Raziskovalna infrastruktura |
Znanstveni sestanki |
Normativni akti |
|
|
Pravilnik je bil v veljavi do 07.03.2006. Od 08.03.2006 velja
dopolnjeni in spremenjeni pravilnik.
Na podlagi 43. člena Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti (Uradni
list RS, št. 96/02) in 16. člena Sklepa o ustanovitvi javne agencije za
raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 123/03) ter
predhodno danem soglasju ministra za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo št.
011-01-18/2004/2 z dne 20.12.2004 je upravni odbor Javne agencije za
raziskovalno dejavnost Republike Slovenije na 7. seji dne 27.12.2004 sprejel
Pravilnik o postopku in merilih za izbor in sofinanciranje znanstvenih sestankov - v veljavi do 07.03.2006
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta pravilnik določa način, pogoje in postopek izbiranja prijav za
sofinanciranje znanstvenih sestankov organiziranih v Republiki Sloveniji (v
nadaljnjem besedilu: sestanki), postopek evalvacije in izvajanja sofinanciranja
ter način spremljanja organizacije sestanka.
Postopek obravnavanja prijav za sofinanciranje znanstvenih sestankov poteka
skladno s predpisi, ki urejajo dodeljevanje sredstev državnih pomoči, subvencij,
posojil in drugih oblik sofinanciranja, razen če je s tem pravilnikom drugače
določeno.
2. člen
Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (v nadaljnjem
besedilu: agencija) sofinancira sestanke, na katerih je predvideno za enodnevni
sestanek najmanj 10 referentov ter najmanj 20 referentov za dva ali več dnevni
sestanek.
Znanstveni sestanek po tem pravilniku je sestanek, ki je namenjen izmenjavi
in preverjanju spoznanj in znanj, ki so plod lastnega raziskovalnega dela
znanstvenikov. Znanstveni sestanek po tem pravilniku je tudi sestanek, ki je
namenjen prenosu temeljnih znanstvenih spoznanj v aplikacijo in tehnološki
razvoj.
Mednarodni znanstveni sestanek po tem pravilniku je sestanek, ki poteka v
enem izmed svetovnih jezikov, ima mednarodni programski odbor in na katerem je
od aktivnih udeležencev z referati in vabljenimi predavanji vsaj polovica
udeležencev iz tujine.
Za kvalitetno organizacijo znanstvenega sestanka je ustanovljen in zadolžen
programski odbor. Najmanj polovica članov programskega odbora mora izpolnjevati
pogoje za vodjo raziskovalnega projekta.
3. člen
V pravilniku uporabljeni izrazi zapisani v slovnični obliki moškega spola, so
uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
4. člen
Agencija sofinancira sestanke z namenom, da omogoči pridobivanje novega
znanja, prenos znanja iz sveta, mednarodno izmenjavo znanja in prenos
raziskovalnih dosežkov v prakso.
5. člen
Agencija sofinancira pripravljalna dela za organizacijo sestanka, krije
stroške tiskanja vabil, povzetkov oziroma razširjenih povzetkov referatov v
knjižni oziroma elektronski obliki, najemnine dvorane in bivanja vabljenim
predavateljem iz tujine.
6. člen
Agencija zbira prijave za organizacijo sestanka (v nadaljnjem besedilu:
prijava) na podlagi javnega razpisa.
Na javni razpis se lahko prijavijo organizacije, ki so vpisane v evidenco
raziskovalnih organizacij pri agenciji in društva s statusom delovanja v javnem
interesu na področju raziskovalne dejavnosti (v nadaljnjem besedilu:
prijavitelj).
7. člen
Postopek odpiranja prijav vodi komisija za odpiranje prijav, ki jo imenuje
direktor.
Predsednik komisije za odpiranje prijav je javni uslužbenec, ki je na
agenciji zadolžen za področje znanstvenih sestankov ( v nadaljnjem besedilu:
uradna oseba). Poleg predsednika ima komisija za odpiranje prijav še dva člana,
ki morata imeti ustrezno strokovno izobrazbo in izkušnje s področja vodenje
postopka javnega razpisa.
8. člen
Evalvacijski postopek vodi Komisija za znanstveni tisk in sestanke (v
nadaljevanju: strokovna komisija), ki jo opredeljuje Pravilnik o organizaciji in
pristojnosti strokovnih teles za področje raziskovalne dejavnosti ter je
imenovana na podlagi 29 člena Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za
raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (Ur.l. RS, št.123/03).
II. IZVEDBA JAVNEGA RAZPISA
9. člen
Agencija objavi javni razpis za izbor in sofinanciranje sestankov v Uradnem
listu Republike Slovenije.
10. člen
Objava javnega razpisa mora vsebovati zlasti: 1. naziv in sedež agencije; 2.
pravno podlago za izvajanje javnega razpisa; 3. predmet javnega razpisa z
navedbo osnovnih pogojev in meril za sofinanciranje; 4. okvirno višino sredstev,
ki so na razpolago za predmet javnega razpisa; 5. določitev obdobja
sofinanciranja; 6. način, oblika in rok, do katerega morajo biti oddane prijave;
7. datum odpiranja prijav za sofinanciranje; 8. rok, v katerem bodo prijavitelji
obveščeni o izboru in o višini sofinanciranja; 9. kraj, čas in osebo, pri kateri
lahko zainteresirani dvignejo razpisno dokumentacijo.
11. člen
Prijavitelj se prijavi na javni razpis s prijavo skladno z razpisno
dokumentacijo.
Razpisna dokumentacija vsebuje:
- prijavni obrazec;
- navedbo zahtevanih
podatkov o znanstvenem sestanku;
- finančni predračun;
- način določanja
deleža sofinanciranja;
- vzorec pogodbe;
- navedbo potrebnih dokumentov, ki
jih mora prijavitelj predložiti kot dokazilo, da izpolnjuje pogoje in da je
upravičen do sofinanciranja;
- okvirno višino sredstev, ki so na razpolago za
predmet javnega razpisa;
- navedbo vrste meril, način njihove uporabe in pomen
posameznih meril;
- navedbo o tem, kdo s sklepom odloči o dodelitvi sredstev in
kdo o pritožbi zoper ta sklep.
12. člen
Prijavitelj mora predložiti k prijavi na javni razpis: - programski okvir z
utemeljitvijo potrebe po organiziranju sestanka; - seznam članov programskega
odbora; - seznam članov organizacijskega odbora; - seznam vabljenih
predavateljev; - seznam že organiziranih sestankov; - izjava, da so izpolnjene
vse pogodbene obveznosti v predhodnem letu (le v primeru, da je bilo
prijavitelju odobreno sofinanciranje v predhodnem letu); - izjavo prijavitelja,
da se lahko podatki, navedeni v vlogi, uporabljajo za evidence agencije.
13. člen
Uradna oseba označi na vsakem prejetem prijavnem obrazcu zaporedno številko
in datum prejema prijave na javni razpis. Vsakemu prijavitelju v roku 15 dni od
prejema prijave pošlje potrdilo, v katerem sta navedena zaporedna številka
njegove prijave in datum prejema.
Komisija za odpiranje prijav mora sproti voditi zapisnik o odpiranju prijav,
ki vsebuje predvsem: 1. naslov, prostor in čas odpiranja prijav; 2. predmet
javnega razpisa; 3. imena navzočih predstavnikov komisije za odpiranje prijav;
4. imena oziroma nazive prijaviteljev, ki so vložili prijave, po vrstnem redu
odpiranja prijav; 5. vrstni red odpiranja prijav, ugotovitve o popolnosti prijav
z navedbo tistih prijaviteljev, ki niso dostavili popolne prijave.
Zapisnik podpišejo predsednik in člani komisije za odpiranje prijav.
14. člen
V postopku izbora se upoštevajo samo prijave, ki so pravočasno oddane v
razpisnem roku in imajo vse elemente, zahtevane z javnim razpisom in razpisno
dokumentacijo. V kolikor je kateri od elementov pomanjkljiv, komisija za
odpiranje prijav o tem pisno obvesti prijavitelja in ga pozove, da ga v roku 7
dni dopolni.
Nepopolne prijave, ki jih prijavitelj v roku iz prejšnjega odstavka ne
dopolni, se zavržejo.
III. EVALVACIJA IN IZBOR
15. člen
Ko komisija za odpiranje prijav ugotovi, da prijave na javni razpis vsebujejo
vse elemente, zahtevane z javnim razpisom in razpisno dokumentacijo, pošlje
prijave v ocenitev strokovni komisiji.
16. člen
Strokovna komisija pri ocenjevanju znanstvenih sestankov upošteva naslednja
merila: - aktualnost tematike; - pričakovana odzivnost sestanka v znanstveni in
strokovni javnosti; - reference predavateljev; - organizacijske reference
prijavitelja sestanka; - mednarodni značaj sestanka; - združevanje več
znanstvenih disciplin; - pridobitev dodatnega sofinanciranja; - zagotavljanje
racionalnejše porabe sredstev.
17. člen
Strokovna komisija v 30 dneh od dneva prejema dokumentacije pripravi finančno
ovrednoten predlog prednostnega seznama za sofinanciranje znanstvenih sestankov
(v nadaljevanju: predlog).
Predlog podpiše predsednik strokovne komisije.
Direktor predlog prednostnega seznama za sofinanciranje sestankov posreduje
upravnemu odboru agencije. Upravni odbor agencije sprejme sklep o izboru prijav
za sofinanciranje sestankov. V obrazložitvi sklepa mora utemeljiti svojo
odločitev.
Upravni odbor pri odločitvi upošteva politiko na področju raziskovalne
dejavnosti in prioritete, določene v Nacionalnem raziskovalnem in razvojnem
programu.
18. člen
Agencija v roku, ki je bil naveden v objavi javnega razpisa, obvesti vse
prijavitelje o odločitvi glede dodelitve sredstev.
Obvestilo prijaviteljem, katerim je bilo odobreno sofinanciranje znanstvenega
sestanka, vsebuje tudi podatke o predmetu sofinanciranja in višini sredstev ter
poziv k podpisu priložene pogodbe.
IV. PRITOŽBENI POSTOPEK
19. člen
Prijavitelj ima v osmih dneh od prejema obvestila o rezultatih izbora prijav
pravico vložiti pritožbo. V svoji pritožbi mora natančno opredeliti razloge,
zaradi katerih je pritožba vložena.
Predmet pritožbe ne morejo biti postavljeni pogoji in merila za ocenjevanje
prijav.
Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodbe z izbranimi prijavitelji.
20. člen
Direktor agencije imenuje komisijo, ki pripravi predlog odločitve o pritožbi.
Direktor predlog odločitve o pritožbi pošlje upravnemu odboru agencije.
Upravni odbor agencije odloči o pritožbi s sklepom v 30 dneh od dneva prejema
predloga iz prejšnjega odstavka tega člena.
Odločitev je dokončna.
Agencija objavi na spletni strani prednostni seznam sofinanciranja
znanstvenih sestankov.
V. IZVAJANJE SOFINANCIRANJA
21. člen
Agencija sklene s prijavitelji pogodbo, v kateri pogodbeni stranki določita
medsebojne pravice in obveznosti.
Agencija pošlje prijavitelju predlog pogodbe v podpis.
Prijavitelj mora vrniti podpisano pogodbo v 15 dneh od prejema predloga
pogodbe, sicer agencija odstopi od sklenitve pogodbe.
22. člen
Sestavine pogodbe so zlasti:
- naziv in naslov agencije in prijavitelja;
- pogodbeni predmet;
- višina dodeljenih sredstev;
- namen za katerega se
dodeljujejo;
- terminski plan porabe sredstev;
- način nadzora nad porabo
sredstev:
- spisek dokazil, ki jih mora predložiti prijavitelj za porabo
odobrenih sredstev;
- možnost, da agencija kadarkoli preverja namensko porabo
sredstev;
- poročilo o poteku in rezultatih porabljenih sredstev oziroma najmanj
zaključno poročilo;
- dolžnost agencije, da spremlja in nadzira izvajanje
pogodbe ter namensko porabo proračunskih sredstev;
- določilo, da mora
prijavitelj ob nenamenski porabi sredstev ali ob neizpolnitvi predmeta pogodbe,
sredstva vrniti v proračun skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi;
- določilo,
da mora prijavitelj obrazložiti in utemeljiti podaljšanje roka porabe sredstev
glede na predvideni terminski plan, ker v nasprotnem primeru izgubi pravico do
nadaljnje porabe sredstev;
- določilo, da mora prijavitelj sproti obveščati
agencijo o spremembah, ki lahko vplivajo na izpolnitev pogodbenih obveznosti;
- določilo o obveščanju javnosti, da je predmet pogodbe sofinanciran s strani
agencije.
V pogodbi direktor pooblasti uradno osebo za izvajanje določil pogodbe.
VI. SPREMLJANJE ORGANIZACIJE SESTANKA
23. člen
Prijavitelj je dolžan v 8 dneh obvestiti agencijo o spremembah, ki utegnejo
vplivati na izpolnitev njegovih obveznosti, določenih v pogodbi.
Če so novi pogoji drugačni od dogovorjenih, agencija lahko spremeni ali
odstopi od pogodbe.
Agencija lahko odstopi od pogodbe v primeru, če prijavitelj ni porabil
sredstev skladno z namenom določenim v pogodbi.
Če agencija odstopi od pogodbe, mora prijavitelj vrniti agenciji že izplačana
sredstva skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila do dneva
vračila.
VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
25. člen
Določilo zadnjega odstavka 6. člena tega pravilnika, ki se nanaša na društva
se ne uporablja v razpisu za leto 2005. Na javni razpis za leto 2005 se lahko
prijavijo tista društva, ki so v času trajanja javnega razpisa na ministrstvo,
pristojno za znanost, vložila vlogo za podelitev statusa društva, ki deluje v
javnem interesu na področju raziskovalne dejavnosti.
26. člen
Z dnem, ko začne veljati ta pravilnik se preneha uporabljati pravilnik o
postopku in merilih za izbor in sofinanciranje znanstvenih sestankov (Uradni
list RS, št. 36/02).
27. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike
Slovenije.
Št. 011-01-15/2005/1
Ljubljana, dne 27.12.2004
EVA 2004-1647-0013
prof. dr. Niko Toš
Predsednik Upravnega odbora
Objavljeno v Uradnem listu RS, št. 12/05 z dne 10.2.2005.
|