitev zunanjih izvajalcev.

 

9. VPRAŠANJE

iz spletne strani programa Eureka je zaznati, da imata na voljo sredstva za razpis Network projects tudi državi Bosna in Hercegovina in Hrvaška.

V razpisu je navedeno, da se sofinancirajo projekti iz Network project in Globalstars. Omenjeni državi nimata sredstev za Globalstars (glede ena navedeno na spletni strani Eureka).

Ali imate informacije, da bodo projektni partnerji iz teh držav zagotovo prejeli sredstva v primeru odobrenega projekta iz razpisa https://www.aris-rs.si/sl/inovac/razpisi/25/razpis-EUREKA-25-29.asp ?

Prosim za posredovanje kontaktov (mail in telefonska številka) za program Eureka v  Bosni in Hercegovini (ne deluje povezava do kontaktov iz spletne strani Eureka: http://www.mcp.gov.ba/?lang=en).

ODGOVOR: Za posredovanje podatkov v zvezi  z razpisi Network projects v državah Bosna in Hercegovina ter Hrvaška se obrnite na nacionalne koordinatorje iz omenjenih držav. Za njihove kontakte se lahko obrnite na Eureka sekretariat: e-naslov: info@eurekanetwork.org, telefon: +3227770950.

 

10. VPRAŠANJE

Prosim za informacijo: koliko je lahko vreden Eureka projekt -  za slovenske partnerje, če v Sloveniji na projektu sodelujemo dva partnerja?

ODGOVOR: Na ta javni razpis se lahko prijavijo slovenski partnerji v RRI projektu, bodisi kot vodja konzorcija bodisi kot konzorcijski partner. Vsak slovenski partner odda svojo lastno vlogo. Najvišji znesek sofinanciranja upravičenih stroškov za posameznega prijavitelja znaša 450.000,00 EUR za celotno triletno obdobje izvajanja RRI projekta.

 

11. VPRAŠANJE

11.1 "Na zadnji dan predhodnega koledarskega leta (31. 12.) glede na datum oddaje vloge na ta javni razpis zaposluje vsaj tri (3) osebe." Ali morajo biti zaposlitve za polni delovni čas, ali zadostuje, da smo imeli 3 zaposlene, ki niso bili vsi zaposleni za polni delovni čas?

11.2 V primeru, če je v partnerstvu poleg tujega partnerja, več slovenskih podjetij, ali so lahko iz različnih kohezijskih regij? Se potem projekt financira iz sredstev tiste kohezijske regije s katere izhaja prijavitelj (vodja konzorcija)?

11.3 Imam še vprašanje glede dveh razpisanih rokov za prijavo; ali bodo sredstva namenjena sofinanciranju projektov porazdeljena med 2 roka ali bodo v primeru velikega števila prijav vsa sredstva porabljena že v prvem roku.

ODGOVOR:

11.1 Tip zaposlitve (npr. določen/nedoločen čas, polni/skrajšani čas) ni predpisan, mora pa biti redno delovno razmerje, katerega podlaga je pogodba o zaposlitvi. Iz dokumenta, ki ga boste pridobili pri ZZZS mora biti razvidno, da ste na dan 31. 12. 2024 zaposlovali 3 osebe.

11.2 Prijavitelji bodo upravičeni do sredstev tistega programskega območja, kjer bodo izvajali aktivnosti RRI projekta. Prijavitelj mora v vlogi na javni razpis nedvoumno opredeliti, v katerem programskem območju bo v celoti izvajal aktivnost. Prijavitelj lahko RRI projekt izvaja le v enem programskem območju.

11.3 V skladu z javnim razpisom (točka 6) sta predvideni dve odpiranji. Višina sredstev za posamezno odpiranje znaša:

-        1. odpiranje 6.000.000,00 EUR; od tega

-        3.799.200,00 EUR za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija in

-        2.200.800,00 EUR za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija

-        2. odpiranje 5.450.000,00 EUR; od tega

-        3.451.270,22 EUR za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija in

-        1.998.729,78 EUR za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija.

Morebitna nerazdeljena sredstva iz prvega in drugega odpiranja se lahko prenesejo v dodatno odpiranje. ARIS si v tem primeru pridržuje pravico najpozneje do izteka roka za oddajo vlog za drugo odpiranje iz točke 10.2.3. tega razpisa določiti roke za oddajo vlog za dodatno odpiranje. Sprememba javnega razpisa z določitvijo novih rokov za oddajo vlog se objavi v Uradnem listu RS.

 

12. VPRAŠANJE

Zanima nas, kaj je smatrano kot Eureka projekt? Gre zgolj za projekte, ki so bili odobreni v predhodnikih tega razpisa (samo network / globalstrars oz. cluster projekti) ali je potrebno navesti vse projekte, ki pašejo pod Eureka network (npr. Eurostars, Innowwide, EIC Accelerator, itd.)? 

ODGOVOR: Predmet javnega razpisa je sofinanciranje podjetij iz Republike Slovenije, ki sodelujejo v mednarodnih raziskovalno-razvojnih in inovacijskih projektih (RRI projekti), ki so primarno ocenjeni na nacionalni ravni in potrjeni na zasedanjih programa Eureka s strani Odbora visokih predstavnikov programa Eureka, kot sta programa »Network projects« in »Globalstars« ter projektih, ki so primarno ocenjeni in potrjeni na mednarodni ravni s strani ustreznega Odbora, kot sta programa »Clusters«. Pri tem dodajamo, da se s tem javnim razpisom ne podpira Eureka programa Eurostars. Podrobnejše informacije o vseh oblikah programov Eureka so na voljo na spletnem naslovu: https://eurekanetwork.org/programmes/in-your-country/?country=slovenia.

Kot »Eureka projekt« v skladu z navedenim pogojem se šteje tisti RRI projekt, ki se izvaja v enem od zgoraj navedenih programov, podprtih s tem javnim razpisom.

 

13. VPRAŠANJE

V Razpisni dokumentaciji navajate, da se obrazcev ne sme spreminjati. Zanima nas, ali lahko iz Obrazcev 3A in 3B izbrišemo vsa navodila pod vsemi vprašanji (npr. besedila, kot je: "Jasno predstavite cilje projektnega predloga in kako jih boste dosegli. Ta kratek opis bo lahko javno objavljen v primeru, da bo vaš projekt izbran za sofinanciranje.")? 

Prav tako nas zanima, če je obvezno besedilo v Obrazcu 3A in 3B pisati v okvirčke? Jih lahko izbrišemo?

ODGOVOR:

V skladu s Pojasnili k javnem razpisu (točka 2.1 Vsebina vloge na javni razpis) morajo prijavitelji uporabiti izključno obrazce iz razpisne dokumentacije, ki se jih ne sme spreminjati. Določilo o prepovedi spreminjanja obrazcev razpisne dokumentacije se nanaša tudi na brisanje navodil in okvirčkov.

 

14. VPRAŠANJE

14.1 V Razpisni dokumentaciji pri Obrazcih 5, 6 in 7 piše naslednje: "Za popolno vlogo v elektronski obliki posredujte en izvod podpisane in skenirane izjave in en izvod izjave v izvorni (Word) obliki. Digitalni podpis je enakovreden fizičnemu podpisu in v tem primeru se obrazec lahko odda v obliki digitalno podpisane PDF datoteke (ki po digitalnem podpisu ne sme biti spreminjana), zraven tega pa še en izvod obrazca v izvorni obliki."

Medtem ko portal ARIS (Digital Forms) za Obrazce 5, 6 in 7 omogoča nalaganje zgolj PDF datotek. 

Zanima nas, a je potem potrebno omenjene obrazce oddati samo v PDF obliki ali moramo oddati tudi WORD-e. Če da, jih torej oddamo v razdelek "Druge dodatne priloge" ali kam? 

14.2 V Razpisni dokumentaciji piše naslednje: "Zadnja verzija prijavnega obrazca, za pripravo katerega je odgovoren Eureka Sekretariat, je dostopna na https://eurekanetwork.org/programmes/eurostars/apply/?country=slovenia. V obrazec vpišite vse zahtevane podatke skladno z navodili objavljenimi na spletni strani Eureka https://eurekanetwork.org/app/uploads/eurostars-application-platform-guidelines.pdf. Pazite, da na portal »Eureka Application« oddate le eno skupno vlogo projekta kot konzorcij. Kot pomoč lahko uporabite tudi priloženi Prilogi 4 in 5 javnemu razpisu. Pazite, da vlogi priložite tudi vse priloge (»GANTT chart« in »Partner Agreeement Co-signature forms«)."

Zanima nas, če so v Razpisni dokumentaciji navedene pravilne povezave, saj nas obe povezavi vodita do informacij o Eurostars razpisu? 

Prosimo za potrditev, da je potrebno oddati Izpis mednarodne vloge preko Eureka portala Smart Simple  in ne Eureka Project Management Platform. 

V portalu Smart Simple izberemo call z oznako " OPEN CALL" in rokom za oddajo 30. 6. 2050, drži? 

ODGOVOR:

14.1 Priložite navedene obrazce v obliki ZIP datoteke pod »Druge dodatne priloge«.

14.2 Relevantne spletne povezave v besedilu javnega razpisa so bile popravljene. Na posamičen Eureka program se prijavite skladno z navodili na spletni strani Eureke: https://eurekanetwork.org/apply/.

 

15. VPRAŠANJE

1. Ali se bo poročanje stroškov vršilo preko sistema e-MA ali kaj drugega?

2. V točki 4.2.2. Posebni pogoji za prijavitelje (točka 5.) piše, da se lahko odda 1 prijavo kot vodilni partner in 1 prijavo kot projektni partner – ali je tu mišljeno, da si edini PP iz Slovenije in je vodilni PP iz tujine, ali mora biti VP tudi iz Slovenije – se pravi sta na projektu 2 SLO PP?

3. Ali se lahko na razpisu lahko sofinancirata 2 projekta istega partnerja ali samo 1 (kje to piše)?

4. Predvideva se 450.000€ sofinanciranja na projekt in 3 leta… ali to pomeni omejitev 150.000€ na leto SLO Projektnega partnerja ali kako drugače? Je tu kaka omejitev? Če da – kje to točno piše?

5. Za 1. rok  -kdaj planirati pričetek projekta – 1.1.2026 ali 1.3.2026?

6. Če ne dobiš sofinanciranja na 1. roku – si preslabo ocenjen – se lahko ponovno odda izboljšana prijava na 2. rok?

7. Ali je kje bolje objasnjeno pravilo glede upravičenih stroškov dela? Sedaj se efektivna urna postavka ne izračunava več? Kako dokazuješ, da je nekdo raziskovalec in drug tehnično osebje – s kakim statusom raziskovalca ali kaj drugega?

8. Kaj pri stroških dela pomeni obračun, s katerim upravičenec prijavljene količine potrdi, upraviči in dokumentira? Ni to storjeno že s časovnico?

9. Ali je strošek leasinga – najema opreme upravičen strošek?

ODGOVOR:

15.1 Upravičenci bodo zahtevke za izplačilo in poročanje izvajali v informacijskem sistemu organa upravljanja, IS e-MA2.

15.2  Velja enak odgovor kot pri vprašanju 4.2.

15.3 V točki 4.2.2. (posebni pogoji za prijavitelje) je naveden posebni pogoj št. 1, ki določa, da ima lahko prijavitelj v koledarskem letu aktivne največ tri (3) različne Eureka projekte.  

15.4 Skladno s točko 4.2.3 (Splošni pogoji za projekt) načrtovana višina sofinanciranja upravičenih stroškov RRI projekta prijavitelja ne sme preseči 450.000,00 EUR, in sicer v triletnem obdobju izvajanja RRI projekta (7. točka navedenih pogojev). Omejitev se torej nanaša na celotno triletno obdobje in ne na posamično leto.

15.5 Odločitev o začetku izvajanja projekta je v pristojnosti prijavitelja. Celoten postopek obravnave vlog je opisan v točki 5 (Postopek obravnave vlog) tega javnega razpisa. Upravičenci bodo o izidu razpisa obveščeni najpozneje v roku 60 dni od potrjevanja projektov na zasedanju Odbora visokih predstavnikov Eureka z vročitvijo sklepa (sklep o izboru prejemnikov sredstev) ali obvestilom (obvestilo o neizboru), skladno s 35. in 36. členom Pravil o protokolu."

15.6 Javni razpis ne prepoveduje ponovne prijave.

15.7 Stroški plač so pojasnjeni v točki 4.2 (Upravičeni stroški in dokazila) Pojasnil JR Eureka.

Kot izhaja iz navedene točke, so raziskovalci strokovnjaki, ki se ukvarjajo s snovanjem ali ustvarjanjem novega znanja. Opravljajo raziskave in izboljšujejo ali razvijajo koncepte, teorije, modele, tehnike instrumentacije, programje ali operativne metode. Strokovno-tehnični sodelavci so osebe, katerih glavna naloga zahteva strokovno znanje in izkušnje na enem ali več področjih tehnike, fizikalnih znanosti in znanosti o življenju ali družboslovja, humanistike in umetnosti. Sodelujejo v RRI projektu z opravljanjem znanstvenih in tehničnih nalog, ki vključujejo uporabo konceptov, operativnih metod in raziskovalne opreme, ki je navadno pod nadzorom in navodili raziskovalcev.

Upravičeni stroški v okviru stroka plač se izračunajo kot število dokazanih izvedenih delovnih ur na raziskovalno-razvojnih aktivnostih RRI projekta, pomnoženo z vnaprej določeno vrednostjo za uro dela raziskovalca ali strokovnega/tehničnega sodelavca.

V pomoč so vam lahko tudi Navodila organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021-2027, ki je dostopen na spletni strani: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/.

15.8 Obračun, s katerim upravičenec prijavljene količine potrdi, upraviči in dokumentira predstavlja vsakokratni zahtevek za izplačilo z naslednjimi prilogami:

· vmesno ali končno poročilo o izvajanju operacije,

· dokazila o upravičenosti stroškov, kot so opredeljena v Navodilih organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021-2027 in

· poročilo o doseganju kazalnikov učinka.

Vmesno ali končno poročilo bo vključevalo tudi finančni del -  Excelova tabelo z urami za vseh zaposlenih na projektu ter z navedenimi upravičenimi stroški.

15.9 Med stroške zunanjih izvajalcev, ki so pojasnjeni v točki 4.2 (Upravičeni stroški in dokazila) Pojasnil JR Eureka, se med drugim uvršča kot primer upravičenega stroška tudi zakup oz. lizing opreme, pri čemer pa je potrebno dokazati, da so bili stroški zakupa oz. lizinga opreme najbolj učinkovit način uporabe opreme.

 

16. VPRAŠANJE

1. Obrazec 3a in 3b: Poglavje 5 ima naslov Člani konzorcija (množina), kjer je predvideno da odgovarjamo na vprašanja v max. 250 besedah za vse partnerje v projektu. Drži?
V portalu SmartSimple je predvideno, da vsak partner zase izpolni ta vprašanja v max. 250 besedah. Ali pravilno potem sklepamo, da bo predmet ocenjevanja vloga v portalu SmartSimple, kjer se lahko vsako podjetje predstavi v večjem obsegu besed in ne Obrazec 3a in 3b, ki ima manjšo omejitev glede znakov?

2. V SmartSimple je pri poglavju "Overview" možnost dodati priponko -  any further Annexes (national funding bodies may have specific requirements for organisations based in their country). Kaj se predvideva da tu priložimo? Ali je to vezano na točko 12. d v točki 10.2 v Javnem razpisu? Kjer je navedeno "Druge priloge priložene mednarodni vlogi"? Ali lahko tu priložimo prilogo z dodatno vsebinsko razlago projekta, ki je zaradi obsega števila besed ni mogoče uvrstiti v obrazec 3a in 3b in bo to tudi predmet ocenjevanja?

3. Obrazec 3a in 3b: ali se navodila, ki so obarvana s sivo barvo pri posameznem vprašanju lahko v obrazcu brišejo, npr. pri 1.3 "Opišite nov produkt, proces ali storitev. Opišite stopnjo inovativnosti, novosti, tržno /družbeno/okoljsko potrebo."

 ODGOVOR:

16.1 Točke  5.1, 5.2 in 5.3 v obrazcu 3a in 3b je potrebno izpolniti za vse konzorcijske partnerje, ostale točke 5. poglavja pa se izpolni samo za prijavitelja.  Glede števila besed na partnerja velja enak odgovor kot pri vprašanju 3.2.

16.2 Priloge pod točko 12.e "Druge priloge priložene mednarodni vlogi" se nanašajo na mednarodno vlogo in ne na nacionalno vlogo. Vsebinska razlaga projekta mora biti podana v obrazcu 3a in 3b v skladu z navodili iz javnega razpisa in podanimi omejitvami v obrazcu.

16.3 Velja enak odgovor kot pri vprašanju 13.

 

17. VPRAŠANJE

1. Fizična oddaja dokumentacije:
Ali je ob fizični oddaji vloge dopustno predložiti skenirane podpise (npr. PDF z elektronskim podpisom ali skenirani ročno podpisani dokumenti), ali je obvezno predložiti izvirnike podpisanih dokumentov?

2. Priprava finančnega načrta za grozdne projekte
Mednarodno prijavo smo pripravljali pred skoraj enim letom, pri čemer smo v finančnih načrtih upoštevali takrat veljavne vrednosti standardnih stroškov, ki so bile bistveno nižje od zdajšnjih. Zanima nas, ali moramo v nacionalni vlogi zaradi skladnosti z mednarodno prijavo ohraniti enake skupne zneske stroškov in temu ustrezno zmanjšati količino delovnih ur. Ali pa so dovoljena tudi odstopanja v stroških, če smo naknadno ugotovili, da bi za določene naloge potrebovali manj/več ur ali opreme kot je bilo prvotno načrtovano.

3. LoI – izjava o sodelovanju:
Če smo kot slovenski partnerji del grozdnega projekta, ali moramo priložiti podpisane izjave o sodelovanju (LoI) vseh partnerjev v mednarodnem konzorciju?
(Ob tem poudarjamo, da brez teh izjav mednarodni projekt praviloma ne bi bil potrjen.)

4. OBRAZEC 3A: Vsebina vlog za grozdni projekt z več slovenskimi partnerji:
Ker gre za skupni mednarodni projekt, pri katerem sodeluje več slovenskih partnerjev, nas zanima, ali lahko v vseh nacionalnih vlogah (prijavitelja in ostalih slovenskih partnerjev) uporabimo enotna besedila za poglavja 1–4, saj se ta nanašajo na isti projekt

5. OBRAZEC 3A: Poglavje 5: Člani konzorcija – posamezni oddelki:
Ali moramo podpoglavja 5.2–5.6 izpolniti za vsakega partnerja posebej (torej za vsakega partnerja ustvariti ločeno poglavje), ali zadostuje izpolnitev samo za prijavitelja?

6. Obrazec 1 – finančni podatki:
V obrazcu 1 je potrebno navesti 'Skupna vrednost prijavljenega projekta' in 'Višina zaprošenih sredstev'. Ali se ti podatki nanašajo:

  • na celoten mednarodni projekt (celoten konzorcij), ali
  • le na del projekta, ki ga prijavlja posamezni slovenski prijavitelj?
    Za tuje partnerje namreč trenutno nimamo podatkov, koliko sredstev so zaprosili v svojih državah.

7. Podatki o tujih partnerjih – matična številka:
Če za tuje partnerje nimamo matične številke, ali lahko v prijavi navedemo davčno številko namesto nje?

8. Ocenjevanje vlog za isti grozdni projekt
Zanima nas, kako poteka ocenjevanje v primeru, ko več prijaviteljev odda nacionalne vloge za sodelovanje v istem grozdnem projektu. Ali se v takem primeru oceni le ena vloga, vse vloge ločeno, ali se uporabi povprečje ali kakšen drugačen način združevanja in obdelave ocen? Ali je možno, da en partner dobi odobreno vlogo, drug pa ne za isti projekt?

9. Oddaja vloge partner, ki se samofinancira:
Kaj v okviru nacionalne vloge odda partner, če se prijavlja kot samofinanciran partner?

ODGOVOR:

17.1 Digitalni podpis je enakovreden fizičnemu podpisu in v tem primeru se obrazec lahko odda v obliki digitalno podpisane PDF datoteke (ki po digitalnem podpisu ne sme biti spreminjana), poleg tega pa še en izvod obrazca v izvorni obliki. Vlogi je treba priložiti tudi zahtevane priloge. Vlogo podpišejo oziroma potrdijo osebe, ki jih določa javni razpis.

Za vlogo v tiskani obliki je treba skladno z razpisno dokumentacijo oddati en popoln izvod vloge v fizični obliki in en izvod v elektronski obliki (tj. na USB ključku), ki vsebuje dokumente v datotečnem formatu PDF in DOCX oziroma XLSX.  

17.2  Predvidena vrednost skupnih stroškov v nacionalni vlogi mora biti enaka kot v mednarodni vlogi, saj je bil projekt v takem znesku potrjen na mednarodni ravni.

17.3  Velja enak odgovor kot pri vprašanju 4.3.

17.4  Da, lahko, saj opisujejo identično vsebino celotnega projekta in njegov potek.  

17.5 Velja enak odgovor kot pri vprašanju 16.1

17.6  Pri postavkah 'Skupna vrednost prijavljenega projekta' in 'Višina zaprošenih sredstev' v obrazcu 1 je potrebno navesti znesek, ki se nanaša na vrednost projekta celotnega konzorcija.

17.7 Če za tuje partnerje nimate matične številke, lahko v vlogi navedete samo davčno številko.

17.8 Skladno s točko 5.3.2 se mednarodno ocenjevanje in potrditev RRI projektov v Eureka programih »Clusters« primarno izvede na mednarodnem nivoju. V okviru vloge na nacionalni razpis se preveri le izpolnjevanje pogojev iz točke 4 tega javnega razpisa.  V primeru, da bi bilo RRI projektov, potrjenih v okviru Eureka programa »Clusters« v posameznem programskem območju toliko, da za sofinanciranje vseh ne bi bilo zagotovljenih dovolj sredstev, se tudi ti RRI projekti ocenijo skladno z merili iz tega javnega razpisa in se izbor opravi po istem postopku kot za Eureka programe, pri katerih se ocenjevanje primarno izvede na nacionalni ravni, razen potrditve na zasedanju visokih predstavnikov Eureka, kot je določeno v točki 5.3.1 javnega razpisa.

17.9 Partner, ki se samofinancira, mora prav tako oddati vlogo skladno s tem javnim razpisom.  

 

18. VPRAŠANJE

Glede JR Eureka 2025 imamo vprašanje, vezano na točko "4.2.2 Posebni pogoji za prijavitelje; 3.Višina čistih prihodkov od prodaje v predhodnem koledarskem letu (glede na datum oddaje vloge) prijavitelja mora dosegati vsaj 1/3 vrednosti načrtovanih upravičenih stroškov projekta prijavitelja."

Ali se dejansko gledajo samo čisti prihodki od prodaje ali se upoštevajo tudi prejete subvencije (drugi poslovni prihodki)? Ker to nam precej spremeni pogoje za prijavo.

ODGOVOR:

Pri ugotavljanju izpolnjevanja posebnega pogoja za prijavitelja iz 3. točke poglavja 4.2.2 (posebni pogoji za prijavitelje) se upoštevajo samo čisti prihodki od prodaje.

 

19. VPRAŠANJE

Ali razpis JR Eureka 2025 zajema tudi program Link-Up?

Če zajema, kako naj izpolnimo obrazec 0 (DF) točka 14, Oblika projekta, kjer Link-Up ni naveden v nobeni skupini?

Če ne zajema, kako se lahko prijavimo na Link-Up na nacionalni ravni, kot je zahtevano v madnarodnem razpisu?

ODGOVOR:

Javni razpis Eureka LinkUp spada pod Eureka program Network projects. V obrazcu 0 (DF) točka 14. izberete skupino Network projects.

 

20. VPRAŠANJE

Imam eno kratko vprašanje. Razumela sem, da mora slovenski partner oddati prijavo tako na nacionalni razpis kot v sistem EUREKA. Kako pa je s tujim partnerjem:

  • ali svojo nacionalno prijavo odda pri vaši slovenski agenciji,

  • ali pri lastni nacionalni financirani agenciji,

  •  ali pa zadostuje izključno skupna prijava v sistem EUREKA?

 

ODGOVOR:

20.1 Tuji partner ne oddaja vloge pri slovenski agenciji, ampak pri svoji nacionalni agenciji, ki je zadolžena za Eureka razpis

20.2  Tuji partner odda vlogo pri svoji nacionalni financirani agenciji, če ta sodeluje v EUREKA mreži in ima odprt ustrezen nacionalni razpis za sofinanciranje EUREKA projektov. Vsaka država članica EUREKA ima svojo agencijo in postopke, zato mora tuji partner preveriti nacionalne pogoje in rok za oddajo vloge pri svoji agenciji.

20.3 Tuji partnerji prav tako sodeluje pri oddaji skupne EUREKA vloge, kjer so vključeni vsi partnerji iz vseh držav.

 

21. VPRAŠANJE

V objavljenem Eureka razpisu ARIS - Inovacije - Javni razpis za dodelitev spodbud v okviru iniciative Eureka 2025–2029 (JR Eureka 2025)) je navedeno:

2.3  Predmet javnega razpisa

Predmet javnega razpisa je sofinanciranje podjetij iz Republike Slovenije, ki sodelujejo v mednarodnih raziskovalno-razvojnih in inovacijskih projektih (v nadaljnjem besedilu: RRI projekti), ki so primarno ocenjeni na nacionalni ravni in potrjeni na zasedanjih programa Eureka s strani Odbora visokih predstavnikov programa Eureka, kot sta programa »Network projects« in »Globalstars« (v nadaljnjem besedilu: Eureka programi, pri katerih se ocenjevanje primarno izvede na nacionalni ravni) ter projektih, ki so primarno ocenjeni in potrjeni na mednarodni ravni s strani ustreznega Odbora, kot sta programa »Clusters«[3] (v nadaljnjem besedilu: Eureka programi, pri katerih se ocenjevanje primarno izvede na mednarodni ravni). Podrobnejše informacije o vseh oblikah programov Eureka so na voljo na spletnem naslovu: https://eurekanetwork.org/programmes/in-your-country/?country=slovenia.

V omenjenem razpisu nikjer ne najdem omembe razpisa Eureka LinkUp call for projects: connecting regions for innovation (https://eurekanetwork.org/opencalls/network-projects-eureka-linkup-call-for-projects-connecting-regions-for-innovation-2025/). Ali nacionalni razpis krije tudi sodelovanje v LinkUp callu?

ODGOVOR:  Velja enak odgovor kot pri vprašanju 19.

 

22. VPRAŠANJE

Zanima me, ali se lahko v okviru tega nacionalnega razpisa prijavimo tudi na EUREKA LINK UP. Trenutno pripravljamo konzorcij s partnerji iz Srbije. Ali moramo v tem primeru v platformi EUREKA izbrati prijavnico za Network projects – Eureka Linkup

(https://eurekanetwork.org/opencalls/network-projects-eureka-linkup-call-for-projects-connecting-regions-for-innovation-2025/network-projects-linkup-2025.pdf)

ODGOVOR: Velja enak odgovor kot pri vprašanju 19.

 

23. VPRAŠANJE

Zanima me, ali je v okviru razpisa EUREKA možno oblikovati konzorcij, ki je sestavljen izključno iz velikih podjetij, ali je potrebno vključiti tudi MSP.

ODGOVOR: Na javni razpis se lahko prijavijo velika, srednja, majhna in mikro podjetja, kot so opredeljena v ZPOP-1, ki imajo v Poslovnem registru Slovenije/Sodnem registru vpisan sedež/poslovno enoto/podružnico. Velikost prijavitelja se ugotavlja v skladu z merili iz Priloge I Uredbe GBER in priporočilom Evropske komisije 2003/361 (UL L št. 124 z dne 20. 5. 2003, str. 36-41). Konzorcij je lahko sestavljen tudi samo iz velikih podjetij.

 

24. VPRAŠANJE

Razmišljamo o prijavi Eureka projekta na temo predelave agro odpadkov s fermentacijskimi biotehnološkimi procesi v uporabne dodatke za prehrambeno industrijo.

 Hvaležen bom za nekaj hitrih odgovorov:

  • Ali je waste-to-value dobro področje za Eureka program?
  • Katere države su uporabne za iskanje konzorcijskih partnerjev?

ODGOVOR:

24.1:  Namen javnega razpisa za dodeljevanje spodbud v okviru iniciative Eureka 2025–2029 je omogočiti podjetjem, ki svojo dejavnost izvajajo na območju Republike Slovenije, polnopravno vključevanje v projekte mednarodnega programa Eureka in spodbujanje njihove udeležbe na vseh tehnoloških področjih programa Eureka. Tehnološka področja programa Eureka: 1. elektronika, IT in telekomunikacijska tehnologija, 2. industrijska proizvodnja, materiali in transport, 3. druga industrija, 4. energija in energetika, 5. kemija, fizika in eksaktna znanost, 6. biološka znanost, 7. poljedelstvo in kmetijstvo, 8. prehrambna tehnologija, 9. meritve in standardi, 10. tehnologija za varstvo človeštva in okolja.

Cilj javnega razpisa je podpreti podjetja za izvedbo njihovih Eureka projektov, ki so usmerjeni v raziskave in razvoj proizvoda, postopka ali storitve, ki bo na trgu najpozneje v 12 mesecih po koncu projekta.

Eureka projekti so mednarodni projekti, pri katerih sodelujejo partnerji iz vsaj dveh različnih držav članic Eureka in pridruženih držav Eureki. Financiranje poteka na nacionalni ravni, saj vsaka država sofinancira svojega nacionalnega prijavitelja v projektnem konzorciju. Vodja konzorcija odda skupno vlogo na portal Eureka:  https://eurekanetwork.org/programmes/network-projects/apply/.

24.2  Pri iskanju konzorcijskih partnerjev za prijavo na Eureka razpise predlagamo sodelovanje drugih držav članic programa Eureka. Eureka je mednarodna mreža za podporo tržno usmerjenim raziskavam in razvoju, ki vključuje številne države iz Evrope in širše več na linku: Eureka countries - Eureka Network. Za Eureka projekte je zelo uporabna mreža in platforma EEN https://een.si/.

 

25. VPRAŠANJE

Imel bi še vprašanje k razpisu Eureka LinkUp. Vlogo na mednarodno raven smo ravnokar oddali. V dokumentaciji, ki je bila pripravljena za potrebe webminarja (v priponki) je za Slovenijo napisano, da je JR za to že odprt »Application of slovenianpartner on the national call Eureka 2025 published (July2025) by ARIS -15 SEPTEMBER 2025«.  A je s tem mišljen ta razpis: ARIS - Inovacije - Javni razpis za dodelitev spodbud v okviru iniciative Eureka 2025–2029 (JR Eureka 2025)  ali je mišljen kateri drug razpis?

V ARIS razpisni dokumentaciji piše, da v okviru nacionalnega razpisa financirajo Eureka programi, ki so navedeni na tej povezavi: Slovenia - Eureka Network, vendar pa LinkUp programa ni na seznamu. Kam se torej prijavimo, da oddamo še nacionalno vlogo?

ODGOVOR:

25.1 Javni razpis s celotno razpisno dokumentacijo je dosegljiv na spletni strani: https://www.arrs.si/sl/inovac/razpisi/25/razpis-EUREKA-25-29.asp.

25.2   Velja enak odgovor kot pri vprašanju 19.

 

26. VPRAŠANJE

Na Eurekinem spletnem portalu je opomba, da je najprej potrebno preveriti z nacionalno kontaktno točko, če se prijava na Eureka Networks lahko opravi ali je potreben še kakšen dodaten korak. Ker je gospod XX, ki je na Eurekinem spletnem portalu naveden kot nacionalna kontaktna točka, odsoten, vas prosim, da nam odgovorite, ali moramo še karkoli urediti preden lahko oddamo mednarodno prijavo?

ODGOVOR: Velja enak odgovor kot pri vprašanju 1.

 

27. VPRAŠANJE

  1. Obrazec 3a in 3b: točka 3.6. Kazalniki: Kateri datum oz. leto upoštevamo kot izhodiščno vrednost? Pri bilančnih podatkih - število zaposlenih, dodana vrednost, prihodki od prodaje upoštevamo zadnje oddane podatke, torej za leto 2024?
  2. Obrazec 3a in 3b: točka 3.6. Kazalniki: Kateri datum oz. leto upoštevamo kot končne vrednosti? Če načrtujemo zaključek projekta v  začetku 2029, ali za končno vrednost novih produktov, patentov, ipd. vzamemo zaključek projekta, npr. 31.1.2029, za bilančne podatke - število zaposlenih, dodana vrednost, prihodki od prodaje, pa konec leta zaključka projekta, 31.12.2029? 
  3. Kaj se zgodi v primeru, da načrtujemo začetek projekta 1.2.2026, sklep o potrditvi projekta pa bo po predvidenem začetku projekta, npr. 1.3.2026. Ali bo obveljal začetek projekta 1.2.2026 ali bo potrebno začetek projekta zamakniti na datum po sklepu, 1.3.2026? Ali zamik začetka projekta kakorkoli vpliva na samo potrditev projekta, v smislu da bi bil projekt zaradi predvidenega začetka projekta s 1.2.2026, sklep pa je potem po tem datumu, 1.3.2026, kakorkoli ogrožen? 

ODGOVOR:

27.1  in 27.2  V obrazcu 3A in 3B navedite podatke za leto 2024.

27.3   Upravičeni bodo le stroški, ki bodo nastali od dneva izdaje sklepa o izboru dalje.

 

28. VPRAŠANJE

Zanima me ali je v razpisu navedena omejitev višine sofinanciranja za posameznega upravičenca za obdobje 12 mesecev? Tako je bilo pri prejšnjih Eurekah, da so bile omejitve na letni ravni. Ali tega pogoja v tem razpisu ni?

ODGOVOR: Tega pogoja v tem javnem razpisu ni.

 

29. VPRAŠANJE

Za Slovensko prijavo na drugi razpisni rok, tj 17.4.2026: ali je potrebno oddati mednarodno vlogo za prijavo Network projects do 10.9.2025 ali je to lahko tudi kadarkoli kasneje (razpis z dateline 1.1.2125), vendar pred oddajo nacionalne vloge?

ODGOVOR: Do dne oddaje vloge na nacionalni javni razpis mora biti oddana mednarodna vloga prek portala Eureka na mednarodni javni razpis, kot je to navedeno na spletni strani za vsak posamičen Eureka program: https://eurekanetwork.org/programmes/in-your-country/?country=slovenia.

 

30. VPRAŠANJE

Na EUREKA projekt se prijavljamo skupaj s Srbskimi partnerji, ki so tudi vodilni partner/koordinator projekta. Spletna prijava z njihove strani je bila že poslana že lani, saj je bil pri njih rok za oddajo 1.12.2024.  Ali se lahko uporabi obstoječo spletno prijavo, ki je bila prijavljena s strani Srbskih partnerjev in ali se lahko uporabi že podpisano Konzorcijsko pogodbo, ali je potrebno z naše strani še enkrat podpisat pogodbo?

ODGOVOR: Do dne oddaje vloge na nacionalni javni razpis mora biti oddana mednarodna vloga prek portala Eureka na mednarodni javni razpis, kot je to navedeno na spletni strani za vsak posamičen Eureka program: https://eurekanetwork.org/programmes/in-your-country/?country=slovenia.
Na posamičen Eureka program se prijavite skladno z navodili na spletni strani Eureke: https://eurekanetwork.org/apply/.
Konzorcijska pogodba mora biti sklenjena med istimi partnerji ter vsebovati enak projektni cilj oziroma isti prijavljeni projekt, kot je naveden v vlogi na javni razpis.

 

31. VPRAŠANJE

Glede EUREKA projekta bi prosili za pomoč pri prijavi na nacionalni razpis. Na EUREKA projekt se prijavljamo skupaj s Srbskimi partnerji, ki so tudi vodilni partner/koordinator projekta. Spletna prijava z njihove strani je bila poslana že lani, saj je bil pri njih rok za oddajo 1.12.2024 (Eureka 2024-23287/NP/OPEN CALL - ECO4ACTION). Od slovenskih partnerjev smo v konzorciju Univerza in podjetje. Na naš nacionalni razpis se lahko sedaj prijavi podjetje, kot je razvidno iz razpisa. Javne raziskovalne organizacije lahko v projektih sodelujejo le kot zunanji izvajalci. Vrednost upravičenih stroškov storitev zunanjih izvajalcev na ta javni razpis pa ne sme presegati 30 % vrednosti vseh upravičenih stroškov RRI projekta prijavitelja.

V zvezi s tem nam par stvari ni jasnih. Kam se torej mi kot Univerza prijavimo? Kot zunanji izvajalci podjetja? Kako je potem s stroški za naš del glede na to, da smo v skupni portal Eureka že prijavili Budget za našo ustanovo, ki je v enakem znesku kot budget podjetja? Po našem nacionalnem razpisu pa vrednost upravičenih stroškov storitev zunanjih izvajalcev ne sme presegati 30 % vrednosti vseh upravičenih stroškov RRI projekta prijavitelja (to je verjetno mišljeno podjetja v Sloveniji)? Lepo prosim za pomoč.

ODGOVOR: 

Na javni razpis se lahko prijavijo velika, srednja, majhna in mikro podjetja, kot so opredeljena v ZPOP-1, ki imajo v Poslovnem registru Slovenije/Sodnem registru vpisan sedež/poslovno enoto/podružnico. Velikost prijavitelja se ugotavlja v skladu z merili iz Priloge I Uredbe GBER in priporočilom Evropske komisije 2003/361 (UL L št. 124 z dne 20. 5. 2003, str. 36-41).   

Izključene so javne raziskovalne organizacije, ustanovljene v skladu s predpisi, ki urejajo ustanovitev in delovanje zavodov, vključno s predpisi, ki urejajo ustanovitev in delovanje zavodov na področju znanstvenoraziskovalne in inovacijske dejavnosti in visokega šolstva. Javne raziskovalne organizacije lahko v projektih sodelujejo le kot zunanji izvajalci.

Pri tem dodajamo, da lahko vsaka država članica Eureka objavi nacionalni razpis z lastnimi pogoji.

 

32. VPRAŠANJE

Vezano na 30. vprašanje pod razdelkom »Pogosta vprašanja - Javni razpis za dodelitev spodbud v okviru iniciative Eureka 2025–2029 (JR Eureka 2025)«

Vaš odgovor je bil »Konzorcijska pogodba mora biti sklenjena med istimi partnerji ter vsebovati enak projektni cilj oziroma isti prijavljeni projekt, kot je naveden v vlogi na javni razpis”.

Kako naj to izvedemo, če so pogoji za nacionalni razpis popolnoma drugačni! Na razpis se lahko prijavi podjetje, javna ustanova pa le kot zunanji izvajalec in uveljavlja lahko le 30% stroškov.

V skupni prijavi na srbski strani pa smo bili podjetje in Univerza kot partnerji s svojim finančnim budgetom?

Razpisi so popolnoma drugačni v obeh državah in kaj storiti v tem primeru?

ODGOVOR: velja enak odgovor kot pri vprašanju 31.

 

33. VPRAŠANJE

Španski partner je pri svojem NCP ugotovil, da projekt po zaključku lahko doseže največ TRL7. V slovenskem razpisu pa moramo priti do TRL9 in izdelek dati na trg najkasneje v 12. mesecih po zaključku projekta. Ali potemtakem skupen projekt ni možen?

ODGOVOR:

Skladno s točko 4.2.3 javnega razpisa, s katero so določeni splošni pogoji za projekt, je na podlagi 8. točke določeno, da mora biti nov, spremenjen ali bistveno izboljšan produkt, proces oz. storitev, ki predstavlja cilj projekta, na trgu dostopen najpozneje v 12 mesecih po zaključku projekta. V kolikor projekt ne izpolnjuje tega pogoja, lahko sicer slovenski partner sodeluje v projektu s španskim partnerjem, vendar z lastnim vložkom (tj. na podlagi samofinaciranja), torej brez slovenske nacionalne javne podpore.

 

34. VPRAŠANJE

V XXX prijavljamo projektno prijavo na razpis EUREKA.

V obrazcu št. 5 'Izjava v zvezi z določanjem velikosti podjetja' moramo za potrebe Uredbe GBER podati podatke o vseh povezanih družbah XXX.

Ker je XXX od 5. junija 2024 del španske mednarodne korporacije XXX imamo povezane družbe tako navzdol znotraj XXX, obenem pa ima povezane družbe tudi matična lastnica, korporacija XXX.

Pred časom smo za potrebe določenega drugega razpisa, ki je bil izveden v okviru drugega ministrstva prav tako morali izpolniti identični obrazec. Obrazec smo izpolnili samo za 'navzdol' (downstream) povezane družbe XXX in ne za povezane družbe naše lastnice, kajti v primeru XXX gre za vsaj 100 lastniško povezanih družb globalno. To je zadostovalo.

Ali lahko tako zastavljeno lastniško shemo priložimo tudi v primeru EUREKA razpisa in s tem zadostimo zahtevam Obrazca št. 5?


ODGOVOR:

Velikost prijavitelja se ugotavlja v skladu z merili iz Priloge I Uredbe GBER in priporočilom Evropske komisije 2003/361 (UL L št. 124 z dne 20. 5. 2003, str. 36-41). V kolikor je vaše podjetje s katerim od podjetij v enem od razmerij, ki so določena skladno z drugim in tretjim odstavkom 3. člena Priloge l Uredbe Komisije 651/2014/EU, da se posledično navedena podjetja štejejo za partnerska oz. povezana podjetja, posredujte zgornje podatke še za vsa partnerska oz. povezana podjetja vašega podjetja. Pri tem dodajamo, da se navedena razmerja ugotavljajo tako višje kot tudi nižje v lastniški verigi.

 

35. VPRAŠANJE

prosimo za odgovora na naslednji vprašanji:

1. Oddaja Obrazca 0: V pojasnilih razpisa je navedeno "OBRAZEC 0 mora vsak prijavitelj oddati v eni od zgoraj navedenih možnih oblik (elektronski ali tiskani)." Zanima nas, kako izpolnimo ta obrazec, če prijavo oddajamo v tiskani obiki? Trenutno nismo registrirani v Digital forms.

2. Prijava Eureka LinkUp. Če smo oddali mednarodno vlogo za projekt Eureka LinkUp na današnji rok ali lahko nacionalno vlogo oddamo na drugi rok nacionalnega razpisa (17.4.2026)?

ODGOVOR:

35.1 OBRAZEC 0 mora vsak prijavitelj oddati v elektronski ali tiskani obliki. Dne 17. 9 je bila na spletni strani ARIS objavljena novica v zvezi z Ureditvijo dostopa do portala ARIS Digital Forms:
Ureditev dostopa do portala ARIS Digital Forms – Javni razpis za dodelitev spodbud v okviru iniciative Eureka 2025 –2029 (JR Eureka 2025)

Potencialni prijavitelji na Javni razpis za dodelitev spodbud v okviru iniciative Eureka 2025 –2029 (JR Eureka 2025), ki še nimajo urejenega dostopa do elektronskega portala ARIS Digital Forms, to pomeni, da še niso vpisani v evidenco izvajalcev znanstvenoraziskovalne dejavnosti (tj. evidenco RO), lahko za pomoč kontaktirajo ga. Mojco Slak, na telefonsko številko 01 400 5916 ali elektronski naslov mojca.slak@aris-rs.si.

Potencialni prijavitelji naj predhodno sami preverijo na spletni strani SICRIS, ali so že vpisani v evidenco RO. V kolikor so vpisani v navedeno evidenco, že imajo omogočen dostop do elektronskega portala ARIS Digital Forms. V tem primeru naj sledijo navodilom za uporabo, ki so dosegljiva na spletni strani: https://devdigitalforms.arrs.si/documents/ARRS-DigitalForms-EVAL-Instructions_svn.pdf

35.2 Mednarodni in nacionalni postopek preverjanja in ocenjevanja vloge sta pri razpisu Eureka povezana. V kolikor se odločite, da oddate nacionalno vlogo po 30. 9. 2025 in do vključno 17. 4. 2026, bo vaša vloga pregledana šele po aprilu 2026.
 

36. VPRAŠANJE

vezano na OBRAZEC 4 imam nekaj nejasnosti:

  • Koliko zahtevkov je dovoljenih na leto? Ali jih je treba nujno razdeliti na polletne, ali je lahko zahtevek oddan samo enkrat letno?
  • V navodilih v obrazcu 4 (drugi zavihek) piše: "Leto prilagodite glede na dejansko obdobje financiranja projekta. Zapis je podan le kot primer."
    Kaj torej lahko spreminjam na obrazcu, če hkrati piše, da izpolnjujemo samo rumena polja?
    Ali lahko posegam tudi v modra polja (vrstice 19, 20, 27, 28)?
  • V prilogi 3 – Predstavitev RRI projekta (OBRAZEC 3B) je v Tabela 2: Seznam predvidene dinamike oddaje zahtevkov podan primer, kjer je predviden le en zahtevek na leto.

ODGOVOR:

36.1 Kot izhaja iz obrazca 4 sta predvidena dva zahtevka za izplačilo na leto, in sicer prvi za stroške nastale v obdobju od 1. 1. do 30. 6. ter drugi za obdobje od 1. 7. do 31. 12.

36.2 Skladno z navodili iz OBRAZCA 4 vpisujete samo v rumene celice. Obrazcev ni dovoljeno spreminjati.

36.3 Dne 18. 9. 2025 smo posodobili OBRAZCA 3A in 3B, in sicer smo popravili navedena primera v tabeli 2, kar je bilo objavljeno z novico, ki je bila objavljena na spletni strani ARIS: https://www.arrs.si/sl/obvestila/25/sprem-obrazca-razpis-EUREKA-sept-25.asp
 

37. VPRAŠANJE

OBRAZEC 3

v Tabeli 2 sem opazila verjetno napako v navodilih, in sicer pri primeru 2 za 2. ZZI:

  • (PRIMER 1): Stroški nastali od 1. 1. 2026 in bili plačani od 1. 1. 2026 do 30. 6. 2026.
  • (PRIMER 2): Stroški nastali od 1. 7. 2026 in bili plačani od 1. 1. 2026 do 31. 8. 2026 (isti dan kot oddaja zahtevka!).

Ali ste morda mislili, da bi moralo pri PRIMERU 2 pisati stroški nastali od 1. 1. 2026 in ne od 1. 7. 2026? Poleg tega se zdi, da manjka tudi del opisa, ki bi moral pokriti obdobje do kdaj stroški nastajajo.

Obenem me zanima, ali lahko ohranimo dinamiko oddaje zahtevkov, kot smo jo imeli v preteklih projektih EUREKA, torej z oddajo zahtevkov na 15. 10.?
Naš projekt bo trajal od 1. 1. 2026 do 31. 12. 2028.
Ali to pomeni, da lahko pripravimo skupaj 4 zahtevke po naslednji dinamiki:

  • Stroški nastali od 1. 1. 2026 in bili plačani od 1. 1. 2026 do 15. 10. 2026 → 1. ZZI: 15. 10. 2026
  • Stroški nastali od 1. 1. 2026 in bili plačani od 16. 10. 2026 do 15. 10. 2027 → 2. ZZI: 15. 10. 2027
  • Stroški nastali od 1. 1. 2026 in bili plačani od 16. 10. 2027 do 15. 10. 2028 → 3. ZZI: 15. 10. 2028
  • Stroški nastali od 1. 1. 2026 in bili plačani od 16. 10. 2028 do 31. 1. 2029 → 4. ZZI: 31. 1. 2029

Prosim za potrditev, ali je takšna dinamika tudi ustrezna, ter ali se mora datum nastanka stroškov pri posameznem zahtevku premikati, ali lahko ostane vedno vezan na začetek projekta (v našem primeru 1. 1. 2026).

ODGOVOR:

37.1 Velja enak odgovor kot pri odgovoru 36.3

37.2 Velja enak odgovor kot pri odgovoru 36.1