Na podlagi 5. točke prvega odstavka 9. člena, 13. člena, drugega odstavka 16.
člena in 34. člena Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju
izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za
rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23, v nadaljnjem besedilu: Uredba
EKP), Navodil organa upravljanja za načrtovanje, odločanje o podpori,
spremljanje in poročanje o izvajanju evropske kohezijske politike v programskem
obdobju 2021–2027, Navodil organa upravljanja za izvajanje upravljalnih
preverjanj in preverjanj opravljanja prenesenih nalog in Analize tveganja organa
upravljanja na ravni programa in izhodišča za pripravo metodologije za
administrativno preverjanje v programskem obdobju 2021–2027 in na podlagi 3.
točke prvega odstavka 23. člena Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za
znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije (Uradni list
RS, št. 48/23), direktor Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko
dejavnost Republike Slovenije sprejema
Postopkovnik za
izvajanje Evropske kohezijske politike
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
(predmet postopkovnika)
Ta postopkovnik za izvajanje Evropske kohezijske politike (v nadaljnjem
besedilu: EKP) podrobneje določa postopek za dodelitev sredstev EKP, ki je za
znanstvenoraziskovalno dejavnost opredeljen v Zakonu o znanstvenoraziskovalni in
inovacijski dejavnosti (Uradni list RS, št. 186/21, 40/23 in 102/24; v
nadaljnjem besedilu: ZZrID) in Splošnem aktu o postopkih (so)financiranja in
ocenjevanja ter spremljanju izvajanja znanstvenoraziskovalne dejavnosti (Uradni
list RS, št. 166/22 in 92/24; v nadaljnjem besedilu: Splošni akt), za
inovacijsko dejavnost pa v Zakonu o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni
list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15, 27/17, 13/18 – ZSInv in 40/23 –
ZZrID-A; v nadaljnjem besedilu: ZPOP-1) in internih Pravilih o protokolu izvedbe
postopkov za (so)financiranje inovacijske dejavnosti (v nadaljnjem besedilu:
Pravila) in opredeljuje naloge oziroma pristojnosti Javne agencije za
znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije (v
nadaljnjem besedilu: ARIS) oziroma njenih zaposlenih pri izvedbi postopka za
dodelitev sredstev EKP (od priprave osnutka javnega razpisa oziroma javnega
poziva, pa vse do podpisa pogodbe o (so)financiranju s prejemniki sredstev) in
pri izvedbi kontrole nad izvajanjem operacij in nad izplačili sredstev EKP.
2. člen
(področje uporabe)
(1) Ta postopkovnik se uporablja za postopke dodelitve sredstev EKP iz
področja inovacijske dejavnosti in iz področja znanstvenoraziskovalne
dejavnosti, razen če v posameznih členih tega postopkovnika, Splošnim aktom ali
ZZrID ni določeno drugače.
(2) Ta postopkovnik se v delu VIII. Poglavja smiselno uporablja tudi za
(so)financiranje aktivnosti iz Načrta za okrevanje in odpornost (NOO), pri čemer
pri uporaba izvaja ob upoštevanjem Uredbe o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za
okrevanje in odpornost (Uradni list RS, št. 167/21) in vsakokratno veljavnih
smernic in priročnikov koordinacijskega organa, objavljenih na spletni strani
https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/
ter navodil nosilnega organa.
3. člen
(pomen izrazov)
V tem postopkovniku se za »javni razpis« in »javni poziv« uporablja skupni izraz
»razpis«.
II. NALOGE OZIROMA PRISTOJNOSTI UDELEŽENCEV EKP
4. člen
(udeleženci postopka izvajanja EKP)
V postopku dodeljevanja in nadzora nad porabo sredstev EKP praviloma sodelujejo:
- direktor ARIS (v nadaljnjem besedilu: direktor) ali od njega
pooblaščena oseba,
- Sektor za pravne zadeve,
- Sektor za finance in računovodstvo,
- Sektor za inovacijske projekte,
- Sektor za informacijsko infrastrukturo in poslovno informatiko,
- Sektor za splošne zadeve.
5. člen
(ločenost funkcij)
V postopku dodeljevanja in nadzora nad porabo sredstev EKP mora biti
zagotovljena ločenost funkcij izbora in preverjanja.
6. člen
(direktor)
Direktor ima v okviru izvajanja EKP naslednje pristojnosti oziroma naloge:
- podpiše sporazum o prenosu in načinu izvajanja nalog med posredniškim
telesom (v nadaljnjem besedilu: PT) in ARIS,
- podpiše pogodbo o načinu izbora operacij (v nadaljnjem besedilu: NIO)
med PT in ARIS,
- imenuje komisijo za dodelitev sredstev, druge komisije, strokovna
telesa, uradno osebo in druge osebe iz svoje pristojnosti, ki sodelujejo v
postopku dodeljevanja in nadzora nad porabo sredstev EKP,
- izdaja sklepe o izboru prejemnikov sredstev in sklepe oziroma
obvestila o neizboru ter ostale sklepe, s katerimi se odloča v postopku,
- po pooblastilu PT in v skladu z veljavnimi predpisi podpisuje pogodbe
o (so)financiranju in anekse z upravičenci,
- po pooblastilu PT podpisuje odstope od pogodb in druge listine, ki
vplivajo na obstoj pogodbenega razmerja,
- opravlja druge naloge, skladno s pooblastili, ki jih ima na podlagi
ZZrID, ZPOP-1, Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in
inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, Statutom Javne agencije za
znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, Splošnimi
akti ARIS in Pravili.
7. člen
(Sektor za inovacijske projekte)
(1) Sektor za inovacijske projekte ima v okviru izvajanja EKP naslednje
pristojnosti oziroma naloge:
- skrbi za skladnost postopkov in dokumentov z EKP z vsebinskega
vidika, kar potrdi s parafo na predloženih dokumentih,
- pripravi ukrepe s področja inovacijske dejavnosti in
znanstvenoraziskovalne dejavnosti na prednostnih nalogah EKP na podlagi
vsebinskih in finančnih izhodišč PT,
- nadzira vsebinsko in finančno izvajanje in spremljanje ukrepov EKP,
- sodeluje na operativnih sestankih organa upravljanja (v nadaljnjem
besedilu: OU), PT, organa za računovodenje in drugih organov,
- spremlja izvajanja ukrepov in poroča PT ter direktorju,
- informira in obvešča javnost o vsebinah povezanih z izvajanjem EKP,
- usklajuje pogodbe o NIO znotraj ARIS,
- pripravi, objavlja in izvaja razpis,
- obravnava prejete vloge z vidika pravočasnosti in formalne
popolnosti, preverja pogoje in organizira ter koordinira postopke za ocenjevanje
vlog,
- pripravlja zapisnike komisije, predloge prejemnikov sredstev in
poročila za odgovorno osebo ARIS in PT,
- pripravi pogodbe o (so)financiranju za upravičence,
- sodeluje pri obravnavi ugovorov in tožbenih zahtevkov prijaviteljev;
- vnaša podatke v informacijski sistem za poročanje,
- napoveduje črpanje sredstev in spremljanje dinamike porabe za potrebe
usklajevanja izvedbenega načrta programa (v nadaljnjem besedilu: INP),
- pripravi letna poročila za posamezen ukrep,
- pripravi poročila za PT, OU in druge deležnike,
- pripravi analize in spremlja kazalce in učinke posameznega ukrepa,
- spremlja izvajanje pogodb z upravičenci ter obravnava predloge
sprememb operacij,
- pripravlja anekse k pogodbam o (so)financiranju z upravičenci,
- pregleda zahtevke za izplačilo in poročila upravičencev ter potrjuje
zahtevke za izplačilo v informacijski sistem,
- pripravi in pridobiva ostalo dokumentacijo, ki jo je potrebno
priložiti k potrjenemu računu (delilnik stroškov, izjave upravičencev itd. in
drugi dokumenti na zahtevo Direktorata za javno računovodstvo pri Ministrstvu za
finance (v nadaljnjem besedilu: MF-DJR),
- vodi dokumentarno gradivo razpisa,
- sodeluje pri revizijskih postopkih in izvajanju postopkov za vračilo
sredstev,
- poroča direktorju,
- pripravi metodologijo za izvedbo administrativnega preverjanja po 74.
čl. Uredbe 2021/1060/EU in jo posreduje PT v pregled in odobritev,
- izvaja upravljalna preverjanja po 74. členu Uredbe 2021/1060/EU,
- izvaja terenske kontrole pri upravičencih,
- vsebinsko in finančno spremlja izvajanje operacij in doseganje ciljev
operacij.
(2) Vodja Sektorja za inovacijske projekte ima v okviru izvajanja EKP
naslednje pristojnosti oziroma naloge:
- skrbi za realizacijo nalog EKP, ki so navedene v vsakokratno
veljavnem Programu dela in finančnem načrtu ARIS (v nadaljnjem besedilu: PDFN),
- vodi, koordinira, nadzira in odgovarja za delo sektorja,
- koordinira NIO,
- seznanja odgovorne osebe ARIS z aktivnostmi, povezanimi s posameznim
NIO,
- predlaga direktorju razporeditev zaposlenih znotraj sektorja na
posamezne delovne naloge,
- nadzira vsebinsko in finančno izvajanje in spremljanje operacij,
- predlaga izvedbo rednega ali izrednega nadzora nad namensko porabo
sredstev,
- skrbi za nemoten potek izvedbe nalog povezanih z izvajanjem EKP do
drugih vključenih udeležencev v ARIS,
- oblikuje predloge sprememb v postopku izvajanja EKP znotraj ARIS.
8. člen
(Sektor za pravne zadeve)
Sektor za pravne zadeve ima v okviru izvajanja EKP naslednje pristojnosti
oziroma naloge:
- skrbi za skladnost postopkov in dokumentov z EKP s pravnega vidika,
kar potrdi s parafo na predloženih dokumentih,
- zagotovi strokovno pomoč pri vprašanjih vezanih na pravne zadeve in
druga strokovna vprašanja s področja dela,
- sodeluje na operativnih sestankih PT in drugih organov,
- pregleda sporazum o načinu izvajanja nalog ARIS s PT,
- pregleda pogodbe o izvajanju NIO,
- pripravi navodila, pravila in druge dokumente v skladu z navodili OU
in PT za postopke izvajanja, spremljanja in nadzora izvajanja nalog ARIS v
okviru EKP,
- pregleda predlog besedila razpisa in razpisno dokumentacijo,
- pregleda dokument o imenovanju komisije in drugih strokovnih teles,
ki sodelujejo v postopku obravnave vlog,
- pregleda predloge sklepov o zavrženju vlog zaradi nepopolnosti vlog,
o zavrnitvi vlog zaradi neizpolnjevanja pogojev in o izboru vlog,
- pregleda predloge posamičnih sklepov o izboru vlog in obvestil
oziroma sklepov o neizboru vlog ter drugih sklepov, s katerimi se odloča v
postopku,
- pregleda pogodbe o (so)financiranju operacije med PT in upravičenci,
- pripravi predloge odločitev o ugovorih, odgovorov na morebitne tožbe,
pripravljalnih in drugih vlog,
- obvešča direktorja, vodje razpisov in skrbnike pogodb o poteku sodnih
postopkov s področja EKP.
9. člen
(Sektor za finance in računovodstvo)
- Sektor za finance in računovodstvo ima v okviru izvajanja EKP naslednje
pristojnosti oziroma naloge:
- skrbi za skladnost postopkov in dokumentov z EKP s finančnega vidika,
kar potrdi s parafo na predloženih dokumentih,
- zagotovi strokovno pomoč pri finančnih vprašanjih in vprašanjih
vezanih na proračunska sredstva (nacionalni in evropski proračun),
- pripravi vloge za uvrstitev/spremembo projekta v Nacionalnem
razvojnem programu (v nadaljnjem besedilu: NRP),
- evidentira pogodbe o dodelitvi sredstev oziroma o (so)financiranju in
vseh nadaljnjih aneksov k pogodbi,
- pripravi finančne elemente predobremenitev,
- pripravi vloge za soglasje Ministrstva za finance (v nadaljnjem
besedilu: MF) za izplačilo predplačila v znesku nad 100.000,00 EUR,
- evidentira prejete račune – zahtevke za izplačilo (v nadaljnjem
besedilu: ZZI) in zahtevke za izplačilo predplačila,
- pripravi odredbe za potrjene ZZI,
- posreduje dokumente na MF-DJR,
- pripravi vloge za odpiranje novih proračunskih vrstic in razporeja
sredstva med konti v okviru posamezne proračunske postavke,
- ureja Zahtevke za povračilo sredstev v proračun (tj. ZP terjatev),
pridobi podpise s strani PT in jih posreduje na MF-DJR,
- v primeru ugotovljenih nepravilnosti vzpostavi terjatev do
upravičenca in izpelje ustrezne postopke za vračilo sredstev v Proračun RS, v
skladu z Navodili MF za izvajanje vračil namenskih sredstev EU,
- izvaja finančno spremljanje ukrepov.
10. člen
(Sektor za informacijsko infrastrukturo in poslovno informatiko)
Sektor za informacijsko infrastrukturo in poslovno informatiko ima v okviru
izvajanja EKP naslednje pristojnosti oziroma naloge:
- sodeluje in koordinira izvajanje nalog, povezanih z informacijskim
sistemom (v nadaljnjem besedilu: IS) OU, MFERAC, e-MA in KRPAN oziroma SPIS,
- kreira prijavne in ocenjevalne obrazce v Digital Forms,
- izvede objavo javnega razpisa, razpisne dokumentacije in drugih
informacij na spletni strani ARIS. Za izvedbo navedenega lahko direktor s
sklepom o razporeditvi zadolži tudi javnega uslužbenca iz drugega sektorja.
11. člen
(Sektor za splošne zadeve)
Sektor za splošne zadeve ima v okviru izvajanja EKP naslednje pristojnosti
oziroma naloge:
- evidentira prejem vloge v dokumentarnem sistemu,
- vodi dokumentacijo razpisa in vseh dokumentov, nastalih pri izvajanju
EKP, kot arhivsko gradivo.
12. člen
(skrbnik razpisa)
(1) Skrbnika razpisa določi direktor ali od njega pooblaščena oseba na
predlog vodje Sektorja za inovacijske projekte po podpisu sporazuma o načinu
izvajanja nalog med PT z ARIS.
(2) Skrbnik razpisa je hkrati uradna oseba (če ima razpis eno uradno osebo)
ali eden od uradnih oseb (če ima razpis več uradnih oseb) in je praviloma
predsednik komisije za dodelitev sredstev.
(3) Skrbnik razpisa ima naslednje pristojnosti oziroma naloge:
- realizira razpis skladno z usmeritvami, navedenimi v razpisu in s
PDFN,
- pripravi razpis in razpisno dokumentacijo v sodelovanju s komisijo za
dodelitev sredstev,
- poskrbi za izvedbo objave razpisa, razpisne dokumentacije in
morebitnih dodatnih obrazcev v Uradnem listu RS,
- komunicira s skrbnikom pogodbe PT v postopku priprave pogodbe in
uskladitve pogodbe o (so)financiranju ter v postopku pridobivanja soglasij
pripravljenega gradiva,
- spremlja e-pošto razpisa in pripravlja odgovore na vprašanja
potencialnih prijaviteljev ter skrbi za pravočasno posredovanje pripravljenih
odgovorov v ustrezni obliki zaposlenemu na ARIS, ki je pristojen za objavo na
spletni strani ARIS,
- vodi in zagotavlja nemoteno delo komisije, skladno z veljavno
področno zakonodajo in predpisi, in sicer od priprave do objave rezultatov,
priprave pozivov, sklepov, pogodbe, vključno z vpisovanjem podatkov operacij v
informacijski sistem e-MA,
- usklajuje in pripravlja obdobna in letna poročila,
- pripravi poročila, gradiva in druge zahtevne dokumente za PT oziroma
organe revizij,
- pripravi analize ter spremlja kazalnike in učinke,
- evidentira in hrani vse dokumente, ki se nanašajo na razpis, skladno
s predpisi in navodili s tega področja,
- predlaga izvedbo rednega ali izrednega nadzora nad namensko porabo
sredstev,
- izvede ostale naloge, ki izhajajo iz sporazuma o načinu izvajanja
nalog PT z ARIS ter pogodbe o izvajanju NIO med PT in ARIS in naloge na področju
EKP po navodilih nadrejenega,
- poroča vodji svojega sektorja in direktorju ali od njega pooblaščeni
osebi.
(4) Poleg nalog iz prejšnjega odstavka mora skrbnik razpisa zagotoviti, da
se:
- na spletni strani ARIS pripravi in objavi:
- razpis, razpisno dokumentacijo in morebitne dodatne obrazce,
- sestava komisije za dodelitev sredstev, in sicer najpozneje v sedmih dneh od
njenega imenovanja,
- prejemnike in višino prejetih sredstev, in sicer najpozneje v sedmih dneh od
izdaje sklepov o izboru in sklepov oziroma obvestila o neizboru,
- zaključno poročilo ali povzetek o poteku in rezultatih porabljenih sredstev,
in sicer najpozneje v 14 dneh od potrditve oziroma prejema poročila.
- na Digital Forms pripravi in objavi:
- prijavni obrazec in morebitne dodatne dokumente.
13. člen
(namestnik skrbnika razpisa)
(1) Namestnika skrbnika razpisa na predlog vodje Sektorja za inovacijske
projekte določi direktor ali od njega pooblaščena oseba hkrati z določitvijo
skrbnika javnega razpisa.
(2) Namestnik skrbnika razpisa ima naslednje pristojnosti oziroma naloge:
- v času odsotnosti skrbnika razpisa prevzame vse njegove odgovornosti,
- aktivno spremlja dogajanja povezana z razpisom z namenom ustrezne
zagotovitve izvajanja nalog v primeru odsotnosti skrbnika razpisa.
14. člen
(skrbnik pogodbe o (so)financiranju)
(1) Skrbnika pogodbe o (so)financiranju na predlog vodje Sektorja za
inovacijske projekte določi direktor ali od njega pooblaščena oseba za posamezen
razpis.
(2) Skrbnik pogodbe o (so)financiranju v skladu z Opisom sistema upravljanja
in nadzora za izvajanje programa Evropske kohezijske politike v obdobju
2021–2027 za cilj »naložbe za rast in delovna mesta« (v nadaljnjem besedilu:
OSUN 2021-2027) ne sme biti skrbnik pogodbe tiste operacije, ki jo je ocenjeval
in za to operacijo ne sme izvajati upravljalnih preverjanj.
(3) Skrbnik pogodbe o (so)financiranju ima naslednje pristojnosti oziroma
naloge:
- vsebinsko in finančno spremlja izvajanje in doseganje ciljev operacij
po pogodbi o (so)financiranju,
- komunicira z izbranimi prejemniki sredstev glede izvajanja pogodb o
(so)financiranju ,
- posreduje zahtevane podatke za pripravo odredb v MFERAC s strani
Sektorja za finance in računovodstvo,
- spremlja in izvaja popravke vnosa podatkov operacij v informacijski
sistem e-MA, pripravlja in izvaja zaključevanje operacij,
- evidentira in hrani vse dokumente, ki se nanašajo na razpis, skladno
s predpisi in navodili s tega področja,
- izvaja druge naloge, ki izhajajo iz sporazuma o načinu izvajanja
nalog PT z ARIS ter pogodbe o izvajanju NIO med PT in ARIS in naloge na
področju EKP po navodilih nadrejenega.
(4) Pri izvajanju nalog mora skrbnik pogodbe o (so)financiranju upoštevati
veljavno nacionalno in evropsko zakonodajo in podzakonske predpise ter navodila
OU, skladnost z določili razpisa in razpisne dokumentacije, določili pogodbe o
(so)financiranju ter pravili ARIS in PT, ki so povezana z izvajanjem skrbništva
pogodbe o (so)financiranju.
(5) Če je skrbnik pogodbe o (so)financiranju druga oseba kot skrbnik razpisa,
v roku treh delovnih dni od sklenitve pogodbe o (so)financiranju prevzame
dokumentacijo skrbništva pogodbe od skrbnika razpisa. Ob prenosu se pripravi
zapisnik o prevzemu dokumentacije, ki ga podpišeta skrbnik razpisa in skrbnik
pogodbe o (so)financiranju. Na podlagi tega se skrbniku pogodbe o
(so)financiranju v informacijskih okoljih omogoči dostop do zadev, potrebnih za
izvajanje skrbništva.
(6) Skrbnik pogodbe o (so)financiranju od prevzema dokumentacije iz
prejšnjega odstavka dalje komunicira s prejemniki sredstev, komunikacijo s PT pa
še naprej izvaja skrbnik razpisa.
15. člen
(namestnik skrbnika pogodbe o (so)financiranju)
(1) Namestnika skrbnika pogodbe o (so)financiranju na predlog vodje Sektorja
za inovacijske projekte določi direktor ali od njega pooblaščena oseba hkrati z
določitvijo skrbnika pogodbe o (so)financiranju.
(2) Namestnik skrbnika pogodbe o (so)financiranju ima naslednje pristojnosti
oziroma naloge:
v času odsotnosti skrbnika pogodbe o (so)financiranju prevzame vse njegove
odgovornosti,
aktivno spremlja dogajanja povezana s pogodbo o (so)financiranju z namenom
ustrezne zagotovitve izvajanja nalog v primeru odsotnosti skrbnika razpisa.
16. člen
(kontrolor zahtevkov za izplačilo)
(1) Kontrolorja zahtevkov za izplačilo (v nadaljnjem besedilu: kontrolor ZZI)
določi vodja Sektorja za inovacijske projekte.
(2) Kontrolor zahtevkov skladno z OSUN 2021–2027 ne sme biti kontrolor
zahtevkov tiste operacije, ki jo je ocenjeval.
(3) Kontrolor ZZI ima naslednje pristojnosti oziroma naloge:
- izvaja vse naloge, povezane z administrativnim preverjanjem v skladu
s 74. členom Uredbe 2021/1060/EU,
- komunicira z izbranimi upravičenci v povezavi z izvedbo
administrativnega preverjanja v skladu s 74. členom Uredbe 2021/1060/EU.
17. člen
(javni uslužbenec)
(1) Javni uslužbenec, ki opravlja naloge glavne pisarne ima naslednje
pristojnosti oziroma naloge:
- sprejme in evidentira prispele vloge,
- preda neodprte vloge v originalnih ovojnicah, označene z datumom in
uro prispetja in vpisane v evidenco dokumentarnega gradiva (v nadaljnjem
besedilu: EPP) skrbniku razpisa,
- prijaviteljem na njihovo zahtevo izdaja potrdila o sprejemu vloge v
primeru osebne dostave,
- vnaša vse druge vhodne dokumente, ki prispejo v glavno pisarno, v
EPP.
(2) Javni uslužbenec, ki opravlja naloge povezane z arhiviranjem, ima
naslednje pristojnosti oziroma naloge:
- zagotavlja hranjenje prejetega dokumentarnega in arhivskega gradiva v
zvezi z NIO v skladu z vsakokratnimi veljavnimi predpisi,
- nudi strokovno pomoč pri vprašanjih, povezanih z dokumentarnim in
arhivskih gradivom,
- prevzame urejeno dokumentacijo v arhiv po zaključku operacije.
18. člen
(komisija za dodelitev sredstev)
(1) Na področju inovacijske dejavnosti postopek dodelitve sredstev in
ocenjevanja vlog vodi komisija za dodelitev sredstev (v nadaljnjem besedilu:
komisija) po postopku in na način, kot je določen v III. in V. poglavju Pravil.
(2) Komisija je sestavljena iz predsednika in najmanj dveh članov, njene
naloge pa so opredeljene v 20. členu Pravil.
(3) Predsednik komisije ima poleg nalog, opredeljenih v šestem odstavku 20.
člena Pravil, še naslednje naloge oziroma pristojnosti:
- potrdi, da je vsebina dokumentacije za razpis pripravljena tako, da
je mogoče pričakovati uspešen razpis,
- zagotovi pravilen postopek odpiranja prispelih prijav ter vodenje
zapisnika,
- zagotovi pravilni postopek preverjanja formalne popolnosti in
izpolnjevanja pogojev vlog,
- zagotovi dopolnjevanje in obravnavo pojasnil vlog s strani
prijaviteljev,
- zagotovi izvedbo postopka razpisa v skladu z relevantno zakonodajo,
usmeritvami in cilji,
- parafira razpisno dokumentacijo,
- oblikuje odgovore na vprašanja in potrjuje vsebine odgovorov pred
objavo na spletni strani ARIS,
- razporeja in dodeljuje delovne naloge v povezavi z izvajanjem razpisa
članom komisije,
- nadzoruje postopke ocenjevanja in izdelave ocene oziroma sprejema
končne ocene vlog,
- skrbi za pravočasno izvedbo dodeljenih nalog in racionalno koriščenje
dodeljenih virov za izvedbo naloge,
- izvaja ostale naloge, ki izhajajo iz sporazuma o načinu izvajanja
nalog PT z ARIS ter pogodbe o izvajanju NIO med PT in ARIS oziroma naloge
določene v dokumentu o imenovanju.
(4) Znotraj komisije so člani organizirani v ekspertni panel in
administrativni panel.
(5) Naloge ekspertnega in administrativnega panela so opredeljene v devetem
odstavku 20. člena Pravil. Administrativni panel poleg teh nalog izvaja postopek
ugotavljanja formalne popolnosti vloge in preverja izpolnjevanje pogojev.
(6) Na področju znanstvenoraziskovalne dejavnosti se določbe predhodnih
odstavkov tega člena ne uporabljajo.
19. člen
(izjava o nepristranskosti in neodvisnosti)
(1) Vsi člani komisije in ostale osebe, ki sodelujejo v ocenjevalnem postopku
(recenzenti, člani mednarodnega panela, uredniki) pred pričetkom obravnave vlog
podpišejo izjavo o nepristranskosti, v kateri se zavežejo, da bodo v primeru, če
bodo menili, da obstaja nasprotje interesov, kot ga določa 20. člen Splošnega
akta o strokovnih telesih ARRS oziroma Zakon o integriteti in preprečevanju
korupcije, prenehali z delom v zadevi ter o okoliščinah nasprotja interesov v
treh delovnih dneh pisno obvestili direktorja.
(2) Izjavo iz prejšnjega odstavka pripravi skrbnik javnega razpisa in
pregleda Sektor za pravne zadeve.
III. POSAMEZNE FAZE POSTOPKA OBRAVNAVE VLOG ZA DODELITEV SREDSTEV
20. člen
(izvedba postopka priprave razpisa)
(1) Skrbnik razpisa v sodelovanju s člani komisije pripravi predlog razpisa
in razpisne dokumentacije, ki ga člani komisije na svoji prvi redni seji
potrdijo. Skrbnik razpisa osnutek predloga posreduje v Sektor za pravne zadeve
in Sektor za finance in računovodstvo v predhodno uskladitev. Po prejemu
načelnih soglasij za nadaljevanje postopka, skrbnik razpisa po odobritvi
direktorja posreduje tako pripravljen predlog razpisa v predhodno uskladitev
skrbniku pogodbe za NIO na strani PT.
(2) Od datuma posredovanja dokumentacije iz prejšnjega odstavka se šteje, da
je ARIS uradno posredovala pripravljen razpis skupaj z dokumentacijo v nadaljnjo
obravnavo na PT.
(3) Z vsakim ponovnim usklajevanjem na zahtevo PT ali OU se postopek, opisan
v tem členu, v celoti ponovi, razen, če gre za spremembe, ki so tehnične narave
in ne posegajo v že odobreno oziroma potrjeno vsebino.
(4) Na področju znanstvenoraziskovalne dejavnosti predlog razpisa v skladu z
11. členom Splošnega akta, pred uradnim posredovanjem v nadaljnjo obravnavo PT,
obravnava ZSA ter predlaga njegove dopolnitve oziroma spremembe. Določbe
predhodnih odstavkov tega člena se smiselno uporabljajo, v kolikor niso v
nasprotju s Splošnim aktom.
21. člen
(postopek odpiranja vlog)
(1) Na področju inovacijske dejavnosti se postopek odpiranja prejetih vlog za
dodelitev sredstev izvaja v skladu s IV. poglavjem Pravil.
(2) Odpiranje prejetih vlog za dodelitev sredstev vodi komisija na svojih
sejah.
(3) Seje komisije sklicuje in vodi skrbnik razpisa, v njegovi odsotnosti pa
njegov namestnik. Na sejo komisije morajo biti vabljeni vsi člani komisije v
skladu s svojimi pristojnostmi. Seja mora biti sklicana najkasneje en dan pred
datumom izvedbe seje, razen v primeru, ko bi upoštevanje tega določila ogrozilo
izvedbo postopka izbora v predvidenem roku za obravnavo vlog. V tem primeru je
lahko seja sklicana in izvedena na isti dan.
(4) Seje komisije niso javne, razen če je v razpisu določeno drugače.
(5) Komisija veljavno sklepa, če je na seji navzoča večina njenih članov.
(6) Komisija formalno popolnost prejetih vlog ugotavlja na podlagi
kontrolnega lista, na katerem so taksativno našteti pogoji, ki morajo biti
izpolnjeni, da je vloga popolna (ti pogoji so opredeljeni v razpisu in razpisni
dokumentaciji). Kontrolni list se izpolnjuje za vsako prispelo vlogo posebej,
razen v primeru obravnave večjega števila vlog, ki se vodi v obliki zbirne
tabele. Kontrolne liste/zbirno tabelo, pripravi skrbnik razpisa in jih pred
začetkom odpiranja prispelih vlog posreduje članom komisije.
(7) O poteku seje se vodi zapisnik, ki mora poleg sestavin iz 29. člena
Pravil obsegati še najmanj: datum seje komisije, dnevni red, imena odsotnih
članov komisije, imena drugih navzočih na seji in besedilo sprejetih sklepov
komisije. Zapisnik podpišejo predsednik in vsi navzoči člani komisije. Vodja
razpisa podpisan zapisnik vnese v EPP.
(8) Na področju znanstvenoraziskovalne dejavnosti se postopek odpiranja
prejetih vlog izvaja v skladu z 20. in 21. členom Splošnega akta. Določbe
predhodnih odstavkov tega člena se smiselno uporabljajo, v kolikor niso v
nasprotju s Splošnim aktom.
22. člen
(poziv k dopolnitvi vloge)
(1) Na področju inovacijske dejavnosti komisija skladno s 30. členom Pravil
pozove prijavitelje, katerih vloge niso bile popolne, da jih v roku dopolnijo.
(2) Skrbnik razpisa pripravi dopise za dopolnitev vlog, skupaj z razlogi za
nepopolnost vlog, ki so bili ugotovljeni na seji komisije.
(3) Komisija preveri, ali so bile vloge ustrezno in pravočasno dopolnjene ter
o tem vodi zapisnik. Skrbnik razpisa podpisan zapisnik vnese v EPP.
(4) Na področju znanstvenoraziskovalne dejavnosti se postopek dopolnitve vlog
izvaja v skladu z 22. členom Splošnega akta. Določbe predhodnih odstavkov tega
člena se smiselno uporabljajo, v kolikor niso v nasprotju s Splošnim aktom.
23. člen
(preverjanje izpolnjevanja pogojev razpisa)
(1) Na področju inovacijske dejavnosti se preverjanje izpolnjevanje pogojev
razpisa izvaja v skladu z 31. členom Pravil.
(2) Neizpolnjevanje pogojev se lahko ugotovi kadarkoli tekom postopka
obravnave vloge, tudi v postopku ocenjevanja.
(3) Komisija mora o opravljanju pregleda izpolnjevanja pogojev razpisa voditi
zapisnik.
(4) Skrbnik razpisa podpisan zapisnik vnese v EPP.
(5) Na področju znanstvenoraziskovalne dejavnosti se postopek preverjanja
izpolnjevanja pogojev izvaja v skladu z 23. členom Splošnega akta. Določbe
predhodnih odstavkov tega člena se smiselno uporabljajo, v kolikor niso v
nasprotju s splošnim aktom.
24. člen
(ocenjevanje vloge)
(1) Na področju inovacijske dejavnosti se ocenjevanje vlog za dodelitev
sredstev izvaja skladno s V. poglavjem Pravil.
(2) Vloge se ocenjujejo na ocenjevalnih listih, ki jih potrdi komisija.
(3) Ocene na ocenjevalnih listih morajo biti utemeljene s komentarjem oziroma
obrazložitvijo in podpisane, ocenjevalec pa je dolžan preveriti tudi seštevek
vseh točk na ocenjevalnem listu.
(4) Skrbnik razpisa podpisan zapisnik, ki se vodi o strokovnem pregledu
popolnih vlog in njihovem ocenjevanju, vnese v EPP.
(5) Na področju znanstvenoraziskovalne dejavnosti se postopek ocenjevanja
vlog izvaja v skladu s 1. 3. poglavjem Splošnega akta. Določbe predhodnih
odstavkov tega člena se smiselno uporabljajo, v kolikor niso v nasprotju s
Splošnim aktom.
25. člen
(sklep o izboru)
(1) Na področju inovacijske dejavnosti skrbnik razpisa na podlagi seznama
prejemnikov sredstev iz 35. člena Pravil pripravi osnutke sklepov o izboru
prejemnikov sredstev oziroma obvestila o neizboru za posamezne prijavitelje, ki
morata biti obrazložena ter vsebovati pouk o pravnem sredstvu.
(2) Osnutke iz prejšnjega odstavka se posreduje v parafiranje Sektorju za
pravne zadeve in Sektorju za finance in računovodstvo. Po prejemu paraf skrbnik
razpisa pripravi sklepe oziroma obvestila za podpis s strani direktorja ali od
njega pooblaščene osebe.
(3) Direktor ali od njega pooblaščena oseba posreduje podpisane sklepe
oziroma obvestila skrbniku razpisa, ki poskrbi za njihovo vročanje
prijaviteljem.
(4) Na področju znanstvenoraziskovalne dejavnosti se postopek izdaje sklepov
o izboru prijav izvaja v skladu z 28. členom Splošnega akta. Določbe predhodnih
odstavkov tega člena se smiselno uporabljajo, v kolikor niso v nasprotju s
splošnim aktom.
26. člen
(sklenitev pogodbe o (so)financiranju)
(1) Na področju inovacijske dejavnosti sklenitev pogodbe o (so)financiranju
operacij poteka v skladu z 38. in 39. členom Pravil.
(2) Skrbnik razpisa pred posredovanjem
pogodb v podpis upravičencu, v skladu z določili razpisa, ponovno preveri
izpolnjevanje pogojev in v primeru, da upravičenec ne izpolnjuje pogojev,
pogodbe o (so)financiranju ne sklene, o čemer upravičenca obvesti z dopisom, ki
ga pred posredovanjem pripravi ter posreduje v parafiranje Sektorju za pravne
zadeve in Sektorju za finance in računovodstvo.
(3) Skrbnik razpisa vodi evidenco podpisanih in veljavnih pogodb ter evidenco
pogodb, pri katerih zaradi ugotovitve neizpolnjevanja pogojev upravičenca po
izdaji sklepa o izboru (in pred podpisom pogodbe o (so)financiranju) ni prišlo
do podpisa pogodbe, skupaj z razlogi za takšno odločitev. S podatki iz evidence
seznanja vodjo Sektorja za finance in računovodstvo oziroma od njega pooblaščeno
osebo.
(5) Na področju znanstvenoraziskovalne dejavnosti sklenitev pogodbe o
(so)financiranju poteka v s skladu z 49., 50. in 51. členom Splošnega akta.
Določbe predhodnih odstavkov tega člena se smiselno uporabljajo, v kolikor niso
v nasprotju s splošnim aktom.
IV. IZPLAČILO IZ PRORAČUNA
27. člen
(ZZI in finančni popravki)
(1) Izplačila upravičencem iz proračuna se izvede neposredno z računa PT.
(2) ZZI je knjigovodska listina in je podlaga PT, kot neposrednemu
proračunskemu uporabniku, za izvršitev plačila upravičencu ter omogoča povračilo
prispevka Evropske unije v državni proračun. ZZl vsebuje vse elemente računa.
(3) Izplačila iz proračuna se izvajajo v skladu s pravilnikom o finančnem
poslovanju PT ter v skladu z določili zakona, ki ureja izvrševanje proračuna
Republike Slovenije.
(4) Upravičenec kreira ZZI v informacijskem sistemu OU (v nadaljnjem
besedilu: IS OU).
(5) Po prejemu ZZI skrbnik pogodbe oziroma kontrolor ZZI, v primeru, da je
bil za izvedbo preverjanj imenovan, izvede administrativno preverjanje ZZI po
74. členu Uredbe 2021/1060/EU ter izpolni kontrolni list.
(6) V primeru, da je ZZI nepopoln, skrbnik pogodbe/kontrolor upravičenca
pozove k dopolnitvi.
(7) V primeru, da je ZZI nepravilen, ga skrbnik/kontrolor pogodbe v IS OU in
dokumentarnem sistemu SPIS oziroma KRPAN zavrne, o čemer se obvesti tudi
upravičenca. Informacija o zavrnitvi ZZI se prenese v sistem MFERAC.
(8) Popoln in pravilen ZZI potrdi skrbnik /kontrolor pogodbe v IS OU in
dokumentarnem sistemu SPIS oziroma KRPAN in o tem obvesti Sektor za finance in
računovodstvo po elektronski pošti. Elektronsko sporočilo mora obvezno vsebovati
navedbo številke ZZl upravičenca, naziv upravičenca, vrednost potrjenega ZZI ter
navedbo razpisa.
(9) Skrbnik pogodbe/kontrolor ZZI posreduje kontrolni list za vnos v EPP.
(10) Sektor za finance in računovodstvo pripravi odredbo za izplačilo. Pravilno
pripravljeni odredbi v IS OU podeli status »kontrolno pregledan«.
(11) Sektor za finance in računovodstvo pripravljeno odredbo posreduje v
e-potrditev odgovornim osebam PT ter e-podpisane odredbe posreduje MF.
(12) ARIS je dolžna izvajati finančne popravke v povezavi z odkritimi
posameznimi ali sistemskimi nepravilnostmi. Finančni popravki se določijo na
posameznih primerih ugotovljenih neupravičenih izdatkov. Kadar zneska
neupravičenih izdatkov ni mogoče natančno določiti, se uporabi pavšalni znesek
ali ekstrapolirani finančni popravek. Podlaga za vračilo sredstev so ugotovljene
nepravilnosti v poročilih organov, pristojnih za izvajanje upravljalnih
preverjanj. O nepravilnostih se poroča v skladu z navodili revizijskega organa,
ki je pristojen za pošiljanje poročil o nepravilnostih OLAF.
V. ANALIZA USPEŠNOSTI IN UČINKOVITOSTI IN PRIPRAVA PREDLOGOV NADALJNJIH
IZBOLJŠAV
28. člen
(spremljanje razpisov)
Da bi zagotovili, da bodo razpisi dosegli svoj namen in doprinesli k realizaciji
zastavljenih ciljev in kazalcev, je potrebno izvajanje razpisov tekoče
spremljati. Zato morajo vsi, ki so vključeni v izvajanje razpisa na vseh ravneh
zagotavljati tiste podatke, na podlagi katerih se bo lahko ocenjevala uspešnost
in učinkovitost. Z zaključno evalvacijo se oceni ali in v kolikšni meri se je z
razpisom in realiziranimi operacijami doseglo zastavljene cilje in rezultate, ki
so bili zastavljeni ob načrtovanju razpisa ter hkrati pripravi predloge
nadaljnjih izboljšav v naslednjih ponovitvah razpisa.
VI. ADMINISTRATIVNA PREVERJANJA ZZI
29. člen
(administrativna preverjanja)
(1) Postopek administrativnega preverjanja ZZI se izvede v skladu s 74.
členom Uredbe 2021/1060/EU in vsakokratno veljavnimi navodili OU za izvajanje
upravljalnih preverjanj ter navodili organa upravljanja o upravičenih stroških
za sredstva EKP, objavljenimi na spletni strani evropska sredstva.si.
(2) V sklopu administrativnih preverjanj po 74. členu Uredbe 2021/1060/EU se
upoštevajo vsi obstoječi postopki preverjanj po nacionalni zakonodaji,
vzpostavljeni za sredstva državnega proračuna, ki se izvajajo ne glede na vir
financiranja (državni ali evropski proračun). Preverjanja morajo biti izvedena
kakovostno in pravočasno, in sicer tako, da se pravočasno in učinkovito
odkrijejo, preprečijo in odpravijo morebitne napake in nepravilnosti.
(3) Naloge administrativnega preverjanja iz prejšnjega odstavka opravlja
skrbnik pogodbe o (so)financiranju ali kontrolor ZZI (v nadaljnjem besedilu:
pristojna oseba).
(4) Pristojna oseba ne sme biti ista oseba, ki je sodelovala pri ocenjevanju
v posameznem razpisu.
(5) Pristojne osebe morajo pri svojem delu upoštevati določbe o nasprotju
interesa iz 20. člena Splošnega akta oziroma Zakona o integriteti in
preprečevanju korupcije in morajo delovati skladno s Kodeksom ravnanja javnih
uslužbencev.
(6) Administrativna preverjanja se izvedejo pred izplačilom iz proračuna,
razen v primerih, ko je to drugače določeno s predpisi s področja izvrševanja
proračuna.
(7) Administrativna preverjanja morajo biti strokovna, nepristranska in
neodvisna.
(8) Pri preverjanju se mora pridobljene informacije, podatke in spoznanja
trajno varovati v skladu z Zakonom o poslovni skrivnosti ter pri tem dosledno
spoštovati predpise s področja varovanju osebnih podatkov.
(9) Pristojnim osebam je potrebno zaradi upravljanja podatkov, revizijske
sledi in pregleda dokumentacije, omogočiti dostop do IS OU, vpogled v MFERAC ter
druge uradne javne evidence in informacijska orodja za podatkovno rudarjenje.
30. člen
(potek administrativnega preverjanja)
(1) Pristojna oseba izvede administrativno preverjanje popolnosti in
pravilnosti v IS OU kreiranega ZZI ter prilog in izpolni kontrolni list.
(2) Pristojna oseba uporablja za izvajanje administrativnega preverjanja ZZI
kontrolni list, ki mora obvezno vsebovati najmanj ključne vsebine preverjanj ter
preverbo relevantnih specifičnih področij upravljalnih preverjanj v skladu z
navodili OU za izvajanje upravljalnih preverjanj po 74. členu Uredbe
2021/1060/EU.
(3) V kolikor IS OU to omogoča, lahko pristojna oseba kontrolni list v vsem
ostalem prilagodi ali dopolni glede na specifične zahteve preverjanja. Kontrolni
list mora zagotavljati ustrezno revizijsko sled in predstavljati sistematični
pregled.
(4) Pri izvedbi administrativnega preverjanja ZZI je potrebno zagotoviti:
- skladnost upravičenih stroškov s potrjeno operacijo,
- doseganje zastavljenih ciljev in kazalnikov,
- skladnost operacije s podpisano pogodbo o (so)financiranju,
- da se upravičeni stroški nanašajo na obdobje upravičenosti,
- da so nastali stroški upravičeni skladno z Navodili organa
upravljanja o upravičenih stroških za sredstva EKP v programskem obdobju
2021-2027,
- pravilnost vseh računov oz. dokumentov enake dokazne vrednosti,
- pristnost in pravilnost spremne dokumentacije,
- usklajenost s pravili državnih pomoči, pravili o javnih naročilih,
okoljevarstvenimi pravili, pravili enakih možnosti,
- usklajenost s pravili informiranja in obveščanja z Navodili organa
upravljanja na področju komuniciranja vsebin EKP v programskem obdobju 2021
-2027,
- usklajenost z drugo nacionalno in EU zakonodajo,
- da ne gre za dvojno financiranje operacije.
(5) Pristojna oseba lahko v okviru administrativnega preverjanja izvaja tudi
pregled na terenu, pri
čemer je dolžna smiselno upoštevati navodila in postopke, ki veljajo za
preverjanje na kraju samem. Na kraju samem se dodatno preveri obstoj dokazil za
izdatke, vključene v ZZI, ugotovitve pa se zapiše na kontrolni list za
administrativno preverjanje ZZI, če to IS OU omogoča. Kontrolni list mora
vsebovati vsaj informacijo o tem, kdo in kdaj je izvedel preverjanje, namen
izvedbe, predmet in ugotovitve preverjanja. Kljub že opravljenemu preverjanju na
terenu, so lahko te operacije tudi predmet preverjanja na kraju samem.
(6) Pristojna oseba v okviru administrativnega preverjanja ZZI po 74. členu
Uredbe 2021/1060/EU preverja:
- ali so stroški z operacijo neposredno povezani, so potrebni za njeno
izvajanje in so v skladu s cilji in rezultati operacije,
- ali so stroški dejansko nastali za dela, ki so bila opravljena, za
blago, ki je bilo dobavljeno, oziroma za storitve, ki so bile izvedene,
- skladnost izvajanja aktivnosti s pogodbo o (so)financiranju in
razpisom,
- izvedbo z vlogo predvidenih aktivnosti s področja zagotavljanja
prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja,
- pravilnost izstavljenega ZZI in obveznih prilog, pri čemer morajo
biti stroški dokazani z verodostojnimi računi oz. knjigovodskimi listinami
enake dokazne vrednosti in drugimi listinami (dokazila),
- umeščenost stroškov v ustrezno kategorijo oz. podkategorijo stroškov,
- popolnost in ažurnost podatkov o operaciji v IS OU,
- doseganje kazalnikov,
- ali so stroški pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja,
- ali so stroški nastali in so plačani v obdobju upravičenosti in je
zanje priloženo dokazilo o plačilu (razen, kjer se dokazila o plačilu ne
zahtevajo),
- ali so stroški skladni z veljavnimi pravili EU in nacionalnimi
predpisi.
31. člen
(postopek izvedbe administrativnega preverjanja)
(1) Postopek izvedbe administrativnega preverjanja se skladno z 31. členom in
34. členom Uredbe EKP izvede v roku 30 dni od prejema popolnega ZZI.
(2) Po izvedenem administrativnem preverjanju PT izda odredbo za izplačilo iz
državnega proračuna.
(3) Administrativno preverjanje se izvede z uporabo IS OU, modul Kontrola AP:
- preveri se popolnost in pravilnost ZZI, upravičenost uveljavljenih
stroškov/izdatkov se preveri skladno s potrjeno metodologijo PT,
- preverjanje se izvede pred izplačilom sredstev iz proračuna s pomočjo
ustreznih kontrolnih listov.
(4) Po izvedenem preverjanju se:
- pozove upravičenca k morebitni dopolnitvi dokumentacije,
- V IS OU priloži/izpolni kontrolni list in ZZI zavrne v primeru
ugotovljene finančne napake ali nepravilnosti,
- v IS OU priloži/izpolni kontrolni list in odobri ZZI,
- ustrezno arhivira dokumentacijo opravljenega administrativnega
preverjanja v IS OU.
32. člen
(način izvedbe administrativnega preverjanja)
(1) Način izvedbe administrativnega preverjanja je lahko 100% ali na vzorcu.
(2) Administrativna preverjanja se izvajajo skladno z metodologijo, ki jo
pripravi ARIS, nato pregleda in potrdi PT, na koncu pa potrdi še OU. Pri
pripravi mora ARIS upoštevati predpisana izhodišča OU (vključno z analizo
tveganj OU), usmeritve EK, priporočila revizijskih organov in lastna specifična
tveganja.
(3) Dokazila, ki jih morajo predložiti upravičenci in jih je treba preveriti
pri posameznih vrstah stroškov, so določena v Navodilih organa upravljanja o
upravičenih stroških za sredstva EKP v programskem obdobju 2021-2027 ali v
razpisu.
33. člen
(ključne vsebine)
(1) Administrativna preverjanja morajo biti izvedena tako, da je jasno
razvidno, da so bile preverjene vse ključne vsebine (upoštevani minimalni
standardi), napredek operacije in preverjena vsa specifična področja
upravljalnih preverjanj (javna naročila, državne pomoči in pomoči »de minimis«,
varovanje okolja, enake možnosti, itd.).
(2) Da so preverjanja izvedena ustrezno, mora biti razvidno tudi iz obveznih
kontrolnih listov (ZZI, javna naročila upravičenca).
34. člen
(minimalni standardi)
(1) Minimalni standardi, ki jih je treba dosledno upoštevati pri izvajanju
administrativnih preverjanj zahtevka za izplačilo so:
- Skladnost operacije s pogodbo o (so)financiranju:
- skladnost izvajanja aktivnosti s pogodbo o (so)financiranju,
- skladnost finančnega in terminskega izvajanja operacije s pogodbo o
(so)financiranju,
- stroški/izdatki so nastali v obdobju upravičenosti,
- doseganje zastavljenih ciljev in kazalnikov ali ključnih faz
izvajanja operacije (indikatorji uspešnosti oz. rezultata in učinka),
- izdatki, ki so jih navedli upravičenci, so resnično nastali (dokazilo
o plačilu oziroma knjigovodske listine enakovredne narave),
- blago je bilo dobavljeno oziroma storitev opravljena (dokazilo o
dobavljenem blagu/opravljeni storitvi),
- ZZI (računi oziroma knjigovodske listine enakovredne narave) so
pravilni,
- ustreznost stopnje sofinanciranja ter pravilnost razmerja med
izplačili v breme namenskih sredstev EKP in v breme sredstev slovenske udeležbe,
- pravilnost, popolnost in ažurnost podatkov o operaciji v IS OU.
- Spoštovanje nacionalne in EU zakonodaje z določenega področja:
- javno naročanje,
- javno-zasebno partnerstvo,
- državne pomoči in pomoč »de minimis«,
- okoljevarstvena pravila,
- pravila enakih možnosti in nediskriminacija,
- pravila glede zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in
komuniciranja v okviru izvajanja EKP v programskem obdobju 2021-2027,
- vrste in upravičenost stroškov ter dokumentacija za dokazovanje
upravičenosti (Navodila organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva
evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2021-2027),
- pravila glede finančnih instrumentov,
- pravila glede specifičnih področij,
- pravila glede poenostavitev stroškov in izpolnitev pogojev za plačilo
(npr. strošek na enoto, pavšalni zneski, financiranje po pavšalni stopnji),
- spremljanje prihodkov (pri operacijah, ki ustvarjajo prihodke se
preveri, če upravičenec spremlja prihodke, če je upravičenec zabeležil vse
prihodke, ki jih ustvarja operacija; ali so ti prihodki odšteti od zahtevanega
zneska sofinanciranja,
- ali je upravičenec upošteval finančno vrzel iz CBA analize, itd.),
- preprečevanje dvojnega financiranja,
- upoštevanje pravil glede nasprotja interesov; kazalniki goljufije
(ang. »red flags«) na področjih stroškov dela in storitev svetovanja, sklepanja
pogodb in javnih naročil, nasprotij interesov pri oddaji javnih naročil,
opozorila glede potencialno ponarejenih dokumentov, zlasti v okoliščinah, v
katerih lahko ocena tveganja pokaže visoko tveganje goljufije, itd. (gradiva
Urada za boj proti goljufijam so dostopna na spletni strani
https://evropskasredstva.si/navodila/).
- Ločenost računovodskega spremljanja in evidentiranja poslovnih dogodkov,
arhiviranje dokumentacije in ustreznost revizijske sledi:
- ločenost knjigovodstva za vse transakcije v zvezi z operacijo - pri
poenostavljenih oblikah stroškov je to samo priliv (ustreznost in pravilnost
ločenega knjigovodstva se preveri kadarkoli med izvajanjem operacije),
- zadostnost in ustreznost spremnih dokumentov ter obstoj zadostne
revizijske sledi.
35. člen
(terminski, finančni in dejanski (fizični/vsebinski) napredek operacije)
(1) Rezultat administrativnega preverjanja mora biti ugotovitev pristojne
osebe glede napredka operacije.
(2) Pristojna oseba bo napredek operacije ugotovila po tem, ko bo preverila
ključne vsebine preverjanj. Pri preverjanju mora biti posebej pozorna na
časovni, finančni in dejanski (fizični/vsebinski) napredek operacije.
(3) Pristojna oseba mora preveriti in poročati o terminski/finančni/dejanski
uspešnosti projekta glede na veljavni plan. Če bi se ugotovila odstopanja
oziroma zaostajanje od planov, se upravičenca pozove na predložitev pojasnil
glede odstopanja oziroma zaostajanja od planov, zlasti, ali so le-ta tolikšna,
da bo moral upravičenec izvesti ukrepe, da bo lahko izpolnil določbe pogodbe o
(so)financiranju.
(4) Pristojna oseba zapiše ugotovitve v kontrolni list ter poskrbeti za
pravočasen sprejem ukrepov, ki bodo vodili k uspešnemu črpanju sredstev.
VII. ZAGOTAVLJANJE REVIZIJSKE SLEDI
36. člen
(revizijska sled)
Za vsako operacijo se mora zagotavljati zadostna in ustrezna revizijska sled na
vseh ravneh. Zadostna in ustrezna revizijska sled omogoča, da se pridobi
podrobnejši pregled nad postopki, ki se izvajajo pri porabi sredstev EKP ter
omogoča pregled nad dokumenti, ki so nastali pri izvajanju postopkov porabe teh
sredstev. To pomeni, da se vsi podatki in dokumenti, ki so pomembni za nastale
stroške v okviru operacije, lahko izsledijo.
VIII. KONČNI DOLOČBI
37. člen
(uporaba postopkovnika)
Ta postopkovnik se v delu VIII. Poglavja smiselno uporablja tudi za
(so)financiranje aktivnosti iz Načrta za okrevanje in odpornost (NOO), ki so ob
začetku uporabe tega postopkovnika v teku, pa še niso končane.
38. člen
(objava in začetek veljavnost postopkovnika)
Ta postopkovnik se objavi na spletni strani ARIS in začne veljati naslednji dan
po objavi.
Tjaša Dobnik,
v. d. direktorice
Številka: 007-2/2025-1
Datum: 4. 2. 2025
|