Zakoni, predpisi, normativni akti |
Veljavni akti |
|
|
Na podlagi tretjega odstavka 45. člena Zakona o znanstvenoraziskovalni in
inovacijski dejavnosti (Uradni list RS, št. 186/22, 40/23 in 102/24) ter 29.
člena Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in
inovacijsko dejavnost Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 48/23) je
Znanstveni svet Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko
dejavnost Republike Slovenije na … seji, dne 24. 4. 2025 sprejel
Spremembe Metodologije ocenjevanja prijav v postopkih za (so)financiranje
znanstvenoraziskovalne dejavnosti
1.
V Metodologiji ocenjevanja prijav v postopkih za (so)financiranje
znanstvenoraziskovalne dejavnosti, št. 6319-5/2022-5 z dne 9. 1. 2023, št.
6319-5/2022-6 z dne 17. 1. 2023 – popr., št. 6319-5/2022-7 z dne 19. 6. 2023,
št. 6319-5/2022-8 z dne 13. 11. 2023, št. 6319-5/2022-9 z dne 18. 12. 2023, št.
6319-5/2022-10 z dne 4. 3. 2024, št. 6319-5/2022-11 z dne 29. 5. 2024, št.
6319-5/2022-12 z dne 9. 9. 2024, št. 6319-5/2022-13 z dne 23. 9. 2024, št.
6319-5/2022-16 z dne 29. 10. 2024, št. 6319-5/2022-17 z dne 13. 1. 2025, št.
6319-5/2022-18 z dne 3. 3. 2025 in št. 6319-5/2022-20 z dne 24. 3. 2025 (v
nadaljnjem besedilu: Metodologija), se v poglavju z naslovom »G. Zagotavljanje
dostopa do mednarodne znanstvene literature«, v točki »II.
Elementi ocenjevanja«, v četrtem odstavku znesek »6 EUR« nadomesti z
zneskom »8 EUR«.
V petem odstavku se za besedilom »so sredstva iz drugih virov« črta beseda »so«.
Tabela G1 se nadomesti z novo tabelo, ki se glasi:
»Tabela G1:
Kriterij |
Kazalniki in merila |
Št. točk |
Znanstvena odličnost |
-Dostopnost
*Število raziskovalcev, ki imajo dostop |
1 – 6 |
|
|
1 |
|
-
Od 101 do 500 raziskovalcev
|
2 |
|
-
Od 501 do 2000 raziskovalcev
|
3 |
|
-
Od 2001 do 5000 raziskovalcev
|
4 |
|
-
Od 5001 do 8000 raziskovalcev
|
5 |
|
|
6 |
|
-Pogostnost uporabe |
1 – 10 |
|
*Povprečna uporaba prijavljenih serijskih publikacij |
0 – 5 |
|
|
0 |
|
|
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
*Število objav slovenskih avtorjev v prijavljenih serijskih
publikacijah na prijavljeno serijsko publikacijo (povprečje za dve leti
pred letom prijave) |
1 - 5 |
|
|
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
-Kakovost in pomen naročene mednarodne znanstvene literature
*Serijska publikacija |
0 - 15 |
|
-
S faktorjem vpliva v prvi četrtini ustrezne kategorije
|
15 |
|
-
S faktorjem vpliva v drugi četrtini ustrezne kategorije
|
10 |
|
-
S faktorjem vpliva v tretji četrtini ustrezne kategorije
|
6 |
|
-
S faktorjem vpliva v četrti četrtini ustrezne kategorije
|
4 |
|
-
Je vključena v mednarodno bibliografsko zbirko podatkov s seznama
ARIS
|
2 |
|
-
Druga serijska publikacija
|
0 |
Kakovost in učinkovitost izvedbe |
- Skladnost predlaganega obsega aktivnosti s predvidenimi finančnimi
sredstvi in zagotavljanje gospodarne rabe sredstev |
0 - 6 |
|
*Strošek članka |
0-5 |
|
|
0 |
|
|
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
*Dostop do tekočih vsebin |
0 - 1 |
|
|
0 |
|
|
1 |
Družbeni in gospodarski vpliv |
-Delež sredstev iz drugih virov |
0 - 3 |
|
|
0 |
|
|
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
Skupaj največ |
40 |
».
2.
Točka »III. Razdelitev prijav po skupinah in predlog finančno
ovrednotenega seznama prijav« se spremeni tako, da se glasi:
»1) Serijske publikacije in nabavni konzorciji
Strokovno telo ocenjuje prijave tako, da vrednoti kriterije in kazalnike
ocenjevanja na eno točko natančno.
Če v prijavi ni podatka za posamezen kazalnik, se mu dodeli nič točk. Če nakup
posamezne serijske publikacije ni koordiniran in jo je za (so)financiranje
prijavilo več prijaviteljev, ima prednost prijavitelj, ki posamezno serijsko
publikacijo naroča dlje. Strokovno telo praviloma zavrne prijave nabavnih
konzorcijev, pri katerih je strošek članka višji od 8 EUR.
Strokovno telo pripravi predlog prednostnega seznam prijav na podlagi doseženih
točk ocenjevanja, ločeno za prijave posameznih serijskih publikacij in ločeno za
prijave nabavnih konzorcijev, ter jih uvrsti v tri kategorije, ki so podlaga za
določitev višine (so)financiranja.
Faktor (so)financiranja serijskih publikacij je glede na višino sredstev
izplačanih prijavitelju v preteklem letu določen po posameznih kategorijah, kot
je za prijave serijskih publikacij določeno v Tabeli G2, za prijave nabavnih
konzorcijev pa v Tabeli G3.
Tabela G2:
Št. doseženih točk |
Kategorija |
Faktor (so)financiranja |
35 - 40 |
1 |
1.1 |
7 - 34 |
2 |
1 |
1 - 6 |
3 |
0.9 |
Tabela G3:
Št. doseženih točk |
Kategorija |
Faktor (so)financiranja |
34 - 40 |
1 |
1.1 |
16 - 33 |
2 |
1 |
1 - 15 |
3 |
0.9 |
Prednost pri (so)financiranju nakupa serijskih publikacij imajo prijavitelji,
katerih pospešen razvoj je v javnem interesu Republike Slovenije. S tem se
omogoča pospešeni razvoj znanstvenoraziskovalnih področij, ki so v javnem
interesu za razvoj Republike Slovenije in so sestavni del mlade raziskovalne
organizacije, ki jo je treba v javnem interesu pospešeno razvijati, oziroma
uveljavljene organizacije, ki pospešeno razvija novo znanstvenoraziskovalno
področje. V takšnem primeru se prijava točkuje s faktorjem (so)financiranja 1.1.
V primeru, da je vsota vseh zneskov (so)financiranja višja od razpoložljivih
sredstev javnega razpisa, se končni znesek (so)financiranja določi tako, da se
zneske (so)financiranja sorazmerno uskladi z obsegom razpoložljivih sredstev.
2) Mednarodna zbirka podatkov Scopus
Strokovno telo predlaga tudi (so)financiranje prijave mednarodne zbirke podatkov
Scopus. Izhodišče za višino (so)financiranja predstavlja predložena ponudba
prijavitelja.«.
3.
Ta Metodologija začne veljati naslednji dan po objavi na spletni strani ARIS.
Št.6319-5/2022-21
Ljubljana, 24. 4. 2025
Akad. prof. dr. Peter Križan,
predsednik Znanstvenega sveta ARIS
|