Zakoni, predpisi, normativni akti

Veljavni akti

      

Na podlagi tretjega odstavka 45. člena Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti (Uradni list RS, št. 186/22, 40/23 in 102/24) ter 29. člena Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 48/23) je Znanstveni svet Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije na …  seji, dne 24. 4. 2025 sprejel

Spremembe Metodologije ocenjevanja prijav v postopkih za (so)financiranje znanstvenoraziskovalne dejavnosti

1.

V Metodologiji ocenjevanja prijav v postopkih za (so)financiranje znanstvenoraziskovalne dejavnosti, št. 6319-5/2022-5 z dne 9. 1. 2023, št. 6319-5/2022-6 z dne 17. 1. 2023 – popr., št. 6319-5/2022-7 z dne 19. 6. 2023, št. 6319-5/2022-8 z dne 13. 11. 2023, št. 6319-5/2022-9 z dne 18. 12. 2023, št. 6319-5/2022-10 z dne 4. 3. 2024, št. 6319-5/2022-11 z dne 29. 5. 2024, št. 6319-5/2022-12 z dne 9. 9. 2024, št. 6319-5/2022-13 z dne 23. 9. 2024, št. 6319-5/2022-16 z dne 29. 10. 2024, št. 6319-5/2022-17 z dne 13. 1. 2025, št. 6319-5/2022-18 z dne 3. 3. 2025 in št. 6319-5/2022-20 z dne 24. 3. 2025  (v nadaljnjem besedilu: Metodologija), se v poglavju z naslovom »G. Zagotavljanje dostopa do mednarodne znanstvene literature«, v točki »II. Elementi ocenjevanja«, v četrtem odstavku znesek »6 EUR« nadomesti z zneskom »8 EUR«.

V petem odstavku se za besedilom »so sredstva iz drugih virov« črta beseda »so«.

Tabela G1 se nadomesti z novo tabelo, ki se glasi:

»Tabela G1:

Kriterij Kazalniki in merila Št. točk
Znanstvena odličnost -Dostopnost
       *Število raziskovalcev, ki imajo dostop
1 – 6
 
  • Do 100 raziskovalcev
1
 
  • Od 101 do 500 raziskovalcev
2
 
  • Od 501 do 2000 raziskovalcev
3
 
  • Od 2001 do 5000 raziskovalcev
4
 
  • Od 5001 do 8000 raziskovalcev
5
 
  • Nad 8000 raziskovalcev
6
  -Pogostnost uporabe 1 – 10
        *Povprečna uporaba prijavljenih serijskih publikacij 0 – 5
 
  • Do 50
0
 
  • Od 51 do 100
1
 
  • Od 101 do 300
2
 
  • Od 301 do 600
3
 
  • Od 601 do 1000
4
 
  • Nad 1000
5
        *Število objav slovenskih avtorjev v prijavljenih serijskih publikacijah na prijavljeno serijsko publikacijo (povprečje za dve leti pred letom prijave)  1 - 5
 
  • Od 0,00 do 0,50
1
 
  • Od 0,51 do 0,75
2
 
  • Od 0,76 do 1,00
3
 
  • Nad 1,01 do 2,00
4
 
  • Od 2,01 in več
5
  -Kakovost in pomen naročene mednarodne znanstvene literature
       *Serijska publikacija

0 - 15
 
  • S faktorjem vpliva v prvi četrtini ustrezne kategorije
15
 
  • S faktorjem vpliva v drugi četrtini ustrezne kategorije
10
 
  • S faktorjem vpliva v tretji četrtini ustrezne kategorije
6
 
  • S faktorjem vpliva v četrti četrtini ustrezne kategorije
4
 
  • Je vključena v mednarodno bibliografsko zbirko podatkov s seznama ARIS
2
 
  • Druga serijska publikacija
0
Kakovost in učinkovitost izvedbe - Skladnost predlaganega obsega aktivnosti s predvidenimi finančnimi sredstvi in zagotavljanje gospodarne rabe sredstev 0 - 6
         *Strošek članka 0-5
 
  • Nad 8 EUR
0
 
  • Nad 5 do 8 EUR
1
 
  • Nad 4 do 5 EUR
 2
 
  • Nad 3 do 4 EUR
3
 
  • Nad 2 do 3 EUR
4
 
  • Do 2 EUR
5
         *Dostop do tekočih vsebin 0 - 1
 
  • Do 80% naslovov
0
 
  • 80% in več naslovov
1
Družbeni in gospodarski vpliv -Delež sredstev iz drugih virov 0 - 3
 
  • Do 5 %
0
 
  • Nad 5 do 10 %
1
 
  • Nad 10 % do 20 %
2
 
  • Nad 20 %
3
  Skupaj največ 40

».

2.

Točka »III. Razdelitev prijav po skupinah in predlog finančno ovrednotenega seznama prijav« se spremeni tako, da se glasi:

»1) Serijske publikacije in nabavni konzorciji

Strokovno telo ocenjuje prijave tako, da vrednoti kriterije in kazalnike ocenjevanja na eno točko natančno.

Če v prijavi ni podatka za posamezen kazalnik, se mu dodeli nič točk. Če nakup posamezne serijske publikacije ni koordiniran in jo je za (so)financiranje prijavilo več prijaviteljev, ima prednost  prijavitelj, ki posamezno serijsko publikacijo naroča dlje. Strokovno telo praviloma zavrne prijave nabavnih konzorcijev, pri katerih je strošek članka višji od 8 EUR.

Strokovno telo pripravi predlog prednostnega seznam prijav na podlagi doseženih točk ocenjevanja, ločeno za prijave posameznih serijskih publikacij in ločeno za prijave nabavnih konzorcijev, ter jih uvrsti v tri kategorije, ki so podlaga za določitev višine (so)financiranja.

Faktor (so)financiranja serijskih publikacij je glede na višino sredstev izplačanih prijavitelju v preteklem letu določen po posameznih kategorijah, kot je za prijave serijskih publikacij določeno v Tabeli G2, za prijave nabavnih konzorcijev pa v Tabeli G3.

Tabela G2:

Št. doseženih točk Kategorija Faktor (so)financiranja
35 - 40 1 1.1
7 - 34 2 1
1 - 6 3 0.9

Tabela G3:

Št. doseženih točk Kategorija Faktor (so)financiranja
34 - 40 1 1.1
16 - 33 2 1
1 - 15 3 0.9

Prednost pri (so)financiranju nakupa serijskih publikacij imajo prijavitelji, katerih pospešen razvoj je v javnem interesu Republike Slovenije. S tem se omogoča pospešeni razvoj znanstvenoraziskovalnih področij, ki so v javnem interesu za razvoj Republike Slovenije in so sestavni del mlade raziskovalne organizacije, ki jo je treba v javnem interesu pospešeno razvijati, oziroma uveljavljene organizacije, ki pospešeno razvija novo znanstvenoraziskovalno področje. V takšnem primeru se prijava točkuje s faktorjem (so)financiranja 1.1.

V primeru, da je vsota vseh zneskov (so)financiranja višja od razpoložljivih sredstev javnega razpisa, se končni znesek (so)financiranja določi tako, da se zneske (so)financiranja sorazmerno uskladi z obsegom razpoložljivih sredstev.

2) Mednarodna zbirka podatkov Scopus

Strokovno telo predlaga tudi (so)financiranje prijave mednarodne zbirke podatkov Scopus. Izhodišče za višino (so)financiranja predstavlja predložena ponudba prijavitelja.«.

3.

Ta Metodologija začne veljati naslednji dan po objavi na spletni strani ARIS.

 

Št.6319-5/2022-21
Ljubljana, 24. 4. 2025
 

Akad. prof. dr. Peter Križan,
predsednik Znanstvenega sveta ARIS